Zou mij niet verbazen mochten we vandaag de top hebben gezien, als dit het geval is kunnen we de komende maanden zo deze stijging van de laatste maanden weer inleveren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:51 schreef M.Melandri het volgende:
Zo eventjes 15punten in een half uurtje weg.
Dan hebben ze het GAP van vorig jaar oktober 1080-1100 precies weten te sluiten en dan down.....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen mochten we vandaag de top hebben gezien, als dit het geval is kunnen we de komende maanden zo deze stijging van de laatste maanden weer inleveren.
Ach, dat roep je al weken en het stijgt ondertussen maar door.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:53 schreef Vandergeld het volgende:
Zou mij niet verbazen mochten we vandaag de top hebben gezien, als dit het geval is kunnen we de komende maanden zo deze stijging van de laatste maanden weer inleveren.
Ligt er maar net aan wat je heb gekocht, putopties zou een mooie zijn geweest.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:58 schreef fedsingularity het volgende:
Hmm als we vandaag de top hebben gehad heb ik dus net op de top gekocht vanmiddag...
Deze laatste paar punten stijging zijn niets vergeleken bij de daling die gaat komen, en de snelheid waarmee deze zal toeslaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ach, dat roep je al weken en het stijgt ondertussen maar door.
Staat genoteerd.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:03 schreef Vandergeld het volgende:
Deze laatste paar punten stijging zijn niets vergeleken bij de daling die gaat komen, en de snelheid waarmee deze zal toeslaan.
26 oktober, da's toch bekend?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:05 schreef Arcee het volgende:
Wanneer gaat die snelle daling gebeuren, trouwens?
Is waar ook:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
26 oktober, da's toch bekend?
We'll see.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will see
pennystock binnen nu en 2jaarquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Bleh mijn hele Aegon blijft aan het wegzakken![]()
Had vandaag een adviseur van Aegon aan de deur (pensioen moest nog geregeldquote:
Weerstand 1100....en met dit lage volume hoeft er maar een beetje verkoopdruk te komen en daar gaan we.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:18 schreef RvLaak het volgende:
iemand enig idee van waar die sell off van daarnet?
Jep, of wil je ook nog weten welk ideequote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:18 schreef RvLaak het volgende:
iemand enig idee van waar die sell off van daarnet?
Wat is er die dag dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:
Ik zie -helaas- ook nog geen downtrend. Al gaat het de laatste 3 maanden wel redelijk zijwaarts.
Ik wacht op de crash van 26 oktober.
Dan schijnt de beurs te crashen. Omdat het daarvoor weekeinde is of zoiets.quote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan schijnt de beurs te crashen. Omdat het daarvoor weekeinde is of zoiets.
Weer zo'n sekte uitspraak.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan schijnt de beurs te crashen. Omdat het daarvoor weekeinde is of zoiets.
Het is een -inside- grapje. Iemand beweerde een maand geleden erg stellig dat de beurs op die dag zou crashen. Dat kan niemand natuurlijk zeker weten, anders was de beurs al gecrashed.quote:
Natuurlijk wil ik het wetenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep, of wil je ook nog weten welk idee![]()
![]()
Overigens zal ik na morgen even een kleine week foetsie zijn uit het topic, uiteraard ga ik van jullie uit dat het topic niet dood gaat bloeden![]()
Nope, werkt perfect hier. Welke foutmelding krijg je?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:07 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Nog meer mensen problemen met real-time streaming van telegraaf.nl?
Geen foutmelding, rechtonderin staat ook streaming...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:17 schreef RvLaak het volgende:
Nope, werkt perfect hier. Welke foutmelding krijg je?
Welke browser gebruik je? Indien niet IE, hoef je ws enkel je browser te herstarten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:26 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Geen foutmelding, rechtonderin staat ook streaming...
Ik start me pc wel opnieuw, misschien helpt dat...
Dat is zuur idd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:49 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Had ik me longs maar verkocht gistermiddag...
Hij werkt weerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:33 schreef RvLaak het volgende:
Welke browser gebruik je? Indien niet IE, hoef je ws enkel je browser te herstarten.
De beurscrach van 1929 is overmorgen iig precies 80 jaar geleden. Geen idee of dat met de 'voorspelling' te maken heeft, overigens.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een -inside- grapje. Iemand beweerde een maand geleden erg stellig dat de beurs op die dag zou crashen. Dat kan niemand natuurlijk zeker weten, anders was de beurs al gecrashed.
Crashen op de 26-ste? Zou kunnen. Maar net zo goed op de 27-ste.
Als het wel gebeurt dan lachen we ons natuurlijk rot!
Verbaast me niks met zulke CEO's:quote:
quote:CEO of ING Insurance to Woods: Who Cares about Austria's economy?
Tom Woods spoke last night at the UConn School of Business, opposite Tom McInerney, ING Chairman & CEO Insurance Americas (which received $3 billion euros in bailout money from the Dutch government). The topic was "Too Big to Fail?: Perspectives on Government Intervention During Economic Collapse."
So, when it came time for the Q&A, one audience member asked Woods to briefly explain the Austrian view of Great Depression and how it might differ from Bernanke's view. After Woods did this, McIerney took the stage, and as if he were about to unload a devastating blow against Woods, said to him, "this might seem like a bit of an attack. Don't take it too personally." And then.... he began to rant about ... the relatively small size of the country of Austria. I kid you not.
Some audience members began to laugh; others cringed, as McInerney dug his hole deeper while under the illusion that he was unleashing a deadly zinger. Woods kept trying to stage whisper that Austria had nothing to do with the school of Austrian economics, but McInerney, undeterred, plowed on. Thus, when Woods took the stage he said, "this might seem like an attack, but don't take it too personally..." And then Woods commented that we may as well say we shouldn't listen to Milton Friedman, since the GDP of Chicago is pretty low.
Een daling van 5 puntenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:13 schreef MikeCitybike het volgende:
tvp
heb putoptie november .. dus mag van mij nog wel ff dalen![]()
vorige week gekocht, maar zijn pas 5 punten van de index af, dus waar praten we over
ouch...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:32 schreef Vandergeld het volgende:
Unemployment claims 531.000 verwachting was 516.000
de futs reageren alleen niet dus , vandaag updagje denk ik.....quote:
Aegon stijgt weer wat, maar ING wil echt niet van zijn plek afkomenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:00 schreef Vandergeld het volgende:
ING & Aegon kunnen volgend jaar zo naar de 1-2 euro toe weer, ze laten hun zwakte vandaag weer zien..
Jaja, ik heb ze nog, SL314... rendement -7,51%quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Rijk_zonder_werken heb je je longs nog? Wallstreet futs namelijk in de plus.
Futs gaan gestaag naar beneden & om 14:30 ff een piek naar beneden die meteen weer gecorrigeerd werd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:43 schreef edwinh het volgende:
[..]
de futs reageren alleen niet dus , vandaag updagje denk ik.....
Maar USG People wel meten de grootste stijger vandaag. Kan iemand mij dat uitleggen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:32 schreef Vandergeld het volgende:
Unemployment claims 531.000 verwachting was 516.000
De heilige 3-eenheid die sinds maart al op de beurs heerst: Geloof, Hoop en Oogkleppen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar USG People wel meten de grootste stijger vandaag. Kan iemand mij dat uitleggen?
Net 1 tel geleden verkocht. Heb er niet echt vertrouwen in.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:51 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Dirk-Kuijt, heb jij nog long posities?
Oeii... ik ook niet echt vertrouwen meer maargoed...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Net 1 tel geleden verkocht. Heb er niet echt vertrouwen in.
Nee valt mee. Ik ben ook niet overnight gegaan afgelopen nacht.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:58 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Oeii... ik ook niet echt vertrouwen meer maargoed...
Veel verlies?
Als jij vertrouwen hebt in een groene opening dan zou ik zeker overnight gaan... Maar ik zou het op dit moment echt niet durven zeggen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:20 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
ik twijfel om m'n verlies te nemen van 7% of overnight te gaan en hopen op een groene opening morgen...
En?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:20 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
ik twijfel om m'n verlies te nemen van 7% of overnight te gaan en hopen op een groene opening morgen...
AEX volgt de DOW helemaal niet maar de SnP. DOW gaat vandaag heel hard omhoog tov de rest.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vooralsnog gaan we de Dow niet echt achterna. Iets wat ik wel verwacht had.
Welnee, die volgt gewoon dezelfde trend.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
AEX volgt de DOW helemaal niet maar de SnP. DOW gaat vandaag heel hard omhoog tov de rest.
Tot half 3 is dax leidende index en vanaf half 3 de SnP.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welnee, die volgt gewoon dezelfde trend.
Correctie dus tot 318 vandaag.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:33 schreef M.Melandri het volgende:
Huidige correctie tot circa 315-317 daarna laatste knal omhoog richting 340 en dan ga ik short.
gewoon patroon even afrondenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:17 schreef RvLaak het volgende:
Van waar die stijging in de VS? Naar wat ik begreep, waren de cijfers niet zo goed...
Vandaag al weer omhoog op WS, niks top dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:53 schreef Vandergeld het volgende:
Ik schat em op 1e week novemberquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag al weer omhoog op WS, niks top dus.
Hoeveelste keer is dit nu dat jij je voorspelling bij moet stellen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik schat em op 1e week november
Geen idee volgens mij heb ik nooit eerder een timeframe genoemd voor de top.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoeveelste keer is dit nu dat jij je voorspelling bij moet stellen?
Staat genoteerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:27 schreef M.Melandri het volgende:
AEX top 1eweek november rond 340+
minimaal 40punten eraf rest van November
Ik ben er wel blij meequote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Morgen zullen we wel met een hele dikke plus starten helaas.
yay, nog verder van de realiteit weg met de beurs, wat een optimismequote:Dat was weer een 'correctietje'. Op naar de 330
Tis maar goed dat het geen weersvoorspellingen zijn. Anders zou ik elke dag in een Hawaii shirtje, paraplu, zonnebril, dikke trui en handschoenen richting werk vertrekken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoeveelste keer is dit nu dat jij je voorspelling bij moet stellen?
iemad ervaring mee?quote:Graag willen wij u over het volgende informeren. Vanaf 25 transacties per kwartaal wordt DayTrader aan uw BinckCompleet rekening toegevoegd. U heeft in het huidige kwartaal inmiddels 25 transacties of meer op uw rekening bij BinckBank uitgevoerd. De handelsapplicatie DayTrader is vandaag toegevoegd aan uw BinckCompleet rekening. Door in het hoofdscherm rechtsboven onder de knop ‘Ga direct naar…’ te klikken op ‘DayTrader’ wordt de applicatie geopend
Ik heb ook 'daytrader' maar gebruik het nooit, vind trader makkelijker werken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:16 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Whaaa, ik ben geupgrade!
[..]
iemad ervaring mee?
Lullig voor A'dam, blijkbaar zijn de hoeren geslotenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:09 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
We openen groenmaar toch een beetje rood...
![]()
[ afbeelding ]
Nee natuurlijk nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:52 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Gaan er nog mensen short voor a.s. maandag?
Ik heb ze ook iets te vroeg aangeschaft (1,61 euro).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:36 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Aah Dirk ook short...ik was net voor de dip met kopen
Jij hebt SS330? ik 336...minder hefboom, maargoed...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb ze ook iets te vroeg aangeschaft (1,61 euro).
330 iddquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:46 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Jij hebt SS330? ik 336...minder hefboom, maargoed...
Wat wil je er mee doen dan? Shorts inslaan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
GVD ze zitten te klooien bij Alex. Ik zat/zit 320 long. Opeens zie ik dat mijn complete portefeille leeg is. Ik denk wtf hij zou toch niet daar de stoploss zijn gegaan. Dus ik kijken en nee hij is er niet doorheen gegaan. Er wordt zelfs nog steeds op verhandeld! Ik bellen zegt meneer doodleuk dat ik mijn geld kwijt ben omdat hij door de stoploss heen is gegaan. Daar klopt helemaal niets van! Heb meteen terug gebeld, iemand anders is het nou aan het uitzoeken. Ik word zo teruggebeld. GVD, ik haat het als ik niet bij mijn geld kan.
Nee, ik wil gewoon over mijn geld kunnen beschikken. Er is zonder reden opeens geld weg van mijn rekening. Hij is niet eens door de stoploss gegaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat wil je er mee doen dan? Shorts inslaan?
Anders over een kwartiertje nog eens bellen... Lijkt me idd flink kut.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, ik wil gewoon over mijn geld kunnen beschikken. Er is zonder reden opeens geld weg van mijn rekening. Hij is niet eens door de stoploss gegaan.
![]()
![]()
![]()
Pfff hoop dat hij zo terug belt want hier kan ik niet tegen.
Pfffff. Ze hebben op een of andere manier al mijn 320 posities voor 1 euro verkochtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Anders over een kwartiertje nog eens bellen... Lijkt me idd flink kut.
Weet je zeker dat ze niet bij DSB zaten en dus nu geld nodig hebben?
Zeker gezien de goede huizencijfers & de waarschijnlijke (enorme) stijging die dat nu teweeg gaat brengen. Zie de futs...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Pfffff. Ze hebben op een of andere manier al mijn 320 posities voor 1 euro verkocht![]()
GVD de GVD. Ik mag hopen dat ze dit allemaal vergoeden?
Na ja, lama... Van waar die daling in ene? Slechte cijfers?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zeker gezien de goede huizencijfers & de waarschijnlijke (enorme) stijging die dat nu teweeg gaat brengen. Zie de futs...
Cijfers zijn ruis.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Na ja, lama... Van waar die daling in ene? Slechte cijfers?
Nog nooit meegemaakt wel eens van gehoord. Volgens mij kregen die mensen toendertijd het geld terug waarop ze die sprinter hebben gekocht, dus eventuele winsten/verliezen werden niet verrekent. Ben benieuwd of het nu ook zo loopt, lijkt me wel het meest logische.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo net terug gebeld. Alex zal wel met een groot probleem zitten. Ze hebben bij iedereen een fout gemaakt die in de 320 long zat. Ze bellen me ze weer terug. Ze gaan nu de posities allemaal verkopen van mij en me daarna vergoeden. Iemand dat al eens meegemaakt?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:01 schreef Dave7 het volgende:
Voor iedereen die denkt dat alle banken opnieuw totaal naar de klote gaan/ dan wel genationaliseerd worden en we nieuwe lows gaan maken, is het misschien aardig om even hier naar te kijken. ( 1 voorbeeldje waar smart money heen gaat) Ik zou zeggen als je slim bent, volg het..............![]()
http://www.mffais.com/rf
Je ziet daar een stel insiders aandelen inkopen. Maar ik denk dat dat gewoon een soort aandelenplan van het bedrijf betreft (voor bonussen, pensioenen, etc) dat niets met weloverwogen investeren te maken heeft. Het valt ook op dat steeds op een enkele datum voor een hele club mensen ingekocht wordt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:01 schreef Dave7 het volgende:
Voor iedereen die denkt dat alle banken opnieuw totaal naar de klote gaan/ dan wel genationaliseerd worden en we nieuwe lows gaan maken, is het misschien aardig om even hier naar te kijken. ( 1 voorbeeldje waar smart money heen gaat) Ik zou zeggen als je slim bent, volg het..............![]()
SE heeft in 1 van de vorige topics een plaatje gepost waar uit bleek dat de grote jongens al een tijdje aan het verkopen zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:10 schreef dvr het volgende:
[..]
Je ziet daar een stel insiders aandelen inkopen. Maar ik denk dat dat gewoon een soort aandelenplan van het bedrijf betreft (voor bonussen, pensioenen, etc) dat niets met weloverwogen investeren te maken heeft. Het valt ook op dat steeds op een enkele datum voor een hele club mensen ingekocht wordt.
Klopt helemaal, insiders hebben laatste maanden vele malen meer verkocht dan dat ze aandelen hebben gekocht.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
SE heeft in 1 van de vorige topics een plaatje gepost waar uit bleek dat de grote jongens al een tijdje aan het verkopen zijn.
Niet alleen insiders, dat verward me ook een beetje, want die hebben dan wel heeeeeeel erg veel aandelen! Iemand die weet hoe dat zit?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:10 schreef dvr het volgende:
[..]
Je ziet daar een stel insiders aandelen inkopen. Maar ik denk dat dat gewoon een soort aandelenplan van het bedrijf betreft (voor bonussen, pensioenen, etc) dat niets met weloverwogen investeren te maken heeft. Het valt ook op dat steeds op een enkele datum voor een hele club mensen ingekocht wordt.
Dat lijkt me vrij logisch als de markt 50% is gestegen...... Als een insider in maart een aandeel a $10 kocht, dan ga je die niet een half jaar later kopen als je $30 moet betalen, maar dan verkoop je een pluk!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Klopt helemaal, insiders hebben laatste maanden vele malen meer verkocht dan dat ze aandelen hebben gekocht.
Ja, en als een outsider in maart een aandeel a $10 koopt, dan verkoopt-ie 'm weer snel voor $10.50.:')quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:45 schreef Dave7 het volgende:
Als een insider in maart een aandeel a $10 kocht, dan ga je die niet een half jaar later kopen als je $30 moet betalen, maar dan verkoop je een pluk!
vroeg ik me ook af, die kunnen niet uitstappen volgens mijquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:54 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af wanneer de pensioenfondsen, na het opkrikken van hun dekkingsgraad, uitstappen om hun risicoprofiel te veranderen. Neem aan dat daar iets gaat veranderen. Wanneer de beurs weer zou dalen, zouden ze vanzelf weer onder de 100% zitten.
\quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:52 schreef LXIV het volgende:
Hold on to your seats! Van positie veranderen kan nu niet meer! Dit weekeinde het grote nieuws dat de beurzen maandag wereldwijd bloedrood zal kleuren!!!
Wat zal het zijn? Verklaart Obama op national television geen cent meer in het financiele systeem te willen steken? Valt GS om? Zet de ECB de rente op 4%? Gaat China zijn dollars massaal dumpen? Breekt er een oorlog uit?
Dat is allemaal onbekend. Maar zeker is dat er iets gaat gebeuren.
Ik zit liquide. Zoals al anderhalve maand. Durfde tóch niet short te gaan!
Ik heb nooit gezegd dat het zeker is alleen dat de kans zeer goed aanwezig is. En nee, dit is niet om me in te dekken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:52 schreef LXIV het volgende:
Hold on to your seats! Van positie veranderen kan nu niet meer! Dit weekeinde het grote nieuws dat de beurzen maandag wereldwijd bloedrood zal kleuren!!!
Wat zal het zijn? Verklaart Obama op national television geen cent meer in het financiele systeem te willen steken? Valt GS om? Zet de ECB de rente op 4%? Gaat China zijn dollars massaal dumpen? Breekt er een oorlog uit?
Insiders verkopen alvast vanavondquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het zeker is alleen dat de kans zeer goed aanwezig is. En nee, dit is niet om me in te dekken.
Zo, vanavond teruggebeld door Alex. Ze hebben dus bij iedereen die in de 320 long zat bij hun alles verkocht op het stoploss niveau. Dat kan ze dus aardig wat gaan kosten. Ze hebben op een of andere manier mijn aandelen verkocht op 1,20 en dat terug gestord op mijn rekening. Nu moest ik zelf aangeven op welk niveau ik de longs had willen verkopen in de tijd dat ik er niet bij konquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo net terug gebeld. Alex zal wel met een groot probleem zitten. Ze hebben bij iedereen een fout gemaakt die in de 320 long zat. Ze bellen me ze weer terug. Ze gaan nu de posities allemaal verkopen van mij en me daarna vergoeden. Iemand dat al eens meegemaakt?
Ze hadden die sprinters wss op de FTI afgesteld. Die noteert namelijk 1punt lager dan cash aex index.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zo, vanavond teruggebeld door Alex. Ze hebben dus bij iedereen die in de 320 long zat bij hun alles verkocht op het stoploss niveau. Dat kan ze dus aardig wat gaan kosten. Ze hebben op een of andere manier mijn aandelen verkocht op 1,20 en dat terug gestord op mijn rekening. Nu moest ik zelf aangeven op welk niveau ik de longs had willen verkopen in de tijd dat ik er niet bij konOp het hoogste niveau natuurlijk
!
Nu heb ik dus een claim in moeten dienen en ik word daar maandag over terug gebeld.
Was toch ff schrikken. Helemaal toen de eerste medewerker van Alex die ik aan de lijn ging kijken wat er was gebeurd en zei dat ik door het stoploss niveau was gegaan. Achterlijke debiel, de AEX was toen de hele dag nog niet onder de 322 geweest en er werd nog vol op in gehandeld.
Maar achteraf heb je dus geluk gehad met deze actie!! Want als er niks gebeurt was dan waren ze wél echt door de stoploss gegaan en had je nu dus verlies gehad!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zo, vanavond teruggebeld door Alex. Ze hebben dus bij iedereen die in de 320 long zat bij hun alles verkocht op het stoploss niveau. Dat kan ze dus aardig wat gaan kosten. Ze hebben op een of andere manier mijn aandelen verkocht op 1,20 en dat terug gestord op mijn rekening. Nu moest ik zelf aangeven op welk niveau ik de longs had willen verkopen in de tijd dat ik er niet bij konOp het hoogste niveau natuurlijk
!
Nu heb ik dus een claim in moeten dienen en ik word daar maandag over terug gebeld.
Was toch ff schrikken. Helemaal toen de eerste medewerker van Alex die ik aan de lijn ging kijken wat er was gebeurd en zei dat ik door het stoploss niveau was gegaan. Achterlijke debiel, de AEX was toen de hele dag nog niet onder de 322 geweest en er werd nog vol op in gehandeld.
Dan had ik ze al wel verkocht hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar achteraf heb je dus geluk gehad met deze actie!! Want als er niks gebeurt was dan waren ze wél echt door de stoploss gegaan en had je nu dus verlies gehad!
Eigenlijk best nog 'ouderwets' dat ze niet 24/7 open is, met de huidige technologie is dat echt 100% mogelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:44 schreef capricia het volgende:
Jammer eigenlijk dat de beurs niet op za-zo open is, en dan ma-di ofzo gesloten...
en ook leuk zijn voor mensen die wel 'gewoon' een baan hebben!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:59 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Eigenlijk best nog 'ouderwets' dat ze niet 24/7 open is, met de huidige technologie is dat echt 100% mogelijk.
Aan de andere kant heb je natuurlijk het toezicht enz, maar 't zou 't in ieder geval spannender maken.
Kwestie van ploegendienst, toch?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 01:29 schreef edikt het volgende:
er zijn ook mensen die werken op de beurs en wel eens weekend willen
In mijn ogen is je enige fout dat je er een datum op plaktquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het zeker is alleen dat de kans zeer goed aanwezig is. En nee, dit is niet om me in te dekken.
Zonder datum komt elke voorspelling ooit wel eens uit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:04 schreef tony_clifton- het volgende:
In mijn ogen is je enige fout dat je er een datum op plakt.
Dat zal zeker ooit gaan gebeuren en dan een grote wereldbeurs, want de indeling per land slaat dan ook nergens opquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:59 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Eigenlijk best nog 'ouderwets' dat ze niet 24/7 open is, met de huidige technologie is dat echt 100% mogelijk.
Aan de andere kant heb je natuurlijk het toezicht enz, maar 't zou 't in ieder geval spannender maken.
Is inderdaad bijna even veilig als suggeren dat een aandeel naar nul gaat, maar eerst nog veel hoger kan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zonder datum komt elke voorspelling ooit wel eens uit.
Ik bedoel dat je minstens 2 maanden kan bijtellen of aftrekken bij de datum die je voorspelt, om nog enigszins binnen je interval te vallen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zonder datum komt elke voorspelling ooit wel eens uit.
Nog 3:30 uur te gaan GMT+1 tijdzone !, 7:30 uur nog voor EST als ik het correct heb.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:52 schreef LXIV het volgende:
Hier liggen iig al zandzakken voor de deur, en het blikvoedsel is al dagen uitverkocht in de omstreken.....quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:50 schreef LXIV het volgende:
Check! Ben benieuwd wat er gebeurt. VanderGeld begint al een beetje terug te krabbelen!
Ik krabbel niet terug, heb alleen nooit met zekerheid gezegd dat het zou gebeuren. Futs lichtgroen, ben benieuwd wat de US vandaag gaat doenquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:50 schreef LXIV het volgende:
Check! Ben benieuwd wat er gebeurt. VanderGeld begint al een beetje terug te krabbelen!
Toch ben ik benieuwd wat je voor ogen had toen je deze datum noemde.quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik krabbel niet terug, heb alleen nooit met zekerheid gezegd dat het zou gebeuren. Futs lichtgroen, ben benieuwd wat de US vandaag gaat doen
De duitse cijfers zijn iig al niet goed:quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik krabbel niet terug, heb alleen nooit met zekerheid gezegd dat het zou gebeuren. Futs lichtgroen, ben benieuwd wat de US vandaag gaat doen
Ze willen 7,5miljard ophalen met een emissie, en gaan dan maar 5miljard terugbetalen.....quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De duitse cijfers zijn iig al niet goed:
GfK German Consumer Climate 4.0 4.5 4.2
En ING heeft ook nieuws bekend gemaakt. Ze gaan het bankieren en verzekeren splitsen. Ook gaan ze een onderhandse emissie doen (voor 7 miljard) en ze hebben de voorlopige cijfers bekend gemaakt. Ze verwachten een netto resultaat van 750 miljoen, wat mij niet veel lijkt voor een groot concern als ING.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze willen 7,5miljard ophalen met een emissie, en gaan dan maar 5miljard terugbetalen.....
quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:24 schreef M.Melandri het volgende:
Ze willen 7,5miljard ophalen met een emissie, en gaan dan maar 5miljard terugbetalen.....
Hmm, op BNR hadden ze het over 10 miljard...quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:56 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten 15 Mld terugbetalen. Dus 7m5Mld is de helft!
En niet zo'n beetje ookquote:
Heb je aandelen of sprinters/turbo's/speeders?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:05 schreef Soldier2000 het volgende:
En niet zo'n beetje ook
Argh nu wil ik eigenlijk toch wel van Aegon af, maar wat te doen![]()
Aandelen, ingestapt op 6.05.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:37 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Heb je aandelen of sprinters/turbo's/speeders?
wil je het toelichten voor me?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je weet dat het aandeel flink gaat verwateren?
Emissie?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
wil je het toelichten voor me?
Nee dit was alleen het nieuwsbericht, voordat je in ING wilt gaan stappen zou ik als ik jou was me daar maar eens heel goed over gaan inlezenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:10 schreef beertenderrr het volgende:
wanneer gaan die emissies uitgegeven worden dan? Dacht dat dat dus al was gebeurd.
Ik wil me best inlezen, maar weet niet waar ik moet beginnenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:16 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Nee dit was alleen het nieuwsbericht, voordat je in ING wilt gaan stappen zou ik als ik jou was me daar maar eens heel goed over gaan inlezen![]()
Ik zou namelijk ING op dit moment als de pest gaan mijden
http://www.iex.nl/forum/forum.asp?forum=36quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ik wil me best inlezen, maar weet niet waar ik moet beginnen![]()
maakt toch niet uit wanneer de emissie precies isquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef beertenderrr het volgende:
nu nog ergens proberen te achterhalen wanneer die emissies komen.
quote:De Zweedse vrachtwagenfabrikant Scania AB heeft in het derde kwartaal van 2009 de nettowinst met 85% zien dalen, als gevolg van de afnemende vraag naar voertuigen. De winst kwam wel hoger uit dan analisten hadden verwacht.
Scania stelt dat de Europese vrachtwagenmarkt gekenmerkt wordt door een lage economische activiteit, maar dat de mate van de neergang in de West-Europese markten aan het afnemen is. In Latijns-Amerika is de vraag volgens de truckmaker relatief goed gebleven en in Azie is er sprake van een zeker herstel.
Scania zag de nettowinst in de verslagperiode afnemen tot SEK278 miljoen (circa EUR27,3 mln), van SEK1,82 miljard een jaar geleden. Analisten geraadpleegd door Dow Jones Newswires hadden een winst verwacht van SEK14,7 miljoen. De omzet daalde met 34% tot SEK13,43 miljard, tegen een analistenverwachting van SEK13,49 miljard. Wisselkoersen hadden een positief effect van 6%.
De operationele winst zakte tot SEK519 miljoen van SEK2,82 miljard, terwijl analisten hadden gerekend op een operationele winst van SEK237 miljoen.
Scania leverde in het afgelopen kwartaal 9.023 voertuigen af, 44% minder dan de 16.244 voertuigen een jaar geleden. De orders zakte met 6% tot 10.634 voertuigen, van 11.356 een jaar geleden.
Het aandeel Scania noteert maandagochtend in Stockholm zo'n 1% hoger na de publicatie van de kwartaalcijfers.
Kent iemand die 2 knakkers?quote:Het Centraal Plan Bureau (CPB) is te negatief over de langetermijneffecten van de economische crisis. Het bureau gebruikt een haperende rekenmethode, die te negatieve cijfers laat zien.
Dat stellen macro-econoom Wouter de Haan van de Universiteit van Amsterdam en Xiaoming Cai, onderzoeker aan het Tinbergen Institute maandag. Zij beschrijven hun mening in een publicatie voor het Centre for Economic Policy Research. Volgens De Haan en Cai zijn door de rekenmethode die het CPB gebruikt al veel vaker te negatieve voorspellingen gedaan over na-oorlogse recessies.
De economen gebruiken een rekenmodel dat voorspelt dat er een inhaaleffect zal plaatshebben. Het Bruto Nationaal Product (BNP) van de Verenigde Staten zal de komende tien jaar slechts tussen de anderhalf en zes procent minder groeien, terwijl dat volgens de methode van het CPB zeker het dubbele is. De Haan en Cai verwachten dat de huidige economische crisis in belangrijke mate tijdelijke in plaats van permanente effecten zal hebben, zo schrijven zij.
Dus waar de waarde van ING eerst verdeeld werd over 2,04 miljard aandelen, is die nu verdeeld over 2,8 miljard. De mensen die al aandelen van ING hebben zien hun aandeel in het bedrijf dus verwateren, omdat het aandeel minder waard word...quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:16 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
Staan 2,04 miljard aandelen uit, ze willen 7,5 miljard ophalen, dus dat worden 750 miljoen aandelen * 10 euro (ongeveer)
jep, je moet de winst (de taart) met meer mensen verdelenquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:52 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dus waar de waarde van ING eerst verdeeld werd over 2,04 miljard aandelen, is die nu verdeeld over 2,8 miljard. De mensen die al aandelen van ING hebben zien hun aandeel in het bedrijf dus verwateren, omdat het aandeel minder waard word...
Ik heb al een koopordertje neergezet op 10,11. Voor de gekkigheid.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:37 schreef beertenderrr het volgende:
Die taart wordt overigens wel steeds minder waard, 10,3 per aandeel nu nog maarben benieuwd waar en wanneer dit stopt.
Investeren niet maar speculeren misschien welquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:20 schreef Gremen het volgende:
Ik zou ook niet in een bedrijf als antonov investeren. Wat vinden mensen daar toch zo interessant aan?
En waarom specifiek 8 feb?quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:47 schreef Vandergeld het volgende:
Geen crash vandaag, lange termijn veranderd er 0.0 en beurs nog steeds uit het uittoppen, verder word 8 februari een dag waar ik extra attent op ga zijn![]()
Volgende Legatus meeting, verleden jaar vielen verschillende keren deze meetings samen met een flinke koersdaling van de beurzen de maandag erop. 9 feb 2009 laatste voorbeeld hiervan bijvoorbeeld.quote:
ING staat op 10,12 nu..quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb al een koopordertje neergezet op 10,11. Voor de gekkigheid.
was net al onder de 10quote:
Ongelofelijk? Aandeel heeft amper waarde door verkoop van al die activiteiten. Daarnaast ook nog eens een flinke emissie er overheen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:25 schreef Bunnikside79 het volgende:
-15,51%![]()
![]()
en weer ruim onder de 10 euro.... ON-GE-LO-FE-LIJK!!
Jij gaat volgend jaar nog heel vaak ongelofelijk zeggen als je hier al van onder de indruk raakt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:25 schreef Bunnikside79 het volgende:
-15,51%![]()
![]()
en weer ruim onder de 10 euro.... ON-GE-LO-FE-LIJK!!
Ongelofelijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jij gaat volgend jaar nog heel vaak ongelofelijk zeggen als je hier al van onder de indruk raakt.
Vergeleken met hun bezittingen voor de crisis heeft het aandeel idd ''amper waarde''.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:27 schreef Cheiron het volgende:
Aankondiging splitsing verzekeringstak + aandelenemissie + compleet geen vertrouwen in de financiele sector. Logisch gevolg deze koersdaling. Dat trekt echt wel weer aan als die emissie weer is vergeten
"amper waarde"![]()
quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:10 schreef M.Melandri het volgende:
Top ING voor dit jaar is gezet!
Inderdaad nice callquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vergeleken met hun bezittingen voor de crisis heeft het aandeel idd ''amper waarde''.
Overigens klopte mijn voorspelling deze x wel
[..]
Wanneer komen die met cijfers?quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Willen jullie allemaal een weesgegroetje doen zodat Aegon met goede cijfers komt
13 november als ik me niet vergis, en ik ga emotioneel d00d als die slecht zijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:39 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Wanneer komen die met cijfers?
Waarom wil je investeren in bedrijven die binnen 2 jaar een pennystock zijn? Banken/verzekeraars zijn ten dode opgeschreven..quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:40 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
13 november als ik me niet vergis, en ik ga emotioneel d00d als die slecht zijn
Of je bent slim en pakt het verliesquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:40 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat gaat er volgend jaar gebeuren dan??quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jij gaat volgend jaar nog heel vaak ongelofelijk zeggen als je hier al van onder de indruk raakt.
Put opties nov ING doen op dit moment rond de 300-400% winst vandaag, dus daar was zeker heel dik geld mee te verdienen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:45 schreef beertenderrr het volgende:
kan iemand mij misschien uitleggen of het mogelijk was geweest dat je flink geld had kunnen verdienen door put-opties te kopen? Ik heb er echt geen verstand van, maar had gehoord dat een put-optie inspeelt op het verlies van de waarde.
* beertenderrr wilt een jaar verder zijn, dan is er meer kennis in huis
quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:47 schreef fedsingularity het volgende:
ABN verwerkt de shortorders ook bar slecht..
Down down down, mogelijk nog iets hoger topje.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:48 schreef Bunnikside79 het volgende:
[..]
Wat gaat er volgend jaar gebeuren dan??
je kan ook aandelen lenen, verkopen en later terugkopen en teruggeven met winstquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:45 schreef beertenderrr het volgende:
kan iemand mij misschien uitleggen of het mogelijk was geweest dat je flink geld had kunnen verdienen door put-opties te kopen? Ik heb er echt geen verstand van, maar had gehoord dat een put-optie inspeelt op het verlies van de waarde.
Je kan put-opties kopen om je aandelen te beschermen tegen een dalingquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:45 schreef beertenderrr het volgende:
Waarom geen sprinters?quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:45 schreef beertenderrr het volgende:
ok, dus als ik het goed begrijp heb je in dit geval je rendement beschermd en verkoop je uiteindelijk tegen 12,50 per aandeel in plaats van 3 euro, waardoor je 12,50 x100 krijgt, ipv 3x100 euro.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:57 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
Je kan put-opties kopen om je aandelen te beschermen tegen een daling
voorbeeld:je hebt 100 aandelen ING en de koers is 12,50
je verwacht een mindere periode (bijv tm januari) (dalende markten) dus je koopt 1 put optie met een uitgangswaarde van 12,50 en expiratie van januari
je hebt dan in januari de mogelijkheid om jouw 100 aandelen voor 12,50 te verkopen. (ook al staat de koers op 3,00)
Je kan dit ook kopen terwijl je geen aandelen hebt dan speel je dus in op een daling.
Het handelt inderdaad makkelijk... Ik weet niet of hij specifiek op ING doelde, maar helaas hebben die geen sprinters short... ik denk wel dat je ing-turbo's short hebt...quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:08 schreef capricia het volgende:
Waarom geen sprinters?
Dat handelt heel makkelijk.
Ja, Turbo ING short kan ook.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:18 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Het handelt inderdaad makkelijk... Ik weet niet of hij specifiek op ING doelde, maar helaas hebben die geen sprinters short... ik denk wel dat je ing-turbo's short hebt...
Sprinters en turbo's zijn makkelijker.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:18 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ok, dus als ik het goed begrijp heb je in dit geval je rendement beschermd en verkoop je uiteindelijk tegen 12,50 per aandeel in plaats van 3 euro, waardoor je 12,50 x100 krijgt, ipv 3x100 euro.
Of maak je er uiteindelijk nog winst mee? Ik heb wel wat sites bekeken, maar de manier om de winst te berekenen kom ik niet echt uit, ik denk volgens mij te moeilijk. Zou je/iemand dit tot slot ook nog willen toelichten met dit voorbeeld?alvast bedankt
@capricia, wil je die sprinters ook toelichten
de eerste berekening is correct .. je moet alleen wel rekening mee houden dat de aankoop van de put-optie denk 150-200 euro is (bescherming is niet gratis natuurlijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:18 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ok, dus als ik het goed begrijp heb je in dit geval je rendement beschermd en verkoop je uiteindelijk tegen 12,50 per aandeel in plaats van 3 euro, waardoor je 12,50 x100 krijgt, ipv 3x100 euro.
Of maak je er uiteindelijk nog winst mee? Ik heb wel wat sites bekeken, maar de manier om de winst te berekenen kom ik niet echt uit, ik denk volgens mij te moeilijk. Zou je/iemand dit tot slot ook nog willen toelichten met dit voorbeeld?alvast bedankt
Nou, ik wil op dit moment mijn winst terug 'verdienen' en dan stap ik uitquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:43 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Waarom wil je investeren in bedrijven die binnen 2 jaar een pennystock zijn? Banken/verzekeraars zijn ten dode opgeschreven..
Dan kun je beter uitstappen zolang je nog durft. Die winst van AEX 330 zie je denk ik de komende tijd niet!quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:54 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Nou, ik wil op dit moment mijn winst terug 'verdienen' en dan stap ik uit![]()
Alhoewel ik bijna op verlies sta
thnx voor de uitlegquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sprinters en turbo's zijn makkelijker.
Stel je koopt vandaag ING shorts op 10euro 1000xTS13,00 ING. Je verkoopt in principe 1000 aandelen a 10euro per stuk, ze dalen daarna naar 9,60 en je koopt ze weer terug. Je winst is dan 10000x0,40=400euro winst.
Stijgt het aandeel naar 13euro dan stopt de bank je turbo uit en is je verlies 10000x3euro.
tnx! duidelijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:22 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
de eerste berekening is correct .. je moet alleen wel rekening mee houden dat de aankoop van de put-optie denk 150-200 euro is (bescherming is niet gratis natuurlijk) je maakt er geen winst mee op dat moment, maar ook geen groot verlies
zou je dus alleen de put optie kopen (terwijl je geen aandelen hebt) (laten we zeggen 200 euro) (1 put optie = 100 aandelen)
en de koers daalt naar 3 euro. Dan is de optie 12,5 - 3 = 9,5 waard (dus 9,5 * 100 = 950 euro) (winst is dus 750 euro)
TS=Turbo Shortquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:01 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
thnx voor de uitlegalleen waar staat TS voor (nee niet de topic starter
)? turbosprinter
![]()
Zo te zien kan je flink winnen, maar ook flink verliezenhet rekenmodel is iig duidelijk
[..]
tnx! duidelijk![]()
1 vraag alleen nog: Je betaalt dan die bescherming van 200 euro. Maar als je 100 aandelen zou kopen, ben je 12,5x100=1250 kwijt. Dus in totaal zo'n 1500 euro. Wordt die 1500 euro vervangen door het voorbeeld van 200 euro omdat je een optie koopt ipv een aandelen?
Ja ik stap denk ik ook eerder uit hoor, maar ik verw8t stiekem wel dat de koers van Aegon deze week nog wat stijgt tegenover vandaag.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan kun je beter uitstappen zolang je nog durft. Die winst van AEX 330 zie je denk ik de komende tijd niet!
als je die optie uitvoert in januari krijg je dus gewoon 12,50 per aandeel .. dus 1250 .. je verliest dus ~250 euro. (zonder put-optie zou het verlies (1250-300 = 950 zijn).quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:01 schreef beertenderrr het volgende:
tnx! duidelijk![]()
1 vraag alleen nog: Je betaalt dan die bescherming van 200 euro. Maar als je 100 aandelen zou kopen, ben je 12,5x100=1250 kwijt. Dus in totaal zo'n 1500 euro. Wordt die 1500 euro vervangen door het voorbeeld van 200 euro omdat je een optie koopt ipv een aandelen?
Volgende keer als een dergelijke situatie zich voordoet, weet ik iig dat een put-optie of een sprinter/turbo een extra vakantie op kan leverenWelke heeft overigens het meeste rendement in een situatie als ING van vandaag?
overigens: kan je een optie gewoon tussentijds verkopen, net als een aandeel, of moet je echt wachten tot de expiratiedatum?
Ik snap het wel hoor, op KT zit er nog wel een stijging voor aex en aegon in het vat. Cijfers zullen goed zijn alleen wat is de verwachting van de markt dat is de vraag. Voor lange termijn is geen enkele financial interessant.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:25 schreef LXIV het volgende:
Heb je enige reden om dat te denken? Voor de kredietcrisis stond Aegon nog op iets van 8-9 euro. Daar staat het al weer bijna op, inclusief verwatering.
Ik denk niet dat jij een belegger bent die kan verkopen als hij eenmaal verlies staat. Al vermoedt hij dat de koers verder daalt. Verkoop dan terwijl je nog winst staat! Is gemakkelijker.
Je krijgt nog wel een kans Aegon op te pikken voor vier euro hoor!
Ik help het je hopenquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:40 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
quote:
dat mag u zelf bedenken, misschien breekt er hier of daar wel een bierglas.....quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:14 schreef beertenderrr het volgende:
[..]en waar moeten we voor oppassen?
jij hebt iig wat te vieren vandaagquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:21 schreef edwinh het volgende:
[..]
dat mag u zelf bedenken, misschien breekt er hier of daar wel een bierglas.....
ik denk dat het over enkele dagen wel weer verder gaat richting 6-7 voor morgen zie ik een plus van 3% mits het algehele sentiment niet slecht isquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:28 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
jij hebt iig wat te vieren vandaag![]()
ING morgen weer lekker verder dalen of zal het niet zo hard meer gaan?
jah, ze hadden misschien verwacht tegen 10.50 ofzoquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:51 schreef M.Melandri het volgende:
Vraag is tegen welke koers ING deze emissie gaat doen.
Ik verwacht tegen een koers van circa 7,50 met dus ongeveer 1miljard aandelen erbij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:05 schreef edwinh het volgende:
[..]
jah, ze hadden misschien verwacht tegen 10.50 ofzohaha, nog maar wat extra aandelen uitgeven dan
![]()
![]()
![]()
![]()
dat gaat de koers zeker drukkenquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik verwacht tegen een koers van circa 7,50 met dus ongeveer 1miljard aandelen erbij.
Geen idee of ik kan verkopen als hij eenmaal op verlies staat, hij staat voor mij op dit moment eigenlijk al op verlies.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:25 schreef LXIV het volgende:
Heb je enige reden om dat te denken? Voor de kredietcrisis stond Aegon nog op iets van 8-9 euro. Daar staat het al weer bijna op, inclusief verwatering.
Ik denk niet dat jij een belegger bent die kan verkopen als hij eenmaal verlies staat. Al vermoedt hij dat de koers verder daalt. Verkoop dan terwijl je nog winst staat! Is gemakkelijker.
Je krijgt nog wel een kans Aegon op te pikken voor vier euro hoor!
de aandelen worden toch niet via de markt verkochtquote:
Ze hebben een soortgelijke constructie als ING toegepast. Dat is al achter de rug. Maar al die financials en eigenlijk de hele beurs is gewoon overgewaardeerd op dit moment.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:27 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Geen idee of ik kan verkopen als hij eenmaal op verlies staat, hij staat voor mij op dit moment eigenlijk al op verlies.
Maar waarom denk je dat de koers naar de 4 euro zakt? Aegon is naar mijn weten financieel een veel sterkere organisatie en ze hebben al een emissie gehad die ze vroeg of laat toch eens gaan terug betalen?
Morgen 7,5 geloof ik niet zo.. Ik zie meer over 3 jaar 0.75quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:05 schreef beertenderrr het volgende:
koers ing van 7,50 morgen? zou wel heftig zijn
zijn er overigens nog meer banken die binnenkort gaan splitsen + emissies op hetzelfde tijdstip gaan uitgeven?
Ehm, hoezo hoeft Aegon niet bij te dragen aan het depositogarantiestelsel? Ze zijn tegenwoordig toch ook een bank? Je kan er een spaarrekening openen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:58 schreef lost95 het volgende:
Ik help het je hopen, ik heb vandaag een call gekocht. Ik verwacht goede cijfers. Aegon hoeft niet bij te dragen aan het depositogarantiestelsel, aandelenbeurzen zijn gestegen, creditspreads zijn kleiner geworden. Risico's blijven wel de impairments op beleggingen (met name de MBS'en) en achterblijvende omzet.
quote:Google zal het wel weer gratis gaan doen
Google komt met gratis navigatie-apps, vrezen de huidige partijen in de navigatiebranche.
Google's concurrenten zeggen er in het Amerikaanse blad Forbes serieus rekening mee te houden dat Google binnenkort met gratis gesproken navigatie-toepassingen gaat komen. Dat zou bijvoorbeeld blijken uit het recente opzeggen van een contract met kaartleverancier TeleAtlas.
Google krijgt nu zelf genoeg automatische gegevens over verplaatsingen van gebruikers binnen om zelf kaarten te kunnen verbeteren. Dat werkt een beetje zoals TomTom met zijn IQ Routes-systeem over het weggebruik. Alleen al de gratis applicaties van Google Maps op mobieltjes leveren een hele berg gegevens op over transportstromen. Ook de dienst Latitude en Google Android geven het zoekbedrijf mogelijkheden op navigatieterrein.
Forbes speculeert dat Google de navigatietoepassingen op mobiele telefoons helemaal gratis zal aanbieden. Dat terwijl je voor bijvoorbeeld de TomTom-app voor de iPhone vanaf 70 euro betaalt. Google plaatst dan wel advertenties 'langs de route'. Google startte onlangs ook met reclames in de Maps-applicatie op de iPhone. Het bedrijf weigert zelf elk commentaar.
T2 is een bedrijf wat, imo, zeer veel in waarde kan en zal dalen. De markt is simpelweg redelijk verzadigd en er zijn te veel spelers op de markt. Als Google er dan ook nog bij komt met een gratis app, zal het marktaandeel van T2 dalen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:03 schreef Dave7 het volgende:
Mwah, ondanks dat je gelijk zou kunnen krijgen, ik zou niet short gaan op tomtom. Te grote naam in navigatie imo. En je ziet op een -2% als vandaag blijft het als een rots in de branding liggen, zegt wel wat!
vraagje, wanneer en met wat voor visie heb je Aegon gekocht?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:06 schreef Soldier2000 het volgende:
Zojuist met pijn in mijn hart Aegon verkocht, hij begon na de opening gelijk weer te dalen
Ik had ING toen ze de vorige keer inklapte dat was wel balen ook omdat ik tentamenweek had en meer de koersen keek dan in m'n boekquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:54 schreef Bunnikside79 het volgende:
ING nu alweer -12%...![]()
![]()
![]()
Waar gaat dit eindigen??
zoals ik gister berekendequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:54 schreef Bunnikside79 het volgende:
ING nu alweer -12%...![]()
![]()
![]()
Waar gaat dit eindigen??
36/50 = 0.72 afname van 28%quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:16 schreef MikeCitybike het volgende:
Staan 2,04 miljard aandelen uit, ze willen 7,5 miljard ophalen, dus dat worden 750 miljoen aandelen * 10 euro (ongeveer)
hmm dat is eigenlijk best wel veel![]()
stel ze maken 1 miljard winst (1/2 = 50 cent per aandeel)
nieuwe situatie 1/2,75 = 0.36 cent per aandeel)
Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:04 schreef Vandergeld het volgende:
Als we komende dagen nog 2-3% verder doorzakken, is het zeer waarschijnlijk dat top is gezet en kunnen we de komende maanden gaan diepzeeduiken.
Welnee, boven de 9 euro alweer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:45 schreef Vandergeld het volgende:
Beleggers beginnen in te zien dat ING een lege doos is en eigenlijk een pennystock hoort te zijn.
Zijn er cijfers bekend gemaakt of zo? Kan in de macro cijfers nl geen reden vinden voor de stijging.quote:
wat denk je van ING die daalde naar 8,17 en vervolgens weer steeg naar 9.89 (=stijging van 20%)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zijn er cijfers bekend gemaakt of zo? Kan in de macro cijfers nl geen reden vinden voor de stijging.
In de cijfers van ING kan ik geen enkele reden vinden van de stijging hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:55 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
wat denk je van ING die daalde naar 8,17 en vervolgens weer steeg naar 9.89 (=stijging van 20%)
verder werd de index vandaag hoog gehouden door Shell (+2%) en Unilever (+1%)
waarom heb je een reden nodig voor een stijgingquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
In de cijfers van ING kan ik geen enkele reden vinden van de stijging hoor. Die waren gewoon niet goed en de verwachting is, voor beleggers, nog slechter.
AEX stijgt dankzij ING, niet andersomquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:55 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
waarom heb je een reden nodig voor een stijging
leg de grafiek van ing vandaag naast die van de aex en je hebt je "reden"
niet andersom?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
AEX stijgt dankzij ING, niet andersom
Ik doelde op het feit dat ING de koers van de AEX bepaald en de AEX niet de koers van ING... Doorgaans iig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:20 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
niet andersom?
gister ING -18% .. kost de index zo'n 5 punten
dan daalt de AEX toch echt dankzij ING
Euhm een paar weken geleden, maar ik ben in die weken tijd mijn totale aandelen winst kwijt geraakt (omdat ik toen met meer geld ben gaan beleggen) vandaar dat ik ze nu heb verkocht.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:32 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
vraagje, wanneer en met wat voor visie heb je Aegon gekocht?
(aangezien je ze volgens mij nog niet echt lang hebt en gelijk verlies neemt)
ik zie mogelijkheden voor put-optiesquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:01 schreef Vandergeld het volgende:
Consumer confidence 47.7 tegen verwacht 53.7. Scheuren worden groter en groter in de indices, verder wegzakken is funest voor de komende maanden!
Er gaan putopties zijn die komende maanden x10/x15 gaan..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:03 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik zie mogelijkheden voor put-opties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |