abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75537710
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Volgens mij zit daar toch ergens een foutje
Je gaat van Rotterdam Alexander naar Gouda, waar je later de trein neemt naar Utrecht, waar vervolgens later een trein naar Den Bosch gaat, en je vervolgens nog eens naar Tilburg gaat, om in Rotterdam Centraal te komen
Zoiets noem je wel een eindje om
Om in Rotterdam Centraal de IC brussel te nemen, 1 uur eerder of later maakt al niet veel meer uit, want je hebt dezelfde Eurostar..

Waar zit het verstand bij de NS HiSpeed
De reistijd scheelt 6,5 uur met een zelfde aankomsttijd
Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!
  Redactie Sport zaterdag 12 december 2009 @ 00:05:41 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75538274
jawel, je mag je reis immers overal onderbreken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75542921
Zelfs voor een incidentele reizigerdienst doet raillion niet even de locs een wasbeurt geven. Ik zie net de City Night Line vertrekken met een zwarte 1604.
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:27:30 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75543079
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!
Denk het wel, als je bij hun boekt.. Tickets zijn ook nog eens even duur
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:25:50 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75543543
quote:
Proefrit met passagiers op spoor naar Eemshaven

EEMSHAVEN - Voor het eerst in de geschiedenis rijdt er zaterdag een passagierstrein naar de Eemshaven.

Het gaat om een proefrit op het goederentreintraject van Roodeschool naar de Eemshaven. Het spoor is nu alleen bedoeld voor goederenverkeer. In 2012, als het nieuwe spoor gereed is, komt er een reguliere lijndienst. Deze komt uit bij de nieuwe AG Ems-terminal. Daar kunnen de passagiers overstappen op de veerboot naar Borkum.

De treinrit zaterdag is slechts voor een select gezelschap. Deze vertrekt om 12.00 uur uit Winsum.
Bron: RTV Noord

Dit bericht is deels onwaar
Er hebben wel degelijk eerder treinen over het traject gereden, zoals de Blauwe Engel, de Wadloper, een excursie trein met beschilderde locomotieven serie 2400,
pi_75543568
Voor de mensen in Den Haag... vandaag de laatste dag dat de Thalys in Den Haag stopt!
pi_75543771
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Interessant

betreffende het binnenlands reizen met Thalys
Ja cool Maar hoe ga je dat dan boeken/reserveren? Via NS HiSpeed krijg je bij A'dam-Rotterdam alleen maar Fyra voorgeschoteld. Ik heb ook zo'n 'vermoeden' dat er geen superdiscount is en je altijd 40,= betaald

De reistijd is bij 300kmu 0:32 ipv 0:41, hopelijk mogelijk vanaf medio 2010, wanneer Traxx ook geschikt is voor Level 2.

Heb laatst weer berichten op gevangen dat de levering van de Albatrossen (V250) nog wel tot 2012 kan gaan duren
Killing as few patients as possible.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:56:04 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75546265
Tegen de tijd dat de Albatrossen worden afgeleverd is de spoorconcessie dan afgelopen?
pi_75546565
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:11:13 #210
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75546611
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.

Ik durf te wedden dat Marc Descheemaecker de rittijden andermaal zal oprekken teneinde de punctualiteitsnormen te halen. Creatief? Ja, dat zeker.
pi_75546755
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.

Ik durf te wedden dat Marc Descheemaecker de rittijden andermaal zal oprekken teneinde de punctualiteitsnormen te halen. Creatief? Ja, dat zeker.
maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hard
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:17:19 #212
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75546783
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hard
Ja, maar niet zo opzichtig als de Belgen.
pi_75546877
Ik vind die kerstboom in de hal van utrecht Centraal trouwens wel baas

SMS rood,wit,groen,blauw of mix en die joekel van een boom verspringt in die kleur en iedereen om dat ding schrikt zich de pleuris
pi_75547211
Ik weet niet of deze hier al was geplaatst, maar volgens mij niet:
quote:
Er is geen sprake van dat de ICE in de toekomst mogelijk gaat verdwijnen. Dat stelt NS Hispeed in een reactie op een bericht van de Telegraaf. Telegraaf stelde op basis van een brief aan het personeel dat het voortbestaan van de ICE onzeker zou zijn.
Bron en meer

Gewoon weer een stukje Telegraafjournalistiek...
pi_75547317
wat een gepruts weer

Deze vind ik trouwens ook wel het vermelde waard
http://treinreiziger.nl/k(...)uigen_via_hsl-142032

ICK op de hsl
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:42:34 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75547389
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:35 schreef KapiteinT het volgende:
Ik weet niet of deze hier al was geplaatst, maar volgens mij niet:
[..]

Bron en meer

Gewoon weer een stukje Telegraafjournalistiek...
De krant van slapend Nederland.
pi_75547496
/wat is eigelijk de langste stoptrein in ons land?

Den haag cs - roosendaal?
pi_75547553
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:46 schreef Yreal het volgende:
/wat is eigelijk de langste stoptrein in ons land?

Den haag cs - roosendaal?
Die's meestal maar 2 bakken Plan V
pi_75547596
ik bedoelde meer als in serie
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:52:46 #220
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75547620
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Yreal het volgende:
ik bedoelde meer als in serie
Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
pi_75547674
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
dat zijn er toch 2?
pi_75547686
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
Dat zijn 2 verschillende series.

Maar als je zo gaat beredeneren is het Dordrecht - Leiden - Hilversum - Utrecht - Almere Oostvaarders. Want na Utrecht gaat ie weer verder als 'intercity' naar Almere,
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:55:58 #223
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75547698
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat zijn er toch 2?
Klopt.

Utrecht-Hilversum-Leiden dan.
pi_75547868
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Yreal het volgende:
ik bedoelde meer als in serie
Oh

Utrecht - Leiden via Hilversum duurt 4 minuten langer dan Rsd - Gvc, maar heeft wel evenveel tussenstops. Toch vind ik die eerste nogal 'valsspelen' aangezien 't een teringeind omrijden is
pi_75547959
Net als roosendaal -> zwolle zonder overstappen 25 minuten langer is dan via rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')