En hier nog wat van mij:quote:Op zondag 13 december 2009 22:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Hier ook staan wat foto's.
Ik vind het trouwens een prachtige tram. Al vind ik de Rotterdamse Citadis de mooiste tram die er in Nederland rondrijdt. Maar het gaat hier over treinen dus laat ik daar niet teveel over door gaan.
quote:Op zondag 13 december 2009 22:46 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Het is weer eens wat anders, en uiteraard blijven de groene trammetjes ook nog elke 7,5 minuut rijden. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ten eerste is het project al vele malen uitgesteld, ten tweede is de dienstuitvoering op de lijn de laatste maanden zeer slecht. Er zijn problemen met de deuren van de groene trams, er vindt regelmatig een aanrijding met ander verkeer plaats en de stroomvoorziening knalt er wel eens uit als te veel trams op dezelfde sectie tegelijk tractie geven. De kans op het laatste is groter nu het aantal trams in de middagspits met de helft toeneemt.
Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.quote:Op zondag 13 december 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
D"usseldorf dandingens lijken allemaal op elkaar
Veel stations zien er idd ongeveer zo uit. Maa Luik was voor deze operatie ook werkelijk niet o aan te zien hoorquote:Op zondag 13 december 2009 23:01 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.
Maar zijn alle stations daar in Duitsland zo pauper dan?
Dan was Luik toch een stuk beter.
Ziet er leuk uit, maar waarom is er gekozen voor deze trams? Ze zien er niet bepaald nieuw uit.quote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.
Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.
Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Ik lees net dat die dingen uit 1982/1983 komen.quote:Op maandag 14 december 2009 01:12 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Interessant, het groene materiaal vind ik er trouwens behoorlijk goed uit zien voor z'n leeftijd, ik weet niet hoe het technisch gesteld is met die rijtuigen? Trouwens busfoto, op je site zag ik dat de RET pluktrams had staan op de Kleiweg, staan die daar nog?
Die rijden nu in ik dacht Craiova, Roemenie.quote:Op maandag 14 december 2009 01:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Het RET SG3 materiaal ziet er trouwens echt nice uit, de RSG3 (RandstadRail versie) is nagenoeg hetzelfde maar de grijze RET huisstijl is echt heel mooi op de rijtuigen.
En die Weense trams, die toen bij de RET reden (URL) mis ik nu eigenlijk ook wel.
De kans dat de Hannoverse trams nog op straat verschijnen acht ik erg klein. Ze zullen eerdaags wel richting sloper gaan.quote:Op maandag 14 december 2009 01:15 schreef Peter het volgende:
Als we het toch over de kleinere railbroertjes hebben (trams), wanneer gaat de HTM de hoge trams vervangen? En wat doen ze met de trams uit hannover?
Rijden die niet op vooroorlogse wielen e.d.?quote:Op maandag 14 december 2009 01:42 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
De 47 overgelbeven trams uit 90-92 (3100-serie) worden niet voor 2020 vervangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |