je wordt niet dik van bier. je wordt dik van het overschot aan KCAL dat je per dag binnenkrijgt.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:29 schreef dikkemongul het volgende:
vraagje:
als ik elke dag 2 biertjes drink, is het dan nog mogelijk om af te vallen of zal ik dan gegarandeerd een bierbuik blijven houden?
Rond de 1000-1200 kCalorieen.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:42 schreef Vono het volgende:
[..]
je wordt niet dik van bier. je wordt dik van het overschot aan KCAL dat je per dag binnenkrijgt.
Dus aangezien ik niet weet wat je per dag eet kan ik hier ook een antwoord op geven
ten eerste eet je wel heel erg weinig?quote:Op donderdag 26 november 2009 13:56 schreef dikkemongul het volgende:
[..]
Rond de 1000-1200 kCalorieen.
Maar afgelopen jaren zwaar teveel gezopen zodat ik wel over die 2500 kwam.
Wat is 'het boekje'? Je kunt natuurlijk discussieren over het aantal kcal in pindakaas, da's inderdaad behoorlijk hoog, maar bij mijn weten bevat (goede) pindakaas alleen goeie vetten, en geen suiker. Ik vind het daarom een veel betere keus dan hagelslag en chocopasta.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:14 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ik zal vanavond even in het boek kijken.. pindakaas mag af en toe, hagelslag mag regelmatig.. wellicht dat het met verzadigde en onverzadigde vetten te maken heeft..
Da's niet waar, alcohol bevat 7 kcal/gram, en bier bestaat nog altijd voor het grootste deel uit water. Voor een glas kom je dan op ~100 kcal, voor een flesje iets meer.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:05 schreef Vono het volgende:
het ding met bier is dat het echt mega veel KCAL bevat per gram. 7 kcal per gram. Als je alsnog wilt afvallen met bier zou je een extreem KH arm dieet kunnen proberen? aangezien een glas bier rond de 10 gram koolhydraten zit.
Wat is niet waar?quote:Op donderdag 26 november 2009 14:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's niet waar, alcohol bevat 7 kcal/gram, en bier bestaat nog altijd voor het grootste deel uit water. Voor een glas kom je dan op ~100 kcal, voor een flesje iets meer.
dat bier dus geen 7KCal per gram bevat, aangezien bier niet voor 100% uit alcohol bestaat.quote:
ja, excuses. even een verwarringquote:Op donderdag 26 november 2009 14:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij zegt dat bier 7 kcal/gram bevat. Dat is niet waar.
toch gaf mijn sportdietist dat af en toe een sneetje brood met pindakaas goed was. Ook vanwege andere stoffen die er in zaten en zo (mineralen, vitaminen). Ze zei me dat dat de voorkeur had boven welke andere zoetigheid op brood dan ook hierdoor. De toegevoegde waarde van pindakaas tov de veel minder voedingswaardige toevoeging van bijv. hagelslag, en het gegeven dat pindakaas vooral natuurlijke vetten bevat en hagelslag dierlijke.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:13 schreef Vido het volgende:
Pindakaas (zonder stukjes noot): 569 kcal, 36g vet, 12g verzadigd vet, 24g onverzadigd vet
Hagelslag (melk): 449 kcal, 16g vet, 9g verzadigd vet, 7g onverzadigd vet
Chocoladepasta: 640 kcal, 55g vet, 10g verzadigd vet, 45g onverzadigd vet
Is allemaal per 100 gram.
Chocoladepasta is dus het slechtste (meeste calorieën, meeste vet, en bijna het meeste verzadigd vet). Of pindakaas of hagelslag beter is, is moeilijk te zeggen. Als je goede vetten binnen wil krijgen is pindakaas beter (24g tegen de 7g van de hagelslag), maar daarbij krijg je ook veel meer calorieën en ongezonde vetten binnen.
Oplossing: eet geen van allen, en eet voor gezonde vetten een stuk verse vis bij je avondeten, kipfilet of 20+ kaas op je brood, enzovoort.
Wat voor goede dingen zitten er in 20+ kaas dan?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:13 schreef Vido het volgende:
Oplossing: eet geen van allen, en eet voor gezonde vetten een stuk verse vis bij je avondeten, kipfilet of 20+ kaas op je brood, enzovoort.
Thanks!quote:Op donderdag 26 november 2009 19:22 schreef ColdFeet het volgende:
Vido, ja, herkenbaar; de eerste 10 kilo zag niemand het, en dan ineens heb je zo'n week dat je wordt gebombardeerd met complimenten
BrandX, succes! Wat fijn dat je een personal trainer hebt! Veel sporten is imo nog altijd een betere manier om af te vallen dan weinig eten
quote:Op donderdag 26 november 2009 19:13 schreef Vido het volgende:
In other news: tot nu toe had nog niemand in mijn omgevingd (m.u.v. ouders) gemerkt dat ik afgevallen was (alhoewel het al bijna 15kg is), maar gisteren vroegen opeens 4 mensen het op één dag. Twee vreemden in de sportschool die het opviel dat ik er wel erg vaak was, en twee collega's (waaronder m'n baas die vroeg hoe ik het deed, gezien ie zelf ook wel wat kwijt wil)
En last but not least: succes voor de nieuwkomer(s) en alle anderen weer!
Normaal lurk ik hier alleen (post mee in slank) maar hier moet ik toch echt even op reageren. Volgens mij bevat pindakaas ongeveer 50g vet per 100g waarvan ongeveer 10g verzadigd, van chocopasta en hagelslag weet ik het zo niet uit mijn hoofd maar er zit in ieder geval een hoop suiker in, wat je in pindakaas niet hebt. Waar heb je die voedingswaarden vandaan gehaald? Pindakaas is zonder twijfel een betere keuze dan chocoladepasta.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:13 schreef Vido het volgende:
Pindakaas (zonder stukjes noot): 569 kcal, 36g vet, 12g verzadigd vet, 24g onverzadigd vet
Hagelslag (melk): 449 kcal, 16g vet, 9g verzadigd vet, 7g onverzadigd vet
Chocoladepasta: 640 kcal, 55g vet, 10g verzadigd vet, 45g onverzadigd vet
Is allemaal per 100 gram.
Chocoladepasta is dus het slechtste (meeste calorieën, meeste vet, en bijna het meeste verzadigd vet). Of pindakaas of hagelslag beter is, is moeilijk te zeggen. Als je goede vetten binnen wil krijgen is pindakaas beter (24g tegen de 7g van de hagelslag), maar daarbij krijg je ook veel meer calorieën en ongezonde vetten binnen.
ach we zijn allemaal lid van FOK!, toch?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:58 schreef sweetlady-o het volgende:
Bij mij heeft het wel 15 kilo geduurd voor men het begon te merken.![]()
O en brandx ik weet niet of ik je wel welkom kan heten gezien ik zelf geen officieel lid ben maar welkom en succes
Heel veel succes met afvallen gewenst en goed dat je het roer nu om gooit.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:05 schreef BrandX het volgende:
Ik kom me maar eens melden voor morele ondersteuning
en de digistok achter de deur![]()
even vooraf, uitleg die ik gewoon ff kwijt moet
Ik ben het afgelopen jaar zeker 20 kg aangekomen. Vooral een combinatie van stress en blessures. De stilzit en stresscombi doet mij ver bovenmatig eten. Stom I know, maar goed, shit happens.
[..]
En nu?
Nu ga ik vanaf volgende week met een privetrainer van start. We gaan een aantal zaken uitproberen, zowel op cardio-achtiggebied als op krachttraininggebied. Kijken waar ik het meeste effect mee sorteer, en vervolgens een schema opstellen waarmee ik met twee-drie maanden max weer kan boksen (oftewel: 5-8kg kwijt), en met een jaar mijn 20kg verantwoord kwijt ben.
Nu lijkt 5-8 kg in 8-12 weken vrij weinig, maar meer zal niet gaan lukken enerzijds om het jojo effect tegen te gaan, [..]
Zoals alle dieeten eigenlijk?quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:32 schreef DarkElf het volgende:
maar das dus het moeilijke aan het she gebeuren lijkt het (ik heb het nooit geprobeerd hoor dus als ik t fout heb sorry) je eet goed, je valt af maar dáárna gaat het mis blijkbaar... snel afvallen is leuk natuurlijk maar als je daarna weer aankomt heb je er eigenlijk geen fluit aan... dan is het misschien toch niet de juiste manier..
Ik ga nu heel geleidelijk aan proberen op gewicht te blijven (als ik eenmaal mijn streefgewicht bereikt heb). Dus, ipv 2 boterhammen 3 boterhammen tussen de middag en dat eens een maandje aankijken, daarna 's ochtends weer wat extra eten en dat een periode aankijken... Ik heb een mega-zittend beroep dus ik kan niet zo heel veel meer kcal's eten als dat ik nu doe helaas. Zolang ik geen zin of motivatie heb om te sporten is dat gewoon de realiteit.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:32 schreef DarkElf het volgende:
maar das dus het moeilijke aan het she gebeuren lijkt het (ik heb het nooit geprobeerd hoor dus als ik t fout heb sorry) je eet goed, je valt af maar dáárna gaat het mis blijkbaar... snel afvallen is leuk natuurlijk maar als je daarna weer aankomt heb je er eigenlijk geen fluit aan... dan is het misschien toch niet de juiste manier..
voor mij wel, ben allergisch voor pinda's en notenquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mijn mams at altijd roggebrood met pindakaas, was best te doen!En men was hier net tot de conclusie gekomen dat pindakaas nog zo slecht niet is...
stroop is een idee, eitje ook idd (plakje kip eronder somsquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Roggebrood met schenkstroop of een gekookt eitje. Haring is natuurlijk lekker
Oh, oeps!quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
voor mij wel, ben allergisch voor pinda's en noten
thanks, en I know. Ben al eens van 99 naar 82 gegaan. Dat laatste was op 2kg na mijn ideaal gewicht (bouw versus spieren) En dat ging heel lang goed. tot een à anderhalf jaar terug dusquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:03 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Heel veel succes met afvallen gewenst en goed dat je het roer nu om gooit.
5-8kg in 8-12 weken is echt niet weinig hoor.
Als je gezond afvalt (gezond eten plus veel sporten), kun je volgens mij het beste rekenen met ongeveer een halve kilo per week.
In het begin zal het trouwens wel sneller gaan bij de meeste mensen, dan vliegen de kilo's eraf (yay), maar maak je geen zorgen als het daarna wat langzamer gaat.
Voorbeeld, de laatste 21 weken ben ik 11 kg afgevallen.
Roggebrood met kipfilet? En daarop idd een plakje komommer? Volgens mij ook erg goed te doenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |