quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:56 schreef lienelien het volgende:
Mijn komende indie-activiteiten staan in m'n sig
MaJo tochquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:46 schreef Love Mae King het volgende:
Geen Dans Le Rock in de Openingspost?![]()
![]()
MaJo and Lienelien are gonna take over the worrrldquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Deel 4 alweer..kleine topicreeksjes worden groot..
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne
Ik heb jouw openingspost overgenomenquote:
Eigenzinnig, maar invloeden van Lou Reed en Tom Waits, en roept associaties op met hele grote bands uit Belgie.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 07:52 schreef Drumslurf het volgende:
Pondertone
Pondertone is een van de meest eigenzinnige acts van Utrecht. Alhoewel invloeden van oude meesters als Lou Reed en Tom Waits hoorbaar zijn, worden de in essentie klassieke liedjes van een eigenzinnige dosis gekte voorzien. Bovendien is het stijlrepertoire zo breed, dat Pondertone associaties oproept met hele grote bands uit het land van onze zuiderburen.
Ik denk het ook nietquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:01 schreef lienelien het volgende:
Ik woú zeggen: "DLR is wel indie"
Totdat ik Pink zag staan.
Ik denk niet dat je een van ons daar kan verwelkomen![]()
p i n k.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:28 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet
Kom op, is toch gaaf...
awwwwwquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:44 schreef Skanqua het volgende:
Als topicstarter van het allereerste I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor-topic zou ik graag opgenomen worden in de OP
Helemaal overheen gelezenquote:
ojahjoh?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal overheen gelezenWilde het net veranderen maar zie dat ik de OP niet meer kan editten
![]()
Oh ja ik zou je nog laten weten of ik meegingquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik heb kaartjes voor Razorlight![]()
![]()
![]()
Johnny![]()
Nee, was om 11u45 oid uitverkocht...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh ja ik zou je nog laten weten of ik meegingHelemaal niet aan gedacht. Zijn er nog kaartjes eigenlijk?
Coolquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:50 schreef Skanqua het volgende:
Oh... heb trouwens gratis perskaarten voor Razorlight...
![]()
En ik ga meequote:Op maandag 16 oktober 2006 23:08 schreef lienelien het volgende:
oh... heb trouwens kaartjes voor The Killers...
![]()
()
uhh, weet ik niet. Tentamens enzoquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:50 schreef MaJo het volgende:
Nog een interessant linkje voor de indiefans
Zaterdag is het rascalJij gaat toch ook Lien?
geen idee....wel in de Melkwegquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:54 schreef D.zire het volgende:
iemand enige idee of We are Scientists nog naar de Vera in Groningen komen? En paar maand terug las ik iets dat ze waarschijnlijk in de Vera zouden komen als ze in Nederland kwamen optreden maar kan er niets over terug vinden op de site![]()
Echt welquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
uhh, weet ik niet. Tentamens enzo![]()
uh. tentamens als in 'moeten halen want anders niet op stage mogen'quote:
My thoughts exactly! Het lijstje in de OP zou ik eerder onder Britpop plaatsen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:33 schreef nozem het volgende:
Arctic Monkeys en Muse Indie? Hmmm... ik moet dan altijd meer aan dingen als Pavement, Snow Patrol, Belle and Sebastian, Pinback, The Arcade Fire, The Posies of Sufjan Stevens denken.
Indie is inmiddels een beetje een containerbegrip aan het worden lijkt me. Indie staat toch voor independent, bands die niet bij grote labels zitten, niet perse hits moeten scoren voor hun platenlabel en daarom dus niet in de doorsnee hitlijst te vinden zijn. In die zin zijn Sonic Youth en dEUS dus ook geen indie, aangezien ze bij respectievelijk Geffen en Universal zitten. Hmm, moeilijk...
Goed dat je het er even bij vermeld! (zie mij voor de ekko staan met een groot vraagteken boven mijn hoofd) Ik zal maar weer eens mensen gaan spammen die mee moeten gaan dan (nachttrein utrecht-amsterdam ideaal!) plus lijkt me ook eens leuk om het Utrechtse-indie-publiek te zienquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:56 schreef MaJo het volgende:
VBQ Never Mind the British is op de 24ste in Tivoli en niet in de EKKO heIk acht de kans best groot dat ik ga
Is een stuk goedkoper dan 2 dagen achter elkaar naar London Calling en een stuk dichterbij
gelukkig heb ik 2 indie-vriendinnetjesquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:15 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
[..]
Aah de tragiek van de indie-danser, altijd maar mensen enthousiasmeren om mee te gaan...![]()
Ik heb er ook 2 en anderen die sleep ik lekker meequote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:41 schreef lienelien het volgende:
[..]
gelukkig heb ik 2 indie-vriendinnetjes![]()
![]()
wtf, is dat deze week?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb er ook 2 en anderen die sleep ik lekker meeTrouwens, ga jij deze zaterdag naar de Halloween Rascal? Ik ga denk ik wel
Ja neem je date mee!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
wtf, is dat deze week?![]()
Dan is Bercje bijna jarig
Lijkt me heel leuk, maar dan moet m'n date mee![]()
'eindelijk'quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja neem je date mee!Kan ik hem eindelijk zien
Ik ga heel waarschijnlijk, heb wel eerst een verjaardag hier dus ik ben wat later in Amsterdam
Ja ik typte het en vond het ook een beetje overdrevenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
'eindelijk'
Maar ik denk alleen dat 'ie het niet zo leuk zal vinden.. gezien de rare blikken die 'ie op m'n cdcollectie wierp![]()
indie-octrinatiequote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik typte het en vond het ook een beetje overdreven
Oh jammer dat hij er niet van houd... Maar daar moet je dan gewoon voor zorgen![]()
Het heeft bij mijn vriendinnen in ieder geval gewerktquote:
die zijn vrouw'lijkquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het heeft bij mijn vriendinnen in ieder geval gewerkt
Oftewel, het godganse muziekspectrum is onder de noemer Indie te brengen. Mij boeit het niet hoor, maar op het moment dat enorme bands als Coldplay of FF indie worden genoemd, ben je wel enorm ver af van de oorspronkelijke betekenis.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:56 schreef MaJo het volgende:
VBQ Never Mind the British is op de 24ste in Tivoli en niet in de EKKO heIk acht de kans best groot dat ik ga
Is een stuk goedkoper dan 2 dagen achter elkaar naar London Calling en een stuk dichterbij
Wat de definitie van indie: Bands als Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand vallen daar echt wel onder hoor. Kijk bijvoorbeeld maar eens wat voor categorie Amazon eraan geeft (indierock). Tuurlijk zijn er binnen de indie verschillende stromingen, zo neigt Arctic Monkeys naar punk, maar valt wat mij betreft gewoon onder de noemer indie. Ik vind britpop bijvoorbeeld ook indie. Ik ben het met VBQ eens dat op indiefeestjes in Engeland deze bands worden gedraaid. Zo heb ik indie zelfs leren kennen! Dus voor mij blijven al die bandjes indie, en bands als Arcade Fire, Belle and Sebastian en Sufjan Stevens vallen er voor mij ook onder, zij het weer in een verschillende subcategorie.
blablabla.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
Welkom bij alweer het vierde deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor
Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne
En ons al helemaal niet, dus... hup, klaar d'r mee...quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:11 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
En ons al helemaal niet, dus... hup, klaar d'r mee...
'New-Wave-Indie-Pop'quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:07 schreef lienelien het volgende:
[..]
blablabla.
En wij hebben het zeker nooit over Coldplay gehad. FF is zeker wel new-wave indiepop.![]()
1: wie begon er nou met mauwen over een categorie? jijquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
'New-Wave-Indie-Pop'![]()
- Wat luister jij tegenwoordig?
- Nou, eigenlijk alleen nog maar new-wave-indie-pop de laatste tijd.
- Echt waar? Nou ik houd het nog steeds gewoon bij Bluegrass-gospel-indie
- Tss bluegrass-gospel-indie is voor mietjes, doe dan gewoon Instrumental-Country-Boogie-Indie.
Moraal van het verhaal:
1. dat eindeloze gecategoriseer is om ontzettend moe van te worden.
2. Indie is geen muziekstroming.
quote:Indie is een verzamelnaam die wordt gebruikt voor muziek die zich over het algemeen laat karakteriseren door haar houding: een afkeer van commerciële muziek en een voorliefde voor het experiment. De naam komt van het Engelse woord independent, wat onafhankelijk betekent. Indie-muziek kan vrij divers zijn, van ambient tot heavy metal, maar meestal bedoelt men met de naam een subgenre uit de alternatieve rock, zogenaamde Indie rock, die bekend werd door bands als Pavement en Sonic Youth.
Nou, leuk dat je d'r naar vraagt :-)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
Jij nog indie activiteiten dan?
En wanneer kunnen we weer een keertje gaan dansen of le rock?
leuk leuk leukquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:49 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Nou, leuk dat je d'r naar vraagt :-)
Later meer informatie, maar even een proefballonnetje oplatend:
24 november: London Calling Fridaynight afterparty, Paradiso
31 december: London Calling presents Robotrock & Dans Le Rock Oud & Nieuw Special
(met oa P.U.S.A. live, maar nog veel en veel meer voor de feestende indie (wat is dat eigenlijk: indie?) -rock liefhebber die wel van een dansje houdt!!!!)
Verder zuillen we hier en daar nog wat gastoptredens verzorgen. Meer info volgt dus...
Newbie!quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:lienelien
't is slechts een feit, voor de rest kies ik geen partij, hoor (nou, een klein beetje dan, want jij bent aardig)
Ik laat je royeren hoor, als je doorgaat met definitiesquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
Of ik zelf nog naar concerten ga? Nou, es even kijken, laten we het even bij november houden:quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:57 schreef lienelien het volgende:
[..]
leuk leuk leuk
Maar de vrijdag ben ik er helaas nietOf misschien alleen op de afterpatry dan als MaJo meegaat
![]()
Maar jij zelf nog concerten binnenkort?
Ik Lily Allen, Mando Diao, The Killers, We Are Scientists en Razorlight(het past niet eens meer allemaal in m'n sig
)
Oja, jij hebt Lily toch al een keer live gezien? Hoe was dat? Wan ik heb wat filmpjes gezien wat zeer rammelend en totaal niet toonvast klonk, incluus een stageperformance van -1000![]()
[..]
Newbie!![]()
Whoe, MaJo en ik vonden al dat we naar veel concerten gaan deze maand!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:08 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Of ik zelf nog naar concerten ga? Nou, es even kijken, laten we het even bij november houden:
3 nov Cat Power
10 nov Lily Allen (Live was het vooral erg enthousiast en sympathiek (was in het voorjaar meen ik) Neem aan dat ze nu iets emer podiumervaring heeft. Ik verwacht er veel van!
13 nov We Are Scientists
14 nov I Am Kloot
15 nov Stijn
16 nov Killers (ben ook pauze dj)
19 nov CSS
21 nov The Kooks
22 nov Mando Diao
24 nov London Calling (plus afterparty dj)
25 nov London Calling
27 nov Iron maiden ()
Ja Spinto Band al een paar keer gezien. Sympathiek, leuke blije podiumpresentatie. verder niet wereldschokkend. Helaas geen kaartjes over voor The Kooks.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:14 schreef lienelien het volgende:
[..]
Whoe, MaJo en ik vonden al dat we naar veel concerten gaan deze maand!Ik was de zaterdag van London Calling nog even vergeten trouwens
Maar dan dus tot
10 nov Lily Allen
13 nov We Are Scientists
16 nov Killers (ben ook pauze dj) (MaJo komt denk ik wel ff wat van The Beatles aanvragen)
22 nov Mando Diao
25 nov London Calling
![]()
En heb je soms nog een kaartje over voor The Kooks?![]()
![]()
Leuk voorprogramma trouwens ook, The Spinto Band, ken je dat?
Ik heb ze een keertje gezien in de kleine zaal van Paradiso, vond het toen erg leukquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:32 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ja Spinto Band al een paar keer gezien. Sympathiek, leuke blije podiumpresentatie. verder niet wereldschokkend. Helaas geen kaartjes over voor The Kooks.
Ik denk dat ik bij The Killers gelijk bij het open gaan van de deuren om 20 uur The Beatles opzet, dan heb ik dat tenminste gehad.![]()
staat stipt om 20u00 voor je klaar, schijntquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef MaJo het volgende:
LMK, leuk dat je pauze dj bent bij The KillersEn your damn right dat ik de Beatles aan ga vragen
Helter Skelter?
hmm, oja...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:31 schreef MaJo het volgende:
Oh en Lien, ik ga de 24ste denk ik naar Never mind the British in Tivoli. Is erg goed bevallen op LowlandsMaar als jij (en LMK) me heel liev aankijken kom ik misschien wel naar de afterparty
En als ik jou liev aankijk, kom je dan naar Never mind the British?quote:
Nou, ik zie net dat ik de 24ste tot een uur of 3 's nacht een vergadering heb, gaat niet echt lukken dusquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
En als ik jou liev aankijk, kom je dan naar Never mind the British?![]()
PS:quote:Op woensdag 1 november 2006 03:36 schreef tokyo het volgende:
afradertje: poptrash in de melkweg elke donderdagavond.
allemaal angstigkijkende semi-emo-indiekids in dezelfde skinnyjeans, behangen met lowlandsbandjes uit hun dak aan het gaan op uitgekotste kaiserchiefsnummers.
PS: sufjan is geen indie en modest mouse wordt niet gedraaid op t gemiddelde indiefeestje. Overigens is de helft van bovengenoemde artiesten pure POP.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
ja, da's ook zoiets. What the fuck is up met die skinnyjeans!?quote:Op woensdag 1 november 2006 03:36 schreef tokyo het volgende:
(... blah...) skinnyjeans, (...blah...)
da's heel niet skinny, da's flarequote:
OMG, dit kun je niet serieus menen?quote:
een PM?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
OMG, dit kun je niet serieus menen?![]()
![]()
Maak eens PM aan, wil je een berichtje sturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |