Niet een heel vervelende verandering.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:52 schreef Grobbel het volgende:
Nee, dat verandert inderdaad constant. Nu zullen bandjes als Mumford & Sons en Vampire Weekend meer als 'het' geluid van indie worden beschouwd dan pakweg de Kaiser Chiefs (die natuurlijk nooit echt indie zijn geweest, maar ach).
Ach, dat roep je over twee jaar weerquote:Op maandag 29 maart 2010 23:29 schreef Mistaken het volgende:
[..]
Niet een heel vervelende verandering.
Ze zijn ook een stuk minder 'oud' dan KC...quote:Op maandag 29 maart 2010 23:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind Mumford & Sons en VW anders minder memorabel dan KC hoor.
True, maar ik denk dat over 10 jaar meer mensen weten waar je het over hebt als je over KC begint dan over Mumford & Sons. Sowieso denk ik dat M&S een one-trick pony is.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:38 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ze zijn ook een stuk minder 'oud' dan KC...
Verschil van mening, al is KC wel een goed voorbeeld van een band die zichzelf min of meer in de vergetelheid heeft weten te helpen met steeds mindere platen. Ze zullen heus nog wel een HMH volkrijgen met nostalgische fans van 'toen', misschien nog wel eens op Pinkpop en Lowlands het hoofdpodium in beweging kunnen krijgen, maar die zijn toch al jaren ver over hun hoogtepunt heen.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind Mumford & Sons en VW anders minder memorabel dan KC hoor.
Tja, maar de discussie ging over het indiegeluid van 'nu', niet over die van over 10 jaar. KC kan nu echt niet meer in indiekringen.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef Merkie het volgende:
VW heeft toch pas een nieuw album.
[..]
True, maar ik denk dat over 10 jaar meer mensen weten waar je het over hebt als je over KC begint dan over Mumford & Sons. Sowieso denk ik dat M&S een one-trick pony is.
True, dat bedoel ik. Ik kan me moeilijk voorstellen dat M&S en VW over 5 jaar nostalgische waarde hebben.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Verschil van mening, al is KC wel een goed voorbeeld van een band die zichzelf min of meer in de vergetelheid heeft weten te helpen met steeds mindere platen. Ze zullen heus nog wel een HMH volkrijgen met nostalgische fans van 'toen', misschien nog wel eens op Pinkpop en Lowlands het hoofdpodium in beweging kunnen krijgen, maar die zijn toch al jaren ver over hun hoogtepunt heen.
Ja, ok, sorryquote:Op maandag 29 maart 2010 23:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja, maar de discussie ging over het indiegeluid van 'nu', niet over die van over 10 jaar.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:09 schreef frame-saw het volgende:
...en ik denk dat 'wat hier wordt besproken' ook heeeeel verschillend is (zeg maar van Slagsmalsklubben tot Bright Eyes).
Deel eens wat namen (van zowel muziek als blogs) die de moeite waard zijnquote:Laatste tijd luister ik trouwens steeds obscuurdere shit, RSS-feed op vage blogs![]()
In principe luister ik eigenlijk alles, van hiphop tot dance. Maar dan de zogenaamde indie-variant ervan (niet expres eigenlijkik vind de top 40 vaak bedroevend slecht).
Dan is het toch eigenlijk nu 'in'? Alleen voor ons is het al een tijdje geleden.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef frame-saw het volgende:
VW is toch alweer een beetje uit? Is het nu niet meer TMF muziek á la The Kooks?
Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:28 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Dan is het toch eigenlijk nu 'in'? Alleen voor ons is het al een tijdje geleden.
Daarom past het juist prima in deze reeks en totaal niet in de andere. Ik heb deze in elk geval altijd als het dansvloer-indie topic gezien... En Vampire Weekend is naast het onvermijdelijke MGMT nog steeds een populair cliché. Waar dat vroeger KC en FF waren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:43 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen.Het is hip, maar niet cool zeg maar.
Vind VW na het optreden in Paradiso alleen maar cooler gewordenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:43 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nee het is 'uit' in de indie-wereld waar de gemiddelde lezer van dit topic zich in bevindt, en 'in' voor de mensen die ehh nietechtindiedoenmaargewoonachterdemassaaanhobbelen.Het is hip, maar niet cool zeg maar.
Wel de toffe muziek van de hipsters luisteren, maar ondertussen ook lekker op ze kunnen klagen en afgeven (op de hipsters dan)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:54 schreef Grobbel het volgende:
Ik leg mijn oor gewoon te ruste bij beide categorieën.
Jij begrijpt het.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wel de toffe muziek van de hipsters luisteren, maar ondertussen ook lekker op ze kunnen klagen en afgeven (op de hipsters dan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |