quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
Kom net onder de douche vandaan
Ik ben kapot stiekem wel. Ik kan nu nog een uur boksen als het moet, maar geef me nog 10 de hamstringoefening en ik ga kotsen van moeheid geloof ikGrappig hoeveel invloed een andere beweging heeft
Maar ging goed. Het gaf me een goed gevoel, en de trainer was erg goed. Hield goed in de gaten (met al mijn lichaamprobs) hoe het ging en hoe zwaar hij de belasting moest maken.
We hebben een krachttrainingsschema gecombineerd met cardio. Eerst even loslopen op de band, wat rekken en strekken, en toen begonnen. Allemaal sessies van 4 (2x2 of 4x1) met telkens 60 seconden rust tussendoor.
Hij heeft het schema wat hij bedacht had aangepast, woensdag gaan we echt cardio doen.
De twee schema's draaien we vier weken, en dan gaan we andere oefeningen doen voor beide schema's, ook weer vier weken.
Veel afwisseling dus, en veel verschillende spiergroepen trainen en elke vier weken op (iets) andere wijze.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:24 schreef BrandX het volgende:
Overigens wel erg toffe aparatuur! Hij heeft ze met tv schermpjes, en je kan je ipod of usb gewoon op ze aansluiten voor muziek
waar doe je fysio voor? Blessure?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Boadicea het volgende:
Dat klinkt goed BrandX.
Ik merk dat ik bij de fysio de oefeningen wat saai begin te vinden, elke week weer hetzelfde doen... Maarja, het helpt wel, en daar doe ik het voor..
het is een vrij nieuwe sportschool, in een ouwe sportschool (deze jongen heeft het overgenomen en een paar nieuwe apparaten aangeschaft)quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Vido het volgende:
Good to hear, BrandX. Maar aan je krachttrainingsschema te lezen doe je echt impulsoefeningen (sets van 2 of 4 als ik het goed lees), doe je dat dan ook met een gewicht waarbij je dat ook echt maar net 2-4 keer lukt? Zit zelf momenteel op een pyramide schema (dus 20x met laag gewicht, 15x met medium gewicht, etc, tot 3x met een gewicht wat je persoonlijke limit is). Spieren opbouwen, helpt heel goed bij een snellere vetverbranding (grotere spieren verbranden meer energie, vet dus). De ene dag doe ik tricep-bortst-buik, de volgende dag biceps-rug-benen, dus elke spiergroep krijgt minimaal 48 uur rust tussen trainingen. En dan elke keer als ik ga fitnessen nog 60 minuten crosstrainer, lekker is datDus dan ben ik 'n uur en drie kwartier bezig in totaal ofzo.
En luxe apparaten hebben jullie dan. Waar mijn broertje sport (Health City) hebben ze dat ook, maar ik zit bij een lokale sportschool waar ze apparaten van een generatie ouder hebben, dus geen hippe schermpjes enzoMaarja, ik betaal dan ook maar ¤40 per maand voor onbeperkt sporten, en dan kan ik doen wat ik wil, dus ook aan alle groepslessen meedoen. Plus, het is 5 minuten lopen voor mij
jups, overbelaste spieren in mijn benen(aan de buitenkant). Dus ik doe allerlei oefeningen voor mijn benen, afgewisseld met een paar spieroefeningen voor de armen/rug..quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
waar doe je fysio voor? Blessure?
oeh balen. Door beenblessures kan je gelijk al een boel sporten niet (volledig) doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:32 schreef Boadicea het volgende:
[..]
jups, overbelaste spieren in mijn benen(aan de buitenkant). Dus ik doe allerlei oefeningen voor mijn benen, afgewisseld met een paar spieroefeningen voor de armen/rug..
Ik doe uit mijn hoofd iets van 8 verschillende dingen.
Ik denk dat ik nog wel even bezig ben. Ik ben er al sinds begin mei zoet mee, en ben tijden gewoon doorgegaan, maar na een flinke verhuizing was de koek op.. Ik mag nu zelf ook wel weer skaten als ik zou willen, maar het weer is er niet naar...quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
oeh balen. Door beenblessures kan je gelijk al een boel sporten niet (volledig) doen.
Succes! Hoe lang moet je er nog mee lopen denk je voor dat je weer wat anders kan gaan doen c.q. genezen bent?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:16 schreef omearos het volgende:
Blijkbaar is sporten ver buiten de randstad goedkoperIk sport bij Health City onbeperkt voor 35 euro per maand. Heeft het toch nog voordelen als je niet in de randstad woont
![]()
Ik neem ook altijd eigen muziek mee, al heb ik er vaak last van dat de muziek in de zaal zo hard staat dat eigen muziek opzetten weinig nut heeft.
Beterschap bodicea.
Succes, ik duim voor jequote:Op zaterdag 28 november 2009 16:39 schreef Boadicea het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog wel even bezig ben. Ik ben er al sinds begin mei zoet mee, en ben tijden gewoon doorgegaan, maar na een flinke verhuizing was de koek op.. Ik mag nu zelf ook wel weer skaten als ik zou willen, maar het weer is er niet naar...
Mijn streven is om iig op oudejaarsdag een tochtje te kunnen rijden op de skates, en dan volgend seizoen weer mee te kunnen doen. Hardlopen begin ik niet meer aan denk ik, daar begon het toen allemaal mee...
wow, spannend! Wat houdt dat ongeveer in, zo'n programma?quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
hooi,
ik wilde nog even vertellen dat mn obesitas programma/therapie per 1 februari gaat beginnen. heb er veel zin in om aan de slag te gaan! (hang niet veel in dit topic rond maar had t wel verteld volgens mij, dus even als vervolg)
xx
Is inderdaad key. Als dat er niet is, is het bij voorbaat sowieso al niet mogelijk om blijvend af te vallen in mijn ervaring. En het is mega kut minder prettig als je je niet goed in je vel voelt zitten. Heel veel succes en sterkte! Ik hoop dat het lukt voor je.quote:als t goed is val ik er wel van af. maar ik moet vooral beter in mn lijf komen en beter voor mezelf leren zorgen. het lijkt me zo fijn om straks niet meer zo afhankelijk te zijn van eten/weleten/niet eten. etc. en gezonder worden!
Gewoon dansen? of Dance dance revolution?quote:Op zondag 29 november 2009 01:00 schreef Ender_W het volgende:
Toch handig als een mod het topic sluit. Kan hij een linkje doorposten.
Dit weekend weinig gesport. Wel veel gedanst vandaag (op zich ook intensief) en mijn knie lijkt weer redelijk op orde. Dinsdag weer zwaarder belasten. Ik ben benieuwd.
haha, dance dance revolution?? Dank je de koekoekquote:Op zondag 29 november 2009 11:22 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Gewoon dansen? of Dance dance revolution?
*opspringt en heel hard "hoi" roept.quote:
uhuh, ben inmiddels ruim 110kgquote:Op maandag 30 november 2009 13:54 schreef Sjeen het volgende:
*hoi terugroept...
BrandX, jij hier? Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij flink was
quote:Op maandag 30 november 2009 14:38 schreef Klonk het volgende:
ik mag binnenkort gaan kiezen, heb nu een BMI van 27 en een beetje
Ai... maar dan klopte mijn beeld in elk geval welquote:Op maandag 30 november 2009 14:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
uhuh, ben inmiddels ruim 110kg
Zie hier qua oorzaak gevolg enzulks: Fok! Dieetclub nr. 291: Vol goede moed en goede ideëen
Maar dank voor je compliment
Thanksquote:Op maandag 30 november 2009 14:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ai... maar dan klopte mijn beeld in elk geval welIk heb je al meer dan een jaar niet gezien. Succes meid
dat is klote iddquote:Op maandag 30 november 2009 14:41 schreef Klonk het volgende:
al was het laatst wel kut, had voor het eerst in anderhalf jaar tijd geen gewicht verloren bij mijn tweemaandelijke date met mijn dieetiste, maar ja, wist waar het door kwam (3 keer uit eten in de week ervoor en twee verjaardagen in de week ervoor) dan kun je fietsen wat je wilt (bijna 900 km) maar daar helpt dan weinig tegen
quote:Op maandag 30 november 2009 10:19 schreef Ender_W het volgende:
[..]
haha, dance dance revolution?? Dank je de koekoekIk ben niet zo van het voor de computer/console idioot doen
![]()
ik zit echt zoooo te twijfelen om zo'n wii ding te kopen. Ik vind het een hoop geld.quote:Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Idioot? Ik ben wel mede dankzij mijn wii bijna 33 kilo kwijt
![]()
Jammer is het wel ik dacht dat ik een mede wii'er had gevonden. Wel stoer trouwens dat je gewoon kan dansen, ik kan dat niet uit gebrek aan fantasie voor de pasjes.
Misschien dat dit je iets meer kan overtuigen. En sommigen zeggen dat Brisk-walking beter is als sportschooltje. 60 euro per maand en dan zit je vast aan abonnement van 12 maanden. 12*60= 720 euro.quote:Op maandag 30 november 2009 21:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik zit echt zoooo te twijfelen om zo'n wii ding te kopen. Ik vind het een hoop geld.
mjah, ik doe drie maanden aangepaste training à 40 e per maand (knieblessure) dus 120 euro en daarna ga ik gewoon weer boksen. En dat doe ik gratis aangezien ik bestuurslid benquote:Op maandag 30 november 2009 22:36 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Misschien dat dit je iets meer kan overtuigen. En sommigen zeggen dat Brisk-walking beter is als sportschooltje. 60 euro per maand en dan zit je vast aan abonnement van 12 maanden. 12*60= 720 euro.
En de Wii sports pakketje kost je 200 euro. Spierpijn gegarandeert.
Het pakket bevat alles dat je nodig hebt om Wii Sports te spelen. Bowlen/Tennis/Baseball/Boksen/Golf.quote:Op maandag 30 november 2009 22:42 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah, ik doe drie maanden aangepaste training à 40 e per maand (knieblessure) dus 120 euro en daarna ga ik gewoon weer boksen. En dat doe ik gratis aangezien ik bestuurslid ben
Maar voor 200 euro heb ik dus een wii sportpakket. Compleet. Ik hoef er niets meer bij te nemen?
Ik heb nog niets nada noppes van dat spul he? Moet ik nog progs kopen apart ofzo? En hoeveel kosten die?
lol, wees vooral niet bang hoorquote:Op maandag 30 november 2009 22:55 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Het pakket bevat alles dat je nodig hebt om Wii Sports te spelen. Bowlen/Tennis/Baseball/Boksen/Golf.
Later heb je wel extra spulletjes nodig als je andere software erop wilt spelen. Zoals voor Wii Fit heb je een balans bord nodig en de DanceDanceRevolution dat eerder genoemd is heb je een dans mat voor nodig. Maar Wii Sports is zeker genoeg om te gaan zweten als een gek. Vooral het boksen.
Weer boksen? Ik word bijna bang van je.
Wel leuk dat je dat gratis mag gaan doen. Vind het wel een stuk veiliger achter de console. Ik ben een grote jongen die makkelijk iemand pijn kan doen. En dat wil ik natuurlijk niet.
