Die ja.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:55 schreef Brighteyes het volgende:
Jarno, gebruik jij dat gebeuren dat heel lang in de OP van het slank topic heeft gestaan? Gewoon het algemene SHE-dieet zeg maar?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens 'schrik' als ik de OUD SC lees en zie wat er links en rechts allemaal wordt weggevroten om 11 uur 's avonds. Kijk, ik heb ook geen ruggegraat maar kan wel heel erg goed met lijstjes en voorschriften overweg. Dan is dit ideaal. Echt honger heb je niet want je eet regelmatig wat, je eet gezonde dingen (althans, dat is de bedoeling) - ik at bijv. nooit fruit en nu minimaal 2 stuks per dag en ook nog eens op het juiste moment.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmmzzz... mss moet ik dat toch ook maar eens gaan proberen. Gewoon als kickstart ofzo. Het minder vreten meer bewegen werkt hier op dit moment uit gebrek aan ruggegraat totaal niet. Dan mss maar gewoon helemaal niks zeg maar.
Ik niet hoorquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:33 schreef Mejuffrouw het volgende:
Als ik het zo hoor gaat wel de rest van dit topic over ons heen vallen nu?
hoezo?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:33 schreef Mejuffrouw het volgende:
HMM BE, en Jarno. Hier ook een ruggegraatloosding. Misschien ga ik wel met jullie mee doen. Idd als kickstart. Ik heb een jaar stil gestaan en nu komen er weer kilo,s aan. Ik wil weer even een motivatie. kunnen jullie me een ideetje geven wat het SHE gebeuren is?
Als ik het zo hoor gaat wel de rest van dit topic over ons heen vallen nu?
Ah, ik weet ook meteen weer waarom ik er nooit aan begonnen ben.quote:
Dat mis ik dus totaal niet. Aardappelen (quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ah, ik weet ook meteen weer waarom ik er nooit aan begonnen ben.![]()
Geen aardappelen en pasta zou ik geen week volhouden. Niets voor mij dusl
Maar voor een ander kan het inderdaad best een heel goed dieet zijn. Mij hoor je er niet over oordelen.
Tja, ik zou juist in die weekenden doodongelukkig zijn. Rijst vind helemaal niets.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat mis ik dus totaal niet. Aardappelen () nog wel het minst. Pasta vind ik nog wel eens lekker, en rijst eet ik graag maar dat kan in het weekend dus.
Dan is dit niet het juiste dieeet voor je iddquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tja, ik zou juist in die weekenden doodongelukkig zijn. Rijst vind helemaal niets.
Bij mij is moeheid niet het excuus hoor. Ik vind het gewoon niks. Heb er een hekel aan. Ik wil niet 's avonds de deur uit naar een zweterig hok met vervelende mensen, ik wil niet sporten, klaar. Wat ik wel wil is op mijn eetpatroon letten en opletten dat mijn energie inname enigzins overeen komt met wat ik verbruik (weinig dus).quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:50 schreef Vido het volgende:
Moet er niet aan denken een dieet uit een lijstje/boek te volgen. Gewoon het standaard riedeltje van gezond en in normale porties eten gecombineerd met veel beweging, that's the way to go
Ik vind het argument van een zitberoep altijd zo vreemd: inderdaad, je zit, dus verbrand je op je werk bijna niks. Maar daardoor zit je 's avonds nog vol met fysieke (!) energie, waardoor je makkelijk nog "los kunt gaan " in de sportschool. Natuurlijk voel je je mentaal afgebrand, maar die hersenen heb je amper nodig in de sportschool dus werkt het juist ontspannend. De drempel is wat hoger omdat je je moe voelt, terwijl dat alleen mentaal is, maar als je je daar overheen zet en 2 uur later weer terugkomt uit de sportschool, voel je je fitter dan voorheen. Ik ben zelf Accountant, en heb zelf ook "moeheid" 1-2 jaar als excuus gebruikt om niet te gaan, maar die tijd is gelukkig voorbij.
Hoezo is dat 'zoals het hoort' ?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:57 schreef Sarabi het volgende:
Vido dat klinkt echt helemaal zoals het hoort
Ja, bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:03 schreef Vido het volgende:
Je weet dat regelmatig bewegen meer doet dan helpen bij afvallen Jarno? Denk maar eens aan diabetes. Dat voorkom je niet met alleen maar gezonder eten. Maarja, uiteindelijk is de keuze aan jezelf.
Gewoon een gezonde levenstijlquote:
Ik word wel echt blij als ik jouw verhalen zo leesquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:01 schreef Vido het volgende:
Zit er nu 2 maanden aan Sarabi, en heb nog geen minuut de drang gehad er van af te wijken. De kunst is gezonde dingen vinden die je net zo lekker vind als je favoriete ongezonde snacks. En hetzelfde natuurlijk met je maaltijden
Waar ik bijvoorbeeld 2 maanden geleden nog een wit, zacht broodje met boter en hageslag had gegeten op dit moment, heb ik nu een volkoren pistoletje met een plakje 20+ kaas en een half gekookt ei. En eerlijk gezegd vind ik optie 2 lekkerder dan optie 1, kost alleen iets meer moeite
Maar ik denk dat voor de meeste mensen het probleem zit in het volhouden van de regelmatige beweging. Als je er geen lol in hebt, haak je op een gegeven moment vanzelf af omdat je op de bank hangend kijkend naar een film die je al 3 x gezien hebt onderbroken door 24 reclameblokken leuker vind.
Zorg dat je zelf iets hebt om te eten wat wel goed is. Ik heb altijd 2 mandarijnen bij, of een handje amandelen. Hier zitten ze op kantoor ook elke dag drop en pepernoten te vreten, elke dag 2 potten leeg. En taart hebben ze hier ook 3x per week. Heb nog nooit iets meegegeten doordat ik zelf altijd iets hebquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:07 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb me gister trouwens enorm laten gaan op mijn werk.
Heel veel pepernoten, een paar handen drop uit de droppot en ook nog een groot stuk slagroom taart. En bovendien vond ik het niet eens erg lekker (taart was bijvoorbeeld met advocaat waar ik helemaal niet van hou en de pepernoten waren keihard en droog). Echt heel erg slecht van mijzelf. Wel een uur wezen fitnessen, maar dit is natuurlijk hartstikke jammer.
Nou wil ik niet mijn collega's de schuld geven (ik pak het toch echt zelf) maar ik heb er wel moeite mee dat er zoveel snoepgoed zich op het werk op de afdeling ligt. Het kost mij echt moeite om daar vanaf te blijven en als ik wat pak kan ik ook niet meer stoppen.
Ik proef enig sarcasme hier, om het even duidelijk te maken: mijn opmerkingen waren in geen geval vijandelijk of beoordelend bedoeld.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, bedankt voor de info.
*nootjes eet*
Oh sorry ik dacht dat dit de dieetclub was en niet de health-freaks-anonymous.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon een gezonde levenstijl
En gaan sporten om juist meer energie te krijgen en niet op de bank gaan hangen
Je wordt niet echt aardiger van het SHE dieet he?quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh sorry ik dacht dat dit de dieetclub was en niet de health-freaks-anonymous.
Ik ben gewoon heel eerlijk over mijn motieven hoor, ik vind dat uitdijen en de toenemende kilo's gewoon niks, plus het feit dat ik steeds minder broeken pas. Niets meer en niks minder. Ik heb er totaal geen probleem mee dat ik 's avonds idd lekker op de bank zit met een leuke film of de laptop thank you very much. Alleen die zak chips zal er dus niet meer bijhoren, helaas. (Helaas ja, want dat geneuzel van een lauwe komkommer is eigenlijk toch best wel lekkerder dan een zak chips geloof ik ook nooit zo).
Gietijzer Jarno, gietijzer.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:25 schreef Jarno het volgende:
Ik en grillpannen gaan slecht samen. Ik heb er al twee redelijk verpest weg kunnen gooien. Nou goed, ze kosten ook niet zo heel veel dus wie weet.
dan waren ze niet van gietijzer.......quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:36 schreef Jarno het volgende:
Ik weet niet of het gietijzeren waren. Ze waren vooral erg licht?
Ik heb in die zin misschien best 'mazzel' met darmen die vrij prikkelbaar zijn; gezond eten/op eten letten en regelmaat is daardoor in het algemeen best vanzelfsprekend voor me (let wel: in het algemeenquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:40 schreef omearos het volgende:
gietijzer is alles behalve licht. Jij zal stalen pannen gehad hebben met een anti-aanbak-coating zoals Tefal.
Ik ken het gevoel wel van alleen op eten willen letten en niet ook nog sporten. Al sport ik wel, maar dat is meer vanwege mijn astma, maar daarvoor moet ik mezelf wel steeds motiveren en dat is lastig. Ik heb geen zittend beroep, loop best veel rond, en dan wil je aan het eind van de dag gewoon naar huis, douchen en op de bank zitten. Ook koken is dan soms een enorme opgave
jah dat had ik al begrepen idd.quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:08 schreef Vido het volgende:
Heb ooit een grillpan in een kerstpakket gekregen, ding is van gietijzer, en ook ik vind hem onhanding om te hanteren. Ding weegt volgens mij meer dan 10kg.
En wat je bij krachttraining/cardio zeker moet doen, BrandX, is een MP3 speler meenemen. Het is en blijft namelijk een solo-sport, dus tenzij je de muziek in de sportschool zelf leuk vind, kan het gaan vervelen zonder motivational music
Kom net onder de douche vandaanquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:37 schreef Vido het volgende:
En hoe ging je eerste training, BrandX?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |