abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74790979
Sinds 1999 wonen we in dit huis, met veel plezier. Sinds 1999 erger ik me walgelijk aan de badkamer, die stamt uit de eind jaren 70, begin jaren 80. De tegels zitten niet tot boven aan toe, wat er voor zorgt dat je altijd stuc hebt wat loslaat, verf die afbladert en bovendien zitten de tegels schots en scheef. Tenminste dat vind ik. Verder douchen we in bad, wat niet handig en niet veilig is ,zeker niet met de huidige kraan die er zit en de 2 stoutjongentjes (hoewel ze inmiddels prima omgaan met de kraan hoor) Rondom de wastafel is amper ruimte, hij zit op een onlogische plek en er is weinig ruimte om te staan, laat staan met meer dan 1 persoon.
Waar ik me het meest aan heb ge-ergerd zijn de voegen. De vorige bewoners hebben ooit eens bedacht dat de voegen wel opgefrist konden worden en er dus een of ander middel over gedaan. Niet netjes dus ziet het er echt niet uit.

Zo zag het er tot gisteren uit :

Het oude toilet

versleten en kapot, die wilden we zo wie zo vervangen. Toen ze de pot wegnamen bleek wel dat vervangen geen luxe zou zijn maar noodzaak..de onderkant viel er zo uit

de oude situatie rondom de wastafel : verre van handig...

Vanuit het bad naar de deur. Ons plankje met spiegel en de hoog bejaarde verwarming. Ook hiervoor gold dat vervangen echt noodzaak was

Het bad, nou ja wat je er van ziet. Hierin douchen we, onveilig en onhandig. En bovendien lek.. het bad bleek zo lek als een mandje

En zo ziet het er na 2 dagen uit :

de badkamer in de tuin, nu nog afvoeren (iemand die een tip heeft voor gratis afvoeren, ik hou me aanbevolen)

De bovenste laag tegels is eraf ! De onderste zijn gegoten in beton, die krijg je er niet fatsoenlijk af, dus daar gaat over heen getegeld worden. (hier waren we al voor gewaarschuwd, bij alle buren bleek dit het geval te zijn)

Hier stond het bad, de tegels van de vloer gingen heel makkelijk eraf, vele bleken al los te liggen.
Ook zie je al gaten in de muur voor de leidingen en zo, morgen gaan ze hier verder mee

Hier komt het badmeubel en de verwarming, een deel van de voorbereiding is al gedaan

Tot zover de eerste foto's. Ik probeer elke dag wat bij te plaatsen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en net als ik nieuwsgierig zijn naar het resultaat !
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 november 2009 @ 19:34:55 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_74791037
Hm, bekende badkamer. Ik ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 november 2009 @ 19:35:14 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74791049
Wat zal het opknappen, Stout! Ik kijk graag mee, het wordt vast prachtig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74793881
This I gotta see
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_74794524
Ohw leuk, en badkamerverbouwing. Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal tegenkomen en hoe het eruit gaat zien. Succes met de klus!
pi_74798261
tvp
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:59:29 #7
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74799508
Zo'n badkamer kan alleen maar opknappen
Succes!
Big mouth strikes again
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:07:44 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74799862
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:35 schreef Rewimo het volgende:
Wat zal het opknappen, Stout! Ik kijk graag mee, het wordt vast prachtig
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74805049
Dank jullie ! We (nou ja manlief en Paps, gaan vandaag verder

Wat zijn we tot nu toe tegen gekomen :
*bergen kit in de muur, blijkbaar vonden de vorige eigenaren het goede plamuur want de gaten zijn gedicht met kit... dat moet er nu dus allemaal af.
* in beton geplakte tegels...die willen er dus niet af
* een cv ketel die spontaan de geest gaf, gelukkig binnen de garantie en echt binnen no-time gerepareerd

Valt wel mee tot nu toe dus...
pi_74805070
Ook nieuwsgierig is...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 18 november 2009 @ 08:40:21 #11
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_74805684
* kijkt ook mee...

Blijft de indeling hetzelfde? Of kun je daar nog wat in veranderen?
  woensdag 18 november 2009 @ 09:08:32 #12
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_74806100
Bij een totale renovatie kun je de indeling maken zoals je zelf wil, gewoon duidelijk vooraf een plannetje op papier zetten, zorgen voor genoeg ruimte voor/rond je toilet, (wel gaan voor inbouw) zorgen voor genoeg plek rond je wastafel enz.
Aangezien je toch alles van de muren/vloer trekt kan je mooi de leidingen neerleggen waar je ze zelf wil hebben. Enige is dat je toiletafvoer niet teveel bochten mag hebben.

Wel even zorgen dat er geen water rechtstreeks vanaf de douche op je badmeubel kan komen, ding kan wel wat condens hebben, maar iedere dag een laag water op je meubel is minder prettig...

En natuurlijk thermostaatkraantje in je douche... wel zo fijn :-)

Zo'n oude badkamer kan hier alleen maar beter van worden, zeker als er al een hoop dingen aan vervanging toe waren.
pi_74806227
Oeh dat zal opknappen!Gratis afvoeren hangt af van waar je woont.
In Dordrecht bijv zet je het aan de straat en bel je het grofvuil die het gratis ophalen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74807016
Tvp'tje. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_74808442
Erg benieuwd naar het resultaat.. Ik lees hier ook maar mee:)
Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
pi_74809392
wow, dat was inderdaad wel heel hard nodig
Ben heel benieuwd, gelijk groots aanpakken.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_74813152
Ook een tvp voor het resultaat en de tussenresultaten.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:08:01 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_74813422
Wat een lelijkheid, dat je daar 10 jaar tegenaan hebt kunnen kijken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74814618
vwb gratis afvoeren van dit soort afval: misschien een gedeelte door grofvuil laten ophalen en een gedeelte zelf wegbrengen?
bij ons kwamen ze oud laminaat en radiatoren gewoon ophalen, we hebben ook geregeld zelf wat weggebracht naar het recycle perron, kost je dan alleen een ritje en wat laden en lossen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_74815057
Oeh... een verbouwinkje. Altijd leuk, daarom... tvptje!
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:58:40 #21
268741 Levientje
Corrie de bouwer
pi_74815222
Leuk een badkamerverbouwing! Daar zou ik ook wel eens mijn tanden in willen zetten.
Weet je al wat voor stijl het gaat worden?
pi_74818074
Ja, het wordt helemaal strak en modern, zwart wit.
Jullie gaan het zien
  woensdag 18 november 2009 @ 16:10:18 #23
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_74820059
Ook met zwart sanitair... of die kleuren vooral met tegels?

In ieder geval blij dat je niet voor pergamon gaat, dat is zo'n lelijke kleur... (al kan het nog erger... groen, blauw enz...)
pi_74820344
ToiletVoegenPutje (vervangen).

Ben erg benieuwd wat jullie ervan gaan maken!
pi_74821824
Leuk, succes! Wanneer hopen jullie het klaar te hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')