Wat jojo zegt, jij hoeft helemaal geen fantasie te hebbenquote:Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Idioot? Ik ben wel mede dankzij mijn wii bijna 33 kilo kwijt
![]()
Jammer is het wel ik dacht dat ik een mede wii'er had gevonden. Wel stoer trouwens dat je gewoon kan dansen, ik kan dat niet uit gebrek aan fantasie voor de pasjes.
Doen we ook wel hoor. Maar als de vriezer wat leger raakt (zoals nu) dan is het wel ff lastig. En dit weekend zit uitgebreid koken er ook niet echt in met de Sinterklaasperikelen geloof ik. Ach ja, deze week is het dus vooral de pizza. Erwtensoep is ook niet zo enorm ongezond natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:34 schreef DarkElf het volgende:
oh das mooi want vaak is snacken 's avonds een gewoonte waar mensen moeilijk vanaf komen maar als je het idd af en toe oplost met wat ei of nootjes; prima.
is het geen optie om in het weekend soms wat meer te koken, in te vriezen en dat de dagen te eten dat jullie zo weinig tijd hebben? Lekkere maaltijdsoep maken of zulke dingen en invriezen, heb je snel eten maar wel vullend en gezond op di-woe.
Nou met DDR verbrand ik 600-700 calorieën per uur. Wii fit is meer voor de leuk maar je verbrand er ook wel wat mee. Maar eigenlijk was het alleen de wii voor het sporten, ik heb recent wel geprobeerd om hard te gaan lopen maar na een knallende start kreeg ik een astma aanval dus ga ik nu maar DDR deeltje 3 downloaden ( die is met wii balance boardquote:Op dinsdag 1 december 2009 08:33 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Wat jojo zegt, jij hoeft helemaal geen fantasie te hebben. Vrouwen moeten volgen
(Alleen op de dansvloer natuurlijk, moet ook wel, anders raak ik in de knoop
) Al is een beetje ritmegevoel wel prettig. (ik heb ooit met een meisje gedanst wat net zoveel ritmegevoel had als een dode garnaal, damn, das nog best lastig
![]()
Maar heb je dat alleen met DDR gedaan dan? Of met de Wii fit ook? Of met andere dingen? En damn 33 kilo, das vast niet alleen Wii?
En met het idioot doen voor een console is in mijn beleving ook vooral dat singstar gebeuren enzo. Maar misschien dat toch maar eens verwennen met kerst
Ik dank u vriendelijk.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:35 schreef DarkElf het volgende:
je kan wel oefeningen vinden hoor, misschien werken ze?
Sauna + olietje/zalfje dat moeders gebruiken tegen striemen bij zwangerschap en natuurlijk genoeg water blijven drinken.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:27 schreef sweetlady-o het volgende:
Door dit artikel ben ik best geschrokken: ten eerste dacht ik dat het strak trekken van de huid wel vergoed werd in nederland. En ten tweede heb ik last van overtollige huid bij mijn armen.
Vaak wuifde ik het rotgevoel dat ik kreeg bij naar het kijken naar die twee vleugels van me weg door het zeggen dat dat toch weggesneden zou worden. Nu weet ik dus dat dat niet kan. Zijn er oefeningen om die huid strak te krijgen/ houden? De rest is gelukkig nog wel strak.
we lopen nog gelijkquote:Op woensdag 2 december 2009 12:13 schreef DarkElf het volgende:
les 17 gedaan, viel iets zwaarder dan les 15 op de een of andere manier dus deze ga ik nog eens 2 x doen voor t vertrouwen. T regende/miezerde/t waaide wat en tis hei-ig dus de omstandigheden waren misschien ook zwaarder voor de longen
*schop onder sjeen dr kont geeftquote:Op donderdag 3 december 2009 16:20 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben moed aan het verzamelen om te gaan trainen vanavond
ontbijt om zes uur: bordje brintaquote:Op donderdag 3 december 2009 17:06 schreef DarkElf het volgende:
en wat eet jij dan op een dag BrandX? (ik vind niet dat ik weinig eet trouwens hoor)
http://www.dieetblog.com/weg-met-overtollige-huid-na-afvallen/quote:Op woensdag 2 december 2009 17:27 schreef sweetlady-o het volgende:
Door dit artikel ben ik best geschrokken: ten eerste dacht ik dat het strak trekken van de huid wel vergoed werd in nederland. En ten tweede heb ik last van overtollige huid bij mijn armen.
Vaak wuifde ik het rotgevoel dat ik kreeg bij naar het kijken naar die twee vleugels van me weg door het zeggen dat dat toch weggesneden zou worden. Nu weet ik dus dat dat niet kan. Zijn er oefeningen om die huid strak te krijgen/ houden? De rest is gelukkig nog wel strak.
thanx voor het linkje.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:27 schreef Vido het volgende:
[..]
http://www.dieetblog.com/weg-met-overtollige-huid-na-afvallen/
Ik gebruik "Palmer's After Pregnancy and Weight Loss" cacao-butter. Kost 7 euro voor 250ml bij de Kruidvat. Zit in een handige pompflacon. Zit van alles in: collageen, elastine, Q10 en vitamine E. Geen idee of het werkt, maar het kan geen kwaad.
Vergoeding door het ziekenfonds voor zo'n soort operatie is alleen als de overtollige huid zo veel is, dat het je belemmert in het dagelijks leven. Dus niet om cosmetische redenen.
Ik doe wel meer van die dingen in dat lijstje (zie URL), zoals krachttraining en scrubben. Nu hopen dat het het gewenste effect heeft. Heeft ook heel erg met leeftijd (jongere huid is elastischer) en hoe lang je overgewicht hebt gehad te maken (hoe langer je huid uitgerekt is geweest, hoe minder hij teruggaat naar z'n orginele staat).
Bij sommige mensen herstelt de overtollige huid (mits niet te veel natuurlijk) volledig, anderen hebben dat geluk niet. Only time will tell...
quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben gegaan... Het ging redelijk waardeloos, maar ik heb getraind
Geef mij het spijs maar, heerlijk is datquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
Netjes!
Vandaag is een leuke niet-snoepen dag
Allerlei aannemers die hier vandaag langs zijn geweest, en allemaal namen ze voor iedereen banketstaven mee.
En laat ik nou alleen het koekgedeelte daarvan lusten en het spijs nietDus ik laat het gewoon liggen, ik heb alleen een klein stukje uiteinde gegeten, paste amper in een holle kies, maar ff voor de smaak
.
Verder erg relaxed natuurlijk dat ik dat niet lust. Kerst wordt wat dat betreft een heul veel groter probleem
Dat scheelt wel inderdaadquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:48 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig lust ik de meeste van die dingen niet . dat scheelt echt. Heb ook geen pepernoot/kruidnoot of iets anders op dit jaar en was plan het zo te houden.
ja idd en anders zitten er wel in veel koekjes enz sporen van noten en aangezien ik een pinda/notenallergie heb kan ik dat dus ook makkelijk afslaanquote:
Heerlijk is kaas inderdaadquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja idd en anders zitten er wel in veel koekjes enz sporen van noten en aangezien ik een pinda/notenallergie heb kan ik dat dus ook makkelijk afslaanNet als taart op verjaardagen, handig hoor en iedereen weet het dus niemand dringt aan dan, dat maakt het nog makkelijker.
mijn grootste zondes op snaaigebied is hartig, ben dol op kaasen dat mag ik zelden van mezelf tegenwoordig
Wat voor pizza heb je gegeten danquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
dat dacht ik gisteren ookvannacht vond mijn lichaam het genoeg en ging het er met een gangetje weer uit aan beide kanten
ik hoef voorlopig geen pizza meer
Zonde danquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:03 schreef motorbloempje het volgende:
een pizza primaveramet artisjok, salami, ham, paprika, champignons
van de turk/snackbargoede snackbar enzo.. maar hij viel gewoon niet helemaal lekker
instant laxeren en toch nog lekker gegetenquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
ja.. ik denk dat ik 't maar vaker ga doen
wel de smaak, niet de kilo'squote:Op vrijdag 4 december 2009 14:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
instant laxeren en toch nog lekker gegeten
Nou sorry maar de schijterij hebben vind ik toch maar niksquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wel de smaak, niet de kilo'swat een goed idee!
Nieuw?
dan blijf je er lekker zitten.Laptopje meequote:Op vrijdag 4 december 2009 14:16 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nou sorry maar de schijterij hebben vind ik toch maar niksHekel aan om om de zoveel minuten weer naar de plee te moeten rennen
kotsen is wel te doen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:16 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nou sorry maar de schijterij hebben vind ik toch maar niksHekel aan om om de zoveel minuten weer naar de plee te moeten rennen
Nee sorry, een paar uur aan de schijterij voor een heerlijke pizza...dan liever lekker sporten en een pizza die goed valtquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dan blijf je er lekker zitten.Laptopje mee
nou, dat had ik dus echt vannachtquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:19 schreef DarkElf het volgende:
allebei tegelijk, dilemma dilemma: je hoofd in de pot of erop gaan zitten?
*sorry
Dat is wel heel verneukt, ik heb een bad naast de wc dus opzich is het voor mij wel makkelijk als ik het zou hebbenquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, dat had ik dus echt vannacht
die staat beneden in de bergingquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:37 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is er mis met de good oldfashioned emmer?
Zeg tegen haar dat ze lief is en vraag dan of ze volkoren pannenkoeken erbij wilt maken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:56 schreef DarkElf het volgende:
morgenmiddag eten we bij mijn zus (ipv 's avonds) pannenkoeken (ga mijn best doen om niet te veel te eten daar maar dat moet lukken)
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:36 schreef Klonk het volgende:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, sinds vanmorgen officieel een BMI onder de 27, 26.5 om precies te zijn
En BX die regen moet je niets van aantrekken, je bent lekker buiten bezig, je wordt alleen maar nat, je gewoon verheugen op de warme douche
Wat goedhoed!quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:36 schreef Klonk het volgende:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, sinds vanmorgen officieel een BMI onder de 27, 26.5 om precies te zijn
oeh, ja dat is dan weer iets anders, ga ik even af met mijn peptalkquote:Op zaterdag 5 december 2009 10:39 schreef BrandX het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En het gaat me niet om nat worden, ik zit toch in de sportschoolDaarbij altijd buiten gewerkt, regen boeit me echt helemaal niets
Het gaat me er om dat het benauwd weer is, met mijn veels te kleine longinhoud (nog geen 3 liter) is dat een groot probleem. Duurtraining is eigenlijk geen optie voor me.
37 kilo is er af nu, hoop voor Maart komend jaar rond de 89 kilo te zitten dan ben ik in 2 jaar tijd 40 kilo afgevallen...quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wat goedhoed!Ik meen me uit mijn lurkersverleden te herinneren dat er dan best wel veel af is toch? Way to go! *sticker*
quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
oeh, ja dat is dan weer iets anders, ga ik even af met mijn peptalk
quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
37 kilo is er af nu, hoop voor Maart komend jaar rond de 89 kilo te zitten dan ben ik in 2 jaar tijd 40 kilo afgevallen...
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 5 december 2009 10:36 schreef Klonk het volgende:
En BX die regen moet je niets van aantrekken, je bent lekker buiten bezig, je wordt alleen maar nat, je gewoon verheugen op de warme douche
quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:55 schreef Klonk het volgende:
Afvallen kost klauwen met geld, niet de sportclub bij mij, maar telkens nieuwe kledingwil er toch een beetje leuk bijlopen, zonder slobberdingen. Vanmiddag de stad in voor een nieuwe winterjas, minimaal 3 nieuwe broeken, minimaal 3 nieuwe overhemden, ondergoed, tshirts en ik heb een hekel aan kledingshoppen
Gefeliciteerd Klonk.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:55 schreef Klonk het volgende:
Afvallen kost klauwen met geld, niet de sportclub bij mij, maar telkens nieuwe kledingwil er toch een beetje leuk bijlopen, zonder slobberdingen. Vanmiddag de stad in voor een nieuwe winterjas, minimaal 3 nieuwe broeken, minimaal 3 nieuwe overhemden, ondergoed, tshirts en ik heb een hekel aan kledingshoppen
slaaptee's voor in de winterquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:05 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Klonk.
En wat betreft kleding.... Ik ben tijdens het afvallen gestopt met het klopen van kleding. Alleen het hoogst noodzakelijke. Ik kromp zo snel dat het gewoon zonde is om nieuwe dingen te kopen die ik een paar maand later al niet meer lekker kan dragen.
Ik had 2 hele dure shirts gekocht vlak voordat ik begon met afvallen. Die zijn nu zoooooooo enorm oversized dat ik ze nauwelijks meer normaal kan dragen. Echt heel jammer.
Lachen! Waar (mee) doe je dat? Is dat iets op inet? Of van je sportschool oid?quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:00 schreef Vido het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe BMI
Ik heb net mijn evaluatierapport van de maand november in de mail gehad, feels goooodDus dan deel ik het natuurlijk graag met iedereen, met als excuus "om te inspireren" maar het is natuurlijk 100% egotripping, zo eerlijk ben ik wel
[ afbeelding ]
ik ben 176cm. Jij?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:13 schreef Vido het volgende:
Wij zitten trouwens met 2 ons verschil precies op hetzelfde gewicht, BrandXHoe lang ben jij ook alweer?
Mijn vriendje tilt ook afrikaanse olifanten in de sportschoolquote:Op zaterdag 5 december 2009 15:00 schreef Vido het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe BMI
Ik heb net mijn evaluatierapport van de maand november in de mail gehad, feels goooodDus dan deel ik het natuurlijk graag met iedereen, met als excuus "om te inspireren" maar het is natuurlijk 100% egotripping, zo eerlijk ben ik wel
[ afbeelding ]
Dank je voor de spoedige reactie Klonk.quote:Op maandag 7 december 2009 20:49 schreef Klonk het volgende:
Eet patroon als eerste aanpassen om je een idee te geven, mijn eetpatroon ziet er zo uit (Man, 38 jaar, 93 kilo)
8:00 ontbijt (2 boterhammen)
10:30 fruit (appel, sinasappel e.d.)
13:00 lunch (3 boterhammen
15:30 middaghapje (2 boterhammen)
18:00 avondeten
20:30 fruit.
Als ik tussendoor toch trek krijg eet ik een rijstwafel (desnoods met lightjam) of pak een glas water) enne gewoon weer lekker gaan sporten.
daar kunnen ze je ook bij helpen, als je net als ik de neiging hebt snel gewicht aan te komen dan moet er gewoon een knopje om qua levensstijl en eetgewoontes en daar kan een dieetist je ook uitstekend bij helpenquote:Op maandag 7 december 2009 21:03 schreef Gaarbaas het volgende:
Ik wil het liefst geen dieet volgen om af te vallen, maar meer bewegen en een normaal eetpatroon krijgen.
Ah dat wist ik niet.quote:Op maandag 7 december 2009 21:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
daar kunnen ze je ook bij helpen, als je net als ik de neiging hebt snel gewicht aan te komen dan moet er gewoon een knopje om qua levensstijl en eetgewoontes en daar kan een dieetist je ook uitstekend bij helpen
Zo'n moment had ik dus een jaar of 2 geleden ook. Alleen is het een maand of 6/7 geleden gewoon opgehouden.quote:Op maandag 7 december 2009 21:08 schreef Klonk het volgende:
Volgens mij heten die gasten ook geen dieetist maar voedingsdeskundige, bedenk ik me net pas. Mij hebben ze in ieder geval prima geholpen, uiteindelijk moet je het wel allemaal zelf doen natuurlijk. Maar de dreiging van mezelf elke dag een naald in mijn been rossen was voldoende bij mij om alles anders te gaan doen
Soms heeft een mens van dat soort wake-up momentjes nodig schijnbaar...
quote:Op maandag 7 december 2009 21:26 schreef Gaarbaas het volgende:
Morgen ga ik sporten.
Ik doe het morgen, omdat ik het hier heb gepost
Lekker sporten, ik kan het nu lekker thuis doenquote:Op maandag 7 december 2009 21:32 schreef BrandX het volgende:
succes gaarbaak!
Pffff, over alle begin is moeilijk gesproken... die hunkering naar lekker doch fout eten moet echt nog ff uit mijn lijf
Vanmiddag gesmokkeld met een portje kibbeling. Ik kon de geur gewoon ff niet weerstaanNu is dat niet zo erg een keer, maar gister was het avondeten al vette hap want concert Rammstein.
*zucht* morgen weer heul streng zijn tegen mezelfWoensdag weer sporten
komt me bekend voor, niet zozeer met vette hap (als ik nu naar de vetbak ga ben ik binnen een uur aan de racekak, mijn lichaam is die vettigheid niet meer gewoon) maar met een simpel iets als een reep chocolade, echt erg lastig soms...quote:Op maandag 7 december 2009 21:32 schreef BrandX het volgende:
succes gaarbaak!
Pffff, over alle begin is moeilijk gesproken... die hunkering naar lekker doch fout eten moet echt nog ff uit mijn lijf
Vanmiddag gesmokkeld met een portje kibbeling. Ik kon de geur gewoon ff niet weerstaanNu is dat niet zo erg een keer, maar gister was het avondeten al vette hap want concert Rammstein.
*zucht* morgen weer heul streng zijn tegen mezelfWoensdag weer sporten
ik vind thuis sporten of op een sportschool echt afgrijselijk, de hele tijd zit je tegen hetzelfde aan te kijken, fiets liever, zie je nog eens wat, wordt nog eens aangereden ofzo, of ik rij zelf tegen een paaltje aan, meer variatie...quote:Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Lekker sporten, ik kan het nu lekker thuis doenZojuist even 45 min cardio gedaan op mijn nieuwe sexy roeitrainer. Wel fijn dat ik een hartslag kan instellen en dat apparaat het daarop houdt (d.m.v. aanpassen van de weerstand) zodat ik optimaal mijn vetverbranding kan stimuleren.
Ik ook nietquote:
quote:Op maandag 7 december 2009 21:38 schreef Gaarbaas het volgende:
[..]
Ik ook niet
Ik heb nooit echt een goed uithoudingsvermogen gehad ivm astma.
Ik fiets meer
Heb er zin in eigenlijk
Jojo! Heb je 'n goede tijd gelopen?quote:Op maandag 7 december 2009 21:36 schreef Jojogirl het volgende:Ik ben er weer. Internet deed 't vanaf vrijdagvond niet. Iets met ondergelopen KPN kabel ofzo
Ondertussen had ik een iets te snoeperig Sint-weekend, maar heb ik gisteren wel m'n eerste 10 kilometer wedstrijd gelopen
Vanavond even rust, morgen weer Wii-en en dan woensdag weer lopen
Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijkquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:19 schreef Klonk het volgende:
niet te veel eten is geen goed uitgangspunt, gezond eten moet je uitgangspunt zijn, je lichaam heeft energie nodig en een hongerdieet helpt eventjes maar daarna heb je weer hetzelfde probleem
ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groentequote:Op dinsdag 8 december 2009 17:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijk.
begrijp me niet verkeerd hoor, geen kritiek enzo, vindt het keigoed dat je gewicht kwijt wil rakenquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:25 schreef Burdie het volgende:
Ik ga het voorlopig op deze manier doen, en dan evt. in het nieuwe jaar naar de huisarts.
Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier isquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groente![]()
zoals ik (al heeeeeeel vaak) heb geroepen, hup naar je huisarts die verwijst je naar een voedingsdeskundige van het groene kruis (zit standaard in je ziekenfondspakket) en die helpt je geheid een stuk beter dan (goed bedoeld) zelf zitten gokken wat gezond is voor je
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier is
Ik zou erg kriebelig worden van zo'n voedingsdeskundige
En wij kunnen ook wel helpen door advies te geven, toch?
Dus welkom Burdie en succes
Zumba is trouwens erg leuk
Ik heb nog nooit SB gevolgd of iets andersquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...
Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen![]()
mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avondsquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:17 schreef Burdie het volgende:
Sporten is ook een goed idee inderdaad! Ik wil graag Zumba dansen gaan doen, heb de dvd's al in huis.
Ben jij ook aangekomen van medicijnen? Ik vind het zo flauw he, voel je je eindelijk mentaal weer een beetje lekker, is je lichaam ineens tonnetje rond geworden!
.
Maargoed, niks dat we niet kunnen fixen. Denk ik..
Hmm, je hebt op zich wel een punt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen![]()
ik heb vanaaf gebakken visquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avonds) en hardlopen en ben langzaam aan het afvallen. Langzaam is goed, mijn lichaam kan het prima volgen dan en zo blijft het ook leuk.
Nu weer de keuken in, maak bonenburgers vanavond: gemashte bonen, met verse koriander, gemalen komijn, mixje van gebakken uitjes, knoflook en een chilipeper, spinazie. Burgers van maken, die grillen en op een broodje eten met sla en een sausje van griekse yoghurt, verse koriander en knoflook
Wie zegt dat afvallen alleen maar saai eten is en wortels knagen ?
Ik ook!quote:
Geen honger gehad vandaag?quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:
Ochtend: Knäckebröd x2 met sandwich spread komkommer beleg.
Middag: Knäckebröd x2 met abrikoos jam beleg.
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.
2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
das niet veel zegquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:
Ochtend: Knäckebröd x2 met sandwich spread komkommer beleg.
Middag: Knäckebröd x2 met abrikoos jam beleg.
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.
2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
Dat dus....quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
een vitaminepilipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?
lijkt mij niet erg gezond.
Die nam ik al voor mijn dieet. In mijn koken werd/word met geen van de "regels" rekening gehouden. Is ook precies waarvoor ze zijn. In heel mijn familie word er eigenlijk niet rekening mee gehouden en de opa van mijn moeder is 100+ geworden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
een vitaminepilipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?
Er is natuurlijk niks ongezonds aan een vitaminepil maar dat bedoelde je vast niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
Ja, ik heb mijn les geleerd. Ik post hier noot meer een lijstje. Word gelyncht door een horde mensen ongeveer net zo groot zoals mij. Eng.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:44 schreef DarkElf het volgende:
prima, doe het lekker zoals jij wilt maar als je zoiets post als dit lijstje van vandaag kun je erop wachten dat je commentaar krijgt want het is niet gezond, punt
en zo een zinnetje als iemand in je familie die 100+ geworden is is echt geen argument hoormijn opa werd 90 en rookte 3 pakjes peuken per dag, dus roken is niet ongezond?
Dat vroeg ik me eigenlijk af, zijn er echt geen negatieve effecten?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niks ongezonds aan een vitaminepil maar dat bedoelde je vast niet..
Het zijn van de lage doseringen dat je je beter druk kunt maken om adem halen in de Randstad ivm al het fijnstof. Ik slik ze ook, soms 1 per dag, in de winter soms 2 per dag maar ik eet ook 2 stuks fruit (meestal...) per dag en zeker de laatste tijd veel groenten of een flinke salade 's avonds. Meer als aanvulling dus.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me eigenlijk af, zijn er echt geen negatieve effecten?
Ik slik nu al een jaar elke dag een vitaminepil maar zit soms te denken dat ik er vanaf moet (geen idee waarom)
Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag. Als het bij dit soort spul komt is te weinig zeker beter als te veel. Te weinig kan je bijstellen terwijl bij teveel je je organen afbreekt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het zijn van de lage doseringen dat je je beter druk kunt maken om adem halen in de Randstad ivm al het fijnstof. Ik slik ze ook, soms 1 per dag, in de winter soms 2 per dag maar ik eet ook 2 stuks fruit (meestal...) per dag en zeker de laatste tijd veel groenten of een flinke salade 's avonds. Meer als aanvulling dus.
Pas als je van die powerpillen met 5000% van de ADH meerdere malen per dag gaat slikken zou ik me negatieve effecten kunnen voorstellen.
Dat staat ook op die supermarkt pilletjes met 25% ADH ofzo.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag.
lynchen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn les geleerd. Ik post hier noot meer een lijstje. Word gelyncht door een horde mensen ongeveer net zo groot zoals mij. Eng.
ligt er aan waarvan je te veel neemtquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag. Als het bij dit soort spul komt is te weinig zeker beter als te veel. Te weinig kan je bijstellen terwijl bij teveel je je organen afbreekt.
Was ook niet te lang geleden een episode van House hierover.
waarom nou weer geen appel? Een banaan kan ik me voorstellen, bevat nogal veel. Maar een appel is vooral water....quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:45 schreef Stout het volgende:
Krentenbol bevatten per 100 gram;
Kcal 267
Eiwitten 8.00 gram
Koolhydraten 51.70 gram
Vet 3.20 gram
zou niet mijn keuze zijn
tegen de honger helpt ook een lekkere kop thee, wat water of een stuk fruit (geen appel of banaan !)
Omg ja! Die mis ik van mijn Sonja Bakker dieet. Lekker met plakje kaas erop of filet americain.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:45 schreef Stout het volgende:
Krentenbol bevatten per 100 gram;
Kcal 267
Eiwitten 8.00 gram
Koolhydraten 51.70 gram
Vet 3.20 gram
zou niet mijn keuze zijn
tegen de honger helpt ook een lekkere kop thee, wat water of een stuk fruit (geen appel of banaan !)
ah zo. Daar heb ik dan weer geen last vanquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Stout het volgende:
omdat appels eetlust opwekkend schijnen zijnTenminste dat beweren diverse mensen en ik moet zeggen dat het bij mij wel klopt.
Tenzij je dus zo'n onbenul treft als ik had... Dat mens wist precies wat ik moest doen om gewicht te verliezen, geen frisdrank meer drinken, chips en nootjes laten staan. Ja. hoi... ik drink al eeuwen geen frisdrank meer. Chips en nootjes liggen hier in de kast om weggeflikkerd te worden als ze over datum zijnquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...
Bloed sporen in de vorm van je schoen?quote:Op woensdag 9 december 2009 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
Goed! We gaan vandaag les 19 doen! Hoop dat het gaat, want ben zo ongesteld als de tering
ze zeggen dat je juist krachtiger bent dan (maar geen idee of dat waar is hoor). Ik ben de week ervoor iig altijd een beetje een mietje met rennen, t gaat dan echt veel slechter vaakquote:Op woensdag 9 december 2009 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
Goed! We gaan vandaag les 19 doen! Hoop dat het gaat, want ben zo ongesteld als de tering
142kg-20kg=122kgquote:Op woensdag 9 december 2009 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
Sonja
meer zeg ik er niet over.
geen last van, gelukkig maar, ik vreet sinds bijna 2 jaar 2 appels per dagquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Stout het volgende:
omdat appels eetlust opwekkend schijnen zijnTenminste dat beweren diverse mensen en ik moet zeggen dat het bij mij wel klopt.
dat ben ik ook zonder Sonja kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:08 schreef Geschmack het volgende:
[..]
142kg-20kg=122kg
meer zeg ik er niet over.
Het overleg duurde tot half 12 ofzo incl, napraatsessiequote:Op woensdag 9 december 2009 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
hebben jullie niet eens lunch tijdens overleg!hier doen ze altijd luxe broodjes
Mja. Ergens heb ik dan ook zoiets van, vanavond lekker eten dus overdag een beetje opletten. Ik weet dat het zo niet werkt, maar toch.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:29 schreef motorbloempje het volgende:
awh, ok! maar dan had je wel wat meer boterhammen mee mogen nemen!
In 2 maanden tijd?quote:Op woensdag 9 december 2009 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat ben ik ook zonder Sonja kwijtgeraakt.
Ze schrijft te weinig eten voor waardoor de mensen die niet zo verstandig zijn dit in te zien en niet beseffen (en dat zijn er TE veel) blijven jojo-en zodra ze stoppen en doet het puur voor het geld, dus om die mensen geeft ze geen ene zier en schrijft ze gewoon nog een ander boekjewalgelijk.
Prima, er zijn mensen die blijvend afvallen, maar dat hebben ze vooral aan zichzelf en hun eigen weldenkendheid te danken en niet aan de crashvoorschriften van mevrouw Bakker.
. punt .
en dat terwijl juist jij best baat zou hebben bij wat cijfertjes en berekeningen en een stuk gezonder en blijvender zou af vallenquote:Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef Geschmack het volgende:
[..]
In 2 maanden tijd?
Alles in dit wereld draait om geld. Je zou verbaast zijn hoeveel empathie die diëtisten van de huisarts eigenlijk voor hun KLANTEN hebben.
Ik ben er niet mee eens. Sonja stuurt je wel degelijk een gezonde voedingspatroon in, maar dan zonder al die berekeningen. Wat voor iemand zoals mij dat niet sommetjes wil gaan doen voor het eten prima is.![]()
Ik volg haar dieet al een redelijk tijd niet meer, maar gebruik nog steeds van dezelfde producten.
Zoetjes in mijn koffie ipv suiker.
Zilvervlies rijst ipv Uncle Bens.
Japanse Mix ipv chips.
etc etc.
Voel me vol door al die kaas. Sinds dat post over de krentenbollen van gisteren heb ik er gewoon trek in gekregen. Lekkerste beleg voor op de krentenbol. Moet die er straks alleen nog bijhalen. Lekker ontbijtje morgen. Mandarijnen moet ik ook niet vergeten. Straks misschien gewoon mijn 2 uur wandeling maken naar de groenten/fruit boer in de stad.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
je overdagdeel is echt veel te weinig... gooi dat eens door de calorieenchecker!
in combinatie met een KLEINE portie rijst.. kan je dat kleine wel weglaten hoor.
dat.. haal dat menu eens door de caloriechecker!quote:Op woensdag 9 december 2009 14:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
en dat terwijl juist jij best baat zou hebben bij wat cijfertjes en berekeningen en een stuk gezonder en blijvender zou af vallen
ja, als je lange tijd te weinig eet, krimpt je maag en zit je sneller vol. Fruit alleen tussendoor doet het ook niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:35 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Voel me vol door al die kaas. Sinds dat post over de krentenbollen van gisteren heb ik er gewoon trek in gekregen. Lekkerste beleg voor op de krentenbol. Moet die er straks alleen nog bijhalen. Lekker ontbijtje morgen. Mandarijnen moet ik ook niet vergeten. Straks misschien gewoon mijn 2 uur wandeling maken naar de groenten/fruit boer in de stad.
Ik heb bij een sportdietist gelopen x jaar geleden om een gewichtsklasse binnen boksen gezond te bereiken. Met zoveel als ik sport(te) is sonja bakker zoveel als een doodstraf voor je spiermassa. Die volstaat simpel weg niet voor de behoefte van het lichaam als je minimaal drie dagen in de week zeer intensief sport. En met zeer intensief bedoel ik dus: dat je na anderhalf uur training nagenoeg voor pampus ligt en helemaal kapot bent. Tot het uiterste gegaan dus. Met sonja bakker ga je dan spieren verbranden voor energie ipv vetten. Sonja bakker is leuk als je niet al te gruwelijk veel doet.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef Geschmack het volgende:
[..]
In 2 maanden tijd?
Alles in dit wereld draait om geld. Je zou verbaast zijn hoeveel empathie die diëtisten van de huisarts eigenlijk voor hun KLANTEN hebben.
Ik ben er niet mee eens. Sonja stuurt je wel degelijk een gezonde voedingspatroon in, maar dan zonder al die berekeningen. Wat voor iemand zoals mij dat niet sommetjes wil gaan doen voor het eten prima is.![]()
Ik volg haar dieet al een redelijk tijd niet meer, maar gebruik nog steeds van dezelfde producten.
Zoetjes in mijn koffie ipv suiker.
Zilvervlies rijst ipv Uncle Bens.
Japanse Mix ipv chips.
etc etc.
Nee nee. Deze nieuwe eetpatroon is nog niet zolang ingang. Sinds eind vorig maand. Daarvoor zat er redelijk wat maandjes dieetloos tussen. Voor dit at ik ook gewoon 2 bakjes patat op de snackfood Vrijdag van het werk en veel maïsbrood.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil geen 20kg in twee maanden tijd kwijt raken. Ik wil gezond leven
daarbij is er over het algemeen niets mis met de producten, wel met de voorgeschreven hoeveelheden.
Nogmaals: er zijn mensen die doordat ze zelf godzijdank ook nadenken op gewicht blijven en hier inspiratie uit halen, maar inzien dat het te weinig is. Maargoed, als ik naar jouw dagmenu kijk, val ik flauw van de plaatsvervangende honger. Dan vind ik het ook niet gek dat je nog niet bent aangekomen, ondanks dat je gestopt bent met 'Sonja': je eet te weinig.
That's me! Me!!quote:Op woensdag 9 december 2009 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ook een goed punt (al vind ik het zelfs dan nog steeds te weinig): Sonja is voor luie mensen, mensen die zonder een stap meer te zetten af willen vallen en in een klap maatje 36 willen hebben maar nu nog op 44 zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |