James1988 | zondag 15 november 2009 @ 23:14 |
Hier alweer deel 192 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim) Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen) Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten. De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. De HSL-Zuid Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios Afkortingen Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon, vraag dan gewoon even wat het betekent. Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
James1988 | zondag 15 november 2009 @ 23:16 |
M.a.w.: lets get ready to rrrrrruummmmbbbbbllleeeeeee!!! In uw linkerhoer, Comorra Eurlings, bekend van de kilometerheffing, kilometers asfalt en 4,5 miljard voor het spoor. In uw rechterhoek, zijn Belgische collega, bekend om... euhm... naja... euhm. De inzet: het 4e V250-treinstel wat de NMBS moet bestellen, maar weigert te doen. Fight! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2009 @ 23:20 |
Ik zal is openen met een foto. In de verte ligt het station van Albufeira (Portugal)![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2009 23:20:53 ] | |
NikkelCobalt | zondag 15 november 2009 @ 23:22 |
Doe mij ook maar een V250 | |
greavy | zondag 15 november 2009 @ 23:30 |
quote: ![]() Eigelijk.. Liever een andere..De Zefiro ![]() Veel strakker en mooier uiterlijk ![]() | |
admiraal_anaal | zondag 15 november 2009 @ 23:32 |
Ik zag de Fyra vorige week voor het eerst maar werkelijk wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht is dat toch ![]() | |
NikkelCobalt | zondag 15 november 2009 @ 23:36 |
quote:Strakker, alsmaar strakker worden die treinen. AGV, Zefiro. Het is net of je Marijke van Helwegen (wordt ook alsmaar strakker) vergelijkt met een Ferrari (V250) Bovendien is de V250 als een speciaalbier. Dat moet je leren waarderen ![]() | |
James1988 | zondag 15 november 2009 @ 23:44 |
quote:Hoeveel betaalt AnsaldoBreda jou per maand? | |
NikkelCobalt | zondag 15 november 2009 @ 23:46 |
quote:Ik doe het geheel vrijwillig voor zo'n mooie trein. En jij staat onder contract bij Alstom? | |
Palmboom313 | zondag 15 november 2009 @ 23:57 |
gaat de slet weer rijden met de nieuwe dienstregeling? | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 00:06 |
![]() Een Neueł te Haarlem staat gereed als Sneltrein naar Breda. | |
Peter | maandag 16 november 2009 @ 00:06 |
En hoe zit het nu met de treinen vanaf Den Haag centraal ri noord/oost? Komt daar nu een internationale bij, extra of in plaats van? ![]() | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 00:07 |
Den Haag krijgt een shuttle naar Breda en Brussel. ![]() | |
James1988 | maandag 16 november 2009 @ 00:12 |
Maar verliest de Thalys. Er is sprake van de pimpel door te trekken naar Den Haag, maar of dat al zeker is? | |
trainfreak | maandag 16 november 2009 @ 00:12 |
Bij gebrek aan mooie foto's van de laatste tijd ben ik genoodzaakt deze schaamteloze post te plaatsen.. | |
Peter | maandag 16 november 2009 @ 00:26 |
quote:Dat is zuid ![]() quote:De pimpel bedoelde ik jah. Als die gaat rijden ga ik met m'n OV-kaart daar lekker in naar deventer ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 16 november 2009 @ 02:41 |
James en ik zijn tot de conclusie gekomen dat de beste oplossing voor NS-Hispeed de volgende is:![]() | |
James1988 | maandag 16 november 2009 @ 02:43 |
Maar dan ook op die schaal. | |
NikkelCobalt | maandag 16 november 2009 @ 02:59 |
Maar de DD-AR zit al zo kut. En dan zit het nog kutter ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 16 november 2009 @ 06:28 |
Ik vind die V250 best lelijk. ![]() En oh ja, morgen weet ik bijna zeker of ik een baan in de spoorwegwereld heb. ![]() | |
Guppy | maandag 16 november 2009 @ 06:47 |
Spannend! | |
Brembo | maandag 16 november 2009 @ 07:08 |
quote:Hoeveel van die V250's zijn er ondertussen al geproduceerd, want als het aantal nu nog op twee staat vrees ik dat we beter voor een alternatief kunnen zoeken. Ik denk trouwens wel dat er een significant verschil zit tussen de ICE en de V250 qua kosten, alleem al om de snelheid. | |
Fred2 | maandag 16 november 2009 @ 08:57 |
quote:Denk dat de ontwerper van de V250 ook een stuk goedkoper was dan die van de ICE. | |
dennistd | maandag 16 november 2009 @ 09:01 |
Tijd Voor een Plaatje![]() | |
Crientj | maandag 16 november 2009 @ 09:35 |
![]() De CTA hier is kapot ;o Flapje losgelaten. ;{ | |
bork | maandag 16 november 2009 @ 10:26 |
Mist en koud in Alkmaar![]() | |
dennistd | maandag 16 november 2009 @ 10:37 |
Wat een lekker gevarieerd aantal treinen staan daar toch ![]() | |
SpeedyRich | maandag 16 november 2009 @ 11:55 |
quote:Zouden die allemaal standby staan of gewoon dood ? | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 12:02 |
quote:Vorige week stond er naast de VIRM een setje DDM-1 en een SGMm-II | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 12:02 |
tvp | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 12:03 |
quote:allemaal standby. In de spits is het daar vrij leeg normaal gesproken | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 12:04 |
quote:Afgelopen week ook voor het eerst gezien ja. Het was al donker toen ik het ding zag, maar de glazen van mijn bril knapten er toch bijna van. Zo lelijk is het gedrocht | |
Mkr | maandag 16 november 2009 @ 12:28 |
quote:foto? ![]() tvp | |
James1988 | maandag 16 november 2009 @ 13:39 |
quote:In ieder geval 2 (die in ons land zijn), hoeveel er in Italië staan weet ik niet, daarvoor moet je 'even' in Pistoia gaan kijken bij de fabriek. | |
Hr-Flip | maandag 16 november 2009 @ 13:52 |
![]() | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 13:55 |
Wat een mooie Koplopers in het donker. ![]() | |
James1988 | maandag 16 november 2009 @ 14:00 |
AnsaldoBreda schrijft dat ze samen met Stadler een aanbesteding hebben gewonnen. Het gaat om 32 FLIRTs en 2 GTWs, Stadler zal de tractieverzorgende rijtuigen leveren, AnsaldoBreda het overige dood gewicht. | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 14:02 |
quote:Dat worden mislukte treinstellen ![]() Bij alles waar die Italianen zich mee bemoeien gaat wel iets flink mis | |
James1988 | maandag 16 november 2009 @ 14:05 |
quote:Twitter / @NSHispeed Hopelijk een heel stuk beter, met minder uitval en vertraging enzo. Medio 2010 is juni, dus rond de jaarlijkse wijziging van 14 juni kan het zijn dat IC Brussel komt te vervallen en er alleen maar met Fyra gereden wordt? Slechte zaak. | |
MassimO | maandag 16 november 2009 @ 16:17 |
quote:Rommel genoeg op dat terein , helaas valt er weinig te herkennen. ![]() http://maps.google.nl/maps/mpl?layer=c&moduleurl=http://maps.google.nl/help/maps/streetview/mapplet.html&mapclient=google&utm_campaign=nl&utm_medium=ha&utm_source=nl-ha-emea-nl-sk-svn&utm_term=google%20street%20view | |
IntercityAPT | maandag 16 november 2009 @ 17:37 |
quote:Wauw, en geen ICMm te bekennen! ![]() | |
Sjoegerd | maandag 16 november 2009 @ 18:07 |
quote:Koploper ![]() | |
Hr-Flip | maandag 16 november 2009 @ 19:24 |
quote:Klopt foto is gemaakt in 2005 ![]() | |
Zug-Chef | maandag 16 november 2009 @ 19:48 |
Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie. | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 20:02 |
quote:Uhmzz dat kaartje had me idd niet zo geboeid toch al betaald, alleen vals OV volgens mij betalen we dat met zijn allen? Enja soms denk ik, collega's wil je nou de mensen uit of in de treinen hebben? | |
IntercityAPT | maandag 16 november 2009 @ 20:06 |
quote: ![]() ![]() | |
IntercityAPT | maandag 16 november 2009 @ 20:08 |
quote:Ben jij een conducteur? | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 20:11 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 20:20 |
Bewust reizen op een verkeerd kaartje is te vergelijken met het tanken zonder te betalen. Beide niet te accepteren. | |
James1988 | maandag 16 november 2009 @ 20:26 |
Zeg Fles, had je deze al?quote: | |
Darkwing_Duck | maandag 16 november 2009 @ 20:33 |
quote:deze wel http://arthur.rides.nl/rer.mp3 | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 20:33 |
quote:Dat bedoel ik over de OV kaart, maar het kruidvatkaartje ja is al betaald en voor die prijs ga je niet van arnhem naar nijmegen. | |
Geqxon | maandag 16 november 2009 @ 21:09 |
![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 16 november 2009 @ 21:15 |
Hartstikke nep natuurlijk ![]() | |
dennistd | maandag 16 november 2009 @ 21:19 |
Volgens een topic op somda zal er zaterdag een DM'90 over de VSM lijn gaan. Het zou gaan om een rondje Ut - Amf - Apd - Bbg - Dr - Ah - Ut. Het stel zou de 3401 (NS Regio) worden. | |
ReisT | maandag 16 november 2009 @ 21:19 |
quote:Voorlopig komt er niets, dat verandert pas als er 5 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijden. Komt er vast niet meer van vóór dienstregeling 2011. Dan krijg je dus 2x/u Den Haag-Amsterdam en 2x/u Den Haag-NoordOost (pimpel incluis). quote:Als je met Fyra de V250 bedoelt: no way. Je kan hoogstens verwachten dat tegen juni de TRAXX eindelijke eens goedgekeurd is voor ETCS level 2 en dat dus de Benlux dan over de HSL kan gaan rijden. | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 21:20 |
quote:Je laat het van het traject afhangen of je bekeurt of niet? | |
ewyb | maandag 16 november 2009 @ 21:33 |
Beste treinenfans, Ik heb vandaag een kaartje bij de NS automaat gekocht van Gronau (gr) naar DORTMUND. Op het kaartje staat o.a. via Muenster. Nu rijden er twee maatschappijen van Gronau (gr) naar DORTMUND namelijk: Arriva met de PEG (rechtstreeks) DB met DB Reginal (men moet in Muenster overstappen) Mag ik met dit NS buitenland kaartje niet met de PEG naar Dortmund? Zo niet, mag ik dan wel met de aansluitende IC van Muenster naar Dortmund?"OF moet ik (lang) wachten op een RB/RE? | |
dennistd | maandag 16 november 2009 @ 21:55 |
Vreemd dat dat ding je via Münster geeft, rechtstreeks is namelijk 3 minuten sneller... Sowieso zal het bij een Duitse automaat een stuk goedkoper zijn denk ik | |
James1988 | maandag 16 november 2009 @ 22:00 |
quote:Ik bedoelde het merk Fyra, niet de V250-treinen. Die verwacht ik sowieso lange tijd nog niet in dienst. Wat ik een tijdje terug ergens las, was dat naar verwachting rond april 2010 de ETCS Level 2-goedkeuring voor die Traxx'jes te verwachten zou zijn. Dan kan daarna ook Amsterdam - Rotterdam naar Level 2 en kan Thalys ook 300 halen tussen die steden. Dat per juni 2010 de Benelux dan onder de Fyra-naam over de HSL gaat, met de bijbehorende tarieven, is dan te verwachten. NS Hispeed en NMBS willen van de huidige Benelux af, dat is al jaren bekend. Het is de vraag, wat ervoor in de plaats gaat komen. | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 22:00 |
Met DB Niederlande Spezial met ICE over Arnhem en Duisburg naar Dortmund voor 19 euro. ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 22:01 |
quote:En dat weet je broer natuurlijk niet ![]() | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 22:03 |
Hij ook echt zomaar ff random kaartje kopen zonder mij het even te laten regelen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 22:04 |
Altijd eigenwijs die jonge. Ben hem wel eens tegengekomen | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 22:06 |
Klopt ja. ![]() Maar moet zeggen, een duidelijk antwoord op z´n vraag heb ik ook niet. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2009 @ 22:09 |
quote:Ha! Nee ![]() ![]() | |
ewyb | maandag 16 november 2009 @ 22:11 |
Ik ben geen pauper die zijn reisje maanden van te voren kan plannen tegen Niederlande Spezial tarief ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2009 @ 22:15 |
Wat voor pauper dan wel? SPOILER | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 22:18 |
quote:Koop dan gewoon ICE High Flex 1e klas voor een paar meijer. ![]() | |
Oom_Agent | maandag 16 november 2009 @ 22:20 |
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden. ![]() Den Helder - Köln ![]() ![]() ![]() Amsterdam - Nijmegen - Kranenburg - Klagenfurt Op de nieuwe en nog 1 deel van de oude spoorbrug te Nijmegen ![]() ![]() Luxemburgs CFL rijtuig te Zandvoort ![]() ![]() | |
ewyb | maandag 16 november 2009 @ 22:21 |
Gewoon paar meyer lappen! Dan hoef ik ook niet tussen de paupers in de 2e klas ![]() | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 22:23 |
Die foto´s ![]() ![]() | |
bork | maandag 16 november 2009 @ 22:24 |
quote:Nice, I like ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2009 @ 22:24 |
Wauw, lekkere platen O_A ![]() ![]() | |
Oom_Agent | maandag 16 november 2009 @ 22:29 |
Bedankt, mis deze verbindingen /treinen / rijtuigen nog dageljks. ![]() | |
greavy | maandag 16 november 2009 @ 22:34 |
![]() De Glacier Express. Rijdende in Zwitsersland tussen St.Moritz en Zermatt e.d. of Piz Bernina tot the Matterhorn. Je ziet er veel, je komt over 291 bruggen, door 91 tunnels en door het Oberalpen. | |
ReisT | maandag 16 november 2009 @ 22:37 |
quote: | |
Ireyon | maandag 16 november 2009 @ 22:40 |
quote:Minder treinen, meer overstappen en langere reistijden. | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 22:41 |
quote:Nice | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 22:43 |
quote:Hey als jij nou is gewoon lekker gaat studeren waarvoor je student bent, laat ik de treintjes wel rijden ![]() ![]() ![]() | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 22:49 |
Hoeveel internationale tickets kom je op een gemiddelde trein tegen? | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2009 @ 23:01 |
quote:Lekker gaar font wel ![]() ![]() | |
Socios | maandag 16 november 2009 @ 23:06 |
Lachen actie. Was nog meer lachen geweest als ze er weer Hilversum NOS van gemaakt hadden. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2009 @ 23:06 |
Toch is het wel raar dat die in Hilversum er maar een paar uur gehangen heeft. Deze situatie heeft serieus een volle werkweek geduurd namelijk. ![]() | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 23:06 |
quote:LOL zei is van mijn selectie, maar meteen doorgegaan naar service en veiligheid. ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 16 november 2009 @ 23:08 |
quote:Die 1200 ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 november 2009 @ 23:13 |
quote:Die in Groningen (of was het Loppersum) heeft enkele dagen tot iets meer dan een week geduurd ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2009 @ 23:15 |
Deze heeft wel meerdere weken zo gehangen geloof ik ![]() | |
Koen66 | maandag 16 november 2009 @ 23:16 |
quote:Geweldig..... Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik jaaaaaaren terug met mijn grootvader (RIP) naar de Marinedagen in Den Helder ben geweest en de terugreis zo puzzelde dat we die trein terug hadden. Begin jaren 80 zal t geweest zijn... Ik word oud ![]() | |
Geerd | maandag 16 november 2009 @ 23:17 |
quote:Geweldig | |
sander89 | dinsdag 17 november 2009 @ 01:47 |
Ben nu echt beetje serieus begonnen voor mijn wintersport/trein vakantie te plannen voor december. De plannen zijn nu. 1 dag reizen Amsterdam - Basel ICE3 Basel - Zurich IR 3 dagen reizen Zurich - Salzburg Route welke treinen? 1 Dag reizen Salzburg - Munchen Railjet. ![]() Munchen - Frankfurt ICE? Frankfurt - Amsterdam ICE3 Hopelijk heeft iemand goede tips over mooie treinroutes van Zurich naar Salzburg? Al zijn er niet veel routes mogelijk, maar kan wel aantal mooie zijtakken in van de spoorlijn die loopt van Zurich naar Innsbruck. Halverwege die route zal ik dan ergens een paar dagen blijven in een ski gebied. | |
greavy | dinsdag 17 november 2009 @ 07:47 |
Man word bijna 2keer door trein geraakt (Video) ![]() ![]() Zo kan het dus ook ![]() | |
Fixers | dinsdag 17 november 2009 @ 08:56 |
Na de ontsporing in Rotterdam een poosje terug was er sprake van dat de aansluit op de hsl bij geldermalsen maar beperkt gebruikt zou kunnen worden. Ik kan nu. Bevestigen dat vanuit geldermalsen de betuweroute in oostelijke richitng opgereden kan worden. Is dan wel weer jammer dat ze daarvoor in de ochtendspits een intercity stilzetten om een losse stopmachine voorlangs te laten kruizen. Knap staaltje vingerverven weer... | |
dennistd | dinsdag 17 november 2009 @ 10:06 |
De HSL bij Geldermalsen? Bedoel je niet de Betuweroute? ![]() Officieel heet het Meteren daar, maar het is in de buurt van Geldermalsen. | |
Koen66 | dinsdag 17 november 2009 @ 11:26 |
rofl ![]() http://www.volkskrant.nl/(...)_dreigen_met_rechter " In de toekomst moeten treinen met zo'n 300 kilometer per uur over de lijn gaan razen. Door technische problemen met het beveiligingssysteem worden de eerste hogesnelheidstreinen van het type Thalys pas in de tweede helft van volgend jaar geleverd. " | |
KapiteinT | dinsdag 17 november 2009 @ 11:54 |
quote:Haha, ik geloof dat ze een stuk of 3 dingen door elkaar halen... ![]() | |
Socios | dinsdag 17 november 2009 @ 12:32 |
quote:Leuk! quote:Via Innsbruck Hbf is eigenlijk de enige echte verbinding tussen Zwitserland en Oostenrijk. Is af te leggen in een Eurocity of een Railjet. Over evt. zijtakken of verblijfplaatsen heb ik niet echt tips. quote:München Hbf - Frankfurt (Main) Hbf kan via Nürnberg Hbf met ICE-3 of Stuttgart Hbf met ICE-1 of tot Frankfurt Flughafen met ICE-3. Via Nürnberg Hbf geniet mijn voorkeur om de mindere stops, de kortere reistijd, de ICE-3 en het stukje over de Neubaustrecke Ingolstadt - Nürnberg Hbf met 300 km/u. Zelf heb ik een vergelijkbare reis gepland en inmiddels geboekt. Schema post ik nog binnenkort. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 november 2009 @ 13:46 |
Bij het volgende filmpje wat ik gemaakt heb wil ik benadrukken dat ik niet stout ben geweest | |
davidov2009 | dinsdag 17 november 2009 @ 14:09 |
quote:... en struikelde bij het weglopen over de rails en kwam met z'n hoofd op de tussenliggers terecht. Traumatische hersenbloeding leidde binnen enkele minuten tot de dood ![]() | |
Geerd | dinsdag 17 november 2009 @ 14:28 |
dwarsliggers | |
Irritatie100 | dinsdag 17 november 2009 @ 16:28 |
Was er iets aan de hand in Vlaardingen ofzo? Ik kom vanmiddag met de Sprinter aan op Vlaardingen Oost. Er werd omgeroepen dat er controle zou zijn. Ik denk dus uitgangcontrole, is heel vaak daar. Dan staan er 3 conducteurs bij de uitgang en dat is het. Nu rijdt de trein het station binnen, minstens 20 conducteurs en 10 agenten die er staan ![]() | |
Crientj | dinsdag 17 november 2009 @ 16:38 |
Ieh, dat is eng. ;o | |
davidov2009 | dinsdag 17 november 2009 @ 16:48 |
quote:Uiteraard ![]() | |
Yreal | dinsdag 17 november 2009 @ 17:37 |
![]() Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation ![]() ![]() Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Brembo | dinsdag 17 november 2009 @ 17:48 |
quote:Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzetten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 november 2009 @ 17:50 |
quote:Als je zo'n nieuwe CTA hebben dan staat er En verder ... | |
greavy | dinsdag 17 november 2009 @ 18:54 |
Gaat lekker met die internationale treinen ![]() Thalys naar Amsterdam van 18.?? mag je te Rotterdam Centraal niet instappen, ook al heb je een ticket.. Tevens heeft ie +17 ... Wat beleven we nu? Tevens rijd de IC naar Brussel(18.55 uit Rotterdam) vandaag niet. Zo zijn er nog meer vertragingen te vinden.. | |
greavy | dinsdag 17 november 2009 @ 19:27 |
quote:Ze zijn laks daarmee dus.. Mij lijkt dat het melden van de gevaarlijke stoffen op het rangeerterrein standaard is, en je niet zomaar verzuimd.. Het is in dit geval toch een standaard handeling lijkt mij? | |
Peter | dinsdag 17 november 2009 @ 19:33 |
quote:Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n scherm ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 november 2009 @ 20:49 |
quote:Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'. Je kunt ook geen ticket Rotterdam - Amsterdam kopen voor Thalys. | |
Ofyles2 | dinsdag 17 november 2009 @ 20:51 |
quote:Herstel: fuckingnimby's. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 november 2009 @ 21:37 |
![]() Silence ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 november 2009 @ 21:41 |
Hij heeft hem eindelijk hoor ![]() | |
trainfreak | dinsdag 17 november 2009 @ 21:43 |
quote:Proficiat! Hoeveel moet je er nu nog in België? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 november 2009 @ 21:55 |
quote:Ik denk 10 ![]() Maar komend weekend wat opveegwerk, en dan nog 7. 7 makkelijken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 november 2009 @ 21:59 |
quote:Deze was niet echt moeilijk trouwens ![]() | |
Yreal | dinsdag 17 november 2009 @ 22:01 |
quote:En dat voor iphone foto's Resizing is hard ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 november 2009 @ 22:02 |
Zevenaar-Doetinchem (vul maar in) | |
greavy | dinsdag 17 november 2009 @ 22:12 |
quote:Dat wist ik niet. Bedankt voor de info! ![]() En der zit der weer iemand onder de trein, tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders. Dit is dus op de Merwede-LingeLijn Aldus NS | |
Socios | dinsdag 17 november 2009 @ 22:16 |
Van Brussel naar Oostende kan ft. mag ook niet met de Thalys. Net als van Namen naar Luik. Om maar een paar voorbeelden te noemen. ![]() | |
greavy | dinsdag 17 november 2009 @ 22:28 |
quote:"rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring." Daar kunnen ze ook nooit iets goed repareren lijkt t wel ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 november 2009 @ 22:34 |
Ze repareren het ook niet volgens mij, ze wachten gewoon tot de storing weer verdwijnt ![]() | |
greavy | dinsdag 17 november 2009 @ 22:43 |
quote:Ja, dat kan ook wel eens:D En daarom komt die storing steeds terug ![]() | |
Ireyon | dinsdag 17 november 2009 @ 23:02 |
quote:'k Kwam er afgelopen weekend langs met de auto, moet zeggen dat het er (voor een Belgisch station) erg netjes uitziet ![]() | |
Socios | woensdag 18 november 2009 @ 02:02 |
Vanaf welke datum kan ik het nieuwe Spoorboekje kopen? | |
sander89 | woensdag 18 november 2009 @ 14:28 |
Zelf ook verder gezocht naar een mooie spoorlijnen die ik kan nemen op mijn treinreis van Zurich naar Innsbruck. Als er nog tips zijn hoor ik ze graag. Voorlopig is het geworden in een dag Zurich - Tirano, Tirano via Klosters naar Feldkirch De Albulabahn en de Bernina-Bahn schijnen super te zijn. Snelle paint. ![]() ![]() Groen: Heenweg Geel: Heen en terugweg Blauw: Terugweg Moet nog wel een aantal dingen uitzoeken, maar ik heb er al erg zin in. ![]() Info @ WIKI | |
greavy | woensdag 18 november 2009 @ 15:24 |
![]() ![]() Dit is als ik me niet vergis de JR500. Deze rijd op het Shinkansen netwerk, in Japan. Het is ook nog eens de snelste (?) trein. Die trein is beter dan de V250 ![]() | |
Socios | woensdag 18 november 2009 @ 15:30 |
Lachen hoor, maar dan vind ik zelfs de V250 mooier. ![]() Hoe hard kan ´ie? | |
Dr_Flash | woensdag 18 november 2009 @ 15:39 |
quote:Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit ![]() ![]() | |
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 18 november 2009 @ 15:40 |
quote:Die kan ik zeker aanbevelen! Vooral de Bernina is erg mooi ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 18 november 2009 @ 15:47 |
quote:Klopt. De Shinkansen 700 / N700 vind ik dan wel wat minder strak uiterlijk.. Vooral de voorkant. Oordeel zelf. ![]() De designspeed van de Shinkansen 500 is 320km/h. Dit is ook bij de 700 series. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 18-11-2009 15:52:40 ] | |
greavy | woensdag 18 november 2009 @ 16:14 |
quote:Hij was er vandaag alweer! quote:Binnen 24uur al de 2e keer ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 18 november 2009 @ 18:05 |
quote:Ging echt nergens over die vertraging. Eerst 20 minuten wachten in wehl. Kom je op doetinchem kun je ook nog 30 minuten wachten omdat er geen trein naar winterswijk gaat ![]() En dan had je de heenweg ook al 10 minuten vertraging ![]() | |
Crientj | woensdag 18 november 2009 @ 18:34 |
Zo dat was even lekker. ![]() Damn. 3 kwartier gewacht voor beide overgangen hier vanwege deze storing; Tussen Den Dolder en Bilthoven rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring. | |
dennistd | woensdag 18 november 2009 @ 18:41 |
Nou, ik had het wel geweten (als ik met de fiets zou zijn dan he) | |
Crientj | woensdag 18 november 2009 @ 18:43 |
quote:Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan. | |
Sjoegerd | woensdag 18 november 2009 @ 18:43 |
quote:Ik had er geen last van ![]() | |
greavy | woensdag 18 november 2009 @ 19:29 |
quote:Als der geen trein was, had ik dus wel doorgefietst of gelopen. Anders wacht je wel heel lang ![]() | |
Socios | woensdag 18 november 2009 @ 19:40 |
Een spoorboom is geen voetgangersverkeerslicht! | |
Ireyon | woensdag 18 november 2009 @ 21:57 |
quote:WAT DE NEUK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat mij betreft de mooiste trein ooit ![]() | |
greavy | woensdag 18 november 2009 @ 22:12 |
quote:Ja, dat zou ik ook denken ![]() De V250 is toch geen gezicht? Een lomp uiterlijk bij een lomp bedrijf(NS HiSpeed) | |
Irritatie100 | donderdag 19 november 2009 @ 09:40 |
Ik zat laatst in een ICM van Ut naar Rtd, zitten er gewoon stopcontacten in ![]() Voortaan toch de laptop mee als ik weer in die buurt moet werken ![]() | |
KapiteinT | donderdag 19 november 2009 @ 09:58 |
quote:Dan zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft. ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 19 november 2009 @ 10:00 |
quote:Was idd de 4444 ![]() Ik dacht al: dat me dit nog nooit is opgevallen ![]() Die trein is btw echt achterlijk druk altijd, welk moment van de dag je ook gaat ![]() | |
Fixers | donderdag 19 november 2009 @ 10:14 |
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen. | |
Peterselieman | donderdag 19 november 2009 @ 10:15 |
quote:Dat was vroegah. Tegenwoordig rijdt in de ambtenarentrein 2x VIRM. Elke dag dus 8 tot 12 bakken dubbeldeks | |
Hr-Flip | donderdag 19 november 2009 @ 10:28 |
quote:uhmmm inderdaad dat was vroegâh, tegenwoordig is die tA bak, gewoon weer een mB bak Oftewel gewoon weer een 2e klas rijtuig. Maar dan met gordijntjes en stopcontacten. Het nummer 4444, blijft hij gewoon houden, want om hem weer 4231 te noemen, moet de NS / NedTrain teveel systemen hernoemen. | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2009 @ 10:34 |
quote: quote: ![]() Socios is gek ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 19 november 2009 @ 11:20 |
quote:Helaas zal je die lange sets minder zien, de meeste zijn verkort om Kodama's te rijden vanuit Fukuoka ter vervanging van de afgevoerde serie 0. Daar rijden ze 285, al is dat altijd nog beter dan de 220 die de ouwe serie 0 kon halen ![]() In Nozomi's heb ik nog 1 set gezien, hier is de 700/700N-serie nu praktisch alleenheerser, de serie 300 is Hikari-only geworden (zelfs met serie 700 erbij). | |
Ou-Tannu | donderdag 19 november 2009 @ 15:50 |
quote:ze kunnen beter de meldingen aanpassen... ![]() houd standaard rekening met 60 min extra reistijd door mogelijke sein en wisselstoringen.. mogelijk ondervind u helemaal geen hinder ![]() | |
greavy | donderdag 19 november 2009 @ 15:54 |
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen op z24.nl dat Bombardier waarschijnlijk 860 treinen mag gaan bouwen voor de Franse spoorwegmaatschappij SNCF. Elke trein heeft een capaciteit van minimaal 500 mensen. De totale order ligt rond de 8 miljard. Alstom wou deze bouw ook hebben, maar lijkt de slag verloren te hebben. Bombardier overtreft Alstom voor bouw Franse treinen | |
Peterselieman | donderdag 19 november 2009 @ 17:19 |
Een stukje over de Railhopper: http://autobussen.blogspot.com/2009/11/ns-railhopper.html | |
Ou-Tannu | donderdag 19 november 2009 @ 19:06 |
quote:vrij common verhaal ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 november 2009 @ 20:04 |
quote:Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn. | |
Peterselieman | donderdag 19 november 2009 @ 20:05 |
quote:Klopt. Ik haalde het aan omdat ik het verdwijnen van de treinstellen wel jammer vind. | |
Ofyles2 | donderdag 19 november 2009 @ 20:17 |
quote:Shinkansen-treinstellen worden in het algemeen slechts 15 jaar ingezet op hogesnelheidstrajecten, daarna worden ze doorgeschoven naar minder belangrijke spoorlijnen. | |
Zug-Chef | donderdag 19 november 2009 @ 21:59 |
Paarden..... Wow![]() In de loop van de ochtend kregen de kleine paardjes steeds meer interesse in de twee fotografen die vanuit het noorden vandaag in Reuver off all places aan het fotograferen waren. Een van de paardjes poseert hier gewillig voor de fotograaf terwijl twee anderen lekker van het zonnetje genieten. Ze blijken geen interesse te hebben in de voorbij razende Veolia-trein, bestaande uit Velios 352 en 202, als stoptrein Nijmegen-Roermond. Donderdag 19 november 2009 | |
Brembo | donderdag 19 november 2009 @ 22:43 |
quote:Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaan ![]() | |
trainfreak | donderdag 19 november 2009 @ 23:16 |
Misschien gaat het wel gewoon over 860 rijtuigen... Maar dan klopt de rest van het bericht niet meer (500 plaatsen), tenzij het meerdeks materieel is ![]() | |
greavy | donderdag 19 november 2009 @ 23:40 |
quote:Ik denk dat het 4 of 5 baks materiaal zal worden, alhoewel 500 passagiers per trein bij 5 baks komt op 100 plaatsen per bak. Dit is denk ik redelijk goed haalbaar. En ja, 860 treinen is enorm.. lang.. en duur ![]() Hebben ze wat te doen bij Bombardier, want het moet in 2013 af. | |
James1988 | donderdag 19 november 2009 @ 23:54 |
Gelukkig is Bombardier Transportation wel een megabedrijf met meer dan 30.000 medewerkers (waarvan > 23.000 in Europa) dus qua mankracht komen ze niet tekort. Ik zie Stadler zo'n mega-order nog niet snel aannemen. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2009 @ 09:26 |
quote:Of Ansaldo-Bliksem ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2009 @ 09:53 |
quote:Morgen, zaterdag 21-11 ![]() VDU-houders: Denk om de kortingsbon in Spoor ![]() | |
Jump | vrijdag 20 november 2009 @ 12:30 |
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342 Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml | |
trainfreak | vrijdag 20 november 2009 @ 12:39 |
quote:Een geluk dat het een bijna lege trein was. Had die volgezeten dan waren er ongetwijfeld meer doden gevallen. | |
sander89 | vrijdag 20 november 2009 @ 13:22 |
Mooie plaat uit: Engeland loopt onder na zware neerslag![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 november 2009 @ 13:23 |
quote:Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen. | |
Jump | vrijdag 20 november 2009 @ 13:40 |
quote:Dit in de spits met een vol treinstel zou een ramp geweest zijn. | |
trainfreak | vrijdag 20 november 2009 @ 14:38 |
Nog een artikel over het ongeval: http://www.demorgen.be/dm(...)rein-in-Bergen.dhtml Edit: foto's op http://knack.rnews.be/cmp(...)-beeldreportage.html [ Bericht 27% gewijzigd door trainfreak op 20-11-2009 18:18:41 (toevoeging link) ] | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2009 @ 18:42 |
![]() Ziet er niet goed uit ![]() | |
IntercityAPT | vrijdag 20 november 2009 @ 19:32 |
Ik zag daarnet wel iets heel merkwaardigs: Koploper 4217 reed met zo'n gele afdekplaat voor de koppeling rond. Ik dacht dat men dat nooit meer deed? | |
Ofyles2 | vrijdag 20 november 2009 @ 19:33 |
Misschien sprong de wissel plosteling in een andere stand? Dat zou ook kunnen. | |
dennistd | vrijdag 20 november 2009 @ 19:33 |
Morgenmiddag even richting Apeldoorn en Dieren voor de DM'90 die de VSM-lijn op gaat (12u erop in Apeldoorn, 15.30u eraf in Dieren). Toevallig las ik vanmorgen dat er in een hal naast Apeldoorn de Maten morgen een modelspoorbeurs is, dus daar ga ik tussendoor mooi even langs ![]() | |
Jump | vrijdag 20 november 2009 @ 19:34 |
Hier staan meer en grotere foto's: http://www.hln.be/hln/nl/(...)ramp-in-Bergen.dhtml | |
dennistd | vrijdag 20 november 2009 @ 19:34 |
quote:Normaal niet nee, maar misschien vond deze machinist het wel leuk? ![]() | |
IntercityAPT | vrijdag 20 november 2009 @ 19:40 |
Tja, op rangeerterreinen zie ik het ook wel eens, maar in de normale dienst eigenlijk nooit. De reden hiervoor is dat treinen dan sneller kunnen aan-en afkoppelen. Dat is natuurlijk flauwekul, want op grote stations staan die treinen toch al een belachelijke 5/10 minuten stil. Sommige mensen noemen die afdekplaten trouwens 'bh's' ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 november 2009 @ 20:00 |
quote:Je gaat Sinterklaas op de foto zetten? | |
Hr-Flip | vrijdag 20 november 2009 @ 20:21 |
Is zelfs een vakterm, BH, hoedje, of afdekplaat. Ze worden nu alleen gebruik, als de koppeling defect is, is er geen BH meer aanwezig, dan een vuilniszak. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2009 @ 20:40 |
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik). Er liggen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2009 @ 20:49 |
quote:Je hoort gewoon aan alle kanten allerlei speculaties ![]() het materieel (remmen kapot?) iets als ARR logfiles gesprekken tussen mcn en trdl en zo zijn er nog wel meer vragen. Maar NU al dat er niet geremd is. Ze zijn wel erg hard op zoek naar een zondebok lijkt me. Die hele kutbeveiliging daar deugt ook van geen kanten natuurlijk, wat James al zei. Maar nee, het ligt aan de machinist. ![]() Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2009 @ 21:31 |
quote:Ze moeten daar een Pieter van Vollenhove hebben... die man heeft al aangegeven dat ze sommige ongevallen niet eens meer willen onderzoeken als duidelijk blijkt dat dit aan ATB-gebreken te wijten valt [1], ik vraag me af wat hij van Memor als 'systeem' vindt. Dat de machinist te hard reed, is natuurlijk mogelijk. Hoe dan ook moeten veiligheidssystemen ervoor zorgen dat de snelheid dan niet overschreden wordt. Ik ben het dus ook met je eens, Fles, dat er gedegen onderzoek plaats moet vinden naar de toedracht van dit ongeluk. | |
Jump | vrijdag 20 november 2009 @ 22:19 |
Binnenkort flitspalen op de spoorwegen ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 november 2009 @ 22:23 |
quote:Nee, gewoon Memor afschaffen. Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt. Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen? | |
James1988 | vrijdag 20 november 2009 @ 22:37 |
quote:En dan ERTMS erin? quote:Klopt, dat moet ook wel want een sein missen heeft dus veel minder consequenties dan hier in Nederland. Ik vraag me af in hoeverre er überhaupt registratie van STS-passages is daar... quote:Voor zover mij bekend ook een weekendbediening, en rijden er doordeweeks meer treinen. | |
Ofyles2 | vrijdag 20 november 2009 @ 22:39 |
Alleen op het traject Antwerpen-Noorderkempen of ook naar Breda? | |
James1988 | vrijdag 20 november 2009 @ 22:47 |
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation. De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt). *ook al melden Wikipedia en Railcolor.net het wel, hoor ik veel dingen anders | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2009 @ 22:57 |
quote:Oh gaaf ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 november 2009 @ 23:00 |
quote:Een paar topics geleden. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2009 @ 23:05 |
Verder zeggen de Belgen het zelf ook... achterhaald systeem daar ook ![]() Ze zijn nu ook echt nog Memor aan het installeren op de grensbaanvakken ![]() | |
Ireyon | vrijdag 20 november 2009 @ 23:12 |
quote:Daar kan ik wel mee leven eigenlijk. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2009 @ 23:25 |
Want? Ik zou het (als Bredanaar zijnde) allesbehalve vervelend vinden als er een NMBS-trein Breda - Antwerpen zou komen i.p.v. die overpriced kut-Fyra. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2009 @ 23:49 |
quote:Op HGBTF. Als dit klopt, toont dit dus aan hoe je dan eigenlijk een totaal onbeveiligd systeem hebt en je dit soort ongelukken kan krijgen. Eén krokodil ligt eruit en meteen is je beveiliging wég. Ongelofelijk. Dat is iets wat hier in Nederland niet zou kunnen gebeuren, mede door hoe ATB werkt (spoorstroomlopen) en het feit dat je zonder ATB-signaal beperkt wordt tot 40 km/h. | |
Jump | vrijdag 20 november 2009 @ 23:55 |
http://www.demorgen.be/dm(...)n-reed-te-snel.dhtmlquote: + filmpje op bron. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2009 @ 00:02 |
quote:Wel mooi vrouwtje daar op het einde ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 november 2009 @ 00:10 |
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen? | |
trainfreak | zaterdag 21 november 2009 @ 00:13 |
Dat hij tegen 142 (143 was me vertelt) binnenreed zal wel kloppen. Stel dat hij in slaap gevallen was, dan kon hij de krokodil niet afpunten (die nu dus niet werkte), dus kon hij ook de driehoek niet zien staan met de snelheidsbeperking. | |
Ofyles2 | zaterdag 21 november 2009 @ 00:14 |
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'. | |
trainfreak | zaterdag 21 november 2009 @ 00:19 |
quote:Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos. | |
Jump | zaterdag 21 november 2009 @ 00:20 |
quote:Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot. | |
Peterselieman | zaterdag 21 november 2009 @ 00:24 |
quote:Dat was mijn gedachte ook | |
James1988 | zaterdag 21 november 2009 @ 00:24 |
quote:Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin? | |
trainfreak | zaterdag 21 november 2009 @ 00:29 |
quote:Het is slecht verwoord. De snelheid op het moment van de impact was 142 km/h, daarna zal de snelheid waarschijnlijk 0 zijn geweest omdat er geen contact meer was met de sporen. | |
sander89 | zaterdag 21 november 2009 @ 01:36 |
quote:Even opgezocht, dat is wel heer erg hoeveel dingen daar fout zijn gegaan waardoor het ongeluk kwam. ![]() Al hebben ze er wel van geleerd. quote:Heel weinig dus. ![]() ![]() Tja ATB in Nederland is ook niet echt super veilig, maar als je het vergelijkt met Belgen met een systeem uit 1930 is het hier nog best aardig geregeld. Indusi is ook geďntroduceerd voor de oorlog maar dat hebben de Duitsers tenminste wel nog door ontwikkelt en verbeterd. [ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 21-11-2009 01:43:48 ] | |
James1988 | zaterdag 21 november 2009 @ 01:42 |
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten). Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2. | |
greavy | zaterdag 21 november 2009 @ 02:14 |
quote:Bron: NieuwsbladTransport.nl Elektrische loks zijn wel beter, ze zijn een stuk beter voor het milieu (heb ik horen zeggen). Enne, die Belgen moeten eens hun beveiligingen opkrikken daarzo, dit ongeluk is niet meer als een simpel iets te bevatten.. | |
Ofyles2 | zaterdag 21 november 2009 @ 02:38 |
quote:Niet dus. Nu begrijp ik de creatieve reizigersberekening van de Belgische OV-bedrijven, namelijk de verhulling dat Belgen hun abonnement verruilen voor een eigen wagen. Combineer dit met naďeve overheden die de OV-bedrijven volpompt met geld, dan weet je waarom de regeringen met een kettingzaag in begrotingen moeten snijden. Ik bestel alvast popcorn voor 13 december, afwachten of STIB/MIVB daadwerkelijk staakt. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2009 @ 07:02 |
Ik ga vandaag maar weer eens mijn leven wagen in die afvallige provincie ![]() ![]() | |
IntercityAPT | zaterdag 21 november 2009 @ 21:46 |
Daar is Fok! weer. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2009 @ 21:47 |
![]() | |
Guppy | zaterdag 21 november 2009 @ 21:48 |
![]() | |
trainfreak | zaterdag 21 november 2009 @ 21:53 |
Eindelijk!![]() | |
bork | zaterdag 21 november 2009 @ 21:55 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 21 november 2009 @ 22:21 |
quote:ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2009 @ 22:24 |
quote:Nou dat is toch prima dan? Bij memor kun je idd gewoon straffeloos met 160 door een rood sein heen knoerten, niemand die het wat boeit. ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 21 november 2009 @ 22:46 |
Drie plaatjes van DM'90 3401 op de VSM-lijn vandaag:![]() station Apeldoorn ![]() de eerste overweg in de VSM-lijn ![]() station Dieren | |
Socios | zondag 22 november 2009 @ 17:46 |
Jajaja, het oude letter-/ cijfertype is terug in het Spoorboekje 2010. ![]() ![]() | |
thats-me | zondag 22 november 2009 @ 18:30 |
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!![]() Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft ![]() | |
Geerd | zondag 22 november 2009 @ 19:32 |
Wat is het verschil tussen ick en icr trouwens?:P | |
Zug-Chef | zondag 22 november 2009 @ 19:35 |
ICK:![]() ![]() ![]() ICR: | |
Ireyon | zondag 22 november 2009 @ 19:43 |
quote:Man wat mis ik die treinen.. ![]() | |
Geerd | zondag 22 november 2009 @ 19:55 |
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm. | |
Peterselieman | zondag 22 november 2009 @ 19:56 |
quote:Dat was ICL http://nl.wikipedia.org/wiki/ICL | |
Geerd | zondag 22 november 2009 @ 19:58 |
Waar rijd de ick nog dan of reet? | |
dennistd | zondag 22 november 2009 @ 20:01 |
ICK reed op Den Haag-Venlo | |
Geerd | zondag 22 november 2009 @ 20:42 |
quote:Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten) | |
Peterselieman | zondag 22 november 2009 @ 20:42 |
quote:Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo. | |
Sjoegerd | zondag 22 november 2009 @ 20:42 |
Leuk die bovenleiding bij Amersfoort, ben thuisgekomen met een vertraging van 2,5 uur ![]() | |
Geerd | zondag 22 november 2009 @ 20:48 |
quote:aah oke ![]() | |
Crientj | zondag 22 november 2009 @ 20:59 |
quote:Heuj. Dat is snel opgeschoten. ;o Wil meer foto's ziennn. Maar zal volgende week als ik drheen ga eens kijken. Neem de camera wel mee. ![]() Verdorie, ik was al bijna vergeten dat het over ongeveer een maand zo is. Moet mn lief verder fietsen. ;o Ha, heb ik het geluk dattie zijn rijbewijs heeft ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 november 2009 @ 21:01 |
quote: ![]() Nu braaf zijn allemaal ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 november 2009 @ 21:02 |
Oh nou moet ik weer naar Nijverdal ![]() ![]() | |
KapiteinT | zondag 22 november 2009 @ 21:35 |
quote:Hihi, die foto heb ik gemaakt. ![]() | |
Crientj | zondag 22 november 2009 @ 21:43 |
quote:Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december? Anders kan je daar nog een leuk omreisritje van maken ![]() | |
James1988 | zondag 22 november 2009 @ 21:50 |
ICK, met de K van Kut. ICRm met de R van Relaxed ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 november 2009 @ 21:52 |
quote:Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 november 2009 @ 22:03 |
quote:Ik zou zeggen: ICK met de K van Kwaliteit ICRm met de R van Rommel | |
Ofyles2 | zondag 22 november 2009 @ 22:05 |
quote:Ik ben vrijdag de 18e waarschijnlijk present. Waarschijnlijk reis ik: Sloterdijk-Delft-Den Haag/Rotterdam-Utrecht-Groningen-Amersfoort-Amsterdam Centraal/Sloterdijk Ik bedoel Groningen, Fles. [ Bericht 2% gewijzigd door Ofyles2 op 22-11-2009 22:18:59 ] | |
#ANONIEM | zondag 22 november 2009 @ 22:14 |
quote:Mooi dichtbij ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 22 november 2009 @ 22:19 |
quote:Hoe doe je dat toch? | |
Dr_Flash | zondag 22 november 2009 @ 22:39 |
quote:Wat bedoel je precies? | |
NikkelCobalt | zondag 22 november 2009 @ 22:51 |
quote:Die sexy poses van je ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 november 2009 @ 22:54 |
quote: ![]() | |
thats-me | zondag 22 november 2009 @ 22:56 |
quote:Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal".. Rest van de foto's komen binnen het half uur ![]() | |
Crientj | zondag 22 november 2009 @ 23:11 |
quote:Dik 20 minuten? Neeeh. Woon jij zelf ook in Nijverdal? | |
thats-me | zondag 22 november 2009 @ 23:29 |
Nee, in dat mooie plaatsje tussen jou en nijverdal ;-).. Foto's staan al op mijn Flickr, moet nog even verhaaltje bij typen voor hier.. | |
thats-me | zondag 22 november 2009 @ 23:30 |
http://www.flickr.com/photos/37842838@N06/ | |
Fred2 | zondag 22 november 2009 @ 23:48 |
quote:Er klopt niet veel van die aantallen locs. DB Schenker heeft in NL meer rijden dan alleen 120 6400-en en 26 1600-en. Bovendien wordt het meeste mat niet eens gebruikt om naar DLD te rijden. | |
thats-me | maandag 23 november 2009 @ 00:09 |
Gisteravond bedacht ik mij dat ik ook wel richting Nijverdal kon gaan om de werkzaamheden aan station Nijverdal West vast te leggen. Ik was niet de enigste die dit idee bedacht had, want er liepen op het drukste moment een man of 60 rond, de auto's op de parkeerplaats bleven ook af en aan rijden.. En dat is toch wel opvallend voor een station weer nog geen trein stopt.![]() Sinds eind vorige week hangt hier het bordje. Dat vraagt natuurlijk om een foto. ![]() Vanaf hier boven heb je straks mooi uitzicht over de bouw van het Combiplan N35 en Zwembad het Ravijn. Nu kun je er de werkzaamheden aan station Nijverdal West ook nog goed volgen. ![]() Vanaf een grote parkeerplaats boven op de Holterberg moet je via trappen en een tunnel lopen om uiteindelijk op het perron terecht te komen... Over deze tunnel, komt een weg te lopen voor werk verkeer.. ![]() NS blijft nu het kan nog gewoon vrolijk door rijden, getuigd ook deze zwaaiende machinist. Hij had ook ruim 40 man voor zich staan welke allemaal de bouw van het station aan het bekijken waren. ![]() ![]() De 3 overwegen op deze bovenstaande foto zullen straks allemaal verleden tijd zijn wanneer de treinen, en auto verkeer hier onder de grond gaan.Het station komt straks niet na de 3e, maar tussen de 2de en 3de overgang te liggen. Zodat je nog sneller in het hartje van Nijverdal bent. De verdiepte bak begint zo'n 20 meter voor de eerste overgang, en komt ruim 50 meter naar het huidige station weer boven de grond. Daarna zal het dubbele spoor, en de autoweg N35 nog enkele 100 meters naast elkaar door gaan, voor zij elkaars zijden weer scheiden. Het lijkt misschien nog niet zo ver, maar de bovenste trein op de foto, bevind zich toch op 1km afstand van mij. En zal straks wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, dan ook net weer in de open lucht rond rijden. ![]() Nu zijn we op het perron en kijken wij richting Nijverdal. Over 3 weken stoppen hier toch echt de eerste treinen, ze zullen dus nog wel moeten opschieten met de rails plaatsen. ![]() En als laatste kijken wij nog even richting Zwolle, wat hier bij goed op valt is het hoogte verschil tussen de parkeerplaats en het perron. Ook zie je de tunnel waar straks het werkverkeer over heen zal rijden. Deze foto's en andere zijn ook terug te vinden op flickr | |
KapiteinT | maandag 23 november 2009 @ 00:27 |
Leuke foto's! Grappig om te zien dat er zo veel mensen op af komen. | |
James1988 | maandag 23 november 2009 @ 02:21 |
* James1988 heeft zojuist even een retourtje Londen geboekt met de Eurostar ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 23 november 2009 @ 02:31 |
quote:Pourquoi? | |
JDude | maandag 23 november 2009 @ 08:23 |
quote:* JD gaat in februari weer eens. | |
Dr_Flash | maandag 23 november 2009 @ 09:16 |
quote:Het wordt nog een vol programma die dag ![]() ![]() | |
Crientj | maandag 23 november 2009 @ 09:24 |
quote:Tussen mij en Nijverdal. Dat zijn heel wat plaatsen ![]() Nice foto's ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 november 2009 @ 09:30 |
quote:Tussen MIJ en Nijverdal binnen afzienbare tijd heel wat minder dan nu nog het geval is ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 november 2009 @ 09:45 |
voor mij is nijverdal het 2e station ![]() | |
dennistd | maandag 23 november 2009 @ 09:50 |
Nijverdal... daar rij ik altijd zo snel mogelijk doorheen met de auto (helaas stopt de trein er ![]() | |
Crientj | maandag 23 november 2009 @ 09:59 |
quote: ![]() Ik vind het trouwens wel raar dat op het oude station de trein richting Enschede op het andere spoor komt te staan. ;o | |
dennistd | maandag 23 november 2009 @ 10:12 |
Anders komt de trein uit Enschede op het andere spoor denk ik ![]() Ik zat trouwens al te kijken hoe ie de korte kering zou doen: hij vertrekt 4 minuten eerder uit Wierden | |
Crientj | maandag 23 november 2009 @ 10:49 |
quote: Och, trein vanuit Enschede komt altijd op het achterste spoor. Daar keert ie en dan weer terug. Goeiemorgen Carina. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 23 november 2009 @ 13:57 |
Gisteren bij Amersfoort, nu tussen Putten en Nunspeet een kapotte bovenleiding ![]() ![]() | |
Ireyon | maandag 23 november 2009 @ 15:59 |
quote:De auto is praktisch altijd sneller dan het OV.. | |
Guppy | maandag 23 november 2009 @ 16:04 |
quote:Vaak wel, behalve wanneer je van stadscentrum naar stadscentrum wilt. Als je in een dorp wezen moet, is de auto meestal sneller. | |
JaFFe | maandag 23 november 2009 @ 16:42 |
Het is sinds gisteravond echt een drama rond amersfoort vanmorgen ook dikke chaos. | |
Mkr | maandag 23 november 2009 @ 17:03 |
weer bij ermelo de bovenleiding.. 3x binnen het jaar al. is de weg daar hoger / bovenleiding lager ofzo:P | |
Ofyles2 | maandag 23 november 2009 @ 17:59 |
quote:* Ofyles2 in december reservegeld op zak neemt. In geval van etterijen op Amf-Gn kan hij dan uitwijken via Lelystad Centrum. | |
Sjoegerd | maandag 23 november 2009 @ 18:50 |
quote:Daarom was ik met de auto. Terug heb ik er dan wel een uur over gedaan ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 23 november 2009 @ 18:52 |
Maar tussen Putten en Utrecht rijden de stoppers toch wel gewoon? | |
Socios | maandag 23 november 2009 @ 18:54 |
Klopt ja. ![]() | |
thats-me | maandag 23 november 2009 @ 18:56 |
quote:Ik dacht dat ik MarkoAlmelo dat bericht had geplaatst ![]() quote:Voor mij het eerst volgende ![]() | |
Sjoegerd | maandag 23 november 2009 @ 18:58 |
quote:Toen ik moest gaan rond half 12 reed er niks.. Was rond 12 uur lekker in Utrecht ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 november 2009 @ 19:24 |
Mag ik hier nog even klagen over gisteren? Ik zou dus de trein van 19:44 nemen, en dan zou ik rond 21:57 op de bestemming zijn. Nou ja, er reden wegens een storing minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort, maar zo'n ramp kon dat toch niet zijn? ![]() 19:43, Groningen: de conductrice roept om dat de trein maar tot Zwolle gaat omdat er tussen Zwolle en Amersfoort wegens een storing geen treinen rijden, dat er tussen Deventer en Amersfoort en tussen Arnhem en Utrecht ook geen treinen rijden, "het is maar dat u het weet". Enkele tientallen reizigers (zoals ik) stappen daarop uit, de trein rijdt weg, en de servicemedewerkers vertellen dat we gewoon in de trein hadden moeten blijven zitten omdat er toch wel stoptreinen tussen Zwolle en Amersfoort reden 20:04, Groningen: Eindelijk dan toch op weg. Vlak voor Meppel: minuten lang stilstaan omdat de trein naar Leeuwarden voor moet gaan. Vlak voor Zwolle: Er wordt verteld dat maar eens per uur een trein van Amersfoort naar Schiphol gaat. Vertrek 22:25. Mis je die, dan moet je maar door naar Utrecht. Tussen Putten en Nijkerk, 22:00: De stoptrein rijdt op iets. Blijkt een of ander groot wild dier te zijn geweest. 22:25 zijn we bij Nijkerk, waar de machinist moet worden vervangen omdat 'ie lichtgewond was geraakt. We moeten dus wachten op de achterliggende trein, die zal met de onze gecombineerd worden. 22:40 kunnen we eindelijk verder. De overstap in Amersfoort liep dus behoorlijk in de soep, verder naar Utrecht dan maar. 23:20: Aankomst in Utrecht. 23:43: Gepland vertrek uit Utrecht. 23:55: Daadwerkelijk vertrek uit Utrecht. 0:22: Aankomst op bestemming. Ach, maar 2:25 uur vertraging op een reis van 2:13 uur. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2009 19:27:59 ] | |
Jump | maandag 23 november 2009 @ 19:39 |
Nog een foto van dodelijk ongeval van vorige week:![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 november 2009 @ 19:41 |
die stuurtafel ligt min of meer upside down zo, toch? | |
Dr_Flash | maandag 23 november 2009 @ 19:49 |
quote:Je moet maar zo denken: Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein ![]() | |
Ofyles2 | maandag 23 november 2009 @ 19:51 |
quote:Die wordt onderdelenleverancier. | |
Ofyles2 | maandag 23 november 2009 @ 19:52 |
quote:Ik moet er niet aan denken dat ik op een koude decemberavond compleet opgesloten raak in het hoge Noorden. | |
Dr_Flash | maandag 23 november 2009 @ 19:58 |
quote:Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over ![]() | |
Lemjur | maandag 23 november 2009 @ 20:09 |
quote:Geweldige foto Fles, eindelijk ![]() | |
sander89 | maandag 23 november 2009 @ 20:23 |
Ben ik voor mijn interrail pas aan het kijken, kom ik dit tegen:quote: ![]() Twijfelde wel even, maar een ICE rijdt daar niet. ![]() | |
Eix | maandag 23 november 2009 @ 20:43 |
quote:ICE is een treinsoort in griekenland, net als IC, EC, D-trein etc. Er rijdt dus wel degelijk een 'intercity expres', alleen is dat niet de Duitse ICE die jij gewend bent... | |
sander89 | maandag 23 november 2009 @ 21:03 |
quote:Lol apart, blijkbaar niet goed gezocht met google. Zal dan wel een verkapte IC zijn of ze bedoelen er heel iets anders mee, want ze hebben (nog) geen eens een HSL in Griekenland. | |
#ANONIEM | maandag 23 november 2009 @ 22:15 |
Ik wil over een tijdje na een kameraad toe in Duitsland, om precies te zijn naar Kaiserslautern. Maar noway dat ik voor een retourtje (niet op dezelfde dag) bijna 200 euro ga betalen (via website ns highspeed). Ik vertrek vanaf Almelo. Naar Berlijn is het 39 euro heen en 39 terug,. Oke naar berlijn is de gewone IC, naar kaierslautern een ICE vanaf Arnhem. Hoe kan ik het goedkoopst mogelijk een retourtje naar Kaiserslautern kopen? Ik heb een OV dus ik kan gratis naar een grenstation reizen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2009 22:21:30 ] | |
James1988 | maandag 23 november 2009 @ 22:27 |
Als je in het weekend reist, kun je het beste een Schönes Wochenende-ticket kopen. Hiermee reis je in al het buurtvervoer (RE, IR, ...), dus niet het Fernverkehr (IC/ICE). Zie bahn.de voor meer informatie. Ik denk dat je dan het beste over Venlo kunt reizen. | |
Socios | maandag 23 november 2009 @ 22:30 |
Naar Kaiserslautern Hbf is het ook 39 euro voor een enkele reis (incl. reizen met ICE). Als je er maar vroeg genoeg bij bent bij Deutsche Bahn. ![]() | |
Brembo | maandag 23 november 2009 @ 22:33 |
quote:www.db.de ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 november 2009 @ 22:48 |
Bedankt ![]() Wel apart dat db goedkoper is ![]() | |
James1988 | maandag 23 november 2009 @ 23:10 |
NS Hispeed is een stel afzetters ![]() | |
Socios | maandag 23 november 2009 @ 23:14 |
Ach, dat valt ook wel mee. Soms kun je 1e klas via NS Hispeed goedkoper reizen dan 2e klas via Deutsche Bahn. Voor iedere reis is het even zoeken naar de beste optie. Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken voor welke trein naar welke bestemming. Ik kwam laatst bij de optie TGV Europe uit voor het boeken van een reis. ![]() | |
JeePee83 | maandag 23 november 2009 @ 23:31 |
quote:Verhaal wordt mooier als je je ook realiseert dat er zo'n leuke digitale thermometer te zien was die van -9 tot -13 ging uiteindelijk. Altijd lachen geplande aankomst 23.14 en werkelijke aankomst 3.40 met de bus. Gelukkig was er drank aanwezig ![]() | |
Koen66 | dinsdag 24 november 2009 @ 00:06 |
quote:En wanneer je zoals ik dagelijks van een woonwijk in Zoetermeer naar een industrieterrein in Almere rijdt is het het met de trein (helaas helaas) ook 'net' niet.... :-( Qua comfort zou ik de trein kiezen (lekker rondkijken cq tukken) maar qua reistijd wint de auto het in meer dan 90% van de dagen schat ik. | |
James1988 | dinsdag 24 november 2009 @ 00:28 |
quote:Fiets in de buurt van het meest dichtbijzijnde station in Almere stallen? ![]() | |
greavy | dinsdag 24 november 2009 @ 07:37 |
quote: ![]() bron:rijnmond.nl | |
Fred2 | dinsdag 24 november 2009 @ 08:09 |
quote:En de ze voldoen niet aan de milieu-normen: het toilet lost gewoon op de rails | |
Fred2 | dinsdag 24 november 2009 @ 08:11 |
quote:Eigenlijk slaat het nergens op dat je zulke grote verschillen krijgt voor exact dezelfde stoel in exact dezelfde trein. | |
Fixers | dinsdag 24 november 2009 @ 08:59 |
Ze hebben een nieuwe lulsmoes bij de ns: "Dames en Heren, we zijn wat vroeg, dus moesten we even aan de rem trekken." Is er tegenwoordig een antilliaan aangesteld als vertragingsmanager? Dat te vroeg is eerder een +10. ![]() | |
RubenK | dinsdag 24 november 2009 @ 09:07 |
quote:De ICL treinstellen zijn ook 200km/h geschikt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 november 2009 @ 09:11 |
quote:Dat is het niet alleen he, je hebt ook andere voorwaarden waar je voor betaalt. Bijvoorbeeld het gemak van op het laatste moment te kunnen beslissen / omboeken / annuleren. Dat maakt dat het gewoon goedkoper is als je ver van te voren boekt en je je ook vastlegt om die reis op dat moment te gaan maken. Dan heeft de vervoerder daar verder geen onzekerheid over, en dus geen risico wat hij hoeft af te dekken ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 november 2009 @ 09:15 |
quote:Gaat niet gebeuren. Vooralsnog verdwijnen de bakken ICL zo langzamerhand van Dijksgracht en worden ze terug naar Duitsland gebracht. Van de 106 bakken zijn er na vandaag nog 83 in ons land. | |
Yreal | dinsdag 24 november 2009 @ 09:43 |
Vanochtend eindelijk een SLeT vanaf zoetermeer ![]() puike treintjes ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 24 november 2009 @ 10:17 |
quote:wordt tijd dat die dingen eens op de Hoekse Lijn gaan rijden ![]() |