quote:
quote:Op zondag 13 december 2009 22:08 schreef KapiteinT het volgende:
Vertrekstaten van station Den Haag Centraal
Richting:
* Landgraaf, Kerkrade/Aachen, Stolberg/Eschweiler
* Valkenburg, Maastricht
* Sittard, Eindhoven, Alkmaar
Aldus NS.nl
Haha bruikbare hintquote:Op zondag 13 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Doe eens een gok. Hint: 't ligt in Duitsland
Duisburgquote:Op zondag 13 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Doe eens een gok. Hint: 't ligt in Duitsland
Ik heb donderdag nog voor een overgang gestaan toen het trammetje langskwam, een historisch moment..quote:
Iets meer naar 't zuidenquote:
Blij dat ie weg is, dat ding was alleen maar grappig omdat ie anders isquote:Op zondag 13 december 2009 22:31 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ik heb donderdag nog voor een overgang gestaan toen het trammetje langskwam, een historisch moment..![]()
Alhoewel het een lelijk ding was.
Was die foto van de achterkant van het station zo slecht dan, trouwens?quote:Op zondag 13 december 2009 22:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De rest is de moeite niet waard, wat een ongelofelijk schraal station was dat
'k Zei nog; "Hier ga ik dus heul geen foto van maken mang".. zodoende heb ik daar geen foto vanquote:Op zondag 13 december 2009 22:35 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Was die foto van de achterkant van het station zo slecht dan, trouwens?
Het zag er wel leuk knus uit toch?
Sexyquote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.
Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.
Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Ja het was inderdaad pauper.quote:Op zondag 13 december 2009 22:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zei nog; "Hier ga ik dus heul geen foto van maken mang".. zodoende heb ik daar geen foto van
D"usseldorf danquote:
Hier ook staan wat foto's.quote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.
Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.
Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Het is weer eens wat anders, en uiteraard blijven de groene trammetjes ook nog elk kwartier rijden. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ten eerste is het project al vele malen uitgesteld, ten tweede is de dienstuitvoering op de lijn de laatste maanden zeer slecht. Er zijn problemen met de deuren van de groene trams, er vindt regelmatig een aanrijding met ander verkeer plaats en de stroomvoorziening knalt er wel eens uit als te veel trams op dezelfde sectie tegelijk tractie geven. De kans op het laatste is groter nu het aantal trams in de middagspits met de helft toeneemt.quote:
En hier nog wat van mij:quote:Op zondag 13 december 2009 22:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Hier ook staan wat foto's.
Ik vind het trouwens een prachtige tram. Al vind ik de Rotterdamse Citadis de mooiste tram die er in Nederland rondrijdt. Maar het gaat hier over treinen dus laat ik daar niet teveel over door gaan.
quote:Op zondag 13 december 2009 22:46 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Het is weer eens wat anders, en uiteraard blijven de groene trammetjes ook nog elke 7,5 minuut rijden. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ten eerste is het project al vele malen uitgesteld, ten tweede is de dienstuitvoering op de lijn de laatste maanden zeer slecht. Er zijn problemen met de deuren van de groene trams, er vindt regelmatig een aanrijding met ander verkeer plaats en de stroomvoorziening knalt er wel eens uit als te veel trams op dezelfde sectie tegelijk tractie geven. De kans op het laatste is groter nu het aantal trams in de middagspits met de helft toeneemt.
Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.quote:Op zondag 13 december 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
D"usseldorf dandingens lijken allemaal op elkaar
Veel stations zien er idd ongeveer zo uit. Maa Luik was voor deze operatie ook werkelijk niet o aan te zien hoorquote:Op zondag 13 december 2009 23:01 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Aangezien TS weg is zal ik zeggen dat het goed is.
Maar zijn alle stations daar in Duitsland zo pauper dan?
Dan was Luik toch een stuk beter.
Ziet er leuk uit, maar waarom is er gekozen voor deze trams? Ze zien er niet bepaald nieuw uit.quote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Niet helemaal on-topic:
Vanaf maandag rijdt in de middagspits elk kwartier een Weens trammetje in Utrecht als spitstram naar Nieuwegein. Deze slaat enkele haltes over en moet capaciteit vrijmaken in de reguliere trams.
Voor wie morgen wil gaan kijken: de eerste rit vertrekt vanaf de halte Centraal Station (de eindhalte Moreelsepark is opgeheven) om 15:43 en dan elk kwartier tot en met 18:28.
Foto van een gekoppeld tramstel bij Nieuwegein tijdens proefritten (foto is eerder verschenen in Op de Rails)
[ afbeelding ]
Ik lees net dat die dingen uit 1982/1983 komen.quote:Op maandag 14 december 2009 01:12 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Interessant, het groene materiaal vind ik er trouwens behoorlijk goed uit zien voor z'n leeftijd, ik weet niet hoe het technisch gesteld is met die rijtuigen? Trouwens busfoto, op je site zag ik dat de RET pluktrams had staan op de Kleiweg, staan die daar nog?
Die rijden nu in ik dacht Craiova, Roemenie.quote:Op maandag 14 december 2009 01:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Het RET SG3 materiaal ziet er trouwens echt nice uit, de RSG3 (RandstadRail versie) is nagenoeg hetzelfde maar de grijze RET huisstijl is echt heel mooi op de rijtuigen.
En die Weense trams, die toen bij de RET reden (URL) mis ik nu eigenlijk ook wel.
De kans dat de Hannoverse trams nog op straat verschijnen acht ik erg klein. Ze zullen eerdaags wel richting sloper gaan.quote:Op maandag 14 december 2009 01:15 schreef Peter het volgende:
Als we het toch over de kleinere railbroertjes hebben (trams), wanneer gaat de HTM de hoge trams vervangen? En wat doen ze met de trams uit hannover?
Rijden die niet op vooroorlogse wielen e.d.?quote:Op maandag 14 december 2009 01:42 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
De 47 overgelbeven trams uit 90-92 (3100-serie) worden niet voor 2020 vervangen.
Echt!! Goed dat je t zegtquote:Op maandag 14 december 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom nieuwe dienstregelingDe treinen naar Ede-Wageningen gaan nu afwisselend van spoor 4 en spoor 14 in Utrecht, erg handig
En vanochtend: 3 minuten te laat weg, 5 minuten stilgestaan in de wisselstraat omdat er een
goederentrein
voorlangs gegooid werd. Onderweg nog 8 minuten verloren met het sukkeldrafje achter die
goederentrein
aan: +16 in Ede. Profail bedankt!
Ja, die van .07 en .37 die in Driebergen-Zeist stoppen gaan van 4. Die van .23 en .53 die in Veenendaal-De Klomp stoppen gaan nog gewoon van 14quote:
Oh boy, ik weet nu al dat ik dat zo vaak ga vergetenquote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die van .07 en .37 die in Driebergen-Zeist stoppen gaan van 4. Die van .23 en .53 die in Veenendaal-De Klomp stoppen gaan nog gewoon van 14
Als je dan vanaf de jaarbeurskant moet komen is dat dus extra kutquote:Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh boy, ik weet nu al dat ik dat zo vaak ga vergetenHet hangt er namelijk altijd om, soms heb ik die van 17:37 en soms die van 17:53
Lange en zware goederentreinen midden in de maandagochtendspits door Utrecht Centraal jagen is natuurlijk ook een UIT-STE-KEND planquote:Op maandag 14 december 2009 10:59 schreef greavy het volgende:
en er rijden treinen met enorme vertraging, en uitvallende treinen en veel spoorwissels..
Gaat weer lekker bij NS/ProRail..
Liever een platform met een richting, zorgt er voor dat reiziger weet waar die aan toe isquote:Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh boy, ik weet nu al dat ik dat zo vaak ga vergetenHet hangt er namelijk altijd om, soms heb ik die van 17:37 en soms die van 17:53
En daar kom ik natuurlijk vandaanquote:Op maandag 14 december 2009 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je dan vanaf de jaarbeurskant moet komen is dat dus extra kut
Je kunt ook gewoon die van 17.37 laten lopen natuurlijk, en op je gemakje om 17.53 die van 14 pakkenquote:Op maandag 14 december 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En daar kom ik natuurlijk vandaanMoet ik me door heel die massa ellebogen. Spoor 14 was juist zo handig...
Jamaar, jamaar... Dan ben ik later thuisquote:Op maandag 14 december 2009 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon die van 17.37 laten lopen natuurlijk, en op je gemakje om 17.53 die van 14 pakken
De storingen en vertrektijden op ns.nl hebben ze ook maar offline gehaaldquote:Op maandag 14 december 2009 10:59 schreef greavy het volgende:
en er rijden treinen met enorme vertraging, en uitvallende treinen en veel spoorwissels..
Gaat weer lekker bij NS/ProRail..
Er was toch een verstoring vanmorgen? Als er treinen uit Nijmegen in Utrecht keren is spoor 4 wel logisch. Maar dus niet planmatig. Volgens de vertrekstaat gaat alles gewoon van 14. http://www.ns.nl/vertrekstaten/ut5.pdfquote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die van .07 en .37 die in Driebergen-Zeist stoppen gaan van 4. Die van .23 en .53 die in Veenendaal-De Klomp stoppen gaan nog gewoon van 14
NS planner doet er wel aan. Ga maar hoveren met je muis boven het woordje "Intercity" in je reisadviesquote:Op maandag 14 december 2009 13:41 schreef Duvel het volgende:
Is er nog ergens een reisplanner die je de treinnummers geeft? De NS-planner doet er geloof ik niet aan, en ik heb nog geen nieuw spoorboekje (de bon voor een gratis exemplaar ligt thuis).
"Treintje spelen". Althans Bert Meerstadt, president-directeur NS.quote:Op maandag 14 december 2009 15:09 schreef greavy het volgende:
Een Thalys die met + 3 vertrekt uit Rotterdam Centraal, en aankomt met + 11![]()
Ik weet niet WAT ze op de HSL doen, maar niet het goede![]()
Het werkt alleen de eerste keer dat je er overheen hovert, in elk geval in de IE7 op mijn werk.quote:Op maandag 14 december 2009 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS planner doet er wel aan. Ga maar hoveren met je muis boven het woordje "Intercity" in je reisadvies
Is dat perron ZO laag, of lijkt het zo?quote:Op maandag 14 december 2009 15:15 schreef Socios het volgende:
Van het weekend even naar Meppen (D) geweest.
[ afbeelding ]
Meppen
[ afbeelding ]
IC Luxembourg Gare - Norddeich Mole halteert te Meppen.
[ afbeelding ]
De koersrol van de Intercitytrein.
En volgens De Spits reed gisteren alleen de eerste trein met vertraging...quote:Op maandag 14 december 2009 15:09 schreef greavy het volgende:
Een Thalys die met + 3 vertrekt uit Rotterdam Centraal, en aankomt met + 11![]()
Ik weet niet WAT ze op de HSL doen, maar niet het goede![]()
Zou ik ook doen, als ik haast had..quote:Op maandag 14 december 2009 15:25 schreef Socios het volgende:
Over perrons gesproken.
Reizigers die niet kunnen omgaan met perronwijzigingen.![]()
De vertreksporen in Leeuwarden voor de stoptreinen naar Stavoren en Harlingen heeft men omgewisseld m.i.v. de nieuwe diensregeling.
Socios kwam bij de perrons en sporen en zag allang dat zowel op de vertrekstaten, de CTA´s als op de trein zelf de bestemming van de trein keurig stond aangeven. Voor wie dàt allemaal over het hoofd ziet, had Arriva ook nog een groot bord op het perron geplaatst waar de wijziging opstond. En nog presteerde een aantal reizigers het om in de verkeerde trein te stappen gevolgd door ´paniek´ bij vertrek.![]()
![]()
![]()
Dank voor deze uiterst constructieve bijdrage.quote:
Kijkuitquote:Op maandag 14 december 2009 17:15 schreef trainfreak het volgende:
Vandaag reed de Albatros dus op Belgisch grondgebied.
Een fotootje dat ik gevonden heb op HGBTF:
[ afbeelding ]
De foto is gemaakt in Kijkuit, met een vertraging van 1.5uur
Hij reed door naar Schaarbeek.quote:Op maandag 14 december 2009 17:25 schreef Ireyon het volgende:
Waar ging hij eigenlijk heen?
Zou hij al in België gehomologeerd zijn?quote:Op maandag 14 december 2009 17:41 schreef STTSJT het volgende:
Waarom wordt hij getrokken door 2 diesel lok's? Hij kan toch op eigen kracht naar belgië rijden of durven ze dat nog niet aan ?
Natuurlijk, iedereen heeft toch een stofzuiger thuis?quote:Op maandag 14 december 2009 17:57 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Zou hij al in België gehomologeerd zijn?
En er zullen ook geen (Belgische) bestuurders zijn die al materiaalkennis hebben?
Ah, heeft daar een zakspoor gezeten? Aan welke kant? En wanneer was dat? Ik vertrek elke dag vanaf spoor 5 of 7 en ik vroeg het mij ook al af.quote:
Pas maar op, straks rijden ze wel optijd en dan kan je uitslapen op het station (in de kouquote:Op maandag 14 december 2009 18:56 schreef Yaku het volgende:
Heeft iemand een lijst met de hoeveelheid vertraging die elke Thalys vandaag heeft gehad? Dan kan ik vooruit plannen voor morgen, en misschien zelfs nog even uitslapen.
Gisteren reed, behalve de eerste rit, elke Thalys op tijdquote:Op maandag 14 december 2009 18:56 schreef Yaku het volgende:
Heeft iemand een lijst met de hoeveelheid vertraging die elke Thalys vandaag heeft gehad? Dan kan ik vooruit plannen voor morgen, en misschien zelfs nog even uitslapen.
Aan de noordkant, werd gebruikt voor treinen richting Hilversum. In het verlengde van spoor 7 is nog altijd een loos stukje perronwand te zien waar geen spoor direct aan grenst.quote:Op maandag 14 december 2009 18:51 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ah, heeft daar een zakspoor gezeten? Aan welke kant? En wanneer was dat? Ik vertrek elke dag vanaf spoor 5 of 7 en ik vroeg het mij ook al af.
Er is een vandaag motorpost (aannemelijk de bruine van het NSM) met Plan K-rijtuig naar Tilburg geweest om de mBD 9107 en Cecr 8553 (uit de blokkendoos-stam) op te halenquote:Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Wokkel1982 het volgende:
Vandaag ter hoogte van station Tilburg een Plan V gezien in een PTT-jasje. Wat deed deze daar?
Ah interessant, ik zal er eens op letten!quote:Op maandag 14 december 2009 19:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Aan de noordkant, werd gebruikt voor treinen richting Hilversum. In het verlengde van spoor 7 is nog altijd een loos stukje perronwand te zien waar geen spoor direct aan grenst.
Geen idee wanneer het verdwenen is, tijdje geleden al denk ik, in 1985 was het er nog volgens sporenplan.nl. De extra trap richting spoor 6 vanuit de Noordertunnel is afgelopen zomer pas verdwenen.
Ik ben even in het Utrechts Archief gedoken:
http://www.hetutrechtsarc(...)ten/1960-1970/155079 foto uit de jaren '60 dit is nog volgens de oude nummering toen dit spoortje bekend stond als 14. (11/12/13 waren wat we nu kennen als 3/4a/5a)
http://www.hetutrechtsarc(...)ten/1980-1990/116339 foto vanaf de andere kant, in de jaren '80, links van het midden is spoor 5, rechts van datzelfde perron spoor 6 wat in de verte doodloopt. rechts er van nóg een kopspoortje (geen idee welk nummer dat gehad kan hebben) en daarnaast spoor 7.
Nu ik toch bezig ben:
http://www.hetutrechtsarc(...)ten/1960-1970/154431 nog een foto uit de jaren '60, rechts vooraan is een kort smal perronnetje te zien, dat lag toen tussen de spoortjes 21 en 22 (nu beter bekend als 5b en 4b)
Het ging even goed, maar blijkbaar kunnen er dus geen 5 opeenvolgende topics zonder dat filmpje.. hoe lang nog..quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is de link van die video met dat diesel geluid van een class66?
quote:Op maandag 14 december 2009 21:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het ging even goed, maar blijkbaar kunnen er dus geen 5 opeenvolgende topics zonder dat filmpje.. hoe lang nog..
Welke gaperd begint daar nu weer over danquote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is de link van die video met dat diesel geluid van een class66?
quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is de link van die video met dat diesel geluid van een class66?
d) 5h46quote:Op maandag 14 december 2009 22:37 schreef Yaku het volgende:
Leuk zeg, die Weense trams. Beetje raar om ze buiten Wenen te zien rijden.
Trouwens,
Hier is een competitie van de Thalys:
http://www.thalys.com/fr/en/high-speed-competition
Met de vraag:
How long does it take Thalys to link Paris to Amsterdam as of 13/12/2009?
a) 3h02
b) 3h18
c) 4h12
Kweet het antwoord echt niet
In 5 minuten opgelopen met meer dan 5 minutenquote:V 09:03 + 84 min Amsterdam Centraal
Thalys spoor 11
niet instappen
Nu weer minder gewordenquote:V 09:03 + 57 min Amsterdam Centraal
Thalys spoor 11
niet instappen
Het schommelt een beetje... Any minute nowquote:V 09:03 + 62 min Amsterdam Centraal
Thalys spoor 9
niet instappen
Dit heeft overigens niet met problemen aan Nederlandse zijde te maken, maar aan Belgische, daar is een of andere IC stilgevallen voor Brussel-Zuid (defect): in Antwerpen had deze Thalys al +60. Tja, dan past ie in Nederland niet meer in het dienstregeling-pad en moet ie wachten...quote:Schiphol (shl)
09:28 + 83 min. Amsterdam Centraal 1-2 Thalys
Het was weer fijn raak ja, herrie.quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De vonken kwamen me tegemoet vanochtend van de passerende ICM(m). Winter
Daar kom ik net uit. Ben om 10:30 (+6) vertrokken uit Antwerpen omdat er rond Antwerpen een stroomstoring was. Was binnen 25min in Barendrecht. We hebben nog 5min stil gestaan bij station Barendrecht, en zijn toen op normale snelheid naar R'dam Centraal gereden. Was uiteindelijk om 11:10 in R'dam.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
Blijkbaar is ie er nog steeds niet (nu 10:46):
[..]
De volgende Thalys uit Parijs heeft slechts +6 op Rotterdam en de eerste trein náár Parijs is daar aangekomen met +10. Het is nog niet 'goed', maar beter dan zondag.
bron en meerquote:Als twee Thalystreinen op de nieuwe verbinding tussen Amsterdam en Brussel elkaar kruisen, valt de Thalys naar Amsterdam stil. Dat is het gevolg van een fout in het beveiligingssysteem.
Door deze fout zaten honderden reizigers gisteren bijna drie uur vast in een ijskoude trein, zonder verwarming.
Neuh. Als er 1 kan rijden zal 2 ook wel lukken toch?quote:
Relmocro'squote:Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Ja, de eerste Weense trammetjes reden vandaag!
http://img3.imageshack.us/img3/9507/img1011et.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/721/img1010g.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/5241/img1002d.jpg
Noooo, ik moet straks op tijd weer in Arnhem zijnquote:Utrecht Centraal-Ede-Wageningen/Rhenen
Dinsdag 15 December 14:59
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Veenendaal-De Klomp rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen reizen via s-Hertogenbosch.
quote:Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 15 December 15:09
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |