Och, het zal eens wat anders zijnquote:Op donderdag 10 december 2009 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Speciale actie of zo? Normaal is het alleen bijzonder als er iets mis gaat, lijkt me sterk dat ze dit van te voren aankondigen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom heb ik een autoquote:Op donderdag 10 december 2009 11:54 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, fout in de TT, TR is al aangemaakt.![]()
Overigens, voor wie zich afvroeg wat er ook weer mis was met de ov-chipkaart: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Prorail heeft stroom over en wil oplaadtpalen voor auto's gaan neerzetten waar je met je OV-chipkaart kunt betalenquote:Op donderdag 10 december 2009 12:13 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Daarom heb ik een autoAl wordt dat ook fors duurder met de kmheffing straks
Dank. Nu snel weer weg hier zeker?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:00 schreef Anne het volgende:
TT aangepast.
Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.quote:
Als je er nog een paar hebt dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.
Als je de metrosporen meetelt haal je de 9 denk ik welquote:Op donderdag 10 december 2009 12:48 schreef Crientj het volgende:
Dankje Flash, al is het raar als dr geen spoor 9 bestaat daar. ;o
Je bedoelt met linkjes als Siemens.Velaro.D.2009.8.parts.320k-DIMENSION-.torrent? Daar ben ik zelf ook nog naar op zoek.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:28 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Als je er nog een paar hebt dan?(Wel met treinen)
![]()
4? zie via google maps er maar 2quote:Op donderdag 10 december 2009 13:35 schreef James1988 het volgende:
4 treinsporen bij Schiedam. Lijkt me niet dat er nog 5 metrosporen liggen?
Dat kan, was me nog niet opgevallen. Maar ik keek er an met de satelliet optie (dus met al die lucht foto's die aan elkaar geplakt zijn) Of zit ik op de verkeerde plek te kijken in Schiedam?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:00 schreef James1988 het volgende:
Google Maps toont 2 sporen die in de buurt van elkaar liggen in de mapsweergave altijd maar als één.
Huh, wat? Google Maps toont ook vier sporen op Schiedam Centrum, hoor.quote:
ik zie mn fout al. Als ik Schiedam station in toets kom ik niet bij het 4 viersporig station uit, Maar bij Nieuwland (zoals je al zei) Heb net ff t spoor gevolgd en kom dan uit bij een ander station met de 4 sporen (Schiedam Centrum)quote:Op donderdag 10 december 2009 14:03 schreef Yreal het volgende:
Je hebt ook schiedam nieuwland, of hoe die keet ook heet
Daar kwam ik net zelf achterquote:Op donderdag 10 december 2009 14:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wat? Google Maps toont ook vier sporen op Schiedam Centrum, hoor.
Bronquote:De NMBS neemt vanaf vandaag twee treinstations terug in gebruik. Het gaat om de stopplaatsen Brussel-West en Simonis.
Nooi gezezien dat ze met zn 4en redenquote:Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
Maar op zich wel goed. Simonis ligt wat de metro betreft natuurlijk best handig.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BronKan ik WEER terug zometeen
Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996)
WTF dat meen je nietquote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.
Ja idd vertel dat eensquote:Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
Ik heb al via-via vernomen dat men er reikhalzend naar uitkijktquote:Op donderdag 10 december 2009 21:03 schreef James1988 het volgende:
Via-via vernomen dat de V250 volgende week gaat beginnen aan toelatingsritten in België.
plaatje? Ik weet al die dingens nietquote:Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef James1988 het volgende:
Overigens gaan ook de ES64F4-locs aan een toelatingsprocedure voor België beginnen. Ofwel: naast NMBS-Traxx'en kunnen we straks ook Railion-eurosprinters gaan verwachten richting de Belgische grens.
quote:Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaartIemand die zin heeft om mee te gaan?
Ein Topf nassquote:Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Dit is een Traxx (BR 186):
[ afbeelding ]
Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
[ afbeelding ]
Is een idee. Ik was zoiets van plan op het moment dat men verklaart dat het allemaal succesvol ingevoerd is en zo. Maar een Before-and-After assessment kan ook wel natuurlijkquote:Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaartIemand die zin heeft om mee te gaan?
De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ein Topf nass
Al is de livrei van die tweede minder lelijk. Ik zie die nog weleens smorgens door Ut karren met een sleep kolenwagens eraan.
Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
(...)
Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
[ afbeelding ]
Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw bestquote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.
Vindt die kleur wel wat hebben, maar eerlijk is eerlijk andere kleuren vindt ik ook mooierquote:Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw best
Fix je avatar eens aubquote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?
Is hij geen treindienstleider?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
Valt niks aan t e fixen als je er geen hebtquote:
Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekentquote:Op donderdag 10 december 2009 21:30 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Valt niks aan t e fixen als je er geen hebt
En ik moet er nog 1 maken (Laatste paar keer wou het me niet echt lukken).
Mee eens... mooi geluid. Goede opname ookquote:Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:
(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren
)
uhu uhuquote:Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:
(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren
)
Nummer 2 die t vraagtquote:Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekent
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
rijmt leuk![]()
Beetje als Hendrik Jan de Tuinman
quote:Nederland In Den Haag is eergistermiddag een zogenaamde 'treinsurfer' opgepakt. De Spoorwegpolitie trof de man aan op rangeerterrein De Binckhorst in Den Haag. De man is tussen Den Haag CS en het rangeerterrein meegereisd op een treeplank van de trein.
De man bleek gewond aan zijn gezicht te zijn. Er is eerste hulp verleend, daarna is de man aangehouden en werd er proces-verbaal opgemaakt. De hoogte van de boete is nog niet bekend, die moet de officier van justitie nog bepalen.
Het is overigens niet de eerste keer dat de man aan de verkeerde kant van de trein meereisde.
door Bram (vulli) op 10-12-2009 @ 21:52
God ja, shit happensquote:Op donderdag 10 december 2009 22:14 schreef STTSJT het volgende:
Van de nieuwes pagina (of hoe je het ook noemt)
[..]
Zo dat doet i goed danquote:Op donderdag 10 december 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God ja, shit happens![]()
Ik ken ook een belg die zich rustig naar de Cartesiusweg laat afvoeren en snachts over de sporen terugloopt naar Utrecht Centraal om daar zijn weg te vervolgen of er niks aan de hand is. Dan hebben we het over een gastje van 14 jaar die met een interrail in de herfstvakantie een rondje Lokeren - Barcelona - Istanbul - Narvik maakt, single handed.
Voor zo'npost-icon moet je echt vroeger opstaan hoor
Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maarquote:Op donderdag 10 december 2009 22:24 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zo dat doet i goed danIs i al een keer betrapt? (zou vast wel anders was het niet bekend
)
aa soquote:Op donderdag 10 december 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maar
Bronquote:Twijfel over studenten-ov-chipkaart
10 december 2009
AMSTERDAM - De studentenbonden zijn er nog niet helemaal gerust op dat het goed komt met de invoering van de ov-chipkaart voor studenten.
Studenten zouden vanaf 16 december tot 1 januari hun zogeheten reisrechten op hun ov-chipkaart bij ongeveer duizend oplaadpalen in het land kunnen opladen.
Maar de vervoerbedrijven hebben na testen uit vrees voor te lange wachtrijen - het gaat om ongeveer 650.000 studenten - de periode verlengd tot eind januari. Volgens een woordvoerder kunnen de studenten tot dan zonder problemen blijven reizen, ook in Amsterdam en Rotterdam.
Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het "terecht" dat de invoering is uitgesteld tot eind januari. "We hopen wel dat het goed gaat en studenten hun kaart kunnen gaan gebruiken."
Greavy is not alonequote:Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef greavy het volgende:
* greavy heeft niet vertrouwen in de OV-Chipkaart.
flippen op een rit van een kwartiertjequote:Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag met iemand in de trein gezeten die normaal de Intercity vanaf Utrecht naar Amersfoort pakt, ik moet verder dus ik neem de stoptrein.. Die kerel is dus gewend aan de ICM en we zaten op het balkon van een DD-AR. Hij flipte hem zowat bij het gekraak en gepiep van de trein
.. Ik merk het al niet eens meer
And youre not the only onequote:
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzoquote:Op donderdag 10 december 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
flippen op een rit van een kwartiertje
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativerenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzo. Moet toegeven, ze maken wel een pokkeherrie
. En de verwarming stond keihard tegen mijn enkels te loeien. Koud bovenlichaam en kneiterwarme voeten
Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leukquote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Hoe doe je dat dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Dat lijkt me nog erger dan warme voeten en koud boven lichaamquote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoetquote:
Hahahaquote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoet![]()
http://video.google.nl/videoplay?docid=7710464624612543793# vanaf 6:14
Me2.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 10-12-2009 23:21:23 ]
Das nog eens een hele reisquote:Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Me2.
Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over![]()
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.
(..)
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Me2.
Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over![]()
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.
samengevat:Was dat op een zondag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring
. Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.
Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Was dat op een zondag?. Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring
. Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.
Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.
Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaanquote:Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Das nog eens een hele reis![]()
Je was er zekers goed zat van aan t einde?
Dat proppen heb ik dit schooljaar al een paar keer moeten doenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Op een vrijdag.
Tevens zijn de tijden ongeveer, weet ze niet exact meer.. Kan misschien hoogstens 5 minuten schelen.
[..]
Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaan![]()
Heb toen onderweg wel even met een conducteur in Zwolle gesproken, en mocht van hem 1e klas gaan zitten, hij vond het wel erg, zo'n grove storing..
Toen kon ik vanaf Zwolle eerste klas reizen
In de trein Arnhem - Zwolle ook 1e klas, omdat de trein bomvol zat, en toen moesten er in Deventer nog mensen bij, wat amper ging passen (oftewel, PROPPEN).
Waren toen genoeg NS service en veiligheid mensen op deventer aanwezig.. Bij elke trein deur 2
De trein Zwolle- Leeuwarden was tevens een V-IRM, en de trein Arnhem - Zwolle ook.
ICM kan tot 18 bakken... maar maximaal 15 ivm perron capaciteitquote:Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef greavy het volgende:
Hoeveel treinstellen mogen maximaal gekoppeld worden (ICM, Virm, ICL, ICK, Mat'64, SLT, SGMm, DD-AR e.d.)?
Mij lijkt dat er toch ergens een limiet zit, of wordt dit per rit die gereden word bekeken, door de perron lengtes? Of geld er een algemeen maximum?
Wordt er ook 1 wakkerquote:
aaaaa nice ^^quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:21 schreef Yreal het volgende:
huiswerk man, huiswerk, nachje doorhalen.
bier koffie vreten en ergernis, lekker de hele vrijdag slapen
Aa das minder nicequote:Op vrijdag 11 december 2009 01:26 schreef Yreal het volgende:
Ik moet morgen om 7 uur ook weer gewoon naar school
eerst naar de HES, Dan naar de HHS, dan weer naar de HES en dan naar bed
heb je dan nog zoveel huiswerk?quote:
Wie heeft het dan over huiswerkquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ga over treinen lullen ofzo, niet over hw etc..
Als de nachttreinen maar rijden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:34 schreef Yreal het volgende:
de nachtbaggertopics zijn dood
Dan kan ik nietquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:42 schreef Yreal het volgende:
we moeten maar eens een meet organiseren
Proefbalonetje
Volgende week vrijdag?
Als ze het systeem van SM'90 hebben overgenomen dan draait het op een eigen operating system van HOLEC.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996)
Kleine correctie: VIRM kan tot 14 bakken, dus 2x IV en 1x VIquote:Op donderdag 10 december 2009 23:40 schreef weps het volgende:
[..]
Virm tot max 12 bakken. dus 2x VIRM VI of 3x VIRM IV
Stelletje vinger ververs daar zeg!quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
Nee, het was het tweetje van het NSM.quote:
Die is al een tijdje geelquote:
Deze dus:quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, het was het tweetje van het NSM.
[zeik] Ja, maar dan met de panto achterop. [/zeik]quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is al een tijdje geel
[..]
Deze dus:
[ afbeelding ]
(foto is van 2 februari)
Neequote:Op vrijdag 11 december 2009 11:48 schreef Christiaan het volgende:
Vanaf maandag mogen we dus zonder toeslag met de ICE?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |