abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75548133
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Yreal het volgende:
Net als roosendaal -> zwolle zonder overstappen 25 minuten langer is dan via rotterdam
Dat is niet echt vanwege het omreizen natuurlijk
pi_75548317
niet echt he
pi_75550544
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
Ja echt absurd: ter vergelijking; een doorsnee Nederlandse IC haalt gemiddeld 85-90km/u dat is dus inclusief talloze stops! Echte IC's zoals de Noordoost halen zelfs nog bijna 100 gemiddeld!

De gem. snelheid van Fyra op A'dam R'dam (inclusief de stop in Schiphol, terwijl Antw-Brussel non-stop is!) is 104 km/u!

Het spoor werd oude zogenaamd geüpgraded naar 160, maar er wordt maar een heel klein stukje 160 gereden, het grootste deel rijdt men onder de 100. Ik begrijp het ook niet, want van een verbetering van het conventionele spoor zouden ook Belgen enorm profiteren bij het binnenlands reizen: de wegen tussen Brussel en Antwerpen zijn immers ook volbelast!

Als we dat even vergelijken met rijden van een HST over conventioneel spoor in Nederland: de ICE haalt tussen A'dam en Utrecht een gemiddelde snelheid van 110km/u! En daarbij zit natuurlijk wel dat enorm trage naderingsstukje tussen Muiderpoort en Centraal.
Killing as few patients as possible.
pi_75550598
belgen
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:03:20 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75550837
Het spoor tussen Antwerpen en Brussel (lijnen 25 en 27) is het oudste stuk spoor wat er in België zo ongeveer ligt. Hoewel Infrabel het wel onderhoudt, is er weinig gelegenheid voor grootschalige vernieuwingswerkzaamheden, omdat die lijnen ook drukbelast zijn.

Vandaar dat men, om de veiligheid nog enigszins te garanderen, de maximumsnelheden omlaag heeft gezet. Niet fraai, maar het is beter dan een ontsporing aan 160 km/h.

Evenzogoed blijft het natuurlijk jammerlijk gefaal
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
Heb laatst weer berichten op gevangen dat de levering van de Albatrossen (V250) nog wel tot 2012 kan gaan duren
Dat heb ik ook gelezen ja... hoeveel ervan waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.

De kans dat NS Hispeed/NMBS tegen december 2010 genoeg goedgekeurde V250's heeft, acht ik klein. AnsaldoBreda staat nou niet echt bekend om op tijd leveren, vraag maar aan de Denen.

Als ik de IC4-tijdlijn ernaastleg, komt dat aardig overeen. Links de DSB-planning, rechts zoals gepland met NS Hispeed:

- Order geplaatst in 2000 (2004)
- Eerste levering gepland in 2003 (2007)
- Herziening leveringsschema in 2005, eerste levering pas in 2006 (2007 / 2009)
- 2007: eerste ritten met passagiers (-)

Huidige planning: alle IC4's geleverd tegen 3e kwartaal 2012, wat zo'n 6 jaar later is dan de oorspronkelijk planning. Ik verwacht dus ook niet dat er tegen december volgend jaar genoeg treinen zijn, zodra er eentje is goedgekeurd, gaat die terug naar Italië waar er ongetwijfeld nog tientallen problemen gaan volgen:
  • Interieurs die niet brandveilig zijn
  • wc's die niet aan de normen voldoen
  • stopcontacten die om de haverklap piekspanningen geven waardoor alle electronica die eraanhangt
    gefrituurd wordt
  • deuren die te snel dichtgaan en daardoor benen afhakken (zie de M6-rijtuigen van de NMBS)
  • enzovoorts

    Het kán gewoon niet dat dit goed gaat lopen

    [ Bericht 62% gewijzigd door James1988 op 12-12-2009 16:15:43 ]
  • pi_75554237
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 13:55 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Dat zijn 2 verschillende series.

    Maar als je zo gaat beredeneren is het Dordrecht - Leiden - Hilversum - Utrecht - Almere Oostvaarders. Want na Utrecht gaat ie weer verder als 'intercity' naar Almere,
    In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.
    pi_75557580
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 18:00 schreef Fixers het volgende:

    [..]

    In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.
    Echt? Opzich klopt het wel; hij keert in Utrecht op de trein naar Leiden en die gaat vanaf Leiden door naar Dordrecht. Hoezo vergezocht...
    pi_75558343
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef Yreal het volgende:
    Ik vind die kerstboom in de hal van utrecht Centraal trouwens wel baas

    SMS rood,wit,groen,blauw of mix en die joekel van een boom verspringt in die kleur en iedereen om dat ding schrikt zich de pleuris
    Die boom is leuk ja.
    Stond dr donderdagmiddag, klasgenoot van mij heeft 5 keer gesmst.
      zaterdag 12 december 2009 @ 20:20:13 #234
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75558448
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 20:16 schreef Crientj het volgende:

    [..]

    Die boom is leuk ja.
    Stond dr donderdagmiddag, klasgenoot van mij heeft 5 keer gesmst.


    Hoeveel kost die onzin?
    pi_75558527
    euro per keer

    maar al die schrikkende mensen is het waard
    pi_75560626
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 20:22 schreef Yreal het volgende:
    euro per keer
    Voor een goed doel neem ik aan?
    pi_75561825
    WNF ja

    Tis het waard
    pi_75564998
    Zo, 863 km achter de kiezen vandaag. Pretty much fatsoenlijk
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 12 december 2009 @ 23:48:35 #239
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75565281
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
    Zo, 863 km achter de kiezen vandaag. Pretty much fatsoenlijk
    Waar ben je allemaal geweest als ik vragen mag
    pi_75565409
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:48 schreef greavy het volgende:

    [..]

    Waar ben je allemaal geweest als ik vragen mag
    Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ook
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 13 december 2009 @ 00:18:36 #241
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_75566344
    Mijn TVP is ook een plaatje,
    En wel deze:
      Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2009 @ 00:30:55 #242
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_75566765
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
    Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
    DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
    Heeft iets met toelating te maken. 4 stellen in LM en drie in reizigersdienst.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2009 @ 00:32:59 #243
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_75566827
    Vandaag stonden Arriva D-GTW's 10322, 10317 en 10234 op Amersfoort Goederen
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_75570379
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ook
    Jeetje flash....hoe laat weg en hoe laat terug?
    Ik heb ook wel eens gekeken of het te doen was om naar Luxemburg met de trein te gaan voor een weekendje weg maar de reisduur leek mij te veel van het goede.
      zondag 13 december 2009 @ 09:49:59 #245
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75570594
    Me zus, oma en oom zitten in de trein van Lw naar Rta..
    Staan ze tussen Amfs en Amf stil, omdat er een brandmelding was gekomen van een wissel
    Verstoring verwacht rond 10:00 opgelost volgens de NS website.
    Staan al bijna een half uur stil daar
    pi_75570749
    quote:
    Nederland doet mee op Europees hogesnelheidsnet
    AMSTERDAM - Het heeft even geduurd, maar Nederland is vanaf zondag aangesloten op het Europese hogesnelheidsnet. De Thalys rijdt voortaan over de hogesnelheidslijn (hsl), waardoor een rit van Amsterdam naar Parijs drie uur en een ruim kwartier duurt in plaats van vier uur en een klein kwartier. „Een tijdwinst van 51 minuten”, aldus NS Hispeed, de exploitant van de Thalys.
    daar moeten we ook blij mee zijn.
      Redactie Sport zondag 13 december 2009 @ 10:28:01 #247
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_75570900
    quote:
    De andere hogesnelheidstrein van de NS, de Fyra die rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam, kent inmiddels een bezettingsgraad van 19 procent.
    Zo he, de NS is nog creatiever met cijfers dan die klimaat-'wetenschappers'
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_75571109
    De eerste faal van de nieuwe dienstregeling zit er al weer in. Overvolle trein tussen Den Bosch en utrecht. Blokkerkaartjes en vrije reisdagen die zo bang zijn dat ze de trein missen dat ze anderen niet eens de kans geven uit te stappen.

    Ze zijn zeker vergeten dat veel steden vandaag koopzondag hebben.
    pi_75571206
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 00:18 schreef NordicBlue het volgende:
    Mijn TVP is ook een plaatje,
    En wel deze:
    [ afbeelding ]
    Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hier .

    863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847) . 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
    pi_75573300
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:52 schreef Ireyon het volgende:

    [..]

    Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hier .

    863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847) . 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
    2x groningen -> den haag uitzitten en weer terug op 1 dag
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')