Ja, dat kan. Zowel met kaartje van het loket als uit de kaartautomaat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:03 schreef James1988 het volgende:
Mag je met de ICE trouwens ook grensoverscheidend reizen zonder reservering?
Ja hoorquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:03 schreef James1988 het volgende:
Mag je met de ICE trouwens ook grensoverscheidend reizen zonder reservering?
Hoe ist nou? Waar komt dit nou weer vandaan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:04 schreef Socios het volgende:
De toeslag op de ICE blijft gelukkig!
Ook vanaf zondag gewoon 2 euro erbij. Woeiii
Die ene flipse met zijn inside info die hier vorige week langs kwamquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:14 schreef Socios het volgende:
Gewoon van www.ns.nl
[ afbeelding ]
Betere vraag is wat überhaupt de bron is dat het afgeschaft zou worden?
Dat zou raar zijn. Ze kunnen toch zeggen dat je dat er maar bij had moeten kopen dan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:15 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet hoef je geen toeslag te kopen als je met de OV-chipkaart bij NS reist.
Hoe gaat dat met de Fyra dan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:21 schreef James1988 het volgende:
Ja, op zich wel. Maar het 'voordeel' van de OV-chipkaart is juist dat je niets meer hoeft te kopen omdat je al op saldo reist. Dan toch nog een toeslag vragen zou raar zijn.
Overigens, zie http://www.nshispeed.nl/n(...)zen-met-ov-chipkaart
Ik dacht dat je in de Fyra niet met de OVC kon reizenquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:31 schreef Christiaan het volgende:
H
[..]
Hoe gaat dat met de Fyra dan?
quote:Fyra: reizen op saldo + papieren Fyra toeslag tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
quote:Thalys: reizen op saldo is niet toegestaan in verband met verplichte reservering
Weet ik zo net nog niet. Hoe weet dat poortje dat je met ICE gaat, wanneer je gewoon incheckt op Amsterdam CS en uitcheckt op Utrecht CS? Je kunt dan ook best een InterCity genomen hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:36 schreef STTSJT het volgende:
Eigenlijk is er dus niks verandert. behal;ve dat je dan niet extra toeslag hoeft te betalen voor de ice (zou denk ik wel in de prijs zitten).
Misschien dat ze kijken waneer (welk tijdstip) je hebt gerezen en anderhand dar van controleren of je met de ice hebt gerezen of niet (oke ze kunnen je als nog naaien)quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet ik zo net nog niet. Hoe weet dat poortje dat je met ICE gaat, wanneer je gewoon incheckt op Amsterdam CS en uitcheckt op Utrecht CS? Je kunt dan ook best een InterCity genomen hebben.
Maar goed, het zou ook kunnen dat àlles gewoon duurder wordt. Zou me ook niet verbazen.
Een papieren dagkaartje met korting halen? (wegwerp of-chip of anoniem?)quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk wordt alles duurder. Hoe gaat het straks als we een hobbyrondje door het land gaan maken? Op saldo? Ben je een godsvermogen kwijt. Een dagkaart op de kaart laden? En dan? Elke overstap uit en in checken? Het zal me een flinke puinzooi worden met die schijtkaart. Echt NIEMAND zit te wachten op dat onding. En maar doordrukken
Heel makkelijk:quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk wordt alles duurder. Hoe gaat het straks als we een hobbyrondje door het land gaan maken? Op saldo? Ben je een godsvermogen kwijt. Een dagkaart op de kaart laden? En dan? Elke overstap uit en in checken? Het zal me een flinke puinzooi worden met die schijtkaart. Echt NIEMAND zit te wachten op dat onding. En maar doordrukken
Oh ja natuurlijkquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heel makkelijk:
- inchecken op het beginstation
- rondje maken
- uitstappen op een station voor het eindstation, hier uitchecken
- vervolgens weer inchecken en met de volgende trein naar je eindstation, en daar weer uitchecken
Is in 2013 station Arnhem eindelijk klaar. Speciaal gebouwd voor de ICE, gaat de ICE wegquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
Vrolijk Vrijdag!!quote:Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 11 December 16:06
Oorzaak Tussen Arnhem en Winterswijk langere reistijd door logistieke problemen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Reisadvies
Misschien moet het constant falende NS HiSpeed Nederland verlaten, snap niet dat het eigenlijk alleen maar aan het falen is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
Logistieke problemenquote:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article5936820.ecequote:Boxmeer - Veolia krijgt geen geld voor de internetproef op de Maaslijn.
De vervoersorganisatie liep een aantal weken geleden rijksgeld mis, omdat het was vergeten zich in te schrijven voor een subsidieregeling. Directeur Frank van Setten had destijds goede hoop alsnog geld te krijgen van de overheid, maar volgens een woordvoerster is het verzoek daarop afgewezen.
