abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 3 oktober 2006 @ 02:12:55 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42326404
Welkom bij alweer het vierde deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor

Voorgaande delen:

I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 2
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 3

Waar ga jij op stap om leuke indie te horen?

In welke kroegen/clubs ga jij op stap om Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Infadels, OK Go, Maxïmo Park, The Kooks, Kaiser Chiefs, We are Scientists, Modest Mouse, Bloc Party, The Killers, The Strokes en Mystery Jets te horen?

Is er dan in die kroegen/clubs een speciale Indie avond (zoals Club 8 (Amsterdam) iedere derde zaterdag van de maand Club Rascal organiseert) of is de Indie een van de vaste geluiden (zoals Cul de Sac (Tilburg) of de NDRGRND (Nijmegen) ) op de gewone stapavonden. En niet te vergeten Dans Le Rock die op verschillende plekken te vinden is

Natuurlijk kunnen de speciale Indie-gerelateerde evenementen hier besproken worden. Denk aan aanstaande concerten, uitgaansplaatsen zoals de drie die hierboven beschreven staan, en aanverwante zaken.

Ook kan je hier gezellig napraten over aanstaande of ondernomen indie-activiteiten.

Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne

Regelmatige bezoekers:
Asmodian
Berc
Lieke_K
Lienelien
Love Mae King
MaJo
Newbiedoobiedoo
(van dit topic en Club Rascal)

Meldt hier je aankomende Indie-activiteiten!

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 04-10-2006 02:10:47 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42328033
Mijn komende indie-activiteiten staan in m'n sig
pi_42336126
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:56 schreef lienelien het volgende:
Mijn komende indie-activiteiten staan in m'n sig
Wiiiii! (0738 8269 9873 0393 ^^)
Lestèfem!
  Moderator dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:43:24 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42336618
Same here
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42337580
Geen Dans Le Rock in de Openingspost?

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_42342102
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:46 schreef Love Mae King het volgende:
Geen Dans Le Rock in de Openingspost?

MaJo toch
pi_42343476
Deel 4 alweer..kleine topicreeksjes worden groot..
pi_42343571
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Deel 4 alweer..kleine topicreeksjes worden groot..
MaJo and Lienelien are gonna take over the worrrld
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:18:02 #9
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_42343738
Ik wist helemaal niet dat Indie het soort muziek was wat er nu opgesomt word.. weer wat geleert!
Arctic Monkeys en Muse enzo luister ik erg graag na iig!
pi_42344141
Arctic Monkeys en Muse Indie? Hmmm... ik moet dan altijd meer aan dingen als Pavement, Snow Patrol, Belle and Sebastian, Pinback, The Arcade Fire, The Posies of Sufjan Stevens denken.

Indie is inmiddels een beetje een containerbegrip aan het worden lijkt me. Indie staat toch voor independent, bands die niet bij grote labels zitten, niet perse hits moeten scoren voor hun platenlabel en daarom dus niet in de doorsnee hitlijst te vinden zijn. In die zin zijn Sonic Youth en dEUS dus ook geen indie, aangezien ze bij respectievelijk Geffen en Universal zitten. Hmm, moeilijk...
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 23:13:21 #11
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_42345393
Ha, ik zat dus echt te denken dat indie waarschijnlijk indiese volksmuziek was ofzo
pi_42347527
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne
pi_42347538
Dankje, LMK
pi_42347956
Ik heb geen flauw benul waar indie gedraaid wordt in Eindhoven. De Altstadt en de Bakkerij draaien soms wel Arctic Monkeys, Infadels of Editors tussendoor, maar ik denk dat het daar wel stopt. Indie is sowieso maar een te vage term voor een groot publiek.
  Moderator woensdag 4 oktober 2006 @ 02:09:57 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42348882
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:23 schreef lienelien het volgende:

[..]

MaJo toch
Ik heb jouw openingspost overgenomen Maar ik zal het aanpassen Love Mae King
pi_42349518
Allemaal naar Ekko (Utrecht) a.s. zaterdag. Ik knip en plak:

Mocht je het vergeten zijn, zaterdag 7 oktober vindt de eerste Utrecht Speelt Uit-avond van het nieuwe seizoen plaats in Ekko. Met als spelende bands Findel, Brown Feather Sparrow en Pondertone.

Gratis toegang en gratis cd!
Het wordt hoe dan ook een bijzondere avond, want de toegang is gratis. Dat niet alleen: elke bezoeker krijgt bij binnenkomst ook nog eens de gratis Utrecht Speelt Uit-cd met daarop 16 tracks van alle deelnemende bands. Dit keer geen eenvoudig kartonnen hoesje, maar een luxe uitgevoerde digipack-cd met daarin een prachtige Utrecht Speelt Uit-poster, ontworpen door Patrick Tersteeg. Wil je de volledige cd alvast horen? Beluister de player op www.utrechtspeeltuit.nl!

Findel
Het Amersfoortse Findel maakt electropop: aanstekelijk, meezingbaar en uiterst dansbaar. De ‘gitaren-met-spelcomputerdeuntjes’ klinken live bovendien hyperenergiek. Menig journalist vindt het een wonder dat Findel nog niet is ontdekt door snelle meneren met grote platencontracten.

Pondertone
Pondertone is een van de meest eigenzinnige acts van Utrecht. Alhoewel invloeden van oude meesters als Lou Reed en Tom Waits hoorbaar zijn, worden de in essentie klassieke liedjes van een eigenzinnige dosis gekte voorzien. Bovendien is het stijlrepertoire zo breed, dat Pondertone associaties oproept met hele grote bands uit het land van onze zuiderburen.

Brown Feather Sparrow
Hij of zij die vuigheid zoekt, negere dit vijftal. Er valt geen onvertogen noot, er wordt mooi binnen de lijntjes gezongen, liedjes duren niet te lang en gerockt wordt er nooit. Voorbeeldig of ronduit saai? Het eerste uiteraard. Verantwoordelijk voor deze uitkomst is onder meer het talent van Lydia Wever, de spil van de band. Kortgezegd, ze heeft de stem en de liedjes.

Na afloop kun je dansen op fijne plaatjes (waaronder een heleboel Utrechtse liedjes).

De presentatie van de avond is in handen Herman Gaaff, de toegang is gratis. Zaal open: 20.00 uur, aanvang: 20.30 uur.

Meer info over de acts: www.utrechtspeeltuit.nl
pi_42351808
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 07:52 schreef Drumslurf het volgende:

Pondertone
Pondertone is een van de meest eigenzinnige acts van Utrecht. Alhoewel invloeden van oude meesters als Lou Reed en Tom Waits hoorbaar zijn, worden de in essentie klassieke liedjes van een eigenzinnige dosis gekte voorzien. Bovendien is het stijlrepertoire zo breed, dat Pondertone associaties oproept met hele grote bands uit het land van onze zuiderburen.
Eigenzinnig, maar invloeden van Lou Reed en Tom Waits, en roept associaties op met hele grote bands uit Belgie.

Met zoveel referenties, hoe eigenzinnig ben je dan?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:44:05 #18
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_42356868
Als topicstarter van het allereerste I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor-topic zou ik graag opgenomen worden in de OP, maar mocht dit enige problemen opleveren wil ik alleen melden dat ik vrijdag naar The Veils ga en 16 okt. naar The New Cool Collective, wat helemaal niet Indie is maar wel heel cool. (en ja dit is een lange zin die tevens dient als tvp)

Verder Indie...
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_42394143
Hahaha.... Wet eigenlijk niet of dit wel zo indie is, maar ach! Moet het toch ff kwijt, niet?

Nieuwe data Dans Le Rock:

14 okt Ahoy Rotterdam (Support Pink)

15 okt Go Planet Enschede (Support Pink)

6 dec Heineken Music Hall (Support Pink)
pi_42394884
En of het nog niet genoeg is, ook op:

7 dec Heineken Music Hall (Support Pink)
pi_42407751
Ik woú zeggen: "DLR is wel indie "
Totdat ik Pink zag staan.
Ik denk niet dat je een van ons daar kan verwelkomen
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:04:01 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_42407823
In Rotterdam doen ze niet aan Indie-avonden geloof ik?
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:50:56 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42411118
DLR supports Pink? Het moet niet veel gekker worden
pi_42414831
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:01 schreef lienelien het volgende:
Ik woú zeggen: "DLR is wel indie "
Totdat ik Pink zag staan.
Ik denk niet dat je een van ons daar kan verwelkomen
Ik denk het ook niet

Kom op, is toch gaaf...
pi_42416681
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:28 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet

Kom op, is toch gaaf...
p i n k.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')