abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 11:52:12 #1
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75476999

Hier alweer deel 197 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund
Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010)

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).

Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 10 december 2009 @ 11:54:08 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75477063
Ja, fout in de TT, TR is al aangemaakt.

Overigens, voor wie zich afvroeg wat er ook weer mis was met de ov-chipkaart: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 11:54:09 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_75477065
Men of je?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75477141
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Speciale actie of zo? Normaal is het alleen bijzonder als er iets mis gaat, lijkt me sterk dat ze dit van te voren aankondigen
Och, het zal eens wat anders zijn (Dit keer zijn ze eens optijd met de informatie en niet dat ze pas omroepen dat de trein 5 minuten vertraging heeft terwijl hij 5 minuten geleden er al had moeten zijn )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75477597
Ik ben vandaag met de auto, anders had ik wel langs Schiedam gekomen voor die speciale CTA op het nietbestaande spoor 9.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75477747
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:54 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, fout in de TT, TR is al aangemaakt.

Overigens, voor wie zich afvroeg wat er ook weer mis was met de ov-chipkaart: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Daarom heb ik een auto Al wordt dat ook fors duurder met de kmheffing straks
pi_75478020
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:13 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Daarom heb ik een auto Al wordt dat ook fors duurder met de kmheffing straks
Prorail heeft stroom over en wil oplaadtpalen voor auto's gaan neerzetten waar je met je OV-chipkaart kunt betalen
dag
  Redactie Sport donderdag 10 december 2009 @ 12:29:17 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75478271
Tijd Voor een Plaatje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75478493
pi_75478866
mooie Tren Voto Plaatje
Me.. me.. me.. Me too
pi_75478925
Dankje Flash, al is het raar als dr geen spoor 9 bestaat daar. ;o
pi_75478947
Ik stond trouwens vanmorgen in een sprinter. Veel beter dan DD-AR.
Al was het wel proppen. o.O
pi_75479327
Wat heb ik gemist over de CTA's in Schiedam
So we just called him Fred too
pi_75479376
TT aangepast.
  donderdag 10 december 2009 @ 13:17:00 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75479953
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:00 schreef Anne het volgende:
TT aangepast.
Dank. Nu snel weer weg hier zeker?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75479970
.
pi_75480214
Topic Verlaten Pagina ?
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 13:26:47 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75480315
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:17 schreef Anne het volgende:
.
Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75480387
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.
Als je er nog een paar hebt dan? (Wel met treinen)
Me.. me.. me.. Me too
pi_75480465
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:48 schreef Crientj het volgende:
Dankje Flash, al is het raar als dr geen spoor 9 bestaat daar. ;o
Als je de metrosporen meetelt haal je de 9 denk ik wel
  donderdag 10 december 2009 @ 13:35:42 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75480586
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:28 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Als je er nog een paar hebt dan? (Wel met treinen)
Je bedoelt met linkjes als Siemens.Velaro.D.2009.8.parts.320k-DIMENSION-.torrent? Daar ben ik zelf ook nog naar op zoek.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 10 december 2009 @ 13:35:56 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75480590
4 treinsporen bij Schiedam. Lijkt me niet dat er nog 5 metrosporen liggen?
pi_75481253
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:35 schreef James1988 het volgende:
4 treinsporen bij Schiedam. Lijkt me niet dat er nog 5 metrosporen liggen?
4? zie via google maps er maar 2
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 14:00:39 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75481446
Google Maps toont 2 sporen die in de buurt van elkaar liggen in de mapsweergave altijd maar als één.
pi_75481496
Je hebt 2 sporen van de lijn delf -> rotterdam en dan nog 2 sporen vanuit hoek van holland
pi_75481514
Keertje filmpje i.p.v. foto.

pi_75481519
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:00 schreef James1988 het volgende:
Google Maps toont 2 sporen die in de buurt van elkaar liggen in de mapsweergave altijd maar als één.
Dat kan, was me nog niet opgevallen. Maar ik keek er an met de satelliet optie (dus met al die lucht foto's die aan elkaar geplakt zijn) Of zit ik op de verkeerde plek te kijken in Schiedam?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75481534
Je hebt ook schiedam nieuwland, of hoe die keet ook heet
pi_75481655
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:03 schreef Yreal het volgende:
Je hebt ook schiedam nieuwland, of hoe die keet ook heet
ik zie mn fout al. Als ik Schiedam station in toets kom ik niet bij het 4 viersporig station uit, Maar bij Nieuwland (zoals je al zei) Heb net ff t spoor gevolgd en kom dan uit bij een ander station met de 4 sporen (Schiedam Centrum) Sorry voor de verwaring
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:05 schreef Socios het volgende:

[..]

Huh, wat? Google Maps toont ook vier sporen op Schiedam Centrum, hoor.
Daar kwam ik net zelf achter
Me.. me.. me.. Me too
pi_75481691
We slaan je straks wel
pi_75481755
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:08 schreef Yreal het volgende:
We slaan je straks wel
Hoe dan?
Tot later vandaag
Me.. me.. me.. Me too
pi_75482416
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:10 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Hoe dan?
Tot later vandaag
later...

Vandaag...

pi_75483727
Schiedam heeft 5 sporen. Het vierde spoor is echter nooit aangelegd ( dat zou een passeer spoor zijn tussen de sporen van en naar Delft.
Er zijn overigens 3 meter sporen in het station.
So we just called him Fred too
pi_75484125
'k Weet niet wat vanochtend grappiger was; de conducteur die bij aankomst in Tilburg zonder enige twijfel en met herhaling omriep dat het volgende station Breda zou zijn, of de huisvrouwen die erg nuchter reageerden met "Ah, dan moeten we er hier uit". 'k Vraag me af wat-ie dan een kwartier geleden had omgeroepen, toen de trein wél in Breda stond
pi_75484727
quote:
De NMBS neemt vanaf vandaag twee treinstations terug in gebruik. Het gaat om de stopplaatsen Brussel-West en Simonis.
Bron

Kan ik WEER terug zometeen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75485071
Hahahaha, gl.
pi_75486308
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaart Iemand die zin heeft om mee te gaan?
  donderdag 10 december 2009 @ 16:53:57 #39
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75487539

TVP met plaatje van het diagnose scherm van een DM'90 met het nummer 3411, gekoppeld aan heel toevallig de 3412 en de 3413.
  Redactie Sport donderdag 10 december 2009 @ 16:59:29 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75487776
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996 )

Er is nog wel ruimte over aan de rechterkant voor een extra stel, maar DM'90 kan toch maar met max. 3 stellen rijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 december 2009 @ 17:05:40 #41
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75487990
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
pi_75489738
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
Nooi gezezien dat ze met zn 4en reden
Moet dus wachten tot carneval
Me.. me.. me.. Me too
pi_75490158
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bron

Kan ik WEER terug zometeen
Maar op zich wel goed. Simonis ligt wat de metro betreft natuurlijk best handig.

Of nu niet meer sinds ze het metronet hebben omgegooid?

Edit: Ja dus, maar nu stoppen de meeste metro's op het Weststation en daar is nu dus blijkbaar ook een nieuw treinstation.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2009 18:24:35 ]
pi_75494085
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
(zal wel, in 1996 )
Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.
pi_75494247
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.
WTF dat meen je niet
pi_75494627
Zeker alle systemen voor directe uitvoering van de (trein)dienst zijn OpenVMS (communicerend met DECnet, op Alpha of Itanium). Sommige systeempjes en straks het nieuwe InfoPlus werken op Linux, wat de rest binnen nu en 10 jaar ook al gaan doen (en TCPIP)
pi_75494696
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
pi_75496233
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja idd vertel dat eens
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 21:03:50 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496352
Via-via vernomen dat de V250 volgende week gaat beginnen aan toelatingsritten in België.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:05:00 #50
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75496397
Zal tijd worden.
pi_75496528
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:03 schreef James1988 het volgende:
Via-via vernomen dat de V250 volgende week gaat beginnen aan toelatingsritten in België.
Ik heb al via-via vernomen dat men er reikhalzend naar uitkijkt
  donderdag 10 december 2009 @ 21:09:06 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496545
Overigens gaan naar verluid ook de ES64F4-locs aan een toelatingsprocedure voor België beginnen. Ofwel: naast NMBS-Traxx'en kunnen we straks ook Railion-eurosprinters gaan verwachten richting de Belgische grens.
pi_75496587
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef James1988 het volgende:
Overigens gaan ook de ES64F4-locs aan een toelatingsprocedure voor België beginnen. Ofwel: naast NMBS-Traxx'en kunnen we straks ook Railion-eurosprinters gaan verwachten richting de Belgische grens.
plaatje? Ik weet al die dingens niet
  donderdag 10 december 2009 @ 21:13:54 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496717
Dit is een Traxx (BR 186):

Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
pi_75496771
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaart Iemand die zin heeft om mee te gaan?

Wat voor camera heb je?
pi_75496801
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Dit is een Traxx (BR 186):
[ afbeelding ]

Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
[ afbeelding ]
Ein Topf nass

Al is de livrei van die tweede minder lelijk. Ik zie die nog weleens smorgens door Ut karren met een sleep kolenwagens eraan.
pi_75496836
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Is een idee. Ik was zoiets van plan op het moment dat men verklaart dat het allemaal succesvol ingevoerd is en zo. Maar een Before-and-After assessment kan ook wel natuurlijk
  donderdag 10 december 2009 @ 21:20:16 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496930
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ein Topf nass

Al is de livrei van die tweede minder lelijk. Ik zie die nog weleens smorgens door Ut karren met een sleep kolenwagens eraan.
De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.
pi_75496937
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
(...)
[ afbeelding ]
Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 21:21:56 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496999
Gevonden op Flickr, hier.
pi_75497019
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.
Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw best
pi_75497120
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw best
Vindt die kleur wel wat hebben, maar eerlijk is eerlijk andere kleuren vindt ik ook mooier
Me.. me.. me.. Me too
pi_75497154
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?
Fix je avatar eens aub

Wat gaat die ES64F4 trekken dan? Ook Beneluxstammen of.. ? Als ze datzelfde heerlijke geluid als de Traxx'en maken, vind ik het best
  Redactie Sport donderdag 10 december 2009 @ 21:27:00 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75497221
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Is hij geen treindienstleider?
PM mij!
  donderdag 10 december 2009 @ 21:29:35 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75497334
De ES64F4's zullen vracht blijven doen, vermoed ik. Hispeed heeft geen interesse erin (ze hebben de Traxx'en tenslotte al) en er zijn geen vervoerders van passagierstreinen die op dit moment staan te springen om vrachtlocs.

Bijvoorbeeld DB Schenker zal hier gebruik van kunnen maken voor treinen naar België: waar ze nu nog partneren met B-Cargo (of een andere Belgische cargovervoerder) om de treinen over te nemen kunnen ze in het vervolg gewoon doorrijden naar een Belgische bestemming naar keuze.

De ES64F4 maakt een ander geluid dan Traxx, ik vind het persoonlijk een stuk zeurderiger. Waar de Traxx een soort toonladdertje speelt (tuuuuuu tieeeee TIEEEEEE) is dit meer een soort monotone pieptoon.

Op dit moment is men in België wel bezig met een broertje van de ES64F4, de ES64U4. Dit zijn universele locs, zowel vracht als passagiers, en zullen door de NMBS worden ingezet in de reizigersdienst. De reeks 13 zal dan verschuiven naar cargo.
pi_75497359
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Fix je avatar eens aub
(...)
Valt niks aan t e fixen als je er geen hebt
En ik moet er nog 1 maken (Laatste paar keer wou het me niet echt lukken ).
Me.. me.. me.. Me too
pi_75497417

(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren )
pi_75497564
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:30 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Valt niks aan t e fixen als je er geen hebt
En ik moet er nog 1 maken (Laatste paar keer wou het me niet echt lukken ).
Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekent
  donderdag 10 december 2009 @ 21:36:46 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75497617
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:

Mee eens... mooi geluid. Goede opname ook
pi_75498284
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:

uhu uhu

ben ook altijd blij als ik de .45 heb vanaf bijlmer, dan zie ik en de fyra en de benelux voorbij komen
pi_75498346
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekent
Nummer 2 die t vraagt (in tukker geval was er ook al iemand )
Maar mn naam is een comi van mn voor en achter naam en mn 2de naam.
STeven Timmerman
Steven Jan Timmerman
Dus bij deze.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75498410
rijmt leuk

Beetje als Hendrik Jan de Tuinman
pi_75498511
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
rijmt leuk

Beetje als Hendrik Jan de Tuinman
Daar heb je wel gelijk in
Me.. me.. me.. Me too
pi_75499165
Van de nieuwes pagina (of hoe je het ook noemt)
quote:
Nederland In Den Haag is eergistermiddag een zogenaamde 'treinsurfer' opgepakt. De Spoorwegpolitie trof de man aan op rangeerterrein De Binckhorst in Den Haag. De man is tussen Den Haag CS en het rangeerterrein meegereisd op een treeplank van de trein.

De man bleek gewond aan zijn gezicht te zijn. Er is eerste hulp verleend, daarna is de man aangehouden en werd er proces-verbaal opgemaakt. De hoogte van de boete is nog niet bekend, die moet de officier van justitie nog bepalen.

Het is overigens niet de eerste keer dat de man aan de verkeerde kant van de trein meereisde.

door Bram (vulli) op 10-12-2009 @ 21:52
Me.. me.. me.. Me too
pi_75499310
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:14 schreef STTSJT het volgende:
Van de nieuwes pagina (of hoe je het ook noemt)
[..]
God ja, shit happens

Ik ken ook een belg die zich rustig naar de Cartesiusweg laat afvoeren en snachts over de sporen terugloopt naar Utrecht Centraal om daar zijn weg te vervolgen of er niks aan de hand is. Dan hebben we het over een gastje van 14 jaar die met een interrail in de herfstvakantie een rondje Lokeren - Barcelona - Istanbul - Narvik maakt, single handed.

Voor zo'n post-icon moet je echt vroeger opstaan hoor
pi_75499548
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

God ja, shit happens

Ik ken ook een belg die zich rustig naar de Cartesiusweg laat afvoeren en snachts over de sporen terugloopt naar Utrecht Centraal om daar zijn weg te vervolgen of er niks aan de hand is. Dan hebben we het over een gastje van 14 jaar die met een interrail in de herfstvakantie een rondje Lokeren - Barcelona - Istanbul - Narvik maakt, single handed.

Voor zo'n post-icon moet je echt vroeger opstaan hoor
Zo dat doet i goed dan Is i al een keer betrapt? (zou vast wel anders was het niet bekend )

En voor dat laatste heb ik het gemerkt ja ^&%(%(
Eerst was i te groot qua mb's kleiner gemaakt was nog te groot.
Na vele pogingen was hij groot genoeg. Gaat i zeuren om de bestands naam en vervolgens (waneer dat is aangepast) gaat i zeuren dat het plaatje niet 60 bij 60 is terwijl ik dat wel ingesteld had _&)%)%&)
Toen was ik er zo zat van, computer uitgedrukt en naar de kantine toe gegaan )zat toen op school ).
Moet nu nog eens tijd maken om het uit te zoeken
Me.. me.. me.. Me too
pi_75499588
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:24 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zo dat doet i goed dan Is i al een keer betrapt? (zou vast wel anders was het niet bekend )
Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maar
pi_75499896
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maar
aa so
Dat doet hij dan zekers goed
Hulde aan hem (en hopelijk over komt hem niks als hij het weer gaat doen )
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 22:42:34 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75500316
quote:
Twijfel over studenten-ov-chipkaart

10 december 2009

AMSTERDAM - De studentenbonden zijn er nog niet helemaal gerust op dat het goed komt met de invoering van de ov-chipkaart voor studenten.

Studenten zouden vanaf 16 december tot 1 januari hun zogeheten reisrechten op hun ov-chipkaart bij ongeveer duizend oplaadpalen in het land kunnen opladen.

Maar de vervoerbedrijven hebben na testen uit vrees voor te lange wachtrijen - het gaat om ongeveer 650.000 studenten - de periode verlengd tot eind januari. Volgens een woordvoerder kunnen de studenten tot dan zonder problemen blijven reizen, ook in Amsterdam en Rotterdam.

Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het "terecht" dat de invoering is uitgesteld tot eind januari. "We hopen wel dat het goed gaat en studenten hun kaart kunnen gaan gebruiken."
Bron

En zo gaat het probleem door, met de invoering van de SOV kaart..

Me zus heeft geen zin in de SOV kaart. Ze reist dagelijks Dronrijp - Leeuwarden - Groningen (Allemaal Arriva) en heeft in Groningen net 5 minuten om van haar trein naar de bus te gaan.. En dat terwijl die trein bomvol zit..
Ze zal dan wel de bus missen , als ze deze trein aanhoudt
Al dat uitchecken met een massale reizigersstroom kost teveel tijd

* greavy heeft niet vertrouwen in de OV-Chipkaart.
pi_75500481
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef greavy het volgende:

* greavy heeft niet vertrouwen in de OV-Chipkaart.
Greavy is not alone
pi_75500515
Vandaag met iemand in de trein gezeten die normaal de Intercity vanaf Utrecht naar Amersfoort pakt, ik moet verder dus ik neem de stoptrein .. Die kerel is dus gewend aan de ICM en we zaten op het balkon van een DD-AR. Hij flipte hem zowat bij het gekraak en gepiep van de trein .. Ik merk het al niet eens meer
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75500576
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag met iemand in de trein gezeten die normaal de Intercity vanaf Utrecht naar Amersfoort pakt, ik moet verder dus ik neem de stoptrein .. Die kerel is dus gewend aan de ICM en we zaten op het balkon van een DD-AR. Hij flipte hem zowat bij het gekraak en gepiep van de trein .. Ik merk het al niet eens meer
flippen op een rit van een kwartiertje
pi_75500596
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Greavy is not alone
And youre not the only one , me 2

Zal mij benieuwen hoe het straks allemaal verloopt.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75500624
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

flippen op een rit van een kwartiertje
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzo . Moet toegeven, ze maken wel een pokkeherrie . En de verwarming stond keihard tegen mijn enkels te loeien. Koud bovenlichaam en kneiterwarme voeten
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75500752
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzo . Moet toegeven, ze maken wel een pokkeherrie . En de verwarming stond keihard tegen mijn enkels te loeien. Koud bovenlichaam en kneiterwarme voeten
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
pi_75500867
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leuk
pi_75500877
quote:

[..]

Hoe doe je dat dan?
pi_75500938
quote:

[..]

Dat lijkt me nog erger dan warme voeten en koud boven lichaam
Welke trein was dat dan als ik vragen mag?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75500955
tvp
pi_75501115
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef timp0e het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan?
In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoet

http://video.google.nl/videoplay?docid=7710464624612543793# vanaf 6:14
pi_75501244
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoet

http://video.google.nl/videoplay?docid=7710464624612543793# vanaf 6:14
Hahaha
Met bier kom inderdaad alles goed
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 23:09:13 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75501366
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leuk
Me2.

Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.

samengevat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 10-12-2009 23:21:23 ]
pi_75501460
Kom er maar in JeePee83
pi_75501517
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Me2.

(..)
Das nog eens een hele reis
Je was er zekers goed zat van aan t einde?
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 23:13:20 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75501548
Hoeveel treinstellen mogen maximaal gekoppeld worden (ICM, Virm, ICL, ICK, Mat'64, SLT, SGMm, DD-AR e.d.)?

Mij lijkt dat er toch ergens een limiet zit, of wordt dit per rit die gereden word bekeken, door de perron lengtes? Of geld er een algemeen maximum?
pi_75501663
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Me2.

samengevat:
SPOILER
Was dat op een zondag? . Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring . Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.

Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.
  donderdag 10 december 2009 @ 23:19:25 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75501758
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Was dat op een zondag? . Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring . Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.

Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.
Op een vrijdag.
Tevens zijn de tijden ongeveer, weet ze niet exact meer.. Kan misschien hoogstens 5 minuten schelen.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Das nog eens een hele reis
Je was er zekers goed zat van aan t einde?
Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaan

Heb toen onderweg wel even met een conducteur in Zwolle gesproken, en mocht van hem 1e klas gaan zitten, hij vond het wel erg, zo'n grove storing..
Toen kon ik vanaf Zwolle eerste klas reizen
In de trein Arnhem - Zwolle ook 1e klas, omdat de trein bomvol zat, en toen moesten er in Deventer nog mensen bij, wat amper ging passen (oftewel, PROPPEN).
Waren toen genoeg NS service en veiligheid mensen op deventer aanwezig.. Bij elke trein deur 2

De trein Zwolle- Leeuwarden was tevens een V-IRM, en de trein Arnhem - Zwolle ook.
pi_75501830
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Op een vrijdag.
Tevens zijn de tijden ongeveer, weet ze niet exact meer.. Kan misschien hoogstens 5 minuten schelen.
[..]

Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaan

Heb toen onderweg wel even met een conducteur in Zwolle gesproken, en mocht van hem 1e klas gaan zitten, hij vond het wel erg, zo'n grove storing..
Toen kon ik vanaf Zwolle eerste klas reizen
In de trein Arnhem - Zwolle ook 1e klas, omdat de trein bomvol zat, en toen moesten er in Deventer nog mensen bij, wat amper ging passen (oftewel, PROPPEN).
Waren toen genoeg NS service en veiligheid mensen op deventer aanwezig.. Bij elke trein deur 2

De trein Zwolle- Leeuwarden was tevens een V-IRM, en de trein Arnhem - Zwolle ook.
Dat proppen heb ik dit schooljaar al een paar keer moeten doen
pi_75501886
Ik zat vanmiddag trouwens in een VIRM-4 als stoptrein van R'dam Alexander naar Gouda, de conducteur was alleen de vrolijkste niet. Vreemd, maar het schijnt vaker gebeuren, een intercity als stoptrein..

Daarna met een plan T naar Zoetermeer, ze zijn lelijk maar ik heb ze leren waarderen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 10-12-2009 23:31:17 ]
pi_75501995
Proppen valt wel mee
Een poos geleden toen op de lijn Almelo Marienberg nog wad lopers reden was het een keer proppen.
De treinen reden toen enkel in de spits om het half uur en de trein naar almelo toe was niet komen opdagen. Wachten op de eerst volgende dan maar. En dat dacht iedereen die op de stations vanaf marienberg er in wouden Echt overal waar mensen konden staan stonden mensen :S De Machinist moest mooiete doen omdat niemand echt aan de kant kon om z'n deur te openen zodat hij de trein deuren dicht kon doen :S
Was toen echt erg
Me.. me.. me.. Me too
pi_75502032
liever V dan T
pi_75502163
Edit: nvm.

[ Bericht 74% gewijzigd door Socios op 10-12-2009 23:31:45 (Te laat refreshd) ]
pi_75502522
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef greavy het volgende:
Hoeveel treinstellen mogen maximaal gekoppeld worden (ICM, Virm, ICL, ICK, Mat'64, SLT, SGMm, DD-AR e.d.)?

Mij lijkt dat er toch ergens een limiet zit, of wordt dit per rit die gereden word bekeken, door de perron lengtes? Of geld er een algemeen maximum?
ICM kan tot 18 bakken... maar maximaal 15 ivm perron capaciteit
Virm tot max 12 bakken. dus 2x VIRM VI of 3x VIRM IV
ICL, ICK, ICRm kan tot het aantal beschikbare bakken gekoppeld worden. In rijdende dienst is 12 de max.
Mat'64 kan tot 5x plan V of 2x PLAN T + Plan V
SLT 2x 6 + 4 of 2x 4 + 6 weet niet precies... maar getest op 14 bakken...
SGMm kan tot 3 stellen max
DD-AR max 2 stellen gekoppeld
pi_75502540
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:30 schreef Socios het volgende:
Edit: nvm.
Ik zag zelf m'n foutje al staan..
pi_75502582
Er reden de laatste tijd best wel weer wat V'tjes bij gouda

of snap ik jullie punt nou niet?
pi_75504790
Trein Van Papier
Me.. me.. me.. Me too
pi_75504804
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:49 schreef STTSJT het volgende:
Trein Van Papier
Wrom plaats je tvp?
pi_75504842
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wrom plaats je tvp?
omdat ik benieuwt ben naar t antwoord
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505140
sst iets heeft een avatar
pi_75505205
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:06 schreef Yreal het volgende:
sst iets heeft een avatar

Wordt er ook 1 wakker
Maar hij moet nog wel wat worden aangepast (nog iets langer moet hij zijn dus iets meer inkorten )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505401
huiswerk man, huiswerk, nachje doorhalen.

bier koffie vreten en ergernis, lekker de hele vrijdag slapen
pi_75505453
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:21 schreef Yreal het volgende:
huiswerk man, huiswerk, nachje doorhalen.

bier koffie vreten en ergernis, lekker de hele vrijdag slapen
aaaaa nice ^^
Ik niet mag morgen er weer uit (helaas )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505474
Ik moet morgen om 7 uur ook weer gewoon naar school

eerst naar de HES, Dan naar de HHS, dan weer naar de HES en dan naar bed
pi_75505499
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:26 schreef Yreal het volgende:
Ik moet morgen om 7 uur ook weer gewoon naar school

eerst naar de HES, Dan naar de HHS, dan weer naar de HES en dan naar bed
Aa das minder nice
Ik pas om half 8 ^^
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505511
Ik ga niet eens slapen man, fuck dat
pi_75505531
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:29 schreef Yreal het volgende:
Ik ga niet eens slapen man, fuck dat
heb je dan nog zoveel huiswerk?
En ga straks wel Morgen cadeu's in ontvangst nemen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505547
Ga over treinen lullen ofzo, niet over hw etc..
pi_75505565
de nachtbaggertopics zijn dood

Ik heb vandaag serieus tegen mijn SLB'r gezegd dat ik een spoorwegbedrijf ga runnen
pi_75505571
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ga over treinen lullen ofzo, niet over hw etc..
Wie heeft het dan over huiswerk
Tsjoek tsjoek tuut tuuuuuut
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505588
ik heb trouwens wel bier
pi_75505590
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:34 schreef Yreal het volgende:
de nachtbaggertopics zijn dood
Als de nachttreinen maar rijden.
pi_75505601
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef Socios het volgende:

[..]

Als de nachttreinen maar rijden.
Moet het wel Virm zijn (of ddm )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505604
Ik vind het nog steeds dom dat ze utrecht -> rotterdam via amsterdam en rechtstreeks hebben als nachtverbinding

Maakt het dan gewoon een cirkel, stelletje beunhazen
pi_75505632
Ze rijden een cirkel. Iets groter alleen. Eindhoven - Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven.
pi_75505650
door de weeks niet
pi_75505665
we moeten maar eens een meet organiseren

Proefbalonetje

Volgende week vrijdag?
pi_75505673
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:42 schreef Yreal het volgende:
we moeten maar eens een meet organiseren

Proefbalonetje

Volgende week vrijdag?
Dan kan ik niet
Maar jah ben toch neit belangrijk
* STTSJT goeden nacht iedereen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505678
Mietje,

KLB STYLE

Slapen
pi_75506107
Zijn al heel wat proefballonetjes opgelaten de afgelopen jaren, maar tot op heden is het nog niet tot een treinmeet gekomen.
pi_75506144
Ga ik het nog een keer doen

Late we volgende week een trein meet houden. Ik zorg voor bier
pi_75506254
Ik vind vrijdag prima, in de ICE?
pi_75506264
Amsterdam -> arnhem, en dan?
pi_75506267
Oh en lol ga slapen
pi_75506318
Keertje simpel houden? ICE 127 heen en ICE 124 terug. Kan iedereen het hele traject of een deel daarvan joinen. Heel het treinentopic in de ICE BordBistro tussen 14.34u en 17.25u met tussenstop in Arnhem.
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:09:40 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75507005
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
(zal wel, in 1996 )
Als ze het systeem van SM'90 hebben overgenomen dan draait het op een eigen operating system van HOLEC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:29:54 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75507950
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2009 @ 09:37:17 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75508089
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:40 schreef weps het volgende:

[..]

Virm tot max 12 bakken. dus 2x VIRM VI of 3x VIRM IV
Kleine correctie: VIRM kan tot 14 bakken, dus 2x IV en 1x VI
PM mij!
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:44:43 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75508228
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
Stelletje vinger ververs daar zeg!
De ICE heeft 'tientallen miljoenen euro verlies'..
Volgens mij is de FYRA nog minder rendabel

ICE moet blijven, laat die FYRA lekker opbokken
Er reist immers bijna niemand met de fyra
pi_75510732
Even een vraagje: Net 2 minuten geleden kwam er een hele mooie oude, groene trein met een stukje wit voorbij @ Utrecht.

Wat is dit voor een trein? Volgens mij is het er eentje die ooit eens in het nieuws was omdat hij kapot was.
.
pi_75511055
Deze?

pi_75511240
Ja! Die. Mooi ding. Hij was helemaal schoon
.
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:30:52 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75511312
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze?

[ afbeelding ]
Nee, het was het tweetje van het NSM.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75511357
Ik heb er geen verstand van. Vond hem mooi, en dacht laat het eens vragen.
.
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2009 @ 11:33:48 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75511424
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze?

[ afbeelding ]
Die is al een tijdje geel
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, het was het tweetje van het NSM.
Deze dus:

(foto is van 2 februari)
PM mij!
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:34:34 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75511451
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die is al een tijdje geel
[..]

Deze dus:
[ afbeelding ]
(foto is van 2 februari)
[zeik] Ja, maar dan met de panto achterop. [/zeik]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75511665
NSHispeed

Fyra prijzen maandabonnement omlaag per 1 januari 2010 met 18%. Meer op: http://bit.ly/8kf5Z9

Even ordinair gekopieerd van de twitter van NSHispeed. ;o
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:41:55 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75511719
Leuk, maar nog steeds véél te duur
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:48:56 #148
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75511960
Vanaf maandag mogen we dus zonder toeslag met de ICE?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75512096
Als dat waar is vanaf zondag dus
pi_75512402
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:48 schreef Christiaan het volgende:
Vanaf maandag mogen we dus zonder toeslag met de ICE?
Nee
SPOILER
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:03:27 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75512457
Mag je met de ICE trouwens ook grensoverscheidend reizen zonder reservering?
pi_75512499
De toeslag op de ICE blijft gelukkig!

Ook vanaf zondag gewoon 2 euro erbij. Woeiii
pi_75512509
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:03 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat kan. Zowel met kaartje van het loket als uit de kaartautomaat.
pi_75512660
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:03 schreef James1988 het volgende:
Ja hoor Moet je alleen geen zitplaats opeisen
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:04 schreef Socios het volgende:
De toeslag op de ICE blijft gelukkig!

Ook vanaf zondag gewoon 2 euro erbij. Woeiii
Hoe ist nou? Waar komt dit nou weer vandaan?
pi_75512768
Gewoon van www.ns.nl

Betere vraag is wat überhaupt de bron is dat het afgeschaft zou worden?
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:15:34 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75512813
Voor zover ik weet hoef je geen toeslag te kopen als je met de OV-chipkaart bij NS reist.
pi_75512843
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:14 schreef Socios het volgende:
Gewoon van www.ns.nl

[ afbeelding ]

Die ene flipse met zijn inside info die hier vorige week langs kwam
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:20:04 #158
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75512942
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:15 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet hoef je geen toeslag te kopen als je met de OV-chipkaart bij NS reist.
Dat zou raar zijn. Ze kunnen toch zeggen dat je dat er maar bij had moeten kopen dan?
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:21:10 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75512976
Ja, op zich wel. Maar het 'voordeel' van de OV-chipkaart is juist dat je niets meer hoeft te kopen omdat je al op saldo reist. Dan toch nog een toeslag vragen zou raar zijn.

Overigens, zie http://www.nshispeed.nl/n(...)zen-met-ov-chipkaart
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:31:23 #160
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75513271
H
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:21 schreef James1988 het volgende:
Ja, op zich wel. Maar het 'voordeel' van de OV-chipkaart is juist dat je niets meer hoeft te kopen omdat je al op saldo reist. Dan toch nog een toeslag vragen zou raar zijn.

Overigens, zie http://www.nshispeed.nl/n(...)zen-met-ov-chipkaart
Hoe gaat dat met de Fyra dan?
pi_75513286
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html

Hier, nog een leuk verhaal over de OV-Chipkaart. Ik blijf het ding vermijden tot het echt niet anders kan. Daarna koop ik een auto.
pi_75513319
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:31 schreef Christiaan het volgende:
H
[..]

Hoe gaat dat met de Fyra dan?
Ik dacht dat je in de Fyra niet met de OVC kon reizen
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 12:34:27 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_75513360
Fyra wel, Thalys niet
quote:
Fyra: reizen op saldo + papieren Fyra toeslag tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
quote:
Thalys: reizen op saldo is niet toegestaan in verband met verplichte reservering
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75513427
Eigenlijk is er dus niks verandert. behal;ve dat je dan niet extra toeslag hoeft te betalen voor de ice (zou denk ik wel in de prijs zitten).
Me.. me.. me.. Me too
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 12:40:05 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_75513508
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:36 schreef STTSJT het volgende:
Eigenlijk is er dus niks verandert. behal;ve dat je dan niet extra toeslag hoeft te betalen voor de ice (zou denk ik wel in de prijs zitten).
Weet ik zo net nog niet. Hoe weet dat poortje dat je met ICE gaat, wanneer je gewoon incheckt op Amsterdam CS en uitcheckt op Utrecht CS? Je kunt dan ook best een InterCity genomen hebben.

Maar goed, het zou ook kunnen dat àlles gewoon duurder wordt. Zou me ook niet verbazen.
pi_75513694
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Weet ik zo net nog niet. Hoe weet dat poortje dat je met ICE gaat, wanneer je gewoon incheckt op Amsterdam CS en uitcheckt op Utrecht CS? Je kunt dan ook best een InterCity genomen hebben.

Maar goed, het zou ook kunnen dat àlles gewoon duurder wordt. Zou me ook niet verbazen.
Misschien dat ze kijken waneer (welk tijdstip) je hebt gerezen en anderhand dar van controleren of je met de ice hebt gerezen of niet (oke ze kunnen je als nog naaien)
Maar het zou mij òòk niks verbazen als het alles weer duurder wordt
Me.. me.. me.. Me too
pi_75513957
Tuurlijk wordt alles duurder. Hoe gaat het straks als we een hobbyrondje door het land gaan maken? Op saldo? Ben je een godsvermogen kwijt. Een dagkaart op de kaart laden? En dan? Elke overstap uit en in checken? Het zal me een flinke puinzooi worden met die schijtkaart. Echt NIEMAND zit te wachten op dat onding. En maar doordrukken
pi_75514004
Niet uitchecken natuurlijk
pi_75514080
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk wordt alles duurder. Hoe gaat het straks als we een hobbyrondje door het land gaan maken? Op saldo? Ben je een godsvermogen kwijt. Een dagkaart op de kaart laden? En dan? Elke overstap uit en in checken? Het zal me een flinke puinzooi worden met die schijtkaart. Echt NIEMAND zit te wachten op dat onding. En maar doordrukken
Een papieren dagkaartje met korting halen? (wegwerp of-chip of anoniem?)
dag
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2009 @ 13:22:17 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75514833
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel makkelijk:
- inchecken op het beginstation
- rondje maken
- uitstappen op een station voor het eindstation, hier uitchecken
- vervolgens weer inchecken en met de volgende trein naar je eindstation, en daar weer uitchecken
PM mij!
pi_75515049
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Heel makkelijk:
- inchecken op het beginstation
- rondje maken
- uitstappen op een station voor het eindstation, hier uitchecken
- vervolgens weer inchecken en met de volgende trein naar je eindstation, en daar weer uitchecken
Oh ja natuurlijk
pi_75516059
Al wordt het reizen er niet makkelijker op zo natuurlijk
pi_75519042
quote:
Is in 2013 station Arnhem eindelijk klaar. Speciaal gebouwd voor de ICE, gaat de ICE weg

Als je met die ov-chipkaart nou gewoon alleen bij het begin en eindpunt moet in- en uitchecken dan zeg ik oke dat kan nog wel. Maar om dat nu elke reis 6 keer in- en uit te checken dat gaat gewoon echt te ver

[ Bericht 7% gewijzigd door Palmboom313 op 11-12-2009 15:20:48 ]
pi_75519743
Prutsers, de ICE moet blijven, ik weet zeker dat met een goed beleid (ook in prijzen) en wat marketing die hele trein zo vol zit, maar dat hoef je met NS HiSpeed niet te verwachten.
pi_75521231
Kansje voor ons
pi_75521533
Gewoon een HSLletje naar de grens aanleggen Werkt overal
pi_75521698
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:07 schreef Yreal het volgende:
Kansje voor ons
We krijgen het wel heel druk als HSA zo door gaat.
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 16:25:32 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_75521987
quote:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 11 December 16:06
Oorzaak Tussen Arnhem en Winterswijk langere reistijd door logistieke problemen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Reisadvies
Vrolijk Vrijdag!!
pi_75522077
quote:
Misschien moet het constant falende NS HiSpeed Nederland verlaten, snap niet dat het eigenlijk alleen maar aan het falen is.
pi_75522231
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Vrolijk Vrijdag!!
Logistieke problemen Bovenop of in plaats van de gebruikelijke sein- en wisselstoringen?
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2009 @ 17:02:09 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75523096
Veolia-faal:
quote:
Boxmeer - Veolia krijgt geen geld voor de internetproef op de Maaslijn.

De vervoersorganisatie liep een aantal weken geleden rijksgeld mis, omdat het was vergeten zich in te schrijven voor een subsidieregeling. Directeur Frank van Setten had destijds goede hoop alsnog geld te krijgen van de overheid, maar volgens een woordvoerster is het verzoek daarop afgewezen.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article5936820.ece
PM mij!
pi_75523211

Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt ipv schiphol

Mijn reputatie, wat doe ik
pi_75523510
quote:
NS Hispeed: stoppen ICE niet aan de orde
vrijdag 11 december 2009

Er is geen sprake van dat de ICE in de toekomst mogelijk gaat verdwijnen. Dat stelt NS Hispeed in een reactie op een bericht van de Telegraaf. Telegraaf stelde op basis van een brief aan het personeel dat het voortbestaan van de ICE onzeker zou zijn.

"Stoppen met ICE is niet aan de orde. NS Hispeed heeft gesprekken gevoerd met DB met als resultaat een gunstiger kostenverdeling van de operatie voor NS Hispeed." zegt woordvoerder Ronald Stevens in een reactie. Het gaat om gesprekken over het huidige lopende contract. Daarnaast zijn er omvangrijke marketinginspanningen gemaakt waardoor het aantal klanten moet gaan stijgen.

Het misverstand komt uit een brief die NS Hispeed naar haar personeel heeft gezonden. In de brief staat een ongelukkige zin die verkeerd is uitgelegd.

In De Telegraaf werd een anonieme medewerker aan het woord gelaten. Volgens deze medewerker zou NS Hispeed 4 miljoen verloren hebben aan problemen met e-tickets. Verder zou er voor ieder rijdend personeelslid vier man op het kantoor zitten. "Deze genoemde verhouding is volstrekt uit de lucht gegrepen. Die verhouding ligt ruim onder de 1 op 1. Van 4 miljoen verlies door verkeerd geprinte tickets is niets bekend." aldus de NS woordvoerder.

Tot slot geeft de woordvoerder van NS Hispeed aan dat het verlies schromelijk wordt overdreven. "Er is geen sprake van een jaarlijks verlies van tientallen miljoenen euro’s.Het klopt wel dat ICE tot nu toe altijd verliesgevend is geweest. De nieuwe marketingsplannen in combinatie met de gesprekken met DB moet daar nu verandering in komen."

Bron: Treinreiziger.nl
Al geloof ik eigenlijk niks van die verhouding.
  vrijdag 11 december 2009 @ 17:25:43 #184
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_75523776
Overwegstoring tussen afoort en Zwolle, seinen blijven rood en bomen gaan pas dicht als de trein al stapvoets op de weg rijd..
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_75524046
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:25 schreef Mkr het volgende:
Overwegstoring tussen afoort en Zwolle, seinen blijven rood en bomen gaan pas dicht als de trein al stapvoets op de weg rijd..
Er is wel vaak wat op mijn traject
pi_75526750
quote:
Why am I not surprised?
pi_75527125
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:34 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Er is wel vaak wat op mijn traject
En mijn traject.

@Mkr, waar is die storing precies? ;o
pi_75527139
Mag trouwens hopen dattie op tijd verholpen wordt. Mn heeft anders weer vertraging.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:21:47 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75527401
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:05 schreef Yreal het volgende:

Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt
Hoezo, de laatste keer dat het mogelijk is? Die sneltrein blijft voorlopig nog wel even bestaan.
pi_75529234
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:05 schreef Yreal het volgende:

Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt ipv schiphol

Mijn reputatie, wat doe ik
Jij was van plan om tot december volgend jaar niet meer naar school te gaan?
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:22:33 #191
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_75529650
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Crientj het volgende:

[..]

En mijn traject.

@Mkr, waar is die storing precies? ;o
rond Harderwijk in elk geval, verder richting t harde ook wat ik begreep. Intussen is het weer voorbij
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_75529812
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:22 schreef Mkr het volgende:

[..]

rond Harderwijk in elk geval, verder richting t harde ook wat ik begreep. Intussen is het weer voorbij
Oh oke. Ik had het al gezien dat er iig geen storing is.

^^/ Straks naar het station, fijn weekend allemaal.
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:43:08 #193
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75532941
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:25 schreef Mkr het volgende:
Dit moet volgende week anders.
pi_75533150
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:10 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Jij was van plan om tot december volgend jaar niet meer naar school te gaan?
Die trein rijdt vanaf maandag toch nog alleen maar Hoorn -> haarlem?
pi_75533310
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Die trein rijdt vanaf maandag toch nog alleen maar Hoorn -> haarlem?
Nee Hoe kom je daar nou bij?
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:24:03 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75534641
quote:
Joopgij @nshispeed kun je eigenlijk na 13-12 ook Thalys boeken tussen Rotterdam en Amsterdam of alleen fyra? (bijvoorbeeld in de weekenden)
NSHispeed @joopgij Ja, je kan ook voor binnenlands vervoer Thalys boeken, wel verplicht reserveren.
Interessant
pi_75535608
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Interessant
En wat is goedkoper?

En wat is sneller?
pi_75535894

Of ik nou vertrek om 01:04 of om 07:30, ik ben bij beide om 12:33 op Londen St. Pancras
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:30:59 #199
146033 ReisT
pi_75536978
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:14 schreef Socios het volgende:
Gewoon van www.ns.nl

[ afbeelding ]

Bron is dezelfde site maar dan een paar weken terug. Toen kreeg je die mededeling dus niet voor reizen in drgl 2010! In het spoorboekje staat ook niet meer aangegeven dat de ICE toeslag heeft. En dat blijkt ook te kloppen maar alleen als je met zo'n chipding reist. Nu heeft die kaart dus eindelijk één voordeel(tje). Niet dat dat alle nadelen compenseert maar toch.
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:45:05 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75537570
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]

Of ik nou vertrek om 01:04 of om 07:30, ik ben bij beide om 12:33 op Londen St. Pancras
Volgens mij zit daar toch ergens een foutje
Je gaat van Rotterdam Alexander naar Gouda, waar je later de trein neemt naar Utrecht, waar vervolgens later een trein naar Den Bosch gaat, en je vervolgens nog eens naar Tilburg gaat, om in Rotterdam Centraal te komen
Zoiets noem je wel een eindje om
Om in Rotterdam Centraal de IC brussel te nemen, 1 uur eerder of later maakt al niet veel meer uit, want je hebt dezelfde Eurostar..

Waar zit het verstand bij de NS HiSpeed
De reistijd scheelt 6,5 uur met een zelfde aankomsttijd
pi_75537710
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Volgens mij zit daar toch ergens een foutje
Je gaat van Rotterdam Alexander naar Gouda, waar je later de trein neemt naar Utrecht, waar vervolgens later een trein naar Den Bosch gaat, en je vervolgens nog eens naar Tilburg gaat, om in Rotterdam Centraal te komen
Zoiets noem je wel een eindje om
Om in Rotterdam Centraal de IC brussel te nemen, 1 uur eerder of later maakt al niet veel meer uit, want je hebt dezelfde Eurostar..

Waar zit het verstand bij de NS HiSpeed
De reistijd scheelt 6,5 uur met een zelfde aankomsttijd
Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!
  Redactie Sport zaterdag 12 december 2009 @ 00:05:41 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75538274
jawel, je mag je reis immers overal onderbreken
PM mij!
pi_75542921
Zelfs voor een incidentele reizigerdienst doet raillion niet even de locs een wasbeurt geven. Ik zie net de City Night Line vertrekken met een zwarte 1604.
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:27:30 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75543079
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg!
Denk het wel, als je bij hun boekt.. Tickets zijn ook nog eens even duur
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:25:50 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75543543
quote:
Proefrit met passagiers op spoor naar Eemshaven

EEMSHAVEN - Voor het eerst in de geschiedenis rijdt er zaterdag een passagierstrein naar de Eemshaven.

Het gaat om een proefrit op het goederentreintraject van Roodeschool naar de Eemshaven. Het spoor is nu alleen bedoeld voor goederenverkeer. In 2012, als het nieuwe spoor gereed is, komt er een reguliere lijndienst. Deze komt uit bij de nieuwe AG Ems-terminal. Daar kunnen de passagiers overstappen op de veerboot naar Borkum.

De treinrit zaterdag is slechts voor een select gezelschap. Deze vertrekt om 12.00 uur uit Winsum.
Bron: RTV Noord

Dit bericht is deels onwaar
Er hebben wel degelijk eerder treinen over het traject gereden, zoals de Blauwe Engel, de Wadloper, een excursie trein met beschilderde locomotieven serie 2400,
pi_75543568
Voor de mensen in Den Haag... vandaag de laatste dag dat de Thalys in Den Haag stopt!
pi_75543771
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Interessant

betreffende het binnenlands reizen met Thalys
Ja cool Maar hoe ga je dat dan boeken/reserveren? Via NS HiSpeed krijg je bij A'dam-Rotterdam alleen maar Fyra voorgeschoteld. Ik heb ook zo'n 'vermoeden' dat er geen superdiscount is en je altijd 40,= betaald

De reistijd is bij 300kmu 0:32 ipv 0:41, hopelijk mogelijk vanaf medio 2010, wanneer Traxx ook geschikt is voor Level 2.

Heb laatst weer berichten op gevangen dat de levering van de Albatrossen (V250) nog wel tot 2012 kan gaan duren
Killing as few patients as possible.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:56:04 #208
111382 Ofyles2
pi_75546265
Tegen de tijd dat de Albatrossen worden afgeleverd is de spoorconcessie dan afgelopen?
pi_75546565
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:11:13 #210
111382 Ofyles2
pi_75546611
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang!
En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.

Ik durf te wedden dat Marc Descheemaecker de rittijden andermaal zal oprekken teneinde de punctualiteitsnormen te halen. Creatief? Ja, dat zeker.
pi_75546755
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt.

Ik durf te wedden dat Marc Descheemaecker de rittijden andermaal zal oprekken teneinde de punctualiteitsnormen te halen. Creatief? Ja, dat zeker.
maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hard
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:17:19 #212
111382 Ofyles2
pi_75546783
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hard
Ja, maar niet zo opzichtig als de Belgen.
pi_75546877
Ik vind die kerstboom in de hal van utrecht Centraal trouwens wel baas

SMS rood,wit,groen,blauw of mix en die joekel van een boom verspringt in die kleur en iedereen om dat ding schrikt zich de pleuris
pi_75547211
Ik weet niet of deze hier al was geplaatst, maar volgens mij niet:
quote:
Er is geen sprake van dat de ICE in de toekomst mogelijk gaat verdwijnen. Dat stelt NS Hispeed in een reactie op een bericht van de Telegraaf. Telegraaf stelde op basis van een brief aan het personeel dat het voortbestaan van de ICE onzeker zou zijn.
Bron en meer

Gewoon weer een stukje Telegraafjournalistiek...
pi_75547317
wat een gepruts weer

Deze vind ik trouwens ook wel het vermelde waard
http://treinreiziger.nl/k(...)uigen_via_hsl-142032

ICK op de hsl
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:42:34 #216
111382 Ofyles2
pi_75547389
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:35 schreef KapiteinT het volgende:
Ik weet niet of deze hier al was geplaatst, maar volgens mij niet:
[..]

Bron en meer

Gewoon weer een stukje Telegraafjournalistiek...
De krant van slapend Nederland.
pi_75547496
/wat is eigelijk de langste stoptrein in ons land?

Den haag cs - roosendaal?
pi_75547553
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:46 schreef Yreal het volgende:
/wat is eigelijk de langste stoptrein in ons land?

Den haag cs - roosendaal?
Die's meestal maar 2 bakken Plan V
pi_75547596
ik bedoelde meer als in serie
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:52:46 #220
111382 Ofyles2
pi_75547620
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Yreal het volgende:
Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht
pi_75547674
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

dat zijn er toch 2?
pi_75547686
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zijn 2 verschillende series.

Maar als je zo gaat beredeneren is het Dordrecht - Leiden - Hilversum - Utrecht - Almere Oostvaarders. Want na Utrecht gaat ie weer verder als 'intercity' naar Almere,
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:55:58 #223
111382 Ofyles2
pi_75547698
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat zijn er toch 2?
Klopt.

Utrecht-Hilversum-Leiden dan.
pi_75547868
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Yreal het volgende:
Oh

Utrecht - Leiden via Hilversum duurt 4 minuten langer dan Rsd - Gvc, maar heeft wel evenveel tussenstops. Toch vind ik die eerste nogal 'valsspelen' aangezien 't een teringeind omrijden is
pi_75547959
Net als roosendaal -> zwolle zonder overstappen 25 minuten langer is dan via rotterdam
pi_75548133
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Yreal het volgende:
Net als roosendaal -> zwolle zonder overstappen 25 minuten langer is dan via rotterdam
Dat is niet echt vanwege het omreizen natuurlijk
pi_75548317
niet echt he
pi_75550544
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ja echt absurd: ter vergelijking; een doorsnee Nederlandse IC haalt gemiddeld 85-90km/u dat is dus inclusief talloze stops! Echte IC's zoals de Noordoost halen zelfs nog bijna 100 gemiddeld!

De gem. snelheid van Fyra op A'dam R'dam (inclusief de stop in Schiphol, terwijl Antw-Brussel non-stop is!) is 104 km/u!

Het spoor werd oude zogenaamd geüpgraded naar 160, maar er wordt maar een heel klein stukje 160 gereden, het grootste deel rijdt men onder de 100. Ik begrijp het ook niet, want van een verbetering van het conventionele spoor zouden ook Belgen enorm profiteren bij het binnenlands reizen: de wegen tussen Brussel en Antwerpen zijn immers ook volbelast!

Als we dat even vergelijken met rijden van een HST over conventioneel spoor in Nederland: de ICE haalt tussen A'dam en Utrecht een gemiddelde snelheid van 110km/u! En daarbij zit natuurlijk wel dat enorm trage naderingsstukje tussen Muiderpoort en Centraal.
pi_75550598
belgen
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:03:20 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75550837
Het spoor tussen Antwerpen en Brussel (lijnen 25 en 27) is het oudste stuk spoor wat er in België zo ongeveer ligt. Hoewel Infrabel het wel onderhoudt, is er weinig gelegenheid voor grootschalige vernieuwingswerkzaamheden, omdat die lijnen ook drukbelast zijn.

Vandaar dat men, om de veiligheid nog enigszins te garanderen, de maximumsnelheden omlaag heeft gezet. Niet fraai, maar het is beter dan een ontsporing aan 160 km/h.

Evenzogoed blijft het natuurlijk jammerlijk gefaal
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
Heb laatst weer berichten op gevangen dat de levering van de Albatrossen (V250) nog wel tot 2012 kan gaan duren
Dat heb ik ook gelezen ja... hoeveel ervan waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.

De kans dat NS Hispeed/NMBS tegen december 2010 genoeg goedgekeurde V250's heeft, acht ik klein. AnsaldoBreda staat nou niet echt bekend om op tijd leveren, vraag maar aan de Denen.

Als ik de IC4-tijdlijn ernaastleg, komt dat aardig overeen. Links de DSB-planning, rechts zoals gepland met NS Hispeed:

- Order geplaatst in 2000 (2004)
- Eerste levering gepland in 2003 (2007)
- Herziening leveringsschema in 2005, eerste levering pas in 2006 (2007 / 2009)
- 2007: eerste ritten met passagiers (-)

Huidige planning: alle IC4's geleverd tegen 3e kwartaal 2012, wat zo'n 6 jaar later is dan de oorspronkelijk planning. Ik verwacht dus ook niet dat er tegen december volgend jaar genoeg treinen zijn, zodra er eentje is goedgekeurd, gaat die terug naar Italië waar er ongetwijfeld nog tientallen problemen gaan volgen:
  • Interieurs die niet brandveilig zijn
  • wc's die niet aan de normen voldoen
  • stopcontacten die om de haverklap piekspanningen geven waardoor alle electronica die eraanhangt
    gefrituurd wordt
  • deuren die te snel dichtgaan en daardoor benen afhakken (zie de M6-rijtuigen van de NMBS)
  • enzovoorts

Het kán gewoon niet dat dit goed gaat lopen

[ Bericht 62% gewijzigd door James1988 op 12-12-2009 16:15:43 ]
  • pi_75554237
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 13:55 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zijn 2 verschillende series.

Maar als je zo gaat beredeneren is het Dordrecht - Leiden - Hilversum - Utrecht - Almere Oostvaarders. Want na Utrecht gaat ie weer verder als 'intercity' naar Almere,
    In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.
    pi_75557580
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 18:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is.
    Echt? Opzich klopt het wel; hij keert in Utrecht op de trein naar Leiden en die gaat vanaf Leiden door naar Dordrecht. Hoezo vergezocht...
    pi_75558343
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef Yreal het volgende:
    Ik vind die kerstboom in de hal van utrecht Centraal trouwens wel baas

SMS rood,wit,groen,blauw of mix en die joekel van een boom verspringt in die kleur en iedereen om dat ding schrikt zich de pleuris
    Die boom is leuk ja.
    Stond dr donderdagmiddag, klasgenoot van mij heeft 5 keer gesmst.
      zaterdag 12 december 2009 @ 20:20:13 #234
    111382 Ofyles2
    pi_75558448
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 20:16 schreef Crientj het volgende:

[..]

Die boom is leuk ja.
    Stond dr donderdagmiddag, klasgenoot van mij heeft 5 keer gesmst.

Hoeveel kost die onzin?
    pi_75558527
    euro per keer

maar al die schrikkende mensen is het waard
    pi_75560626
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 20:22 schreef Yreal het volgende:
    euro per keer
    Voor een goed doel neem ik aan?
    pi_75561825
    WNF ja

Tis het waard
    pi_75564998
    Zo, 863 km achter de kiezen vandaag. Pretty much fatsoenlijk
      zaterdag 12 december 2009 @ 23:48:35 #239
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75565281
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
    Zo, 863 km achter de kiezen vandaag. Pretty much fatsoenlijk
    Waar ben je allemaal geweest als ik vragen mag
    pi_75565409
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Waar ben je allemaal geweest als ik vragen mag
    Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ook
      zondag 13 december 2009 @ 00:18:36 #241
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_75566344
    Mijn TVP is ook een plaatje,
    En wel deze:
      Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2009 @ 00:30:55 #242
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_75566765
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
    Heeft iets met toelating te maken. 4 stellen in LM en drie in reizigersdienst.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2009 @ 00:32:59 #243
    Maffe Fries
    pi_75566827
    Vandaag stonden Arriva D-GTW's 10322, 10317 en 10234 op Amersfoort Goederen
    pi_75570379
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ook
    Jeetje flash....hoe laat weg en hoe laat terug?
    Ik heb ook wel eens gekeken of het te doen was om naar Luxemburg met de trein te gaan voor een weekendje weg maar de reisduur leek mij te veel van het goede.
      zondag 13 december 2009 @ 09:49:59 #245
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75570594
    Me zus, oma en oom zitten in de trein van Lw naar Rta..
    Staan ze tussen Amfs en Amf stil, omdat er een brandmelding was gekomen van een wissel
    Verstoring verwacht rond 10:00 opgelost volgens de NS website.
    Staan al bijna een half uur stil daar
    pi_75570749
    quote:
    Nederland doet mee op Europees hogesnelheidsnet
    AMSTERDAM - Het heeft even geduurd, maar Nederland is vanaf zondag aangesloten op het Europese hogesnelheidsnet. De Thalys rijdt voortaan over de hogesnelheidslijn (hsl), waardoor een rit van Amsterdam naar Parijs drie uur en een ruim kwartier duurt in plaats van vier uur en een klein kwartier. „Een tijdwinst van 51 minuten”, aldus NS Hispeed, de exploitant van de Thalys.
    daar moeten we ook blij mee zijn.
      Redactie Sport zondag 13 december 2009 @ 10:28:01 #247
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_75570900
    quote:
    De andere hogesnelheidstrein van de NS, de Fyra die rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam, kent inmiddels een bezettingsgraad van 19 procent.
    Zo he, de NS is nog creatiever met cijfers dan die klimaat-'wetenschappers'
    PM mij!
    pi_75571109
    De eerste faal van de nieuwe dienstregeling zit er al weer in. Overvolle trein tussen Den Bosch en utrecht. Blokkerkaartjes en vrije reisdagen die zo bang zijn dat ze de trein missen dat ze anderen niet eens de kans geven uit te stappen.

Ze zijn zeker vergeten dat veel steden vandaag koopzondag hebben.
    pi_75571206
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 00:18 schreef NordicBlue het volgende:
    Mijn TVP is ook een plaatje,
    En wel deze:
    [ afbeelding ]
    Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hier .

863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847) . 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
    pi_75573300
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hier .

863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847) . 'k Ben benieuwd of ik ooit de 1000 op 1 dag nog zal halen..
    2x groningen -> den haag uitzitten en weer terug op 1 dag
    pi_75573586
    In 2008 Utrecht > Frankfurt - Neurenberg - Wenen - Budapest in een dag gereisd: hemelsbreed 1125km, de gereisde afstand zal nog een paar 100km hoger ligge
    pi_75574114
    Tja, het buitenland. Daar reed ik Hakata (Fukuoka) -> Tokyo binnen 5 uur (1174.9 km)
      zondag 13 december 2009 @ 12:56:59 #253
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_75574189
    Zo er rijdt weer een trein tussen Belgrado en Sarejo na 17 jaar, wel duurt de reis 2 uur langer dan vroeger.
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8410465.stm
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
    pi_75574236
    Den Haag HS - Valance TGV
    Waar kan ik vinden hoe lang dat is?
    dag
    pi_75574442
    http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-614457/

*mompelt iets over "Als er op 13 december ook maar één trein met 300km/h over de HSL rijdt, geef ik een rondje"
      zondag 13 december 2009 @ 13:12:15 #256
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75574653
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:52 schreef Ireyon het volgende:
    Nachttreinen doen wonderen Mijn dagrecord is 1968 km.
    pi_75574777
    KM's maken is opzich niet zo heel heel moeilijk

Maar als we praten over zinvolle kM's is het weer een ander verhaal
      zondag 13 december 2009 @ 13:16:41 #258
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75574817
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:06 schreef Ireyon het volgende:
    http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-614457/

*mompelt iets over "Als er op 13 december ook maar één trein met 300km/h over de HSL rijdt, geef ik een rondje"
    quote:
    107 Teletekst zo 13 dec
    Thalys fors vertraagd op eerste rit

` Bij zijn eerste officiële Nederlandse
    rit op volle snelheid heeft de Thalys
    35 minuten vertraging opgelopen.Hij
    verliet al 6 minuten te laat Amsterdam
    doordat er een andere trein op de rails
    stond.De vertraging liep verder op door
    storingen in het veiligheidssysteem bij
    Barendrecht en bij de Belgische grens.

De Thalys reed wel voor het eerst met
    passagiers 300 kilometer per uur in
    Nederland.Dat gebeurde ten zuiden van
    Rotterdam;tussen Amsterdam en Rotterdam
    gaat het voorlopig niet harder dan 160.

Volgens de dienstregeling duurt de rit
    Amsterdam-Parijs voortaan 3 uur en 18
    minuten;51 minuten minder dan voorheen.
    volgende nieuws weer&verkeer sport

--> --> --> -->
    Nou, en wat een succes was het

Maar goed, eerste ondje voor mij in de Pimpel tijdens de volgende PTA-treinentopicmeet
      zondag 13 december 2009 @ 13:18:08 #259
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75574878
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef Peter het volgende:
    Den Haag HS - Valance TGV
    Waar kan ik vinden hoe lang dat is?
    www.jizdenka.cz
      Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2009 @ 13:28:31 #260
    Maffe Fries
    pi_75575255
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:46 schreef Fixers het volgende:
    De eerste faal van de nieuwe dienstregeling zit er al weer in. Overvolle trein tussen Den Bosch en utrecht. Blokkerkaartjes en vrije reisdagen die zo bang zijn dat ze de trein missen dat ze anderen niet eens de kans geven uit te stappen.

Ze zijn zeker vergeten dat veel steden vandaag koopzondag hebben.
    Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banen
    pi_75575355
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banen
    Gewoon er recht door heen lopen. Ik mik dan echt recht op de gene die in het midden gaan staan er loop ze gewoon recht naar achteren
    pi_75575852
    Als ik vertrekstaten van den haag centraal wil zoeken op de NS site krijg ik de pagina van heerlen
      zondag 13 december 2009 @ 13:55:35 #263
    111382 Ofyles2
    pi_75576251
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Nou, en wat een succes was het

Maar goed, eerste ondje voor mij in de Pimpel tijdens de volgende PTA-treinentopicmeet
    En weer een nederlaag voor de firma 's Morgens In De Vroegte!

Hoezo bescheiden?
    pi_75576467
    Mmmm Vrijdag meeten..

Amsterdam -> arnhem met de ICE, dan naar deventer ofzo, en dan terug naar schiphol met de pimpel
      zondag 13 december 2009 @ 14:02:07 #265
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75576545
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En weer een nederlaag voor de firma 's Morgens In De Vroegte!

Hoezo bescheiden?
    Nederlaag

En waar heb je mij horen zeggen dat ik bescheiden zou zijn?
    pi_75576613
    Op de Vertrekstaten van den HS staat delft nu als IC stop

Der staan echt heel veel stations nu raar aangegeven op die borden zover ik nu zie.. Woerden als Sneltrein stop vanaf bijlmer arena
      zondag 13 december 2009 @ 14:11:42 #267
    170734 Lemjur
    Hjallrawr.
    pi_75576905
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

www.jizdenka.cz
    Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(
    Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
      zondag 13 december 2009 @ 14:35:45 #268
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75577766
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 14:11 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:(
    Jawel hoor
    pi_75577884
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 14:11 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Je moet hem eerst op international tickets zetten.
      zondag 13 december 2009 @ 14:39:42 #270
    170734 Lemjur
    Hjallrawr.
    pi_75577901
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jawel hoor
    Hij doet het alleen bij nationaal ticket hoor. Zie geen KM staan bij int. ticket
      zondag 13 december 2009 @ 14:40:07 #271
    170734 Lemjur
    Hjallrawr.
    pi_75577923
    Edit: dubbel
    pi_75578076
    Moet je op een bepaald linkje klikken
      zondag 13 december 2009 @ 14:51:13 #273
    170734 Lemjur
    Hjallrawr.
    pi_75578276
    Hé, ik heb het. Tenks!
      zondag 13 december 2009 @ 16:25:01 #274
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75581155
    Wat houd in hemelsnaam deze trein in?

16:30 Amsterdam Centraal HSN , Extra trein
    Zie ik de hele dag al staan bij de Actuele Vertrektijden van NS, station Rotterdam Centraal..

Tevens de familie eindelijk rond 11.45 aan ipv 10.17.. Stelletje vingerververs daar, met die vertragingen
    pi_75581260
    Is een fyra denk ik...
      zondag 13 december 2009 @ 16:51:19 #276
    146033 ReisT
    pi_75581923
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 14:04 schreef Yreal het volgende:
    Op de Vertrekstaten van den HS staat delft nu als IC stop

Der staan echt heel veel stations nu raar aangegeven op die borden zover ik nu zie.. Woerden als Sneltrein stop vanaf bijlmer arena
    Die eerste is niet zo gek, er stopt terminste nog een IC in Delft. Op de Amsterdamse vertrekstaten is Duivdendrecht gepromoveerd tot IC-stop en nu staat dus achter álle IC's richting Utrecht "stopt niet in Duivendrecht". Kruiningen-Yerseke en Vlissingen souburg zijn dan ineens weer geen IC-station meer dus achter alle IC's naar Vlissingen staat dat die daar ook stoppen.

Verder is er uitgebreid gestrooid met sneltrein-stations op lijnen waar helemaal geen Sneltrein rijdt. Driebergen-Zeist, Lelystad, Voorburg, Cuijk dat soort dingen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, kort samengevat hebben ze een grote verwarrende puinzooi weten te maken van alle vertrekstaten.
      zondag 13 december 2009 @ 16:52:51 #277
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75581974
    Gisteren kwam ik op mijn rondje o.a. ook langs het nieuwe station van Liège Guillemins, het prestigeproject van architect Santiago Calatrava, wat eindelijk min of meer klaar is. In elk geval is het in gebruik genomen. Voor de mensen met claustrofobie is de onderdoorgang bepaald geen aanrader:

Vreemd toch, als je ziet hoe megalomaan het station verder is opgezet. Dit is de voorkant van het gebouw.

De glazen vensters boven de ingangsdeuren worden gebruikt om actuele vertrekinformatie te tonen. Overigens kan daar nog wel wat verbeterd worden: De klokken lopen niet gelijk. Eenmaal binnen blijkt dat dit geheel niet wordt aangestuurd door ultra-hippe en ultra-dunne displays, maar door een zootje beamers aan het plafond

Aan de achterkant van het gebouw bevindt zich een parkeergarage, bereikbaar met een serie roltrappen, die uiteindelijk bij de achteringang uitkomt. Deze roltrappen dus.

Het overstekende deel van de overkapping wat uitsteekt boven de achteringang:

Iets verder naar "binnen" is een soort panoramadek voorzien, waar je een goed beeld krijgt van de enorme omvang van het gebouw. Je zou bijna vergeten dat er helemaal in de diepte ook nog treinen stoppen

Best een mooi gebouw geworden, hoewel niet erg functioneel, en zeker niet berekend op het verstouwen van grote reizigersstromen.
    pi_75582534
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
    Best een mooi gebouw geworden, hoewel niet erg functioneel, en zeker niet berekend op het verstouwen van grote reizigersstromen.
    Dat idee had ik juist wel.. Met 5 trappen per perron, waarvan 1 voor de overloop aan de westkant, 2 voor de onderdoorgang en 2 voor de oostkant-overloop, lijkt het me dat passagiers binnen no-time afgevoerd zijn. Het claustrofobische gevoel had ik helemaal niet, al moet ik zeggen dat het op die foto inderdaad wat lager lijkt. Alle reisinformatie wordt bovendien erg vaak en duidelijk per perron aangegeven.

Verder erg nette foto's, 'k dacht eerst dat het m'n eigen foto's waren aangezien de composities echt precies hetzelfde zijn . Was die tentoonstelling over de bouw nog aanwezig trouwens? Daar zaten ook erg mooie platen tussen
      zondag 13 december 2009 @ 17:18:01 #279
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75582808
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:10 schreef Ireyon het volgende:
    Dat idee had ik juist wel.. Met 5 trappen per perron, waarvan 1 voor de overloop aan de westkant, 2 voor de onderdoorgang en 2 voor de oostkant-overloop,
    De roltrappen naar beide overlopen waren gisteren afgesloten
    quote:
    Het claustrofobische gevoel had ik helemaal niet, al moet ik zeggen dat het op die foto inderdaad wat lager lijkt.
    Ik heb me ook geërgerd aan het feit dat de lokettenzaal door een uitermate smal schuifdeurtje "bereikbaar" is. Ideaal plekje om lekker dom om je heen te gaan staan kijken met zesenveertig koffers om je heen
    quote:
    Was die tentoonstelling over de bouw nog aanwezig trouwens? Daar zaten ook erg mooie platen tussen
    Niet gezien. Maar het was ook eigenlijk niet echt een excursiepuntje van te voren

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-12-2009 17:25:27 ]
    pi_75584415
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Opvallend dat het juist altijd de oudjes zijn die zich op deze manier asociaal gedragen. Zodra de deur opengaat alvast een hand op die stang en een voet op de treeplank. En dan de andere voet zo ver mogelijk van de treeplank vandaan, resulterende in een halve spagaat
    pi_75584425
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:25 schreef greavy het volgende:
    Wat houd in hemelsnaam deze trein in?

16:30 Amsterdam Centraal HSN , Extra trein
    Zie ik de hele dag al staan bij de Actuele Vertrektijden van NS, station Rotterdam Centraal..

(...)
    Jep, als je kijkt in de normale NS reisplanner zie je dat deze trein staat aangegeven als Fyra (NS) Die gaat natuurlijk niet op za-zo, maar de dienstregelingdrabbers hebben 'm al wel in de digitale vertrekstaten gezet, zodat ie dus in de reisplanner (en actuele vertrektijden=AV) naar voren komt, maar alleen op de dag zelf. Dat is vorig jaar ook gebeurd met Fyra, toen ie pas in september 2009 ging rijden stond ie al in december 2008 in de AV. Dat heeft nog maanden geduurd voordat dat hersteld was. Als het goed is gaat in april, juni of september Fyra ook za-zo rijden, dus wellicht hoeft het er dan al niet eens meer uit

@Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheid Want;

Bijna alle Thalyssen hebben vandaag +15 tot +40 (bij aankomst in A'dam danwel Parijs). Het lijkt vooral te liggen aan de HSL aansluiting bij Barendrecht en aan de communicatieovergang bij België-grens. De problemen zullen nog wel even aanhouden; de Thalys 9339 heeft inmiddels een onvoorstelbare +80 aan z'n broek! (en dat kan nog wel oplopen ook)

Als NS Hispeed nog een optijd-percentage van >10% wil halen voor Thalys, dan moet de reistijd in de planner worden opgeschoven na ca. 3:48 uur; de meeste treinen hebben vandaag minder dan een half uur vertraging. Dan heb je 'geluk' als je trein een kwartier eerder aankomt.

Een paar jaar geleden deed de Thalys in iets van 3:55 naar Parijs over het conventionele spoor, en meestal reed 'ie ook optijd. Met de HSL-Zuid + vertragingen is tijdwinst dus maarliefst 7 minuten (verschil tussen 3:48 en 3:55), en dat voor 6,9 miljard euro! Wie spreekt er nog over de verkwisting van een paar miljoen op Sittard-Heerlen voor 1 á 2 minuten versnelling (dat wordt van 100-->120 opgewaardeerd), we hebben nu de HSL zuid voor slechts 1 miljard euro per minuut tijdwinst!: NS Hispeed --> <-- Ik
    pi_75584747
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef davidov2009 het volgende:
    Een paar jaar geleden deed de Thalys in iets van 3:55 naar Parijs over het conventionele spoor, en meestal reed 'ie ook optijd. Met de HSL-Zuid + vertragingen is tijdwinst dus maarliefst 7 minuten (verschil tussen 3:48 en 3:55), en dat voor 6,9 miljard euro! Wie spreekt er nog over de verkwisting van een paar miljoen op Sittard-Heerlen voor 1 á 2 minuten versnelling (dat wordt van 100-->120 opgewaardeerd), we hebben nu de HSL zuid voor slechts 1 miljard euro per minuut tijdwinst!: NS Hispeed --> <-- Ik
    Ja inderdaad, er moet eens wat concreet verbeterd worden aan het conventionele spoor, en niet blijven bouwen, bouwen en nog eens bouwen. En dat dan ook nog eens aan privé bedrijven overlaten en alles aanbesteden zodat het lekker duur wordt. VVD style.
      zondag 13 december 2009 @ 18:22:57 #283
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75584921
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 18:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Opvallend dat het juist altijd de oudjes zijn die zich op deze manier asociaal gedragen. Zodra de deur opengaat alvast een hand op die stang en een voet op de treeplank. En dan de andere voet zo ver mogelijk van de treeplank vandaan, resulterende in een halve spagaat
    Heel bijzonder inderdaad ja. Honderd jaar levenservaring, en dan ZO'N fout Opsodemieteren
      zondag 13 december 2009 @ 18:24:37 #284
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_75584973

Wtf
      zondag 13 december 2009 @ 18:25:14 #285
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_75584991
    quote:

@Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheid
    EIgenlijk wel ja, maar Ofyles2 heeft een SMADELIJKE NEDERLAAG van mij nodig om zijn zondag door te komen zonder uit het raam te springen. Ik maak graag mensen blij, zie je
    pi_75585081
    volgende week zondag met de Thalys naar Parijs. Hopenlijk zijn alle kinderziektes eruit!
    pi_75586010
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 18:24 schreef James1988 het volgende:
    [ afbeelding ]

Wtf
    Lawl !

Mijn zusje komt nu uit antwerpen en die faalt nogal. De hoorde blijkbaar dat er een thaly's uitviel en zit nu in de boemel naar roosendaal
      zondag 13 december 2009 @ 19:18:33 #288
    111382 Ofyles2
    pi_75586692
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 18:27 schreef timp0e het volgende:
    volgende week zondag met de Thalys naar Parijs. Hopenlijk zijn alle kinderziektes eruit!
    Goed dat je het zegt. Ik moet mijn homeprints nog afdrukken.
    pi_75586698
    quote:

[..]

Jep, als je kijkt in de normale NS reisplanner zie je dat deze trein staat aangegeven als Fyra (NS) Die gaat natuurlijk niet op za-zo, maar de dienstregelingdrabbers hebben 'm al wel in de digitale vertrekstaten gezet, zodat ie dus in de reisplanner (en actuele vertrektijden=AV) naar voren komt, maar alleen op de dag zelf. Dat is vorig jaar ook gebeurd met Fyra, toen ie pas in september 2009 ging rijden stond ie al in december 2008 in de AV. Dat heeft nog maanden geduurd voordat dat hersteld was. Als het goed is gaat in april, juni of september Fyra ook za-zo rijden, dus wellicht hoeft het er dan al niet eens meer uit

@Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheid Want;

Bijna alle Thalyssen hebben vandaag +15 tot +40 (bij aankomst in A'dam danwel Parijs). Het lijkt vooral te liggen aan de HSL aansluiting bij Barendrecht en aan de communicatieovergang bij België-grens. De problemen zullen nog wel even aanhouden; de Thalys 9339 heeft inmiddels een onvoorstelbare +80 aan z'n broek! (en dat kan nog wel oplopen ook)

Als NS Hispeed nog een optijd-percentage van >10% wil halen voor Thalys, dan moet de reistijd in de planner worden opgeschoven na ca. 3:48 uur; de meeste treinen hebben vandaag minder dan een half uur vertraging. Dan heb je 'geluk' als je trein een kwartier eerder aankomt.

ik heb dit even gejat en er een baggertopic in KLB mee gemaakt
    Thalys over de HSL
      zondag 13 december 2009 @ 19:20:03 #290
    111382 Ofyles2
    pi_75586745
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 18:24 schreef James1988 het volgende:
    [ afbeelding ]

Wtf
    En blijkbaar heeft ProRail de NOS ook omgekocht, want alleen de eerste vertraagde trein van vandaag was nieuwswaardig...
    pi_75588434
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En blijkbaar heeft ProRail de NOS ook omgekocht, want alleen de eerste vertraagde trein van vandaag was nieuwswaardig...
    Klopt heb ik gehoord
    Wist niet dat het zo bijzonder was (een vertraagde trein )
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75592652
    Hilversum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 13 December 20:31
    Oorzaak Tussen Naarden-Bussum en Weesp langere reistijd door een wisselstoring.
    Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
    Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen Zuid.
    Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen.

lolwut?
    pi_75592785
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 21:26 schreef Yreal het volgende:
    Hilversum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 13 December 20:31
    Oorzaak Tussen Naarden-Bussum en Weesp langere reistijd door een wisselstoring.
    Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
    Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen Zuid.
    Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen.

lolwut?

Flashback, ik dacht trouwens vroeger dat (station) Diemen Zuid niet bestond omdat de clip duidelijk niet op een NS station opgenomen is, Antwerpen denk ik?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 13-12-2009 21:41:29 ]
    pi_75593694
    das Antwerpen ja
    pi_75594056
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Flashback, ik dacht trouwens vroeger dat (station) Diemen Zuid niet bestond omdat de clip duidelijk niet op een NS station opgenomen is, Antwerpen denk ik?
    En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug

/nerdmode
    pi_75594157
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

/nerdmode
    pi_75594301
    quote:

[..]

/nerdmode

Ik herkende ICRm wel maar de dienstregelingen ken ik nog niet hoor..
    pi_75594377
    quote:

[..]

/nerdmode
    En het station van Antwerpen is denk ik ook niet in Diemen Zuid.
    pi_75594898
    en ze stapt ook nog eens uit een Belgische MS75
    pi_75594993
    quote:
    Vertrekstaten van station Den Haag Centraal

Richting:
    * Landgraaf, Kerkrade/Aachen, Stolberg/Eschweiler
    * Valkenburg, Maastricht
    * Sittard, Eindhoven, Alkmaar
    Aldus NS.nl
    pi_75595195
    Vol