Al geloof ik eigenlijk niks van die verhouding.quote:NS Hispeed: stoppen ICE niet aan de orde
vrijdag 11 december 2009
Er is geen sprake van dat de ICE in de toekomst mogelijk gaat verdwijnen. Dat stelt NS Hispeed in een reactie op een bericht van de Telegraaf. Telegraaf stelde op basis van een brief aan het personeel dat het voortbestaan van de ICE onzeker zou zijn.
"Stoppen met ICE is niet aan de orde. NS Hispeed heeft gesprekken gevoerd met DB met als resultaat een gunstiger kostenverdeling van de operatie voor NS Hispeed." zegt woordvoerder Ronald Stevens in een reactie. Het gaat om gesprekken over het huidige lopende contract. Daarnaast zijn er omvangrijke marketinginspanningen gemaakt waardoor het aantal klanten moet gaan stijgen.
Het misverstand komt uit een brief die NS Hispeed naar haar personeel heeft gezonden. In de brief staat een ongelukkige zin die verkeerd is uitgelegd.
In De Telegraaf werd een anonieme medewerker aan het woord gelaten. Volgens deze medewerker zou NS Hispeed 4 miljoen verloren hebben aan problemen met e-tickets. Verder zou er voor ieder rijdend personeelslid vier man op het kantoor zitten. "Deze genoemde verhouding is volstrekt uit de lucht gegrepen. Die verhouding ligt ruim onder de 1 op 1. Van 4 miljoen verlies door verkeerd geprinte tickets is niets bekend." aldus de NS woordvoerder.
Tot slot geeft de woordvoerder van NS Hispeed aan dat het verlies schromelijk wordt overdreven. "Er is geen sprake van een jaarlijks verlies van tientallen miljoenen euro’s.Het klopt wel dat ICE tot nu toe altijd verliesgevend is geweest. De nieuwe marketingsplannen in combinatie met de gesprekken met DB moet daar nu verandering in komen."
Bron: Treinreiziger.nl
Er is wel vaak wat op mijn trajectquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:25 schreef Mkr het volgende:
Overwegstoring tussen afoort en Zwolle, seinen blijven rood en bomen gaan pas dicht als de trein al stapvoets op de weg rijd..
quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:02 schreef dennistd het volgende:
Veolia-faal:
[..]
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article5936820.ece
En mijn traject.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Er is wel vaak wat op mijn traject
Hoezo, de laatste keer dat het mogelijk is? Die sneltrein blijft voorlopig nog wel even bestaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:05 schreef Yreal het volgende:![]()
Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt
Jij was van plan om tot december volgend jaar niet meer naar school te gaan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:05 schreef Yreal het volgende:![]()
Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt ipv schiphol![]()
![]()
Mijn reputatie, wat doe ik
rond Harderwijk in elk geval, verder richting t harde ook wat ik begreep. Intussen is het weer voorbijquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
En mijn traject.
@Mkr, waar is die storing precies? ;o
Oh oke. Ik had het al gezien dat er iig geen storing is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:22 schreef Mkr het volgende:
[..]
rond Harderwijk in elk geval, verder richting t harde ook wat ik begreep. Intussen is het weer voorbij
Dit moet volgende week anders.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:25 schreef Mkr het volgende:
Overwegstoring tussen afoort en Zwolle, seinen blijven rood en bomen gaan pas dicht als de trein al stapvoets op de weg rijd..
Die trein rijdt vanaf maandag toch nog alleen maar Hoorn -> haarlem?quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:10 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Jij was van plan om tot december volgend jaar niet meer naar school te gaan?
Neequote:Op vrijdag 11 december 2009 21:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die trein rijdt vanaf maandag toch nog alleen maar Hoorn -> haarlem?
Bron is dezelfde site maar dan een paar weken terug. Toen kreeg je die mededeling dus niet voor reizen in drgl 2010! In het spoorboekje staat ook niet meer aangegeven dat de ICE toeslag heeft. En dat blijkt ook te kloppen maar alleen als je met zo'n chipding reist. Nu heeft die kaart dus eindelijk één voordeel(tje). Niet dat dat alle nadelen compenseert maar toch.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:14 schreef Socios het volgende:
Gewoon van www.ns.nl
[ afbeelding ]
Betere vraag is wat überhaupt de bron is dat het afgeschaft zou worden?
Volgens mij zit daar toch ergens een foutjequote:Op vrijdag 11 december 2009 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]
Of ik nou vertrek om 01:04 of om 07:30, ik ben bij beide om 12:33 op Londen St. Pancras
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |