Och, het zal eens wat anders zijnquote:Op donderdag 10 december 2009 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Speciale actie of zo? Normaal is het alleen bijzonder als er iets mis gaat, lijkt me sterk dat ze dit van te voren aankondigen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom heb ik een autoquote:Op donderdag 10 december 2009 11:54 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, fout in de TT, TR is al aangemaakt.![]()
Overigens, voor wie zich afvroeg wat er ook weer mis was met de ov-chipkaart: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Prorail heeft stroom over en wil oplaadtpalen voor auto's gaan neerzetten waar je met je OV-chipkaart kunt betalenquote:Op donderdag 10 december 2009 12:13 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Daarom heb ik een autoAl wordt dat ook fors duurder met de kmheffing straks
Dank. Nu snel weer weg hier zeker?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:00 schreef Anne het volgende:
TT aangepast.
Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.quote:
Als je er nog een paar hebt dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.
Als je de metrosporen meetelt haal je de 9 denk ik welquote:Op donderdag 10 december 2009 12:48 schreef Crientj het volgende:
Dankje Flash, al is het raar als dr geen spoor 9 bestaat daar. ;o
Je bedoelt met linkjes als Siemens.Velaro.D.2009.8.parts.320k-DIMENSION-.torrent? Daar ben ik zelf ook nog naar op zoek.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:28 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Als je er nog een paar hebt dan?(Wel met treinen)
![]()
4? zie via google maps er maar 2quote:Op donderdag 10 december 2009 13:35 schreef James1988 het volgende:
4 treinsporen bij Schiedam. Lijkt me niet dat er nog 5 metrosporen liggen?
Dat kan, was me nog niet opgevallen. Maar ik keek er an met de satelliet optie (dus met al die lucht foto's die aan elkaar geplakt zijn) Of zit ik op de verkeerde plek te kijken in Schiedam?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:00 schreef James1988 het volgende:
Google Maps toont 2 sporen die in de buurt van elkaar liggen in de mapsweergave altijd maar als één.
Huh, wat? Google Maps toont ook vier sporen op Schiedam Centrum, hoor.quote:
ik zie mn fout al. Als ik Schiedam station in toets kom ik niet bij het 4 viersporig station uit, Maar bij Nieuwland (zoals je al zei) Heb net ff t spoor gevolgd en kom dan uit bij een ander station met de 4 sporen (Schiedam Centrum)quote:Op donderdag 10 december 2009 14:03 schreef Yreal het volgende:
Je hebt ook schiedam nieuwland, of hoe die keet ook heet
Daar kwam ik net zelf achterquote:Op donderdag 10 december 2009 14:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wat? Google Maps toont ook vier sporen op Schiedam Centrum, hoor.
Bronquote:De NMBS neemt vanaf vandaag twee treinstations terug in gebruik. Het gaat om de stopplaatsen Brussel-West en Simonis.
Nooi gezezien dat ze met zn 4en redenquote:Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
Maar op zich wel goed. Simonis ligt wat de metro betreft natuurlijk best handig.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BronKan ik WEER terug zometeen
Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996)
WTF dat meen je nietquote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.
Ja idd vertel dat eensquote:Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
Ik heb al via-via vernomen dat men er reikhalzend naar uitkijktquote:Op donderdag 10 december 2009 21:03 schreef James1988 het volgende:
Via-via vernomen dat de V250 volgende week gaat beginnen aan toelatingsritten in België.
plaatje? Ik weet al die dingens nietquote:Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef James1988 het volgende:
Overigens gaan ook de ES64F4-locs aan een toelatingsprocedure voor België beginnen. Ofwel: naast NMBS-Traxx'en kunnen we straks ook Railion-eurosprinters gaan verwachten richting de Belgische grens.
quote:Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaartIemand die zin heeft om mee te gaan?
Ein Topf nassquote:Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Dit is een Traxx (BR 186):
[ afbeelding ]
Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
[ afbeelding ]
Is een idee. Ik was zoiets van plan op het moment dat men verklaart dat het allemaal succesvol ingevoerd is en zo. Maar een Before-and-After assessment kan ook wel natuurlijkquote:Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaartIemand die zin heeft om mee te gaan?
De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ein Topf nass
Al is de livrei van die tweede minder lelijk. Ik zie die nog weleens smorgens door Ut karren met een sleep kolenwagens eraan.
Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
(...)
Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
[ afbeelding ]
Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw bestquote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.
Vindt die kleur wel wat hebben, maar eerlijk is eerlijk andere kleuren vindt ik ook mooierquote:Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw best
Fix je avatar eens aubquote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?
Is hij geen treindienstleider?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
Valt niks aan t e fixen als je er geen hebtquote:
Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekentquote:Op donderdag 10 december 2009 21:30 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Valt niks aan t e fixen als je er geen hebt
En ik moet er nog 1 maken (Laatste paar keer wou het me niet echt lukken).
Mee eens... mooi geluid. Goede opname ookquote:Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:
(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren
)
uhu uhuquote:Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:
(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren
)
Nummer 2 die t vraagtquote:Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekent
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
rijmt leuk![]()
Beetje als Hendrik Jan de Tuinman
quote:Nederland In Den Haag is eergistermiddag een zogenaamde 'treinsurfer' opgepakt. De Spoorwegpolitie trof de man aan op rangeerterrein De Binckhorst in Den Haag. De man is tussen Den Haag CS en het rangeerterrein meegereisd op een treeplank van de trein.
De man bleek gewond aan zijn gezicht te zijn. Er is eerste hulp verleend, daarna is de man aangehouden en werd er proces-verbaal opgemaakt. De hoogte van de boete is nog niet bekend, die moet de officier van justitie nog bepalen.
Het is overigens niet de eerste keer dat de man aan de verkeerde kant van de trein meereisde.
door Bram (vulli) op 10-12-2009 @ 21:52
God ja, shit happensquote:Op donderdag 10 december 2009 22:14 schreef STTSJT het volgende:
Van de nieuwes pagina (of hoe je het ook noemt)
[..]
Zo dat doet i goed danquote:Op donderdag 10 december 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God ja, shit happens![]()
Ik ken ook een belg die zich rustig naar de Cartesiusweg laat afvoeren en snachts over de sporen terugloopt naar Utrecht Centraal om daar zijn weg te vervolgen of er niks aan de hand is. Dan hebben we het over een gastje van 14 jaar die met een interrail in de herfstvakantie een rondje Lokeren - Barcelona - Istanbul - Narvik maakt, single handed.
Voor zo'npost-icon moet je echt vroeger opstaan hoor
Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maarquote:Op donderdag 10 december 2009 22:24 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zo dat doet i goed danIs i al een keer betrapt? (zou vast wel anders was het niet bekend
)
aa soquote:Op donderdag 10 december 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maar
Bronquote:Twijfel over studenten-ov-chipkaart
10 december 2009
AMSTERDAM - De studentenbonden zijn er nog niet helemaal gerust op dat het goed komt met de invoering van de ov-chipkaart voor studenten.
Studenten zouden vanaf 16 december tot 1 januari hun zogeheten reisrechten op hun ov-chipkaart bij ongeveer duizend oplaadpalen in het land kunnen opladen.
Maar de vervoerbedrijven hebben na testen uit vrees voor te lange wachtrijen - het gaat om ongeveer 650.000 studenten - de periode verlengd tot eind januari. Volgens een woordvoerder kunnen de studenten tot dan zonder problemen blijven reizen, ook in Amsterdam en Rotterdam.
Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het "terecht" dat de invoering is uitgesteld tot eind januari. "We hopen wel dat het goed gaat en studenten hun kaart kunnen gaan gebruiken."
Greavy is not alonequote:Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef greavy het volgende:
* greavy heeft niet vertrouwen in de OV-Chipkaart.
flippen op een rit van een kwartiertjequote:Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag met iemand in de trein gezeten die normaal de Intercity vanaf Utrecht naar Amersfoort pakt, ik moet verder dus ik neem de stoptrein.. Die kerel is dus gewend aan de ICM en we zaten op het balkon van een DD-AR. Hij flipte hem zowat bij het gekraak en gepiep van de trein
.. Ik merk het al niet eens meer
And youre not the only onequote:
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzoquote:Op donderdag 10 december 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
flippen op een rit van een kwartiertje
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativerenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzo. Moet toegeven, ze maken wel een pokkeherrie
. En de verwarming stond keihard tegen mijn enkels te loeien. Koud bovenlichaam en kneiterwarme voeten
Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leukquote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Hoe doe je dat dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Dat lijkt me nog erger dan warme voeten en koud boven lichaamquote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoetquote:
Hahahaquote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoet![]()
http://video.google.nl/videoplay?docid=7710464624612543793# vanaf 6:14
Me2.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 10-12-2009 23:21:23 ]
Das nog eens een hele reisquote:Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Me2.
Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over![]()
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.
(..)
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Me2.
Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over![]()
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.
samengevat:Was dat op een zondag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring
. Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.
Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Was dat op een zondag?. Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring
. Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.
Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.
Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaanquote:Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Das nog eens een hele reis![]()
Je was er zekers goed zat van aan t einde?
Dat proppen heb ik dit schooljaar al een paar keer moeten doenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Op een vrijdag.
Tevens zijn de tijden ongeveer, weet ze niet exact meer.. Kan misschien hoogstens 5 minuten schelen.
[..]
Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaan![]()
Heb toen onderweg wel even met een conducteur in Zwolle gesproken, en mocht van hem 1e klas gaan zitten, hij vond het wel erg, zo'n grove storing..
Toen kon ik vanaf Zwolle eerste klas reizen
In de trein Arnhem - Zwolle ook 1e klas, omdat de trein bomvol zat, en toen moesten er in Deventer nog mensen bij, wat amper ging passen (oftewel, PROPPEN).
Waren toen genoeg NS service en veiligheid mensen op deventer aanwezig.. Bij elke trein deur 2
De trein Zwolle- Leeuwarden was tevens een V-IRM, en de trein Arnhem - Zwolle ook.
ICM kan tot 18 bakken... maar maximaal 15 ivm perron capaciteitquote:Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef greavy het volgende:
Hoeveel treinstellen mogen maximaal gekoppeld worden (ICM, Virm, ICL, ICK, Mat'64, SLT, SGMm, DD-AR e.d.)?
Mij lijkt dat er toch ergens een limiet zit, of wordt dit per rit die gereden word bekeken, door de perron lengtes? Of geld er een algemeen maximum?
Wordt er ook 1 wakkerquote:
aaaaa nice ^^quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:21 schreef Yreal het volgende:
huiswerk man, huiswerk, nachje doorhalen.
bier koffie vreten en ergernis, lekker de hele vrijdag slapen
Aa das minder nicequote:Op vrijdag 11 december 2009 01:26 schreef Yreal het volgende:
Ik moet morgen om 7 uur ook weer gewoon naar school
eerst naar de HES, Dan naar de HHS, dan weer naar de HES en dan naar bed
heb je dan nog zoveel huiswerk?quote:
Wie heeft het dan over huiswerkquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ga over treinen lullen ofzo, niet over hw etc..
Als de nachttreinen maar rijden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:34 schreef Yreal het volgende:
de nachtbaggertopics zijn dood
Dan kan ik nietquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:42 schreef Yreal het volgende:
we moeten maar eens een meet organiseren
Proefbalonetje
Volgende week vrijdag?
Als ze het systeem van SM'90 hebben overgenomen dan draait het op een eigen operating system van HOLEC.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996)
Kleine correctie: VIRM kan tot 14 bakken, dus 2x IV en 1x VIquote:Op donderdag 10 december 2009 23:40 schreef weps het volgende:
[..]
Virm tot max 12 bakken. dus 2x VIRM VI of 3x VIRM IV
Stelletje vinger ververs daar zeg!quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
Nee, het was het tweetje van het NSM.quote:
Die is al een tijdje geelquote:
Deze dus:quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, het was het tweetje van het NSM.
[zeik] Ja, maar dan met de panto achterop. [/zeik]quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is al een tijdje geel
[..]
Deze dus:
[ afbeelding ]
(foto is van 2 februari)
Neequote:Op vrijdag 11 december 2009 11:48 schreef Christiaan het volgende:
Vanaf maandag mogen we dus zonder toeslag met de ICE?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja, dat kan. Zowel met kaartje van het loket als uit de kaartautomaat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:03 schreef James1988 het volgende:
Mag je met de ICE trouwens ook grensoverscheidend reizen zonder reservering?
Ja hoorquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:03 schreef James1988 het volgende:
Mag je met de ICE trouwens ook grensoverscheidend reizen zonder reservering?
Hoe ist nou? Waar komt dit nou weer vandaan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:04 schreef Socios het volgende:
De toeslag op de ICE blijft gelukkig!
Ook vanaf zondag gewoon 2 euro erbij. Woeiii
Die ene flipse met zijn inside info die hier vorige week langs kwamquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:14 schreef Socios het volgende:
Gewoon van www.ns.nl
[ afbeelding ]
Betere vraag is wat überhaupt de bron is dat het afgeschaft zou worden?
Dat zou raar zijn. Ze kunnen toch zeggen dat je dat er maar bij had moeten kopen dan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:15 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet hoef je geen toeslag te kopen als je met de OV-chipkaart bij NS reist.
Hoe gaat dat met de Fyra dan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:21 schreef James1988 het volgende:
Ja, op zich wel. Maar het 'voordeel' van de OV-chipkaart is juist dat je niets meer hoeft te kopen omdat je al op saldo reist. Dan toch nog een toeslag vragen zou raar zijn.
Overigens, zie http://www.nshispeed.nl/n(...)zen-met-ov-chipkaart
Ik dacht dat je in de Fyra niet met de OVC kon reizenquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:31 schreef Christiaan het volgende:
H
[..]
Hoe gaat dat met de Fyra dan?
quote:Fyra: reizen op saldo + papieren Fyra toeslag tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
quote:Thalys: reizen op saldo is niet toegestaan in verband met verplichte reservering
Weet ik zo net nog niet. Hoe weet dat poortje dat je met ICE gaat, wanneer je gewoon incheckt op Amsterdam CS en uitcheckt op Utrecht CS? Je kunt dan ook best een InterCity genomen hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:36 schreef STTSJT het volgende:
Eigenlijk is er dus niks verandert. behal;ve dat je dan niet extra toeslag hoeft te betalen voor de ice (zou denk ik wel in de prijs zitten).
Misschien dat ze kijken waneer (welk tijdstip) je hebt gerezen en anderhand dar van controleren of je met de ice hebt gerezen of niet (oke ze kunnen je als nog naaien)quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet ik zo net nog niet. Hoe weet dat poortje dat je met ICE gaat, wanneer je gewoon incheckt op Amsterdam CS en uitcheckt op Utrecht CS? Je kunt dan ook best een InterCity genomen hebben.
Maar goed, het zou ook kunnen dat àlles gewoon duurder wordt. Zou me ook niet verbazen.
Een papieren dagkaartje met korting halen? (wegwerp of-chip of anoniem?)quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk wordt alles duurder. Hoe gaat het straks als we een hobbyrondje door het land gaan maken? Op saldo? Ben je een godsvermogen kwijt. Een dagkaart op de kaart laden? En dan? Elke overstap uit en in checken? Het zal me een flinke puinzooi worden met die schijtkaart. Echt NIEMAND zit te wachten op dat onding. En maar doordrukken
Heel makkelijk:quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk wordt alles duurder. Hoe gaat het straks als we een hobbyrondje door het land gaan maken? Op saldo? Ben je een godsvermogen kwijt. Een dagkaart op de kaart laden? En dan? Elke overstap uit en in checken? Het zal me een flinke puinzooi worden met die schijtkaart. Echt NIEMAND zit te wachten op dat onding. En maar doordrukken
Oh ja natuurlijkquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heel makkelijk:
- inchecken op het beginstation
- rondje maken
- uitstappen op een station voor het eindstation, hier uitchecken
- vervolgens weer inchecken en met de volgende trein naar je eindstation, en daar weer uitchecken
Is in 2013 station Arnhem eindelijk klaar. Speciaal gebouwd voor de ICE, gaat de ICE wegquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
Vrolijk Vrijdag!!quote:Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 11 December 16:06
Oorzaak Tussen Arnhem en Winterswijk langere reistijd door logistieke problemen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Reisadvies
Misschien moet het constant falende NS HiSpeed Nederland verlaten, snap niet dat het eigenlijk alleen maar aan het falen is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
Logistieke problemenquote:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article5936820.ecequote:Boxmeer - Veolia krijgt geen geld voor de internetproef op de Maaslijn.
De vervoersorganisatie liep een aantal weken geleden rijksgeld mis, omdat het was vergeten zich in te schrijven voor een subsidieregeling. Directeur Frank van Setten had destijds goede hoop alsnog geld te krijgen van de overheid, maar volgens een woordvoerster is het verzoek daarop afgewezen.
Al geloof ik eigenlijk niks van die verhouding.quote:NS Hispeed: stoppen ICE niet aan de orde
vrijdag 11 december 2009
Er is geen sprake van dat de ICE in de toekomst mogelijk gaat verdwijnen. Dat stelt NS Hispeed in een reactie op een bericht van de Telegraaf. Telegraaf stelde op basis van een brief aan het personeel dat het voortbestaan van de ICE onzeker zou zijn.
"Stoppen met ICE is niet aan de orde. NS Hispeed heeft gesprekken gevoerd met DB met als resultaat een gunstiger kostenverdeling van de operatie voor NS Hispeed." zegt woordvoerder Ronald Stevens in een reactie. Het gaat om gesprekken over het huidige lopende contract. Daarnaast zijn er omvangrijke marketinginspanningen gemaakt waardoor het aantal klanten moet gaan stijgen.
Het misverstand komt uit een brief die NS Hispeed naar haar personeel heeft gezonden. In de brief staat een ongelukkige zin die verkeerd is uitgelegd.
In De Telegraaf werd een anonieme medewerker aan het woord gelaten. Volgens deze medewerker zou NS Hispeed 4 miljoen verloren hebben aan problemen met e-tickets. Verder zou er voor ieder rijdend personeelslid vier man op het kantoor zitten. "Deze genoemde verhouding is volstrekt uit de lucht gegrepen. Die verhouding ligt ruim onder de 1 op 1. Van 4 miljoen verlies door verkeerd geprinte tickets is niets bekend." aldus de NS woordvoerder.
Tot slot geeft de woordvoerder van NS Hispeed aan dat het verlies schromelijk wordt overdreven. "Er is geen sprake van een jaarlijks verlies van tientallen miljoenen euro’s.Het klopt wel dat ICE tot nu toe altijd verliesgevend is geweest. De nieuwe marketingsplannen in combinatie met de gesprekken met DB moet daar nu verandering in komen."
Bron: Treinreiziger.nl
Er is wel vaak wat op mijn trajectquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:25 schreef Mkr het volgende:
Overwegstoring tussen afoort en Zwolle, seinen blijven rood en bomen gaan pas dicht als de trein al stapvoets op de weg rijd..
quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:02 schreef dennistd het volgende:
Veolia-faal:
[..]
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article5936820.ece
En mijn traject.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Er is wel vaak wat op mijn traject
Hoezo, de laatste keer dat het mogelijk is? Die sneltrein blijft voorlopig nog wel even bestaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:05 schreef Yreal het volgende:![]()
Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt
Jij was van plan om tot december volgend jaar niet meer naar school te gaan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:05 schreef Yreal het volgende:![]()
Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt ipv schiphol![]()
![]()
Mijn reputatie, wat doe ik
rond Harderwijk in elk geval, verder richting t harde ook wat ik begreep. Intussen is het weer voorbijquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
En mijn traject.
@Mkr, waar is die storing precies? ;o
Oh oke. Ik had het al gezien dat er iig geen storing is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:22 schreef Mkr het volgende:
[..]
rond Harderwijk in elk geval, verder richting t harde ook wat ik begreep. Intussen is het weer voorbij
Dit moet volgende week anders.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:25 schreef Mkr het volgende:
Overwegstoring tussen afoort en Zwolle, seinen blijven rood en bomen gaan pas dicht als de trein al stapvoets op de weg rijd..
Die trein rijdt vanaf maandag toch nog alleen maar Hoorn -> haarlem?quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:10 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Jij was van plan om tot december volgend jaar niet meer naar school te gaan?
Neequote:Op vrijdag 11 december 2009 21:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die trein rijdt vanaf maandag toch nog alleen maar Hoorn -> haarlem?
Bron is dezelfde site maar dan een paar weken terug. Toen kreeg je die mededeling dus niet voor reizen in drgl 2010! In het spoorboekje staat ook niet meer aangegeven dat de ICE toeslag heeft. En dat blijkt ook te kloppen maar alleen als je met zo'n chipding reist. Nu heeft die kaart dus eindelijk één voordeel(tje). Niet dat dat alle nadelen compenseert maar toch.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:14 schreef Socios het volgende:
Gewoon van www.ns.nl
[ afbeelding ]
Betere vraag is wat überhaupt de bron is dat het afgeschaft zou worden?
Volgens mij zit daar toch ergens een foutjequote:Op vrijdag 11 december 2009 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]
Of ik nou vertrek om 01:04 of om 07:30, ik ben bij beide om 12:33 op Londen St. Pancras
Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens mij zit daar toch ergens een foutje![]()
Je gaat van Rotterdam Alexander naar Gouda, waar je later de trein neemt naar Utrecht, waar vervolgens later een trein naar Den Bosch gaat, en je vervolgens nog eens naar Tilburg gaat, om in Rotterdam Centraal te komen![]()
Zoiets noem je wel een eindje om![]()
Om in Rotterdam Centraal de IC brussel te nemen, 1 uur eerder of later maakt al niet veel meer uit, want je hebt dezelfde Eurostar..
Waar zit het verstand bij de NS HiSpeed
De reistijd scheelt 6,5 uur met een zelfde aankomsttijd![]()
Denk het wel, als je bij hun boekt.. Tickets zijn ook nog eens even duurquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!
Bron: RTV Noordquote:Proefrit met passagiers op spoor naar Eemshaven
EEMSHAVEN - Voor het eerst in de geschiedenis rijdt er zaterdag een passagierstrein naar de Eemshaven.
Het gaat om een proefrit op het goederentreintraject van Roodeschool naar de Eemshaven. Het spoor is nu alleen bedoeld voor goederenverkeer. In 2012, als het nieuwe spoor gereed is, komt er een reguliere lijndienst. Deze komt uit bij de nieuwe AG Ems-terminal. Daar kunnen de passagiers overstappen op de veerboot naar Borkum.
De treinrit zaterdag is slechts voor een select gezelschap. Deze vertrekt om 12.00 uur uit Winsum.
Ja coolquote:Op vrijdag 11 december 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Interessant
betreffende het binnenlands reizen met Thalys
En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hardquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.
Ik durf te wedden dat Marc Descheemaecker de rittijden andermaal zal oprekken teneinde de punctualiteitsnormen te halen. Creatief? Ja, dat zeker.![]()
![]()
Ja, maar niet zo opzichtig als de Belgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hard
Bron en meerquote:Er is geen sprake van dat de ICE in de toekomst mogelijk gaat verdwijnen. Dat stelt NS Hispeed in een reactie op een bericht van de Telegraaf. Telegraaf stelde op basis van een brief aan het personeel dat het voortbestaan van de ICE onzeker zou zijn.
De krant van slapend Nederland.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:35 schreef KapiteinT het volgende:
Ik weet niet of deze hier al was geplaatst, maar volgens mij niet:
[..]
Bron en meer
Gewoon weer een stukje Telegraafjournalistiek...
Die's meestal maar 2 bakken Plan Vquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:46 schreef Yreal het volgende:
/wat is eigelijk de langste stoptrein in ons land?
Den haag cs - roosendaal?
dat zijn er toch 2?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
Dat zijn 2 verschillende series.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
Ohquote:
Dat is niet echt vanwege het omreizen natuurlijkquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Yreal het volgende:
Net als roosendaal -> zwolle zonder overstappen 25 minuten langer is dan via rotterdam
Ja echt absurd: ter vergelijking; een doorsnee Nederlandse IC haalt gemiddeld 85-90km/u dat is dus inclusief talloze stops! Echte IC's zoals de Noordoost halen zelfs nog bijna 100 gemiddeld!quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
Dat heb ik ook gelezen ja... hoeveel ervan waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
Heb laatst weer berichten op gevangen dat de levering van de Albatrossen (V250) nog wel tot 2012 kan gaan duren
In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:55 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende series.![]()
Maar als je zo gaat beredeneren is het Dordrecht - Leiden - Hilversum - Utrecht - Almere Oostvaarders. Want na Utrecht gaat ie weer verder als 'intercity' naar Almere,
Echt? Opzich klopt het wel; hij keert in Utrecht op de trein naar Leiden en die gaat vanaf Leiden door naar Dordrecht. Hoezo vergezocht...quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.
Die boom is leuk ja.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef Yreal het volgende:
Ik vind die kerstboom in de hal van utrecht Centraal trouwens wel baas
SMS rood,wit,groen,blauw of mix en die joekel van een boom verspringt in die kleur en iedereen om dat ding schrikt zich de pleuris
quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:16 schreef Crientj het volgende:
[..]
Die boom is leuk ja.
Stond dr donderdagmiddag, klasgenoot van mij heeft 5 keer gesmst.
Voor een goed doel neem ik aan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:22 schreef Yreal het volgende:
euro per keer
Waar ben je allemaal geweest als ik vragen magquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, 863 km achter de kiezen vandaag. Pretty much fatsoenlijk
Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ookquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar ben je allemaal geweest als ik vragen mag
Heeft iets met toelating te maken. 4 stellen in LM en drie in reizigersdienst.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
Jeetje flash....hoe laat weg en hoe laat terug?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ook
quote:Nederland doet mee op Europees hogesnelheidsnet
AMSTERDAM - Het heeft even geduurd, maar Nederland is vanaf zondag aangesloten op het Europese hogesnelheidsnet. De Thalys rijdt voortaan over de hogesnelheidslijn (hsl), waardoor een rit van Amsterdam naar Parijs drie uur en een ruim kwartier duurt in plaats van vier uur en een klein kwartier. „Een tijdwinst van 51 minuten”, aldus NS Hispeed, de exploitant van de Thalys.
Zo he, de NS is nog creatiever met cijfers dan die klimaat-'wetenschappers'quote:De andere hogesnelheidstrein van de NS, de Fyra die rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam, kent inmiddels een bezettingsgraad van 19 procent.
Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hierquote:Op zondag 13 december 2009 00:18 schreef NordicBlue het volgende:
Mijn TVP is ook een plaatje,
En wel deze:
[ afbeelding ]
2x groningen -> den haag uitzitten en weer terug op 1 dagquote:Op zondag 13 december 2009 10:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hier.
863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847). 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
Nachttreinen doen wonderenquote:Op zondag 13 december 2009 10:52 schreef Ireyon het volgende:
863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847). 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
quote:Op zondag 13 december 2009 13:06 schreef Ireyon het volgende:
http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-614457/
*mompelt iets over "Als er op 13 december ook maar één trein met 300km/h over de HSL rijdt, geef ik een rondje"
Nou, en wat een succes was hetquote:107 Teletekst zo 13 dec
***************************************
Thalys fors vertraagd op eerste rit
***************************************
` Bij zijn eerste officiële Nederlandse
rit op volle snelheid heeft de Thalys
35 minuten vertraging opgelopen.Hij
verliet al 6 minuten te laat Amsterdam
doordat er een andere trein op de rails
stond.De vertraging liep verder op door
storingen in het veiligheidssysteem bij
Barendrecht en bij de Belgische grens.
De Thalys reed wel voor het eerst met
passagiers 300 kilometer per uur in
Nederland.Dat gebeurde ten zuiden van
Rotterdam;tussen Amsterdam en Rotterdam
gaat het voorlopig niet harder dan 160.
Volgens de dienstregeling duurt de rit
Amsterdam-Parijs voortaan 3 uur en 18
minuten;51 minuten minder dan voorheen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
--> --> --> -->
www.jizdenka.czquote:Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef Peter het volgende:
Den Haag HS - Valance TGV
Waar kan ik vinden hoe lang dat is?
Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banenquote:Op zondag 13 december 2009 10:46 schreef Fixers het volgende:
De eerste faal van de nieuwe dienstregeling zit er al weer in. Overvolle trein tussen Den Bosch en utrecht. Blokkerkaartjes en vrije reisdagen die zo bang zijn dat ze de trein missen dat ze anderen niet eens de kans geven uit te stappen.
Ze zijn zeker vergeten dat veel steden vandaag koopzondag hebben.
Gewoon er recht door heen lopen. Ik mik dan echt recht op de gene die in het midden gaan staan er loop ze gewoon recht naar achterenquote:Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banen
En weer een nederlaag voor de firma 's Morgens In De Vroegte!quote:Op zondag 13 december 2009 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Nou, en wat een succes was het![]()
Maar goed, eerste ondje voor mij in de Pimpel tijdens de volgende PTA-treinentopicmeet
Nederlaagquote:Op zondag 13 december 2009 13:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En weer een nederlaag voor de firma 's Morgens In De Vroegte!
Hoezo bescheiden?
Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(quote:
Jawel hoorquote:Op zondag 13 december 2009 14:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(
Je moet hem eerst op international tickets zetten.quote:Op zondag 13 december 2009 14:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(
Hij doet het alleen bij nationaal ticket hoor. Zie geen KM staan bij int. ticketquote:
Die eerste is niet zo gek, er stopt terminste nog een IC in Delft. Op de Amsterdamse vertrekstaten is Duivdendrecht gepromoveerd tot IC-stop en nu staat dus achter álle IC's richting Utrecht "stopt niet in Duivendrecht". Kruiningen-Yerseke en Vlissingen souburg zijn dan ineens weer geen IC-station meer dus achter alle IC's naar Vlissingen staat dat die daar ook stoppen.quote:Op zondag 13 december 2009 14:04 schreef Yreal het volgende:
Op de Vertrekstaten van den HS staat delft nu als IC stop
Der staan echt heel veel stations nu raar aangegeven op die borden zover ik nu zie.. Woerden als Sneltrein stop vanaf bijlmer arena![]()
Dat idee had ik juist wel.. Met 5 trappen per perron, waarvan 1 voor de overloop aan de westkant, 2 voor de onderdoorgang en 2 voor de oostkant-overloop, lijkt het me dat passagiers binnen no-time afgevoerd zijn. Het claustrofobische gevoel had ik helemaal niet, al moet ik zeggen dat het op die foto inderdaad wat lager lijkt. Alle reisinformatie wordt bovendien erg vaak en duidelijk per perron aangegeven.quote:Op zondag 13 december 2009 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Best een mooi gebouw geworden, hoewel niet erg functioneel, en zeker niet berekend op het verstouwen van grote reizigersstromen.
De roltrappen naar beide overlopen waren gisteren afgeslotenquote:Op zondag 13 december 2009 17:10 schreef Ireyon het volgende:
Dat idee had ik juist wel.. Met 5 trappen per perron, waarvan 1 voor de overloop aan de westkant, 2 voor de onderdoorgang en 2 voor de oostkant-overloop,
Ik heb me ook geërgerd aan het feit dat de lokettenzaal door een uitermate smal schuifdeurtje "bereikbaar" is. Ideaal plekje om lekker dom om je heen te gaan staan kijken met zesenveertig koffers om je heenquote:Het claustrofobische gevoel had ik helemaal niet, al moet ik zeggen dat het op die foto inderdaad wat lager lijkt.
Niet gezien. Maar het was ook eigenlijk niet echt een excursiepuntje van te vorenquote:Was die tentoonstelling over de bouw nog aanwezig trouwens? Daar zaten ook erg mooie platen tussen![]()
Opvallend dat het juist altijd de oudjes zijn die zich op deze manier asociaal gedragen. Zodra de deur opengaat alvast een hand op die stang en een voet op de treeplank. En dan de andere voet zo ver mogelijk van de treeplank vandaan, resulterende in een halve spagaatquote:Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banen
Jep, als je kijkt in de normale NS reisplanner zie je dat deze trein staat aangegeven als Fyra (NS)quote:Op zondag 13 december 2009 16:25 schreef greavy het volgende:
Wat houd in hemelsnaam deze trein in?
16:30 Amsterdam Centraal HSN , Extra trein
Zie ik de hele dag al staan bij de Actuele Vertrektijden van NS, station Rotterdam Centraal..
(...)
Ja inderdaad, er moet eens wat concreet verbeterd worden aan het conventionele spoor, en niet blijven bouwen, bouwen en nog eens bouwen. En dat dan ook nog eens aan privé bedrijven overlaten en alles aanbesteden zodat het lekker duur wordt. VVD style.quote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef davidov2009 het volgende:
Een paar jaar geleden deed de Thalys in iets van 3:55 naar Parijs over het conventionele spoor, en meestal reed 'ie ook optijd. Met de HSL-Zuid + vertragingen is tijdwinst dus maarliefst 7 minuten (verschil tussen 3:48 en 3:55), en dat voor 6,9 miljard euro! Wie spreekt er nog over de verkwisting van een paar miljoen op Sittard-Heerlen voor 1 á 2 minuten versnelling (dat wordt van 100-->120 opgewaardeerd), we hebben nu de HSL zuid voor slechts 1 miljard euro per minuut tijdwinst!: NS Hispeed --><-- Ik
Heel bijzonder inderdaad ja. Honderd jaar levenservaring, en dan ZO'N foutquote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Opvallend dat het juist altijd de oudjes zijn die zich op deze manier asociaal gedragen. Zodra de deur opengaat alvast een hand op die stang en een voet op de treeplank. En dan de andere voet zo ver mogelijk van de treeplank vandaan, resulterende in een halve spagaat
EIgenlijk wel ja, maar Ofyles2 heeft een SMADELIJKE NEDERLAAG van mij nodig om zijn zondag door te komen zonder uit het raam te springen. Ik maak graag mensen blij, zie jequote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef davidov2009 het volgende:
@Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheid
Lawl !quote:
Goed dat je het zegt. Ik moet mijn homeprints nog afdrukken.quote:Op zondag 13 december 2009 18:27 schreef timp0e het volgende:
volgende week zondag met de Thalys naar Parijs. Hopenlijk zijn alle kinderziektes eruit!
ik heb dit even gejat en er een baggertopic in KLB mee gemaaktquote:Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep, als je kijkt in de normale NS reisplanner zie je dat deze trein staat aangegeven als Fyra (NS)Die gaat natuurlijk niet op za-zo, maar de dienstregelingdrabbers hebben 'm al wel in de digitale vertrekstaten gezet, zodat ie dus in de reisplanner (en actuele vertrektijden=AV) naar voren komt, maar alleen op de dag zelf. Dat is vorig jaar ook gebeurd met Fyra, toen ie pas in september 2009 ging rijden stond ie al in december 2008 in de AV. Dat heeft nog maanden geduurd voordat dat hersteld was. Als het goed is gaat in april, juni of september Fyra ook za-zo rijden, dus wellicht hoeft het er dan al niet eens meer uit
@Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheidWant;
Bijna alle Thalyssen hebben vandaag +15 tot +40 (bij aankomst in A'dam danwel Parijs). Het lijkt vooral te liggen aan de HSL aansluiting bij Barendrecht en aan de communicatieovergang bij België-grens. De problemen zullen nog wel even aanhouden; de Thalys 9339 heeft inmiddels een onvoorstelbare +80 aan z'n broek! (en dat kan nog wel oplopen ook)
Als NS Hispeed nog een optijd-percentage van >10% wil halen voor Thalys, dan moet de reistijd in de planner worden opgeschoven na ca. 3:48 uur; de meeste treinen hebben vandaag minder dan een half uur vertraging. Dan heb je 'geluk' als je trein een kwartier eerder aankomt.
Een paar jaar geleden deed de Thalys in iets van 3:55 naar Parijs over het conventionele spoor, en meestal reed 'ie ook optijd. Met de HSL-Zuid + vertragingen is tijdwinst dus maarliefst 7 minuten (verschil tussen 3:48 en 3:55), en dat voor 6,9 miljard euro! Wie spreekt er nog over de verkwisting van een paar miljoen op Sittard-Heerlen voor 1 á 2 minuten versnelling (dat wordt van 100-->120 opgewaardeerd), we hebben nu de HSL zuid voor slechts 1 miljard euro per minuut tijdwinst!: NS Hispeed --><-- Ik
En blijkbaar heeft ProRail de NOS ook omgekocht, want alleen de eerste vertraagde trein van vandaag was nieuwswaardig...quote:
Klopt heb ik gehoordquote:Op zondag 13 december 2009 19:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En blijkbaar heeft ProRail de NOS ook omgekocht, want alleen de eerste vertraagde trein van vandaag was nieuwswaardig...
quote:Op zondag 13 december 2009 21:26 schreef Yreal het volgende:
Hilversum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 13 December 20:31
Oorzaak Tussen Naarden-Bussum en Weesp langere reistijd door een wisselstoring.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen Zuid.
Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen.
lolwut?
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terugquote:Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Flashback, ik dacht trouwens vroeger dat (station) Diemen Zuid niet bestond omdat de clip duidelijk niet op een NS station opgenomen is, Antwerpen denk ik?
quote:Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug![]()
/nerdmode
quote:Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug![]()
/nerdmode
En het station van Antwerpen is denk ik ook niet in Diemen Zuid.quote:Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug![]()
/nerdmode
Aldus NS.nlquote:Vertrekstaten van station Den Haag Centraal
Richting:
* Landgraaf, Kerkrade/Aachen, Stolberg/Eschweiler
* Valkenburg, Maastricht
* Sittard, Eindhoven, Alkmaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |