abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48737796
Welkom bij alweer het elfde deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor
Van MaJo, Lieke_K en Lienelien. Met als vaste gasten Goover, Leonos, LoveMaeKing en vele anderen

Alle delen op een rijtje:
I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 2
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 3
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #4
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #5
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #6
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 7
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #8
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #9
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #10
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #11

Waar ga jij op stap om leuke indie te horen?
In welke kroegen/clubs ga jij op stap om Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Infadels, OK Go, Maxïmo Park, The Kooks, Kaiser Chiefs, We are Scientists, Modest Mouse, Bloc Party, The Killers, The Strokes, Razorlight, The Fratellis en Mystery Jets te horen?

Is er dan in die kroegen/clubs een speciale Indie avond (zoals Club 8 (Amsterdam) iedere derde zaterdag van de maand Club Rascal organiseert) of is de Indie een van de vaste geluiden (zoals Cul de Sac (Tilburg) of de NDRGRND (Nijmegen) op de gewone stapavonden. En niet te vergeten Dans Le Rock die op verschillende plekken te vinden is! Ook is Noodlanding in Paradiso (iedere donderdag) een goede aanrader!

Natuurlijk kunnen de speciale Indie-gerelateerde evenementen hier besproken worden. Denk aan aanstaande concerten, uitgaansplaatsen zoals de drie die hierboven beschreven staan, en aanverwante zaken.

Ook kan je hier gezellig napraten over aanstaande of ondernomen indie-activiteiten.

Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne!

Beeldmateriaaltjes:

Geschiedenis: Waar ging het hier ook al weer over?
- Ovide en zijn vrienden
- In de rij staan voor Arctic Monkeys kaartjes (en ze niet krijgen... )
- Wie Lily Allen is
- Rascal
- Spot de Goover @ OK Go concert
- Strepen, stippen, ruitjes en sterren
- Filmpjes met droge humor van verschillende bands/artiesten
- Usericons
- GI Joe @ Club 8
- Hip en Hype(en)

Indie Uitgaans Agenda:
28 april - Dans Le Rock @ Tivoli Utrecht
11 mei - Club Rascal @ Melkweg Amsterdam
19 mei - Club Rascal @ Club 8 Amsterdam
pi_48738040
Nieuwe indiehype: The Rugvind Posts
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_48740251
In het Interpol topic ging het al over drukte in de zalen.

Ik vind het in de Max (Melkweg) dus echt propvol als het uitverkocht is. Heb er nu 2 keer gestaan, en het is echt proppen als je ff naar het toilet wil tussen het voorprogramma en de hoofdact in.

HMH is het alleen druk als iedereen de 'Black Box' uit komt, en dan onder aan de trap alle kanten op wil (Van gaderobe naar buiten, van de trap naar de garderobe, van de trap naar buiten, vanaf de zaal naar buiten, vanaf de zaal naar boven en vanaf de zaal naar de garderobe). Dan sta je soms echt goed vast daar.
pi_48740693
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:09 schreef Goover het volgende:
In het Interpol topic ging het al over drukte in de zalen.

Ik vind het in de Max (Melkweg) dus echt propvol als het uitverkocht is. Heb er nu 2 keer gestaan, en het is echt proppen als je ff naar het toilet wil tussen het voorprogramma en de hoofdact in.

HMH is het alleen druk als iedereen de 'Black Box' uit komt, en dan onder aan de trap alle kanten op wil (Van gaderobe naar buiten, van de trap naar de garderobe, van de trap naar buiten, vanaf de zaal naar buiten, vanaf de zaal naar boven en vanaf de zaal naar de garderobe). Dan sta je soms echt goed vast daar.
Om niet met een tvp te beginnen...

In de Max was het bij MP inderdaad ook echt goed vol. Drinken halen duurde dus wel even. Paradiso is het net iets minder. En HMH is altijd wel goed te doen, behalve als het afgelopen is ja.
pi_48741039
Arctic Monkeys in de Max was eigenlijk ook een beetje te vol. (Verkapte TVP )
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 15:51:05 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48741705
Ik vond het bij Maxïmo Park meevallen, we stonden helemaal rechts vooraan en er was best wat ruimte Het stomme was dat het erachter wel druk was, men dacht blijkbaar dat dat vooraan ook zo zou zijn. Mooi niet dus

Bij the Fratellis had ik wel echt last van de drukte, was bijna niet leuk meer. En dan had je er nog van die mongolen tussen die echt keihard op je in gingen beuken. Dat is geen moshen meer
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_48741784
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:51 schreef MaJo het volgende:
Ik vond het bij Maxïmo Park meevallen, we stonden helemaal rechts vooraan en er was best wat ruimte Het stomme was dat het erachter wel druk was, men dacht blijkbaar dat dat vooraan ook zo zou zijn. Mooi niet dus

Bij the Fratellis had ik wel echt last van de drukte, was bijna niet leuk meer. En dan had je er nog van die mongolen tussen die echt keihard op je in gingen beuken. Dat is geen moshen meer
Ik stond bij MP beetje in het midden (nouja, staan ). Op een moment was ik zo op en had ik het zo warm dat ik echt wat moest drinken. Daar heb ik ongeveer tien minuten over gedaan

Bij Fratellis vond ik het toch minder druk ogen, op die paar mongolen na die echt op iedereen in gingen beuken ja. Bij MP zag ik ze weer, maar toen waren ze wel rustiger.
  donderdag 26 april 2007 @ 16:27:35 #9
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48742983
Zijn er nog olijke Indie feestjes met koninginnenach/dag dan?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48743141
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:07 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik toch liever een uitverkochte Paradiso heb dan een uitverkochte (nieuwe, grote zaal) Melkweg. Wat een drama is dat zeg...
Drama? Via de bar en het balkon kan je juist heel handig naar voren lopen
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 16:42:52 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48743635
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

Drama? Via de bar en het balkon kan je juist heel handig naar voren lopen
Ja dat was wel prima En daardoor was het achter ook druk, en helemaal vooraan niet Hoewel niet iedereen dit moet weten...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 26 april 2007 @ 16:44:31 #12
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48743702
Het zweten in de melkweg begon pas echt bij het ophalen van de jassen.
Bernie en ik zijn tof.
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 16:50:17 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48743899
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:44 schreef mordradead het volgende:
Het zweten in de melkweg begon pas echt bij het ophalen van de jassen.
De gardarobe bij de Melkweg is echt een regelrechte ramp inderdaad... Dat gaat bij Paradiso altijd een stuk vlotter
pi_48749641
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

De gardarobe bij de Melkweg is echt een regelrechte ramp inderdaad... Dat gaat bij Paradiso altijd een stuk vlotter
God, ik heb bij MP inderdaad veel te lang in de rij gestaan
  donderdag 26 april 2007 @ 19:52:50 #15
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48749682
Daarom moet je ook eerst even minimaal één biertje drinken en mensen gaan kijken voor je je jas en/of tas weer gaat op halen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48749738
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:52 schreef -skippybal- het volgende:
Daarom moet je ook eerst even minimaal één biertje drinken en mensen gaan kijken voor je je jas en/of tas weer gaat op halen
Ja, maar niet als je een trein moet halen
  donderdag 26 april 2007 @ 19:55:48 #17
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48749772
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:52 schreef -skippybal- het volgende:
Wat op zich een goede strategie is, mits je niet halsoverdekop richting station moet om nog thuis te komen.
pi_48751169
Als je al niet eerder weg moest gaan omdat je een extra vroege trein moest halen om de laatste trekschuit naar nietszeggend rotdorpje nog te kunnen halen...
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 26 april 2007 @ 20:38:49 #19
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48751315
Tja, tja, tja... Als ik altijd in Arnhem wil aankomen moet ik de trein hebben in Amsterdam van iets van 23.00 En soms haal ik die en soms niet. Ga ook nooit extra haasten ofzo.
Dan blijf ik in Amsterdam op zoek naar een vage kroeg met grappige mensen of nachttrein richting Utrecht om daar te loungen
LastFM
  donderdag 26 april 2007 @ 20:42:36 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48751484
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:38 schreef -skippybal- het volgende:
Tja, tja, tja... Als ik altijd in Arnhem wil aankomen moet ik de trein hebben in Amsterdam van iets van 23.00 En soms haal ik die en soms niet. Ga ook nooit extra haasten ofzo.
Dan blijf ik in Amsterdam op zoek naar een vage kroeg met grappige mensen of nachttrein richting Utrecht om daar te loungen
Da's ook overdreven, ik moet altijd nog een halte verder (naar Nijmegen), maar volgens mij kun je daar nog wel komen als je om 23u52 vertrekt. Of moet jij vanuit Arnhem nog een bus halen of zo?
  donderdag 26 april 2007 @ 20:46:30 #21
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48751648
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:42 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Da's ook overdreven, ik moet altijd nog een halte verder (naar Nijmegen), maar volgens mij kun je daar nog wel komen als je om 23u52 vertrekt. Of moet jij vanuit Arnhem nog een bus halen of zo?
Zoiets kan ook wel. Ik vind het iig alsnog te vroeg. Van mij mogen ze wel gewoon 1 keer om het uur de hele nacht door rijden
En ik ga altijd met de bicicletta naar het station
LastFM
pi_48757200
Weer een vraag voor de geliefde concertbezoekers hier.

Ik ga zaterdag naar Bloc Party in Vredenburg. Maar had je daar nou maar beperkt aantal staanplaatsen? Ik kan er pas half acht of nog later zijn denk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door JeroenV op 26-04-2007 23:17:42 ]
  Moderator vrijdag 27 april 2007 @ 01:00:51 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48761216
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:59 schreef JeroenV het volgende:
Weer een vraag voor de geliefde concertbezoekers hier.

Ik ga zaterdag naar Bloc Party in Vredenburg. Maar had je daar nou maar beperkt aantal staanplaatsen? Ik kan er pas half acht of nog later zijn denk ik.
In Vredenburg zijn inderdaad niet veel staanplaatsen omdat het een zaal is die voor klassieke muziek gemaakt is en er daarom stoelen helemaal rondom het podium zitten. Op de vloer kunnen een man of 200 staan gok is, en als het vol is gooien ze de toegang dicht. Maar hoe laat begint het? Als het om half 9 begint ben je om half 8 wel op tijd denk ik
pi_48765641
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

In Vredenburg zijn inderdaad niet veel staanplaatsen omdat het een zaal is die voor klassieke muziek gemaakt is en er daarom stoelen helemaal rondom het podium zitten. Op de vloer kunnen een man of 200 staan gok is, en als het vol is gooien ze de toegang dicht. Maar hoe laat begint het? Als het om half 9 begint ben je om half 8 wel op tijd denk ik
Gooien ze de toegang naar de vloer dicht als het te vol is? Dat heb ik niet mee gemaakt. Het klopt wel dat er maar weinig plaats is enzo, je moet er zeker tijdens het voorprogramma al staan. Daarna is het bijna geen doen meer om nog een beetje in de buurt te kunnen staan.

Speaking of, wat is het voorprogramma eigenlijk?

-edit-
Het is Biffy Clyro... (zegt mij helemaal niets)
pi_48769587
Het begint om kwart over acht...
voorprogramma zegt mij ook niks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')