abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75052661
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:55 schreef Brighteyes het volgende:
Jarno, gebruik jij dat gebeuren dat heel lang in de OP van het slank topic heeft gestaan? Gewoon het algemene SHE-dieet zeg maar?
Die ja.

Alleen 's avonds sjoemel ik nog wel eens omdat het gewoon niet altijd praktisch is om niet met de pot mee te eten ivm tijd en de kleine enzo. En het is ook geen strafkamp dus van de week hebben we uit tijdgebrek gewoon lekker pizza gegeten. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:19:05 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75053193
Hmmmzzz... mss moet ik dat toch ook maar eens gaan proberen. Gewoon als kickstart ofzo. Het minder vreten meer bewegen werkt hier op dit moment uit gebrek aan ruggegraat totaal niet. Dan mss maar gewoon helemaal niks zeg maar.
pi_75053367
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmmzzz... mss moet ik dat toch ook maar eens gaan proberen. Gewoon als kickstart ofzo. Het minder vreten meer bewegen werkt hier op dit moment uit gebrek aan ruggegraat totaal niet. Dan mss maar gewoon helemaal niks zeg maar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens 'schrik' als ik de OUD SC lees en zie wat er links en rechts allemaal wordt weggevroten om 11 uur 's avonds. Kijk, ik heb ook geen ruggegraat maar kan wel heel erg goed met lijstjes en voorschriften overweg. Dan is dit ideaal. Echt honger heb je niet want je eet regelmatig wat, je eet gezonde dingen (althans, dat is de bedoeling) - ik at bijv. nooit fruit en nu minimaal 2 stuks per dag en ook nog eens op het juiste moment.

Ik ben echt heel, heel happy met het hele SHE gebeuren (qua dieet dan) want het werkt als een gek bij mij.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_75053702
HMM BE, en Jarno. Hier ook een ruggegraatloosding. Misschien ga ik wel met jullie mee doen. Idd als kickstart. Ik heb een jaar stil gestaan en nu komen er weer kilo,s aan. Ik wil weer even een motivatie. kunnen jullie me een ideetje geven wat het SHE gebeuren is?

Als ik het zo hoor gaat wel de rest van dit topic over ons heen vallen nu?
pi_75053755
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:33 schreef Mejuffrouw het volgende:

Ik niet hoor maar ben wel benieuwd of het werkt (op de lange termijn)
pi_75053826
Hier is het SHE dieet te vinden.
pi_75053866
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:33 schreef Mejuffrouw het volgende:
HMM BE, en Jarno. Hier ook een ruggegraatloosding. Misschien ga ik wel met jullie mee doen. Idd als kickstart. Ik heb een jaar stil gestaan en nu komen er weer kilo,s aan. Ik wil weer even een motivatie. kunnen jullie me een ideetje geven wat het SHE gebeuren is?

hoezo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75053976
Bijna 2 uur dus ik ga zo m'n zakje met nootjes (amandelen, pecans en walnoten) maar weer eens opzoeken. . Heel kinderachtig maar zo werkt het gewoon goed voor mij.
pi_75054060
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:37 schreef Jarno het volgende:
Hier is het SHE dieet te vinden.
Ah, ik weet ook meteen weer waarom ik er nooit aan begonnen ben.
Geen aardappelen en pasta zou ik geen week volhouden. Niets voor mij dusl
Maar voor een ander kan het inderdaad best een heel goed dieet zijn. Mij hoor je er niet over oordelen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_75054091
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:44 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ah, ik weet ook meteen weer waarom ik er nooit aan begonnen ben.
Geen aardappelen en pasta zou ik geen week volhouden. Niets voor mij dusl
Maar voor een ander kan het inderdaad best een heel goed dieet zijn. Mij hoor je er niet over oordelen.
Dat mis ik dus totaal niet. Aardappelen ( ) nog wel het minst. Pasta vind ik nog wel eens lekker, en rijst eet ik graag maar dat kan in het weekend dus.
pi_75054164
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat mis ik dus totaal niet. Aardappelen ( ) nog wel het minst. Pasta vind ik nog wel eens lekker, en rijst eet ik graag maar dat kan in het weekend dus.
Tja, ik zou juist in die weekenden doodongelukkig zijn. Rijst vind helemaal niets.
***Levi was here***
pi_75054196
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tja, ik zou juist in die weekenden doodongelukkig zijn. Rijst vind helemaal niets.
Dan is dit niet het juiste dieeet voor je idd .
pi_75054280
Moet er niet aan denken een dieet uit een lijstje/boek te volgen. Gewoon het standaard riedeltje van gezond en in normale porties eten gecombineerd met veel beweging, that's the way to go

Ik vind het argument van een zitberoep altijd zo vreemd: inderdaad, je zit, dus verbrand je op je werk bijna niks. Maar daardoor zit je 's avonds nog vol met fysieke (!) energie, waardoor je makkelijk nog "los kunt gaan " in de sportschool. Natuurlijk voel je je mentaal afgebrand, maar die hersenen heb je amper nodig in de sportschool dus werkt het juist ontspannend. De drempel is wat hoger omdat je je moe voelt, terwijl dat alleen mentaal is, maar als je je daar overheen zet en 2 uur later weer terugkomt uit de sportschool, voel je je fitter dan voorheen. Ik ben zelf Accountant, en heb zelf ook "moeheid" 1-2 jaar als excuus gebruikt om niet te gaan, maar die tijd is gelukkig voorbij.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_75054529
Hmmm maar even over denken... Ik betrap mezelf erop dat ik nu al aan het bedenken ben hoe ik kan sjoemelen met die boterham om 16 uur en dat warme eten zonder koolhydraten om 18 uur. morgen wel eens een dagje de rijst uit proberen
pi_75054531
Vido dat klinkt echt helemaal zoals het hoort
Alleen jammer dat het vaak toch net niet lukt....
pi_75054608
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:50 schreef Vido het volgende:
Moet er niet aan denken een dieet uit een lijstje/boek te volgen. Gewoon het standaard riedeltje van gezond en in normale porties eten gecombineerd met veel beweging, that's the way to go

Ik vind het argument van een zitberoep altijd zo vreemd: inderdaad, je zit, dus verbrand je op je werk bijna niks. Maar daardoor zit je 's avonds nog vol met fysieke (!) energie, waardoor je makkelijk nog "los kunt gaan " in de sportschool. Natuurlijk voel je je mentaal afgebrand, maar die hersenen heb je amper nodig in de sportschool dus werkt het juist ontspannend. De drempel is wat hoger omdat je je moe voelt, terwijl dat alleen mentaal is, maar als je je daar overheen zet en 2 uur later weer terugkomt uit de sportschool, voel je je fitter dan voorheen. Ik ben zelf Accountant, en heb zelf ook "moeheid" 1-2 jaar als excuus gebruikt om niet te gaan, maar die tijd is gelukkig voorbij.
Bij mij is moeheid niet het excuus hoor. Ik vind het gewoon niks. Heb er een hekel aan. Ik wil niet 's avonds de deur uit naar een zweterig hok met vervelende mensen, ik wil niet sporten, klaar. Wat ik wel wil is op mijn eetpatroon letten en opletten dat mijn energie inname enigzins overeen komt met wat ik verbruik (weinig dus).

Dat riedeltje van al die verlichte sporters opeens ken ik nou wel.
pi_75054635
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:57 schreef Sarabi het volgende:

Vido dat klinkt echt helemaal zoals het hoort
Hoezo is dat 'zoals het hoort' ?
pi_75054690
Zit er nu 2 maanden aan Sarabi, en heb nog geen minuut de drang gehad er van af te wijken. De kunst is gezonde dingen vinden die je net zo lekker vind als je favoriete ongezonde snacks. En hetzelfde natuurlijk met je maaltijden

Waar ik bijvoorbeeld 2 maanden geleden nog een wit, zacht broodje met boter en hageslag had gegeten op dit moment, heb ik nu een volkoren pistoletje met een plakje 20+ kaas en een half gekookt ei. En eerlijk gezegd vind ik optie 2 lekkerder dan optie 1, kost alleen iets meer moeite

Maar ik denk dat voor de meeste mensen het probleem zit in het volhouden van de regelmatige beweging. Als je er geen lol in hebt, haak je op een gegeven moment vanzelf af omdat je op de bank hangend kijkend naar een film die je al 3 x gezien hebt onderbroken door 24 reclameblokken leuker vind.

“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_75054755
Je weet dat regelmatig bewegen meer doet dan helpen bij afvallen Jarno? Denk maar eens aan diabetes. Dat voorkom je niet met alleen maar gezonder eten. Maarja, uiteindelijk is de keuze aan jezelf.
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:04:16 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75054796
's Avonds laat is idd mijn zwakste moment, wachten tot die late fles en dan.... op zich niet gek als je om falf 7 eet trouwens, maar dan zou een appel beter zijn.
Fruit en gezond is hier trouwens geen probleem dankzij een aangepast eet-repertoir dankzij SB.
pi_75054802
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:03 schreef Vido het volgende:
Je weet dat regelmatig bewegen meer doet dan helpen bij afvallen Jarno? Denk maar eens aan diabetes. Dat voorkom je niet met alleen maar gezonder eten. Maarja, uiteindelijk is de keuze aan jezelf.
Ja, bedankt voor de info.

*nootjes eet*
pi_75054848
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoezo is dat 'zoals het hoort' ?
Gewoon een gezonde levenstijl
En gaan sporten om juist meer energie te krijgen en niet op de bank gaan hangen
pi_75054897
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:01 schreef Vido het volgende:
Zit er nu 2 maanden aan Sarabi, en heb nog geen minuut de drang gehad er van af te wijken. De kunst is gezonde dingen vinden die je net zo lekker vind als je favoriete ongezonde snacks. En hetzelfde natuurlijk met je maaltijden

Waar ik bijvoorbeeld 2 maanden geleden nog een wit, zacht broodje met boter en hageslag had gegeten op dit moment, heb ik nu een volkoren pistoletje met een plakje 20+ kaas en een half gekookt ei. En eerlijk gezegd vind ik optie 2 lekkerder dan optie 1, kost alleen iets meer moeite

Maar ik denk dat voor de meeste mensen het probleem zit in het volhouden van de regelmatige beweging. Als je er geen lol in hebt, haak je op een gegeven moment vanzelf af omdat je op de bank hangend kijkend naar een film die je al 3 x gezien hebt onderbroken door 24 reclameblokken leuker vind.

Ik word wel echt blij als ik jouw verhalen zo lees
Weer inspiratie voor mezelf
pi_75054898
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:07 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb me gister trouwens enorm laten gaan op mijn werk.
Heel veel pepernoten, een paar handen drop uit de droppot en ook nog een groot stuk slagroom taart. En bovendien vond ik het niet eens erg lekker (taart was bijvoorbeeld met advocaat waar ik helemaal niet van hou en de pepernoten waren keihard en droog). Echt heel erg slecht van mijzelf. Wel een uur wezen fitnessen, maar dit is natuurlijk hartstikke jammer.

Nou wil ik niet mijn collega's de schuld geven (ik pak het toch echt zelf) maar ik heb er wel moeite mee dat er zoveel snoepgoed zich op het werk op de afdeling ligt. Het kost mij echt moeite om daar vanaf te blijven en als ik wat pak kan ik ook niet meer stoppen.
Zorg dat je zelf iets hebt om te eten wat wel goed is. Ik heb altijd 2 mandarijnen bij, of een handje amandelen. Hier zitten ze op kantoor ook elke dag drop en pepernoten te vreten, elke dag 2 potten leeg. En taart hebben ze hier ook 3x per week. Heb nog nooit iets meegegeten doordat ik zelf altijd iets heb , of ik kan de verleiding gewoon goed weerstaan .
pi_75054908
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, bedankt voor de info.

*nootjes eet*
Ik proef enig sarcasme hier, om het even duidelijk te maken: mijn opmerkingen waren in geen geval vijandelijk of beoordelend bedoeld.

En graag gedaan, Sarabi
pi_75054966
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Gewoon een gezonde levenstijl
En gaan sporten om juist meer energie te krijgen en niet op de bank gaan hangen
Oh sorry ik dacht dat dit de dieetclub was en niet de health-freaks-anonymous.

Ik ben gewoon heel eerlijk over mijn motieven hoor, ik vind dat uitdijen en de toenemende kilo's gewoon niks, plus het feit dat ik steeds minder broeken pas. Niets meer en niks minder. Ik heb er totaal geen probleem mee dat ik 's avonds idd lekker op de bank zit met een leuke film of de laptop thank you very much. Alleen die zak chips zal er dus niet meer bijhoren, helaas. (Helaas ja, want dat geneuzel van een lauwe komkommer is eigenlijk toch best wel lekkerder dan een zak chips geloof ik ook nooit zo).
pi_75055024
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh sorry ik dacht dat dit de dieetclub was en niet de health-freaks-anonymous.

Ik ben gewoon heel eerlijk over mijn motieven hoor, ik vind dat uitdijen en de toenemende kilo's gewoon niks, plus het feit dat ik steeds minder broeken pas. Niets meer en niks minder. Ik heb er totaal geen probleem mee dat ik 's avonds idd lekker op de bank zit met een leuke film of de laptop thank you very much. Alleen die zak chips zal er dus niet meer bijhoren, helaas. (Helaas ja, want dat geneuzel van een lauwe komkommer is eigenlijk toch best wel lekkerder dan een zak chips geloof ik ook nooit zo).
Je wordt niet echt aardiger van het SHE dieet he?
Niemand bedoelt het hier verkeerd hoor.

En er staat inderdaad dieet in de titel maar er zijn volgens mij maar weinig mensen die in dit topic echt gebruik hebben gemaakt van dieeten.
De meeste zijn geen health freaks gewordne maar hebben wel een gezond levenspatroon aangenomen
pi_75055087
Ik sluit me aan bij Sarabi, en hou me verder afstandig van verdere discussies aangaande "dieet vs. health-freaks", geen zin om "ruzie" te gaan zitten maken via internet.
pi_75055104
* Levi krijgt vreemde visioenen van die lauwe komkommer van Jarno.
***Levi was here***
pi_75055110
Waar is het internet anders voor?
pi_75055204
Advies inwinnen over bijwerkingen van het H1N1 vaccin natuurlijk Jarno Alles wat op internet staat is immers waar, haha
pi_75055417
Om maar even iets nuttigs toe te voegen dan... ik had gisteren iets lekkers met courgette en aubergine. Die zitten regelmatig in onze bio groententas maar ik weet nooit wat ik ermee moet want ik vind het niet van die boeiende groenten. Maar dit was lekker!

Ik had de courgette en aubergine in dikke plakken gesneden en even gebakken (eigenlijk zou je ze even moeten grillen maar we hebben geen grillpan helaas). Beetje peper, beetje zout en daarna in een ovenschaal: eerst de aubergine, dan de courgette. Een paprika in ringen gesneden (je kent het wel, gewoon de kop eraf, het binnenste eruit en dan de paprika in mooie ringen doorsnijden) en die weer bovenop de courgette. Daarna een tomaat in stukjes gehakt en die leg je weer in het paprika ringetje. Beetje kaas erop (mozeralla bijv.) en wat Italiaanse kruiden en dan een half uurtje in de oven.

Was lekkel! . En aardig lowcarb behalve de kaas dus. Achteraf zou ik nog iets met honing denk ik doen en een walnootje ofzo.
pi_75061972
Jarno, toch eens overwegen een mooie gietijzeren grillpan aan te schaffen? Niet alleen heel lijn-verantwoord (minder vet nodig), maar ook geschikt voor dat laatste beetje BBQ-gevoel in de winter
pi_75062025
Ik en grillpannen gaan slecht samen. Ik heb er al twee redelijk verpest weg kunnen gooien. Nou goed, ze kosten ook niet zo heel veel dus wie weet.
pi_75062282
hoe krijgt iemand het voor elkaar een gietijzeren pan te verpesten? Best knap
pi_75062307
Ik weet niet of het gietijzeren waren. Ze waren vooral erg licht?
pi_75062336
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:25 schreef Jarno het volgende:
Ik en grillpannen gaan slecht samen. Ik heb er al twee redelijk verpest weg kunnen gooien. Nou goed, ze kosten ook niet zo heel veel dus wie weet.
Gietijzer Jarno, gietijzer.

En Vido, leuke motivational speech over sporten (had van mij kunnen zijn, op een ander moment), maar ik zit echt doodmoe achter mijn bureau nu en moet nog wel even doorwerken. No way dat ik nog ga sporten vanavond. Zeikweer
pi_75062391
gietijzer is alles behalve licht. Jij zal stalen pannen gehad hebben met een anti-aanbak-coating zoals Tefal.

Ik ken het gevoel wel van alleen op eten willen letten en niet ook nog sporten. Al sport ik wel, maar dat is meer vanwege mijn astma, maar daarvoor moet ik mezelf wel steeds motiveren en dat is lastig. Ik heb geen zittend beroep, loop best veel rond, en dan wil je aan het eind van de dag gewoon naar huis, douchen en op de bank zitten. Ook koken is dan soms een enorme opgave
pi_75062518
ik heb grillpan van de Hema 15 euro, puik ding
Ja doei.
pi_75062618
ik heb die van ikea, prima ding. Ik had zo ene loeizware maar daar kon ik echt niet mee omgaan, ik kon dat ding nauwelijks tillen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75062654
Ik heb wel een gietijzeren braadpan en die is ook loeizwaar dus ik denk idd dat het staal is geweest.
pi_75062789
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:36 schreef Jarno het volgende:
Ik weet niet of het gietijzeren waren. Ze waren vooral erg licht?
dan waren ze niet van gietijzer.......
pi_75062802
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:40 schreef omearos het volgende:
gietijzer is alles behalve licht. Jij zal stalen pannen gehad hebben met een anti-aanbak-coating zoals Tefal.

Ik ken het gevoel wel van alleen op eten willen letten en niet ook nog sporten. Al sport ik wel, maar dat is meer vanwege mijn astma, maar daarvoor moet ik mezelf wel steeds motiveren en dat is lastig. Ik heb geen zittend beroep, loop best veel rond, en dan wil je aan het eind van de dag gewoon naar huis, douchen en op de bank zitten. Ook koken is dan soms een enorme opgave
Ik heb in die zin misschien best 'mazzel' met darmen die vrij prikkelbaar zijn; gezond eten/op eten letten en regelmaat is daardoor in het algemeen best vanzelfsprekend voor me (let wel: in het algemeen ). Dat voelt niet als een opgave.
pi_75079040
darmen die niet alles zomaar aankunnen is handig idd, heb ze ook en dan eet je bijna automatisch al bepaalde dingen niet of nauwelijks.

vanochtend, en gisterochtend btw was het -8.9

vanavond krijgen we eters, hoofgerecht is gewoon vis uit de oven met erbovenop een krokante laag (tijm/basilicum/parmezaanse kaas oa) erbij worteltjes en met rozemarijn gebakken krieltjes. Toe maakt de mr een mini apple pie dus daar mag ik echt maar een klein stukje van van mezelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 28-11-2009 13:30:33 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 09:41:09 #295
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75079151
Nog twee uurtjes, en dan gaat mijn eerste training met privetraining van start, word ik wakker met een stijve nek

Maar dat overleef ik wel, hopeljik houdt mijn knie het, veel belangrijker. En ik ben zooooo benieuwd hoe het gaat zijn! Heb tig sporten gedaan, maar krachttraining en fitness nog nooit

Vanaf woensdag overigens superstrak op mijn eten gaan letten, en zonder sporten al 1,6kg kwijt. Heerlijk die afvalstarts, in het begin gaat het zo lekker snel
lolwut
pi_75079454
Heb ooit een grillpan in een kerstpakket gekregen, ding is van gietijzer, en ook ik vind hem onhanding om te hanteren. Ding weegt volgens mij meer dan 10kg.

En wat je bij krachttraining/cardio zeker moet doen, BrandX, is een MP3 speler meenemen. Het is en blijft namelijk een solo-sport, dus tenzij je de muziek in de sportschool zelf leuk vind, kan het gaan vervelen zonder motivational music
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 10:11:57 #297
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75079498
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:08 schreef Vido het volgende:
Heb ooit een grillpan in een kerstpakket gekregen, ding is van gietijzer, en ook ik vind hem onhanding om te hanteren. Ding weegt volgens mij meer dan 10kg.

En wat je bij krachttraining/cardio zeker moet doen, BrandX, is een MP3 speler meenemen. Het is en blijft namelijk een solo-sport, dus tenzij je de muziek in de sportschool zelf leuk vind, kan het gaan vervelen zonder motivational music
jah dat had ik al begrepen idd. Maar vooralsnog krijg ik privetraining en gaat mn trainer met mij meetrainen. Dus verwacht hem vandaag nog niet nodig te hebben, maar ik heb al muziek uitgezocht om tzt op mijn oren te doen
lolwut
pi_75083141
vanmorgen ontbijt waren 2 croissantjes, niet zo goed maar de lunch was ok: carpaccio met sla/zwarte olijven/pijnboompitjes/beetje olie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75083957
En hoe ging je eerste training, BrandX?
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 15:23:46 #300
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75085147
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:37 schreef Vido het volgende:
En hoe ging je eerste training, BrandX?
Kom net onder de douche vandaan

Ik ben kapot stiekem wel. Ik kan nu nog een uur boksen als het moet, maar geef me nog 10 de hamstringoefening en ik ga kotsen van moeheid geloof ik Grappig hoeveel invloed een andere beweging heeft

Maar ging goed. Het gaf me een goed gevoel, en de trainer was erg goed. Hield goed in de gaten (met al mijn lichaamprobs) hoe het ging en hoe zwaar hij de belasting moest maken.

We hebben een krachttrainingsschema gecombineerd met cardio. Eerst even loslopen op de band, wat rekken en strekken, en toen begonnen. Allemaal sessies van 4 (2x2 of 4x1) met telkens 60 seconden rust tussendoor.
Hij heeft het schema wat hij bedacht had aangepast, woensdag gaan we echt cardio doen.
De twee schema's draaien we vier weken, en dan gaan we andere oefeningen doen voor beide schema's, ook weer vier weken.

Veel afwisseling dus, en veel verschillende spiergroepen trainen en elke vier weken op (iets) andere wijze.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')