abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 11:52:12 #1
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75476999

Hier alweer deel 197 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund
Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010)

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).



Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 10 december 2009 @ 11:54:08 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75477063
Ja, fout in de TT, TR is al aangemaakt.

Overigens, voor wie zich afvroeg wat er ook weer mis was met de ov-chipkaart: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 11:54:09 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_75477065
Men of je?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75477141
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Speciale actie of zo? Normaal is het alleen bijzonder als er iets mis gaat, lijkt me sterk dat ze dit van te voren aankondigen
Och, het zal eens wat anders zijn (Dit keer zijn ze eens optijd met de informatie en niet dat ze pas omroepen dat de trein 5 minuten vertraging heeft terwijl hij 5 minuten geleden er al had moeten zijn )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75477597
Ik ben vandaag met de auto, anders had ik wel langs Schiedam gekomen voor die speciale CTA op het nietbestaande spoor 9.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75477747
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:54 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, fout in de TT, TR is al aangemaakt.

Overigens, voor wie zich afvroeg wat er ook weer mis was met de ov-chipkaart: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Daarom heb ik een auto Al wordt dat ook fors duurder met de kmheffing straks
pi_75478020
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:13 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Daarom heb ik een auto Al wordt dat ook fors duurder met de kmheffing straks
Prorail heeft stroom over en wil oplaadtpalen voor auto's gaan neerzetten waar je met je OV-chipkaart kunt betalen
dag
  Redactie Sport donderdag 10 december 2009 @ 12:29:17 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75478271
Tijd Voor een Plaatje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75478493
pi_75478866
mooie Tren Voto Plaatje
Me.. me.. me.. Me too
pi_75478925
Dankje Flash, al is het raar als dr geen spoor 9 bestaat daar. ;o
pi_75478947
Ik stond trouwens vanmorgen in een sprinter. Veel beter dan DD-AR.
Al was het wel proppen. o.O
pi_75479327
Wat heb ik gemist over de CTA's in Schiedam
So we just called him Fred too
pi_75479376
TT aangepast.
  donderdag 10 december 2009 @ 13:17:00 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75479953
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:00 schreef Anne het volgende:
TT aangepast.
Dank. Nu snel weer weg hier zeker?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75479970
.
pi_75480214
Topic Verlaten Pagina ?
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 13:26:47 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75480315
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:17 schreef Anne het volgende:
.
Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75480387
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke.
Als je er nog een paar hebt dan? (Wel met treinen)
Me.. me.. me.. Me too
pi_75480465
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:48 schreef Crientj het volgende:
Dankje Flash, al is het raar als dr geen spoor 9 bestaat daar. ;o
Als je de metrosporen meetelt haal je de 9 denk ik wel
  donderdag 10 december 2009 @ 13:35:42 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75480586
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:28 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Als je er nog een paar hebt dan? (Wel met treinen)
Je bedoelt met linkjes als Siemens.Velaro.D.2009.8.parts.320k-DIMENSION-.torrent? Daar ben ik zelf ook nog naar op zoek.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 10 december 2009 @ 13:35:56 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75480590
4 treinsporen bij Schiedam. Lijkt me niet dat er nog 5 metrosporen liggen?
pi_75481253
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:35 schreef James1988 het volgende:
4 treinsporen bij Schiedam. Lijkt me niet dat er nog 5 metrosporen liggen?
4? zie via google maps er maar 2
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 14:00:39 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75481446
Google Maps toont 2 sporen die in de buurt van elkaar liggen in de mapsweergave altijd maar als één.
pi_75481496
Je hebt 2 sporen van de lijn delf -> rotterdam en dan nog 2 sporen vanuit hoek van holland
pi_75481514
Keertje filmpje i.p.v. foto.

pi_75481519
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:00 schreef James1988 het volgende:
Google Maps toont 2 sporen die in de buurt van elkaar liggen in de mapsweergave altijd maar als één.
Dat kan, was me nog niet opgevallen. Maar ik keek er an met de satelliet optie (dus met al die lucht foto's die aan elkaar geplakt zijn) Of zit ik op de verkeerde plek te kijken in Schiedam?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75481534
Je hebt ook schiedam nieuwland, of hoe die keet ook heet
pi_75481655
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:03 schreef Yreal het volgende:
Je hebt ook schiedam nieuwland, of hoe die keet ook heet
ik zie mn fout al. Als ik Schiedam station in toets kom ik niet bij het 4 viersporig station uit, Maar bij Nieuwland (zoals je al zei) Heb net ff t spoor gevolgd en kom dan uit bij een ander station met de 4 sporen (Schiedam Centrum) Sorry voor de verwaring
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:05 schreef Socios het volgende:

[..]

Huh, wat? Google Maps toont ook vier sporen op Schiedam Centrum, hoor.
Daar kwam ik net zelf achter
Me.. me.. me.. Me too
pi_75481691
We slaan je straks wel
pi_75481755
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:08 schreef Yreal het volgende:
We slaan je straks wel
Hoe dan?
Tot later vandaag
Me.. me.. me.. Me too
pi_75482416
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:10 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Hoe dan?
Tot later vandaag
later...

Vandaag...

pi_75483727
Schiedam heeft 5 sporen. Het vierde spoor is echter nooit aangelegd ( dat zou een passeer spoor zijn tussen de sporen van en naar Delft.
Er zijn overigens 3 meter sporen in het station.
So we just called him Fred too
pi_75484125
'k Weet niet wat vanochtend grappiger was; de conducteur die bij aankomst in Tilburg zonder enige twijfel en met herhaling omriep dat het volgende station Breda zou zijn, of de huisvrouwen die erg nuchter reageerden met "Ah, dan moeten we er hier uit". 'k Vraag me af wat-ie dan een kwartier geleden had omgeroepen, toen de trein wél in Breda stond
pi_75484727
quote:
De NMBS neemt vanaf vandaag twee treinstations terug in gebruik. Het gaat om de stopplaatsen Brussel-West en Simonis.
Bron

Kan ik WEER terug zometeen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75485071
Hahahaha, gl.
pi_75486308
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaart Iemand die zin heeft om mee te gaan?
  donderdag 10 december 2009 @ 16:53:57 #39
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75487539


TVP met plaatje van het diagnose scherm van een DM'90 met het nummer 3411, gekoppeld aan heel toevallig de 3412 en de 3413.
  Redactie Sport donderdag 10 december 2009 @ 16:59:29 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75487776
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996 )

Er is nog wel ruimte over aan de rechterkant voor een extra stel, maar DM'90 kan toch maar met max. 3 stellen rijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 december 2009 @ 17:05:40 #41
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75487990
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
pi_75489738
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Hr-Flip het volgende:
Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows.
DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen.
Nooi gezezien dat ze met zn 4en reden
Moet dus wachten tot carneval
Me.. me.. me.. Me too
pi_75490158
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bron

Kan ik WEER terug zometeen
Maar op zich wel goed. Simonis ligt wat de metro betreft natuurlijk best handig.

Of nu niet meer sinds ze het metronet hebben omgegooid?

Edit: Ja dus, maar nu stoppen de meeste metro's op het Weststation en daar is nu dus blijkbaar ook een nieuw treinstation.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2009 18:24:35 ]
pi_75494085
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996 )
Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.
pi_75494247
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op.
WTF dat meen je niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75494627
Zeker alle systemen voor directe uitvoering van de (trein)dienst zijn OpenVMS (communicerend met DECnet, op Alpha of Itanium). Sommige systeempjes en straks het nieuwe InfoPlus werken op Linux, wat de rest binnen nu en 10 jaar ook al gaan doen (en TCPIP)
pi_75494696
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75496233
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
Ja idd vertel dat eens
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 21:03:50 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496352
Via-via vernomen dat de V250 volgende week gaat beginnen aan toelatingsritten in België.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:05:00 #50
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75496397
Zal tijd worden.
pi_75496528
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:03 schreef James1988 het volgende:
Via-via vernomen dat de V250 volgende week gaat beginnen aan toelatingsritten in België.
Ik heb al via-via vernomen dat men er reikhalzend naar uitkijkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 december 2009 @ 21:09:06 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496545
Overigens gaan naar verluid ook de ES64F4-locs aan een toelatingsprocedure voor België beginnen. Ofwel: naast NMBS-Traxx'en kunnen we straks ook Railion-eurosprinters gaan verwachten richting de Belgische grens.
pi_75496587
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef James1988 het volgende:
Overigens gaan ook de ES64F4-locs aan een toelatingsprocedure voor België beginnen. Ofwel: naast NMBS-Traxx'en kunnen we straks ook Railion-eurosprinters gaan verwachten richting de Belgische grens.
plaatje? Ik weet al die dingens niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 december 2009 @ 21:13:54 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496717
Dit is een Traxx (BR 186):


Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
pi_75496771
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaart Iemand die zin heeft om mee te gaan?


Wat voor camera heb je?
pi_75496801
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Dit is een Traxx (BR 186):
[ afbeelding ]

Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
[ afbeelding ]
Ein Topf nass

Al is de livrei van die tweede minder lelijk. Ik zie die nog weleens smorgens door Ut karren met een sleep kolenwagens eraan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75496836
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef RubenK het volgende:
Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaart Iemand die zin heeft om mee te gaan?
Is een idee. Ik was zoiets van plan op het moment dat men verklaart dat het allemaal succesvol ingevoerd is en zo. Maar een Before-and-After assessment kan ook wel natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 december 2009 @ 21:20:16 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496930
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ein Topf nass

Al is de livrei van die tweede minder lelijk. Ik zie die nog weleens smorgens door Ut karren met een sleep kolenwagens eraan.
De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.
pi_75496937
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
(...)
Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189:
[ afbeelding ]
Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 21:21:56 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75496999
Gevonden op Flickr, hier.
pi_75497019
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik.
Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75497120
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw best
Vindt die kleur wel wat hebben, maar eerlijk is eerlijk andere kleuren vindt ik ook mooier
Me.. me.. me.. Me too
pi_75497154
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of?
Fix je avatar eens aub


Wat gaat die ES64F4 trekken dan? Ook Beneluxstammen of.. ? Als ze datzelfde heerlijke geluid als de Traxx'en maken, vind ik het best
  Redactie Sport donderdag 10 december 2009 @ 21:27:00 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75497221
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag?
Is hij geen treindienstleider?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 december 2009 @ 21:29:35 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75497334
De ES64F4's zullen vracht blijven doen, vermoed ik. Hispeed heeft geen interesse erin (ze hebben de Traxx'en tenslotte al) en er zijn geen vervoerders van passagierstreinen die op dit moment staan te springen om vrachtlocs.

Bijvoorbeeld DB Schenker zal hier gebruik van kunnen maken voor treinen naar België: waar ze nu nog partneren met B-Cargo (of een andere Belgische cargovervoerder) om de treinen over te nemen kunnen ze in het vervolg gewoon doorrijden naar een Belgische bestemming naar keuze.

De ES64F4 maakt een ander geluid dan Traxx, ik vind het persoonlijk een stuk zeurderiger. Waar de Traxx een soort toonladdertje speelt (tuuuuuu tieeeee TIEEEEEE) is dit meer een soort monotone pieptoon.

Op dit moment is men in België wel bezig met een broertje van de ES64F4, de ES64U4. Dit zijn universele locs, zowel vracht als passagiers, en zullen door de NMBS worden ingezet in de reizigersdienst. De reeks 13 zal dan verschuiven naar cargo.
pi_75497359
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Fix je avatar eens aub
(...)
Valt niks aan t e fixen als je er geen hebt
En ik moet er nog 1 maken (Laatste paar keer wou het me niet echt lukken ).
Me.. me.. me.. Me too
pi_75497417

(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren )
pi_75497564
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:30 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Valt niks aan t e fixen als je er geen hebt
En ik moet er nog 1 maken (Laatste paar keer wou het me niet echt lukken ).
Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 december 2009 @ 21:36:46 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75497617
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:

(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren )
Mee eens... mooi geluid. Goede opname ook
pi_75498284
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:

(Het geluid, niet dat hele Fyra gebeuren )
uhu uhu

ben ook altijd blij als ik de .45 heb vanaf bijlmer, dan zie ik en de fyra en de benelux voorbij komen
pi_75498346
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekent
Nummer 2 die t vraagt (in tukker geval was er ook al iemand )
Maar mn naam is een comi van mn voor en achter naam en mn 2de naam.
STeven Timmerman
Steven Jan Timmerman
Dus bij deze.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75498410
rijmt leuk

Beetje als Hendrik Jan de Tuinman
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75498511
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
rijmt leuk

Beetje als Hendrik Jan de Tuinman
Daar heb je wel gelijk in
Me.. me.. me.. Me too
pi_75499165
Van de nieuwes pagina (of hoe je het ook noemt)
quote:
Nederland In Den Haag is eergistermiddag een zogenaamde 'treinsurfer' opgepakt. De Spoorwegpolitie trof de man aan op rangeerterrein De Binckhorst in Den Haag. De man is tussen Den Haag CS en het rangeerterrein meegereisd op een treeplank van de trein.

De man bleek gewond aan zijn gezicht te zijn. Er is eerste hulp verleend, daarna is de man aangehouden en werd er proces-verbaal opgemaakt. De hoogte van de boete is nog niet bekend, die moet de officier van justitie nog bepalen.

Het is overigens niet de eerste keer dat de man aan de verkeerde kant van de trein meereisde.

door Bram (vulli) op 10-12-2009 @ 21:52
Me.. me.. me.. Me too
pi_75499310
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:14 schreef STTSJT het volgende:
Van de nieuwes pagina (of hoe je het ook noemt)
[..]
God ja, shit happens

Ik ken ook een belg die zich rustig naar de Cartesiusweg laat afvoeren en snachts over de sporen terugloopt naar Utrecht Centraal om daar zijn weg te vervolgen of er niks aan de hand is. Dan hebben we het over een gastje van 14 jaar die met een interrail in de herfstvakantie een rondje Lokeren - Barcelona - Istanbul - Narvik maakt, single handed.

Voor zo'n post-icon moet je echt vroeger opstaan hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75499548
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

God ja, shit happens

Ik ken ook een belg die zich rustig naar de Cartesiusweg laat afvoeren en snachts over de sporen terugloopt naar Utrecht Centraal om daar zijn weg te vervolgen of er niks aan de hand is. Dan hebben we het over een gastje van 14 jaar die met een interrail in de herfstvakantie een rondje Lokeren - Barcelona - Istanbul - Narvik maakt, single handed.

Voor zo'n post-icon moet je echt vroeger opstaan hoor
Zo dat doet i goed dan Is i al een keer betrapt? (zou vast wel anders was het niet bekend )

En voor dat laatste heb ik het gemerkt ja ^&%(%(
Eerst was i te groot qua mb's kleiner gemaakt was nog te groot.
Na vele pogingen was hij groot genoeg. Gaat i zeuren om de bestands naam en vervolgens (waneer dat is aangepast) gaat i zeuren dat het plaatje niet 60 bij 60 is terwijl ik dat wel ingesteld had _&)%)%&)
Toen was ik er zo zat van, computer uitgedrukt en naar de kantine toe gegaan )zat toen op school ).
Moet nu nog eens tijd maken om het uit te zoeken
Me.. me.. me.. Me too
pi_75499588
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:24 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zo dat doet i goed dan Is i al een keer betrapt? (zou vast wel anders was het niet bekend )
Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75499896
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maar
aa so
Dat doet hij dan zekers goed
Hulde aan hem (en hopelijk over komt hem niks als hij het weer gaat doen )
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 22:42:34 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75500316
quote:
Twijfel over studenten-ov-chipkaart

10 december 2009

AMSTERDAM - De studentenbonden zijn er nog niet helemaal gerust op dat het goed komt met de invoering van de ov-chipkaart voor studenten.

Studenten zouden vanaf 16 december tot 1 januari hun zogeheten reisrechten op hun ov-chipkaart bij ongeveer duizend oplaadpalen in het land kunnen opladen.


Maar de vervoerbedrijven hebben na testen uit vrees voor te lange wachtrijen - het gaat om ongeveer 650.000 studenten - de periode verlengd tot eind januari. Volgens een woordvoerder kunnen de studenten tot dan zonder problemen blijven reizen, ook in Amsterdam en Rotterdam.

Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het "terecht" dat de invoering is uitgesteld tot eind januari. "We hopen wel dat het goed gaat en studenten hun kaart kunnen gaan gebruiken."
Bron

En zo gaat het probleem door, met de invoering van de SOV kaart..

Me zus heeft geen zin in de SOV kaart. Ze reist dagelijks Dronrijp - Leeuwarden - Groningen (Allemaal Arriva) en heeft in Groningen net 5 minuten om van haar trein naar de bus te gaan.. En dat terwijl die trein bomvol zit..
Ze zal dan wel de bus missen , als ze deze trein aanhoudt
Al dat uitchecken met een massale reizigersstroom kost teveel tijd

* greavy heeft niet vertrouwen in de OV-Chipkaart.
pi_75500481
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef greavy het volgende:

* greavy heeft niet vertrouwen in de OV-Chipkaart.
Greavy is not alone
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75500515
Vandaag met iemand in de trein gezeten die normaal de Intercity vanaf Utrecht naar Amersfoort pakt, ik moet verder dus ik neem de stoptrein .. Die kerel is dus gewend aan de ICM en we zaten op het balkon van een DD-AR. Hij flipte hem zowat bij het gekraak en gepiep van de trein .. Ik merk het al niet eens meer
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75500576
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag met iemand in de trein gezeten die normaal de Intercity vanaf Utrecht naar Amersfoort pakt, ik moet verder dus ik neem de stoptrein .. Die kerel is dus gewend aan de ICM en we zaten op het balkon van een DD-AR. Hij flipte hem zowat bij het gekraak en gepiep van de trein .. Ik merk het al niet eens meer
flippen op een rit van een kwartiertje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75500596
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Greavy is not alone
And youre not the only one , me 2

Zal mij benieuwen hoe het straks allemaal verloopt.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75500624
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

flippen op een rit van een kwartiertje
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzo . Moet toegeven, ze maken wel een pokkeherrie . En de verwarming stond keihard tegen mijn enkels te loeien. Koud bovenlichaam en kneiterwarme voeten
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75500752
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzo . Moet toegeven, ze maken wel een pokkeherrie . En de verwarming stond keihard tegen mijn enkels te loeien. Koud bovenlichaam en kneiterwarme voeten
Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75500867
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leuk
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75500877
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Hoe doe je dat dan?
pi_75500938
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren
Dat lijkt me nog erger dan warme voeten en koud boven lichaam
Welke trein was dat dan als ik vragen mag?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75500955
tvp
pi_75501115
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef timp0e het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan?
In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoet

http://video.google.nl/videoplay?docid=7710464624612543793# vanaf 6:14
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75501244
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoet

http://video.google.nl/videoplay?docid=7710464624612543793# vanaf 6:14
Hahaha
Met bier kom inderdaad alles goed
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 23:09:13 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75501366
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leuk
Me2.

Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.

samengevat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 10-12-2009 23:21:23 ]
pi_75501460
Kom er maar in JeePee83
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75501517
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Me2.

Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.
(..)
Das nog eens een hele reis
Je was er zekers goed zat van aan t einde?
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 10 december 2009 @ 23:13:20 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75501548
Hoeveel treinstellen mogen maximaal gekoppeld worden (ICM, Virm, ICL, ICK, Mat'64, SLT, SGMm, DD-AR e.d.)?

Mij lijkt dat er toch ergens een limiet zit, of wordt dit per rit die gereden word bekeken, door de perron lengtes? Of geld er een algemeen maximum?
pi_75501663
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Me2.

Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over
Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden.

samengevat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dat op een zondag? . Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring . Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.

Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 10 december 2009 @ 23:19:25 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75501758
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Was dat op een zondag? . Ik kwam toen vanuit Den Haag en moest naar Putten. Eerst gingen bij Gouda de deuren van de trein niet open, dus maakten ze één deur open waar iedereen die er uit moest er uit moest. Daarna reed de trein niet verder dan Utrecht door een bovenleidingstoring . Met moeite in Amersfoort kunnen komen en daar nog een partij moeten wachten tot ik in de stoptrein naar Putten kon.

Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken.
Op een vrijdag.
Tevens zijn de tijden ongeveer, weet ze niet exact meer.. Kan misschien hoogstens 5 minuten schelen.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Das nog eens een hele reis
Je was er zekers goed zat van aan t einde?
Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaan

Heb toen onderweg wel even met een conducteur in Zwolle gesproken, en mocht van hem 1e klas gaan zitten, hij vond het wel erg, zo'n grove storing..
Toen kon ik vanaf Zwolle eerste klas reizen
In de trein Arnhem - Zwolle ook 1e klas, omdat de trein bomvol zat, en toen moesten er in Deventer nog mensen bij, wat amper ging passen (oftewel, PROPPEN).
Waren toen genoeg NS service en veiligheid mensen op deventer aanwezig.. Bij elke trein deur 2

De trein Zwolle- Leeuwarden was tevens een V-IRM, en de trein Arnhem - Zwolle ook.
pi_75501830
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Op een vrijdag.
Tevens zijn de tijden ongeveer, weet ze niet exact meer.. Kan misschien hoogstens 5 minuten schelen.
[..]

Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaan

Heb toen onderweg wel even met een conducteur in Zwolle gesproken, en mocht van hem 1e klas gaan zitten, hij vond het wel erg, zo'n grove storing..
Toen kon ik vanaf Zwolle eerste klas reizen
In de trein Arnhem - Zwolle ook 1e klas, omdat de trein bomvol zat, en toen moesten er in Deventer nog mensen bij, wat amper ging passen (oftewel, PROPPEN).
Waren toen genoeg NS service en veiligheid mensen op deventer aanwezig.. Bij elke trein deur 2

De trein Zwolle- Leeuwarden was tevens een V-IRM, en de trein Arnhem - Zwolle ook.
Dat proppen heb ik dit schooljaar al een paar keer moeten doen
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75501886
Ik zat vanmiddag trouwens in een VIRM-4 als stoptrein van R'dam Alexander naar Gouda, de conducteur was alleen de vrolijkste niet. Vreemd, maar het schijnt vaker gebeuren, een intercity als stoptrein..

Daarna met een plan T naar Zoetermeer, ze zijn lelijk maar ik heb ze leren waarderen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 10-12-2009 23:31:17 ]
pi_75501995
Proppen valt wel mee
Een poos geleden toen op de lijn Almelo Marienberg nog wad lopers reden was het een keer proppen.
De treinen reden toen enkel in de spits om het half uur en de trein naar almelo toe was niet komen opdagen. Wachten op de eerst volgende dan maar. En dat dacht iedereen die op de stations vanaf marienberg er in wouden Echt overal waar mensen konden staan stonden mensen :S De Machinist moest mooiete doen omdat niemand echt aan de kant kon om z'n deur te openen zodat hij de trein deuren dicht kon doen :S
Was toen echt erg
Me.. me.. me.. Me too
pi_75502032
liever V dan T
pi_75502163
Edit: nvm.

[ Bericht 74% gewijzigd door Socios op 10-12-2009 23:31:45 (Te laat refreshd) ]
pi_75502522
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef greavy het volgende:
Hoeveel treinstellen mogen maximaal gekoppeld worden (ICM, Virm, ICL, ICK, Mat'64, SLT, SGMm, DD-AR e.d.)?

Mij lijkt dat er toch ergens een limiet zit, of wordt dit per rit die gereden word bekeken, door de perron lengtes? Of geld er een algemeen maximum?
ICM kan tot 18 bakken... maar maximaal 15 ivm perron capaciteit
Virm tot max 12 bakken. dus 2x VIRM VI of 3x VIRM IV
ICL, ICK, ICRm kan tot het aantal beschikbare bakken gekoppeld worden. In rijdende dienst is 12 de max.
Mat'64 kan tot 5x plan V of 2x PLAN T + Plan V
SLT 2x 6 + 4 of 2x 4 + 6 weet niet precies... maar getest op 14 bakken...
SGMm kan tot 3 stellen max
DD-AR max 2 stellen gekoppeld
pi_75502540
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:30 schreef Socios het volgende:
Edit: nvm.
Ik zag zelf m'n foutje al staan..
pi_75502582
Er reden de laatste tijd best wel weer wat V'tjes bij gouda

of snap ik jullie punt nou niet?
pi_75504790
Trein Van Papier
Me.. me.. me.. Me too
pi_75504804
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:49 schreef STTSJT het volgende:
Trein Van Papier
Wrom plaats je tvp?
pi_75504842
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wrom plaats je tvp?
omdat ik benieuwt ben naar t antwoord
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505140
sst iets heeft een avatar
pi_75505205
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:06 schreef Yreal het volgende:
sst iets heeft een avatar

Wordt er ook 1 wakker
Maar hij moet nog wel wat worden aangepast (nog iets langer moet hij zijn dus iets meer inkorten )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505401
huiswerk man, huiswerk, nachje doorhalen.

bier koffie vreten en ergernis, lekker de hele vrijdag slapen
pi_75505453
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:21 schreef Yreal het volgende:
huiswerk man, huiswerk, nachje doorhalen.

bier koffie vreten en ergernis, lekker de hele vrijdag slapen
aaaaa nice ^^
Ik niet mag morgen er weer uit (helaas )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505474
Ik moet morgen om 7 uur ook weer gewoon naar school

eerst naar de HES, Dan naar de HHS, dan weer naar de HES en dan naar bed
pi_75505499
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:26 schreef Yreal het volgende:
Ik moet morgen om 7 uur ook weer gewoon naar school

eerst naar de HES, Dan naar de HHS, dan weer naar de HES en dan naar bed
Aa das minder nice
Ik pas om half 8 ^^
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505511
Ik ga niet eens slapen man, fuck dat
pi_75505531
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:29 schreef Yreal het volgende:
Ik ga niet eens slapen man, fuck dat
heb je dan nog zoveel huiswerk?
En ga straks wel Morgen cadeu's in ontvangst nemen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505547
Ga over treinen lullen ofzo, niet over hw etc..
pi_75505565
de nachtbaggertopics zijn dood

Ik heb vandaag serieus tegen mijn SLB'r gezegd dat ik een spoorwegbedrijf ga runnen
pi_75505571
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ga over treinen lullen ofzo, niet over hw etc..
Wie heeft het dan over huiswerk
Tsjoek tsjoek tuut tuuuuuut
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505588
ik heb trouwens wel bier
pi_75505590
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:34 schreef Yreal het volgende:
de nachtbaggertopics zijn dood
Als de nachttreinen maar rijden.
pi_75505601
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef Socios het volgende:

[..]

Als de nachttreinen maar rijden.
Moet het wel Virm zijn (of ddm )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505604
Ik vind het nog steeds dom dat ze utrecht -> rotterdam via amsterdam en rechtstreeks hebben als nachtverbinding

Maakt het dan gewoon een cirkel, stelletje beunhazen
pi_75505632
Ze rijden een cirkel. Iets groter alleen. Eindhoven - Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven.
pi_75505650
door de weeks niet
pi_75505665
we moeten maar eens een meet organiseren


Proefbalonetje

Volgende week vrijdag?
pi_75505673
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:42 schreef Yreal het volgende:
we moeten maar eens een meet organiseren


Proefbalonetje

Volgende week vrijdag?
Dan kan ik niet
Maar jah ben toch neit belangrijk
* STTSJT goeden nacht iedereen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75505678
Mietje,

KLB STYLE


Slapen
pi_75506107
Zijn al heel wat proefballonetjes opgelaten de afgelopen jaren, maar tot op heden is het nog niet tot een treinmeet gekomen.
pi_75506144
Ga ik het nog een keer doen

Late we volgende week een trein meet houden. Ik zorg voor bier
pi_75506254
Ik vind vrijdag prima, in de ICE?
pi_75506264
Amsterdam -> arnhem, en dan?
pi_75506267
Oh en lol ga slapen
pi_75506318
Keertje simpel houden? ICE 127 heen en ICE 124 terug. Kan iedereen het hele traject of een deel daarvan joinen. Heel het treinentopic in de ICE BordBistro tussen 14.34u en 17.25u met tussenstop in Arnhem.
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:09:40 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75507005
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
Draait dat ding op DOS ofzo?
(zal wel, in 1996 )
Als ze het systeem van SM'90 hebben overgenomen dan draait het op een eigen operating system van HOLEC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:29:54 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75507950
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2009 @ 09:37:17 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75508089
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:40 schreef weps het volgende:

[..]

Virm tot max 12 bakken. dus 2x VIRM VI of 3x VIRM IV
Kleine correctie: VIRM kan tot 14 bakken, dus 2x IV en 1x VI
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:44:43 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75508228
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef James1988 het volgende:
De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html
Stelletje vinger ververs daar zeg!
De ICE heeft 'tientallen miljoenen euro verlies'..
Volgens mij is de FYRA nog minder rendabel

ICE moet blijven, laat die FYRA lekker opbokken
Er reist immers bijna niemand met de fyra
pi_75510732
Even een vraagje: Net 2 minuten geleden kwam er een hele mooie oude, groene trein met een stukje wit voorbij @ Utrecht.

Wat is dit voor een trein? Volgens mij is het er eentje die ooit eens in het nieuws was omdat hij kapot was.
.
pi_75511055
Deze?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75511240
Ja! Die. Mooi ding. Hij was helemaal schoon
.
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:30:52 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75511312
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze?

[ afbeelding ]
Nee, het was het tweetje van het NSM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75511357
Ik heb er geen verstand van. Vond hem mooi, en dacht laat het eens vragen.
.
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2009 @ 11:33:48 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75511424
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze?

[ afbeelding ]
Die is al een tijdje geel
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, het was het tweetje van het NSM.
Deze dus:

(foto is van 2 februari)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:34:34 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75511451
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die is al een tijdje geel
[..]

Deze dus:
[ afbeelding ]
(foto is van 2 februari)
[zeik] Ja, maar dan met de panto achterop. [/zeik]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75511665
NSHispeed

Fyra prijzen maandabonnement omlaag per 1 januari 2010 met 18%. Meer op: http://bit.ly/8kf5Z9

Even ordinair gekopieerd van de twitter van NSHispeed. ;o
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:41:55 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75511719
Leuk, maar nog steeds véél te duur
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:48:56 #148
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75511960
Vanaf maandag mogen we dus zonder toeslag met de ICE?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75512096
Als dat waar is vanaf zondag dus
pi_75512402
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:48 schreef Christiaan het volgende:
Vanaf maandag mogen we dus zonder toeslag met de ICE?
Nee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:03:27 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75512457
Mag je met de ICE trouwens ook grensoverscheidend reizen zonder reservering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')