abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75597167
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Hier ook staan wat foto's.

Ik vind het trouwens een prachtige tram. Al vind ik de Rotterdamse Citadis de mooiste tram die er in Nederland rondrijdt. Maar het gaat hier over treinen dus laat ik daar niet teveel over door gaan.
En hier nog wat van mij:
http://www.fpdwl.at/forum/thread.php?postid=193714#post193714
http://busfoto.nl/foto/weensetrams.php
pi_75597196
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:46 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Het is weer eens wat anders, en uiteraard blijven de groene trammetjes ook nog elke 7,5 minuut rijden. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ten eerste is het project al vele malen uitgesteld, ten tweede is de dienstuitvoering op de lijn de laatste maanden zeer slecht. Er zijn problemen met de deuren van de groene trams, er vindt regelmatig een aanrijding met ander verkeer plaats en de stroomvoorziening knalt er wel eens uit als te veel trams op dezelfde sectie tegelijk tractie geven. De kans op het laatste is groter nu het aantal trams in de middagspits met de helft toeneemt.
pi_75597300
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:48 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]
EN het nut hiervan is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75597346
nu staat er 7.5 minuut?
pi_75597786
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

D"usseldorf dan dingens lijken allemaal op elkaar
Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.
Maar zijn alle stations daar in Duitsland zo pauper dan?
Dan was Luik toch een stuk beter.
gr gr
pi_75597862
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:51 schreef Yreal het volgende:
nu staat er 7.5 minuut?
Ja! Had op het verkeerde knopje gedrukt, wilde mn bericht aanpassen...
pi_75597985
oog voor detail
pi_75598038
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:01 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.
Maar zijn alle stations daar in Duitsland zo pauper dan?
Dan was Luik toch een stuk beter.
Veel stations zien er idd ongeveer zo uit. Maa Luik was voor deze operatie ook werkelijk niet o aan te zien hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 december 2009 @ 23:14:59 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75598352
Er is amper nieuws te vinden over de Thalys, alleen over de eerste rit vandaag over de HSL..
Dat was nog niks vergeleken met de Thalys naar Amsterdam (17.00 ofzo) uit Rotterdam..
Met meer dan +90
Zo ben je 51 minuten 'normaal' sneller, maar ben je het nu dubbel zo langzaam
  zondag 13 december 2009 @ 23:41:47 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75599228
tvp(olska)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75600246
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat zei ik vanochtend ook al
Oeps, ik dacht dat je wat anders bedoelde.
pi_75600677
Volgens de materiaallijst die ik laatst ergens had gevonden (en toen hier heb gepost) gaat er in de volgende series SLT rijden:

4000 Uitgeest - Rotterdam
7400 (Uitgeest) - Breukelen - Rhenen (spits)
9700 Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle (spits)
9800 Den Haag Centraal - Utrecht Centraal
14700 Uitgeest - Amsterdam Centraal
17400 Breukelen - Utrecht - (Veenendaal Centrum)
19800 Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle

Maar ik neem niet aan dat er opeens voldoende materiaal beschikbaar is om dit te doen. Maar waar komen ze dan wel te rijden? Volgens de serielijst op Wikipedia op de 4000 en de 9800, maar geen idee of dit klopt. Wie weet meer?
pi_75600694
Die zien er mooi uit die trammetjes
Me.. me.. me.. Me too
pi_75600707
Net een formuliertje ingevuld voor NS gevonden voorwerpen, heb al nieuwe handschoenen gekocht maar het zou wel tof zijn als ze m'n oude gevonden hebben.
pi_75600721
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.

Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.

Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit, maar waarom is er gekozen voor deze trams? Ze zien er niet bepaald nieuw uit.
pi_75601019
Goedkope tussenoplossing om extra capaciteit te bieden in de overbruggingsperiode tot de gehele sneltram van lagevloertrams en -perrons wordt voorzien. Dat is gepland rond 2015, als de huidige groene trams economisch zijn afgeschreven. De uit Wenen afkomstige trams waren daar niet meer nodig, omdat de metrolijn ( ) waarop ze werden ingezet volledig werd voorzien van voertuigen met een gelijkvloerse instap.

(en bij het BRU* zitten een paar mensen die nogal een band hebben met Wenen en haar mooie trammetjes )
* (de opdrachtgever (Bestuur Regio Utrecht)
pi_75601107
Interessant, het groene materiaal vind ik er trouwens behoorlijk goed uit zien voor z'n leeftijd, ik weet niet hoe het technisch gesteld is met die rijtuigen? Trouwens busfoto, op je site zag ik dat de RET pluktrams had staan op de Kleiweg, staan die daar nog?
pi_75601160
Als we het toch over de kleinere railbroertjes hebben (trams), wanneer gaat de HTM de hoge trams vervangen? En wat doen ze met de trams uit hannover?
dag
pi_75601186
quote:
Op maandag 14 december 2009 01:12 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Interessant, het groene materiaal vind ik er trouwens behoorlijk goed uit zien voor z'n leeftijd, ik weet niet hoe het technisch gesteld is met die rijtuigen? Trouwens busfoto, op je site zag ik dat de RET pluktrams had staan op de Kleiweg, staan die daar nog?
Ik lees net dat die dingen uit 1982/1983 komen. Dat had ik inderdaad echt nooit gedacht! Ik heb er wel eens waar nooit in gezeten, maar ik zie ze wel vaak rijden.
pi_75601380
Het RET SG3 materiaal ziet er trouwens echt nice uit, de RSG3 (RandstadRail versie) is nagenoeg hetzelfde maar de grijze RET huisstijl is echt heel mooi op de rijtuigen.

En die Weense trams, die toen bij de RET reden (URL) mis ik nu eigenlijk ook wel.
pi_75601400
quote:
Op maandag 14 december 2009 01:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Het RET SG3 materiaal ziet er trouwens echt nice uit, de RSG3 (RandstadRail versie) is nagenoeg hetzelfde maar de grijze RET huisstijl is echt heel mooi op de rijtuigen.

En die Weense trams, die toen bij de RET reden (URL) mis ik nu eigenlijk ook wel.
Die rijden nu in ik dacht Craiova, Roemenie.
pi_75601417
[quote]Op maandag 14 december 2009 01:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik lees net dat die dingen uit 1982/1983 komen. Dat had ik inderdaad echt nooit gedacht! Ik heb er wel eens waar nooit in gezeten, maar ik zie ze wel vaak rijden.
[/quote

Rond de eeuwwisseling zijn de trams verbouwd bij PFA in Weiden. Daarvoor zagen de trams er uit als de gele op onderstaand filmpje. Wel komen er steeds meer problemen bij de stellen om de hoek kijken, zoals met de deuren.

pi_75601432
quote:
Op maandag 14 december 2009 01:15 schreef Peter het volgende:
Als we het toch over de kleinere railbroertjes hebben (trams), wanneer gaat de HTM de hoge trams vervangen? En wat doen ze met de trams uit hannover?
De kans dat de Hannoverse trams nog op straat verschijnen acht ik erg klein. Ze zullen eerdaags wel richting sloper gaan.

De eerste 100 hogevloertrams in Den Haag (uit 81-82) zullen vanaf 2013 vervangen worden door 2,65m brede 2-ricihtingtrams (mogelijk dezelfde als nu op de RandstadRail rijden).

De 47 overgelbeven trams uit 90-92 (3100-serie) worden niet voor 2020 vervangen.
pi_75602369
quote:
Op maandag 14 december 2009 01:42 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

De 47 overgelbeven trams uit 90-92 (3100-serie) worden niet voor 2020 vervangen.
Rijden die niet op vooroorlogse wielen e.d.?
Jammer dat het nog 10 jaar duurt voordat HTM moderne trams overall heeft..
dag
pi_75602895
die knankers hebben al hun geld in de tramtunnel gepompt ipv nieuwe trams zoals de RET en GVB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')