quote:
quote:Op zondag 13 december 2009 22:08 schreef KapiteinT het volgende:
Vertrekstaten van station Den Haag Centraal
Richting:
* Landgraaf, Kerkrade/Aachen, Stolberg/Eschweiler
* Valkenburg, Maastricht
* Sittard, Eindhoven, Alkmaar
Aldus NS.nl
Haha bruikbare hintquote:Op zondag 13 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Doe eens een gok. Hint: 't ligt in Duitsland
Duisburgquote:Op zondag 13 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Doe eens een gok. Hint: 't ligt in Duitsland
Ik heb donderdag nog voor een overgang gestaan toen het trammetje langskwam, een historisch moment..quote:
Iets meer naar 't zuidenquote:
Blij dat ie weg is, dat ding was alleen maar grappig omdat ie anders isquote:Op zondag 13 december 2009 22:31 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ik heb donderdag nog voor een overgang gestaan toen het trammetje langskwam, een historisch moment..![]()
Alhoewel het een lelijk ding was.
Was die foto van de achterkant van het station zo slecht dan, trouwens?quote:Op zondag 13 december 2009 22:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De rest is de moeite niet waard, wat een ongelofelijk schraal station was dat
'k Zei nog; "Hier ga ik dus heul geen foto van maken mang".. zodoende heb ik daar geen foto vanquote:Op zondag 13 december 2009 22:35 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Was die foto van de achterkant van het station zo slecht dan, trouwens?
Het zag er wel leuk knus uit toch?
Sexyquote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.
Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.
Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Ja het was inderdaad pauper.quote:Op zondag 13 december 2009 22:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zei nog; "Hier ga ik dus heul geen foto van maken mang".. zodoende heb ik daar geen foto van
D"usseldorf danquote:
Hier ook staan wat foto's.quote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.
Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.
Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Het is weer eens wat anders, en uiteraard blijven de groene trammetjes ook nog elk kwartier rijden. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ten eerste is het project al vele malen uitgesteld, ten tweede is de dienstuitvoering op de lijn de laatste maanden zeer slecht. Er zijn problemen met de deuren van de groene trams, er vindt regelmatig een aanrijding met ander verkeer plaats en de stroomvoorziening knalt er wel eens uit als te veel trams op dezelfde sectie tegelijk tractie geven. De kans op het laatste is groter nu het aantal trams in de middagspits met de helft toeneemt.quote:
En hier nog wat van mij:quote:Op zondag 13 december 2009 22:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Hier ook staan wat foto's.
Ik vind het trouwens een prachtige tram. Al vind ik de Rotterdamse Citadis de mooiste tram die er in Nederland rondrijdt. Maar het gaat hier over treinen dus laat ik daar niet teveel over door gaan.
quote:Op zondag 13 december 2009 22:46 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Het is weer eens wat anders, en uiteraard blijven de groene trammetjes ook nog elke 7,5 minuut rijden. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ten eerste is het project al vele malen uitgesteld, ten tweede is de dienstuitvoering op de lijn de laatste maanden zeer slecht. Er zijn problemen met de deuren van de groene trams, er vindt regelmatig een aanrijding met ander verkeer plaats en de stroomvoorziening knalt er wel eens uit als te veel trams op dezelfde sectie tegelijk tractie geven. De kans op het laatste is groter nu het aantal trams in de middagspits met de helft toeneemt.
Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.quote:Op zondag 13 december 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
D"usseldorf dandingens lijken allemaal op elkaar
Veel stations zien er idd ongeveer zo uit. Maa Luik was voor deze operatie ook werkelijk niet o aan te zien hoorquote:Op zondag 13 december 2009 23:01 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.
Maar zijn alle stations daar in Duitsland zo pauper dan?
Dan was Luik toch een stuk beter.
Ziet er leuk uit, maar waarom is er gekozen voor deze trams? Ze zien er niet bepaald nieuw uit.quote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.
Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.
Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Ik lees net dat die dingen uit 1982/1983 komen.quote:Op maandag 14 december 2009 01:12 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Interessant, het groene materiaal vind ik er trouwens behoorlijk goed uit zien voor z'n leeftijd, ik weet niet hoe het technisch gesteld is met die rijtuigen? Trouwens busfoto, op je site zag ik dat de RET pluktrams had staan op de Kleiweg, staan die daar nog?
Die rijden nu in ik dacht Craiova, Roemenie.quote:Op maandag 14 december 2009 01:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Het RET SG3 materiaal ziet er trouwens echt nice uit, de RSG3 (RandstadRail versie) is nagenoeg hetzelfde maar de grijze RET huisstijl is echt heel mooi op de rijtuigen.
En die Weense trams, die toen bij de RET reden (URL) mis ik nu eigenlijk ook wel.
De kans dat de Hannoverse trams nog op straat verschijnen acht ik erg klein. Ze zullen eerdaags wel richting sloper gaan.quote:Op maandag 14 december 2009 01:15 schreef Peter het volgende:
Als we het toch over de kleinere railbroertjes hebben (trams), wanneer gaat de HTM de hoge trams vervangen? En wat doen ze met de trams uit hannover?
Rijden die niet op vooroorlogse wielen e.d.?quote:Op maandag 14 december 2009 01:42 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
De 47 overgelbeven trams uit 90-92 (3100-serie) worden niet voor 2020 vervangen.
Echt!! Goed dat je t zegtquote:Op maandag 14 december 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom nieuwe dienstregelingDe treinen naar Ede-Wageningen gaan nu afwisselend van spoor 4 en spoor 14 in Utrecht, erg handig
En vanochtend: 3 minuten te laat weg, 5 minuten stilgestaan in de wisselstraat omdat er een
goederentrein
voorlangs gegooid werd. Onderweg nog 8 minuten verloren met het sukkeldrafje achter die
goederentrein
aan: +16 in Ede. Profail bedankt!
Ja, die van .07 en .37 die in Driebergen-Zeist stoppen gaan van 4. Die van .23 en .53 die in Veenendaal-De Klomp stoppen gaan nog gewoon van 14quote:
Oh boy, ik weet nu al dat ik dat zo vaak ga vergetenquote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die van .07 en .37 die in Driebergen-Zeist stoppen gaan van 4. Die van .23 en .53 die in Veenendaal-De Klomp stoppen gaan nog gewoon van 14
Als je dan vanaf de jaarbeurskant moet komen is dat dus extra kutquote:Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh boy, ik weet nu al dat ik dat zo vaak ga vergetenHet hangt er namelijk altijd om, soms heb ik die van 17:37 en soms die van 17:53
Lange en zware goederentreinen midden in de maandagochtendspits door Utrecht Centraal jagen is natuurlijk ook een UIT-STE-KEND planquote:Op maandag 14 december 2009 10:59 schreef greavy het volgende:
en er rijden treinen met enorme vertraging, en uitvallende treinen en veel spoorwissels..
Gaat weer lekker bij NS/ProRail..
Liever een platform met een richting, zorgt er voor dat reiziger weet waar die aan toe isquote:Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh boy, ik weet nu al dat ik dat zo vaak ga vergetenHet hangt er namelijk altijd om, soms heb ik die van 17:37 en soms die van 17:53
En daar kom ik natuurlijk vandaanquote:Op maandag 14 december 2009 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je dan vanaf de jaarbeurskant moet komen is dat dus extra kut
Je kunt ook gewoon die van 17.37 laten lopen natuurlijk, en op je gemakje om 17.53 die van 14 pakkenquote:Op maandag 14 december 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En daar kom ik natuurlijk vandaanMoet ik me door heel die massa ellebogen. Spoor 14 was juist zo handig...
Jamaar, jamaar... Dan ben ik later thuisquote:Op maandag 14 december 2009 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon die van 17.37 laten lopen natuurlijk, en op je gemakje om 17.53 die van 14 pakken
De storingen en vertrektijden op ns.nl hebben ze ook maar offline gehaaldquote:Op maandag 14 december 2009 10:59 schreef greavy het volgende:
en er rijden treinen met enorme vertraging, en uitvallende treinen en veel spoorwissels..
Gaat weer lekker bij NS/ProRail..
Er was toch een verstoring vanmorgen? Als er treinen uit Nijmegen in Utrecht keren is spoor 4 wel logisch. Maar dus niet planmatig. Volgens de vertrekstaat gaat alles gewoon van 14. http://www.ns.nl/vertrekstaten/ut5.pdfquote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die van .07 en .37 die in Driebergen-Zeist stoppen gaan van 4. Die van .23 en .53 die in Veenendaal-De Klomp stoppen gaan nog gewoon van 14
NS planner doet er wel aan. Ga maar hoveren met je muis boven het woordje "Intercity" in je reisadviesquote:Op maandag 14 december 2009 13:41 schreef Duvel het volgende:
Is er nog ergens een reisplanner die je de treinnummers geeft? De NS-planner doet er geloof ik niet aan, en ik heb nog geen nieuw spoorboekje (de bon voor een gratis exemplaar ligt thuis).
"Treintje spelen". Althans Bert Meerstadt, president-directeur NS.quote:Op maandag 14 december 2009 15:09 schreef greavy het volgende:
Een Thalys die met + 3 vertrekt uit Rotterdam Centraal, en aankomt met + 11![]()
Ik weet niet WAT ze op de HSL doen, maar niet het goede![]()
Het werkt alleen de eerste keer dat je er overheen hovert, in elk geval in de IE7 op mijn werk.quote:Op maandag 14 december 2009 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS planner doet er wel aan. Ga maar hoveren met je muis boven het woordje "Intercity" in je reisadvies
Is dat perron ZO laag, of lijkt het zo?quote:Op maandag 14 december 2009 15:15 schreef Socios het volgende:
Van het weekend even naar Meppen (D) geweest.
[ afbeelding ]
Meppen
[ afbeelding ]
IC Luxembourg Gare - Norddeich Mole halteert te Meppen.
[ afbeelding ]
De koersrol van de Intercitytrein.
En volgens De Spits reed gisteren alleen de eerste trein met vertraging...quote:Op maandag 14 december 2009 15:09 schreef greavy het volgende:
Een Thalys die met + 3 vertrekt uit Rotterdam Centraal, en aankomt met + 11![]()
Ik weet niet WAT ze op de HSL doen, maar niet het goede![]()
Zou ik ook doen, als ik haast had..quote:Op maandag 14 december 2009 15:25 schreef Socios het volgende:
Over perrons gesproken.
Reizigers die niet kunnen omgaan met perronwijzigingen.![]()
De vertreksporen in Leeuwarden voor de stoptreinen naar Stavoren en Harlingen heeft men omgewisseld m.i.v. de nieuwe diensregeling.
Socios kwam bij de perrons en sporen en zag allang dat zowel op de vertrekstaten, de CTA´s als op de trein zelf de bestemming van de trein keurig stond aangeven. Voor wie dàt allemaal over het hoofd ziet, had Arriva ook nog een groot bord op het perron geplaatst waar de wijziging opstond. En nog presteerde een aantal reizigers het om in de verkeerde trein te stappen gevolgd door ´paniek´ bij vertrek.![]()
![]()
![]()
Dank voor deze uiterst constructieve bijdrage.quote:
Kijkuitquote:Op maandag 14 december 2009 17:15 schreef trainfreak het volgende:
Vandaag reed de Albatros dus op Belgisch grondgebied.
Een fotootje dat ik gevonden heb op HGBTF:
[ afbeelding ]
De foto is gemaakt in Kijkuit, met een vertraging van 1.5uur
Hij reed door naar Schaarbeek.quote:Op maandag 14 december 2009 17:25 schreef Ireyon het volgende:
Waar ging hij eigenlijk heen?
Zou hij al in België gehomologeerd zijn?quote:Op maandag 14 december 2009 17:41 schreef STTSJT het volgende:
Waarom wordt hij getrokken door 2 diesel lok's? Hij kan toch op eigen kracht naar belgië rijden of durven ze dat nog niet aan ?
Natuurlijk, iedereen heeft toch een stofzuiger thuis?quote:Op maandag 14 december 2009 17:57 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Zou hij al in België gehomologeerd zijn?
En er zullen ook geen (Belgische) bestuurders zijn die al materiaalkennis hebben?
Ah, heeft daar een zakspoor gezeten? Aan welke kant? En wanneer was dat? Ik vertrek elke dag vanaf spoor 5 of 7 en ik vroeg het mij ook al af.quote:
Pas maar op, straks rijden ze wel optijd en dan kan je uitslapen op het station (in de kouquote:Op maandag 14 december 2009 18:56 schreef Yaku het volgende:
Heeft iemand een lijst met de hoeveelheid vertraging die elke Thalys vandaag heeft gehad? Dan kan ik vooruit plannen voor morgen, en misschien zelfs nog even uitslapen.
Gisteren reed, behalve de eerste rit, elke Thalys op tijdquote:Op maandag 14 december 2009 18:56 schreef Yaku het volgende:
Heeft iemand een lijst met de hoeveelheid vertraging die elke Thalys vandaag heeft gehad? Dan kan ik vooruit plannen voor morgen, en misschien zelfs nog even uitslapen.
Aan de noordkant, werd gebruikt voor treinen richting Hilversum. In het verlengde van spoor 7 is nog altijd een loos stukje perronwand te zien waar geen spoor direct aan grenst.quote:Op maandag 14 december 2009 18:51 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ah, heeft daar een zakspoor gezeten? Aan welke kant? En wanneer was dat? Ik vertrek elke dag vanaf spoor 5 of 7 en ik vroeg het mij ook al af.
Er is een vandaag motorpost (aannemelijk de bruine van het NSM) met Plan K-rijtuig naar Tilburg geweest om de mBD 9107 en Cecr 8553 (uit de blokkendoos-stam) op te halenquote:Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Wokkel1982 het volgende:
Vandaag ter hoogte van station Tilburg een Plan V gezien in een PTT-jasje. Wat deed deze daar?
Ah interessant, ik zal er eens op letten!quote:Op maandag 14 december 2009 19:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Aan de noordkant, werd gebruikt voor treinen richting Hilversum. In het verlengde van spoor 7 is nog altijd een loos stukje perronwand te zien waar geen spoor direct aan grenst.
Geen idee wanneer het verdwenen is, tijdje geleden al denk ik, in 1985 was het er nog volgens sporenplan.nl. De extra trap richting spoor 6 vanuit de Noordertunnel is afgelopen zomer pas verdwenen.
Ik ben even in het Utrechts Archief gedoken:
http://www.hetutrechtsarc(...)ten/1960-1970/155079 foto uit de jaren '60 dit is nog volgens de oude nummering toen dit spoortje bekend stond als 14. (11/12/13 waren wat we nu kennen als 3/4a/5a)
http://www.hetutrechtsarc(...)ten/1980-1990/116339 foto vanaf de andere kant, in de jaren '80, links van het midden is spoor 5, rechts van datzelfde perron spoor 6 wat in de verte doodloopt. rechts er van nóg een kopspoortje (geen idee welk nummer dat gehad kan hebben) en daarnaast spoor 7.
Nu ik toch bezig ben:
http://www.hetutrechtsarc(...)ten/1960-1970/154431 nog een foto uit de jaren '60, rechts vooraan is een kort smal perronnetje te zien, dat lag toen tussen de spoortjes 21 en 22 (nu beter bekend als 5b en 4b)
Het ging even goed, maar blijkbaar kunnen er dus geen 5 opeenvolgende topics zonder dat filmpje.. hoe lang nog..quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is de link van die video met dat diesel geluid van een class66?
quote:Op maandag 14 december 2009 21:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het ging even goed, maar blijkbaar kunnen er dus geen 5 opeenvolgende topics zonder dat filmpje.. hoe lang nog..
Welke gaperd begint daar nu weer over danquote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is de link van die video met dat diesel geluid van een class66?
quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is de link van die video met dat diesel geluid van een class66?
d) 5h46quote:Op maandag 14 december 2009 22:37 schreef Yaku het volgende:
Leuk zeg, die Weense trams. Beetje raar om ze buiten Wenen te zien rijden.
Trouwens,
Hier is een competitie van de Thalys:
http://www.thalys.com/fr/en/high-speed-competition
Met de vraag:
How long does it take Thalys to link Paris to Amsterdam as of 13/12/2009?
a) 3h02
b) 3h18
c) 4h12
Kweet het antwoord echt niet
In 5 minuten opgelopen met meer dan 5 minutenquote:V 09:03 + 84 min Amsterdam Centraal
Thalys spoor 11
niet instappen
Nu weer minder gewordenquote:V 09:03 + 57 min Amsterdam Centraal
Thalys spoor 11
niet instappen
Het schommelt een beetje... Any minute nowquote:V 09:03 + 62 min Amsterdam Centraal
Thalys spoor 9
niet instappen
Dit heeft overigens niet met problemen aan Nederlandse zijde te maken, maar aan Belgische, daar is een of andere IC stilgevallen voor Brussel-Zuid (defect): in Antwerpen had deze Thalys al +60. Tja, dan past ie in Nederland niet meer in het dienstregeling-pad en moet ie wachten...quote:Schiphol (shl)
09:28 + 83 min. Amsterdam Centraal 1-2 Thalys
Het was weer fijn raak ja, herrie.quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De vonken kwamen me tegemoet vanochtend van de passerende ICM(m). Winter
Daar kom ik net uit. Ben om 10:30 (+6) vertrokken uit Antwerpen omdat er rond Antwerpen een stroomstoring was. Was binnen 25min in Barendrecht. We hebben nog 5min stil gestaan bij station Barendrecht, en zijn toen op normale snelheid naar R'dam Centraal gereden. Was uiteindelijk om 11:10 in R'dam.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
Blijkbaar is ie er nog steeds niet (nu 10:46):
[..]
De volgende Thalys uit Parijs heeft slechts +6 op Rotterdam en de eerste trein náár Parijs is daar aangekomen met +10. Het is nog niet 'goed', maar beter dan zondag.
bron en meerquote:Als twee Thalystreinen op de nieuwe verbinding tussen Amsterdam en Brussel elkaar kruisen, valt de Thalys naar Amsterdam stil. Dat is het gevolg van een fout in het beveiligingssysteem.
Door deze fout zaten honderden reizigers gisteren bijna drie uur vast in een ijskoude trein, zonder verwarming.
Neuh. Als er 1 kan rijden zal 2 ook wel lukken toch?quote:
Relmocro'squote:Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Ja, de eerste Weense trammetjes reden vandaag!
http://img3.imageshack.us/img3/9507/img1011et.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/721/img1010g.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/5241/img1002d.jpg
Noooo, ik moet straks op tijd weer in Arnhem zijnquote:Utrecht Centraal-Ede-Wageningen/Rhenen
Dinsdag 15 December 14:59
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Veenendaal-De Klomp rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen reizen via s-Hertogenbosch.
quote:Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 15 December 15:09
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Nou, t zal ook welquote:Dinsdag 15 December 15:30
Oorzaak De beperkingen tussen Utrecht Centraal en Veenendaal-De Klomp als gevolg van een aanrijding met een persoon zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
En je denkt dat dat nut heeft? Enige dat ik weet dat het bijhoudt is mn twitter van Utrecht CS.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:46 schreef deerntie het volgende:
tja dan heeft dat niet zoveel zin.
Weet iemand toevallig een site waar alle vertragingen bij worden gehouden? ik wil NS geld aftroggelen
Er was eentje, maar die wordt niet meer bijgehouden helaasquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:46 schreef deerntie het volgende:
tja dan heeft dat niet zoveel zin.
Weet iemand toevallig een site waar alle vertragingen bij worden gehouden? ik wil NS geld aftroggelen
Denk ook dat als je er te veel indient dat de ns dan zegt, laat ons eens een kaartje zien met het bewijs dat je die dag om zo en zo laat daar hebt gerezenquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:46 schreef deerntie het volgende:
tja dan heeft dat niet zoveel zin.
Weet iemand toevallig een site waar alle vertragingen bij worden gehouden? ik wil NS geld aftroggelen
Dat gaat in eerste instantie niet lukken want ik heb een studenten ov, daarvan moet je telkens een kopie maken. (en als je wel een los kaartje hebt moet je hem opsturen) En zolang je alleen maar hebt op dezelfde trajecten, zullen ze er niet zo moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:58 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Denk ook dat als je er te veel indient dat de ns dan zegt, laat ons eens een kaartje zien met het bewijs dat je die dag om zo en zo laat daar hebt gerezen
Lijkt me wel handigquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:26 schreef RubenK het volgende:
Vorige week een spider gebouwt die per station elke 5 minuten bijhoudt hoeveel vertraging welk treinnummer die dag heeft op dat station, werkte mooi heeft een database gevult voor 4 dagen.
Nu bezig met aanpassingen om vertraging tussen 2 stations per treinnummer per dag in kaart te brengen, zodra ik dat af heb laat ik die draaien tussen 2 station, kijken of dat werkt.
Daarna is het theoretisch gezien mogelijk om die op een hele hoop stations te draaien, dus ga ik dat proberen
Ik ben wel vrijquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:31 schreef Yreal het volgende:
Is er hier nog iemand voor om vrijdag een rondje treinen te doen?
Nope! 2 weken geleden begonnenquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:30 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Lijkt me wel handig![]()
Ben je al lang met dat project bezig?
Voor mij vrijdag alleen maar Groningen Noord - Leeuwarden en Leeuwarden - Utrecht Centraal - Leeuwardenquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:31 schreef Yreal het volgende:
Is er hier nog iemand voor om vrijdag een rondje treinen te doen?
Oke, Maar wel handig project :pquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:33 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nope! 2 weken geleden begonnenUit pure verveling
Inderdaad! Ik denk dat veel mensen er baat bij hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:39 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Oke, Maar wel handig project :p
is verveling toch ergens goed voor
Ik zou wel willen, maar dan veul vroegerquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:49 schreef Yreal het volgende:
18.49 schiphol - pimpel - 19.37 Amersfoort
20.10 Amersfoort - 20.46 ede Wageningen
21.02 Ede-wageningen - 21.14 Arnhem
Gaan we daar effe biertjes drinken en wat eten enzo
En dan 22.26 met de ICE terug naar amsterdam![]()
eeeh ?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:07 schreef Yreal het volgende:
Mag ook, dacht houd een beetje rekening met werkende mensen
'R is toch niet te bedenken ook he....quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
Stomme fout in veilgheidssysteem Thalys
quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:25 schreef Yreal het volgende:
We hebben nu ik uit zoetermeer, en marko uit almelo.
oja, er is bier
Moet geen punt zijn toch...quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:30 schreef STTSJT het volgende:
Helaas kan ik niet moet gewoon naar school toe![]()
Heel Heel misschien ben ik vrij om 12 uur maar neem aan dat jullie al eerder gaan?
Ik ben er wel voor inquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet geen punt zijn toch...![]()
Ik wil best ergens om 1 uur beginnen en dan tegen 8 ergens in Almelo eindigen
och bier kost niet veelquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:37 schreef RubenK het volgende:
Ik ben er ook wel voor inBen alleen platzak
maar ik ga wel mee uit gezelligheid
Ik ben om 17:40 klaar met werk op sloterdijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
och bier kost niet veel
er staat nog genoeg statiegeld in de tuin voor een kratje![]()
waar kom je vandaan dan?
hmm, ik moet om 8 uur in Almelo zijn...quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:41 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ik ben om 17:40 klaar met werk op sloterdijk
Heracles kan ook wel wachten xDquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
hmm, ik moet om 8 uur in Almelo zijn...
geen pimpel, wel ic.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:46 schreef Yreal het volgende:
Mmmm, zouden we dan niet net een pimpel kunnen halen zodat marko optijd terug is?
Ja studenten. Vrijdag ben ik de gehele dag vrijquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:59 schreef Yreal het volgende:
Wie is er hier student trouwens? als eerstgenoemde 2 heren studenten zij kunnen we natuurlijk zo 2 rondjes maken
Lijkt me ook beterquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:57 schreef RubenK het volgende:
Is volgende week donderdag overdag niet beter?
Dat is volgende week pas? we hebben het toch over a.s vrijdag?quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:04 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Lijkt me ook beter
Dan kan ik iniedergeval
(moet dan wel optijd thuis zijn ivm kerstnacht en we dan naar familie gaan)
Ik stelde volgende week donderdag voorquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:05 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat is volgende week pas? we hebben het toch over a.s vrijdag?
Indien ik kan (lees: me goed voel), wil ik zeker meereizen. Route of welke treinen maken me niet zoveel uit. Verder is volgende week donderdag ook prima.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:29 schreef Yreal het volgende:
flash, socios, james...?
Stel ik ben om 12 uur vrij da kan ik gewoon meequote:Op dinsdag 15 december 2009 20:09 schreef Yreal het volgende:
Dan hebben we het nu even over vrijdag, en dan gaan we vanaf zaterdag weer plannen voor een volgend rondje
quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:34 schreef Yreal het volgende:
een 4de is dan wel weer relaxter dan met ze 3'e. Dan kan je in spitstreinnen een 4 zitje pakken en een krat bier gaan weg tanken![]()
vooral als de chauffeur niet weet hoe hij van Station gaanderen naar Station terborg moet rijdenquote:
Vertel?quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
vooral als de chauffeur niet weet hoe hij van Station gaanderen naar Station terborg moet rijden
Nou we reden ontzettend om stukje duurt 4 minuten wij deden er een kwartier over. Over binnen doorwegen die niet voor een bus bedoeld zijn.quote:
Die zitten zeker nog steeds in de treinquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:02 schreef Yreal het volgende:
Rawr waar zijn Flash en james als je ze nodig hebt
Echt he, wel het meest lachen als zij er ook bij zijn. Geldt ook voor Peterselieman en Zug-Chef om nog een paar treintopicregulars te noemen. Liever een datum dat ´iedereen´ erbij is dan binnen paar dagen met een paar mensen. Alhoewel er ook wel eens knopen doorgehakt mogen worden, ja.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:02 schreef Yreal het volgende:
Rawr waar zijn Flash en james als je ze nodig hebt
http://www.arnhemcentraal(...)raat-wordt-verlengd/quote:Woensdag 16 december a.s. wordt een noodbrug voor de brug in de Bovenbrugstraat ingehesen. Hiermee wordt de bestaande brug verlengd zodat de keerwand bij de Beaulieustraat gerealiseerd kan worden.
Rond 6.00 uur ’s ochtends starten de werkzaamheden met het opstellen van de kraan. Vanaf ongeveer 8.00 uur hijst de kraan de brugdelen op haar plaats. Tijdens de werkzaamheden is de bestaande brug geopend met uitzondering van de hijsmomenten vanwege de veiligheid.
Sowieso word dat een grote treintopic meet, maar met het huidige tempo halen we die eens tegen topic 300quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt he, wel het meest lachen als zij er ook bij zijn. Geldt ook voor Peterselieman en Zug-Chef om nog een paar treintopicregulars te noemen. Liever een datum dat ´iedereen´ erbij is dan binnen paar dagen met een paar mensen. Alhoewel er ook wel eens knopen doorgehakt mogen worden, ja.
Er is nog steeds bierquote:Op dinsdag 15 december 2009 22:24 schreef Yreal het volgende:
Ondanks de plannen voor donderdag gaan ik en marko sowieso lekker treinen vrijdag, en als je mee wil mag je mee![]()
Amsterdam 12.34 -> Arnhem 13.33 (ICE)
Arnhem 14.16 -> Schiphol 15.29
Schiphol 16:07 -> Lelystad 16.56
Lelystad 17.15 -> Amsterdam 17.56
Amsterdam 18.27 -> Amersfoort 19.01
Dan kunnen we in Arnhem een beetje rondwandelen en nieuwe voorraden inslaan, in Schiphol patat eten bij de belg, op Lelystad even genieten van hoeveel er daar niet is, op amsterdam mensjes kijken en dan op Amersfoort elkaar gedag zeggen![]()
who's with us ?
Nieuwe OP, ja/nee?quote:[ afbeelding ]
Welkom in alweer deel ### van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.
======================================================================================
>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoerbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.
Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.
======================================================================================
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.
>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op de stations te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.
>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.
Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.
Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.
>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
======================================================================================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
======================================================================================
Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Foto's van de dieren of van de treinen?quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:46 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Vraagje voor de kenners:
Er is een serie NS treinen (dubbeldekkers) die allemaal een bedreigde diersoort erop geschilderd hebben. Nu heb ik wel een lijst gevonden met alle dieren, maar heeft iemand toevallig ook ergens een link met alle foto's van de dieren?
508426-37101 Kondor
508426-37102 Ooievaar
508426-37103 Bizon
508426-37104 Walvis
508426-37105 Neushoorn
508426-37106 Arend
508426-37107 Zeehond
508426-37108 Olifant
508426-37111 Tijger
508426-37112 Cheeta
508426-37113 Dolfijn
508426-37114 Otter
508426-37115 Panda
Lijkt me wel leuk, eveneens om een keer in de vakantie te doen..quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:31 schreef Yreal het volgende:
Is er hier nog iemand voor om vrijdag een rondje treinen te doen?
De dierenquote:Op dinsdag 15 december 2009 23:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Foto's van de dieren of van de treinen?
Ziet er wel netjes uit, maar dat met verschillende vervoerders, zoals nu, vind ik wel iets hebbenquote:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:46 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Vraagje voor de kenners:
Er is een serie NS treinen (dubbeldekkers) die allemaal een bedreigde diersoort erop geschilderd hebben. Nu heb ik wel een lijst gevonden met alle dieren, maar heeft iemand toevallig ook ergens een link met alle foto's van de dieren?
508426-37101 Kondor
508426-37102 Ooievaar
508426-37103 Bizon
508426-37104 Walvis
508426-37105 Neushoorn
508426-37106 Arend
508426-37107 Zeehond
508426-37108 Olifant
508426-37111 Tijger
508426-37112 Cheeta
508426-37113 Dolfijn
508426-37114 Otter
508426-37115 Panda
Deze was het idd, thx voor de uitleg!quote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is een vandaag motorpost (aannemelijk de bruine van het NSM) met Plan K-rijtuig naar Tilburg geweest om de mBD 9107 en Cecr 8553 (uit de blokkendoos-stam) op te halen
Deze is dat:
[ afbeelding ]
Foto gegoogled
Tuurlijk, altijdquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:31 schreef deerntie het volgende:
Hoe zit het met jullie, vragen jullie ook geld terug bij vertragingen?
Vandaag is verdomme de 3e keer binnen 5 dagen dat ik meer dan een half uur vertraging heb. Belachelijk toch!
Die rijden toch al jaren niet meer? Of er moet post met de reguliere goederendienst meegaan.quote:Op woensdag 16 december 2009 03:26 schreef Socios het volgende:
Wie heeft de dienstregeling van de posttreinen voor mij?
Is dat zo?quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:05 schreef RubenK het volgende:
Uit MSN gesprekken is volgende week donderdag als betere keus gekomen! Vrijwel iedereen heeft dan vrij,
Volgens mij tien jaar geleden vervangen door vrachtwagens.quote:Op woensdag 16 december 2009 09:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die rijden toch al jaren niet meer? Of er moet post met de reguliere goederendienst meegaan.
Is het enkelfuckingspoor of zo dan?quote:Op woensdag 16 december 2009 09:31 schreef James1988 het volgende:
AV Rotterdam:
09:03 + 31 min. Amsterdam Centraal 9 Thalys , Niet instappenLekker
En de Fyra van 9:30 is inmiddels ook vertraagd... die zal wel moeten wachten om de Thalys voor te laten?
Als ik eerlijk ben vind ik de oude een stuk informatieverquote:
Maar ja, is dat het doel wel dan?quote:Op woensdag 16 december 2009 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben vind ik de oude een stuk informatiever
Er staat meer informatie in ja, maar voor wie is dat nog nuttig? De vaste bezoeker weet 't allemaal allang en de nieuwe bezoeker interesseert het niet.. Verder is de opbouw een ramp met de informatie, vragen en huisregels op allerlei willekeurige plekken. Voor mij bestaat de huidige OP in ieder geval alleen nog uit nutteloos gescroll en een afschuwelijke mobiele laadtijdquote:Op woensdag 16 december 2009 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben vind ik de oude een stuk informatiever
Thalys zal wel een hogere status hebben, of treindienstleider zit te pitten.quote:Op woensdag 16 december 2009 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het enkelfuckingspoor of zo dan?
Groot gelijk, d'r zit toch niemand in die Fyra.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Thalys zal wel een hogere status hebben, of treindienstleider zit te pitten.
Als je er zo'n getruukte naam voor moet bedenken geef je als uitgever toch ook zelf wel aan dat het een letterlijk onnoemelijk gedrocht isquote:
Kijk eens in de geschiedenis van je webbrowser?quote:Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef Crientj het volgende:
Mauw.
Ik ben zo stom om de link van een duits treinspel niet door te mailen naar mijzelf.
Iemand die een idee heeft wat de link kan zijn?
Heeft euh keuze tussen Nederland west en oost, en veel Duitse stations..
stellwerksim: http://sts.js-home.org/stellwerksim/anlagen.phpquote:Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef Crientj het volgende:
Mauw.
Ik ben zo stom om de link van een duits treinspel niet door te mailen naar mijzelf.
Iemand die een idee heeft wat de link kan zijn?
Heeft euh keuze tussen Nederland west en oost, en veel Duitse stations..
Kun je hem al ophalen dan? Op http://studentenov-chipkaart.nl/ kun je zien wanneer je studentenreisproduct klaar staat en voor mij geldt dus datquote:Op woensdag 16 december 2009 10:25 schreef dennistd het volgende:
Ook lekker trouwens: ik mag naar een supermarkt in Enschede of Oldenzaal om mijn nieuwe studentenreisproduct op te halen, terwijl we hier in het dorp ook gewoon 4 supermarkten hebben....
En bij de kaartautomaat van de NS op station Enschede (waar ik een paar keer per week kom) kun je die dingen niet ophalen
quote:Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 13 januari tot en met 22 januari 2010.
Als je dan op laatstgenoemde site gaat kijken staat er dit;quote:Je kunt je abonnement activeren vanaf twee weken voordat je recht op studiefinanciering ingaat. De precieze datum kun je vinden als je inlogt op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl
Oftewel; je wordt dus verwezen naar een site die je verwijst naar de site waarvandaan je zojuist verwezen bent. Een enorme teringbende, dat is het.quote:Op studentenov-chipkaart.nl vind je vanaf 16 december informatie over wanneer jij je abonnement kunt activeren.
Whoeoequote:Op woensdag 16 december 2009 10:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
stellwerksim: http://sts.js-home.org/stellwerksim/anlagen.php
klopt. Er vindt geen vervoer van post per trein meer plaats.quote:Op woensdag 16 december 2009 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij tien jaar geleden vervangen door vrachtwagens.
het nederlandse en belgse deel zijn apart aangelegdquote:Op woensdag 16 december 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)s-gecompenseerd.html
ERTMS heeft kinderziektetjes
dit van mij staat ook 1 januari klaar, maar bij mij is het van 4 tot 11 januari geadviseerd (gaat op achternaam, zodat niet iedereen tegelijk bij die automaten staat....)quote:Op woensdag 16 december 2009 10:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kun je hem al ophalen dan? Op http://studentenov-chipkaart.nl/ kun je zien wanneer je studentenreisproduct klaar staat en voor mij geldt dus dat
Een Benelux met +69.. dat die niet allang opgeheven is?quote:10:08 + 69 min. Amsterdam Centraal 9 Den Haag HS, Schiphol Intercity
11:08 + 10 min. Amsterdam Centraal 9 Den Haag HS, Schiphol Intercity
Zolang die andere er nog een minuut achter zit, gaat 't allemaal primaquote:Op woensdag 16 december 2009 11:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een Benelux met +69.. dat die niet allang opgeheven is?
Ziet er leuk uit.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:33 schreef RubenK het volgende:
http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php
Hier terugchecken voor live statistieken
Crap, LaPoquote:Utrecht Centraal kampt met vervoersproblemen
Uitgegeven: 16 december 2009 12:32
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 12:32
AMSTERDAM – Treinreizigers in Utrecht moet woensdag rekening houden met vertraging. Dat meldt de NOS.
© ANP
De problemen worden veroorzaakt door een defecte bovenleiding.
Er zijn momenteel problemen in de verbindingen tussen de domstad en Driebergen, Utrecht Lunetten, Amersfoort, Worden en Gouda.
Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van een half uur tot een uur. De NS hoopt dat de problemen om 19.00 uur opgelost zijn.
© NU.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |