Sinds 1999 wonen we in dit huis, met veel plezier. Sinds 1999 erger ik me walgelijk aan de badkamer, die stamt uit de eind jaren 70, begin jaren 80. De tegels zitten niet tot boven aan toe, wat er voor zorgt dat je altijd stuc hebt wat loslaat, verf die afbladert en bovendien zitten de tegels schots en scheef. Tenminste dat vind ik. Verder douchen we in bad, wat niet handig en niet veilig is ,zeker niet met de huidige kraan die er zit en de 2 stoutjongentjes (hoewel ze inmiddels prima omgaan met de kraan hoor) Rondom de wastafel is amper ruimte, hij zit op een onlogische plek en er is weinig ruimte om te staan, laat staan met meer dan 1 persoon.
Waar ik me het meest aan heb ge-ergerd zijn de voegen. De vorige bewoners hebben ooit eens bedacht dat de voegen wel opgefrist konden worden en er dus een of ander middel over gedaan. Niet netjes dus ziet het er echt niet uit.
Zo zag het er tot gisteren uit :
Het oude toilet
![]()
versleten en kapot, die wilden we zo wie zo vervangen. Toen ze de pot wegnamen bleek wel dat vervangen geen luxe zou zijn maar noodzaak..de onderkant viel er zo uit
![]()
de oude situatie rondom de wastafel : verre van handig...
![]()
Vanuit het bad naar de deur. Ons plankje met spiegel en de hoog bejaarde verwarming. Ook hiervoor gold dat vervangen echt noodzaak was
![]()
Het bad, nou ja wat je er van ziet. Hierin douchen we, onveilig en onhandig. En bovendien lek.. het bad bleek zo lek als een mandje
En zo ziet het er na 2 dagen uit :
![]()
de badkamer in de tuin, nu nog afvoeren (iemand die een tip heeft voor gratis afvoeren, ik hou me aanbevolen)
![]()
De bovenste laag tegels is eraf ! De onderste zijn gegoten in beton, die krijg je er niet fatsoenlijk af, dus daar gaat over heen getegeld worden. (hier waren we al voor gewaarschuwd, bij alle buren bleek dit het geval te zijn)
![]()
Hier stond het bad, de tegels van de vloer gingen heel makkelijk eraf, vele bleken al los te liggen.
Ook zie je al gaten in de muur voor de leidingen en zo, morgen gaan ze hier verder mee
![]()
Hier komt het badmeubel en de verwarming, een deel van de voorbereiding is al gedaan
Tot zover de eerste foto's. Ik probeer elke dag wat bij te plaatsen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en net als ik nieuwsgierig zijn naar het resultaat !