Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens mij zit daar toch ergens een foutje![]()
Je gaat van Rotterdam Alexander naar Gouda, waar je later de trein neemt naar Utrecht, waar vervolgens later een trein naar Den Bosch gaat, en je vervolgens nog eens naar Tilburg gaat, om in Rotterdam Centraal te komen![]()
Zoiets noem je wel een eindje om![]()
Om in Rotterdam Centraal de IC brussel te nemen, 1 uur eerder of later maakt al niet veel meer uit, want je hebt dezelfde Eurostar..
Waar zit het verstand bij de NS HiSpeed
De reistijd scheelt 6,5 uur met een zelfde aankomsttijd![]()
Denk het wel, als je bij hun boekt.. Tickets zijn ook nog eens even duurquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!
Bron: RTV Noordquote:Proefrit met passagiers op spoor naar Eemshaven
EEMSHAVEN - Voor het eerst in de geschiedenis rijdt er zaterdag een passagierstrein naar de Eemshaven.
Het gaat om een proefrit op het goederentreintraject van Roodeschool naar de Eemshaven. Het spoor is nu alleen bedoeld voor goederenverkeer. In 2012, als het nieuwe spoor gereed is, komt er een reguliere lijndienst. Deze komt uit bij de nieuwe AG Ems-terminal. Daar kunnen de passagiers overstappen op de veerboot naar Borkum.
De treinrit zaterdag is slechts voor een select gezelschap. Deze vertrekt om 12.00 uur uit Winsum.
Ja coolquote:Op vrijdag 11 december 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Interessant
betreffende het binnenlands reizen met Thalys
En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hardquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.
Ik durf te wedden dat Marc Descheemaecker de rittijden andermaal zal oprekken teneinde de punctualiteitsnormen te halen. Creatief? Ja, dat zeker.![]()
![]()
Ja, maar niet zo opzichtig als de Belgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hard
Bron en meerquote:Er is geen sprake van dat de ICE in de toekomst mogelijk gaat verdwijnen. Dat stelt NS Hispeed in een reactie op een bericht van de Telegraaf. Telegraaf stelde op basis van een brief aan het personeel dat het voortbestaan van de ICE onzeker zou zijn.
De krant van slapend Nederland.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:35 schreef KapiteinT het volgende:
Ik weet niet of deze hier al was geplaatst, maar volgens mij niet:
[..]
Bron en meer
Gewoon weer een stukje Telegraafjournalistiek...
Die's meestal maar 2 bakken Plan Vquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:46 schreef Yreal het volgende:
/wat is eigelijk de langste stoptrein in ons land?
Den haag cs - roosendaal?
dat zijn er toch 2?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
Dat zijn 2 verschillende series.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
Ohquote:
Dat is niet echt vanwege het omreizen natuurlijkquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Yreal het volgende:
Net als roosendaal -> zwolle zonder overstappen 25 minuten langer is dan via rotterdam
Ja echt absurd: ter vergelijking; een doorsnee Nederlandse IC haalt gemiddeld 85-90km/u dat is dus inclusief talloze stops! Echte IC's zoals de Noordoost halen zelfs nog bijna 100 gemiddeld!quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
Dat heb ik ook gelezen ja... hoeveel ervan waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
Heb laatst weer berichten op gevangen dat de levering van de Albatrossen (V250) nog wel tot 2012 kan gaan duren
In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:55 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende series.![]()
Maar als je zo gaat beredeneren is het Dordrecht - Leiden - Hilversum - Utrecht - Almere Oostvaarders. Want na Utrecht gaat ie weer verder als 'intercity' naar Almere,
Echt? Opzich klopt het wel; hij keert in Utrecht op de trein naar Leiden en die gaat vanaf Leiden door naar Dordrecht. Hoezo vergezocht...quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.
Die boom is leuk ja.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef Yreal het volgende:
Ik vind die kerstboom in de hal van utrecht Centraal trouwens wel baas
SMS rood,wit,groen,blauw of mix en die joekel van een boom verspringt in die kleur en iedereen om dat ding schrikt zich de pleuris
quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:16 schreef Crientj het volgende:
[..]
Die boom is leuk ja.
Stond dr donderdagmiddag, klasgenoot van mij heeft 5 keer gesmst.
Voor een goed doel neem ik aan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:22 schreef Yreal het volgende:
euro per keer
Waar ben je allemaal geweest als ik vragen magquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, 863 km achter de kiezen vandaag. Pretty much fatsoenlijk
Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ookquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar ben je allemaal geweest als ik vragen mag
Heeft iets met toelating te maken. 4 stellen in LM en drie in reizigersdienst.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
Jeetje flash....hoe laat weg en hoe laat terug?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ook
quote:Nederland doet mee op Europees hogesnelheidsnet
AMSTERDAM - Het heeft even geduurd, maar Nederland is vanaf zondag aangesloten op het Europese hogesnelheidsnet. De Thalys rijdt voortaan over de hogesnelheidslijn (hsl), waardoor een rit van Amsterdam naar Parijs drie uur en een ruim kwartier duurt in plaats van vier uur en een klein kwartier. „Een tijdwinst van 51 minuten”, aldus NS Hispeed, de exploitant van de Thalys.
Zo he, de NS is nog creatiever met cijfers dan die klimaat-'wetenschappers'quote:De andere hogesnelheidstrein van de NS, de Fyra die rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam, kent inmiddels een bezettingsgraad van 19 procent.
Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hierquote:Op zondag 13 december 2009 00:18 schreef NordicBlue het volgende:
Mijn TVP is ook een plaatje,
En wel deze:
[ afbeelding ]
2x groningen -> den haag uitzitten en weer terug op 1 dagquote:Op zondag 13 december 2009 10:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hier.
863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847). 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |