abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76803455
Welkom bij alweer het zoveelste deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor

Vaste Bezoekers MaJo - Geestelijk half-moeder Lienelien - Geestelijke andere-helft-moeder Lieke_K - Iets minder vaste bezoeker sinds ze met de noorderzon naar Ierland is vertrokken. Goover - doet iets technisch voor de studie Leonos - verkoopt kaartjes voor woekerprijzen Love Mae King - draait indie-plaatjes JeroenV - Zat in Barcelona Jakkop - is een kleine -skippybal- - anarchie aan de top! frame-saw - bagger AMDB - Meldde zich aan voor Arctic Monkeys, en is altijd blijven plakken Toad - Laura-Mary stalker Aisumasen - Wandelende Arctic Monkeys- en Beatlesencyclopedie SnowCockroach - Whehehe er staat cock in d'r naam!!!!!11:D1lol1100:D

Alle delen op een rijtje: I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #2 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #3 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #4 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #5 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #6 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #7 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #8 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #9 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #10 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #11 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #12 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #13 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #14 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #15 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #16 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #17 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #18 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #19 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #20 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #21 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #22 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #23 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #24 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #25 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 26 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 27 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 28 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 29 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 30 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #31 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #32 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #33 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #34 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #35 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #36 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #37 I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #38 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #39 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #40 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #41 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #42 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #43 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #44 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #45 I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #46

Waar ga jij op stap om leuke indie te horen? In welke kroegen/clubs ga jij op stap om Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Infadels, OK Go, Maxïmo Park, The Kooks, Kaiser Chiefs, We are Scientists, Modest Mouse, Bloc Party, The Killers, The Strokes, Razorlight, The Fratellis, Mystery Jets, The Wombats, Jack Penate, Los Campesinos en Reverend&The Makers te horen?

Is er dan in die kroegen/clubs een speciale Indie avond (zoals Club 8 (Amsterdam) iedere derde zaterdag van de maand Club Rascal organiseert) of is de Indie een van de vaste geluiden (zoals Cul de Sac (Tilburg) of de NDRGRND (Nijmegen) op de gewone stapavonden? En niet te vergeten Dans Le Rock die op verschillende plekken te vinden is! Ook is Noodlanding in Paradiso (iedere donderdag) is een goede aanrader!

Natuurlijk kunnen de speciale Indie-gerelateerde evenementen hier besproken worden. Denk aan aanstaande concerten, uitgaansplaatsen zoals de drie die hierboven beschreven staan, en aanverwante zaken.

Ook kan je hier gezellig napraten over aanstaande of ondernomen indie-activiteiten.

Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne!

Deze OP kan je hier terug vinden.
pi_76803996
Geen idee, ik kom één keertje hoi zeggen en prop meteen een topic vol
pi_76804150
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef Goover het volgende:
Geen idee, ik kom één keertje hoi zeggen en prop meteen een topic vol
Wat een activiteitsimpuls. Nu al 4 posts boven het daggemiddelde
pi_76805054
Sterke column van Tom Engelshoven over 'indie' in de nieuwe OOR .
pi_76805628
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef Aisumasen het volgende:
Vertel
pi_76805890
Die koop ik vanavond wel.
Na Los Campesinos!
Mijn eerste en voorlopig laatste concert v dit jaar in NL
pi_76810214
hai.
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:58:11 #9
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_76810526
Jay Reatard is dood!
pi_76811274
Ja vorige topic.

Ik ga LC! lekker over een maand weer zien trouwens. Dan met support
pi_76811441
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef Aisumasen het volgende:
Eens. Behalve Alex Turner die indie als vrijbrief voor saaiheid zou gebruiken, vind je die opmerking ook sterk ? Ik wist niet dat Hooijer Engelshoven is, trouwens.
Stay on my arm, you little charmer
pi_76811547
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef tim. het volgende:

[..]

Eens. Behalve Alex Turner die indie als vrijbrief voor saaiheid zou gebruiken, vind je die opmerking ook sterk ? Ik wist niet dat Hooijer Engelshoven is, trouwens.
Nu wordt het helemaal interessant.

Iemand een linkje/zin om 'm over te typen?
pi_76812334
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nu wordt het helemaal interessant.

Iemand een linkje/zin om 'm over te typen?
Zo goed vind ik hem nou ook weer niet . Misschien in het weekend.

Hier wel het kleine stukje waar ik op doelde:
quote:
Anderzijds kan indie, waar nodig, ook fijn functioneren als Hét Grote Indek-Woord voor de moderne muzikant: 'Ik ga de wereld helemaal niet proberen te veroveren. Ik ben indie. Ik ga maar een beperkt publiek aanspreken.' De muzikanten hebben mooi praten. Indie is hun vrijbrief voor saaiheid. Die saaiheid manifesteert zich in een tekort aan verbeelding sprekende sterren, niet waar Alex Turner?
pi_76812438
Nee is teveel tekst
pi_76812831
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef tim. het volgende:

[..]

Zo goed vind ik hem nou ook weer niet . Misschien in het weekend.

Hier wel het kleine stukje waar ik op doelde:
[..]
Wat een bullshit. Slecht onderbouwd ook. Alsof je door te zeggen dat je maar een beperkt publiek aan wil spreken je gelijk eentonige en saaie muziek maakt en jezelf heel erg beperkt in je muziek.

Het laatste album bevat nog genoeg variatie.
pi_76813300
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:51 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Slecht onderbouwd ook. Alsof je door te zeggen dat je maar een beperkt publiek aan wil spreken je gelijk eentonige en saaie muziek maakt en jezelf heel erg beperkt in je muziek.

Het laatste album bevat nog genoeg variatie.
Misschien beter om de hele column te lezen . Het gaat er meer om dat veel artiesten zichzelf onterecht indie noemen om succesvol te zijn of om hun saaiheid ermee te verbergen.

Wat ik wilde zeggen: Alex Turner pretendeert volgens mij totaal niet indie te zijn.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:35:01 #17
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_76992668
nog mensen naar eurosonic/noorderslag geweest? Noorderslag viel een beetje tegen, persoonlijke toppers waren knalpot & shaking godspeed. Eurosonic veel te veel gezien, enkele uitschieters waren Clara Clara, Serena Maneesh, Rue Royale, Joensuu 1685 & I Was A Teenage Satan Worshipper
pi_76992942
Nee, helaas ook dit jaar niet aanwezig geweest. Iemand Paul Weller nog gezien bij het optreden van Steve Cradock?
pi_77094709
Morgen om 12 uur start de voorverkoop van 'een concert dat je niet wilt missen' in Paradiso. LCD Soundsystem?
pi_77107463
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Had al zoiets gehoopt toen de Engelse tourdata bekend werden. Jammer dat het in Paradiso is.
pi_77109023
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:37 schreef Aisumasen het volgende:
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Had al zoiets gehoopt toen de Engelse tourdata bekend werden. Jammer dat het in Paradiso is.
Waar zou jij ze dan willen zien? In een kleinere of grotere zaal of dichterbij?
pi_77109612
Daar ligt het niet echt aan, maar vind Paradiso niet zo'n fijne zaal, dat is alles .
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:47:39 #23
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_77117102
Maaaar Paradiso is wel heel mooi!
pi_77117201
Ja maar het was een kerk, daar kan je als atheïst echt niet mee aankomen.

Ik ga zondag naar Vivian Girls, als het goed is. Ben geen groot fan maar vind dat ik maar even moet heen gaan
pi_77117363
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:47 schreef Mistaken het volgende:
Maaaar Paradiso is wel heel mooi!
Voor bepaalde acts wel. Heb zelf liever Melkweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')