Wat een activiteitsimpuls. Nu al 4 posts boven het daggemiddeldequote:Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef Goover het volgende:
Geen idee, ik kom één keertje hoi zeggen en prop meteen een topic vol![]()
Vertelquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef Aisumasen het volgende:
Sterke column van Tom Engelshoven over 'indie' in de nieuwe OOR.
Eens. Behalve Alex Turner die indie als vrijbrief voor saaiheid zou gebruiken, vind je die opmerking ook sterkquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef Aisumasen het volgende:
Sterke column van Tom Engelshoven over 'indie' in de nieuwe OOR.
Nu wordt het helemaal interessant.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef tim. het volgende:
[..]
Eens. Behalve Alex Turner die indie als vrijbrief voor saaiheid zou gebruiken, vind je die opmerking ook sterk? Ik wist niet dat Hooijer Engelshoven is, trouwens.
Zo goed vind ik hem nou ook weer nietquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal interessant.
Iemand een linkje/zin om 'm over te typen?
quote:Anderzijds kan indie, waar nodig, ook fijn functioneren als Hét Grote Indek-Woord voor de moderne muzikant: 'Ik ga de wereld helemaal niet proberen te veroveren. Ik ben indie. Ik ga maar een beperkt publiek aanspreken.' De muzikanten hebben mooi praten. Indie is hun vrijbrief voor saaiheid. Die saaiheid manifesteert zich in een tekort aan verbeelding sprekende sterren, niet waar Alex Turner?
Wat een bullshit. Slecht onderbouwd ook. Alsof je door te zeggen dat je maar een beperkt publiek aan wil spreken je gelijk eentonige en saaie muziek maakt en jezelf heel erg beperkt in je muziek.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef tim. het volgende:
[..]
Zo goed vind ik hem nou ook weer niet. Misschien in het weekend.
Hier wel het kleine stukje waar ik op doelde:
[..]
Misschien beter om de hele column te lezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:51 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Slecht onderbouwd ook. Alsof je door te zeggen dat je maar een beperkt publiek aan wil spreken je gelijk eentonige en saaie muziek maakt en jezelf heel erg beperkt in je muziek.
Het laatste album bevat nog genoeg variatie.
Waar zou jij ze dan willen zien? In een kleinere of grotere zaal of dichterbij?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:37 schreef Aisumasen het volgende:
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Had al zoiets gehoopt toen de Engelse tourdata bekend werden. Jammer dat het in Paradiso is.
Toffe bandquote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:44 schreef Norrage het volgende:
oeoh even tvp. Nederlandse indie, of in ieder geval een genre wat in deze topics past, maar ik ga morgen (vandaag) naar El Pino jeej!
quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:49 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga zondag naar Vivian Girls, als het goed is. Ben geen groot fan maar vind dat ik maar even moet heen gaan
Jij mag toch ook langs komen! Kijk maar op Last.fm naar welke toffe gigs ik gaquote:
Ben het er wel mee eens, hoewel hij het einde van Britse gitaar-indie m.i. teveel aan teruglopende verkoopcijfers toekent. Ik zou zelf 2007 als laatste jaar van die periode van British indie kiezen. Met het verschuiven van het creatief zwaartepunt naar de VS (in het algemeen) in 2008 verdween die Britse 'indie', hoewel ikzelf toen vooral Britse muziek heb geluisterd.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:28 schreef Aisumasen het volgende:
2009: 'The year British indie guitar music died': http://news.bbc.co.uk/new(...)0004800/10004881.stm
Voor mij geldt het ook wel. De kwaliteit van de bandjes die uit het tijdperk van de Kaiser Chiefs komen gaat achteruit, ik ben zelf ook een beetje op zoek naar wat ik nu leuk vindt. Ik download veel, maar weinig wat echt goed blijft hangen voor langere tijd.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:20 schreef tim. het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens, hoewel hij het einde van Britse gitaar-indie m.i. teveel aan teruglopende verkoopcijfers toekent. Ik zou zelf 2007 als laatste jaar van die periode van British indie kiezen. Met het verschuiven van het creatief zwaartepunt naar de VS (in het algemeen) in 2008 verdween die Britse 'indie', hoewel ikzelf toen vooral Britse muziek heb geluisterd.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 02:14 schreef Toad het volgende:
Ik ga binnenkort naar Beach House. Ook leuk.
Is dit goed nieuws?quote:Lonelady, We Have Band, Fools Gold, Darwin Deez, Stornoway, Holly Miranda, Sunny Day in Glasgow, Emanuel and the Fear, And So I Watch You From Afar en Joe Worricker zijn bevestigd voor London Calling 2010 # 1. Doll & the Kicks, the Features, Esben and the Witch, Erland and the Carnival kondigden hun komst naar het tweedaagse festival in Paradiso al eerder aan. In de aanloop naar het festival zullen er nog meer bands aan de line up toegevoegd worden.
...Alleen jammer dat 3VOOR12/landelijk geen normale concerten recenseert. Als er al een recensie komt, komt ie van een vrijwilliger bij 3V12/Amsterdam, wiens mening net zo onvoorspelbaar is als de jouwe (kan ook goed iemand zijn van jouw leeftijd; sterker nog, jij had die recensent kunnen zijn).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:49 schreef Aisumasen het volgende:
Met andere woorden: 3VOOR12 zal straks schrijven over een legendarisch optreden.
quote:Op maandag 22 februari 2010 17:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
...Alleen jammer dat 3VOOR12/landelijk geen normale concerten recenseert. Als er al een recensie komt, komt ie van een vrijwilliger bij 3V12/Amsterdam, wiens mening net zo onvoorspelbaar is als de jouwe (kan ook goed iemand zijn van jouw leeftijd; sterker nog, jij had die recensent kunnen zijn).
Het lijkt er op dat iemand zich hier persoonlijk voelt aangevallen door mijn wat cynisch bedoelde slotzinquote:Op maandag 22 februari 2010 17:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
...Alleen jammer dat 3VOOR12/landelijk geen normale concerten recenseert. Als er al een recensie komt, komt ie van een vrijwilliger bij 3V12/Amsterdam, wiens mening net zo onvoorspelbaar is als de jouwe (kan ook goed iemand zijn van jouw leeftijd; sterker nog, jij had die recensent kunnen zijn).
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:18 schreef Tourniquet het volgende:
14 april Foals in Paradiso! vvk begint vandaag! (27ste)
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/FOALS-1.htm
goh, het einde van WAS is in zicht?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:35 schreef Aisumasen het volgende:
Om dit topic een verdere boost te geven: Ik zag dat Keith Murray gitarist is in de nieuwe band van Lightspeed Champion. Heb het nieuwe album van Lightspeed Champion nog niet helemaal goed kunnen beluisteren, maar ik vind het nu al interessanter dan zijn eerste album. Wel erg theatraal allemaal, en op eerste gehoor ook weer niet super-bijzonder, maar ik vind in ieder geval "The Big Guns Of Highsmith" erg geinig.
Ook een reden daarvoor?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:26 schreef lienelien het volgende:
Gut wat een doodheid hier..
Volgende maand dus de aller-aller-allerlaatste Club Rascal![]()
Bex is zwanger.. Maar denk dat het eigenlijk komt omdat het de laatste maanden steeds best leeg wasquote:
Komt omdat ik er niet meer benquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:38 schreef lienelien het volgende:
[..]
Bex is zwanger.. Maar denk dat het eigenlijk komt omdat het de laatste maanden steeds best leeg was(op afgelopen keer na)
NDRGRNDquote:Toch jammer, want het is zo'n beetje de enige indie-disco waar ze precies weten wat voor muziek ze moeten draaien.
Nog nooit geweest (bij de Indie Disco dan). Is het dan druk?quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En de Indie Disco in Merleyn niet te vergeten.
Okay, dan draai ik natuurlijk ook zelf...
Yep! Loopt de laatste tijd wel goed. Merleyn is dan gewoon gezellig druk tot sluitingstijd (5u).quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:17 schreef AMDB het volgende:
[..]
Nog nooit geweest (bij de Indie Disco dan). Is het dan druk?
Neequote:
Ze draaien wel veel hiphop en stevigere rock a la RATM en SOAD, inderdaad. Maar goed, afhankelijk van de dj komt daar op zich wel een hoop goede indie voorbij, hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee
Daar hoor je vaker De Staat dan een indiebandje, en ik heb er zelfs Sean Paul gehoord en aanverwante herrie
jaaa, die zijn schattig! Young Love is leukquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:50 schreef Aisumasen het volgende:
Ga volgende week een weekend naar Londen om de rentree van Noel Gallagher in de Royal Albert Hall mee te maken, en de dag daarna de opening van de nieuwe tournee van de legendarische Arctic Monkeys in hetzelfde theater. Voorprogramma is Mystery Jets, is dat wat?
Nee de zanger is vals live. Young Love is idd leuk hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:13 schreef lienelien het volgende:
[..]
jaaa, die zijn schattig! Young Love is leuk
Mank? Hij heeft twee zwabberende dingen onder z'n heupen hangenquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:15 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nee de zanger is vals live. Young Love is idd leuk hoor.
Die zanger is trouwens mank.
Ha, die song ken ik van de London Calling-compilatie die 2 jaar terug bij de OOR zat, wist niet dat het deze band was. Ik vond het toentertijd tenenkrommend, maar stiekem heel diep van binnen de tekst best vermakelijk. Beetje zoals Joe Lean & The Ling Long, of recent Two Doors Cinema Club. Uitgekauwde indie-pop die 5 jaar te laat is gemaakt, maar af en toe...quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:13 schreef lienelien het volgende:
[..]
jaaa, die zijn schattig! Young Love is leuk
O ik dacht dat ik hem wel eens heb zien hinken, dat ie een verlamd been had. Maar heb ze ook al 2 jaar niet gezienquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef lienelien het volgende:
[..]
Mank? Hij heeft twee zwabberende dingen onder z'n heupen hangen
MGMT album is focking geniaal imoquote:Op woensdag 24 maart 2010 02:25 schreef Toad het volgende:
- Hebben jullie al het nieuwe album van MGMT gehoord? http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124857167
Ik vond hem maar saai eigenlijk.quote:
Lijkt me teveel eer. Waren sowieso meer garage rock en Clash-fanaten dan de hyper-postpunk die de meeste mensen tegenwoordig met indie associëren.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:51 schreef tim. het volgende:
The Libertines komen bijeen voor Reading/Leeds 2010. De grondleggers van de muziek (althans, de revival daarvan) die hier besproken werd/wordt?
Niet een heel vervelende verandering.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:52 schreef Grobbel het volgende:
Nee, dat verandert inderdaad constant. Nu zullen bandjes als Mumford & Sons en Vampire Weekend meer als 'het' geluid van indie worden beschouwd dan pakweg de Kaiser Chiefs (die natuurlijk nooit echt indie zijn geweest, maar ach).
Ach, dat roep je over twee jaar weerquote:Op maandag 29 maart 2010 23:29 schreef Mistaken het volgende:
[..]
Niet een heel vervelende verandering.
Ze zijn ook een stuk minder 'oud' dan KC...quote:Op maandag 29 maart 2010 23:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind Mumford & Sons en VW anders minder memorabel dan KC hoor.
True, maar ik denk dat over 10 jaar meer mensen weten waar je het over hebt als je over KC begint dan over Mumford & Sons. Sowieso denk ik dat M&S een one-trick pony is.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:38 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ze zijn ook een stuk minder 'oud' dan KC...
Verschil van mening, al is KC wel een goed voorbeeld van een band die zichzelf min of meer in de vergetelheid heeft weten te helpen met steeds mindere platen. Ze zullen heus nog wel een HMH volkrijgen met nostalgische fans van 'toen', misschien nog wel eens op Pinkpop en Lowlands het hoofdpodium in beweging kunnen krijgen, maar die zijn toch al jaren ver over hun hoogtepunt heen.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind Mumford & Sons en VW anders minder memorabel dan KC hoor.
Tja, maar de discussie ging over het indiegeluid van 'nu', niet over die van over 10 jaar. KC kan nu echt niet meer in indiekringen.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef Merkie het volgende:
VW heeft toch pas een nieuw album.
[..]
True, maar ik denk dat over 10 jaar meer mensen weten waar je het over hebt als je over KC begint dan over Mumford & Sons. Sowieso denk ik dat M&S een one-trick pony is.
True, dat bedoel ik. Ik kan me moeilijk voorstellen dat M&S en VW over 5 jaar nostalgische waarde hebben.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Verschil van mening, al is KC wel een goed voorbeeld van een band die zichzelf min of meer in de vergetelheid heeft weten te helpen met steeds mindere platen. Ze zullen heus nog wel een HMH volkrijgen met nostalgische fans van 'toen', misschien nog wel eens op Pinkpop en Lowlands het hoofdpodium in beweging kunnen krijgen, maar die zijn toch al jaren ver over hun hoogtepunt heen.
Ja, ok, sorryquote:Op maandag 29 maart 2010 23:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja, maar de discussie ging over het indiegeluid van 'nu', niet over die van over 10 jaar.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:09 schreef frame-saw het volgende:
...en ik denk dat 'wat hier wordt besproken' ook heeeeel verschillend is (zeg maar van Slagsmalsklubben tot Bright Eyes).
Deel eens wat namen (van zowel muziek als blogs) die de moeite waard zijnquote:Laatste tijd luister ik trouwens steeds obscuurdere shit, RSS-feed op vage blogs![]()
In principe luister ik eigenlijk alles, van hiphop tot dance. Maar dan de zogenaamde indie-variant ervan (niet expres eigenlijkik vind de top 40 vaak bedroevend slecht).
Dan is het toch eigenlijk nu 'in'? Alleen voor ons is het al een tijdje geleden.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef frame-saw het volgende:
VW is toch alweer een beetje uit? Is het nu niet meer TMF muziek á la The Kooks?
Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:28 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Dan is het toch eigenlijk nu 'in'? Alleen voor ons is het al een tijdje geleden.
Daarom past het juist prima in deze reeks en totaal niet in de andere. Ik heb deze in elk geval altijd als het dansvloer-indie topic gezien... En Vampire Weekend is naast het onvermijdelijke MGMT nog steeds een populair cliché. Waar dat vroeger KC en FF waren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:43 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen.Het is hip, maar niet cool zeg maar.
Vind VW na het optreden in Paradiso alleen maar cooler gewordenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:43 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen.Het is hip, maar niet cool zeg maar.
Wel de toffe muziek van de hipsters luisteren, maar ondertussen ook lekker op ze kunnen klagen en afgeven (op de hipsters dan)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:54 schreef Grobbel het volgende:
Ik leg mijn oor gewoon te ruste bij beide categorieën.
Jij begrijpt het.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wel de toffe muziek van de hipsters luisteren, maar ondertussen ook lekker op ze kunnen klagen en afgeven (op de hipsters dan)
Het ziet er wel tof uitquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:29 schreef bartrid het volgende:
100 Club is een erg gaaf zaaltje, klein met een podium dat niet veel hoger is dan een traptrede. En legendarisch door de concerten van oa de Sex Pistols.
Ik heb hem toevallig gisteren gedownkregen, maar nog niet de tijd gehad om te luisteren. Ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 24 april 2010 01:39 schreef portie het volgende:
The National - High Violet is een erg aangenaam plaatje geworden.
Ik heb het al gevonden inderdaad. Danku!quote:Op zondag 16 mei 2010 15:49 schreef Sautor het volgende:
Denk dat je daar het beste spul kan krijgen, of anders wel goed doorverwezen kan worden.
Zelf heb ik de Earproof ER15, en dan staat de 15 voor 15db demping. Die worden op maat gemaakt, maar zijn behoorlijk aan de prijs, en er zit nog best wat tussen gele 'herriestoppers' en deze oordoppen. Voor het uitgaan/festivals heb ik ook nog eens Alpine-oordopjes. Die kosten 2 tientjes, en zijn meer om de schade nog een beetje te beperken op zulke momenten. Maar je kunt je inderdaad het beste laten informeren bij de gehoorwinkelsquote:Op zondag 16 mei 2010 15:33 schreef K.Weenie het volgende:
Weten jullie waar je oordoppen voor op concerten e.d. kan halen ? (behalve de webshops)
En dan bedoel ik niet de wegwerpversie, maar het meer professionele spul.
Ja ik meld me alquote:Op zondag 16 mei 2010 23:47 schreef Aisumasen het volgende:
Je zou zeggen dat dit een instant topic-opleving moet bezorgen: Het nieuwe album van We Are Scientists is te beluisteren, en ze staan 20 juni weer in Tivoli de Helling. Vond het 2 jaar terug onverwachts heel leuk.
Wat een zaadband is dat tochquote:Op zondag 16 mei 2010 23:47 schreef Aisumasen het volgende:
Je zou zeggen dat dit een instant topic-opleving moet bezorgen: Het nieuwe album van We Are Scientists is te beluisteren, en ze staan 20 juni weer in Tivoli de Helling. Vond het 2 jaar terug onverwachts heel leuk.
Mijn probleem met WAS is dus dat veel meisjes dat laatste nog wel eens letterlijk zouden kunnen doen.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:25 schreef Sautor het volgende:
[..]
Eerste CD was wel goed, opvolger minder. Derdere album ga ik wel een beurt geven.
Daar kan tenminste één vaste I Bet-bezoeker over meepraten jaquote:Op maandag 17 mei 2010 19:38 schreef AMDB het volgende:
[..]
Mijn probleem met WAS is dus dat veel meisjes dat laatste nog wel eens letterlijk zouden kunnen doen.
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:25 schreef Sautor het volgende:
[..]
Eerste CD was wel goed, opvolger minder. Derdere album ga ik wel een beurt geven.
Wat een tákkeherriequote:Op zondag 16 mei 2010 16:54 schreef Toad het volgende:
[..]
Gaan we allemaal netjes de hype volgen en 1 juni naar Sleigh Bells in Paradiso?
quote:Club NME nu ook in Amsterdam
Na het grote succes van Club NME London, Parijs en New York is nu Amsterdam aan de beurt. Op vrijdag 4 juni zullen in de Winston Kingdom vier DJs een avond vol keiharde electro en genadeloze Indie hits verzorgen.
Ed Banger DJs Vicarious Bliss en MR Flash delen de draaitafels met het populaire Amsterdamse DJ duo Club Rascal en Club NME London DJ Jeff Automatic. Het feest begint om 23:00 en is afgelopen rond 05:00. Tickets zijn te koop via de Winston website en aan de deur voor ¤7,50.
http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=10017
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer ook eens The National, Cold War Kids, Death Cab for Cutie, The Arcade Fire en Razorlight ofzo?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:27 schreef OldJeller het volgende:
Dag indie liefhebbers.
Ik ben niet heel erg bekend met indie, dus stel ik hier aan jullie (kenners) de vraag.
The XX, The Whitest Boy Alive, (The Greenhornes), etc. vind ik heel relaxed om te horen. Zijn er bepaalde bands die jullie dan zouden aanraden met een vergelijkbare sound, de moeite waard om eens te gaan luisteren?
Aha! Dus tóch!quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:19 schreef K.Weenie het volgende:
Is niemand hier naar Pinkpop geweest?
Volgens mij heb ik AMDB's kaartje gescheurd. Of hij heeft een dubbelganger.
Dubbelganger dan denk ikquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:19 schreef K.Weenie het volgende:
Is niemand hier naar Pinkpop geweest?
Volgens mij heb ik AMDB's kaartje gescheurd. Of hij heeft een dubbelganger.
Dubbelganger indeed.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:32 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dubbelganger dan denk ikIk vertoon me niet op PP!
Ik zie dat je op RU zit, je had me wel op kunnen spotten
Ben trouwens verslaafd aan de cd van Broken Bells![]()
Ah zo ja.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat was een leuke inside joke, omdat...
[..]
FoBo?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:18 schreef frame-saw het volgende:
Waarom weet iedereen hier hoe de ander eruitziet![]()
Wat is jullie geheim?
Ik had me op Pinkpop ook wel vermaakt, maar het geld er niet voor over en helemaal geen tijdquote:Op woensdag 2 juni 2010 22:15 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Dubbelganger indeed.Het is dat ik gratis met de Effenaar mee kon, anders was ik ook niet gegaan. Maar heb me goed vermaakt hoor.
![]()
Op het Diësfestival was ik ook ja, maar daar heb ik jou of je dubbelganger dan weer niet gespot.
Kijk ik dus nooit naar. En ik heb geen FoBo, kan dus hooguit van Last.FM zijn en daar heb ik alleen maar arty myspace grote zonnebril-foto's op gehad.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
FoBo?Ik heb jou ook wel eens zien staan.
Aisu is gewoon m'n stalker
Op Pinkpop vond ik ze een beetje saai, ze spelen wel goed, maar er was echt 0 interactie met publiek, alsof ze in hun eigen garage bezig waren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:00 schreef AMDB het volgende:
23 augustus staat Yeasayer in Doornroosje, prijs en vvk datum nog onbekend
In de merleyn was het ook kort maar vond het niet zonde van de avond, geweldig show was dat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:29 schreef lienelien het volgende:
Oja ik ben dus wel bij Sleigh Bells geweest.
Je hebt weinig gemist, zo'n 7 nummers max..
Krijg er altijd het gentlemen gevoel bij, strak pak, paraplu onder je oksel, mooie chique hoed op...en fluitend door de straat lopend, datzelfde gevoel als bij The National!quote:
The Divine Comedy heeft zijn hoogte- en dieptepunten gekend. Top tien hits, commercieel succes en verlies, schrijven voor tv-series, films en zelfs musical kwam uit de hand van Hannon.
En onderwijl wist hij zijn eigen mix van kamerpop, chanson, vaudeville, musical, europop en swing te perfectioneren.
Charmant
Een andere constante zijn de scherpe teksten. Een overdaad aan literaire verwijzingen, de kracht om pakkende, geloofwaardige karakters in een paar lijnen te schetsen zonder daar een waardeoordeel aan te hangen.
Dit alles bevat ook weer Bang Goes The Knighthood, een collectie van verfijnde charmante liedjes die doen verlangen naar de zomer. De sfeer over de gehele plaat is in zijn algemeenheid positief en ontspannen, met hier en daar een stukje dramatiek zoals in When A Man Cries.
Prostitutie
Onvermijdelijk blijven de Randy Newman en Scott Walker vergelijkingen, maar toch is dit puur The Divine Comedy. Onderwerpen als prostitutie in Naples in Wereldoorlog II (Neapolitan Girl), de economische crisis (The Complete Banker) en sociale onhandigheid (At The Indie Disco) komen aan bod in zoete pop, cabaret of klassieke indie.
1. Down In The Street Below
2. The Complete Banker
3. Neapolitan Girl
4. Bang Goes The Knighthood
5. At The Indie Disco
6. Have You Ever Been In Love
7. Assume The Perpendicular
8. The Lost Art Of Conversation
9. Island Life
10. When A Man Cries
11. Can You Stand Upon One Leg
12. I Like
Bron: Nu.nl Klik!
Inderdaad mijn eerste plaat. Sowieso word ik hier heel erg vrolijk van, en krijg ik hier een heel vrije goed sfeertje te horen. Vooral zijn stem vind ik heel erg aangenaam, en dan ook nog eens die mooie originele arrangementen in de melodietjes...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:19 schreef Grobbel het volgende:
Is dit de eerste Divine Comedy plaat die je leert kennen? Die bekoort altijd het beste. Maar in principe brengt ie al 20 jaar steeds dezelfde plaat uit (weliswaar allemaal van een hoge kwaliteit).
Als je een iets duidelijker overzicht wil, ik heb het hele programma ook in excel-formaat (nodig voor 3voor12-werkzaamheden).quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:35 schreef frame-saw het volgende:
Bedankt voor de tipsAlleen dat schema is in Opera heel kut op de site, dus moet even kijken wat allemaal kan.
Ik was hele TPC vergeten, fucking gaaf
Leuke namen, ik kende het festival nog niet eens!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:38 schreef portie het volgende:
Eerste namen voor Crossing Border:
Local Natives, Midlake, Spoon, The National , Roddy Doyle, Michael Madsen, Hilary Mantel, BP Fallon, Almudena Grandes, Stephen Vizinczey, Blitzen Trapper
Die was niet meer up to date, dus is ie voor nu even offline gehaald. Zou later deze week weer beschikbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:08 schreef elplato het volgende:
Ik had vorige week ofzo nog een blokkenschema-pdf gedownload van de site, maar kan die nu nergens meer vinden.
Ja? Ik heb alleen die eerste single gehoord, maar datgene wat ze juist zo leuk maakte (vrolijk, springerig) was ingeruild voor steriele electro. Niet echt een verbetering... Hoe is de plaat?quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:22 schreef TheVulture het volgende:
Het nieuwe album van The Hoosiers...
Helemaal aan het grijs draaien
Ja er staan gewoon heel veel vrolijke deuntjes opquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja? Ik heb alleen die eerste single gehoord, maar datgene wat ze juist zo leuk maakte (vrolijk, springerig) was ingeruild voor steriele electro. Niet echt een verbetering... Hoe is de plaat?
The Wombats zijn trouwens ook die weg ingeslagen met hun nieuwe single.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:26 schreef Zocalo het volgende:
Ik vond die single ook eigenlijk tenenkrommend slecht.. dus als dat een voorteken voor het album is...
Ik vind er ook wel liedjes met hun oude sound bij zittenquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:29 schreef Grobbel het volgende:
Ja, maar is die plaat dus meer in de trant van 'Choices', of ook het een en ander dat bij hun oude sound aansluit?
Ik zit nu het eerste nummer van het album te luisteren, en pfoe, het is wel èrg musical-achtig. Niet helemaal mijn smaak, maar ik luister het album maar gewoon af, het is namelijk verre van slecht.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:13 schreef RichCalibier het volgende:
Mensenkinderen, de nieuwe Divine Comedy is van hemels niveau!![]()
[..]
Krijg er altijd het gentlemen gevoel bij, strak pak, paraplu onder je oksel, mooie chique hoed op...en fluitend door de straat lopend, datzelfde gevoel als bij The National!
Je eerste Divine Comedy plaat? Want zo maakt ie ze al 20 jaar, een stuk of 10 albums lang nu.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:40 schreef Darkestrah het volgende:
Ook maar eens posten hier.
[..]
Ik zit nu het eerste nummer van het album te luisteren, en pfoe, het is wel èrg musical-achtig. Niet helemaal mijn smaak, maar ik luister het album maar gewoon af, het is namelijk verre van slecht.
Ja, had ook nog niet van hem gehoord.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je eerste Divine Comedy plaat? Want zo maakt ie ze al 20 jaar, een stuk of 10 albums lang nu.
Van hun kan ik het wel iets beter aanhoren. Maar toch hoop je op een leuk meezingbaar/springbaar riffje als het begin start, maar dan krijg je een electronisch simpel tudududuquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:30 schreef Grobbel het volgende:
[..]
The Wombats zijn trouwens ook die weg ingeslagen met hun nieuwe single.![]()
Nou ja, van het ene uitgekauwde kunstje naar een andere die nog veel uitgekauwder is noem ik geen verbetering.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nooit zo erg als een band een wat andere richting inslaat... liever dat dan telkens hetzelfde uitgekauwde kunstje
Maar dat nummer klopt volgens mij niet helemaalquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:22 schreef Zocalo het volgende:
Oh ja de nieuwe single van Infadels is ook al ruk trouwens... als we het toch over electronische bliepjes gaan hebben.
Zo blijft er weinig leuks over.
Ja zal wel het goede nummer zijn, maar het zit raar in elkaar, zo bedoelde ik hetquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:47 schreef Zocalo het volgende:
Waarom niet?
Op hun Myspace staat dezelfde (of ik luister niet goed)
Oh ach ik geloofde er niet eens meer in dat het überhaupt nog zou gaan gebeuren dus heb er de berichten niet echt mee van bijgehoudenquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:32 schreef Aisumasen het volgende:
Helemaal eens over dat electronica-geneuzel. Al had ik eerder deze gebeurtenis als kick verwacht:
Sfeer was in Paradiso ver te zoeken inderdaad, ik vond het publiek niet echt gezellig in ieder geval.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:37 schreef Thijsssss het volgende:
Was erbijWas weer erg goed, heerlijk ook hoe die vent keer op keer zijn nummers opnieuw uitvindt voor elke tour. Vond alleen de tour An Evening With Eels wat leuker qua sfeer, huiskamerconcertje
He blech, inderdaad een leuke artiest.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:54 schreef frame-saw het volgende:
Casiotone for the Painfully Alone stopt er trouwens mee, althans hij stopt met dat project. Komt in november voor de laatste keer in Nederland, dus als je het niet kent; check het en kom naar Paradiso 18 novemberHet is echt vet.
Ik ben net gecorrigeerd in het Eels topicquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:17 schreef Goover het volgende:
[..]
Sfeer was in Paradiso ver te zoeken inderdaad, ik vond het publiek niet echt gezellig in ieder geval.
Maar Mr E's beautiful blues op de muziek van de Lambada
Al twijfel ik nu of het de Lambada wel is... hulp iemand?
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:48 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik gok dat je La Bamba bedoelt, en dan nog klopt dat niet 100% want het was op de muziek van Twist and Shout van The Beatles
je was er zondag heenquote:Op woensdag 10 november 2010 17:31 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben er naar toe geweest maandag. Vond het niet echt goed eigenlijk, gek om twee mensen te zien spelen (zang, gitaar en drums) maar er wel allemaal blazers en bliepjes ook uit de boxen komen. Met een trompettist was het al veel gaver geweest.
Straks naar Blood Red Shoes, maandag naar Gorillaz. Eindelijk weer eens een vol concertmaandje.
Oeh vertel? Ik krijg nu groupie gevoelens bij je postquote:Op donderdag 11 november 2010 00:15 schreef MaJo het volgende:
en vooral de afterparty in de kleedkamer daarna![]()
Hier ook! Volgende week Gorillaz als het lukt, dag daarna Mark Ronson (jammer dat The View's Kyle niet mee zal komen), en midden december The Ghost Of A Saber Tooth Tiger, het briljante nieuwe side-project van Sean Lennon.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:31 schreef Zocalo het volgende:
[..] Eindelijk weer eens een vol concertmaandje.
Haha valt wel mee hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 14:18 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Oeh vertel? Ik krijg nu groupie gevoelens bij je post
grappig, is ze Engels of heeft hij iets met een Nederlandse? En hoe vond hij zelf het optreden/het Nederlandse publiek?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens alleen die antwoord op het programma staan en misschien london calling morgen
sta misschien op de gastenlijst en zeg daar geen nee tegenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:23 schreef frame-saw het volgende:
Maar London Calling is morgen helemaal niet leuk (vind ik). Of ga je voor WAS?
ze is engelsquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:45 schreef Zocalo het volgende:
[..]
grappig, is ze Engels of heeft hij iets met een Nederlandse? En hoe vond hij zelf het optreden/het Nederlandse publiek?
vond de jeugd heel erg tegenvallen...quote:Op donderdag 11 november 2010 17:07 schreef Thijsssss het volgende:
Ik ben aanwezig bij de volgende concerten;
12/11 - London Calling #2
16/11 - De Jeugd van Tegenwoordig
18/11 - Frightened Rabbit
20/11 - Crossing Border
21/11 - Interpol
Twijfel nog over een beetje over Le Savy Fav, Vampire Weekend (ga voor het concert wel voor bij de HMH staan, kijken of ik nog goedkoop tickets kan kopen) en A Place To Bury Strangers. En baal verschrikkelijk dat The Walkmen op Crossing Border tegenover The National staan, en een dag later in Utrecht spelen terwijl ik bij Interpol ben. Kan er dus helaas maar twee van de drie (all time favorite bands) zien
Ik luister nu vooral SkyRadio, niet zo gecompliceerd!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:33 schreef frame-saw het volgende:
Jullie moeten naar Tubelord gaan in Luxor vanavond.
Omdat ze het verdienen![]()
En waar zijn jullie allemaal geblevenZijn jullie allemaal andere genres gaan luisteren?
Ik heb met allebei helemaal niets, met Zs overigens ook (nog) nietquote:Op zondag 6 februari 2011 11:30 schreef frame-saw het volgende:
Ik zie dat eerder andersom, want met The Kooks en Snow Patrol heb ik niks. Nouja ok, die eerste was leuk 5 jaar geleden, toen ik nog puberde
quote:Op zondag 6 februari 2011 17:05 schreef DeBaas. het volgende:
Nieuwe White Lies album is wel redelijk trouwens.
quote:Op zondag 6 februari 2011 17:05 schreef DeBaas. het volgende:
Nieuwe White Lies album is wel redelijk trouwens.
Nog steeds strak in de skinny jeans, je weet.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:09 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb ook geen interesse.
Hoe is het met de indie cindy's en indie boys hier?
Dat klinkt zó bekend. Ik zet nu ook nog weleens uit pure 'nostalgie' een album van een Kaiser Chiefs of The Killers op. Bands waar het laatste materiaal allemaal matig van was en dat nu inderdaad in mijn 'klassiekers' categorie zit (waar hebben we het eigenlijk over). De meeste indie-bandjes van toen maken nu niks heel tofs meer (op AM na danquote:Op maandag 16 januari 2012 22:38 schreef Zocalo het volgende:
Leuk, een update
Ik ben redelijk indiemoe, al luister ik de 'classic' (ik heb mijn eigen classic categorie) albums nog wel. Maar veel van de toen leuke bandjes maken niet veel soeps meer. Al klinkt dit heel oudlullig.
Franz Ferdinand ben ik wel weer benieuwd naar, vond het laatste album best wel tof. Reverend & The Makers eigenlijk nooit heel erg goed gevonden (op een paar leuke hitjes na).quote:Om in de trend van dit topic te blijven: er komen dit jaar nieuwe albums van Franz Ferdinand en Reverend and the Makers.
Ik dacht dat de Reverend gestopt was? Had nog kaarten voor een concert in Utrecht dat werd gecancelled. Nieuw album lijkt me wel interessant.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef AMDB het volgende:
Franz Ferdinand ben ik wel weer benieuwd naar, vond het laatste album best wel tof. Reverend & The Makers eigenlijk nooit heel erg goed gevonden (op een paar leuke hitjes na).
Ja, maar ze zijn weer terug en brengen dit jaar nog een, misschien zelfs twee albums uit aldus de zanger op twitter..quote:Op maandag 16 januari 2012 23:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Reverend gestopt was? Had nog kaarten voor een concert in Utrecht dat werd gecancelled. Nieuw album lijkt me wel interessant.
Killers, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, allemaal indiequote:Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef Norrage het volgende:
Hmm ik ben nou wel benieuwd wat jullie zien als "indie" bandjes als ik dit nu allemaal lees. Killers? Kaiser Chiefs? ummm...Arctic Monkeys, okee, daar kan ik me in vinden
Tja als je in het andere indie topic leest lijkt wel of denken een hoop mensen dat indie = singer/songwriter maar dat is natuurlijk onzin.Het kan net zo goed pop, rock, punk of dance zijn.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef Norrage het volgende:
Hmm ik ben nou wel benieuwd wat jullie zien als "indie" bandjes als ik dit nu allemaal lees. Killers? Kaiser Chiefs? ummm...Arctic Monkeys, okee, daar kan ik me in vinden
Ik vind het aantal leuke gitaarbandjes een beetje tegenvallen de laatste tijd, maar zit er zelf ook niet echt meer in. Als ik iets ontdek is het meestal al te laat en zijn ze al uitverkocht in een Paradiso/Melkweg of staan ze in de HMHquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:27 schreef MaJo het volgende:
Britpop is indie maar dat betekent niet dat indie ook meteen britpop isMaar vaak wel
Zoals ik al zei heb ik het laatste jaar niet echt bovenop de muziek gezeten dus weet niet zo heel goed wat er speelt maar volgens mij zijn er toch nog steeds wel zat leuke gitaarbandjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |