abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:27:07 #176
192683 AMDB
Visionair.
pi_82259097
Op 1 avond meer posts dan de afgelopen 6 maanden
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:28:26 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_82259187
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:15 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Dubbelganger indeed. Het is dat ik gratis met de Effenaar mee kon, anders was ik ook niet gegaan. Maar heb me goed vermaakt hoor.
Op het Diësfestival was ik ook ja, maar daar heb ik jou of je dubbelganger dan weer niet gespot.
Ik had me op Pinkpop ook wel vermaakt, maar het geld er niet voor over en helemaal geen tijd

Diësfestival ben ik eigenlijk ook alleen bij GBTTZ geweest en bij C-mon & Kypski, uur in de rij gestaan nadat ik weg was om wat eten te halen
pi_82260608
Gisterenavond naar Two Door Cinema Club in Doornroosje geweest. Sympathieke band, ze leken zelf ook onder de indruk van de uitverkochte enthousiaste zaal. Toen ze al na 2 nummers "Undercover Martyn" inzette, en vlak daarna "Something Good Can Work" dacht ik dat het wel een hele korte set zou worden, maar dat viel wel mee.

Toch, tijdens de toegift vroeg ik mij wel even af of ze die songs soms niet al een keertje hadden gespeeld die avond... Minpuntje was dat de live-uitvoeringen identiek waren aan de (overgeproduceerde) album-versies, inclusief gladde effecten en intro's vanaf band. Vanavond stonden ze in een tevens uitverkochte Melkweg.
pi_82264245
Dubbel.
pi_82264370
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef AMDB het volgende:

[..]

FoBo? Ik heb jou ook wel eens zien staan.

Aisu is gewoon m'n stalker
Kijk ik dus nooit naar. En ik heb geen FoBo, kan dus hooguit van Last.FM zijn en daar heb ik alleen maar arty myspace grote zonnebril-foto's op gehad. volgende keer aantikken en 'frame-saw???' vragen. Je wordt hooguit vreemd aangekeken als ik het niet ben
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:13:54 #181
192683 AMDB
Visionair.
pi_82301524
HEALTH op De Affaire

Weer veel nieuwe namen, ken er niet veel, maar sommige klinken wel goed, hopen dat ze de Spotify playlist updaten

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43567917
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:45:52 #182
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_82303491
HEALTH! Hundred in the Hands! Daedelus! Weer een hoop heerlijke namen erbij.

Het gros van de nieuwe namen is overigens lokaal of komt via de Popronde naar binnen (dus ook Nederlands).
pi_82329889
Iemand gister bij Xiu Xiu geweest? Wat een ramp!
De amp ging kapot en frontman werd geëlectrocuteerd, of ja hij kreeg een shock. Toen 1 nummer met andere amp gedaan maar hij vond het kut dus deed ie drie nummers solo.

Wel jammer, maar vond het ook sneu voor hen.
pi_82428010
HEALTH is tof. Helaas maar een stukje van gezien op LL. Ze staan ook in de Vera, maar dat is mij iets te ver.

Hebben jullie verder nog leuke concerten deze zomer?
Vorige week zondag naar Joanna Newsom geweest. Dat was echt prachtig. Sleigh Bells deze keer maar overgeslagen, die komen toch nog wel terug.
Later deze maand naar Charlotte Gainsbourg.
pi_82432555
Straks naar The Acorn met meneer Mistaken. Verder sowieso Metropolis en de rest van mijn program ben ik al vergeten.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:42:37 #186
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_82432753
Ik heb nog niet zo heel veel zin.
1 juli naar Angus & Julia Stone.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:00:34 #187
192683 AMDB
Visionair.
pi_82664028
23 augustus staat Yeasayer in Doornroosje, prijs en vvk datum nog onbekend
pi_82664432
Soort LL-afterparty.
pi_82665610
Oja ik ben dus wel bij Sleigh Bells geweest.
Je hebt weinig gemist, zo'n 7 nummers max..
pi_82665669
Lol, maar het was ook best goedkoop toch?
Waren die 7 nummers live wel tof?
pi_82665863
¤8,50 oid ja.
Ja was tof, hoor. Het was ook echt druk. Maar het duurde dus nog niet eens 40 minuten..
pi_82671137
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:00 schreef AMDB het volgende:
23 augustus staat Yeasayer in Doornroosje, prijs en vvk datum nog onbekend
Op Pinkpop vond ik ze een beetje saai, ze spelen wel goed, maar er was echt 0 interactie met publiek, alsof ze in hun eigen garage bezig waren.

Iemand trouwens nog een lowlandskaartje over?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 16:39:54 #193
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_82672009
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:29 schreef lienelien het volgende:
Oja ik ben dus wel bij Sleigh Bells geweest.
Je hebt weinig gemist, zo'n 7 nummers max..
In de merleyn was het ook kort maar vond het niet zonde van de avond, geweldig show was dat.
pi_82673546
Achja, 40 minuten valt nog best mee. These New Puritans een jaar terug was 10 minuten
pi_82676354
10 minuten, wtf
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:21:30 #196
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_82676680
Dat is wel erg kort inderdaad. Zat daar nog een verhaal achter, of ging het 'gewoon' om technische problemen?
pi_82677190
Nouja zij begonnen toen ik weg moest, en toen ik in de trein zat waren ze afgelopen
Volgens mij hadden ze gewoon geen zin ofzo, überhipsterstyle natuurlijk. Ze waren ook niet de eerste/laatste band vd avond.
pi_82678935
Mensenkinderen, de nieuwe Divine Comedy is van hemels niveau!
quote:

The Divine Comedy heeft zijn hoogte- en dieptepunten gekend. Top tien hits, commercieel succes en verlies, schrijven voor tv-series, films en zelfs musical kwam uit de hand van Hannon.

En onderwijl wist hij zijn eigen mix van kamerpop, chanson, vaudeville, musical, europop en swing te perfectioneren.
Charmant
Een andere constante zijn de scherpe teksten. Een overdaad aan literaire verwijzingen, de kracht om pakkende, geloofwaardige karakters in een paar lijnen te schetsen zonder daar een waardeoordeel aan te hangen.
Dit alles bevat ook weer Bang Goes The Knighthood, een collectie van verfijnde charmante liedjes die doen verlangen naar de zomer. De sfeer over de gehele plaat is in zijn algemeenheid positief en ontspannen, met hier en daar een stukje dramatiek zoals in When A Man Cries.
Prostitutie
Onvermijdelijk blijven de Randy Newman en Scott Walker vergelijkingen, maar toch is dit puur The Divine Comedy. Onderwerpen als prostitutie in Naples in Wereldoorlog II (Neapolitan Girl), de economische crisis (The Complete Banker) en sociale onhandigheid (At The Indie Disco) komen aan bod in zoete pop, cabaret of klassieke indie.

1. Down In The Street Below
2. The Complete Banker
3. Neapolitan Girl
4. Bang Goes The Knighthood
5. At The Indie Disco
6. Have You Ever Been In Love
7. Assume The Perpendicular
8. The Lost Art Of Conversation
9. Island Life
10. When A Man Cries
11. Can You Stand Upon One Leg
12. I Like

Bron: Nu.nl Klik!
Krijg er altijd het gentlemen gevoel bij, strak pak, paraplu onder je oksel, mooie chique hoed op...en fluitend door de straat lopend, datzelfde gevoel als bij The National!
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:19:48 #199
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_82679192
Is dit de eerste Divine Comedy plaat die je leert kennen? Die bekoort altijd het beste. Maar in principe brengt ie al 20 jaar steeds dezelfde plaat uit (weliswaar allemaal van een hoge kwaliteit).
pi_82696720
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:19 schreef Grobbel het volgende:
Is dit de eerste Divine Comedy plaat die je leert kennen? Die bekoort altijd het beste. Maar in principe brengt ie al 20 jaar steeds dezelfde plaat uit (weliswaar allemaal van een hoge kwaliteit).
Inderdaad mijn eerste plaat. Sowieso word ik hier heel erg vrolijk van, en krijg ik hier een heel vrije goed sfeertje te horen. Vooral zijn stem vind ik heel erg aangenaam, en dan ook nog eens die mooie originele arrangementen in de melodietjes...

Ik ben verkocht!
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')