abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56860625
Welkom bij alweer het vul in deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor
Van MaJo, Lieke_K en Lienelien. Met als vaste gasten Goover, Leonos, LoveMaeKing, JeroenV, jakkop,-skippybal, SnowCockroach en vele anderen

Alle delen op een rijtje:
I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 2
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 3
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #4
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #5
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #6
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 7
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #8
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #9
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #10
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #11
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #12
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #13
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #14
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #15
I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #17
I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor #18
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #19
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #20
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #22
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #23

Waar ga jij op stap om leuke indie te horen?
In welke kroegen/clubs ga jij op stap om Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Infadels, OK Go, Maxïmo Park, The Kooks, Kaiser Chiefs, We are Scientists, Modest Mouse, Bloc Party, The Killers, The Strokes, Razorlight, The Fratellis, Mystery Jets, The Wombats, Jack Penate, Los Campesinos en Reverend&The Makers te horen?

Is er dan in die kroegen/clubs een speciale Indie avond (zoals Club 8 (Amsterdam) iedere derde zaterdag van de maand Club Rascal organiseert) of is de Indie een van de vaste geluiden (zoals Cul de Sac (Tilburg) of de NDRGRND (Nijmegen) op de gewone stapavonden? En niet te vergeten Dans Le Rock die op verschillende plekken te vinden is! Ook is Noodlanding in Paradiso (iedere donderdag) een goede aanrader!

Natuurlijk kunnen de speciale Indie-gerelateerde evenementen hier besproken worden. Denk aan aanstaande concerten, uitgaansplaatsen zoals de drie die hierboven beschreven staan, en aanverwante zaken.

Ook kan je hier gezellig napraten over aanstaande of ondernomen indie-activiteiten.

Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne!

Indie Uitgaans Agenda:

21 Februari - Ekko - Blood Red Shoes
23 Februari - Effenaar - Blood Red Shoes
27 Februari - Tivoli Oudegracht - Air Traffic
22 Maart - Effenaar - The Wombats
24 Maart - Doornroosje - The Wombats
25 Maart - Melkweg - The Wombats
25/26 April - Paradiso - London Calling
1 Juli - Westerpark - Radiohead

EKKO, Utrecht - elke zaterdagavond http://www.ekko.nl

Club 8, Amsterdam - Club Rascal http://www.club-8.nl/

Deze OP kan je hier terug vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door belsen op 20-02-2008 15:20:24 ]
pi_56860658
Luie mensen!

Een vriend van mij heeft kaartjes gekocht voor Reverend and the Makers, ik dacht dat het uitverkocht was, daarom had ik niets geprobeerd. Maar hij heeft er ook een voor mij, dus ik ben blij . Volgende week al!
pi_56860857
Oja, niet luie mensen, maar luie LMK, ja.
pi_56861142
Wat heeft pete eigenlijk voor een vage tatoo in z'n nek? Een beetje het zelfde lettertype als 'Libertine' op Carls arm, maar bij pete staat er iets anders.

O en Franz Ferdinand is weer aan het touren!
pi_56861187
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:25 schreef TomR het volgende:
Effenaar was te raar gisteravond. Heb zelf wel een vette avond gehad maar hoorde al veel negatief commentaar.

Voor de mensen die het gemist hebben:
Hij heeft eerst een jam sessie gedaan met mick, terwijl hij het stage afloopt roept hij iets van dit was het, zie jullie volgend jaar (weet het niet precies meer). Daarna kwam de support act, dit klonk trouwens best leuk en vervolgens moesten we echt veel te lang wachten tot de band eindelijk kwam, geloof dat ze kwart voor 10 eindelijk begonnen met spelen. De fotografen kregen als beloning voor het werk eerst wat bier en ander drinken over de equipment heen gegoten en om 10.22 liep meneer met de mededeling "it seems that I can’t pleasing someone, you Dutch cunts" het podium af omdat het niet stil genoeg was (hij heeft wel gelijk, waarom kan nederland zn bek niet houden tijdens concerten?). Achter schijnen ze heel veel moeite hebben moeten doen om hem te overtuigen om terug te komen, na een hele tijd kwam hij toch weer het podium op en deed 'Fuck Forever' waarna hij weer afdroop.

Hoorde over Paradiso betere verhalen. Aan de ene kant was dit concert geweldig en kan je het andere allemaal verwachten bij pete, aan de andere kant toch ook teleurstelling over het niet spelen van de hele setlist.
qoute uit Babyshambles topic.
Ging in Amsterdam dan gelukkig toch wel wat beter!
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 15:24:05 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_56861390
Kunnen jullie je aan je eigen OP houden?

Jullie hebben trouwens wel een heel kleine concertagenda.

Mogen we Radiohead eigenlijk sowieso nog wel indie noemen?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_56861455
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:24 schreef belsen het volgende:
Nee, de plaatjes uit de OP weg
quote:

quote:
En ook niets over de definitie van Indie, gaarne!
pi_56861467
stinkie, waar zijn al de mooie plaatjes gebleven?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_56861478
quote:

Daarmee hou jij je niets eens aan de op

Maar we doen ons best

edit: waar zie jij iets niet-met-de-OP-overeenkomends dan?
pi_56861560
pompidom
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_56861613
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:32 schreef Love Mae King het volgende:
pompidom
gij topic-dichtgooiend-en-lui-persoon

Wat vond je van Babyshambles?
Ik heb nu iig dan toch écht een permanente gehoorbeschadiging opgelopen
pi_56861700
Ik heb net Vampire Weekend gekocht, even beluisteren (na de single van Teddy Picker want ik heb Nettles en Death Ramps alleen nog gehoord op Youtube :$ ).
pi_56861766
Ik vond babyshambles gisteren best wel tegenvallen. Alle liedjes waarop ik gehoopt had, speelden ze dus niet meer.. Wel what Katie did, en daar was ik dan weer wel blij mee!
pi_56861792
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:38 schreef frame-saw het volgende:
(na de single van Teddy Picker want ik heb Nettles en Death Ramps alleen nog gehoord op Youtube :$ ).
Heb je al die maanden 2 geweldige nummers gemist. Bad Woman mag er ook zijn trouwens
pi_56861812
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:41 schreef NevermindMe het volgende:
Ik vond babyshambles gisteren best wel tegenvallen. Alle liedjes waarop ik gehoopt had, speelden ze dus niet meer.. Wel what Katie did, en daar was ik dan weer wel blij mee!
Die deden ze in Paradiso dan weer niet. Heb de setlist gezien, en daar hielden ze zich niet echt aan
Ik hoopte op 32th of december, maar helaas
pi_56861912
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:42 schreef AMDB het volgende:

[..]

Heb je al die maanden 2 geweldige nummers gemist. Bad Woman mag er ook zijn trouwens
Ik kende ze al hoor. Maar ik ben mn cd-collectie aan het vergroten en ik wilde deze zeker nog hebben

En ik krijg de cd van Vampire Weekend niet uit het hoesje, die nog om de cd zit En knippen is zonde
pi_56862076
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:48 schreef frame-saw het volgende:

En ik krijg de cd van Vampire Weekend niet uit het hoesje, die nog om de cd zit En knippen is zonde
ja dat had ik ook met Antics van Interpol. Ziet er leuk uit, maar de cd zit muurvast, én hij past met dat ding er omheen niet in m'n cdrekje
pi_56862597
Ik weet nooit wat ik met die dingen moet: je trekt de cd er uit omdat t anders niet past in je rekje, en dan? ik heb nu een stapeltje van die dingen liggen, maar eigenlijk zijn ze echt kut.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_56864190
quote:
Waarom heb je de plaatjes er uit gesloopt?
pi_56864201
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:12 schreef lienelien het volgende:
O en Franz Ferdinand is weer aan het touren!

Komen ze nog onze kant op?
pi_56864470
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:34 schreef lienelien het volgende:

[..]

gij topic-dichtgooiend-en-lui-persoon

Wat vond je van Babyshambles?
Ik heb nu iig dan toch écht een permanente gehoorbeschadiging opgelopen
Ja sorry, ik zag die 299 posts daar staan en kon het niet laten...

Ik vond het vooral heel veel geschreeuw en weinig wol. Pete is een meer dan verdienstelijk liedjesschrijver, maar puur objectief was dit concert gewoon niet goed genoeg voor een volle Paradiso.... denk ik, objectief dan he...

Natuurlijk is de sfeer een grote factor bij liveconcerten, en daarom moet iedereen zelf bepalen of ie het hele pakket uiteindelijk leuk vond. Maar ik denk dat iedereen met me eens kan zijn dat het puur muzikaal niet zo heel veel bijzonders was...
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_56864671
nee het rammelde een beetje
En Pete was ook niet al te goed te verstaan, gitaren overstemde alles een beetje
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:46:15 #23
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56866242
Woar zijnde plaatjes gebleven ?
En over hoesjes die niet los kunnen. De laatste vasn UNKLE was echt een ramp. Supertoffe verpakking, alleen kon je niet bij de inhoud Ze hadden zelfs een stappenplan op internet gezet hoe je 'm los kon krijgen. Daar en daar duwen, dan tegelijkertijd daar en trekken, blabla
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56866626
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:14 schreef lienelien het volgende:

[..]

qoute uit Babyshambles topic.
Ging in Amsterdam dan gelukkig toch wel wat beter!
Er was dus tóch een Babyshambles-topic . Ik had de negatieve reacties al her en der gelezen. Recensenten maken ze af, maar het publiek in de reacties nog meer... Over Eindhoven dan. Ik zeg: Eindelijk eens een band die iets durft te zeggen over de bekende Nederlandse verwendheid en schofterigheid bij optredens. Hoezee. Maar wel naar voor de mensen die zich wél weten te gedragen, ja. Dan hadden we in Paradiso meer geluk...
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:06:11 #25
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56866802
Als je goed speelt is iedereen gewoon stil is mijn ervaring. En de huppelkutjes en wannabe-emo's moet je gewoon zeggen dat ze hun "bek eens dicht houden en dat ze anders maar aan de bar moeten staan ". Helpt altijd
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')