abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 15:26:27 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75085215
Fok! Dieetclub nr. 291: Vol goede moed en goede ideëen
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel
De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.
(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.
Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 15:28:11 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75085263
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef BrandX het volgende:

[..]

Kom net onder de douche vandaan

Ik ben kapot stiekem wel. Ik kan nu nog een uur boksen als het moet, maar geef me nog 10 de hamstringoefening en ik ga kotsen van moeheid geloof ik Grappig hoeveel invloed een andere beweging heeft

Maar ging goed. Het gaf me een goed gevoel, en de trainer was erg goed. Hield goed in de gaten (met al mijn lichaamprobs) hoe het ging en hoe zwaar hij de belasting moest maken.

We hebben een krachttrainingsschema gecombineerd met cardio. Eerst even loslopen op de band, wat rekken en strekken, en toen begonnen. Allemaal sessies van 4 (2x2 of 4x1) met telkens 60 seconden rust tussendoor.
Hij heeft het schema wat hij bedacht had aangepast, woensdag gaan we echt cardio doen.
De twee schema's draaien we vier weken, en dan gaan we andere oefeningen doen voor beide schema's, ook weer vier weken.

Veel afwisseling dus, en veel verschillende spiergroepen trainen en elke vier weken op (iets) andere wijze.
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:24 schreef BrandX het volgende:
Overigens wel erg toffe aparatuur! Hij heeft ze met tv schermpjes, en je kan je ipod of usb gewoon op ze aansluiten voor muziek
lolwut
pi_75085349
tvp[
pi_75085777
Dat klinkt goed BrandX.

Ik merk dat ik bij de fysio de oefeningen wat saai begin te vinden, elke week weer hetzelfde doen... Maarja, het helpt wel, en daar doe ik het voor..
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 15:54:32 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75085957
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Boadicea het volgende:
Dat klinkt goed BrandX.

Ik merk dat ik bij de fysio de oefeningen wat saai begin te vinden, elke week weer hetzelfde doen... Maarja, het helpt wel, en daar doe ik het voor..
waar doe je fysio voor? Blessure?
lolwut
pi_75086153
tvp. morgen weer hardlopen. denk weer eens op de atletiekbaan,even lief zijn voor de gewrichten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75086526
Good to hear, BrandX. Maar aan je krachttrainingsschema te lezen doe je echt impulsoefeningen (sets van 2 of 4 als ik het goed lees), doe je dat dan ook met een gewicht waarbij je dat ook echt maar net 2-4 keer lukt? Zit zelf momenteel op een pyramide schema (dus 20x met laag gewicht, 15x met medium gewicht, etc, tot 3x met een gewicht wat je persoonlijke limit is). Spieren opbouwen, helpt heel goed bij een snellere vetverbranding (grotere spieren verbranden meer energie, vet dus). De ene dag doe ik tricep-bortst-buik, de volgende dag biceps-rug-benen, dus elke spiergroep krijgt minimaal 48 uur rust tussen trainingen. En dan elke keer als ik ga fitnessen nog 60 minuten crosstrainer, lekker is dat Dus dan ben ik 'n uur en drie kwartier bezig in totaal ofzo.

En luxe apparaten hebben jullie dan. Waar mijn broertje sport (Health City) hebben ze dat ook, maar ik zit bij een lokale sportschool waar ze apparaten van een generatie ouder hebben, dus geen hippe schermpjes enzo Maarja, ik betaal dan ook maar ¤40 per maand voor onbeperkt sporten, en dan kan ik doen wat ik wil, dus ook aan alle groepslessen meedoen. Plus, het is 5 minuten lopen voor mij
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 16:27:46 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75086730
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Vido het volgende:
Good to hear, BrandX. Maar aan je krachttrainingsschema te lezen doe je echt impulsoefeningen (sets van 2 of 4 als ik het goed lees), doe je dat dan ook met een gewicht waarbij je dat ook echt maar net 2-4 keer lukt? Zit zelf momenteel op een pyramide schema (dus 20x met laag gewicht, 15x met medium gewicht, etc, tot 3x met een gewicht wat je persoonlijke limit is). Spieren opbouwen, helpt heel goed bij een snellere vetverbranding (grotere spieren verbranden meer energie, vet dus). De ene dag doe ik tricep-bortst-buik, de volgende dag biceps-rug-benen, dus elke spiergroep krijgt minimaal 48 uur rust tussen trainingen. En dan elke keer als ik ga fitnessen nog 60 minuten crosstrainer, lekker is dat Dus dan ben ik 'n uur en drie kwartier bezig in totaal ofzo.

En luxe apparaten hebben jullie dan. Waar mijn broertje sport (Health City) hebben ze dat ook, maar ik zit bij een lokale sportschool waar ze apparaten van een generatie ouder hebben, dus geen hippe schermpjes enzo Maarja, ik betaal dan ook maar ¤40 per maand voor onbeperkt sporten, en dan kan ik doen wat ik wil, dus ook aan alle groepslessen meedoen. Plus, het is 5 minuten lopen voor mij
het is een vrij nieuwe sportschool, in een ouwe sportschool (deze jongen heeft het overgenomen en een paar nieuwe apparaten aangeschaft)
Maandtarief ligt hier op 45,- met onbeperkt trainen idd, en zonnebank en sauna (hoewel je voor de zonnebank geloof ik muntjes nodig hebt die je aan de bar kan kopen).

Met de krachttraining gaan we alles langs. Kuiten, hamstring, bovenbeen (voorkant), schouders, borst en bovenarmen in een. Op de laatste na allen grondoefeningen (eigen gewicht tillen). Die laatste doen we met gewicht. 5k per hand, en dan 4x10 een beweging. Die laatste is specifiek afgestemd op mijn boksen .

Ik blijf dit een maand doen, 1x per week kracht, en 1x per week cardio. Daarna ga ik weer erbij boksen als mijn knie het weer toestaat. Dan train ik dus vier keer in de week, ma, woe, vrij en zat.
Waarschijnlijk zal het zo zijn: boksen, kracht, boksen cardio.
lolwut
pi_75086855
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:54 schreef BrandX het volgende:

[..]

waar doe je fysio voor? Blessure?
jups, overbelaste spieren in mijn benen(aan de buitenkant). Dus ik doe allerlei oefeningen voor mijn benen, afgewisseld met een paar spieroefeningen voor de armen/rug..
Ik doe uit mijn hoofd iets van 8 verschillende dingen.
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 16:33:34 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75086893
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:32 schreef Boadicea het volgende:

[..]

jups, overbelaste spieren in mijn benen(aan de buitenkant). Dus ik doe allerlei oefeningen voor mijn benen, afgewisseld met een paar spieroefeningen voor de armen/rug..
Ik doe uit mijn hoofd iets van 8 verschillende dingen.
oeh balen. Door beenblessures kan je gelijk al een boel sporten niet (volledig) doen.

Succes! Hoe lang moet je er nog mee lopen denk je voor dat je weer wat anders kan gaan doen c.q. genezen bent?
lolwut
pi_75087053
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:33 schreef BrandX het volgende:

[..]

oeh balen. Door beenblessures kan je gelijk al een boel sporten niet (volledig) doen.

Succes! Hoe lang moet je er nog mee lopen denk je voor dat je weer wat anders kan gaan doen c.q. genezen bent?
Ik denk dat ik nog wel even bezig ben. Ik ben er al sinds begin mei zoet mee, en ben tijden gewoon doorgegaan, maar na een flinke verhuizing was de koek op.. Ik mag nu zelf ook wel weer skaten als ik zou willen, maar het weer is er niet naar...

Mijn streven is om iig op oudejaarsdag een tochtje te kunnen rijden op de skates, en dan volgend seizoen weer mee te kunnen doen. Hardlopen begin ik niet meer aan denk ik, daar begon het toen allemaal mee...
pi_75087225
Hardlopen is en blijft een erg blessure gevoelige sport. Simpelweg erg veel druk en impuls op gewrichten.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_75096922
Blijkbaar is sporten ver buiten de randstad goedkoper Ik sport bij Health City onbeperkt voor 35 euro per maand. Heeft het toch nog voordelen als je niet in de randstad woont

Ik neem ook altijd eigen muziek mee, al heb ik er vaak last van dat de muziek in de zaal zo hard staat dat eigen muziek opzetten weinig nut heeft.

Beterschap bodicea.
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 22:21:26 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75097054
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:16 schreef omearos het volgende:
Blijkbaar is sporten ver buiten de randstad goedkoper Ik sport bij Health City onbeperkt voor 35 euro per maand. Heeft het toch nog voordelen als je niet in de randstad woont

Ik neem ook altijd eigen muziek mee, al heb ik er vaak last van dat de muziek in de zaal zo hard staat dat eigen muziek opzetten weinig nut heeft.

Beterschap bodicea.
Den Haag hier, hartje randstad dus.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 22:21:49 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75097067
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:39 schreef Boadicea het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nog wel even bezig ben. Ik ben er al sinds begin mei zoet mee, en ben tijden gewoon doorgegaan, maar na een flinke verhuizing was de koek op.. Ik mag nu zelf ook wel weer skaten als ik zou willen, maar het weer is er niet naar...

Mijn streven is om iig op oudejaarsdag een tochtje te kunnen rijden op de skates, en dan volgend seizoen weer mee te kunnen doen. Hardlopen begin ik niet meer aan denk ik, daar begon het toen allemaal mee...
Succes, ik duim voor je .
lolwut
pi_75097510
hooi,

ik wilde nog even vertellen dat mn obesitas programma/therapie per 1 februari gaat beginnen. heb er veel zin in om aan de slag te gaan! (hang niet veel in dit topic rond maar had t wel verteld volgens mij, dus even als vervolg )

xx
Kwak
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 22:57:15 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75098146
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
hooi,

ik wilde nog even vertellen dat mn obesitas programma/therapie per 1 februari gaat beginnen. heb er veel zin in om aan de slag te gaan! (hang niet veel in dit topic rond maar had t wel verteld volgens mij, dus even als vervolg )

xx
wow, spannend! Wat houdt dat ongeveer in, zo'n programma?
lolwut
pi_75100128
combinatie therapie. 1 hele dag in de week, 20 weken lang (half jar incl schoolvakanties)

4 sessies van een uur en 15 minuten. alles in dezelfde groep van 8-10 mensen. allemaal gediagnostiseerd met eetstoornis onderliggend aan obesitas (bij mij niet nader omschreven, dus geen anorexia of bulimia of BED)
-cognitieve gedragstherapie
-danstherapie (lichaamsexpressie en bewustwording, uiten van gevoelens)
-cardiofitness
-dietiste

flink zwaar programma dus, maar het is nodig. was 17 kilo afgevallen in 2 jaar en heb het er in 1 jaar weer aangegeten + 5 extra... gewoon doordat ik geen controle kan krijgen over mn eetgedrag,

afvallen is geen doel in t programma, maar vaak wel een bijkomend voordeel.

doelen zijn wel:
-aanleren van meer beweging
-aanleren van normaal eetpatroon conform de dietetiek
-accepteren overgewicht/obesitas
-herkennen en verwerken van eetprikkels
-herkennen en verwerken van emoties
-terugvalpreventieplan
etc...

als t goed is val ik er wel van af. maar ik moet vooral beter in mn lijf komen en beter voor mezelf leren zorgen. het lijkt me zo fijn om straks niet meer zo afhankelijk te zijn van eten/weleten/niet eten. etc. en gezonder worden!

(het valt onder de psychotherapie, dus volledig vergoed (net als alle eetstoornis therapie) ze hebben veel varianten op dit programma, maar dit is het obesitas basis programma)
Kwak
  Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 00:09:06 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75100233
Klinkt inderdaad heel heftig! En wat je hier zegt:
quote:
als t goed is val ik er wel van af. maar ik moet vooral beter in mn lijf komen en beter voor mezelf leren zorgen. het lijkt me zo fijn om straks niet meer zo afhankelijk te zijn van eten/weleten/niet eten. etc. en gezonder worden!
Is inderdaad key. Als dat er niet is, is het bij voorbaat sowieso al niet mogelijk om blijvend af te vallen in mijn ervaring. En het is mega kut minder prettig als je je niet goed in je vel voelt zitten. Heel veel succes en sterkte! Ik hoop dat het lukt voor je.
Ga je ons tzt op de hoogte houden? Ben erg benieuwd!
lolwut
  zondag 29 november 2009 @ 01:00:00 #21
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75101144
Toch handig als een mod het topic sluit. Kan hij een linkje doorposten.

Dit weekend weinig gesport. Wel veel gedanst vandaag (op zich ook intensief) en mijn knie lijkt weer redelijk op orde. Dinsdag weer zwaarder belasten. Ik ben benieuwd.
Live life to the Ender :D
pi_75104862
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:00 schreef Ender_W het volgende:
Toch handig als een mod het topic sluit. Kan hij een linkje doorposten.

Dit weekend weinig gesport. Wel veel gedanst vandaag (op zich ook intensief) en mijn knie lijkt weer redelijk op orde. Dinsdag weer zwaarder belasten. Ik ben benieuwd.
Gewoon dansen? of Dance dance revolution?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 11:25:55 #23
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75104903
Ik had gisteravond vreselijk veel moeite om niet te snacken
Gelukkig niets noemenswaardig in huis, maar ik had gewoon ff last van bijna obsesief: ik moet wat eten!

Dus heb ik maar een sneetje brood met pindakaas genomen

Tis ook eigen schuld. Te vroeg avond eten gegeten (zes uur) en dan tot 1 uur opblijven. Dawerruktnie.
En dan ook nog eens alleen maar een niet echt hele grote bak sla met van alles er in, dat wel.
lolwut
pi_75105890
gisteren heel lekker gegeten en gedronken (we hadden mensen over de vloer en ik had gekookt) maar wel best heel netjes dus ik ben tevreden. Zo eens hardlopen en daarna lunchen met zelfgemaakte hummus (dippen met paprika's) en zelfgemaakte Börek.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75107669
Zo, de zwaarste sportdag van de week zit er weer op. Verschrikkelijk als zondag toevallig net de dag is voor biceps, borst en buik, das m'n langste workout Twee uur bezig geweest, maarja, nu weer genoeg energie om weer een oersaaie zondag door te komen

Vanavond ga ik samen met mams sushi maken, gezellie. En lekker... en gezond... en veel te duur natuurlijk, wilde zalm en wilde tonijn in plaats van goedkopie kweekvis van de supermarkt

Allemaal weer veel succes de komende week! Make it count, voordat de feestdagen om de hoek komen kijken
pi_75109683
lekker sushi

zit nu aan de roggebrood met kaas nadat ik les 16 van evy gerend heb, wat harder gerend dan normaal, gewoon omdat dat goed is soms
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75129303
TVP! Morgen weer sporten na een paar dagen niet
  zondag 29 november 2009 @ 23:15:22 #28
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_75129635
*meldt zich ook weer*

Gisteren niet bij de atletiekvereniging getraind, want we gingen een weekend naar m'n ouders om SInterklaas te vieren. Vandaag wel 10.5 kilometer hardgelopen, dus ik ben goed op weg voor m'n eerste 10k loopwedstrijd volgende week.

Morgen weer eens wegen, als ik tenminste nieuwe batterijen kan vinden, want m'n weegschaal voelde zich Lo vrijdag en had batterijenhonger.
pi_75130498
Hee, goed bezig, Jojo!
pi_75131545
Veel succes op die hardloopwedstrijd JoJo
pi_75133756
Hoi !

kan merken dat het druk is op school, dr blijft weinig tijd over voor de rest.
En dan ook nog verbouwen.....
de afgelopen week was stabilisatie week : -0.1 dus heel netjes mijn doel bereikt
Deze week weer gewoon, zonder extra's

Succes allemaal !
  Boks-Chick maandag 30 november 2009 @ 08:24:09 #32
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75134084
Succes volgende week Jojo! En netjes Stout stabilisatieweken zitten er nog niet in voor mij
Gisterochtend ook that time of the month tevoorschijn gekomen, ergo: vochtvasthouden ftw
en wat gesnoept daardoor, begon gewoon te trillen
Maar nog steeds de dalende lijn, woensdagavond nog 112,3kg, vanochtend 110,7kg.
's-avonds altijd zwaarder, dus op zich goed.
lolwut
pi_75135070
Ik mag nog niet hardlopen van de fysio. Longcapaciteit is nog niet op peil en zo...
Ook leeg
pi_75135175
goeiemorgen. tijd voor een nieuwe week netjes eten. Dit weekend wel lekker gekookt en gegeten maar de weegschaal was heel vriendelijk vanmorgen (iets kwijt) dus ik ben tevreden.

vanavond vroeg eten ivm Spaans dus maak een soepje: spinazie/tuinerwtjes/basilicum/geitenkaas
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75135196
Denk dat ik het vandaag qua beweging bij een stukje wandelen hou. Kon het niet opbrengen om te gaan fietsen vanmorgen. Afgelopen weekend hebben we dan ook hard gewerkt, zaterdag hebben we 6 kuub puin uit de tuin in een container geschept en daarna heb ik in ons nieuwe huis opgeruimd. Gisteren heb ik oa een boompje geknot en daarna gedurende een paar uur knauf aangemaakt, zodat lief kon stuccen. Mijn armen kan ik amper meer optillen. Maar het voelt wel goed, gewoon moe zijn van het harde werken.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 30 november 2009 @ 10:19:49 #36
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75135959
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:22 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Gewoon dansen? of Dance dance revolution?
haha, dance dance revolution?? Dank je de koekoek Ik ben niet zo van het voor de computer/console idioot doen

Geef mij maar de ruimte van een grote dansvloer, een partner en een berg muziek. Dat is veel leuker. En een uurtje of 3 a 4 jiven, samba, cha cha, slow fox etc is vermoeiend genoeg
  Licht Ontvlambaar maandag 30 november 2009 @ 13:49:03 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75141582
*binnensluipt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75141624
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:49 schreef Sjeen het volgende:
*binnensluipt...
*opspringt en heel hard "hoi" roept.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar maandag 30 november 2009 @ 13:54:20 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75141749
*hoi terugroept...

BrandX, jij hier? Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij flink was
pi_75142107
Onze topicreeks-starter is trouwens jarig!
Het allereerste topic: Fok! Dieetclub

[ Bericht 18% gewijzigd door Levitation op 30-11-2009 14:10:33 ]
***Levi was here***
  Boks-Chick maandag 30 november 2009 @ 14:37:44 #41
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75143170
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:54 schreef Sjeen het volgende:
*hoi terugroept...

BrandX, jij hier? Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij flink was
uhuh, ben inmiddels ruim 110kg
Zie hier qua oorzaak gevolg enzulks: Fok! Dieetclub nr. 291: Vol goede moed en goede ideëen

Maar dank voor je compliment
lolwut
  maandag 30 november 2009 @ 14:38:19 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75143186
ik mag binnenkort gaan kiezen, heb nu een BMI van 27 en een beetje
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Boks-Chick maandag 30 november 2009 @ 14:39:17 #43
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75143221
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:38 schreef Klonk het volgende:
ik mag binnenkort gaan kiezen, heb nu een BMI van 27 en een beetje
lolwut
  Licht Ontvlambaar maandag 30 november 2009 @ 14:40:05 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75143255
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:37 schreef BrandX het volgende:

[..]

uhuh, ben inmiddels ruim 110kg
Zie hier qua oorzaak gevolg enzulks: Fok! Dieetclub nr. 291: Vol goede moed en goede ideëen

Maar dank voor je compliment
Ai... maar dan klopte mijn beeld in elk geval wel Ik heb je al meer dan een jaar niet gezien. Succes meid
  maandag 30 november 2009 @ 14:41:22 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75143299
al was het laatst wel kut, had voor het eerst in anderhalf jaar tijd geen gewicht verloren bij mijn tweemaandelijke date met mijn dieetiste, maar ja, wist waar het door kwam (3 keer uit eten in de week ervoor en twee verjaardagen in de week ervoor) dan kun je fietsen wat je wilt (bijna 900 km) maar daar helpt dan weinig tegen
  Boks-Chick maandag 30 november 2009 @ 17:51:29 #46
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75151086
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ai... maar dan klopte mijn beeld in elk geval wel Ik heb je al meer dan een jaar niet gezien. Succes meid
Thanks
lolwut
  Boks-Chick maandag 30 november 2009 @ 17:53:25 #47
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75151156
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:41 schreef Klonk het volgende:
al was het laatst wel kut, had voor het eerst in anderhalf jaar tijd geen gewicht verloren bij mijn tweemaandelijke date met mijn dieetiste, maar ja, wist waar het door kwam (3 keer uit eten in de week ervoor en twee verjaardagen in de week ervoor) dan kun je fietsen wat je wilt (bijna 900 km) maar daar helpt dan weinig tegen
dat is klote idd
wat dat betreft heb ik geen goede starttijd uitgezocht Sinterklaas, kerst, allerlei etentjes enz dus daarvoor zowel prive als met werk.

Maar ik ben sterk, ik ga de boel weerstaan! Ik zal minimalistisch snacken! Ik zal niet te veel eten opscheppen! Ik langzaam kouwen! Ik zal.... zeer waarschijnlijk toch te veel eten ...

Maar! Luctor et Emergo!

lolwut
pi_75154124
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:19 schreef Ender_W het volgende:

[..]

haha, dance dance revolution?? Dank je de koekoek Ik ben niet zo van het voor de computer/console idioot doen

Idioot? Ik ben wel mede dankzij mijn wii bijna 33 kilo kwijt

Jammer is het wel ik dacht dat ik een mede wii'er had gevonden. Wel stoer trouwens dat je gewoon kan dansen, ik kan dat niet uit gebrek aan fantasie voor de pasjes.
  maandag 30 november 2009 @ 21:32:24 #49
4177 Jojogirl
pi_75161454
Als vrouw heb je toch juist helemaal geen fantasie nodig voor de danspasjes maar moet je je gewoon laten leiden?

Mijn weegschaal bleek trouwens alleen hele vreemde grote ronde platte batterijen te lusten, dus even geen update Vandaag wel weer hardgelopen, 5 km. Morgen even een rustdag en dan woensdag weer denk ik.
  Boks-Chick maandag 30 november 2009 @ 21:43:20 #50
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75161911
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Jammer is het wel ik dacht dat ik een mede wii'er had gevonden. Wel stoer trouwens dat je gewoon kan dansen, ik kan dat niet uit gebrek aan fantasie voor de pasjes.
ik zit echt zoooo te twijfelen om zo'n wii ding te kopen. Ik vind het een hoop geld.
lolwut
pi_75164248
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:43 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik zit echt zoooo te twijfelen om zo'n wii ding te kopen. Ik vind het een hoop geld.
Misschien dat dit je iets meer kan overtuigen. En sommigen zeggen dat Brisk-walking beter is als sportschooltje. 60 euro per maand en dan zit je vast aan abonnement van 12 maanden. 12*60= 720 euro.

En de Wii sports pakketje kost je 200 euro. Spierpijn gegarandeert.
  Boks-Chick maandag 30 november 2009 @ 22:42:02 #52
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75164519
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:36 schreef Geschmack het volgende:

[..]

Misschien dat dit je iets meer kan overtuigen. En sommigen zeggen dat Brisk-walking beter is als sportschooltje. 60 euro per maand en dan zit je vast aan abonnement van 12 maanden. 12*60= 720 euro.

En de Wii sports pakketje kost je 200 euro. Spierpijn gegarandeert.
mjah, ik doe drie maanden aangepaste training à 40 e per maand (knieblessure) dus 120 euro en daarna ga ik gewoon weer boksen. En dat doe ik gratis aangezien ik bestuurslid ben

Maar voor 200 euro heb ik dus een wii sportpakket. Compleet. Ik hoef er niets meer bij te nemen?
Ik heb nog niets nada noppes van dat spul he? Moet ik nog progs kopen apart ofzo? En hoeveel kosten die?
lolwut
pi_75165098
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:42 schreef BrandX het volgende:

[..]

mjah, ik doe drie maanden aangepaste training à 40 e per maand (knieblessure) dus 120 euro en daarna ga ik gewoon weer boksen. En dat doe ik gratis aangezien ik bestuurslid ben

Maar voor 200 euro heb ik dus een wii sportpakket. Compleet. Ik hoef er niets meer bij te nemen?
Ik heb nog niets nada noppes van dat spul he? Moet ik nog progs kopen apart ofzo? En hoeveel kosten die?
Het pakket bevat alles dat je nodig hebt om Wii Sports te spelen. Bowlen/Tennis/Baseball/Boksen/Golf.
Later heb je wel extra spulletjes nodig als je andere software erop wilt spelen. Zoals voor Wii Fit heb je een balans bord nodig en de DanceDanceRevolution dat eerder genoemd is heb je een dans mat voor nodig. Maar Wii Sports is zeker genoeg om te gaan zweten als een gek. Vooral het boksen.

Weer boksen? Ik word bijna bang van je.
Wel leuk dat je dat gratis mag gaan doen. Vind het wel een stuk veiliger achter de console. Ik ben een grote jongen die makkelijk iemand pijn kan doen. En dat wil ik natuurlijk niet.
  Boks-Chick dinsdag 1 december 2009 @ 08:07:41 #54
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75171692
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:55 schreef Geschmack het volgende:

[..]

Het pakket bevat alles dat je nodig hebt om Wii Sports te spelen. Bowlen/Tennis/Baseball/Boksen/Golf.
Later heb je wel extra spulletjes nodig als je andere software erop wilt spelen. Zoals voor Wii Fit heb je een balans bord nodig en de DanceDanceRevolution dat eerder genoemd is heb je een dans mat voor nodig. Maar Wii Sports is zeker genoeg om te gaan zweten als een gek. Vooral het boksen.

Weer boksen? Ik word bijna bang van je.
Wel leuk dat je dat gratis mag gaan doen. Vind het wel een stuk veiliger achter de console. Ik ben een grote jongen die makkelijk iemand pijn kan doen. En dat wil ik natuurlijk niet.
lol, wees vooral niet bang hoor
Boksen doe ik op de boksschool en nergens anders kijk maar eens hier hoe het daar aan toe gaat, superrelaxed en wedstrijdsport in een: www.haagsedirecte. nl.

Overigens is het zijn van een grote jongen niet altijd een voordeel in boksen

Zelf ben ik in ieder geval blij als ik weer gewoon de ring in kan. Baal van mijn knie.
lolwut
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:33:29 #55
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75171909
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Wat jojo zegt, jij hoeft helemaal geen fantasie te hebben . Vrouwen moeten volgen (Alleen op de dansvloer natuurlijk, moet ook wel, anders raak ik in de knoop ) Al is een beetje ritmegevoel wel prettig. (ik heb ooit met een meisje gedanst wat net zoveel ritmegevoel had als een dode garnaal, damn, das nog best lastig

Maar heb je dat alleen met DDR gedaan dan? Of met de Wii fit ook? Of met andere dingen? En damn 33 kilo, das vast niet alleen Wii?

En met het idioot doen voor een console is in mijn beleving ook vooral dat singstar gebeuren enzo. Maar misschien dat toch maar eens verwennen met kerst
pi_75172024
Ik zit definitief op de -6 en een beetje kilo. Was een beetje bang voor afgelopen weekend want we zouden Sinterklaas vieren bij schoomoeders maar ook daar heb ik me keurig gedragen (qua eten iig ). Ik zag de weegschaal gisteren zelfs twijfelen naar 87,5 dus er zit nog steeds een goede neergaande lijn in.

Vanavond pizza ivm verschrikkelijk tijdgebrek. . Samen 1 met de peuter dus hopelijk heeft die veel honger zodat ik niet de kans krijg. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75172721
goed zo jarno behalve de pizza

Morgen hier weer hardlopen, vandaag nog even rustdagje. Vanavond eten we trouwens gegrilde biefstuk met een broccolisalade (broccoli, gebakken spekjes, tomaten en bieslook met een dressing van mosterd, olijfolie, knoflook, peper en zout)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75172824
Oef, dat klinkt lekker DarkElf. .

Het avondeten blijft lastig hier. Gisteren heb ik een groene salade met stukjes zalm kunnen maken, maar dat is lang niet altijd haalbaar. Dinsdag en woensdag komen we allebei om 18 uur binnen struikelen en dan is er een peuter die wil eten en zsm naar bed moet ivm drukke dag en de volgende dag weer vroeg op. Dus dat zijn wel een beetje onze vlugvlugvlug dagen. Maar goed, zolang ik verder goed oplet moeten die 2 makkelijke avonden ook geen probleem zijn denk ik. Morgenavond eten we lekker erwtensoep (van de slager) met een broodje .

Het valt me vooral mee hoe makkelijk ik het vind om 's avonds niet te snacken. Waar er voorheen zakken chips, koeken en weet ik veel wat doorheen gingen heb ik er nu totaaaaaal geen behoefte meer aan. Af en toe een gekookt eitje of wat nootjes (amandelen, walnoten) ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_75172952
oh das mooi want vaak is snacken 's avonds een gewoonte waar mensen moeilijk vanaf komen maar als je het idd af en toe oplost met wat ei of nootjes; prima.

is het geen optie om in het weekend soms wat meer te koken, in te vriezen en dat de dagen te eten dat jullie zo weinig tijd hebben? Lekkere maaltijdsoep maken of zulke dingen en invriezen, heb je snel eten maar wel vullend en gezond op di-woe.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75173012
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:34 schreef DarkElf het volgende:
oh das mooi want vaak is snacken 's avonds een gewoonte waar mensen moeilijk vanaf komen maar als je het idd af en toe oplost met wat ei of nootjes; prima.

is het geen optie om in het weekend soms wat meer te koken, in te vriezen en dat de dagen te eten dat jullie zo weinig tijd hebben? Lekkere maaltijdsoep maken of zulke dingen en invriezen, heb je snel eten maar wel vullend en gezond op di-woe.
Doen we ook wel hoor. Maar als de vriezer wat leger raakt (zoals nu) dan is het wel ff lastig. En dit weekend zit uitgebreid koken er ook niet echt in met de Sinterklaasperikelen geloof ik. Ach ja, deze week is het dus vooral de pizza. Erwtensoep is ook niet zo enorm ongezond natuurlijk.

Moet vooral ff de spareribs op het werk donderdag zien te ontwijken. .
pi_75173114
ah ok, vooruitkoken is altijd goed om niet te zwichten voor slechte dingen Maar idd soms is je vriezer leeg aan t raken en dan moet je er weer even tijd in steken om hem te vullen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75173158
En ik ben zelfs op de fiets/trein/fiets naar het werk vandaag ipv de auto te pakken om nog wat beweging te krijgen dus wie weet wordt het ooit nog wat. .
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 december 2009 @ 09:47:42 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75173251
Goed op weg hoor Jarno Ik ken het trouwens wel, om zes uur binnen komen struikelen en dan nog moeten eten met een (in ons geval) kleuter. Ik probeer voor die dagen altijd vooruit te koken, zodat het alleen nog maar opgewarmd hoeft te worden.

Ow en BX, als ik het kan, kan jij het ook Ik moet alleen mijn knopje weer vinden

Klonk Trots op je!!! Jojo, ook op jou, 10 km

Ender, ik wil graag volgen, maar mijn vriendje danst niet... Dus ik moet het hebben van een enkel dansje op een feest met een gewillige vriend ofzo
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:48:27 #64
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75173267
vanavond weer eens beginnen met een looptraining op het voetbalveld. Misschien nog een paar partijen meepakken. Maar eerst maar eens voor mezelf lopen. Ik ben benieuwd of het allemaal gaat houden met mijn knie, maar het voelt nog steeds goed.

Andere mensen nog sportplannen vandaag?
pi_75173733
Dacht laat ik eens een eetlijstje (planning) posten. Wordt hier niet veel gedaan maar misschien komen we op ideetjes zo?

O brinta met mag melk
T mandarijntjes (2)
L 2 roggebrood met 1 plak kaas (groot dus delen), beker karnemelk en wat tomaat
T bouillon
D gegrild biefstukje met broccolisalade
T gekookt eitje (1 of 2) en wat augurk

O is bijna altijd brinta in de winter, L is soms roggebrood soms een maaltijdreep als dat beter uitkomt, D wisselt vaak natuurlijk en qua T' s is het meestal 1 x fruit en 's avonds nog wat groenten/eitje of iets dergelijks, soms yoghurt met fruit)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75173841
Goed plan.

O Gekookt eitje
T Bakje Vitalinea yoghurt
L Twee maisboterhammen met Philadelphia smeerkaas (ben de pindakaas even zat ) en een kop soep
T Handje noten (amandelen + walnoten)
T Mandarijntjes (2)
D Pizza dus .
T Gekookt eitje

Tenminste, dat is de planning voor vandaag.
pi_75177021
ik las laatst ergens over een onderzoek dat wii fit veel minder effectief is om af te vallen/kcal verbranden dan wii sports.

ook zijn kinderen die "actieve" computerspelletjes spelen zoals wii fit, alsnog dikker dan kinderen die gewoon buitenspelen...

maar: als je wilt afvallen met de wii, dan beter dance dance revoltuion of wii sports dan wii fit!

edit: dat was dus t linkje dat net gepost werd sorry!
Kwak
pi_75190211
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:33 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Wat jojo zegt, jij hoeft helemaal geen fantasie te hebben . Vrouwen moeten volgen (Alleen op de dansvloer natuurlijk, moet ook wel, anders raak ik in de knoop ) Al is een beetje ritmegevoel wel prettig. (ik heb ooit met een meisje gedanst wat net zoveel ritmegevoel had als een dode garnaal, damn, das nog best lastig

Maar heb je dat alleen met DDR gedaan dan? Of met de Wii fit ook? Of met andere dingen? En damn 33 kilo, das vast niet alleen Wii?

En met het idioot doen voor een console is in mijn beleving ook vooral dat singstar gebeuren enzo. Maar misschien dat toch maar eens verwennen met kerst
Nou met DDR verbrand ik 600-700 calorieën per uur. Wii fit is meer voor de leuk maar je verbrand er ook wel wat mee. Maar eigenlijk was het alleen de wii voor het sporten, ik heb recent wel geprobeerd om hard te gaan lopen maar na een knallende start kreeg ik een astma aanval dus ga ik nu maar DDR deeltje 3 downloaden ( die is met wii balance board ) en maar na de volgende 10 kilo weer iets anders proberen.
pi_75190509
600-700 is ongeveer dezelfde hoeveelheid als op een hometrainer in de sportschool Crosstrainer haal ik meer dan 1.200 calorieën in een uur.

Heb ook een Wii, maar gebruik die alleen juist voor idiote dingen Je eigen flink inleven in Guitar Hero, heerlijk
pi_75190868
700 en 1200 kcal in een uur? Ik vind dat altijd zo gigantisch veel
Met hardlopen verbrand ik met een beetje geluk net 400kcal in een uur
pi_75191081
die broccolisalade is echt heel lekker, echt een aanrader

klik

ik heb het zonder kaas gedaan en ipv witte wijnazijn sherryazijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75191662
Vandaag ook even opzoek gegaan naar DDR. Hebben ze hem bij de Intertoys, maar Winx themed. >.>
Daar zie je mij dus niet op.

Omg maisbrood. 6 sneetjes al op vandaag. Slecht bezig, maar het is zo lekker.
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:22:20 #73
4177 Jojogirl
pi_75195271
Met hardlopen 400kcal/uur? Dat lijkt me weinig. Ben momenteel de hartslagband voor m'n sporthorloge kwijt, dus kan t even niet daarop controleren, maar ik heb altijd gehoord dat je per km hardlopen ongeveer 1 kcal per kg lichaamsgewicht verbrandt. Dat zou bij mij dus 81 kcal per km zijn, dus 400 per dik halfuur en niet per uur.
  woensdag 2 december 2009 @ 08:49:45 #74
4177 Jojogirl
pi_75202339
Nog altijd geen nieuwe batterijen hier voor de weegschaal, dus ik ben vanochtend maar even op m'n balance board van de Wii gaan staan. En die zei 81.1 kilo Gaat nu ineens lekker naar beneden dus na maanden waarin iedereen riep "Goh wat ben jij afgevallen" behalve de weegschaal Hopelijk gaat 't zo door in deze eetmaand.
pi_75203715
mooi zo jojo!

Moet zo hardlopen van mezelf maar tis zulk grauw grijs en vooral koud weer dat ik nog helemaal geen zin heb (ga wel hoor vandaag)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 december 2009 @ 10:05:47 #76
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75203796
Goed bezig jojo, houden zo.
Ik ga (denk ik) vanavond even langs bij een sportschool in Boxmeer. Ben een tijd op zoek geweest, en dit is een nieuwe, maar kon niets vinden. (Ben ook nog niet zo bekend in die buurt). Maar nu kan ik dan ook na het werk/studie nog even uitleven. Als ik 2x per week ga redden zou ik al blij zijn.

Gisteren heerlijk hardgelopen en met de partijvormen meegedaan. Niet gekeept, maar zelf achter de bal aangaan. Best leuk voor een keer

PS, DE wel goed weer om een beetje door te lopen het is koud, dan wordt je er warm van
pi_75203929
I know, ik ga zo ook hoor.

Verder ga ik voor vanavond knolselderijsoep maken (nog nooit gemaakt/gegeten dus geen idee of het lekker wordt maar t leek mij weer eens wat anders.)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75207748
les 17 gedaan, viel iets zwaarder dan les 15 op de een of andere manier dus deze ga ik nog eens 2 x doen voor t vertrouwen. T regende/miezerde/t waaide wat en tis hei-ig dus de omstandigheden waren misschien ook zwaarder voor de longen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75217940
Door dit artikel ben ik best geschrokken: ten eerste dacht ik dat het strak trekken van de huid wel vergoed werd in nederland. En ten tweede heb ik last van overtollige huid bij mijn armen.

Vaak wuifde ik het rotgevoel dat ik kreeg bij naar het kijken naar die twee vleugels van me weg door het zeggen dat dat toch weggesneden zou worden. Nu weet ik dus dat dat niet kan. Zijn er oefeningen om die huid strak te krijgen/ houden? De rest is gelukkig nog wel strak.
pi_75218050
geen idee, eens googlen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75218221
je kan wel oefeningen vinden hoor, misschien werken ze?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75218371
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:35 schreef DarkElf het volgende:
je kan wel oefeningen vinden hoor, misschien werken ze?
Ik dank u vriendelijk.
pi_75219331
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:27 schreef sweetlady-o het volgende:
Door dit artikel ben ik best geschrokken: ten eerste dacht ik dat het strak trekken van de huid wel vergoed werd in nederland. En ten tweede heb ik last van overtollige huid bij mijn armen.

Vaak wuifde ik het rotgevoel dat ik kreeg bij naar het kijken naar die twee vleugels van me weg door het zeggen dat dat toch weggesneden zou worden. Nu weet ik dus dat dat niet kan. Zijn er oefeningen om die huid strak te krijgen/ houden? De rest is gelukkig nog wel strak.
Sauna + olietje/zalfje dat moeders gebruiken tegen striemen bij zwangerschap en natuurlijk genoeg water blijven drinken.

Wat zijn we toch weer slecht bezig met afvallen.

-zakje japanse mix bij episodeje house-
pi_75229218
Dagmenu van hier :

o - 2 crackers met gekooktei en rookvlees
t - 2 kiwi'met 200 gr kwark
l- 3 crackers met rookvlees, 1/2 komkommer, wat sap en een stukje pure chocolade
t-2 mandarijenen, cracker met kaas
d_ rodebieten, aardappelen en karbonade

T gaat goed met iedereen mensen ! Hou vol !!!
pi_75236924
Goeiemorgen, definitief lijstje van gisteren, niet zo veel maar had een beetje een rare dag dus das niet zo erg dan:

O brinta
T banaan
L maaltijdreep en bouillon
T 2 mandarijntjes
D knolselderijsoep met sinaasappel en saffraan, 8 sneetjes stokbrood met philadelphia light

Vandaag:

O brinta
T 2 mandarijntjes
L 2 roggebrood met philiadelphia light, karnemelk
T bouillon
D rosbiefsalade met een glas rode wijn(een mooie rosbief aanbraden en garen in de oven tot mooi rose, in dunne plakken snijden. Salade maken met jonge blaadjes sla, cherrytomaatjes, dunne plakken rosbief, beetje verkruimelde blauwe kaas en wat brave dressing)
T hangop met vers fruit

En de weegschaal was very nice vandaag maar ik geloof het pas als ie een paar dagen hetzelfde zegt dus dat zien we volgende week wel. Ga zaterdag (sinterklaas) wel bij mijn zus eten maar we koken low fat en gezond: ik maak een soepje, zij het hoofdgerecht van vis en een salade.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 09:51:09 #86
4177 Jojogirl
pi_75238335
Gisteren niet echt gezond gegeten en veel te veel gesnoept bij het Sinterklaas vieren op m'n werk. Vandaag dus maar weer braaf zijn en vanavond lekker hardlopen.
pi_75242634
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:13 schreef DarkElf het volgende:
les 17 gedaan, viel iets zwaarder dan les 15 op de een of andere manier dus deze ga ik nog eens 2 x doen voor t vertrouwen. T regende/miezerde/t waaide wat en tis hei-ig dus de omstandigheden waren misschien ook zwaarder voor de longen
we lopen nog gelijk
Ja doei.
pi_75243054
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

we lopen nog gelijk
wrs niet lang meer jij bent in veel betere conditie en lichter
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75243330
meh, ik was even uit de running ( ) door onderrug klachten maar inmiddels zijn we weer begonnen gisteren les 17 ook gelopen en compleet verdwaald tenminste, de verkeerde kant op gelopen tot we ineens weer bij het tankstation uitkwamen waar we zeiden 'ok, en nu die laatste 7 minuten richting huis...' dus toen moesten we nog maar een stukje extra hardlopen, eindigend in een sprint die Mr.Mo won.. maargoed, die had de rest van de les minder veel gegeven
Ja doei.
pi_75243793
t gaat erom dat je het weer oppakt en je hebt het eerder gedaan dus dat komt helemaal goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Boks-Chick donderdag 3 december 2009 @ 15:47:57 #91
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75249586
Als ik sommige dagmenu's zo zie.... daar zou ik nu nog niet op kunnen overleven hoor!
wel als ik weer chill in de dalende lijn zit Vroegâh kon het ook.

mini update:
net an onder de 110 kg gedoken, zaterdag weer trainen, het cardioschema maken (oftewel: even goed doodgaan )
En dan kan ik 2-3 keer in de week mijn eigen gang gaan, met de twee schema's! Heb er echt zin in, dat wanneer ik thuis kom ik lekker mijn sportkloffie aan kan doen en om de hoek de sportschool in kan wandelen (en dan natuurlijk trainen )
lolwut
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 december 2009 @ 16:20:17 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75250828
Ik ben moed aan het verzamelen om te gaan trainen vanavond
  Boks-Chick donderdag 3 december 2009 @ 16:27:35 #93
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75251041
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:20 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben moed aan het verzamelen om te gaan trainen vanavond
*schop onder sjeen dr kont geeft
lolwut
pi_75252348
en wat eet jij dan op een dag BrandX? (ik vind niet dat ik weinig eet trouwens hoor)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Boks-Chick donderdag 3 december 2009 @ 17:15:31 #95
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75252639
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:06 schreef DarkElf het volgende:
en wat eet jij dan op een dag BrandX? (ik vind niet dat ik weinig eet trouwens hoor)
ontbijt om zes uur: bordje brinta
tussen 6 en 10 uur: een sneetje brood met kipfilet of een bammetje
tussen 10 en 12:15 1 sneetje brood met kipfilet en een appel of 2 mandarijntjes of 2 kiwi's
tussen 12:15 en 13:15 een kom doorzichtige soep (dus geen cremesoep) en een bakje fruit
tussen 13:15 en 16:30 een bammetje en later nog een appel of 2 mandarijntes of 2 kiwi's
tussen 16:30 en 19:00 eigenlijk niets
19:30 - 20:30 eten groente met een stukje mager vlees, meestal kip of ik maak een goede maaltijdsalade. Soms maak ik pastamaaltijd.
Afhankelijk of ik gesport heb (wat ik doe tussen 16:30 en 19:30, 20:30 thuis) eet ik tussen 20:00 en 22:00 nog een appel of mager vruchtenyoghurtje ofzo.

Ik eet veel fruit, heb ik nodig (ijzer en mineralen ivm longondersteuning en spierherstel) en ik moet elk anderhalf-twee uur echt iets eten, anders gaat het niet goed hier
lolwut
pi_75252768
je eet alleen vooral veel meer fruit toch of zie ik t nou verkeerd?

Als je het nodig hebt is dat ok maar voor anderen is dat wel veel fruitsuikers dan. Voor mij ook daarom houd ik het bij de de mandarijntjes en t fruit na t eten. Kan wel de hele dag fruit eten maar das niet goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75254270
Eergisteren bij de fitness m'n eigen helemaal kapot geschrokken. Kreeg toen ik net bezig was, opeens een steek vlak bij m'n hart. Meteen gestopt natuurlijk en voor de volgende dag een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar 't bleek gelukkig niks met m'n hart te maken hebben gehad, of in ieder geval niks ernstigs. Waarschijnlijk een gescheurd tussen-rib-spiertje. Nog een paar onderzoekjes bij de huisarts gedaan, enige wat er uit kwam is een ietwat te lage hartslag in rust waar ze geen oorzaak voor kon vinden, daarvoor moet ik over een tijdje naar de cardioloog om een foto/filmpje te laten maken. Verder was alles bijna perfect: longen, bloeddruk, bloedsuiker.

Maar was dus wel even schrikken. Heel m'n lichaam voelde er zwaar door aan (ik ben ook zwaar, maar je weet wat ik bedoel ).
pi_75254862
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:27 schreef sweetlady-o het volgende:

http://www.dieetblog.com/weg-met-overtollige-huid-na-afvallen/

Ik gebruik "Palmer's After Pregnancy and Weight Loss" cacao-butter. Kost 7 euro voor 250ml bij de Kruidvat. Zit in een handige pompflacon. Zit van alles in: collageen, elastine, Q10 en vitamine E. Geen idee of het werkt, maar het kan geen kwaad.

Vergoeding door het ziekenfonds voor zo'n soort operatie is alleen als de overtollige huid zo veel is, dat het je belemmert in het dagelijks leven. Dus niet om cosmetische redenen.

Ik doe wel meer van die dingen in dat lijstje (zie URL), zoals krachttraining en scrubben. Nu hopen dat het het gewenste effect heeft. Heeft ook heel erg met leeftijd (jongere huid is elastischer) en hoe lang je overgewicht hebt gehad te maken (hoe langer je huid uitgerekt is geweest, hoe minder hij teruggaat naar z'n orginele staat).

Bij sommige mensen herstelt de overtollige huid (mits niet te veel natuurlijk) volledig, anderen hebben dat geluk niet. Only time will tell...
pi_75256579
Zo ben ik ook weer eens, pff tijdje terug dat ik hier gepost heb zeg .

In de tussentijd ben langzaam aan nog wat afgevallen en ben nu 85kg (1.90 lang) dus er is inmiddels 22,8 kg af. Ga toevallig zondag een roeitrainer kopen omdat ik dat heerlijk vind om te doen en het goed is voor je conditie. Is wel ideaal dat ding want je kan op een target heart rate trainen, dus dan gaat de weerstand automatisch zwaarder / zachter zodat je op die hartslag blijft
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_75260643
Hoi !

Sjeen heb je nog getraind ?
Vido wat eng ! Hopelijk komt er verder niks uit de onderzoeken
BrandX inderdaad veel fruit...ik eet nu 3 stuks fruit op een dag, dat vind ik al zo veel

Mijn dagmenu :
O : 1gekookt eitje met rookvlees en 2 crackers, een glas optimel
T: 200 gram kwark met 2 mandamijnen
L: 4 crakckers met ham en mosterd, komkommer en augurk, een glas sinaasappelsap
T- 1 blokje chocolade (tijdens vergadering) en 2 mini kiwi's
D : kip, witlofsalade en aardappelen
T: niks, glaasje cola, ben te druk met de badkamer zie hier
pi_75274262
goeiemorgen, bluh heb gewoon geen zin om weer in de stromende regen te rennen hoor, stom gedoe.

wat heerlijk stout straks een nieuwe badkamer!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75275022
Ik weet niet hoe maar er is wel weer een halve kilo af
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 december 2009 @ 11:10:17 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75275832
Ik ben gegaan... Het ging redelijk waardeloos, maar ik heb getraind
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:10:26 #104
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_75275837
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:27 schreef Vido het volgende:

[..]

http://www.dieetblog.com/weg-met-overtollige-huid-na-afvallen/

Ik gebruik "Palmer's After Pregnancy and Weight Loss" cacao-butter. Kost 7 euro voor 250ml bij de Kruidvat. Zit in een handige pompflacon. Zit van alles in: collageen, elastine, Q10 en vitamine E. Geen idee of het werkt, maar het kan geen kwaad.

Vergoeding door het ziekenfonds voor zo'n soort operatie is alleen als de overtollige huid zo veel is, dat het je belemmert in het dagelijks leven. Dus niet om cosmetische redenen.

Ik doe wel meer van die dingen in dat lijstje (zie URL), zoals krachttraining en scrubben. Nu hopen dat het het gewenste effect heeft. Heeft ook heel erg met leeftijd (jongere huid is elastischer) en hoe lang je overgewicht hebt gehad te maken (hoe langer je huid uitgerekt is geweest, hoe minder hij teruggaat naar z'n orginele staat).

Bij sommige mensen herstelt de overtollige huid (mits niet te veel natuurlijk) volledig, anderen hebben dat geluk niet. Only time will tell...
thanx voor het linkje.
  Boks-Chick vrijdag 4 december 2009 @ 11:35:55 #105
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75276721
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben gegaan... Het ging redelijk waardeloos, maar ik heb getraind
Netjes!

Vandaag is een leuke niet-snoepen dag
Allerlei aannemers die hier vandaag langs zijn geweest, en allemaal namen ze voor iedereen banketstaven mee.
En laat ik nou alleen het koekgedeelte daarvan lusten en het spijs niet Dus ik laat het gewoon liggen, ik heb alleen een klein stukje uiteinde gegeten, paste amper in een holle kies, maar ff voor de smaak .

Verder erg relaxed natuurlijk dat ik dat niet lust. Kerst wordt wat dat betreft een heul veel groter probleem
lolwut
pi_75276741
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:35 schreef BrandX het volgende:

[..]

Netjes!

Vandaag is een leuke niet-snoepen dag
Allerlei aannemers die hier vandaag langs zijn geweest, en allemaal namen ze voor iedereen banketstaven mee.
En laat ik nou alleen het koekgedeelte daarvan lusten en het spijs niet Dus ik laat het gewoon liggen, ik heb alleen een klein stukje uiteinde gegeten, paste amper in een holle kies, maar ff voor de smaak .

Verder erg relaxed natuurlijk dat ik dat niet lust. Kerst wordt wat dat betreft een heul veel groter probleem
Geef mij het spijs maar, heerlijk is dat
Top 5 China producten
pi_75277190
gelukkig lust ik de meeste van die dingen niet . dat scheelt echt. Heb ook geen pepernoot/kruidnoot of iets anders op dit jaar en was plan het zo te houden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75277297
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:48 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig lust ik de meeste van die dingen niet . dat scheelt echt. Heb ook geen pepernoot/kruidnoot of iets anders op dit jaar en was plan het zo te houden.
Dat scheelt wel inderdaad
Top 5 China producten
pi_75277381
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:52 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat scheelt wel inderdaad
ja idd en anders zitten er wel in veel koekjes enz sporen van noten en aangezien ik een pinda/notenallergie heb kan ik dat dus ook makkelijk afslaan Net als taart op verjaardagen, handig hoor en iedereen weet het dus niemand dringt aan dan, dat maakt het nog makkelijker.

mijn grootste zondes op snaaigebied is hartig, ben dol op kaas en dat mag ik zelden van mezelf tegenwoordig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75277466
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja idd en anders zitten er wel in veel koekjes enz sporen van noten en aangezien ik een pinda/notenallergie heb kan ik dat dus ook makkelijk afslaan Net als taart op verjaardagen, handig hoor en iedereen weet het dus niemand dringt aan dan, dat maakt het nog makkelijker.

mijn grootste zondes op snaaigebied is hartig, ben dol op kaas en dat mag ik zelden van mezelf tegenwoordig
Heerlijk is kaas inderdaad
Top 5 China producten
pi_75281702
boehoe eigenlijk wil ik echt zondigen vanavond maar als ik me bedenk :pizza dan bedenk ik me: ongezond. Als ik denk: Broodje kroket denk ik: ongezond en zo gaat t steeds
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75281907
Pizza kan best wel een keertje toch
Top 5 China producten
pi_75281930
dat dacht ik gisteren ook vannacht vond mijn lichaam het genoeg en ging het er met een gangetje weer uit aan beide kanten

ik hoef voorlopig geen pizza meer
Ja doei.
pi_75282019
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
dat dacht ik gisteren ook vannacht vond mijn lichaam het genoeg en ging het er met een gangetje weer uit aan beide kanten

ik hoef voorlopig geen pizza meer
Wat voor pizza heb je gegeten dan ?
Top 5 China producten
pi_75282048
een pizza primavera met artisjok, salami, ham, paprika, champignons

van de turk/snackbar goede snackbar enzo.. maar hij viel gewoon niet helemaal lekker
Ja doei.
pi_75282211
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:59 schreef rene90 het volgende:
Pizza kan best wel een keertje toch
ja tuurlijk maar toch voel ik mij schuldig naar mezelf dan blijkbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75282282
nou ja iig heb je niet echt iets van je eten op je dijen opgeslagen dan Moblo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75282326
ja.. ik denk dat ik 't maar vaker ga doen
Ja doei.
pi_75282507
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:03 schreef motorbloempje het volgende:
een pizza primavera met artisjok, salami, ham, paprika, champignons

van de turk/snackbar goede snackbar enzo.. maar hij viel gewoon niet helemaal lekker
Zonde dan
Top 5 China producten
pi_75282522
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
ja.. ik denk dat ik 't maar vaker ga doen
instant laxeren en toch nog lekker gegeten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75282556
pizza met veel kaas, champignons paprika en zwarte olijf is zo lekker
of zelfs een doodordinaire pizza funghi van ristorante
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75282567
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

instant laxeren en toch nog lekker gegeten
wel de smaak, niet de kilo's wat een goed idee! Nieuw?
Ja doei.
pi_75282600
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wel de smaak, niet de kilo's wat een goed idee! Nieuw?
Nou sorry maar de schijterij hebben vind ik toch maar niks Hekel aan om om de zoveel minuten weer naar de plee te moeten rennen
Top 5 China producten
pi_75282624
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:16 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nou sorry maar de schijterij hebben vind ik toch maar niks Hekel aan om om de zoveel minuten weer naar de plee te moeten rennen
dan blijf je er lekker zitten.Laptopje mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75282644
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:16 schreef rene90 het volgende:

[..]

kotsen is wel te doen?
Ja doei.
pi_75282731
allebei tegelijk, dilemma dilemma: je hoofd in de pot of erop gaan zitten?

*sorry
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75282758
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:17 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dan blijf je er lekker zitten.Laptopje mee
Nee sorry, een paar uur aan de schijterij voor een heerlijke pizza...dan liever lekker sporten en een pizza die goed valt
Top 5 China producten
pi_75282895
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:19 schreef DarkElf het volgende:
allebei tegelijk, dilemma dilemma: je hoofd in de pot of erop gaan zitten?

*sorry
nou, dat had ik dus echt vannacht
Ja doei.
pi_75282965
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, dat had ik dus echt vannacht
Dat is wel heel verneukt, ik heb een bad naast de wc dus opzich is het voor mij wel makkelijk als ik het zou hebben
Top 5 China producten
pi_75283053
Moblo: hoofd in t fonteintje terwijl je op de pot zit

In bad is ook een idee maar ik heb geen wc op de badkamer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75283219
het ging gelukkig goed.. en in de wasbak was een optie geweest, maar dan had ik de stukjes er uit moeten vissen
Ja doei.
pi_75283443
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75283471
Wat is er mis met de good oldfashioned emmer?
pi_75283481
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:37 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is er mis met de good oldfashioned emmer?
die staat beneden in de berging
Ja doei.
pi_75285720
Dr. Oetker Pizza

Staat gewoon in mijn Sonja Bakker dieet. Ik noem het dieet pizza en geen idee waarom.
pi_75294659
Jeetje Vido.... is dat schrikken zeg.
pi_75294697
het wordt pizza funghi van dr oetker en ik ga mij niet meer schuldig voelen, zo vaak doe ik zoiets niet dus ik ga hem nog lekker vinden ook.

morgenmiddag eten we bij mijn zus (ipv 's avonds) pannenkoeken (ga mijn best doen om niet te veel te eten daar maar dat moet lukken) dus morgenavond maak ik een tomaat/venkelsoepje voor ons dus das ook weer helemaal ok. en misschien maak ik zelfs een ieniemini cheesecake met mandarijnen voor morgenavond *grin

Zondag weer hardlopen en ' s avonds eten we gewoon een stoofpot dus daar is niets mis mee, dan is het weekend toch niet heel erg. (jaja ik heb het gevoel dat ik mezelf moet uitleggen erg he? )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75296030
ik heb een kwart laten staan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75296282
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:56 schreef DarkElf het volgende:
morgenmiddag eten we bij mijn zus (ipv 's avonds) pannenkoeken (ga mijn best doen om niet te veel te eten daar maar dat moet lukken)
Zeg tegen haar dat ze lief is en vraag dan of ze volkoren pannenkoeken erbij wilt maken.

Avondeten: In de oven gebakken vis met spruitjes kant en klaar uit de potje van de C1000. -lui-

Middageten: Ham/Kaas croissant.

[ Bericht 18% gewijzigd door Geschmack op 04-12-2009 20:44:42 ]
pi_75297188
ik denk dat ik gewoon 1 pannenkoek eet en wat yoghurt ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Boks-Chick zaterdag 5 december 2009 @ 10:34:09 #141
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75308440
Vanmiddag weer trainen. We gaan het tweede schema maken. Cardioschema.

Ben erg benieuwd. Het is zwaar regenachtig kutweer, dus heb het nu al benauwd... Gaat een drama worden
lolwut
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:36:56 #142
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75308485
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, sinds vanmorgen officieel een BMI onder de 27 , 26.5 om precies te zijn

En BX die regen moet je niets van aantrekken, je bent lekker buiten bezig, je wordt alleen maar nat, je gewoon verheugen op de warme douche
  Boks-Chick zaterdag 5 december 2009 @ 10:39:46 #143
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75308529
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:36 schreef Klonk het volgende:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, sinds vanmorgen officieel een BMI onder de 27 , 26.5 om precies te zijn

En BX die regen moet je niets van aantrekken, je bent lekker buiten bezig, je wordt alleen maar nat, je gewoon verheugen op de warme douche
Gefeliciteerd!

En het gaat me niet om nat worden, ik zit toch in de sportschool Daarbij altijd buiten gewerkt, regen boeit me echt helemaal niets
Het gaat me er om dat het benauwd weer is, met mijn veels te kleine longinhoud (nog geen 3 liter) is dat een groot probleem . Duurtraining is eigenlijk geen optie voor me.
lolwut
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:43:21 #144
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_75308581
quote:

Wat goedhoed! Ik meen me uit mijn lurkersverleden te herinneren dat er dan best wel veel af is toch? Way to go! *sticker*

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:46:08 #145
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75308621
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:39 schreef BrandX het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

En het gaat me niet om nat worden, ik zit toch in de sportschool Daarbij altijd buiten gewerkt, regen boeit me echt helemaal niets
Het gaat me er om dat het benauwd weer is, met mijn veels te kleine longinhoud (nog geen 3 liter) is dat een groot probleem . Duurtraining is eigenlijk geen optie voor me.
oeh, ja dat is dan weer iets anders, ga ik even af met mijn peptalk
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:47:02 #146
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75308632
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wat goedhoed! Ik meen me uit mijn lurkersverleden te herinneren dat er dan best wel veel af is toch? Way to go! *sticker*

37 kilo is er af nu, hoop voor Maart komend jaar rond de 89 kilo te zitten dan ben ik in 2 jaar tijd 40 kilo afgevallen...
  Boks-Chick zaterdag 5 december 2009 @ 10:53:10 #147
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75308739
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:46 schreef Klonk het volgende:

[..]

oeh, ja dat is dan weer iets anders, ga ik even af met mijn peptalk
helemaal goed van je hoor, 't komt uit een goed hart
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:47 schreef Klonk het volgende:

[..]

37 kilo is er af nu, hoop voor Maart komend jaar rond de 89 kilo te zitten dan ben ik in 2 jaar tijd 40 kilo afgevallen...
super gedaan, echt knap werk!
lolwut
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:55:36 #148
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75308789
Afvallen kost klauwen met geld, niet de sportclub bij mij, maar telkens nieuwe kleding wil er toch een beetje leuk bijlopen, zonder slobberdingen. Vanmiddag de stad in voor een nieuwe winterjas, minimaal 3 nieuwe broeken, minimaal 3 nieuwe overhemden, ondergoed, tshirts en ik heb een hekel aan kledingshoppen
pi_75308813
quote:

Gefeliciteerd
Moet een erg goed gevoel zijn
  Boks-Chick zaterdag 5 december 2009 @ 10:57:41 #150
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75308823
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:55 schreef Klonk het volgende:
Afvallen kost klauwen met geld, niet de sportclub bij mij, maar telkens nieuwe kleding wil er toch een beetje leuk bijlopen, zonder slobberdingen. Vanmiddag de stad in voor een nieuwe winterjas, minimaal 3 nieuwe broeken, minimaal 3 nieuwe overhemden, ondergoed, tshirts en ik heb een hekel aan kledingshoppen

stiekem herkenbaar de andere kant op In een jaar 20kg aankomen is ook niet goed voor je kledingportomonee

Klein voordeel; ik heb best veel kleding in kleinere maten, dus het aandeel nieuw kopen zal meevallen
Helemaal pakken voor mn werk
lolwut
pi_75308937
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:55 schreef Klonk het volgende:
Gefeliciteerd Klonk.

En wat betreft kleding.... Ik ben tijdens het afvallen gestopt met het klopen van kleding. Alleen het hoogst noodzakelijke. Ik kromp zo snel dat het gewoon zonde is om nieuwe dingen te kopen die ik een paar maand later al niet meer lekker kan dragen.

Ik had 2 hele dure shirts gekocht vlak voordat ik begon met afvallen. Die zijn nu zoooooooo enorm oversized dat ik ze nauwelijks meer normaal kan dragen. Echt heel jammer.
pi_75308948
Het lijkt even droog te blijven.
Ik ga zo maar een rondje Lunetten doen.
  Boks-Chick zaterdag 5 december 2009 @ 11:44:14 #153
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75309760
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Klonk.

En wat betreft kleding.... Ik ben tijdens het afvallen gestopt met het klopen van kleding. Alleen het hoogst noodzakelijke. Ik kromp zo snel dat het gewoon zonde is om nieuwe dingen te kopen die ik een paar maand later al niet meer lekker kan dragen.

Ik had 2 hele dure shirts gekocht vlak voordat ik begon met afvallen. Die zijn nu zoooooooo enorm oversized dat ik ze nauwelijks meer normaal kan dragen. Echt heel jammer.
slaaptee's voor in de winter
Dure, dat dan weer wel
lolwut
pi_75309785
Klonk! Wat goed
Ja doei.
pi_75314565
Gefeliciteerd met je nieuwe BMI

Ik heb net mijn evaluatierapport van de maand november in de mail gehad, feels gooood Dus dan deel ik het natuurlijk graag met iedereen, met als excuus "om te inspireren" maar het is natuurlijk 100% egotripping, zo eerlijk ben ik wel

zaterdag 5 december 2009 @ 15:21:15 #156
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_75315051
!

Als ik 88,4 Afrikaanse olifanten getild had zou ik ook egotrippen heur
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Boks-Chick zaterdag 5 december 2009 @ 15:28:42 #157
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75315243
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:00 schreef Vido het volgende:

Ik heb net mijn evaluatierapport van de maand november in de mail gehad, feels gooood Dus dan deel ik het natuurlijk graag met iedereen, met als excuus "om te inspireren" maar het is natuurlijk 100% egotripping, zo eerlijk ben ik wel

[ afbeelding ]
Lachen! Waar (mee) doe je dat? Is dat iets op inet? Of van je sportschool oid?

Ik kom zelf net terug van trainen..... omg ik ben moeoeoeoe!!!!
Het cardiogedeelte qua loop/ren/fiets conditiegedeelte viel erg mee. Hij houdt gelukkig rekening met mijn arme longetjes

Begonnen met 1000m roeien, daarna 10 minuten op de band lopen, minuut joggen, halve minuut lopen enz.

Daarna zijn we met een ronde dumble aan de slag gegaan. die van 8kg was te klein, dus het werd die van 12kg. Allerlei verschillende oefeningen ermee gedaan, redelijk op tempo. Ik ben helemaal uitgeput zonder dat mijn longen echt overuren hebben moeten draaien We hebben de hartslag continue tussen de 127 en 144 gehouden.

Inmiddels vergeleken met van de week een halve kilo weer kwijt, vanmorgen stond er 110,3 op de weegschaal en dat ben ik nu voor de derde dag. Ben benieuwd of het trainen morgen (al is het maar voor een dagje ) invloed laat zien

van de week voor mezelf een keer trainen, zaterdag nog een keer samen met hem van alles doen

Keb de definitieve prijs trouwens, het gaat 35,-- per maand worden. Niet duur!
lolwut
pi_75315588
klonk gefeliciteerd wat een prestatie!

Net thuis, O was een bruin broodje filet americain, L was 1 pannnekoek en 12 poffertjes D wordt tomaten/venkelsoep met wat brood en boter ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75316248
Valt 101 keer de trap op en af lopen ook onder trainen ? En naar de winkels racen, die door rennen voor materialen ? Terug komen en weer weg kunnen voor een ander ding naar de volgende DHZ winkel ?
Zo ja dan heb ik ook getraind
pi_75316326
Dat hippe overzichtje krijg ik doordat de sportschool waar ik lid van ben het "FitLinxx" programma heeft. Alles wat je doet wordt automatisch vastgelegd in het systeem, m.u.v. oefeningen met losse gewichten (het is bij mij dus eigenlijk nog veel meer ). En eens per maand krijg je een e-mail met een evaluatierapport. Is wel leuk inderdaad om terug te zien.
pi_75316345
Wij zitten trouwens met 2 ons verschil precies op hetzelfde gewicht, BrandX Hoe lang ben jij ook alweer?
  Boks-Chick zaterdag 5 december 2009 @ 16:14:37 #162
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75316356
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:13 schreef Vido het volgende:
Wij zitten trouwens met 2 ons verschil precies op hetzelfde gewicht, BrandX Hoe lang ben jij ook alweer?
ik ben 176cm. Jij?
lolwut
pi_75316554
188cm, we zijn dus niet helemaal vergelijkbaar Maar toch grappig, haha.
pi_75334428
Hoe is de Sint verlopen bij een ieder ? Heb hier wel een letter gekregen én glutenvrije snoepjes maar kan me gelukkig goed beheersen
pi_75335522
net hardgelopen in de wind en de stromende regen maar t ging goed, les 17 (met de tegenwind stukjes duidelijk langzamer maar de laatste 7 min, afwisselend wind tegen en van de zij) een mooie constante snelheid, 9 km p uur. Nu eerst een op kleur komen want mijn hoofd is wel erg rood

Nu zometeen lunchen, aardappelfetakoekjes met munt oa. en vanavond bourgondische stoofpot.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75343103
2 banketstaven een giga doos merci chocolade en een weegschaal gehad........... Van je familie moet je het hebben...
pi_75344532
je hoeft het niet op te eten, gewoon weg geven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar zondag 6 december 2009 @ 19:06:18 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75344724
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:00 schreef Vido het volgende:

[ afbeelding ]
Mijn vriendje tilt ook afrikaanse olifanten in de sportschool

Gisteren gegourmet 's middags en 's avonds aan de wijn en franse kaas Niet direct dieetwaardig Dus vanavond verse groentesoep (en de restjes franse kaas en rode wijn )
pi_75345855
Ik zit hier nu nog met een volledige snee Franse brie in de koelkast.
60+ kaas is evil.....

maar weggooien is ook zonde.
pi_75345887
neem mee naar je werk
Ja doei.
pi_75359823
Mmm geloof dat ik mazzel heb dat ik veel niet mag eten ivm gluten. Ben met Sinterklaas wel verwend met een glutenvrije pure chocoladeletter én een doos glutenvrije koekjes
Maar ik wil eerst naar mijn doel toe... 2 cijfetjes voor de komma, dus ik doe het rustig aan met snoepen. Voordeel is wel dat ik er dan ook extra van geniet
pi_75360321
goeiemorgen, nieuwe week dus nieuwe kansen

Lijstje:

O brinta magere melk
T 2 mandarijntjes
L 2 roggebrood met kaas
T bouillon
T yoghurt met blauwe bessen en wat honing
D knolselderijsoep met beetje brood
Tgekookt eitje, of 2

succes allemaal weer
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75380900
Hier vandaag bunkerdag

O: 3 crackers met smeerkaas, beker optimel ,2 kiwi's en kop thee
T: 2 mandarijenen en 250 gram kwark
L: 4 crackers met ham en mosterd, komkommerstukjes en een glas verse jus
T: stukje chocoladeletter
A: patat met snackjes
T: maar ff niets meer
pi_75387102
Ik heb nogal last van een onregelmatig eetpatroon.

Denk hierbij aan een matig ontbijt, flink middag-eten. weinig avondeten maar dan 's avonds nog een paar flink ongezonde dingen.

Ik denk dat dit de rede is voor mijn BMI (27).

Ik ben 8 maanden geleden gestopt met sporten (sportte praktisch 4/5 keer in de week), ik had toen een bmi van 25. Graag wil ik dit weer terug

Ik ga weer beginnen met sporten, maar volgens mij is mijn eetpatroon ook de dooddoener.
Iemand tips om hieraan te werken?
Ik deed altijd aan redelijk intensief krachttraining. Hiermee bleef ik op het huidige gewicht, maar verloor ik vet. Mijn schema bestond uit een half uur cardio, en dan krachttraining. (ik heb een schema, maar die ga ik niet posten. Te uitgebreid ).

Ook ben ik sinds een jaar of 2 weer begonnen met roken, alleen is het sinds een maand of 8 erger geworden (vermoedelijke rede: Stress). Hier zal ik dus ook graag mee willen minderen.

Stoppen zit er denk ik nog niet echt in, maar 5 pakken shag/maand mag wel minder imo.

Vaste ''slechte'' gewoontes zijn:
Caffeïne
Nicotine
THC

[ Bericht 18% gewijzigd door Gaarbaas op 07-12-2009 20:50:07 ]
  maandag 7 december 2009 @ 20:49:12 #175
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75387276
Eet patroon als eerste aanpassen om je een idee te geven, mijn eetpatroon ziet er zo uit (Man, 38 jaar, 93 kilo)

8:00 ontbijt (2 boterhammen)
10:30 fruit (appel, sinasappel e.d.)
13:00 lunch (3 boterhammen
15:30 middaghapje (2 boterhammen)
18:00 avondeten
20:30 fruit.

Als ik tussendoor toch trek krijg eet ik een rijstwafel (desnoods met lightjam) of pak een glas water) enne gewoon weer lekker gaan sporten.
pi_75387379
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:49 schreef Klonk het volgende:
Eet patroon als eerste aanpassen om je een idee te geven, mijn eetpatroon ziet er zo uit (Man, 38 jaar, 93 kilo)

8:00 ontbijt (2 boterhammen)
10:30 fruit (appel, sinasappel e.d.)
13:00 lunch (3 boterhammen
15:30 middaghapje (2 boterhammen)
18:00 avondeten
20:30 fruit.

Als ik tussendoor toch trek krijg eet ik een rijstwafel (desnoods met lightjam) of pak een glas water) enne gewoon weer lekker gaan sporten.
Dank je voor de spoedige reactie Klonk.
Raad je nog fruitsoorten aan/af?

Het moeilijke nu is weer om in die ''drive'' te komen om te gaan sporten. Vroeger vond ik het echt fijn om iedere dag anderhalf uur in de sportschool te lopen. Alleen heb ik nu last van de ''doe ik morgen wel''' symptonen
  maandag 7 december 2009 @ 20:52:27 #177
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75387437
smaken verschillen, ik zweer bij appeltjes, het is eigenlijk heel makkelijk, als je je aan de richtlijnen houdt van het voedingscentrum kom je een heel eind
pi_75387560
Ik weet dat smaak belangrijk is. Maar volgens mij heb je ook nog bepaalde fruitsoorten die niet zo bevorderlijk zijn. (Bananen geloof ik?)
  maandag 7 december 2009 @ 20:58:17 #179
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75387722
Bananen bevatten idd veel fruitsuikers voor zover ik weet, ik vind ze zelf ook niet zo voedzaam en bovendien vrij duur, je kunt altijd wel ergens goedkoop appeltjes krijgen

Maar als je het echt wilt weten kun je het beste ff naar je huisarts gaan, die kan je doorverwijzen naar een dieetist van het groene kruis (heeft iedere Nederlander recht op, zit standaard in je zorgpakket) en bij een BMI van 27 moet het zeker zonder al te veel uitleg gaan. Een dieetist maakt dan een advies speciaal voor jou op maat
pi_75387961
Ik wil het liefst geen dieet volgen om af te vallen, maar meer bewegen en een normaal eetpatroon krijgen.
  maandag 7 december 2009 @ 21:04:59 #181
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75388062
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:03 schreef Gaarbaas het volgende:
Ik wil het liefst geen dieet volgen om af te vallen, maar meer bewegen en een normaal eetpatroon krijgen.
daar kunnen ze je ook bij helpen, als je net als ik de neiging hebt snel gewicht aan te komen dan moet er gewoon een knopje om qua levensstijl en eetgewoontes en daar kan een dieetist je ook uitstekend bij helpen
pi_75388149
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:04 schreef Klonk het volgende:

[..]

daar kunnen ze je ook bij helpen, als je net als ik de neiging hebt snel gewicht aan te komen dan moet er gewoon een knopje om qua levensstijl en eetgewoontes en daar kan een dieetist je ook uitstekend bij helpen
Ah dat wist ik niet.
Ik heb inderdaad de neiging om aardig snel aan te komen.

Dat word dus binnenkort een bezoekje nemen naar de huisarts
  maandag 7 december 2009 @ 21:08:25 #183
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75388241
Volgens mij heten die gasten ook geen dieetist maar voedingsdeskundige, bedenk ik me net pas. Mij hebben ze in ieder geval prima geholpen, uiteindelijk moet je het wel allemaal zelf doen natuurlijk. Maar de dreiging van mezelf elke dag een naald in mijn been rossen was voldoende bij mij om alles anders te gaan doen

Soms heeft een mens van dat soort wake-up momentjes nodig schijnbaar...
pi_75388311
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:08 schreef Klonk het volgende:
Volgens mij heten die gasten ook geen dieetist maar voedingsdeskundige, bedenk ik me net pas. Mij hebben ze in ieder geval prima geholpen, uiteindelijk moet je het wel allemaal zelf doen natuurlijk. Maar de dreiging van mezelf elke dag een naald in mijn been rossen was voldoende bij mij om alles anders te gaan doen

Soms heeft een mens van dat soort wake-up momentjes nodig schijnbaar...
Zo'n moment had ik dus een jaar of 2 geleden ook. Alleen is het een maand of 6/7 geleden gewoon opgehouden.

Zeg nu al een half jaar tegen mezelf ''komt morgen wel'' dus
  maandag 7 december 2009 @ 21:11:45 #185
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75388404
schiet dan niet op nee, enne maak je geen zorgen een goeie voedingsdeskundige zet je niet op een hongerdieet en laat je rustig af en toe genieten van een bezoekje aan de vetbak, of van een uitgebreide Chinees of een tweede stukje taart op een verjaardag. Alles met mate, zolang je niet elke dag naar de vetbak, Chinees of twee stukjes taart neemt is er niets aan de hand.
pi_75389109
Morgen ga ik sporten.
Ik doe het morgen, omdat ik het hier heb gepost
  maandag 7 december 2009 @ 21:29:23 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75389253
tof
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 21:32:36 #188
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75389413
succes gaarbaak!
Pffff, over alle begin is moeilijk gesproken... die hunkering naar lekker doch fout eten moet echt nog ff uit mijn lijf
Vanmiddag gesmokkeld met een portje kibbeling. Ik kon de geur gewoon ff niet weerstaan Nu is dat niet zo erg een keer, maar gister was het avondeten al vette hap want concert Rammstein.

*zucht* morgen weer heul streng zijn tegen mezelf Woensdag weer sporten
lolwut
pi_75389438
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:26 schreef Gaarbaas het volgende:
Morgen ga ik sporten.
Ik doe het morgen, omdat ik het hier heb gepost
goed voornemen
Ik ga morgen ook sporten maar dat komt omdat ik dansles heb, anders zou ik ook geen zin of tijd maken ben ik bang
pi_75389478
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:32 schreef BrandX het volgende:
succes gaarbaak!
Pffff, over alle begin is moeilijk gesproken... die hunkering naar lekker doch fout eten moet echt nog ff uit mijn lijf
Vanmiddag gesmokkeld met een portje kibbeling. Ik kon de geur gewoon ff niet weerstaan Nu is dat niet zo erg een keer, maar gister was het avondeten al vette hap want concert Rammstein.

Lekker sporten, ik kan het nu lekker thuis doen Zojuist even 45 min cardio gedaan op mijn nieuwe sexy roeitrainer. Wel fijn dat ik een hartslag kan instellen en dat apparaat het daarop houdt (d.m.v. aanpassen van de weerstand) zodat ik optimaal mijn vetverbranding kan stimuleren.
Top 5 China producten
  maandag 7 december 2009 @ 21:34:51 #191
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75389529
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:32 schreef BrandX het volgende:
succes gaarbaak!

komt me bekend voor, niet zozeer met vette hap (als ik nu naar de vetbak ga ben ik binnen een uur aan de racekak, mijn lichaam is die vettigheid niet meer gewoon) maar met een simpel iets als een reep chocolade, echt erg lastig soms...
pi_75389561
De neiging naar fout eten is er niet. Echter is het ''te veel'' moeite om een nette maaltijd te bereiden.
Ik éét net zo graag aardappelen, sperziebonen en een lekker stukje vlees. Alleen is een Pizza veel sneller klaar
Ik laat morgen weten hoe het met mijn conditie gesteld is
  maandag 7 december 2009 @ 21:35:59 #193
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75389585
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lekker sporten, ik kan het nu lekker thuis doen Zojuist even 45 min cardio gedaan op mijn nieuwe sexy roeitrainer. Wel fijn dat ik een hartslag kan instellen en dat apparaat het daarop houdt (d.m.v. aanpassen van de weerstand) zodat ik optimaal mijn vetverbranding kan stimuleren.
ik vind thuis sporten of op een sportschool echt afgrijselijk, de hele tijd zit je tegen hetzelfde aan te kijken, fiets liever, zie je nog eens wat, wordt nog eens aangereden ofzo, of ik rij zelf tegen een paaltje aan, meer variatie...
  maandag 7 december 2009 @ 21:36:15 #194
4177 Jojogirl
pi_75389602
Ik ben er weer. Internet deed 't vanaf vrijdagvond niet. Iets met ondergelopen KPN kabel ofzo

Ondertussen had ik een iets te snoeperig Sint-weekend, maar heb ik gisteren wel m'n eerste 10 kilometer wedstrijd gelopen
Vanavond even rust, morgen weer Wii-en en dan woensdag weer lopen
  maandag 7 december 2009 @ 21:36:49 #195
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75389636
tof 10 km hardlopen, ga ik niet redden
pi_75389751
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:36 schreef Klonk het volgende:
tof 10 km hardlopen, ga ik niet redden
Ik ook niet
Ik heb nooit echt een goed uithoudingsvermogen gehad ivm astma.
Ik fiets meer

Heb er zin in eigenlijk
  maandag 7 december 2009 @ 21:41:08 #197
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75389876
ah, een medefietser

ik fiets elke dag mininaal 45 min, gewoon op normaal tempo, en als ik elke dag zeg dan bedoel ik ook elke dag, ik hou het bij in een rekenblad en heb voor het laatst niet gefietst op 26 Maart van dit jaar
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 21:41:30 #198
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75389897
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:38 schreef Gaarbaas het volgende:

[..]

Ik ook niet
Ik heb nooit echt een goed uithoudingsvermogen gehad ivm astma.
Ik fiets meer

Heb er zin in eigenlijk
that's the spirit!
lolwut
pi_75393146
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:36 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben er weer. Internet deed 't vanaf vrijdagvond niet. Iets met ondergelopen KPN kabel ofzo

Ondertussen had ik een iets te snoeperig Sint-weekend, maar heb ik gisteren wel m'n eerste 10 kilometer wedstrijd gelopen
Vanavond even rust, morgen weer Wii-en en dan woensdag weer lopen
Jojo! Heb je 'n goede tijd gelopen?
pi_75398555
Zo, de weegschaal was eindelijk weer lief. Na een dikke week op de 88 kwam nu eindelijk de 87,5 in beeld vanochtend. Niet voor niets volgehouden dus.
  dinsdag 8 december 2009 @ 07:52:19 #201
4177 Jojogirl
pi_75398631
Naja, wat is goed 1:05:00

En dat is sneller dan ik had gedacht (1:10), nog lang niet zo snel als ik ooit wil (<1:00).

Mooi dat je weegschaal weer lief was Jarno
pi_75398708
Goed gedaan Jojogirl!!

Mijn "sport" dit weekend was springen bij Rammstein... Avondeten was een broodje van Subway, dus het kon erger... Maar ik merk wel dat sinterklaas lastig is qua snoepgoed, maar ik weet mij redelijk in te houden..

Dus nu even een paar weken weer goed dooreten, en dan zien hoe ik de kerst doorkom...
pi_75398875
hulde Jojo!!
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 december 2009 @ 09:05:09 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75399300
Top Jojo!!!

Ben ik gisteren gaan bloedgeven, zou je denken dat je een halve kilo lichter bent... Uhu, dik een kilo zwaarder dan gisteren. Dat gooi ik maar op vocht vasthouden, want ik heb flink water gedronken om weer bij te trekken
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:27:51 #205
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75399659
De meeste toch weer goed bezig . Hier hebben we niet aan sinterklaas gedaan.... wij doen het 20 dec pas . Vanavond weer naar het voetbalveld... zal wel natiig worden . Morgen een intake bij een sportschool. Dan ga ik ook weer eens aan de machines hangen. Ben benieuwd.... eens kijken hoe het daar gaat...
pi_75400030
Jeetje wat goed jojo!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75404860
houd een hoop vocht vast vandaag (gisteren ook al) dus de weegschaal laat ik lekker links liggen nu.

Lijstje:

O brinta met magere melk
T roggebrood met plakje kaas
L maaltijdreep (geen zin om iets te bedenken)
T mandarijntjes en kop bouillon
D spicey beanburgers van Ainsley
T yoghurt met blauwe bessen en wat honing
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75409227
les 18 gelopen, niet zo ver als de vorige keer maar goed das niet zo vreemd gezien mijn lichamelijke staat op t moment, Ben allang tevreden dat ik ondanks mijn (gelukkig dalende ) gewicht het zo goed volhoud en steeds rond de 4 km loop. Niet hard genoeg voor 5 km in een half uur maar lekker boeiend: dit is al zoveel meer dan ik nog maar een paar weken geleden voor mijn gevoel zou kunnen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:03:08 #209
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75409947
Zo, weer 20 km gefietst
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:54:58 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75411954
Hoi .

Ik ben sinds gisteren begonnen mijn eetpatroon aan te passen. Er moet minstens 25 kilo af, die ik ben bijgekomen door o.a. medicijngebruik. Van de medicijnen ben ik bijna af, nu de kilootjes nog .

Mijn plan is vooral: gezond eten, gevarieerd eten, niet te veel eten. Ik heb dieettips en menu's van SHE uitgeprint en daar ga ik het mee doen.
KuikenGuppy
pi_75413419
succes! fijndat je bijna van de meds af bent, als je nu gaat sporten en goed eten dan is dat een prima manier om weer af te vallen (zoals ik weet )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:17:48 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75415133
Sporten is ook een goed idee inderdaad! Ik wil graag Zumba dansen gaan doen, heb de dvd's al in huis .
Ben jij ook aangekomen van medicijnen? Ik vind het zo flauw he, voel je je eindelijk mentaal weer een beetje lekker, is je lichaam ineens tonnetje rond geworden ! .
Maargoed, niks dat we niet kunnen fixen. Denk ik. .
KuikenGuppy
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:19:19 #213
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75415177
niet te veel eten is geen goed uitgangspunt, gezond eten moet je uitgangspunt zijn, je lichaam heeft energie nodig en een hongerdieet helpt eventjes maar daarna heb je weer hetzelfde probleem
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:21:09 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75415252
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:19 schreef Klonk het volgende:
niet te veel eten is geen goed uitgangspunt, gezond eten moet je uitgangspunt zijn, je lichaam heeft energie nodig en een hongerdieet helpt eventjes maar daarna heb je weer hetzelfde probleem
Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijk .
KuikenGuppy
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:23:33 #215
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75415337
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijk .
ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groente

zoals ik (al heeeeeeel vaak) heb geroepen, hup naar je huisarts die verwijst je naar een voedingsdeskundige van het groene kruis (zit standaard in je ziekenfondspakket) en die helpt je geheid een stuk beter dan (goed bedoeld) zelf zitten gokken wat gezond is voor je
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:25:00 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75415384
Ik ga het voorlopig op deze manier doen, en dan evt. in het nieuwe jaar naar de huisarts .
KuikenGuppy
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:26:54 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75415461
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:25 schreef Burdie het volgende:
Ik ga het voorlopig op deze manier doen, en dan evt. in het nieuwe jaar naar de huisarts .
begrijp me niet verkeerd hoor, geen kritiek enzo, vindt het keigoed dat je gewicht kwijt wil raken
pi_75415476
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:23 schreef Klonk het volgende:

[..]

ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groente

zoals ik (al heeeeeeel vaak) heb geroepen, hup naar je huisarts die verwijst je naar een voedingsdeskundige van het groene kruis (zit standaard in je ziekenfondspakket) en die helpt je geheid een stuk beter dan (goed bedoeld) zelf zitten gokken wat gezond is voor je
Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier is
Ik zou erg kriebelig worden van zo'n voedingsdeskundige

En wij kunnen ook wel helpen door advies te geven, toch?
Dus welkom Burdie en succes
Zumba is trouwens erg leuk
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:30:42 #219
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75415563
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier is
Ik zou erg kriebelig worden van zo'n voedingsdeskundige

En wij kunnen ook wel helpen door advies te geven, toch?
Dus welkom Burdie en succes
Zumba is trouwens erg leuk
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...

Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen
pi_75415698
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:

[..]

Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...

Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen
Ik heb nog nooit SB gevolgd of iets anders
Maar gewoon gezond verstand gebruiken heeft mij goed geholpen 25 kilo kwijt te raken
En dankzij de hulp en advies van de mensen in dit topic en het slanke topic
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:43:05 #221
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75415945
Keitof toch ?
pi_75415991
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:17 schreef Burdie het volgende:
Sporten is ook een goed idee inderdaad! Ik wil graag Zumba dansen gaan doen, heb de dvd's al in huis .
Ben jij ook aangekomen van medicijnen? Ik vind het zo flauw he, voel je je eindelijk mentaal weer een beetje lekker, is je lichaam ineens tonnetje rond geworden ! .
Maargoed, niks dat we niet kunnen fixen. Denk ik. .
mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avonds ) en hardlopen en ben langzaam aan het afvallen. Langzaam is goed, mijn lichaam kan het prima volgen dan en zo blijft het ook leuk.

Nu weer de keuken in, maak bonenburgers vanavond: gemashte bonen, met verse koriander, gemalen komijn, mixje van gebakken uitjes, knoflook en een chilipeper, spinazie. Burgers van maken, die grillen en op een broodje eten met sla en een sausje van griekse yoghurt, verse koriander en knoflook

Wie zegt dat afvallen alleen maar saai eten is en wortels knagen ?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:46:02 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75416022
quote:
Hmm, je hebt op zich wel een punt.
Nouja, iets voor het nieuwe jaar in elk geval!
KuikenGuppy
pi_75416053
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:43 schreef Klonk het volgende:
Keitof toch ?
Zeker zat me net af te vragen of ik ook zoveel zou zijn afgevallen zonder Fok!
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:48:36 #225
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75416097
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:44 schreef DarkElf het volgende:

[..]

mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avonds ) en hardlopen en ben langzaam aan het afvallen. Langzaam is goed, mijn lichaam kan het prima volgen dan en zo blijft het ook leuk.

Nu weer de keuken in, maak bonenburgers vanavond: gemashte bonen, met verse koriander, gemalen komijn, mixje van gebakken uitjes, knoflook en een chilipeper, spinazie. Burgers van maken, die grillen en op een broodje eten met sla en een sausje van griekse yoghurt, verse koriander en knoflook

Wie zegt dat afvallen alleen maar saai eten is en wortels knagen ?
ik heb vanaaf gebakken vis
pi_75416840
Hier roerbak :
120 gram vlees, 1 ui, 1/2 paprika, 1/2 komkommer, wat roosjes broccoli en bloemkool roerbakken met iets olie en dan smullen (dit maal met krieltjes)

O: bakje yoghurt met glutenvrije cruesli
T: 2 kiwi's en 2 crakckers met kaas
L: 3 crackers met frikandeau, 200 gram salade, beker sap
T: 2 mandamijnen
A zie boven
T: stukje letter van chocola
  dinsdag 8 december 2009 @ 18:32:53 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75417378
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:48 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik heb vanaaf gebakken vis
Ik ook!

Mijn lijstje van vandaag:
O: bakje vanilleyoghurt
T: stukje komkommer
L: dubbele boterham met tonijnsalade, rauwkost en sambal
T: 2 eieren
D: zalm, broccoli en aardappelpuree met witte saus
Vanavond eet ik denk ik nog wat rauwkost of een stukje fruit.

Wat vinden jullie hiervan?
KuikenGuppy
pi_75417381
Ik meld me hier ook maar eens , moet ook beginnen met afvallen . Niet dat ik heel erg overgewicht heb , maar ik pas niet binnen het Slank-topic .
Niet echt het juiste moment om te beginnen met afvallen, maar ik vind dat een beetje zondigen met kerst nog wel mag . Sinterklaas heb ik al overleefd met een paar pepernoten en 1 kleine chocoladeletter .

Verder wil ik gewoon proberen niet meer (of iig bijna niet meer ) te snoepen en gezond avond eten te maken, dat schiet er nog wel eens bij in .
pi_75417928
Ochtend: Knäckebröd x2 met sandwich spread komkommer beleg.
Middag: Knäckebröd x2 met abrikoos jam beleg.
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.

2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
pi_75418250
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.

2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
Geen honger gehad vandaag?
pi_75418378
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:

das niet veel zeg heb je uitgerekend hoeveel kcal dat is? Lijkt mij erg weinig , te weinig eten heeft echt geen zin he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:05:17 #232
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75418506
men, dat kan niet gezond zijn, dit is dus de roofbouw waar ik het eerder over had, het werkt mischien op korte termijn maar het is absoluut niet gezond voor je...
pi_75418556
klopt, t lijkt misschien even te werken maar A) je houdt t toch niet vol dus zwicht eerder voor slechte dingen of valt terug in je oude patroon en B) je lichaam gaat juist van alles vasthouden waardoor je stofwisseling er echt niet beter op wordt dus C) t wordt alleen maar moeilijker om af te vallen.

Tis verleidelijk om te weinig te eten, t voelt heel raar om echt regelmatig en best veel te eten (6 x per dag juist ipv 3x bijv) maar het is zoveel beter voor je dan dit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:10:58 #234
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75418699
regelmatig eten is samen met beweging de basis van elke sucsesvolle afslankpoging, je spijsvertering moet bezig blijven
pi_75418766
Sinds kort eet ik gewoon wanneer ik honger heb. Ga de hoeveelheid niet baseren op berekeningen. Plus ik neem in de ochtend ook een vitamine pilletje waar van alles en nog wat in zit dat mijn lichaam nodig heeft.

Geen honger dus. Als het ik zo wel krijg dan even een biscuit met fruit hagelslag.
pi_75418927
een vitaminepil ipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?

lijkt mij niet erg gezond.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:17:33 #237
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75418963
mag ik nu weer roepen, ga naar de dokter, die stuurt je naar een voedingsdeskundige. wat is er mis met een bruine boterham en een lekker stukje fruit...
pi_75419026
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
een vitaminepil ipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?

Dat dus....
pi_75419169
quote:

Die nam ik al voor mijn dieet. In mijn koken werd/word met geen van de "regels" rekening gehouden. Is ook precies waarvoor ze zijn. In heel mijn familie word er eigenlijk niet rekening mee gehouden en de opa van mijn moeder is 100+ geworden.

Ik ken al die regeltjes ook, ik ben redelijk actief geweest met ze zelf te preken op valtaf.nl voor een tijdje.
pi_75420078
prima, doe het lekker zoals jij wilt maar als je zoiets post als dit lijstje van vandaag kun je erop wachten dat je commentaar krijgt want het is niet gezond, punt

en zo een zinnetje als iemand in je familie die 100+ geworden is is echt geen argument hoor mijn opa werd 90 en rookte 3 pakjes peuken per dag, dus roken is niet ongezond?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75420560
quote:

Er is natuurlijk niks ongezonds aan een vitaminepil maar dat bedoelde je vast niet. .
pi_75420564
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:44 schreef DarkElf het volgende:
prima, doe het lekker zoals jij wilt maar als je zoiets post als dit lijstje van vandaag kun je erop wachten dat je commentaar krijgt want het is niet gezond, punt

en zo een zinnetje als iemand in je familie die 100+ geworden is is echt geen argument hoor mijn opa werd 90 en rookte 3 pakjes peuken per dag, dus roken is niet ongezond?

Ja, ik heb mijn les geleerd. Ik post hier noot meer een lijstje. Word gelyncht door een horde mensen ongeveer net zo groot zoals mij. Eng.
pi_75420627
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er is natuurlijk niks ongezonds aan een vitaminepil maar dat bedoelde je vast niet. .
Dat vroeg ik me eigenlijk af, zijn er echt geen negatieve effecten?
Ik slik nu al een jaar elke dag een vitaminepil maar zit soms te denken dat ik er vanaf moet (geen idee waarom)
pi_75420720
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me eigenlijk af, zijn er echt geen negatieve effecten?
Ik slik nu al een jaar elke dag een vitaminepil maar zit soms te denken dat ik er vanaf moet (geen idee waarom)
Het zijn van de lage doseringen dat je je beter druk kunt maken om adem halen in de Randstad ivm al het fijnstof. Ik slik ze ook, soms 1 per dag, in de winter soms 2 per dag maar ik eet ook 2 stuks fruit (meestal...) per dag en zeker de laatste tijd veel groenten of een flinke salade 's avonds. Meer als aanvulling dus.

Pas als je van die powerpillen met 5000% van de ADH meerdere malen per dag gaat slikken zou ik me negatieve effecten kunnen voorstellen.
pi_75420956
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het zijn van de lage doseringen dat je je beter druk kunt maken om adem halen in de Randstad ivm al het fijnstof. Ik slik ze ook, soms 1 per dag, in de winter soms 2 per dag maar ik eet ook 2 stuks fruit (meestal...) per dag en zeker de laatste tijd veel groenten of een flinke salade 's avonds. Meer als aanvulling dus.

Pas als je van die powerpillen met 5000% van de ADH meerdere malen per dag gaat slikken zou ik me negatieve effecten kunnen voorstellen.
Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag. Als het bij dit soort spul komt is te weinig zeker beter als te veel. Te weinig kan je bijstellen terwijl bij teveel je je organen afbreekt.

Was ook niet te lang geleden een episode van House hierover.
pi_75421004
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Geschmack het volgende:

[..]

Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag.
Dat staat ook op die supermarkt pilletjes met 25% ADH ofzo.
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:05:10 #247
4177 Jojogirl
pi_75421011
Ja, dat dus Jarno. Zolang ze normaal gedoseerd zijn, zijn vitaminepillen niet nodig, maar ook niet schadelijk.

En welkom pannenkoeken en veel succes

Die heb ik trouwens net ook gegeten Zo eens kijken wat de Wii van m'n gewicht vindt vandaag
pi_75421030
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Geschmack het volgende:

[..]

Ja, ik heb mijn les geleerd. Ik post hier noot meer een lijstje. Word gelyncht door een horde mensen ongeveer net zo groot zoals mij. Eng.
lynchen?

aansteller
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Boks-Chick dinsdag 8 december 2009 @ 20:06:56 #249
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75421097
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Geschmack het volgende:

[..]

Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag. Als het bij dit soort spul komt is te weinig zeker beter als te veel. Te weinig kan je bijstellen terwijl bij teveel je je organen afbreekt.

Was ook niet te lang geleden een episode van House hierover.
ligt er aan waarvan je te veel neemt .
Zijn het in water oplosbare vitaminen, is het totaal geen probleem, dat wat je te veel binnen krijgt pies je gewoon weer uit. De vitamines die alleen in vet oplosbaar zijn, die zijn wel link, want die potten zich dus op in je vet als het lichaam ze niet nodig heeft, en dat kan nadelige gevolgen hebben (welke weet ik zo snel niet meer).
lolwut
pi_75421317
te veel vitamines volgens gezondheidsplein.

maar een vitaminepil per dag is helemaal niets mis mee, maar je kan, vind ik dan, beter gewoon gezond en afwisselend eten maar goed ik houd mijn mond al hoor. .. jullie gaan allemaal je goddelijke gang maar met eten enzo ik ga zo lekker een filmpje kijken.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75421320
Vandaag gesport. God wat was het heerlijk, vooral als je het zo lang niet meer gedaan hebt
Half uur gefiets, vervolgens nog 45 min. krachttraining gedaan. Ben met de krachttraining niet te hard van stapel gelopen, maar had nogal gauw de neiging om meer te tillen dan ik kan. Met de rede: Dat kon ik toen makkelijk erg fout en goed opletten dus

Mijn voeding was vandaag ook niet eens zo verkeerd al zeg ik het zelf.
Voor mijn ontbijt heb ik maar een keer goed de tijd genomen, een mandarijn, schaal met cruesli en melk. (niet die snoepcruesli, maar die ruwe, die is lekker )

Middageten (12:00) bestond uit 2 broodjes met salami + een ham/kaas croissant.

Na-middag-eten (14:00) bestond uit 2 broodjes met rookvlees.
Beide bruin uiteraard.

Avondeten was kip, bonen en aard-appel-puree en nog 2 mandarijnen.

Moet wel zeggen dat er een oliebol en een halve liter energie drink doorheen is gekropen
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:13:36 #252
4177 Jojogirl
pi_75421409
Ehm, mag ik even kritisch doen en zeggen dat ik je dubbele lunch niet zo heel geweldig vind? Wel netjes trouwens dat je verder geen tussendoortjes hebt gegeten, maar ik kan me zo voorstellen dat je daar geen behoefte aan had met dit lijstje.
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:13:45 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75421418
kleine tip, ik weet niet hoe laat je avondeten is, maar als dat rond het meest burgelijke tijdstip is kun je je na-middag eten beter wat opschuiven, ergens tussen 15 en 16 uur is ideaal om de beruchte dip van 16:00 uur te voorkomen
  Boks-Chick dinsdag 8 december 2009 @ 20:14:47 #254
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75421461
Overigens ben ik vandaag extreem netjes geweest voor mijn doen, en het ging nog vrij makkelijk ook!

ontbijt: 2 sneetjes brood met kipfilet
tussendoor: 1 sneetje brood met kipfilet en plakje komkommer
lunch: 1 broodje rosbief met tomaat en een broodje kaas met een eitje
tussendoor: 1 sneetje brood met kipfilet en plakje komkommer
later nog eens tussendoor: 1 sneetje brood met kipfilet en plakje komkommer
en zit nu sinds 10 minuten aan de sla met garnalen met yoghurtdressing

Geen fruit gegeten vandaag, kwam er eenvoudig weg niet van
lolwut
pi_75421490
Ik heb om 2 uur na-middag-gegeten ( )
Om kwart voor 4 liep ik te zwoegen in de sport school.
om 6 uur had ik avondeten.

Komt er dus op neer dat ik:
8 uur ontbijt (Cruesli+melk, mandarijn)
12 uur middag-eten (2 broodjes salami + ham/kaas croissant)
2 uur na-middag-dinges (2 broodjes rookvlees)
6 uur avondeten. (kip, bonen en aardappelpuree)

Wat heb ik spijt van die oliebol

Als ik dit leefpatroon langer dan 1 dag (een maand) vol kan houden, is het in ieder geval al beter dan wat ik deed

Maar de dag is nog niet om, stel als de honger komt
Ik heb hier nog 2 kleine mandarijnen liggen, 3 krentenbollen, een lachmacun en een zak chips
Die laatste 2 kan ik afschrijven, die geef ik wel aan mijn huisgenoot o.i.d. maar hoe zit het met die krentenbollen?

[ Bericht 26% gewijzigd door Gaarbaas op 08-12-2009 20:27:19 ]
pi_75421648
Geniet lyncher #2.

Afvoer is zo erg verstopt. Over al in huis loopt het langzaam vol als je de kraan open heb staan op een redelijk straaltje. Lekker handig met de onlangs aangeschafte vaatwasser.
pi_75422469
oh vervelend zeg

filmpje begint: the assassination of jesse james
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75422790
Krentenbol bevatten per 100 gram;
Kcal 267
Eiwitten 8.00 gram
Koolhydraten 51.70 gram
Vet 3.20 gram

zou niet mijn keuze zijn

tegen de honger helpt ook een lekkere kop thee, wat water of een stuk fruit (geen appel of banaan !)
  Boks-Chick dinsdag 8 december 2009 @ 20:47:44 #259
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75422901
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:45 schreef Stout het volgende:
Kcal 267
Eiwitten 8.00 gram
Koolhydraten 51.70 gram
Vet 3.20 gram

zou niet mijn keuze zijn

tegen de honger helpt ook een lekkere kop thee, wat water of een stuk fruit (geen appel of banaan !)
waarom nou weer geen appel? Een banaan kan ik me voorstellen, bevat nogal veel. Maar een appel is vooral water....
lolwut
pi_75423046
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:45 schreef Stout het volgende:
Kcal 267
Eiwitten 8.00 gram
Koolhydraten 51.70 gram
Vet 3.20 gram

zou niet mijn keuze zijn

Omg ja! Die mis ik van mijn Sonja Bakker dieet. Lekker met plakje kaas erop of filet americain.
pi_75423318
omdat appels eetlust opwekkend schijnen zijn Tenminste dat beweren diverse mensen en ik moet zeggen dat het bij mij wel klopt.
pi_75423375
Ah ok.
Dan gok ik het wel op de water + Mandarijnen die er nog liggen
Bedankt!

Vanaf Januarie ga ik zowiezo wat voedingsbewuster leven. Dit heeft niks te maken met goede voornemens Maar met een wisseling van leefomgeving.
  Boks-Chick dinsdag 8 december 2009 @ 21:01:09 #263
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75423446
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Stout het volgende:
omdat appels eetlust opwekkend schijnen zijn Tenminste dat beweren diverse mensen en ik moet zeggen dat het bij mij wel klopt.
ah zo. Daar heb ik dan weer geen last van
lolwut
pi_75434952
Goeiemorgen, lijstje

O brinta met mag melk
T bakje rode druiven
L 2 roggebrood met philadelphia light naturel en bieslook
T bouillon en cherrytomaatjes
D citroen/knoflook kip met gekruide cous cous
T griekse yoghurt met wat fruit.
T gekookt eitje (eventueel)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 december 2009 @ 09:17:37 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75435283
quote:

[..]

Tenzij je dus zo'n onbenul treft als ik had... Dat mens wist precies wat ik moest doen om gewicht te verliezen, geen frisdrank meer drinken, chips en nootjes laten staan. Ja. hoi... ik drink al eeuwen geen frisdrank meer. Chips en nootjes liggen hier in de kast om weggeflikkerd te worden als ze over datum zijn En toen kwam ze dus werkelijk geen stap meer verder Dan rommel ik dus liever aan met mijn gezond verstand en basiskennis voedingsleer...
pi_75435351
er zitten idd wel onbenullen bij, heb een keer iemand bezocht die zogenaamd verstand had van bepaalde medicatie slikken en toch willen afvallen en ik heb er echt helemaal niets aan gehad, t was echt een aanfluiting! en die werd nog geadviseerd voor specifieke problemen ook. ' jaja, zei ze,' eigenlijk eet je gewoon echt goed. Misschien een boterham meer op een dag want je zit wat laag in je jodium'..

en dat was het
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75444569
SPIERPIJN!
pi_75444595
voelen dat je lijdt leeft en sport!
Ja doei.
pi_75444709
Morgen weer
pi_75444736
hoe gaat het met rennen moblo? ik ga morgen les 19 proberen te doen
(en heb vanochtend even handschoenen en wat voor mijn hoofd aangeschaft, t wordt toch best al koud )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75444760
Goed! We gaan vandaag les 19 doen! Hoop dat het gaat, want ben zo ongesteld als de tering
Ja doei.
pi_75444781
Die boeken zijn goedkoper dan de eigen bedrage dat je moet doen van je medisch als dat daadwerkelijk word vergoed onder de basische. Die van mij is nog ongebruikt. Ben redelijk gezond voor iemand van mijn gewicht.

Die diëtisten worden ook lekker rijk. Betekent niet dat als jij ze niet betaal dat ze niet betaald krijgen. Daar moet je medisch voor opdraaien. En daar betaal je 1000+ euro per maand aan.

En Sonja is goed hoor. Moeiteloos 20kg al kwijt door haar, zonder loshangend huid. En dat is ook al bijna een jaar geleden. No jojo effect. Sonja.
pi_75444818
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
Goed! We gaan vandaag les 19 doen! Hoop dat het gaat, want ben zo ongesteld als de tering
Bloed sporen in de vorm van je schoen?
pi_75444859
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
ze zeggen dat je juist krachtiger bent dan (maar geen idee of dat waar is hoor). Ik ben de week ervoor iig altijd een beetje een mietje met rennen, t gaat dan echt veel slechter vaak (alhoewel dat vorige maand niet zo was dus er is hoop )

succes vanavond!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75444880
Sonja

meer zeg ik er niet over.
Ja doei.
pi_75444937
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
Sonja

142kg-20kg=122kg
pi_75444946
Fail quote. Verkeerde knopje. Wou editten. Dx
pi_75444986
Ieder zo zijn eigen mening erover. Mijn (stief)broertje heeft ook een keer een dieet gevolgd.
Hij moest redelijk normaal ontbijten, middageten en avondeten. Maar mocht in de tussentijd alleen maar ontbijtkoek (?) eten. (die zonder suikerrandje)

Hij kon het niet volhouden. Ik vond het ook aardig zielig om te zien eigenlijk, hij moest het van zijn moeder. (ze had ergens ook wel een punt, die jongen heeft een bmi die geloof ik aardig gevaarlijk is). Alleen is hij nog jong, en had er zelf ook niet de ''spirit'' voor.
pi_75445000
Een vriendin van mij is ook (blijvend) en goed afgevallen mbv Sonja. Die zie ik niet zo heel vaak maar elke keer valt me wel op dat het er allemaal nog steeds af is. Plus dat ze nu aangeleerd heeft enigzins gezond te eten.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:20:11 #280
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75445452
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Stout het volgende:
geen last van, gelukkig maar, ik vreet sinds bijna 2 jaar 2 appels per dag

weet wel dat de zoetjes in koffie eetlust opwekken, de laatste keer geleerd bij mijn dieetiste
pi_75445544
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:08 schreef Geschmack het volgende:

[..]

142kg-20kg=122kg
dat ben ik ook zonder Sonja kwijtgeraakt.
Ze schrijft te weinig eten voor waardoor de mensen die niet zo verstandig zijn dit in te zien en niet beseffen (en dat zijn er TE veel) blijven jojo-en zodra ze stoppen en doet het puur voor het geld, dus om die mensen geeft ze geen ene zier en schrijft ze gewoon nog een ander boekje walgelijk.

Prima, er zijn mensen die blijvend afvallen, maar dat hebben ze vooral aan zichzelf en hun eigen weldenkendheid te danken en niet aan de crashvoorschriften van mevrouw Bakker.

. punt .
Ja doei.
pi_75445547
Sowieso zoetstof toch? Je lichaam schijnt te denken dat er suiker aankomt, raakt teleurgesteld en gaat ter compensatie alsnog schreeuwen om suiker. Ofzo.
pi_75445585
Jullie zijn nu het licht is buiten niet zo eng meer, dus maar weer even een lijstje plaatsen na het lezen over die ontbijtkoek.
Ontbijt: Knäckebröd x2 met 1x 40% minder vet kaas beleg. Sandwichje van gemaakt.
Tussendoortje: Biscuit met fruit hagelslag beleg.
Middageten: Cracotte x2 met 1x 40% minder vet kaas beleg en 1x 3 schijven komkommer beleg.
Tussendoortje: Plakje Ontbijtkoek.
Avondeten: Kleine portie rijst en shoarma.
pi_75445640
je overdagdeel is echt veel te weinig... gooi dat eens door de calorieenchecker!

in combinatie met een KLEINE portie rijst.. kan je dat kleine wel weglaten hoor.
Ja doei.
pi_75445737
Ik ga het voor vandaag ook gewoon niet meer redden denk ik. Hele ochtend overleg gehad dus ik heb het moeten doen op een gekookt ei + volkoren boterham tot de lunch. Toen twee bruine boterhammen met pindakaas en een groenten soepie op en net wat amandelen.

Maar goed, vanavond uit eten met werk dus dan kom ik wel weer aan m'n kcal's .
pi_75445755
hebben jullie niet eens lunch tijdens overleg! hier doen ze altijd luxe broodjes
Ja doei.
pi_75445800
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
hebben jullie niet eens lunch tijdens overleg! hier doen ze altijd luxe broodjes
Het overleg duurde tot half 12 ofzo incl, napraatsessie . Dus kon zo door naar de kantine.

Heb nu nog 2 mandarijnen die ik koester.
pi_75445830
awh, ok! maar dan had je wel wat meer boterhammen mee mogen nemen!
Ja doei.
pi_75445868
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:29 schreef motorbloempje het volgende:
awh, ok! maar dan had je wel wat meer boterhammen mee mogen nemen!
Mja. Ergens heb ik dan ook zoiets van, vanavond lekker eten dus overdag een beetje opletten. Ik weet dat het zo niet werkt, maar toch. .
pi_75445877
is spiegies, ik doe het ook hoor al heb ik me gisteren, ondanks uit eten, wel netjes aan mn dagschema gehouden! *schouderklopje*
Ja doei.
pi_75445892
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat ben ik ook zonder Sonja kwijtgeraakt.
Ze schrijft te weinig eten voor waardoor de mensen die niet zo verstandig zijn dit in te zien en niet beseffen (en dat zijn er TE veel) blijven jojo-en zodra ze stoppen en doet het puur voor het geld, dus om die mensen geeft ze geen ene zier en schrijft ze gewoon nog een ander boekje walgelijk.

Prima, er zijn mensen die blijvend afvallen, maar dat hebben ze vooral aan zichzelf en hun eigen weldenkendheid te danken en niet aan de crashvoorschriften van mevrouw Bakker.

. punt .
In 2 maanden tijd?

Alles in dit wereld draait om geld. Je zou verbaast zijn hoeveel empathie die diëtisten van de huisarts eigenlijk voor hun KLANTEN hebben.

Ik ben er niet mee eens. Sonja stuurt je wel degelijk een gezonde voedingspatroon in, maar dan zonder al die berekeningen. Wat voor iemand zoals mij dat niet sommetjes wil gaan doen voor het eten prima is.
Ik volg haar dieet al een redelijk tijd niet meer, maar gebruik nog steeds van dezelfde producten.

Zoetjes in mijn koffie ipv suiker.
Zilvervlies rijst ipv Uncle Bens.
Japanse Mix ipv chips.

etc etc.
pi_75445930
ik wil geen 20kg in twee maanden tijd kwijt raken. Ik wil gezond leven

daarbij is er over het algemeen niets mis met de producten, wel met de voorgeschreven hoeveelheden.
Nogmaals: er zijn mensen die doordat ze zelf godzijdank ook nadenken op gewicht blijven en hier inspiratie uit halen, maar inzien dat het te weinig is. Maargoed, als ik naar jouw dagmenu kijk, val ik flauw van de plaatsvervangende honger. Dan vind ik het ook niet gek dat je nog niet bent aangekomen, ondanks dat je gestopt bent met 'Sonja': je eet te weinig.
Ja doei.
pi_75445942
Die Japanse Mix mythe heb ik nooit zo begrepen eigenlijk. Ik vind het ook lekker hoor maar het sterft toch van de suiker? (
  woensdag 9 december 2009 @ 14:33:43 #294
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75446001
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef Geschmack het volgende:

[..]

In 2 maanden tijd?

Alles in dit wereld draait om geld. Je zou verbaast zijn hoeveel empathie die diëtisten van de huisarts eigenlijk voor hun KLANTEN hebben.

Ik ben er niet mee eens. Sonja stuurt je wel degelijk een gezonde voedingspatroon in, maar dan zonder al die berekeningen. Wat voor iemand zoals mij dat niet sommetjes wil gaan doen voor het eten prima is.
Ik volg haar dieet al een redelijk tijd niet meer, maar gebruik nog steeds van dezelfde producten.

Japanse Mix ipv chips.

etc etc.
en dat terwijl juist jij best baat zou hebben bij wat cijfertjes en berekeningen en een stuk gezonder en blijvender zou af vallen
pi_75446043
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
je overdagdeel is echt veel te weinig... gooi dat eens door de calorieenchecker!

in combinatie met een KLEINE portie rijst.. kan je dat kleine wel weglaten hoor.
Voel me vol door al die kaas. Sinds dat post over de krentenbollen van gisteren heb ik er gewoon trek in gekregen. Lekkerste beleg voor op de krentenbol. Moet die er straks alleen nog bijhalen. Lekker ontbijtje morgen. Mandarijnen moet ik ook niet vergeten. Straks misschien gewoon mijn 2 uur wandeling maken naar de groenten/fruit boer in de stad.
pi_75446075
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:33 schreef Klonk het volgende:

[..]

en dat terwijl juist jij best baat zou hebben bij wat cijfertjes en berekeningen en een stuk gezonder en blijvender zou af vallen
dat.. haal dat menu eens door de caloriechecker!

Je bent een man (die hebben sowieso meer nodig dan vrouwen!)!
Hoe lang ben je? >1.80? Dan heb je op onderhoud dus al zo'n 2500 nodig.. als je af wilt vallen dus zo'n 2000 vooral als je ook nog sport.. (even uit m'n hoofd, grofweg, ben hier verder ook neit zo goed in).
Ja doei.
pi_75446144
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:35 schreef Geschmack het volgende:

[..]

Voel me vol door al die kaas. Sinds dat post over de krentenbollen van gisteren heb ik er gewoon trek in gekregen. Lekkerste beleg voor op de krentenbol. Moet die er straks alleen nog bijhalen. Lekker ontbijtje morgen. Mandarijnen moet ik ook niet vergeten. Straks misschien gewoon mijn 2 uur wandeling maken naar de groenten/fruit boer in de stad.
ja, als je lange tijd te weinig eet, krimpt je maag en zit je sneller vol. Fruit alleen tussendoor doet het ook niet.
Zorg gewoon dat je eet! Alleen door fatsoenlijk eten kun je gezond en blijvend afvallen.. niet door jezelf uit te hongeren..

2 craquottes, een biskwietje en 2 knackebrodjes, ik zou omvallen! ergens rond 11 uur, en dan ben ik een vrouwke van 1,71m.
Ja doei.
  Boks-Chick woensdag 9 december 2009 @ 14:37:57 #298
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75446167
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef Geschmack het volgende:

[..]

In 2 maanden tijd?

Japanse Mix ipv chips.

etc etc.
Ik heb bij een sportdietist gelopen x jaar geleden om een gewichtsklasse binnen boksen gezond te bereiken. Met zoveel als ik sport(te) is sonja bakker zoveel als een doodstraf voor je spiermassa. Die volstaat simpel weg niet voor de behoefte van het lichaam als je minimaal drie dagen in de week zeer intensief sport. En met zeer intensief bedoel ik dus: dat je na anderhalf uur training nagenoeg voor pampus ligt en helemaal kapot bent. Tot het uiterste gegaan dus. Met sonja bakker ga je dan spieren verbranden voor energie ipv vetten. Sonja bakker is leuk als je niet al te gruwelijk veel doet.
lolwut
pi_75446209
Ook een goed punt (al vind ik het zelfs dan nog steeds te weinig ): Sonja is voor luie mensen, mensen die zonder een stap meer te zetten af willen vallen en in een klap maatje 36 willen hebben maar nu nog op 44 zitten.
Ja doei.
pi_75446217
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil geen 20kg in twee maanden tijd kwijt raken. Ik wil gezond leven

daarbij is er over het algemeen niets mis met de producten, wel met de voorgeschreven hoeveelheden.
Nogmaals: er zijn mensen die doordat ze zelf godzijdank ook nadenken op gewicht blijven en hier inspiratie uit halen, maar inzien dat het te weinig is. Maargoed, als ik naar jouw dagmenu kijk, val ik flauw van de plaatsvervangende honger. Dan vind ik het ook niet gek dat je nog niet bent aangekomen, ondanks dat je gestopt bent met 'Sonja': je eet te weinig.
Nee nee. Deze nieuwe eetpatroon is nog niet zolang ingang. Sinds eind vorig maand. Daarvoor zat er redelijk wat maandjes dieetloos tussen. Voor dit at ik ook gewoon 2 bakjes patat op de snackfood Vrijdag van het werk en veel maïsbrood.
pi_75446299
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ook een goed punt (al vind ik het zelfs dan nog steeds te weinig ): Sonja is voor luie mensen, mensen die zonder een stap meer te zetten af willen vallen en in een klap maatje 36 willen hebben maar nu nog op 44 zitten.
That's me! Me!! .
  Boks-Chick woensdag 9 december 2009 @ 14:44:06 #302
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')