abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76803455
Welkom bij alweer het zoveelste deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor

Vaste Bezoekers MaJo - Geestelijk half-moeder Lienelien - Geestelijke andere-helft-moeder Lieke_K - Iets minder vaste bezoeker sinds ze met de noorderzon naar Ierland is vertrokken. Goover - doet iets technisch voor de studie Leonos - verkoopt kaartjes voor woekerprijzen Love Mae King - draait indie-plaatjes JeroenV - Zat in Barcelona Jakkop - is een kleine -skippybal- - anarchie aan de top! frame-saw - bagger AMDB - Meldde zich aan voor Arctic Monkeys, en is altijd blijven plakken Toad - Laura-Mary stalker Aisumasen - Wandelende Arctic Monkeys- en Beatlesencyclopedie SnowCockroach - Whehehe er staat cock in d'r naam!!!!!11:D1lol1100:D

Alle delen op een rijtje: I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #2 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #3 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #4 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #5 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #6 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #7 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #8 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #9 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #10 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #11 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #12 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #13 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #14 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #15 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #16 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #17 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #18 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #19 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #20 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #21 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #22 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #23 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #24 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #25 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 26 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 27 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 28 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 29 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 30 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #31 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #32 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #33 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #34 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #35 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #36 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #37 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #38 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #39 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #40 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #41 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #42 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #43 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #44 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #45 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #46

Waar ga jij op stap om leuke indie te horen? In welke kroegen/clubs ga jij op stap om Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Infadels, OK Go, Maxïmo Park, The Kooks, Kaiser Chiefs, We are Scientists, Modest Mouse, Bloc Party, The Killers, The Strokes, Razorlight, The Fratellis, Mystery Jets, The Wombats, Jack Penate, Los Campesinos en Reverend&The Makers te horen?

Is er dan in die kroegen/clubs een speciale Indie avond (zoals Club 8 (Amsterdam) iedere derde zaterdag van de maand Club Rascal organiseert) of is de Indie een van de vaste geluiden (zoals Cul de Sac (Tilburg) of de NDRGRND (Nijmegen) op de gewone stapavonden? En niet te vergeten Dans Le Rock die op verschillende plekken te vinden is! Ook is Noodlanding in Paradiso (iedere donderdag) is een goede aanrader!

Natuurlijk kunnen de speciale Indie-gerelateerde evenementen hier besproken worden. Denk aan aanstaande concerten, uitgaansplaatsen zoals de drie die hierboven beschreven staan, en aanverwante zaken.

Ook kan je hier gezellig napraten over aanstaande of ondernomen indie-activiteiten.

Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne!

Deze OP kan je hier terug vinden.
pi_76803996
Geen idee, ik kom één keertje hoi zeggen en prop meteen een topic vol
pi_76804150
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef Goover het volgende:
Geen idee, ik kom één keertje hoi zeggen en prop meteen een topic vol
Wat een activiteitsimpuls. Nu al 4 posts boven het daggemiddelde
pi_76805054
Sterke column van Tom Engelshoven over 'indie' in de nieuwe OOR .
pi_76805628
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef Aisumasen het volgende:
Vertel
pi_76805890
Die koop ik vanavond wel.
Na Los Campesinos!
Mijn eerste en voorlopig laatste concert v dit jaar in NL
pi_76810214
hai.
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:58:11 #9
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_76810526
Jay Reatard is dood!
pi_76811274
Ja vorige topic.

Ik ga LC! lekker over een maand weer zien trouwens. Dan met support
pi_76811441
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef Aisumasen het volgende:
Eens. Behalve Alex Turner die indie als vrijbrief voor saaiheid zou gebruiken, vind je die opmerking ook sterk ? Ik wist niet dat Hooijer Engelshoven is, trouwens.
Stay on my arm, you little charmer
pi_76811547
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef tim. het volgende:

[..]

Eens. Behalve Alex Turner die indie als vrijbrief voor saaiheid zou gebruiken, vind je die opmerking ook sterk ? Ik wist niet dat Hooijer Engelshoven is, trouwens.
Nu wordt het helemaal interessant.

Iemand een linkje/zin om 'm over te typen?
pi_76812334
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nu wordt het helemaal interessant.

Iemand een linkje/zin om 'm over te typen?
Zo goed vind ik hem nou ook weer niet . Misschien in het weekend.

Hier wel het kleine stukje waar ik op doelde:
quote:
Anderzijds kan indie, waar nodig, ook fijn functioneren als Hét Grote Indek-Woord voor de moderne muzikant: 'Ik ga de wereld helemaal niet proberen te veroveren. Ik ben indie. Ik ga maar een beperkt publiek aanspreken.' De muzikanten hebben mooi praten. Indie is hun vrijbrief voor saaiheid. Die saaiheid manifesteert zich in een tekort aan verbeelding sprekende sterren, niet waar Alex Turner?
pi_76812438
Nee is teveel tekst
pi_76812831
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef tim. het volgende:

[..]

Zo goed vind ik hem nou ook weer niet . Misschien in het weekend.

Hier wel het kleine stukje waar ik op doelde:
[..]
Wat een bullshit. Slecht onderbouwd ook. Alsof je door te zeggen dat je maar een beperkt publiek aan wil spreken je gelijk eentonige en saaie muziek maakt en jezelf heel erg beperkt in je muziek.

Het laatste album bevat nog genoeg variatie.
pi_76813300
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:51 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Slecht onderbouwd ook. Alsof je door te zeggen dat je maar een beperkt publiek aan wil spreken je gelijk eentonige en saaie muziek maakt en jezelf heel erg beperkt in je muziek.

Het laatste album bevat nog genoeg variatie.
Misschien beter om de hele column te lezen . Het gaat er meer om dat veel artiesten zichzelf onterecht indie noemen om succesvol te zijn of om hun saaiheid ermee te verbergen.

Wat ik wilde zeggen: Alex Turner pretendeert volgens mij totaal niet indie te zijn.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:35:01 #17
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_76992668
nog mensen naar eurosonic/noorderslag geweest? Noorderslag viel een beetje tegen, persoonlijke toppers waren knalpot & shaking godspeed. Eurosonic veel te veel gezien, enkele uitschieters waren Clara Clara, Serena Maneesh, Rue Royale, Joensuu 1685 & I Was A Teenage Satan Worshipper
pi_76992942
Nee, helaas ook dit jaar niet aanwezig geweest. Iemand Paul Weller nog gezien bij het optreden van Steve Cradock?
pi_77094709
Morgen om 12 uur start de voorverkoop van 'een concert dat je niet wilt missen' in Paradiso. LCD Soundsystem?
pi_77107463
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Had al zoiets gehoopt toen de Engelse tourdata bekend werden. Jammer dat het in Paradiso is.
pi_77109023
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:37 schreef Aisumasen het volgende:
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Had al zoiets gehoopt toen de Engelse tourdata bekend werden. Jammer dat het in Paradiso is.
Waar zou jij ze dan willen zien? In een kleinere of grotere zaal of dichterbij?
pi_77109612
Daar ligt het niet echt aan, maar vind Paradiso niet zo'n fijne zaal, dat is alles .
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:47:39 #23
207860 Mistaken
pi_77117102
Maaaar Paradiso is wel heel mooi!
pi_77117201
Ja maar het was een kerk, daar kan je als atheïst echt niet mee aankomen.

Ik ga zondag naar Vivian Girls, als het goed is. Ben geen groot fan maar vind dat ik maar even moet heen gaan
pi_77117363
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:47 schreef Mistaken het volgende:
Maaaar Paradiso is wel heel mooi!
Voor bepaalde acts wel. Heb zelf liever Melkweg.
pi_77125713
oeoh even tvp. Nederlandse indie, of in ieder geval een genre wat in deze topics past, maar ik ga morgen (vandaag) naar El Pino jeej!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:09:16 #27
192683 AMDB
Visionair.
pi_77129167
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:44 schreef Norrage het volgende:
oeoh even tvp. Nederlandse indie, of in ieder geval een genre wat in deze topics past, maar ik ga morgen (vandaag) naar El Pino jeej!
Toffe band
pi_77129266
Vanavond OK Go in de oude zaal van de Melkweg, en ik kom er vandaag pas achter. ff kijken of het nog gaat lukken om er te komen. Een paar jaar geleden met OK Go in die zelfde zaal een van de leukste concerten ooit meegemaakt.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:52:48 #29
207860 Mistaken
pi_77132511
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:49 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga zondag naar Vivian Girls, als het goed is. Ben geen groot fan maar vind dat ik maar even moet heen gaan
pi_77133744
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:52 schreef Mistaken het volgende:

[..]

Jij mag toch ook langs komen! Kijk maar op Last.fm naar welke toffe gigs ik ga
Fiveminutewalk whoo.
pi_77184944
2009: 'The year British indie guitar music died': http://news.bbc.co.uk/new(...)0004800/10004881.stm
pi_77188857
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:28 schreef Aisumasen het volgende:
2009: 'The year British indie guitar music died': http://news.bbc.co.uk/new(...)0004800/10004881.stm
Ben het er wel mee eens, hoewel hij het einde van Britse gitaar-indie m.i. teveel aan teruglopende verkoopcijfers toekent. Ik zou zelf 2007 als laatste jaar van die periode van British indie kiezen. Met het verschuiven van het creatief zwaartepunt naar de VS (in het algemeen) in 2008 verdween die Britse 'indie', hoewel ikzelf toen vooral Britse muziek heb geluisterd.
pi_77217038
Bombay Bicycle Club in de Melkweg
pi_77223085
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:20 schreef tim. het volgende:

[..]

Ben het er wel mee eens, hoewel hij het einde van Britse gitaar-indie m.i. teveel aan teruglopende verkoopcijfers toekent. Ik zou zelf 2007 als laatste jaar van die periode van British indie kiezen. Met het verschuiven van het creatief zwaartepunt naar de VS (in het algemeen) in 2008 verdween die Britse 'indie', hoewel ikzelf toen vooral Britse muziek heb geluisterd.
Voor mij geldt het ook wel. De kwaliteit van de bandjes die uit het tijdperk van de Kaiser Chiefs komen gaat achteruit, ik ben zelf ook een beetje op zoek naar wat ik nu leuk vindt. Ik download veel, maar weinig wat echt goed blijft hangen voor langere tijd.

Overigens komen Infadels ook binnenkort met een nieuw album.
pi_77376360
Nieuwe Sunshine Underground is
pi_77833989
Ik ga binnenkort naar Beach House. Ook leuk.
pi_77840599
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 02:14 schreef Toad het volgende:
Ik ga binnenkort naar Beach House. Ook leuk.
pi_77841580

Ik ga zaterdag naar The Soft Pack
pi_77888368
quote:
Lonelady, We Have Band, Fools Gold, Darwin Deez, Stornoway, Holly Miranda, Sunny Day in Glasgow, Emanuel and the Fear, And So I Watch You From Afar en Joe Worricker zijn bevestigd voor London Calling 2010 # 1. Doll & the Kicks, the Features, Esben and the Witch, Erland and the Carnival kondigden hun komst naar het tweedaagse festival in Paradiso al eerder aan. In de aanloop naar het festival zullen er nog meer bands aan de line up toegevoegd worden.
Is dit goed nieuws?
pi_77889004
neuh
pi_77890933
We Have Band is ok, Fool's Gold schijnt ok te zijn, A Sunny Day In Glasgow (wat een kutnaam) vond ik wel goed. De rest ken ik niet of vind ik niks aan
pi_77890990
Hm, New Young Pony Club zijn ook weer terug. Staan in april in de melkweg.
En Charlotte Gainsbourg in maart. Eigenlijk ben ik stiekem wel benieuwd hoe zij live is.
pi_77945300
En Gainsbourg is alweer afgelast.
pi_78178075
Gisterenavond Spoon gezien in Paradiso. Kaarten werden weggeven bij een pakje boter, best sneu voor een band met een status als zij. Voorprogramma White Rabbits gemist door gezeur in het OV dankzij de voetbal-'supporters'. Misschien komt het omdat ik niet het gehele repertoire van Spoon ken, maar ik vond de nummers veel van hetzelfde, de spanningsboog in de set verslappend, en ik had soms best moeite om me te blijven concentreren. Het publiek reageerde ook erg mat op de lange extensies van elk nummer. Het was zeker niet slecht, maar gewoon heel degelijk. En steeds datzelfde getriggerde delay-effect op de stem van zanger Britt Daniels had ik na een paar nummers ook wel genoeg van. Pas bij toegift "The Underdog" kwam het een beetje los.

Met andere woorden: 3VOOR12 zal straks schrijven over een legendarisch optreden.
pi_78309449
De nieuwe BRS staat op de Luisterpaal!
  maandag 22 februari 2010 @ 17:04:10 #47
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_78309993
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:49 schreef Aisumasen het volgende:
Met andere woorden: 3VOOR12 zal straks schrijven over een legendarisch optreden.
...Alleen jammer dat 3VOOR12/landelijk geen normale concerten recenseert. Als er al een recensie komt, komt ie van een vrijwilliger bij 3V12/Amsterdam, wiens mening net zo onvoorspelbaar is als de jouwe (kan ook goed iemand zijn van jouw leeftijd; sterker nog, jij had die recensent kunnen zijn).
pi_78311168
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:04 schreef Grobbel het volgende:

[..]

...Alleen jammer dat 3VOOR12/landelijk geen normale concerten recenseert. Als er al een recensie komt, komt ie van een vrijwilliger bij 3V12/Amsterdam, wiens mening net zo onvoorspelbaar is als de jouwe (kan ook goed iemand zijn van jouw leeftijd; sterker nog, jij had die recensent kunnen zijn).

en wat is daar dan precies mis mee?
pi_78312153
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:04 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat iemand zich hier persoonlijk voelt aangevallen door mijn wat cynisch bedoelde slotzin . Vervang "3VOOR12" dan door "De Volkskrant" of één van de andere media die de voorkeur hebben voor bepaalde bandjes. En getuige de recensie van Gijsbert Kamer afgelopen zaterdag over Spoon heb ik daar 100% gelijk in gekregen. Niets mis mee. Wel opvallend.
pi_78506584
14 april Foals in Paradiso! vvk begint vandaag! (27ste)
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/FOALS-1.htm
pi_78510759
Met de melkweg card gratis naar Los Campesinos! Nu dus wel een kaartje over
pi_78511188
Laura Marling in Melkweg
pi_78514185
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:18 schreef Tourniquet het volgende:
14 april Foals in Paradiso! vvk begint vandaag! (27ste)
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/FOALS-1.htm
pi_78530811
Om dit topic een verdere boost te geven : Ik zag dat Keith Murray gitarist is in de nieuwe band van Lightspeed Champion. Heb het nieuwe album van Lightspeed Champion nog niet helemaal goed kunnen beluisteren, maar ik vind het nu al interessanter dan zijn eerste album. Wel erg theatraal allemaal, en op eerste gehoor ook weer niet super-bijzonder, maar ik vind in ieder geval "The Big Guns Of Highsmith" erg geinig.
pi_78542869
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 20:35 schreef Aisumasen het volgende:
Om dit topic een verdere boost te geven : Ik zag dat Keith Murray gitarist is in de nieuwe band van Lightspeed Champion. Heb het nieuwe album van Lightspeed Champion nog niet helemaal goed kunnen beluisteren, maar ik vind het nu al interessanter dan zijn eerste album. Wel erg theatraal allemaal, en op eerste gehoor ook weer niet super-bijzonder, maar ik vind in ieder geval "The Big Guns Of Highsmith" erg geinig.
goh, het einde van WAS is in zicht?
pi_78546004
Hier gaan de vrouwen niet blij mee zijn...
pi_78549319
Maakt mij niks uit hoor Laatste cd is ook alweer een aantal jaar geleden toch? Heb het echt al heel lang niet geluisterd eigenlijk

En Lightspeed Champion vind ik kut, dat is dan weer een beetje jammer.
pi_78553241
WAS staat nog wel altijd trouw op mijn iPodje...
pi_79300069
Gut wat een doodheid hier..

Volgende maand dus de aller-aller-allerlaatste Club Rascal
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:29:27 #60
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79300217
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:26 schreef lienelien het volgende:
Gut wat een doodheid hier..

Volgende maand dus de aller-aller-allerlaatste Club Rascal
Ook een reden daarvoor?
pi_79300323
Ik wou naar Motel Mozaique, maar dat festival is echt bar slecht gepland
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:34:08 #62
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79300455
Motel Mozaique heeft elk jaar weer een line-up om de vingers bij af te likken, maar elk jaar besef je ook weer hoe weinig je eigenlijk kunt zien door al het overlap en de vele verplaatsingen. Dus ik ben er eigenlijk wel klaar mee...
pi_79300578
Dat is inderdaad het nadeel, met een beetje mazzel kan je een paar bandjes meepakken. Vorig jaar wel Fever Ray . Maar het hele theater gedeelte en die gidsentochten ontgaat je bijna, dat is jammer.
pi_79300655
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ook een reden daarvoor?
Bex is zwanger.. Maar denk dat het eigenlijk komt omdat het de laatste maanden steeds best leeg was (op afgelopen keer na)
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:43:28 #65
192683 AMDB
Visionair.
pi_79300907
Vanavond Slagsmalsklubben in Doornroosje, best zin in
pi_79301993
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:38 schreef lienelien het volgende:

[..]

Bex is zwanger.. Maar denk dat het eigenlijk komt omdat het de laatste maanden steeds best leeg was (op afgelopen keer na)
Komt omdat ik er niet meer ben
Nee, laatste keer in november was het ook wel vrij rustig. Maar ik had het ook wel gezien.. zelfde muziek, kutgeluid. Maar het was wel gezellig altijd
Toch jammer, want het is zo'n beetje de enige indie-disco waar ze precies weten wat voor muziek ze moeten draaien.

Doe de groeten aan Slagsmalsklubben (hier in UK zijn ze er niet zo'n fan van geloof ik )
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:46:38 #67
192683 AMDB
Visionair.
pi_79303678
quote:
Toch jammer, want het is zo'n beetje de enige indie-disco waar ze precies weten wat voor muziek ze moeten draaien.
NDRGRND
pi_79303816
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:46 schreef AMDB het volgende:

[..]

NDRGRND
Ja maar Nijmegen, wat moet ik nou in Nijmegen
Ik ken er niemand!
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:55:58 #69
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79303970
quote:

[..]

NDRGRND
En de Indie Disco in Merleyn niet te vergeten.

Okay, dan draai ik natuurlijk ook zelf...
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:17:24 #70
192683 AMDB
Visionair.
pi_79306705
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:55 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En de Indie Disco in Merleyn niet te vergeten.

Okay, dan draai ik natuurlijk ook zelf...
Nog nooit geweest (bij de Indie Disco dan). Is het dan druk?
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:26:51 #71
207860 Mistaken
pi_79307111
Hallo!
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:27:42 #72
207860 Mistaken
pi_79307146
Ik luister nu al een maand lang naar 'Spanish Sahara'
Wat een briljant nummer is dat toch! Wauw!
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:54:04 #73
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79308322
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:17 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nog nooit geweest (bij de Indie Disco dan). Is het dan druk?
Yep! Loopt de laatste tijd wel goed. Merleyn is dan gewoon gezellig druk tot sluitingstijd (5u).
Aanstaande zaterdag weer, trouwens.
pi_79314123
quote:

[..]

NDRGRND
Nee
Daar hoor je vaker De Staat dan een indiebandje, en ik heb er zelfs Sean Paul gehoord en aanverwante herrie
pi_79314270
Ga volgende week een weekend naar Londen om de rentree van Noel Gallagher in de Royal Albert Hall mee te maken, en de dag daarna de opening van de nieuwe tournee van de legendarische Arctic Monkeys in hetzelfde theater. Voorprogramma is Mystery Jets, is dat wat?
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:55:39 #76
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79314559
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:48 schreef lienelien het volgende:

[..]

Nee
Daar hoor je vaker De Staat dan een indiebandje, en ik heb er zelfs Sean Paul gehoord en aanverwante herrie
Ze draaien wel veel hiphop en stevigere rock a la RATM en SOAD, inderdaad. Maar goed, afhankelijk van de dj komt daar op zich wel een hoop goede indie voorbij, hoor. Het is dat ik tegenwoordig min of meer in Merleyn woon, maar de NDRGRND blijft een sympathieke tent.
Weinig mis ook met De Staat, die nota bene hun grootste hit hadden met een liedje over die tent ('Fantastic Journey of the Underground Man').

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 18-03-2010 22:22:25 ]
pi_79315472
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:50 schreef Aisumasen het volgende:
Ga volgende week een weekend naar Londen om de rentree van Noel Gallagher in de Royal Albert Hall mee te maken, en de dag daarna de opening van de nieuwe tournee van de legendarische Arctic Monkeys in hetzelfde theater. Voorprogramma is Mystery Jets, is dat wat?
jaaa, die zijn schattig! Young Love is leuk
pi_79315599
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:13 schreef lienelien het volgende:

[..]

Nee de zanger is vals live. Young Love is idd leuk hoor.
Die zanger is trouwens mank.
pi_79315968
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:15 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Nee de zanger is vals live. Young Love is idd leuk hoor.
Die zanger is trouwens mank.
Mank? Hij heeft twee zwabberende dingen onder z'n heupen hangen
pi_79317457
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:13 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ha, die song ken ik van de London Calling-compilatie die 2 jaar terug bij de OOR zat, wist niet dat het deze band was. Ik vond het toentertijd tenenkrommend, maar stiekem heel diep van binnen de tekst best vermakelijk. Beetje zoals Joe Lean & The Ling Long, of recent Two Doors Cinema Club. Uitgekauwde indie-pop die 5 jaar te laat is gemaakt, maar af en toe...

pi_79321580
Oeh, eindelijk dit topic weer in leven gebracht! Niet indie, maar ik raad iedereen toch aan naar het optreden van Frank Turner in Tivoli de Helling te gaan op 6 april. Als iemand een goed publiek (en dat zit in dit topic )verdient dan is het wel deze sympathieke folk/punk singer/songwriter!
pi_79322428
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef lienelien het volgende:

[..]

Mank? Hij heeft twee zwabberende dingen onder z'n heupen hangen
O ik dacht dat ik hem wel eens heb zien hinken, dat ie een verlamd been had. Maar heb ze ook al 2 jaar niet gezien
pi_79331934
Zoo Time is zo'n geweldig nummer Ook het enige verder
pi_79461255
Vanavond staat Owen Pallett (Final Fantasy) in De Duif. Mensen die daar heen gaan? Lijkt me een toffe locatie voor zoiets.
  maandag 22 maart 2010 @ 20:10:05 #85
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_79461572
I wish...
pi_79517550
- Gaan er nog mensen naar het concert van Liars in Trouw? Ik twijfel nog.

- Hebben jullie al het nieuwe album van MGMT gehoord? http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124857167
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 15:16:51 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_79532800
Ik ben de laatste tijd goed indie bezig geweest, Hot Chip, Paloma Faith en Blood Red Shoes in 1 week tijd En ik ga deze zomer naar Werchter, Sziget en Lowlands

Concerten stonden de laatste tijd weer een beetje op een laag pitje maar nu ga ik er weer vol tegenaan
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_79539099
Werchter, Sziget en Lowlands. Tof!
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:53:34 #89
192683 AMDB
Visionair.
pi_79540728
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:25 schreef Toad het volgende:

- Hebben jullie al het nieuwe album van MGMT gehoord? http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124857167
MGMT album is focking geniaal imo
pi_79540941
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef AMDB het volgende:

[..]

MGMT album is focking geniaal imo
Ik vond hem maar saai eigenlijk.

Ik zit nu allemaal nieuwe albums te luisteren.
Jónsi vind ik erg vet. Ontdekking van het jaar: The Moving Dawn Orchestra.
Flying Lotus vind ik ook vet en Subheim ook.

En ik heb net Les Petits Pilous ontdekt, ook een beetje laat denk ik Maar het komt op Melt!. Vet.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:15:11 #91
207860 Mistaken
pi_79541416
Bonaparte komt hier in het schattig Kampen.
Mijn woonplaats weet me soms te verrassen.
pi_79541633
Nog zo'n leuke boeking; Alkaline Trio in Sneek
pi_79541913
In dat genre (ik was van beide bands vroeger fan): hier treed Zebrahead op in een heel klein café'tje, voor een paar ponden
pi_79543010
Voor een paar ponden je weer een paar jaar jonger voelen, dat je moet je er toch wel voor over hebben? Zou bijna de waarde van een LowLandsticket over hebben voor het jeugdsentiment dat blink-182 heet
pi_79548470
Nou, ik was geen megafan ofzo. Had misschien vijf nummers van ze via LimeWire gedownload

Als ik echt jeugdsentiment wil zien dan ga ik wel naar The Kooks :p
pi_79702713
http://www.zuidoostpartne(...)tart-bouw-ziggo-dome
En ik maar denken dat de HMH gigantisch is met een capaciteit van 5500
pi_79714608
Gezellig
pi_79725127
The Libertines komen bijeen voor Reading/Leeds 2010. De grondleggers van de muziek (althans, de revival daarvan) die hier besproken werd/wordt?
  maandag 29 maart 2010 @ 22:19:01 #99
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79726537
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:51 schreef tim. het volgende:
The Libertines komen bijeen voor Reading/Leeds 2010. De grondleggers van de muziek (althans, de revival daarvan) die hier besproken werd/wordt?
Lijkt me teveel eer. Waren sowieso meer garage rock en Clash-fanaten dan de hyper-postpunk die de meeste mensen tegenwoordig met indie associëren.
pi_79727354
Vind ik niet. Dan nog eerder The Smiths

Maarja, waar de nadruk wordt gelegd op indie veranderd voor mijn gevoel ook steeds. Of ik luister gewoon heel andere muziek dan een jaar geleden
  maandag 29 maart 2010 @ 22:52:00 #101
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79728264
Nee, dat verandert inderdaad constant. Nu zullen bandjes als Mumford & Sons en Vampire Weekend meer als 'het' geluid van indie worden beschouwd dan pakweg de Kaiser Chiefs (die natuurlijk nooit echt indie zijn geweest, maar ach).
  maandag 29 maart 2010 @ 23:29:37 #102
207860 Mistaken
pi_79730366
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:52 schreef Grobbel het volgende:
Nee, dat verandert inderdaad constant. Nu zullen bandjes als Mumford & Sons en Vampire Weekend meer als 'het' geluid van indie worden beschouwd dan pakweg de Kaiser Chiefs (die natuurlijk nooit echt indie zijn geweest, maar ach).
Niet een heel vervelende verandering.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:35:13 #103
192683 AMDB
Visionair.
pi_79730604
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:29 schreef Mistaken het volgende:

[..]

Niet een heel vervelende verandering.
Ach, dat roep je over twee jaar weer
  maandag 29 maart 2010 @ 23:36:58 #104
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79730680
Ik vind Mumford & Sons en VW anders minder memorabel dan KC hoor.
2000 light years from home
  maandag 29 maart 2010 @ 23:38:59 #105
192683 AMDB
Visionair.
pi_79730770
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:36 schreef Merkie het volgende:
Ze zijn ook een stuk minder 'oud' dan KC...
pi_79730886
VW is toch alweer een beetje uit? Is het nu niet meer TMF muziek á la The Kooks?

Ach ja ik kijk nooit TMF en ik ben niet zo op de hoogte hoor
  maandag 29 maart 2010 @ 23:43:11 #107
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79731001
VW heeft toch pas een nieuw album.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:38 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ze zijn ook een stuk minder 'oud' dan KC...
True, maar ik denk dat over 10 jaar meer mensen weten waar je het over hebt als je over KC begint dan over Mumford & Sons. Sowieso denk ik dat M&S een one-trick pony is.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:43:15 #108
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79731004
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:36 schreef Merkie het volgende:
Verschil van mening, al is KC wel een goed voorbeeld van een band die zichzelf min of meer in de vergetelheid heeft weten te helpen met steeds mindere platen. Ze zullen heus nog wel een HMH volkrijgen met nostalgische fans van 'toen', misschien nog wel eens op Pinkpop en Lowlands het hoofdpodium in beweging kunnen krijgen, maar die zijn toch al jaren ver over hun hoogtepunt heen.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:44:19 #109
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79731077
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef Merkie het volgende:
VW heeft toch pas een nieuw album.
[..]

True, maar ik denk dat over 10 jaar meer mensen weten waar je het over hebt als je over KC begint dan over Mumford & Sons. Sowieso denk ik dat M&S een one-trick pony is.
Tja, maar de discussie ging over het indiegeluid van 'nu', niet over die van over 10 jaar. KC kan nu echt niet meer in indiekringen.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:44:37 #110
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79731090
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Verschil van mening, al is KC wel een goed voorbeeld van een band die zichzelf min of meer in de vergetelheid heeft weten te helpen met steeds mindere platen. Ze zullen heus nog wel een HMH volkrijgen met nostalgische fans van 'toen', misschien nog wel eens op Pinkpop en Lowlands het hoofdpodium in beweging kunnen krijgen, maar die zijn toch al jaren ver over hun hoogtepunt heen.
True, dat bedoel ik. Ik kan me moeilijk voorstellen dat M&S en VW over 5 jaar nostalgische waarde hebben.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:44 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Tja, maar de discussie ging over het indiegeluid van 'nu', niet over die van over 10 jaar.
Ja, ok, sorry .
pi_79731808
Ik dacht dat hier de ietwat populaire 'indie' à la Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs werd besproken (zo staat het ook nog steeds in de Indie Central-topics). Muziek die nu niet meer in het middelpunt van belangstelling staat en dus ook niet meer als boegbeeld van indie wordt gezien door het grote publiek. Ik heb het idee dat The Libertines vaak als grondlegger van die golf (van het vorige decennium) worden gezien in Britste muziekpers. Maar inderdaad, dat was meer Clash-achtige muziek en geen hoekige post-punk die veel muziek uit de tijd waar ik op doel inspireerde. Ik weet niet wie ik zelf als grondlegger van die golf zou aanwijzen.

Bij indie denk ik tegenwoordig meer aan muziek die in het andere indietopic wordt besproken. Veel diverse muziek (zo komt het op mij over), maar geen genre of bepaald geluid, dus. Bij indie die nu populair is bij een groot publiek denk ook ik aan Vampire Weekend.
pi_79732060
Ik denk echt aan niets bij indie. Als iemand vraagt naar mijn muzieksmaak zeg ik ook wel indie, maar dat is meer een beleefde vorm van: ken je toch niet. Als ze niet weten wat dat is zeg ik Britse bandjes. Maar daar hou ik al lang niet meer van
Indie is gewoon een te breed begrip.

Maar als ik het over indie in zijn algemeen heb, dan heb ik het over de muziek die bepaalde mensen luisteren. Zeg maar meer die Pinkpop-bands dan de Lowlands-bands (die nog net iets obscuurder zijn ). 2 jaar terug The Kooks en Arctic Monkeys, nu dus blijkbaar M&S en VW. Ik volg dat eigenlijk niet zo, en ik denk dat 'wat hier wordt besproken' ook heeeeel verschillend is (zeg maar van Slagsmalsklubben tot Bright Eyes).
Als ik hier wat post gaat het vaak gewoon over bandjes die wat minder mensen kennen. Al post ik hier amper meer Laatste tijd luister ik trouwens steeds obscuurdere shit, RSS-feed op vage blogs

In principe luister ik eigenlijk alles, van hiphop tot dance. Maar dan de zogenaamde indie-variant ervan (niet expres eigenlijk ik vind de top 40 vaak bedroevend slecht).
pi_79732461
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:09 schreef frame-saw het volgende:

...en ik denk dat 'wat hier wordt besproken' ook heeeeel verschillend is (zeg maar van Slagsmalsklubben tot Bright Eyes).

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt.
quote:
Laatste tijd luister ik trouwens steeds obscuurdere shit, RSS-feed op vage blogs

In principe luister ik eigenlijk alles, van hiphop tot dance. Maar dan de zogenaamde indie-variant ervan (niet expres eigenlijk ik vind de top 40 vaak bedroevend slecht).
Deel eens wat namen (van zowel muziek als blogs) die de moeite waard zijn .
pi_79732706
Mag ik blogs delen?

Bands: Sam Amidon, Future Islands, The Moving Dawn Orchestra, Subheim, Les Petits Pilous, The Golden Filter, Zola Jesus, Memory Tapes, Radar Brothers, Plants & Animals, Montag.

Dit komt uit mijn net-toegevoegd lijstje, paar dingen die ik al kende Lijstje voor blogs (download-sites eigenlijk), wil ik eventueel PM'en
pi_79737830
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef frame-saw het volgende:
VW is toch alweer een beetje uit? Is het nu niet meer TMF muziek á la The Kooks?
Dan is het toch eigenlijk nu 'in'? Alleen voor ons is het al een tijdje geleden.
pi_79738280
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:28 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Dan is het toch eigenlijk nu 'in'? Alleen voor ons is het al een tijdje geleden.
Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen. Het is hip, maar niet cool zeg maar.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:46:39 #117
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79738387
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:43 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen. Het is hip, maar niet cool zeg maar.
Daarom past het juist prima in deze reeks en totaal niet in de andere. Ik heb deze in elk geval altijd als het dansvloer-indie topic gezien... En Vampire Weekend is naast het onvermijdelijke MGMT nog steeds een populair cliché. Waar dat vroeger KC en FF waren.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:48:04 #118
192683 AMDB
Visionair.
pi_79738420
Ik denk niet dat MGMT veel fans maakt onder de indie hipsters met het nieuwe album.
pi_79738561
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:43 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Vind VW na het optreden in Paradiso alleen maar cooler geworden Of ben ik nu ook een nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen-scenester?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:54:34 #120
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79738630
Ik leg mijn oor gewoon te ruste bij beide categorieën.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:57:54 #121
192683 AMDB
Visionair.
pi_79738741
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:54 schreef Grobbel het volgende:
Ik leg mijn oor gewoon te ruste bij beide categorieën.
Wel de toffe muziek van de hipsters luisteren, maar ondertussen ook lekker op ze kunnen klagen en afgeven (op de hipsters dan)
pi_79739378
Uiteraard, bah hipsters. En je mag VW best cool vinden hoor, vind het eerste album nog steeds heerlijk! Maar voor veel mensen is VW ineens een nieuw bandje
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:35:14 #123
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79739844
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:57 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wel de toffe muziek van de hipsters luisteren, maar ondertussen ook lekker op ze kunnen klagen en afgeven (op de hipsters dan)
Jij begrijpt het.
pi_79741332
Ik heb een heel mooi lijstje gemaakt met 18 blogs. Ook een paar met mindere obscure shit, maar gewoon allemaal nieuwe indie-releases.
Dus nogmaals, bij interesse, stuur een PM
pi_79755159
Is de Suede-reünie aan FOK! voorbijgegaan?

Goed, maar niet zo goed als vroeger. I.t.t. Blur die vorig jaar minstens zo goed waren als in de jaren 90, zo te zien op tv.
pi_79758049
100 Club is een erg gaaf zaaltje, klein met een podium dat niet veel hoger is dan een traptrede. En legendarisch door de concerten van oa de Sex Pistols.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_79816794
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:29 schreef bartrid het volgende:
100 Club is een erg gaaf zaaltje, klein met een podium dat niet veel hoger is dan een traptrede. En legendarisch door de concerten van oa de Sex Pistols.
Het ziet er wel tof uit . Ik had ook een video van het optreden de dag erna kunnen plaatsen, in de Royal Albert Hall (ook geen onaardige zaal) maar Suede in een intiem zaaltje op bijna gelijke hoogte met het publiek is wel indie, toch?
pi_80509488
Ik mag hopen dat al die LC-bandjes ondertussen een plaatsje op de boot hebben geregeld
Shout Out Louds vanavond kan ook al niet doorgaan

[ Bericht 0% gewijzigd door lienelien op 20-04-2010 10:41:30 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:50:14 #129
192683 AMDB
Visionair.
pi_80510431
Over LC gesproken, Los Campedinges staat op De Affaire, voor de liefhebbers hier.
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 10:17:34 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_80511154
Geen Shout out Louds inderdaad ben benieuwd naar de nieuwe datum. En wanneer is dit gedoe nou eens voorbij? Straks kunnen de festivals niet doorgaan
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:50:00 #131
192683 AMDB
Visionair.
pi_80619455
En gaan er nog mensen naar LC!? Uiteindelijk maar vier wissels in het programma door IJsland. Ik heb net als de vorige editie m'n kaarten weer verkocht.

Tot nu in m'n planning:
Joanna Newsom (Melkweg) en Charlotte Gainsbourgh (Brussel)
En minder indie verantwoord: Alicia Keys en Lady Gaga (beide in Antwerpen).
En ik heb kaarten voor Lowlands, maar twijfel een beetje. Ze moeten maar snel leuke namen bevestigen.
pi_80658876
The National - High Violet is een erg aangenaam plaatje geworden.
pi_80665631
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:39 schreef portie het volgende:
The National - High Violet is een erg aangenaam plaatje geworden.
Ik heb hem toevallig gisteren gedownkregen, maar nog niet de tijd gehad om te luisteren. Ik ben benieuwd
pi_81316028
pi_81491084
Weten jullie waar je oordoppen voor op concerten e.d. kan halen ? (behalve de webshops)
En dan bedoel ik niet de wegwerpversie, maar het meer professionele spul.
pi_81491131
Gehoorwinkels?
pi_81491441
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:35 schreef Sautor het volgende:
Gehoorwinkels?
Als in "Beter Horen" en consorten?
Opzich wel logisch trouwens.
pi_81491646
Denk dat je daar het beste spul kan krijgen, of anders wel goed doorverwezen kan worden.
pi_81492008
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:49 schreef Sautor het volgende:
Denk dat je daar het beste spul kan krijgen, of anders wel goed doorverwezen kan worden.
Ik heb het al gevonden inderdaad. Danku!

Dan ga ik maar weer verder dansen op dezer topperrrr.

pi_81494101
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:33 schreef K.Weenie het volgende:
Weten jullie waar je oordoppen voor op concerten e.d. kan halen ? (behalve de webshops)
En dan bedoel ik niet de wegwerpversie, maar het meer professionele spul.
Zelf heb ik de Earproof ER15, en dan staat de 15 voor 15db demping. Die worden op maat gemaakt, maar zijn behoorlijk aan de prijs, en er zit nog best wat tussen gele 'herriestoppers' en deze oordoppen. Voor het uitgaan/festivals heb ik ook nog eens Alpine-oordopjes. Die kosten 2 tientjes, en zijn meer om de schade nog een beetje te beperken op zulke momenten. Maar je kunt je inderdaad het beste laten informeren bij de gehoorwinkels
pi_81494183
Ik heb Filterz.

Gaan we allemaal netjes de hype volgen en 1 juni naar Sleigh Bells in Paradiso?
pi_81495495
Nooit van gehoord
pi_81495558
Wil wel naar Sleigh Bells maar denk niet dat ik ga, dan ben ik net 2 dagen terug in NL. 3 juni wel naar Xiu Xiu
pi_81517564
Je zou zeggen dat dit een instant topic-opleving moet bezorgen : Het nieuwe album van We Are Scientists is te beluisteren, en ze staan 20 juni weer in Tivoli de Helling. Vond het 2 jaar terug onverwachts heel leuk.
pi_81518032
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:47 schreef Aisumasen het volgende:
Je zou zeggen dat dit een instant topic-opleving moet bezorgen : Het nieuwe album van We Are Scientists is te beluisteren, en ze staan 20 juni weer in Tivoli de Helling. Vond het 2 jaar terug onverwachts heel leuk.
Ja ik meld me al ( )
Ben erbij 20 juni!
  maandag 17 mei 2010 @ 06:47:03 #147
192683 AMDB
Visionair.
pi_81522397
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:47 schreef Aisumasen het volgende:
Wat een zaadband is dat toch
pi_81547329
quote:
Op maandag 17 mei 2010 06:47 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat een zaadband is dat toch
Eerste CD was wel goed, opvolger minder. Derdere album ga ik wel een beurt geven.
  maandag 17 mei 2010 @ 19:38:11 #149
192683 AMDB
Visionair.
pi_81547982
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:25 schreef Sautor het volgende:

[..]

Eerste CD was wel goed, opvolger minder. Derdere album ga ik wel een beurt geven.
Mijn probleem met WAS is dus dat veel meisjes dat laatste nog wel eens letterlijk zouden kunnen doen.
pi_81556001
Jaloers?
Ik vond het tweede album ook best oke, de nieuwe single echter niet...
pi_81558463
Lijkt het nieuwe album op het tweede? Want die kon ik niet zo goed verdragen.
pi_81578680
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:38 schreef AMDB het volgende:

[..]

Mijn probleem met WAS is dus dat veel meisjes dat laatste nog wel eens letterlijk zouden kunnen doen.
Daar kan tenminste één vaste I Bet-bezoeker over meepraten ja
pi_81580377
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:25 schreef Sautor het volgende:

[..]

Overigens net geluisterd, vond hem maar matig. Ben niet zo WAS-en-consorten-erig meer.

Nog mensen die naar Xiu Xiu gaan? Krijg je een gratis biertje
pi_81606682
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:54 schreef Toad het volgende:
[..]

Gaan we allemaal netjes de hype volgen en 1 juni naar Sleigh Bells in Paradiso?
Wat een tákkeherrie !
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:22:46 #155
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81606852
Ik ga het nu luisteren.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:30:53 #156
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81607129
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wat een tákkeherrie !
pi_81607233
Takkeherrie
pi_81607286
Lekker hoor.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:41:15 #159
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81607389
Ik houd wel van een beetje chaotische herrie, maar in dit geval niet helaas .
pi_81741826
quote:
Club NME nu ook in Amsterdam

Na het grote succes van Club NME London, Parijs en New York is nu Amsterdam aan de beurt. Op vrijdag 4 juni zullen in de Winston Kingdom vier DJs een avond vol keiharde electro en genadeloze Indie hits verzorgen.

Ed Banger DJs Vicarious Bliss en MR Flash delen de draaitafels met het populaire Amsterdamse DJ duo Club Rascal en Club NME London DJ Jeff Automatic. Het feest begint om 23:00 en is afgelopen rond 05:00. Tickets zijn te koop via de Winston website en aan de deur voor ¤7,50.

http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=10017
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:24:08 #161
13973 ranja
image means nothing
pi_81751280
Is Plan B hier ook populair? Zag hem vorige week bij Jools Holland en deze week bij Taratata.
Echt verschrikkelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81751592
Ken Plan B alleen van die samenwerking met Chase & Status. En daar kon ik het alleen het gedeelte waarin laatstgenoemde nadrukkelijk voorkwam waarderen.
What Would Goku Do
pi_81760433
Dag indie liefhebbers.
Ik ben niet heel erg bekend met indie, dus stel ik hier aan jullie (kenners) de vraag.

The XX, The Whitest Boy Alive, (The Greenhornes), etc. vind ik heel relaxed om te horen. Zijn er bepaalde bands die jullie dan zouden aanraden met een vergelijkbare sound, de moeite waard om eens te gaan luisteren?
pi_82251796
Is niemand hier naar Pinkpop geweest?
Volgens mij heb ik AMDB's kaartje gescheurd. Of hij heeft een dubbelganger.
pi_82251956
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:27 schreef OldJeller het volgende:
Dag indie liefhebbers.
Ik ben niet heel erg bekend met indie, dus stel ik hier aan jullie (kenners) de vraag.

The XX, The Whitest Boy Alive, (The Greenhornes), etc. vind ik heel relaxed om te horen. Zijn er bepaalde bands die jullie dan zouden aanraden met een vergelijkbare sound, de moeite waard om eens te gaan luisteren?
Probeer ook eens The National, Cold War Kids, Death Cab for Cutie, The Arcade Fire en Razorlight ofzo?
pi_82252015
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:19 schreef K.Weenie het volgende:
Aha! Dus tóch!
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:32:26 #167
192683 AMDB
Visionair.
pi_82255868
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:19 schreef K.Weenie het volgende:
Dubbelganger dan denk ik Ik vertoon me niet op PP!

Ik zie dat je op RU zit, je had me wel op Diësfestival kunnen spotten

Ben trouwens verslaafd aan de cd van Broken Bells
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:50:23 #168
192683 AMDB
Visionair.
pi_82256863
Even wat reclame voor De Affaire maken, al lekkere line-up so far

http://www.de-affaire.nl/

And So I Watch You From Afar, Automatic Sam, Astra, Dungen, Errors, Fucked Up, Gold Panda, Gösta Berlings Saga, Holly Miranda, Junip, Los Campesinos!, Mayer Hawthorne & The County, Monotonix, The Middle East, Post War Years, Shearwater, Schlachthofbronx, Shining & Toro Y Moi

The Antlers, Sarah Blasko, Beans & Fatback, Clues, The Cohens, The Crookes, Daily Bread, Darwin Deez, Dum Dum Girls, The Flying Eyes, John Grant, The Heavy, I am Oak, Isbells, Karma to Burn, King Khan & the Shrines, The Morning Benders, André Lodemann, Pantha Du Prince,The Sore Losers, Sungrazer, These Are Powers, Thus:Owls, Valient Thorr, Woost

Wil sowieso The Heavy, Daily Bread en King Khan & The Shrines zien

Morgen nieuwe namen!
pi_82257154
pi_82258107
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Aha! Dus tóch!
Vertel!
pi_82258242
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:11 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Vertel!
Dat was een leuke inside joke, omdat...
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:32 schreef AMDB het volgende:

[..] Ik vertoon me niet op PP! [..]
pi_82258297
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:32 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dubbelganger dan denk ik Ik vertoon me niet op PP!

Ik zie dat je op RU zit, je had me wel op kunnen spotten

Ben trouwens verslaafd aan de cd van Broken Bells
Dubbelganger indeed. Het is dat ik gratis met de Effenaar mee kon, anders was ik ook niet gegaan. Maar heb me goed vermaakt hoor.
Op het Diësfestival was ik ook ja, maar daar heb ik jou of je dubbelganger dan weer niet gespot.
pi_82258464
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat was een leuke inside joke, omdat...
[..]

Ah zo ja. Ik dacht misschien heb ik toch iemand mogen scheuren.
pi_82258548
Waarom weet iedereen hier hoe de ander eruitziet
Wat is jullie geheim?
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:23:14 #175
192683 AMDB
Visionair.
pi_82258811
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:18 schreef frame-saw het volgende:
Waarom weet iedereen hier hoe de ander eruitziet
Wat is jullie geheim?
FoBo? Ik heb jou ook wel eens zien staan.

Aisu is gewoon m'n stalker
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:27:07 #176
192683 AMDB
Visionair.
pi_82259097
Op 1 avond meer posts dan de afgelopen 6 maanden
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:28:26 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_82259187
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:15 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Dubbelganger indeed. Het is dat ik gratis met de Effenaar mee kon, anders was ik ook niet gegaan. Maar heb me goed vermaakt hoor.
Op het Diësfestival was ik ook ja, maar daar heb ik jou of je dubbelganger dan weer niet gespot.
Ik had me op Pinkpop ook wel vermaakt, maar het geld er niet voor over en helemaal geen tijd

Diësfestival ben ik eigenlijk ook alleen bij GBTTZ geweest en bij C-mon & Kypski, uur in de rij gestaan nadat ik weg was om wat eten te halen
pi_82260608
Gisterenavond naar Two Door Cinema Club in Doornroosje geweest. Sympathieke band, ze leken zelf ook onder de indruk van de uitverkochte enthousiaste zaal. Toen ze al na 2 nummers "Undercover Martyn" inzette, en vlak daarna "Something Good Can Work" dacht ik dat het wel een hele korte set zou worden, maar dat viel wel mee.

Toch, tijdens de toegift vroeg ik mij wel even af of ze die songs soms niet al een keertje hadden gespeeld die avond... Minpuntje was dat de live-uitvoeringen identiek waren aan de (overgeproduceerde) album-versies, inclusief gladde effecten en intro's vanaf band. Vanavond stonden ze in een tevens uitverkochte Melkweg.
pi_82264245
Dubbel.
pi_82264370
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef AMDB het volgende:

[..]

FoBo? Ik heb jou ook wel eens zien staan.

Aisu is gewoon m'n stalker
Kijk ik dus nooit naar. En ik heb geen FoBo, kan dus hooguit van Last.FM zijn en daar heb ik alleen maar arty myspace grote zonnebril-foto's op gehad. volgende keer aantikken en 'frame-saw???' vragen. Je wordt hooguit vreemd aangekeken als ik het niet ben
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:13:54 #181
192683 AMDB
Visionair.
pi_82301524
HEALTH op De Affaire

Weer veel nieuwe namen, ken er niet veel, maar sommige klinken wel goed, hopen dat ze de Spotify playlist updaten

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43567917
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:45:52 #182
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_82303491
HEALTH! Hundred in the Hands! Daedelus! Weer een hoop heerlijke namen erbij.

Het gros van de nieuwe namen is overigens lokaal of komt via de Popronde naar binnen (dus ook Nederlands).
pi_82329889
Iemand gister bij Xiu Xiu geweest? Wat een ramp!
De amp ging kapot en frontman werd geëlectrocuteerd, of ja hij kreeg een shock. Toen 1 nummer met andere amp gedaan maar hij vond het kut dus deed ie drie nummers solo.

Wel jammer, maar vond het ook sneu voor hen.
pi_82428010
HEALTH is tof. Helaas maar een stukje van gezien op LL. Ze staan ook in de Vera, maar dat is mij iets te ver.

Hebben jullie verder nog leuke concerten deze zomer?
Vorige week zondag naar Joanna Newsom geweest. Dat was echt prachtig. Sleigh Bells deze keer maar overgeslagen, die komen toch nog wel terug.
Later deze maand naar Charlotte Gainsbourg.
pi_82432555
Straks naar The Acorn met meneer Mistaken. Verder sowieso Metropolis en de rest van mijn program ben ik al vergeten.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:42:37 #186
207860 Mistaken
pi_82432753
Ik heb nog niet zo heel veel zin.
1 juli naar Angus & Julia Stone.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:00:34 #187
192683 AMDB
Visionair.
pi_82664028
23 augustus staat Yeasayer in Doornroosje, prijs en vvk datum nog onbekend
pi_82664432
Soort LL-afterparty.
pi_82665610
Oja ik ben dus wel bij Sleigh Bells geweest.
Je hebt weinig gemist, zo'n 7 nummers max..
pi_82665669
Lol, maar het was ook best goedkoop toch?
Waren die 7 nummers live wel tof?
pi_82665863
¤8,50 oid ja.
Ja was tof, hoor. Het was ook echt druk. Maar het duurde dus nog niet eens 40 minuten..
pi_82671137
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:00 schreef AMDB het volgende:
23 augustus staat Yeasayer in Doornroosje, prijs en vvk datum nog onbekend
Op Pinkpop vond ik ze een beetje saai, ze spelen wel goed, maar er was echt 0 interactie met publiek, alsof ze in hun eigen garage bezig waren.

Iemand trouwens nog een lowlandskaartje over?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 16:39:54 #193
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_82672009
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:29 schreef lienelien het volgende:
Oja ik ben dus wel bij Sleigh Bells geweest.
Je hebt weinig gemist, zo'n 7 nummers max..
In de merleyn was het ook kort maar vond het niet zonde van de avond, geweldig show was dat.
pi_82673546
Achja, 40 minuten valt nog best mee. These New Puritans een jaar terug was 10 minuten
pi_82676354
10 minuten, wtf
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:21:30 #196
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_82676680
Dat is wel erg kort inderdaad. Zat daar nog een verhaal achter, of ging het 'gewoon' om technische problemen?
pi_82677190
Nouja zij begonnen toen ik weg moest, en toen ik in de trein zat waren ze afgelopen
Volgens mij hadden ze gewoon geen zin ofzo, überhipsterstyle natuurlijk. Ze waren ook niet de eerste/laatste band vd avond.
pi_82678935
Mensenkinderen, de nieuwe Divine Comedy is van hemels niveau!
quote:

The Divine Comedy heeft zijn hoogte- en dieptepunten gekend. Top tien hits, commercieel succes en verlies, schrijven voor tv-series, films en zelfs musical kwam uit de hand van Hannon.

En onderwijl wist hij zijn eigen mix van kamerpop, chanson, vaudeville, musical, europop en swing te perfectioneren.
Charmant
Een andere constante zijn de scherpe teksten. Een overdaad aan literaire verwijzingen, de kracht om pakkende, geloofwaardige karakters in een paar lijnen te schetsen zonder daar een waardeoordeel aan te hangen.
Dit alles bevat ook weer Bang Goes The Knighthood, een collectie van verfijnde charmante liedjes die doen verlangen naar de zomer. De sfeer over de gehele plaat is in zijn algemeenheid positief en ontspannen, met hier en daar een stukje dramatiek zoals in When A Man Cries.
Prostitutie
Onvermijdelijk blijven de Randy Newman en Scott Walker vergelijkingen, maar toch is dit puur The Divine Comedy. Onderwerpen als prostitutie in Naples in Wereldoorlog II (Neapolitan Girl), de economische crisis (The Complete Banker) en sociale onhandigheid (At The Indie Disco) komen aan bod in zoete pop, cabaret of klassieke indie.

1. Down In The Street Below
2. The Complete Banker
3. Neapolitan Girl
4. Bang Goes The Knighthood
5. At The Indie Disco
6. Have You Ever Been In Love
7. Assume The Perpendicular
8. The Lost Art Of Conversation
9. Island Life
10. When A Man Cries
11. Can You Stand Upon One Leg
12. I Like

Bron: Nu.nl Klik!
Krijg er altijd het gentlemen gevoel bij, strak pak, paraplu onder je oksel, mooie chique hoed op...en fluitend door de straat lopend, datzelfde gevoel als bij The National!
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:19:48 #199
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_82679192
Is dit de eerste Divine Comedy plaat die je leert kennen? Die bekoort altijd het beste. Maar in principe brengt ie al 20 jaar steeds dezelfde plaat uit (weliswaar allemaal van een hoge kwaliteit).
pi_82696720
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:19 schreef Grobbel het volgende:
Is dit de eerste Divine Comedy plaat die je leert kennen? Die bekoort altijd het beste. Maar in principe brengt ie al 20 jaar steeds dezelfde plaat uit (weliswaar allemaal van een hoge kwaliteit).
Inderdaad mijn eerste plaat. Sowieso word ik hier heel erg vrolijk van, en krijg ik hier een heel vrije goed sfeertje te horen. Vooral zijn stem vind ik heel erg aangenaam, en dan ook nog eens die mooie originele arrangementen in de melodietjes...

Ik ben verkocht!
pi_83567395
Waren er nog fokkers bij Angus & Julia Stone?

pi_83595828
ja ... IK beeldschoon
pi_84005015
Tijd voor wat nieuwe aandacht op dit topic. Wil een ladinkje 7" bestellen uit GB, heeft iemand nog lekker gedanst op nieuwe nummertjes?
pi_84034636
Za+zo naar de Affaire
Ik heb alleen geen idee wat er komt dezer dagen, ik dacht Isbells en Health en LC!.

Wie kan ik nog meer verwachten?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:17:27 #205
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84036253
The Antlers op zaterdag moet je natuurlijk niet missen, net als The Middle East, Tokyo Police Club, Hundred in the Hands en Mayer Hawthorne op zondag (naast de al genoemde bands). En Ben Howard is nog ooit voorprogramma geweest van Angus & Julia Stone, dus die ga je ook wel waarderen denk ik.
pi_84037121
Bedankt voor de tips Alleen dat schema is in Opera heel kut op de site, dus moet even kijken wat allemaal kan.

Ik was hele TPC vergeten, fucking gaaf
pi_84037215
Eerste namen voor Crossing Border:

Local Natives, Midlake, Spoon, The National , Roddy Doyle, Michael Madsen, Hilary Mantel, BP Fallon, Almudena Grandes, Stephen Vizinczey, Blitzen Trapper
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:46:48 #208
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84037625
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:35 schreef frame-saw het volgende:
Bedankt voor de tips Alleen dat schema is in Opera heel kut op de site, dus moet even kijken wat allemaal kan.

Ik was hele TPC vergeten, fucking gaaf
Als je een iets duidelijker overzicht wil, ik heb het hele programma ook in excel-formaat (nodig voor 3voor12-werkzaamheden).

edit: Deze dekt de lading ook wel. http://spreadsheets.google.com/pub?key=0ApJETmA7NhifdDl0aWg0ZGRzcHRJWVVxX3FsZUJNS2c&hl=en&single=true&gid=0&output=html

[ Bericht 18% gewijzigd door Grobbel op 14-07-2010 14:23:16 ]
pi_84086954
Ik had vorige week ofzo nog een blokkenschema-pdf gedownload van de site, maar kan die nu nergens meer vinden. Los Campesinos zou ik ook zeker even gaan kijken op zaterdag, dat was errug leuk op LL 2 jaar terug. En als je een stevig potje stoner wil op de zaterdagavond is Karma to Burn ook aan te raden. En Darwin Deez op dinsdag.
pi_84087015
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:38 schreef portie het volgende:
Eerste namen voor Crossing Border:

Local Natives, Midlake, Spoon, The National , Roddy Doyle, Michael Madsen, Hilary Mantel, BP Fallon, Almudena Grandes, Stephen Vizinczey, Blitzen Trapper
Leuke namen, ik kende het festival nog niet eens!
pi_84087351
Uiteraard ga ik naar Los Campesinos! .. voor de zesde keer ofzo
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:20:22 #212
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84087422
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:08 schreef elplato het volgende:
Ik had vorige week ofzo nog een blokkenschema-pdf gedownload van de site, maar kan die nu nergens meer vinden.
Die was niet meer up to date, dus is ie voor nu even offline gehaald. Zou later deze week weer beschikbaar moeten zijn.
pi_85838669
Stil hier. Iemand verder nog leuke concerten gepland?

Ik heb zin in Interpol in november + album in september. :)
pi_85864772
Ik BRS in Tivoli.
Verder vind ik de leuke nieuwe muziek een beetje schaars.
pi_85865506
Het nieuwe album van The Hoosiers... O+

Helemaal aan het grijs draaien _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:24:43 #216
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85865592
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:22 schreef TheVulture het volgende:
Het nieuwe album van The Hoosiers... O+

Helemaal aan het grijs draaien _O_
Ja? Ik heb alleen die eerste single gehoord, maar datgene wat ze juist zo leuk maakte (vrolijk, springerig) was ingeruild voor steriele electro. Niet echt een verbetering... Hoe is de plaat?
pi_85865677
Ik vond die single ook eigenlijk tenenkrommend slecht.. dus als dat een voorteken voor het album is...
pi_85865726
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:24 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja? Ik heb alleen die eerste single gehoord, maar datgene wat ze juist zo leuk maakte (vrolijk, springerig) was ingeruild voor steriele electro. Niet echt een verbetering... Hoe is de plaat?
Ja er staan gewoon heel veel vrolijke deuntjes op :Y

Bumpy Ride O+

Glorious O+

Made to Measure O+

en ik vind Choices ook gewoon een lekker liedje :Y
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:29:38 #219
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85865763
Ja, maar is die plaat dus meer in de trant van 'Choices', of ook het een en ander dat bij hun oude sound aansluit?
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:30:35 #220
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85865805
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:26 schreef Zocalo het volgende:
Ik vond die single ook eigenlijk tenenkrommend slecht.. dus als dat een voorteken voor het album is...
The Wombats zijn trouwens ook die weg ingeslagen met hun nieuwe single. -O-
pi_85866001
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:29 schreef Grobbel het volgende:
Ja, maar is die plaat dus meer in de trant van 'Choices', of ook het een en ander dat bij hun oude sound aansluit?
Ik vind er ook wel liedjes met hun oude sound bij zitten :Y
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:40:50 #222
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_85866166
Ook maar eens posten hier. :)

quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:13 schreef RichCalibier het volgende:
Mensenkinderen, de nieuwe Divine Comedy is van hemels niveau! _O_
[..]

Krijg er altijd het gentlemen gevoel bij, strak pak, paraplu onder je oksel, mooie chique hoed op...en fluitend door de straat lopend, datzelfde gevoel als bij The National! *)
Ik zit nu het eerste nummer van het album te luisteren, en pfoe, het is wel èrg musical-achtig. Niet helemaal mijn smaak, maar ik luister het album maar gewoon af, het is namelijk verre van slecht.
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:12:16 #223
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85867219
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:40 schreef Darkestrah het volgende:
Ook maar eens posten hier. :)
[..]

Ik zit nu het eerste nummer van het album te luisteren, en pfoe, het is wel èrg musical-achtig. Niet helemaal mijn smaak, maar ik luister het album maar gewoon af, het is namelijk verre van slecht.
Je eerste Divine Comedy plaat? Want zo maakt ie ze al 20 jaar, een stuk of 10 albums lang nu.
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:21:51 #224
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_85867618
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:12 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Je eerste Divine Comedy plaat? Want zo maakt ie ze al 20 jaar, een stuk of 10 albums lang nu.
Ja, had ook nog niet van hem gehoord.

I Like is nu bezig, het was een erg vermakelijk album maar geen blijvertje. Ik word er wel vrolijk van, en waarbij RichCalibier zijn gentlemen-gevoel heeft, heb ik mijn gevoel.

Al is dat natuurlijk wel behoorlijk gay dus ik waag me er maar niet aan. :')
pi_85871149
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:30 schreef Grobbel het volgende:

[..]

The Wombats zijn trouwens ook die weg ingeslagen met hun nieuwe single. -O-
Van hun kan ik het wel iets beter aanhoren. Maar toch hoop je op een leuk meezingbaar/springbaar riffje als het begin start, maar dan krijg je een electronisch simpel tudududu
pi_85871440
Ik vind het nooit zo erg als een band een wat andere richting inslaat... liever dat dan telkens hetzelfde uitgekauwde kunstje
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:17:02 #227
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85871569
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nooit zo erg als een band een wat andere richting inslaat... liever dat dan telkens hetzelfde uitgekauwde kunstje
Nou ja, van het ene uitgekauwde kunstje naar een andere die nog veel uitgekauwder is noem ik geen verbetering.
pi_85871734
Oh ja de nieuwe single van Infadels is ook al ruk trouwens... als we het toch over electronische bliepjes gaan hebben.

Zo blijft er weinig leuks over.
pi_85871933
synthesizers en bliepjes zijn blijkbaar hot :P

Ik vind het niet storend....
pi_85872134
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:22 schreef Zocalo het volgende:
Oh ja de nieuwe single van Infadels is ook al ruk trouwens... als we het toch over electronische bliepjes gaan hebben.

Zo blijft er weinig leuks over.
Maar dat nummer klopt volgens mij niet helemaal :P
pi_85874690
Waarom niet?
Op hun Myspace staat dezelfde (of ik luister niet goed)
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:23:38 #232
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85876243
Dat nummer van Infadels is volgens mij al een half jaar oud... Toch redelijk geruisloos voorbij geslopen aan zo een beetje iedereen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:08:09 #233
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85884365
Vergeten we trouwens nog bijna de Ting Tings, die ook zo'n compleet onopvallend electropopding hebben uitgebracht. Of zelfs Jamiroquai. :')
Ze lijken wel een wedstrijdje te willen doen wie saaiste leadsingle van 2010 uitbrengt. En dat terwijl de band die daar een paar jaar geleden een handje van had, New Young Pony Club, dit jaar wèl met een rits sterke singles op de proppen kwam (zelfs al viel de plaat wederom tegen).

pi_85884938
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:47 schreef Zocalo het volgende:
Waarom niet?
Op hun Myspace staat dezelfde (of ik luister niet goed)
Ja zal wel het goede nummer zijn, maar het zit raar in elkaar, zo bedoelde ik het :P
pi_85885240
Helemaal eens over dat electronica-geneuzel. Al had ik eerder deze gebeurtenis als kick verwacht ;):

pi_85887168
Ik was naar Megafaun zaterdag en het was heel leuk. Niet zo'n standaard saai bandje die alleen maar speelt, maar leuke grapjes en interactie :D En volgende week is Women in Studio 80, gratis voor Subbacultcha-leden.
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:26:50 #237
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85887398
Heb Megafaun ook ooit in Merleyn gezien (vorig jaar?). Inderdaad veel leuker live dan je zou verwachten.
pi_85897670
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:32 schreef Aisumasen het volgende:
Helemaal eens over dat electronica-geneuzel. Al had ik eerder deze gebeurtenis als kick verwacht ;):

Oh ach ik geloofde er niet eens meer in dat het überhaupt nog zou gaan gebeuren dus heb er de berichten niet echt mee van bijgehouden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door lienelien op 31-08-2010 01:20:15 ]
pi_85901159
Ik post weinig maar ik volg jullie nog wel, gisteren ben ik bij Eels in Paradiso geweest en dat viel zeker niet tegen! Zijn er nog meer mensen geweest toevallig of gaan er nog mensen vanavond?
pi_85901449
Was erbij :) Was weer erg goed, heerlijk ook hoe die vent keer op keer zijn nummers opnieuw uitvindt voor elke tour. Vond alleen de tour An Evening With Eels wat leuker qua sfeer, huiskamerconcertje :)
pi_85901845
Ik had er best heen gewild, maar niet voor dat geld.

Casiotone for the Painfully Alone stopt er trouwens mee, althans hij stopt met dat project. Komt in november voor de laatste keer in Nederland, dus als je het niet kent; check het en kom naar Paradiso 18 november :P Het is echt vet.
pi_85912381
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:37 schreef Thijsssss het volgende:
Was erbij :) Was weer erg goed, heerlijk ook hoe die vent keer op keer zijn nummers opnieuw uitvindt voor elke tour. Vond alleen de tour An Evening With Eels wat leuker qua sfeer, huiskamerconcertje :)
Sfeer was in Paradiso ver te zoeken inderdaad, ik vond het publiek niet echt gezellig in ieder geval.

Maar Mr E's beautiful blues op de muziek van de Lambada _O_

Al twijfel ik nu of het de Lambada wel is... hulp iemand?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:02:27 #243
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_85913855
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:54 schreef frame-saw het volgende:
Casiotone for the Painfully Alone stopt er trouwens mee, althans hij stopt met dat project. Komt in november voor de laatste keer in Nederland, dus als je het niet kent; check het en kom naar Paradiso 18 november :P Het is echt vet.
He blech, inderdaad een leuke artiest.
pi_85916451
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:17 schreef Goover het volgende:

[..]

Sfeer was in Paradiso ver te zoeken inderdaad, ik vond het publiek niet echt gezellig in ieder geval.

Maar Mr E's beautiful blues op de muziek van de Lambada _O_

Al twijfel ik nu of het de Lambada wel is... hulp iemand?
Ik ben net gecorrigeerd in het Eels topic :)

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:48 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik gok dat je La Bamba bedoelt, en dan nog klopt dat niet 100% want het was op de muziek van Twist and Shout van The Beatles :P
pi_86119023
Iemand interesse in een kaartje voor No Age + Abe Vigoda in oktober ergens in Trouw? Voor een zacht prijsje, ik ga zelf namelijk gratis :p
pi_86462468
Er staat een nieuw album van Get Cape Wear Cape Fly op Luisterpaal. Ik kan het altijd wel waarderen, alleen lijkt dit album ook al precies op de vorigen...
pi_86462996
En hij komt binnenkort naar de kleine zaal in Paradiso, misschien wel leuk om erbij te zijn.
pi_88562927
Ik ben er naar toe geweest maandag. Vond het niet echt goed eigenlijk, gek om twee mensen te zien spelen (zang, gitaar en drums) maar er wel allemaal blazers en bliepjes ook uit de boxen komen. Met een trompettist was het al veel gaver geweest.
Straks naar Blood Red Shoes, maandag naar Gorillaz. Eindelijk weer eens een vol concertmaandje.
  Moderator donderdag 11 november 2010 @ 00:15:52 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_88580216
quote:
Op woensdag 10 november 2010 17:31 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben er naar toe geweest maandag. Vond het niet echt goed eigenlijk, gek om twee mensen te zien spelen (zang, gitaar en drums) maar er wel allemaal blazers en bliepjes ook uit de boxen komen. Met een trompettist was het al veel gaver geweest.
Straks naar Blood Red Shoes, maandag naar Gorillaz. Eindelijk weer eens een vol concertmaandje.
je was er zondag heen ;) ik was er ook bij, erg leuk optreden :) en vooral de afterparty in de kleedkamer daarna ;) maar een meer uitgebreide band zou wel toffer zijn ja!
pi_88594659
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 00:15 schreef MaJo het volgende:
en vooral de afterparty in de kleedkamer daarna ;)
Oeh vertel? Ik krijg nu groupie gevoelens bij je post :P
pi_88595520
quote:
Op woensdag 10 november 2010 17:31 schreef Zocalo het volgende:
[..] Eindelijk weer eens een vol concertmaandje.
Hier ook! Volgende week Gorillaz als het lukt, dag daarna Mark Ronson (jammer dat The View's Kyle niet mee zal komen), en midden december The Ghost Of A Saber Tooth Tiger, het briljante nieuwe side-project van Sean Lennon.
pi_88599462
Qua concerten is november echt DE maand. Het moet nog beginnen maar:
Vanavond Eklin, morgen een LGW pre-party in dB's, daarna LC afterparty met Ratatat, zaterdag de hele avond London Calling, zondag mss TV Buddhas @ dB's, en dan:
16/11 Fool's Gold
18/11 Casiotone for the Painfully Alone
19/11 Les Savy Fav + Cloud Nothings
20/11 Xiu Xiu
23/11 Violens
25/11 tm 28/11 Le Guess Who?
29/11 Foals

Eh ja geen avondje vrij zo'n beetje :P
pi_88600691
Ik ben aanwezig bij de volgende concerten;

12/11 - London Calling #2
16/11 - De Jeugd van Tegenwoordig
18/11 - Frightened Rabbit
20/11 - Crossing Border
21/11 - Interpol

Twijfel nog over een beetje over Le Savy Fav, Vampire Weekend (ga voor het concert wel voor bij de HMH staan, kijken of ik nog goedkoop tickets kan kopen) en A Place To Bury Strangers. En baal verschrikkelijk dat The Walkmen op Crossing Border tegenover The National staan, en een dag later in Utrecht spelen terwijl ik bij Interpol ben. Kan er dus helaas maar twee van de drie (all time favorite bands) zien ;(
pi_88601023
Ik heb ook eindelijk weer eens twee concerten gepland:

17/11 The National (Keulen)
21/11 Interpol (Amsterdam)

En hopelijk in december naar Janelle Monae in Frankrijk of Duitsland.
pi_88601540
Als ik dit zo lees wil ik ook weer in NL zitten met concerten in de buurt.

Mijn eerstvolgende concert is de presentatie van 2e album van De Staat, 3 maart in De Vereeniging :)
  Moderator donderdag 11 november 2010 @ 18:29:46 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_88603444
quote:
Op donderdag 11 november 2010 14:18 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Oeh vertel? Ik krijg nu groupie gevoelens bij je post :P
Haha valt wel mee hoor :P mijn vriendin heeft iets met de zanger dus vandaar :)
  Moderator donderdag 11 november 2010 @ 18:31:05 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_88603486
Ik heb trouwens alleen die antwoord op het programma staan en misschien london calling morgen :)
pi_88608994
Maar London Calling is morgen helemaal niet leuk (vind ik). Of ga je voor WAS? :P
pi_88610152
Hehe, ja jeugdsentiment :') Heb een kaartje voor de vrijdag gewonnen en de zaterdag komt mij niet goed uit, omdat ik de dag erop moet voetballen. Maar de zaterdag heeft wel de beste line-up van London Calling sinds jaren!
pi_88620528
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens alleen die antwoord op het programma staan en misschien london calling morgen :)
grappig, is ze Engels of heeft hij iets met een Nederlandse? En hoe vond hij zelf het optreden/het Nederlandse publiek?
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 09:55:54 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_88625676
quote:
Op donderdag 11 november 2010 20:23 schreef frame-saw het volgende:
Maar London Calling is morgen helemaal niet leuk (vind ik). Of ga je voor WAS? :P
sta misschien op de gastenlijst en zeg daar geen nee tegen ;) en WAS ga ik dan uiteraard wel even naar kijken ja :D maar the villagers zou voor mij een reden zijn om te gaan, dat is gaaf!!
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 11:09:27 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_88627884
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 00:45 schreef Zocalo het volgende:

[..]

grappig, is ze Engels of heeft hij iets met een Nederlandse? En hoe vond hij zelf het optreden/het Nederlandse publiek?
ze is engels :) hij vond het erg leuk en het publiek ook, maar hij baalde wel van die joe jackson fans die alleen maar liepen te kletsen... maar zijn publiek was enthousiast en dat vond ie gaaf :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:05:43 #264
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_88953402
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:07 schreef Thijsssss het volgende:
Ik ben aanwezig bij de volgende concerten;

12/11 - London Calling #2
16/11 - De Jeugd van Tegenwoordig
18/11 - Frightened Rabbit
20/11 - Crossing Border
21/11 - Interpol

Twijfel nog over een beetje over Le Savy Fav, Vampire Weekend (ga voor het concert wel voor bij de HMH staan, kijken of ik nog goedkoop tickets kan kopen) en A Place To Bury Strangers. En baal verschrikkelijk dat The Walkmen op Crossing Border tegenover The National staan, en een dag later in Utrecht spelen terwijl ik bij Interpol ben. Kan er dus helaas maar twee van de drie (all time favorite bands) zien ;(
vond de jeugd heel erg tegenvallen...
pi_92321250
Jullie moeten naar Tubelord gaan in Luxor vanavond.
Omdat ze het verdienen O+

En waar zijn jullie allemaal gebleven :N Zijn jullie allemaal andere genres gaan luisteren?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:08:41 #266
192683 AMDB
Visionair.
pi_92322812
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:33 schreef frame-saw het volgende:
Jullie moeten naar Tubelord gaan in Luxor vanavond.
Omdat ze het verdienen O+

En waar zijn jullie allemaal gebleven :N Zijn jullie allemaal andere genres gaan luisteren?
Ik luister nu vooral SkyRadio, niet zo gecompliceerd!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:22:27 #267
207860 Mistaken
pi_92337841
Ik ben te hip voor indie.
pi_92365104
Het komt vast door de winter.
pi_92398184
Vroeger hadden we Snow Patrol en The Kooks, nu hebben we Zs. Dat is kut.
pi_92403401
Ik zie dat eerder andersom, want met The Kooks en Snow Patrol heb ik niks. Nouja ok, die eerste was leuk 5 jaar geleden, toen ik nog puberde :P
pi_92404315
Bij Angus & Julia Stone, inclusief oplettend naar de teksten, voel ik een bepaalde liefde die ik nooit eerder gevoeld heb. Zowat bij elk nummer op 'Down My Way' moet ik wel een traan laten van ontroering.

Prachtig! :@ O+
pi_92411495
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:30 schreef frame-saw het volgende:
Ik zie dat eerder andersom, want met The Kooks en Snow Patrol heb ik niks. Nouja ok, die eerste was leuk 5 jaar geleden, toen ik nog puberde :P
Ik heb met allebei helemaal niets, met Zs overigens ook (nog) niet :P.
  zondag 6 februari 2011 @ 17:05:32 #273
262196 DeBaas.
van vrij veel dingen.
pi_92417115
Nieuwe White Lies album is wel redelijk trouwens. :)
pi_92423447
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:05 schreef DeBaas. het volgende:
:Y Wel even wennen maar ik kan niet vaak genoeg luisteren naar Bigger Than Us! _O_
pi_92434081
Snippet nieuwe single The Strokes hier
pi_92435376
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:05 schreef MCH het volgende:
Snippet nieuwe single The Strokes hier
Gezellig!
pi_92435725
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:05 schreef DeBaas. het volgende:
:N :N :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 12:37:39 #278
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95884722
Dit topic is nu ook gereekst.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 18:36:50 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_95893307
Ik heb echt vet veel leuke concerten in het vooruitzicht *O* QOTSA, Elbow, Portishead, Beirut en Arcade Fire O+ Verder ga ik naar het bevrijdingsfestival in Groningen waar Blood Red Shoes, The Magic Numbers en JvT staan. Zin in *O*
pi_97514365
Kickje omdat ik het toch ergens kwijt wil...
Maar de nieuwe Kaiser Chiefs is op het eerste gehoor wel leuk (al kon het niet veel slechter)
pi_97521289
Ik heb alleen NSJ nog gepland :)

Morgen zou ik naar PJ gaan maar vond het achteraf toch te duur en ik kon niet echt.
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 15:03:07 #282
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106870709
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_106870794
Nee, maar jeetje, dit topic is inactief :P
  maandag 16 januari 2012 @ 15:07:08 #284
192683 AMDB
Visionair.
pi_106870862
Wat een kick.

Overigens ook geen interesse, klinkt niet helemaal als mijn ding.
pi_106873257
Ik heb ook geen interesse.

Hoe is het met de indie cindy's en indie boys hier?
  maandag 16 januari 2012 @ 16:12:08 #286
192683 AMDB
Visionair.
pi_106873371
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:09 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb ook geen interesse.

Hoe is het met de indie cindy's en indie boys hier?
Nog steeds strak in de skinny jeans, je weet.

Nee, nog steeds studerende, inmiddels in Amsterdam. Aantal concerten is drastisch afgenomen (hoe ouder je wordt, hoe meer geld er lijkt te verdwijnen, zonder dat je meer uitgeeft). Alhoewel de interesse voor concerten er in principe nog wel is (ik luister ook gewoon te weinig nieuw materiaal).

En bij jou?
pi_106876964
Ik ga nog wel regelmatig naar concerten, toch wel eens in de week. Maar de kleinere bands vooral, veel ook via Subbacultcha. Ik heb ondertussen in Amsterdam gewoond (vlakbij Paradiso, moeha), nu in Utrecht maar ik ga weer in Amsterdam wonen op dezelfde plek.
pi_106892600
Leuk, een update :)

Ik ben redelijk indiemoe, al luister ik de 'classic' (ik heb mijn eigen classic categorie :P) albums nog wel. Maar veel van de toen leuke bandjes maken niet veel soeps meer. Al klinkt dit heel oudlullig.

Om in de trend van dit topic te blijven: er komen dit jaar nieuwe albums van Franz Ferdinand en Reverend and the Makers.
  maandag 16 januari 2012 @ 22:47:32 #289
192683 AMDB
Visionair.
pi_106893085
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:38 schreef Zocalo het volgende:
Leuk, een update :)

Ik ben redelijk indiemoe, al luister ik de 'classic' (ik heb mijn eigen classic categorie :P) albums nog wel. Maar veel van de toen leuke bandjes maken niet veel soeps meer. Al klinkt dit heel oudlullig.
Dat klinkt zó bekend. Ik zet nu ook nog weleens uit pure 'nostalgie' een album van een Kaiser Chiefs of The Killers op. Bands waar het laatste materiaal allemaal matig van was en dat nu inderdaad in mijn 'klassiekers' categorie zit (waar hebben we het eigenlijk over). De meeste indie-bandjes van toen maken nu niks heel tofs meer (op AM na dan :P ).

quote:
Om in de trend van dit topic te blijven: er komen dit jaar nieuwe albums van Franz Ferdinand en Reverend and the Makers.
Franz Ferdinand ben ik wel weer benieuwd naar, vond het laatste album best wel tof. Reverend & The Makers eigenlijk nooit heel erg goed gevonden (op een paar leuke hitjes na).
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 23:05:41 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106894037
Ik ben ook best wel indie-af eigenlijk :D
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 23:06:59 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106894102
Ook vooral omdat ik op het moment niet zo goed op de hoogte ben van de nieuwste bandjes enzo :@

Vorige week wel 2 toffe indie-avonden beleefd in Berlijn *O*

En helemaal geen concerten op de agenda momenteel :o
pi_106894814
Hmm ik ben nou wel benieuwd wat jullie zien als "indie" bandjes als ik dit nu allemaal lees. Killers? Kaiser Chiefs? ummm...Arctic Monkeys, okee, daar kan ik me in vinden :P
  maandag 16 januari 2012 @ 23:25:42 #293
13973 ranja
image means nothing
pi_106895016
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef AMDB het volgende:
Franz Ferdinand ben ik wel weer benieuwd naar, vond het laatste album best wel tof. Reverend & The Makers eigenlijk nooit heel erg goed gevonden (op een paar leuke hitjes na).
Ik dacht dat de Reverend gestopt was? Had nog kaarten voor een concert in Utrecht dat werd gecancelled. Nieuw album lijkt me wel interessant.
pi_106895726
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:25 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Reverend gestopt was? Had nog kaarten voor een concert in Utrecht dat werd gecancelled. Nieuw album lijkt me wel interessant.
Ja, maar ze zijn weer terug en brengen dit jaar nog een, misschien zelfs twee albums uit aldus de zanger op twitter..
Blood Red Shoes komt ook weer met nieuw materiaal.

En AM ben ik ook wel klaar mee eigenlijk...
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 23:44:04 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106895854
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef Norrage het volgende:
Hmm ik ben nou wel benieuwd wat jullie zien als "indie" bandjes als ik dit nu allemaal lees. Killers? Kaiser Chiefs? ummm...Arctic Monkeys, okee, daar kan ik me in vinden :P
Killers, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, allemaal indie :Y Ze zijn alleen allemaal inmiddels wel mainstream geworden maar ze waren in het begin vooral bij de indieliefhebbers bekend :) Andere voorbeelden? Tsja zoveel :D Blood Red Shoes inderdaad, We are Scientists, Infadels, Editors enz. Sommige zijn alleen dus inmiddels heel groot geworden maar in den beginne toch echt indie ;)
pi_106896313
Stukje timing: "Indie rock's slow and painful death": http://www.guardian.co.uk(...)k-slow-painful-death

Best ironisch in de week dat The Maccabees van niets op 4 in de Engelse album-charts binnenkomen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 00:18:45 #297
13973 ranja
image means nothing
pi_106897358
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef Norrage het volgende:
Tja als je in het andere indie topic leest lijkt wel of denken een hoop mensen dat indie = singer/songwriter maar dat is natuurlijk onzin.Het kan net zo goed pop, rock, punk of dance zijn.
pi_106898344
En als je deze topicreeks volgde leek het alsof indie = Britse gitaarmuziek.

En in het verlengde van de pijnlijke dood van die stijl indie: Primal Scream's Bobby Gillespie: 'Nobody has got anything to say anymore' . (Hij heeft het over de Sex Pistols, maar er zou denk ik net zo goed Arctic Monkeys kunnen staan.)

The Maccabees staan op 4, Blood Red Shoes en Reverend and The Makers (!) komen met nieuwe albums, maar dat zijn oude namen. Na 2008 heb ik geen goede, debuterende Britse band gehoord. Dat mensen hier 'indiemoe' zijn heeft m.i. eerder daarmee te maken. Ik betreur die situatie overigens. Ik luister ook graag naar Deerhunter, maar blijf behoefte hebben aan scherpere, Britse (pop)muziek. Om die behoefte te bevredigen is er gelukkig het verleden: vorige week heb ik Elastica herontdekt (wat misschien geen indie is, maar wel Britpop, net zoals heel veel IBISGOTD-bands niet indie waren, maar wel Britpop).
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:26:40 #299
13973 ranja
image means nothing
pi_106901194
Nou, het is geen band maar Alice Gold beviel me vorig jaar enorm met haar debuut album (uitgebracht op Fiction). Klinkt misschien wat teveel pop voor hier... in nederland ook redelijk genegeerd trouwens, ze was wel voor Pukkelpop gecontracteerd.
Maar goed dat is er dan maar eentje...
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 10:27:14 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106903588
Britpop is indie maar dat betekent niet dat indie ook meteen britpop is ;) Maar vaak wel :D

Zoals ik al zei heb ik het laatste jaar niet echt bovenop de muziek gezeten dus weet niet zo heel goed wat er speelt maar volgens mij zijn er toch nog steeds wel zat leuke gitaarbandjes?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:17:52 #301
192683 AMDB
Visionair.
pi_106904932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:27 schreef MaJo het volgende:
Britpop is indie maar dat betekent niet dat indie ook meteen britpop is ;) Maar vaak wel :D

Zoals ik al zei heb ik het laatste jaar niet echt bovenop de muziek gezeten dus weet niet zo heel goed wat er speelt maar volgens mij zijn er toch nog steeds wel zat leuke gitaarbandjes?
Ik vind het aantal leuke gitaarbandjes een beetje tegenvallen de laatste tijd, maar zit er zelf ook niet echt meer in. Als ik iets ontdek is het meestal al te laat en zijn ze al uitverkocht in een Paradiso/Melkweg of staan ze in de HMH :P

Anyway, laatste post. Zal maar weer een nieuwe openen. Misschien leuk om weer wat toffe bandjes met elkaar te gaan delen? Lijkt mij wel leuk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')