Nachttreinen doen wonderenquote:Op zondag 13 december 2009 10:52 schreef Ireyon het volgende:
863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847). 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
quote:Op zondag 13 december 2009 13:06 schreef Ireyon het volgende:
http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-614457/
*mompelt iets over "Als er op 13 december ook maar één trein met 300km/h over de HSL rijdt, geef ik een rondje"
Nou, en wat een succes was hetquote:107 Teletekst zo 13 dec
***************************************
Thalys fors vertraagd op eerste rit
***************************************
` Bij zijn eerste officiële Nederlandse
rit op volle snelheid heeft de Thalys
35 minuten vertraging opgelopen.Hij
verliet al 6 minuten te laat Amsterdam
doordat er een andere trein op de rails
stond.De vertraging liep verder op door
storingen in het veiligheidssysteem bij
Barendrecht en bij de Belgische grens.
De Thalys reed wel voor het eerst met
passagiers 300 kilometer per uur in
Nederland.Dat gebeurde ten zuiden van
Rotterdam;tussen Amsterdam en Rotterdam
gaat het voorlopig niet harder dan 160.
Volgens de dienstregeling duurt de rit
Amsterdam-Parijs voortaan 3 uur en 18
minuten;51 minuten minder dan voorheen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
--> --> --> -->
www.jizdenka.czquote:Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef Peter het volgende:
Den Haag HS - Valance TGV
Waar kan ik vinden hoe lang dat is?
Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banenquote:Op zondag 13 december 2009 10:46 schreef Fixers het volgende:
De eerste faal van de nieuwe dienstregeling zit er al weer in. Overvolle trein tussen Den Bosch en utrecht. Blokkerkaartjes en vrije reisdagen die zo bang zijn dat ze de trein missen dat ze anderen niet eens de kans geven uit te stappen.
Ze zijn zeker vergeten dat veel steden vandaag koopzondag hebben.
Gewoon er recht door heen lopen. Ik mik dan echt recht op de gene die in het midden gaan staan er loop ze gewoon recht naar achterenquote:Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banen
En weer een nederlaag voor de firma 's Morgens In De Vroegte!quote:Op zondag 13 december 2009 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Nou, en wat een succes was het![]()
Maar goed, eerste ondje voor mij in de Pimpel tijdens de volgende PTA-treinentopicmeet
Nederlaagquote:Op zondag 13 december 2009 13:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En weer een nederlaag voor de firma 's Morgens In De Vroegte!
Hoezo bescheiden?
Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(quote:
Jawel hoorquote:Op zondag 13 december 2009 14:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(
Je moet hem eerst op international tickets zetten.quote:Op zondag 13 december 2009 14:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(
Hij doet het alleen bij nationaal ticket hoor. Zie geen KM staan bij int. ticketquote:
Die eerste is niet zo gek, er stopt terminste nog een IC in Delft. Op de Amsterdamse vertrekstaten is Duivdendrecht gepromoveerd tot IC-stop en nu staat dus achter álle IC's richting Utrecht "stopt niet in Duivendrecht". Kruiningen-Yerseke en Vlissingen souburg zijn dan ineens weer geen IC-station meer dus achter alle IC's naar Vlissingen staat dat die daar ook stoppen.quote:Op zondag 13 december 2009 14:04 schreef Yreal het volgende:
Op de Vertrekstaten van den HS staat delft nu als IC stop
Der staan echt heel veel stations nu raar aangegeven op die borden zover ik nu zie.. Woerden als Sneltrein stop vanaf bijlmer arena![]()
Dat idee had ik juist wel.. Met 5 trappen per perron, waarvan 1 voor de overloop aan de westkant, 2 voor de onderdoorgang en 2 voor de oostkant-overloop, lijkt het me dat passagiers binnen no-time afgevoerd zijn. Het claustrofobische gevoel had ik helemaal niet, al moet ik zeggen dat het op die foto inderdaad wat lager lijkt. Alle reisinformatie wordt bovendien erg vaak en duidelijk per perron aangegeven.quote:Op zondag 13 december 2009 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Best een mooi gebouw geworden, hoewel niet erg functioneel, en zeker niet berekend op het verstouwen van grote reizigersstromen.
De roltrappen naar beide overlopen waren gisteren afgeslotenquote:Op zondag 13 december 2009 17:10 schreef Ireyon het volgende:
Dat idee had ik juist wel.. Met 5 trappen per perron, waarvan 1 voor de overloop aan de westkant, 2 voor de onderdoorgang en 2 voor de oostkant-overloop,
Ik heb me ook geërgerd aan het feit dat de lokettenzaal door een uitermate smal schuifdeurtje "bereikbaar" is. Ideaal plekje om lekker dom om je heen te gaan staan kijken met zesenveertig koffers om je heenquote:Het claustrofobische gevoel had ik helemaal niet, al moet ik zeggen dat het op die foto inderdaad wat lager lijkt.
Niet gezien. Maar het was ook eigenlijk niet echt een excursiepuntje van te vorenquote:Was die tentoonstelling over de bouw nog aanwezig trouwens? Daar zaten ook erg mooie platen tussen![]()
Opvallend dat het juist altijd de oudjes zijn die zich op deze manier asociaal gedragen. Zodra de deur opengaat alvast een hand op die stang en een voet op de treeplank. En dan de andere voet zo ver mogelijk van de treeplank vandaan, resulterende in een halve spagaatquote:Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banen
Jep, als je kijkt in de normale NS reisplanner zie je dat deze trein staat aangegeven als Fyra (NS)quote:Op zondag 13 december 2009 16:25 schreef greavy het volgende:
Wat houd in hemelsnaam deze trein in?
16:30 Amsterdam Centraal HSN , Extra trein
Zie ik de hele dag al staan bij de Actuele Vertrektijden van NS, station Rotterdam Centraal..
(...)
Ja inderdaad, er moet eens wat concreet verbeterd worden aan het conventionele spoor, en niet blijven bouwen, bouwen en nog eens bouwen. En dat dan ook nog eens aan privé bedrijven overlaten en alles aanbesteden zodat het lekker duur wordt. VVD style.quote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef davidov2009 het volgende:
Een paar jaar geleden deed de Thalys in iets van 3:55 naar Parijs over het conventionele spoor, en meestal reed 'ie ook optijd. Met de HSL-Zuid + vertragingen is tijdwinst dus maarliefst 7 minuten (verschil tussen 3:48 en 3:55), en dat voor 6,9 miljard euro! Wie spreekt er nog over de verkwisting van een paar miljoen op Sittard-Heerlen voor 1 á 2 minuten versnelling (dat wordt van 100-->120 opgewaardeerd), we hebben nu de HSL zuid voor slechts 1 miljard euro per minuut tijdwinst!: NS Hispeed --><-- Ik
Heel bijzonder inderdaad ja. Honderd jaar levenservaring, en dan ZO'N foutquote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Opvallend dat het juist altijd de oudjes zijn die zich op deze manier asociaal gedragen. Zodra de deur opengaat alvast een hand op die stang en een voet op de treeplank. En dan de andere voet zo ver mogelijk van de treeplank vandaan, resulterende in een halve spagaat
EIgenlijk wel ja, maar Ofyles2 heeft een SMADELIJKE NEDERLAAG van mij nodig om zijn zondag door te komen zonder uit het raam te springen. Ik maak graag mensen blij, zie jequote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef davidov2009 het volgende:
@Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheid
Lawl !quote:
Goed dat je het zegt. Ik moet mijn homeprints nog afdrukken.quote:Op zondag 13 december 2009 18:27 schreef timp0e het volgende:
volgende week zondag met de Thalys naar Parijs. Hopenlijk zijn alle kinderziektes eruit!
ik heb dit even gejat en er een baggertopic in KLB mee gemaaktquote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep, als je kijkt in de normale NS reisplanner zie je dat deze trein staat aangegeven als Fyra (NS)Die gaat natuurlijk niet op za-zo, maar de dienstregelingdrabbers hebben 'm al wel in de digitale vertrekstaten gezet, zodat ie dus in de reisplanner (en actuele vertrektijden=AV) naar voren komt, maar alleen op de dag zelf. Dat is vorig jaar ook gebeurd met Fyra, toen ie pas in september 2009 ging rijden stond ie al in december 2008 in de AV. Dat heeft nog maanden geduurd voordat dat hersteld was. Als het goed is gaat in april, juni of september Fyra ook za-zo rijden, dus wellicht hoeft het er dan al niet eens meer uit
@Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheidWant;
Bijna alle Thalyssen hebben vandaag +15 tot +40 (bij aankomst in A'dam danwel Parijs). Het lijkt vooral te liggen aan de HSL aansluiting bij Barendrecht en aan de communicatieovergang bij België-grens. De problemen zullen nog wel even aanhouden; de Thalys 9339 heeft inmiddels een onvoorstelbare +80 aan z'n broek! (en dat kan nog wel oplopen ook)
Als NS Hispeed nog een optijd-percentage van >10% wil halen voor Thalys, dan moet de reistijd in de planner worden opgeschoven na ca. 3:48 uur; de meeste treinen hebben vandaag minder dan een half uur vertraging. Dan heb je 'geluk' als je trein een kwartier eerder aankomt.
Een paar jaar geleden deed de Thalys in iets van 3:55 naar Parijs over het conventionele spoor, en meestal reed 'ie ook optijd. Met de HSL-Zuid + vertragingen is tijdwinst dus maarliefst 7 minuten (verschil tussen 3:48 en 3:55), en dat voor 6,9 miljard euro! Wie spreekt er nog over de verkwisting van een paar miljoen op Sittard-Heerlen voor 1 á 2 minuten versnelling (dat wordt van 100-->120 opgewaardeerd), we hebben nu de HSL zuid voor slechts 1 miljard euro per minuut tijdwinst!: NS Hispeed --><-- Ik
En blijkbaar heeft ProRail de NOS ook omgekocht, want alleen de eerste vertraagde trein van vandaag was nieuwswaardig...quote:
Klopt heb ik gehoordquote:Op zondag 13 december 2009 19:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En blijkbaar heeft ProRail de NOS ook omgekocht, want alleen de eerste vertraagde trein van vandaag was nieuwswaardig...
quote:Op zondag 13 december 2009 21:26 schreef Yreal het volgende:
Hilversum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 13 December 20:31
Oorzaak Tussen Naarden-Bussum en Weesp langere reistijd door een wisselstoring.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen Zuid.
Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen.
lolwut?
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terugquote:Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Flashback, ik dacht trouwens vroeger dat (station) Diemen Zuid niet bestond omdat de clip duidelijk niet op een NS station opgenomen is, Antwerpen denk ik?
quote:Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug![]()
/nerdmode
quote:Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug![]()
/nerdmode
En het station van Antwerpen is denk ik ook niet in Diemen Zuid.quote:Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug![]()
/nerdmode
Aldus NS.nlquote:Vertrekstaten van station Den Haag Centraal
Richting:
* Landgraaf, Kerkrade/Aachen, Stolberg/Eschweiler
* Valkenburg, Maastricht
* Sittard, Eindhoven, Alkmaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |