ik ben 176cm. Jij?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:13 schreef Vido het volgende:
Wij zitten trouwens met 2 ons verschil precies op hetzelfde gewicht, BrandXHoe lang ben jij ook alweer?
Mijn vriendje tilt ook afrikaanse olifanten in de sportschoolquote:Op zaterdag 5 december 2009 15:00 schreef Vido het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe BMI
Ik heb net mijn evaluatierapport van de maand november in de mail gehad, feels goooodDus dan deel ik het natuurlijk graag met iedereen, met als excuus "om te inspireren" maar het is natuurlijk 100% egotripping, zo eerlijk ben ik wel
[ afbeelding ]
Dank je voor de spoedige reactie Klonk.quote:Op maandag 7 december 2009 20:49 schreef Klonk het volgende:
Eet patroon als eerste aanpassen om je een idee te geven, mijn eetpatroon ziet er zo uit (Man, 38 jaar, 93 kilo)
8:00 ontbijt (2 boterhammen)
10:30 fruit (appel, sinasappel e.d.)
13:00 lunch (3 boterhammen
15:30 middaghapje (2 boterhammen)
18:00 avondeten
20:30 fruit.
Als ik tussendoor toch trek krijg eet ik een rijstwafel (desnoods met lightjam) of pak een glas water) enne gewoon weer lekker gaan sporten.
daar kunnen ze je ook bij helpen, als je net als ik de neiging hebt snel gewicht aan te komen dan moet er gewoon een knopje om qua levensstijl en eetgewoontes en daar kan een dieetist je ook uitstekend bij helpenquote:Op maandag 7 december 2009 21:03 schreef Gaarbaas het volgende:
Ik wil het liefst geen dieet volgen om af te vallen, maar meer bewegen en een normaal eetpatroon krijgen.
Ah dat wist ik niet.quote:Op maandag 7 december 2009 21:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
daar kunnen ze je ook bij helpen, als je net als ik de neiging hebt snel gewicht aan te komen dan moet er gewoon een knopje om qua levensstijl en eetgewoontes en daar kan een dieetist je ook uitstekend bij helpen
Zo'n moment had ik dus een jaar of 2 geleden ook. Alleen is het een maand of 6/7 geleden gewoon opgehouden.quote:Op maandag 7 december 2009 21:08 schreef Klonk het volgende:
Volgens mij heten die gasten ook geen dieetist maar voedingsdeskundige, bedenk ik me net pas. Mij hebben ze in ieder geval prima geholpen, uiteindelijk moet je het wel allemaal zelf doen natuurlijk. Maar de dreiging van mezelf elke dag een naald in mijn been rossen was voldoende bij mij om alles anders te gaan doen
Soms heeft een mens van dat soort wake-up momentjes nodig schijnbaar...
quote:Op maandag 7 december 2009 21:26 schreef Gaarbaas het volgende:
Morgen ga ik sporten.
Ik doe het morgen, omdat ik het hier heb gepost
Lekker sporten, ik kan het nu lekker thuis doenquote:Op maandag 7 december 2009 21:32 schreef BrandX het volgende:
succes gaarbaak!
Pffff, over alle begin is moeilijk gesproken... die hunkering naar lekker doch fout eten moet echt nog ff uit mijn lijf
Vanmiddag gesmokkeld met een portje kibbeling. Ik kon de geur gewoon ff niet weerstaanNu is dat niet zo erg een keer, maar gister was het avondeten al vette hap want concert Rammstein.
*zucht* morgen weer heul streng zijn tegen mezelfWoensdag weer sporten
komt me bekend voor, niet zozeer met vette hap (als ik nu naar de vetbak ga ben ik binnen een uur aan de racekak, mijn lichaam is die vettigheid niet meer gewoon) maar met een simpel iets als een reep chocolade, echt erg lastig soms...quote:Op maandag 7 december 2009 21:32 schreef BrandX het volgende:
succes gaarbaak!
Pffff, over alle begin is moeilijk gesproken... die hunkering naar lekker doch fout eten moet echt nog ff uit mijn lijf
Vanmiddag gesmokkeld met een portje kibbeling. Ik kon de geur gewoon ff niet weerstaanNu is dat niet zo erg een keer, maar gister was het avondeten al vette hap want concert Rammstein.
*zucht* morgen weer heul streng zijn tegen mezelfWoensdag weer sporten
ik vind thuis sporten of op een sportschool echt afgrijselijk, de hele tijd zit je tegen hetzelfde aan te kijken, fiets liever, zie je nog eens wat, wordt nog eens aangereden ofzo, of ik rij zelf tegen een paaltje aan, meer variatie...quote:Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Lekker sporten, ik kan het nu lekker thuis doenZojuist even 45 min cardio gedaan op mijn nieuwe sexy roeitrainer. Wel fijn dat ik een hartslag kan instellen en dat apparaat het daarop houdt (d.m.v. aanpassen van de weerstand) zodat ik optimaal mijn vetverbranding kan stimuleren.
Ik ook nietquote:
quote:Op maandag 7 december 2009 21:38 schreef Gaarbaas het volgende:
[..]
Ik ook niet
Ik heb nooit echt een goed uithoudingsvermogen gehad ivm astma.
Ik fiets meer
Heb er zin in eigenlijk
Jojo! Heb je 'n goede tijd gelopen?quote:Op maandag 7 december 2009 21:36 schreef Jojogirl het volgende:Ik ben er weer. Internet deed 't vanaf vrijdagvond niet. Iets met ondergelopen KPN kabel ofzo
Ondertussen had ik een iets te snoeperig Sint-weekend, maar heb ik gisteren wel m'n eerste 10 kilometer wedstrijd gelopen
Vanavond even rust, morgen weer Wii-en en dan woensdag weer lopen
Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijkquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:19 schreef Klonk het volgende:
niet te veel eten is geen goed uitgangspunt, gezond eten moet je uitgangspunt zijn, je lichaam heeft energie nodig en een hongerdieet helpt eventjes maar daarna heb je weer hetzelfde probleem
ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groentequote:Op dinsdag 8 december 2009 17:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met 'niet teveel eten' bedoel ik dat ik moet leren maat te houden. Ik schep rustig twee grote borden avond eten op namelijk.
begrijp me niet verkeerd hoor, geen kritiek enzo, vindt het keigoed dat je gewicht kwijt wil rakenquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:25 schreef Burdie het volgende:
Ik ga het voorlopig op deze manier doen, en dan evt. in het nieuwe jaar naar de huisarts.
Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier isquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
ook daar kan in principe niets mis mee zijn, ik maak voor 2 man 800 gram aardappels, 400 gram groente, of 300 gram pasta en groente![]()
zoals ik (al heeeeeeel vaak) heb geroepen, hup naar je huisarts die verwijst je naar een voedingsdeskundige van het groene kruis (zit standaard in je ziekenfondspakket) en die helpt je geheid een stuk beter dan (goed bedoeld) zelf zitten gokken wat gezond is voor je
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat voor iedereen de beste manier is
Ik zou erg kriebelig worden van zo'n voedingsdeskundige
En wij kunnen ook wel helpen door advies te geven, toch?
Dus welkom Burdie en succes
Zumba is trouwens erg leuk
Ik heb nog nooit SB gevolgd of iets andersquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik wordt kriebelig van mensen die wijsheid uit een boek van de slegte halen of sonja bakker miljonair maken terwijl je het advies gratis en voor niets kunt krijgen. Een advies van een voedingsdeskundige is altijd op jou specifieke geval gericht, op je eigen persoonlijke voorkeuren en bovenal gewoon betaalbaar, geen dure repen of shakes, poedertjes, allemaal pappen en nathouden meer niet. Terwijl het zo simpel kan...
Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen![]()
mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avondsquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:17 schreef Burdie het volgende:
Sporten is ook een goed idee inderdaad! Ik wil graag Zumba dansen gaan doen, heb de dvd's al in huis.
Ben jij ook aangekomen van medicijnen? Ik vind het zo flauw he, voel je je eindelijk mentaal weer een beetje lekker, is je lichaam ineens tonnetje rond geworden!
.
Maargoed, niks dat we niet kunnen fixen. Denk ik..
Hmm, je hebt op zich wel een punt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
Dus ik denk dat het voor een heel groot deel van de mensen wel de beste manier is, zeker als je over gewichten van 10 kilo of meer kwijt raken praat, onder begeleiding is dat soort dingen altijd verstandiger, op je lichaam moet je geen roofbouw plegen![]()
ik heb vanaaf gebakken visquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
mijn stofwisseling deed zijn werk al jaren niet goed meer door medicijnen. Kwam al jaren niet meer aan maar wat ik ook probeerde (inclusief begeleiding en sporten) afvallen deed ik niet. Nu ben ik sinds juli ofzo medicijnvrij en ben ik aug begonnen met netter eten (wel lekker koken 's avonds) en hardlopen en ben langzaam aan het afvallen. Langzaam is goed, mijn lichaam kan het prima volgen dan en zo blijft het ook leuk.
Nu weer de keuken in, maak bonenburgers vanavond: gemashte bonen, met verse koriander, gemalen komijn, mixje van gebakken uitjes, knoflook en een chilipeper, spinazie. Burgers van maken, die grillen en op een broodje eten met sla en een sausje van griekse yoghurt, verse koriander en knoflook
Wie zegt dat afvallen alleen maar saai eten is en wortels knagen ?
Ik ook!quote:
Geen honger gehad vandaag?quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:
Ochtend: Knäckebröd x2 met sandwich spread komkommer beleg.
Middag: Knäckebröd x2 met abrikoos jam beleg.
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.
2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
das niet veel zegquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Geschmack het volgende:
Ochtend: Knäckebröd x2 met sandwich spread komkommer beleg.
Middag: Knäckebröd x2 met abrikoos jam beleg.
Avond: 2 gehakt balletjes met schep rijst, 1 1/2 gebakken aardappelen en klein stapeltje rode bieten.
2 uurtjes gewandeld vandaag. Ben nog iets te zwaar om te gaan joggen zoals veel van jullie.
Lang niet achter de Wii wezen "sporten". Stom nieuw spel, waar je weinig hoef te bewegen.
Dat dus....quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
een vitaminepilipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?
lijkt mij niet erg gezond.
Die nam ik al voor mijn dieet. In mijn koken werd/word met geen van de "regels" rekening gehouden. Is ook precies waarvoor ze zijn. In heel mijn familie word er eigenlijk niet rekening mee gehouden en de opa van mijn moeder is 100+ geworden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef DarkElf het volgende:
een vitaminepilipv gewoon genoeg groenten en fruit en vezels en eiwitten en vetten?
lijkt mij niet erg gezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |