Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijkquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:19 schreef Klonk het volgende:
niet te veel eten is geen goed uitgangspunt, gezond eten moet je uitgangspunt zijn, je lichaam heeft energie nodig en een hongerdieet helpt eventjes maar daarna heb je weer hetzelfde probleem
ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groentequote:Op dinsdag 8 december 2009 17:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijk.
begrijp me niet verkeerd hoor, geen kritiek enzo, vindt het keigoed dat je gewicht kwijt wil rakenquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:25 schreef Burdie het volgende:
Ik ga het voorlopig op deze manier doen, en dan evt. in het nieuwe jaar naar de huisarts.
Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier isquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groente![]()
zoals ik (al heeeeeeel vaak) heb geroepen, hup naar je huisarts die verwijst je naar een voedingsdeskundige van het groene kruis (zit standaard in je ziekenfondspakket) en die helpt je geheid een stuk beter dan (goed bedoeld) zelf zitten gokken wat gezond is voor je
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier is
Ik zou erg kriebelig worden van zo'n voedingsdeskundige
En wij kunnen ook wel helpen door advies te geven, toch?
Dus welkom Burdie en succes
Zumba is trouwens erg leuk
Ik heb nog nooit SB gevolgd of iets andersquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...
Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen![]()
mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avondsquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:17 schreef Burdie het volgende:
Sporten is ook een goed idee inderdaad! Ik wil graag Zumba dansen gaan doen, heb de dvd's al in huis.
Ben jij ook aangekomen van medicijnen? Ik vind het zo flauw he, voel je je eindelijk mentaal weer een beetje lekker, is je lichaam ineens tonnetje rond geworden!
.
Maargoed, niks dat we niet kunnen fixen. Denk ik..
Hmm, je hebt op zich wel een punt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen![]()
ik heb vanaaf gebakken visquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avonds) en hardlopen en ben langzaam aan het afvallen. Langzaam is goed, mijn lichaam kan het prima volgen dan en zo blijft het ook leuk.
Nu weer de keuken in, maak bonenburgers vanavond: gemashte bonen, met verse koriander, gemalen komijn, mixje van gebakken uitjes, knoflook en een chilipeper, spinazie. Burgers van maken, die grillen en op een broodje eten met sla en een sausje van griekse yoghurt, verse koriander en knoflook
Wie zegt dat afvallen alleen maar saai eten is en wortels knagen ?
Ik ook!quote:
Geen honger gehad vandaag?quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:
Ochtend: Knäckebröd x2 met sandwich spread komkommer beleg.
Middag: Knäckebröd x2 met abrikoos jam beleg.
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.
2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
das niet veel zegquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:
Ochtend: Knäckebröd x2 met sandwich spread komkommer beleg.
Middag: Knäckebröd x2 met abrikoos jam beleg.
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.
2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
Dat dus....quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
een vitaminepilipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?
lijkt mij niet erg gezond.
Die nam ik al voor mijn dieet. In mijn koken werd/word met geen van de "regels" rekening gehouden. Is ook precies waarvoor ze zijn. In heel mijn familie word er eigenlijk niet rekening mee gehouden en de opa van mijn moeder is 100+ geworden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
een vitaminepilipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?
Er is natuurlijk niks ongezonds aan een vitaminepil maar dat bedoelde je vast niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
Ja, ik heb mijn les geleerd. Ik post hier noot meer een lijstje. Word gelyncht door een horde mensen ongeveer net zo groot zoals mij. Eng.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:44 schreef DarkElf het volgende:
prima, doe het lekker zoals jij wilt maar als je zoiets post als dit lijstje van vandaag kun je erop wachten dat je commentaar krijgt want het is niet gezond, punt
en zo een zinnetje als iemand in je familie die 100+ geworden is is echt geen argument hoormijn opa werd 90 en rookte 3 pakjes peuken per dag, dus roken is niet ongezond?
Dat vroeg ik me eigenlijk af, zijn er echt geen negatieve effecten?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niks ongezonds aan een vitaminepil maar dat bedoelde je vast niet..
Het zijn van de lage doseringen dat je je beter druk kunt maken om adem halen in de Randstad ivm al het fijnstof. Ik slik ze ook, soms 1 per dag, in de winter soms 2 per dag maar ik eet ook 2 stuks fruit (meestal...) per dag en zeker de laatste tijd veel groenten of een flinke salade 's avonds. Meer als aanvulling dus.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me eigenlijk af, zijn er echt geen negatieve effecten?
Ik slik nu al een jaar elke dag een vitaminepil maar zit soms te denken dat ik er vanaf moet (geen idee waarom)
Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag. Als het bij dit soort spul komt is te weinig zeker beter als te veel. Te weinig kan je bijstellen terwijl bij teveel je je organen afbreekt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het zijn van de lage doseringen dat je je beter druk kunt maken om adem halen in de Randstad ivm al het fijnstof. Ik slik ze ook, soms 1 per dag, in de winter soms 2 per dag maar ik eet ook 2 stuks fruit (meestal...) per dag en zeker de laatste tijd veel groenten of een flinke salade 's avonds. Meer als aanvulling dus.
Pas als je van die powerpillen met 5000% van de ADH meerdere malen per dag gaat slikken zou ik me negatieve effecten kunnen voorstellen.
Dat staat ook op die supermarkt pilletjes met 25% ADH ofzo.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag.
lynchen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn les geleerd. Ik post hier noot meer een lijstje. Word gelyncht door een horde mensen ongeveer net zo groot zoals mij. Eng.
ligt er aan waarvan je te veel neemtquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Op de dosering van dat spul staat zeker maximaal 1 per dag. Als het bij dit soort spul komt is te weinig zeker beter als te veel. Te weinig kan je bijstellen terwijl bij teveel je je organen afbreekt.
Was ook niet te lang geleden een episode van House hierover.
waarom nou weer geen appel? Een banaan kan ik me voorstellen, bevat nogal veel. Maar een appel is vooral water....quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:45 schreef Stout het volgende:
Krentenbol bevatten per 100 gram;
Kcal 267
Eiwitten 8.00 gram
Koolhydraten 51.70 gram
Vet 3.20 gram
zou niet mijn keuze zijn
tegen de honger helpt ook een lekkere kop thee, wat water of een stuk fruit (geen appel of banaan !)
Omg ja! Die mis ik van mijn Sonja Bakker dieet. Lekker met plakje kaas erop of filet americain.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:45 schreef Stout het volgende:
Krentenbol bevatten per 100 gram;
Kcal 267
Eiwitten 8.00 gram
Koolhydraten 51.70 gram
Vet 3.20 gram
zou niet mijn keuze zijn
tegen de honger helpt ook een lekkere kop thee, wat water of een stuk fruit (geen appel of banaan !)
ah zo. Daar heb ik dan weer geen last vanquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Stout het volgende:
omdat appels eetlust opwekkend schijnen zijnTenminste dat beweren diverse mensen en ik moet zeggen dat het bij mij wel klopt.
Tenzij je dus zo'n onbenul treft als ik had... Dat mens wist precies wat ik moest doen om gewicht te verliezen, geen frisdrank meer drinken, chips en nootjes laten staan. Ja. hoi... ik drink al eeuwen geen frisdrank meer. Chips en nootjes liggen hier in de kast om weggeflikkerd te worden als ze over datum zijnquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...
Bloed sporen in de vorm van je schoen?quote:Op woensdag 9 december 2009 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
Goed! We gaan vandaag les 19 doen! Hoop dat het gaat, want ben zo ongesteld als de tering
ze zeggen dat je juist krachtiger bent dan (maar geen idee of dat waar is hoor). Ik ben de week ervoor iig altijd een beetje een mietje met rennen, t gaat dan echt veel slechter vaakquote:Op woensdag 9 december 2009 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
Goed! We gaan vandaag les 19 doen! Hoop dat het gaat, want ben zo ongesteld als de tering
142kg-20kg=122kgquote:Op woensdag 9 december 2009 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
Sonja
meer zeg ik er niet over.
geen last van, gelukkig maar, ik vreet sinds bijna 2 jaar 2 appels per dagquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Stout het volgende:
omdat appels eetlust opwekkend schijnen zijnTenminste dat beweren diverse mensen en ik moet zeggen dat het bij mij wel klopt.
dat ben ik ook zonder Sonja kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:08 schreef Geschmack het volgende:
[..]
142kg-20kg=122kg
meer zeg ik er niet over.
Het overleg duurde tot half 12 ofzo incl, napraatsessiequote:Op woensdag 9 december 2009 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
hebben jullie niet eens lunch tijdens overleg!hier doen ze altijd luxe broodjes
Mja. Ergens heb ik dan ook zoiets van, vanavond lekker eten dus overdag een beetje opletten. Ik weet dat het zo niet werkt, maar toch.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:29 schreef motorbloempje het volgende:
awh, ok! maar dan had je wel wat meer boterhammen mee mogen nemen!
In 2 maanden tijd?quote:Op woensdag 9 december 2009 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat ben ik ook zonder Sonja kwijtgeraakt.
Ze schrijft te weinig eten voor waardoor de mensen die niet zo verstandig zijn dit in te zien en niet beseffen (en dat zijn er TE veel) blijven jojo-en zodra ze stoppen en doet het puur voor het geld, dus om die mensen geeft ze geen ene zier en schrijft ze gewoon nog een ander boekjewalgelijk.
Prima, er zijn mensen die blijvend afvallen, maar dat hebben ze vooral aan zichzelf en hun eigen weldenkendheid te danken en niet aan de crashvoorschriften van mevrouw Bakker.
. punt .
en dat terwijl juist jij best baat zou hebben bij wat cijfertjes en berekeningen en een stuk gezonder en blijvender zou af vallenquote:Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef Geschmack het volgende:
[..]
In 2 maanden tijd?
Alles in dit wereld draait om geld. Je zou verbaast zijn hoeveel empathie die diėtisten van de huisarts eigenlijk voor hun KLANTEN hebben.
Ik ben er niet mee eens. Sonja stuurt je wel degelijk een gezonde voedingspatroon in, maar dan zonder al die berekeningen. Wat voor iemand zoals mij dat niet sommetjes wil gaan doen voor het eten prima is.![]()
Ik volg haar dieet al een redelijk tijd niet meer, maar gebruik nog steeds van dezelfde producten.
Zoetjes in mijn koffie ipv suiker.
Zilvervlies rijst ipv Uncle Bens.
Japanse Mix ipv chips.
etc etc.
Voel me vol door al die kaas. Sinds dat post over de krentenbollen van gisteren heb ik er gewoon trek in gekregen. Lekkerste beleg voor op de krentenbol. Moet die er straks alleen nog bijhalen. Lekker ontbijtje morgen. Mandarijnen moet ik ook niet vergeten. Straks misschien gewoon mijn 2 uur wandeling maken naar de groenten/fruit boer in de stad.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
je overdagdeel is echt veel te weinig... gooi dat eens door de calorieenchecker!
in combinatie met een KLEINE portie rijst.. kan je dat kleine wel weglaten hoor.
dat.. haal dat menu eens door de caloriechecker!quote:Op woensdag 9 december 2009 14:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
en dat terwijl juist jij best baat zou hebben bij wat cijfertjes en berekeningen en een stuk gezonder en blijvender zou af vallen
ja, als je lange tijd te weinig eet, krimpt je maag en zit je sneller vol. Fruit alleen tussendoor doet het ook niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:35 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Voel me vol door al die kaas. Sinds dat post over de krentenbollen van gisteren heb ik er gewoon trek in gekregen. Lekkerste beleg voor op de krentenbol. Moet die er straks alleen nog bijhalen. Lekker ontbijtje morgen. Mandarijnen moet ik ook niet vergeten. Straks misschien gewoon mijn 2 uur wandeling maken naar de groenten/fruit boer in de stad.
Ik heb bij een sportdietist gelopen x jaar geleden om een gewichtsklasse binnen boksen gezond te bereiken. Met zoveel als ik sport(te) is sonja bakker zoveel als een doodstraf voor je spiermassa. Die volstaat simpel weg niet voor de behoefte van het lichaam als je minimaal drie dagen in de week zeer intensief sport. En met zeer intensief bedoel ik dus: dat je na anderhalf uur training nagenoeg voor pampus ligt en helemaal kapot bent. Tot het uiterste gegaan dus. Met sonja bakker ga je dan spieren verbranden voor energie ipv vetten. Sonja bakker is leuk als je niet al te gruwelijk veel doet.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef Geschmack het volgende:
[..]
In 2 maanden tijd?
Alles in dit wereld draait om geld. Je zou verbaast zijn hoeveel empathie die diėtisten van de huisarts eigenlijk voor hun KLANTEN hebben.
Ik ben er niet mee eens. Sonja stuurt je wel degelijk een gezonde voedingspatroon in, maar dan zonder al die berekeningen. Wat voor iemand zoals mij dat niet sommetjes wil gaan doen voor het eten prima is.![]()
Ik volg haar dieet al een redelijk tijd niet meer, maar gebruik nog steeds van dezelfde producten.
Zoetjes in mijn koffie ipv suiker.
Zilvervlies rijst ipv Uncle Bens.
Japanse Mix ipv chips.
etc etc.
Nee nee. Deze nieuwe eetpatroon is nog niet zolang ingang. Sinds eind vorig maand. Daarvoor zat er redelijk wat maandjes dieetloos tussen. Voor dit at ik ook gewoon 2 bakjes patat op de snackfood Vrijdag van het werk en veel maļsbrood.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil geen 20kg in twee maanden tijd kwijt raken. Ik wil gezond leven
daarbij is er over het algemeen niets mis met de producten, wel met de voorgeschreven hoeveelheden.
Nogmaals: er zijn mensen die doordat ze zelf godzijdank ook nadenken op gewicht blijven en hier inspiratie uit halen, maar inzien dat het te weinig is. Maargoed, als ik naar jouw dagmenu kijk, val ik flauw van de plaatsvervangende honger. Dan vind ik het ook niet gek dat je nog niet bent aangekomen, ondanks dat je gestopt bent met 'Sonja': je eet te weinig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |