idd , de futs hebben niet zoveel meer over, morgen onder de 1070 en einde trend kanaalquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:38 schreef LXIV het volgende:
Maar heel Europa stijgt door Philips. Als je goed kijkt zie je dat die hoger van verwachtte winst van Philips voornamelijk uit besparingen voortkomt. Desinvesteren dus. Misschien goed voor Philips, maar voor iedereen?
Ondertussen valt vandaag de DSB-bank, is de FDIC (het Amerikaanse orgaan dat uitkeert bij vallende banken) technisch gesproken falliet, staat de funda-teller zo goed als op de 200K en het ergste: een vrouw ontvangt de nobelprijs voor de economie.
En wat doet de AEX? Die stijgt vrolijk door, want we zitten eenmaal in een uptrend, en alle TA-lijntjes staan stijf omhoog!
wij?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:42 schreef LXIV het volgende:
We zijn het met elkaar eens. Alleen de markt dus niet! En raad eens wie er altijd gelijk heeft!
Dikke selloff? we zijn van 9400 naar 9900 gegaan in iets meer dan 1 week..quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:28 schreef edwinh het volgende:
dikke selloff in VS
Dj heeft het hoofd gestoten![]()
Ik werk normaliter savonds ook met cfd's, alleen na een poosje weg geweest te zijn van 'overnight' traden op de AEX dacht ik dat dat een goede trade was geweest voor vanavond. Guess I was wrongquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:37 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
waarom werk je savonds niet met cfd's? Dan heb je nog enig controle over de zaak. Overnight met turbo's is puur gokken en kun je savonds niks meer.
nou ja, ik had het eind vorige week wel gelijk toen ik Arcadis laag in de 12 wilde kopen. Komt 1 of ander bank met een buy advies waardoor die naar 12,6 en hoger ging. Durfde ik natuurlijk nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:47 schreef LXIV het volgende:
We hebben het wel maar krijgen het niet.
Als het zo doorgaat dan ga ik mijn geld op een spaarrekening zetten. Want ik loop nu al meer dan een maand rente mis omdat ik liquide wil zitten om te kunnen handelen.
Sentiment is alles. Als goed nieuws zo enorm positief ontvangen wordt, gematigd nieuws ook en slecht nieuws genegeerd dan moet je wel bullish zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, ik had het eind vorige week wel gelijk toen ik Arcadis laag in de 12 wilde kopen. Komt 1 of ander bank met een buy advies waardoor die naar 12,6 en hoger ging. Durfde ik natuurlijk nietDus dat gelijk telt niet.
Kan jou het schelen. Maximaal 3% rente per jaar is 0,25% per maand. Volgens mij ook de voornaamste reden voor de hausse markt op dit moment. Er is gewoon geen alternatief, en een jaar geleden is alweer lang vergeten. Als we nog niet eens een week kunnen terugkijken (rake opmerking van VanderGeld)
naaah, dat dacht ik op 550 ook nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sentiment is alles. Als goed nieuws zo enorm positief ontvangen wordt, gematigd nieuws ook en slecht nieuws genegeerd dan moet je wel bullish zijn.
Net een stukje live op de beursvloer in New York, altijd interessant. Onder andere waarom de beurs vandaag zo in eens naar beneden dook. Het is vandaag de '2nd slowest trading day in volume wise'. En het is toch columbus day?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:44 schreef edwinh het volgende:
[..]
idd , de futs hebben niet zoveel meer over, morgen onder de 1070 en einde trend kanaal
http://3.bp.blogspot.com/(...)10-12-TOS_CHARTS.png
Ligt eraan op welk moment ze dat bekendmaken, maar in deze markt lijkt een koersstijging voor de hand liggend na zo een bekendmaking.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:17 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Wat zal een bekendmaking van ontslagen bij een luchtvaartmaatschappij doen met met de koers van het aandeel?
Heb je inside info?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:17 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Wat zal een bekendmaking van ontslagen bij een luchtvaartmaatschappij doen met met de koers van het aandeel?
Het zijn vermoedens op basis van een familielid die bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij werkt. Toevallig hoorde ik hetzelfde verhaal van mijn vriendin, de luchtvaartmaatschappij is klant van het bedrijf waar zij werkt. Ik heb nog geen idee over hoeveel ontslagen het gaat, maar ik durf de gok nu wel te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:57 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Heb je inside info?
Ben het eens met Vandergeld, de koers gaat omhoog als ze dat in deze markt bekend maken.
Mja, en mn sprinters long op de AEX staan iig. niet op verliesquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Futs licht in het rood. Valt me nog best mee eigenlijk.
Ik sta zelfs op winstquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, en mn sprinters long op de AEX staan iig. niet op verlies
Die van mij staan inmiddels ook op winst. Mochten ze weer de andere kant op gaan gooi ik ze er wel uit denk ik.quote:
quote:Handelsoverschot groeit bij dalende in- en uitvoer - CBS
13-10-2009 09:47:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het handelsoverschot van Nederland is in augustus gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, omdat de invoer harder daalde dan de uitvoer. Dit blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De waarde van de goederenuitvoer kwam uit op EUR23,6 miljard. Dat is 18% minder dan een jaar eerder. De invoerwaarde daalde met 21% tot EUR21,4 miljard. Het handelsoverschot bedroeg daarmee EUR2,1 miljard. Dit is EUR0,4 miljard meer dan in augustus 2008.
Volgens de door CBS samengestelde exportradar van oktober zijn de omstandigheden voor de Nederlandse export niet verder verbeterd. In de vijf voorgaande maanden verbeterden de omstandigheden volgens deze indicator steeds.
eens, maar hou er wel rekening mee dat in landen als bijvoorbeeld China, India en Indonesie dit staatsgereguleerd is danwel gaat worden. Dit is nou typisch iets waar geen vrije markt zal bestaan bij krapte.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef tony_clifton- het volgende:
'Voedselproductie moet 70% omhoog'
Investeren in landbouw, binnen 10 jaar in water. Mark my words.
Waarom is die regulering erg?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
eens, maar hou er wel rekening mee dat in landen als bijvoorbeeld China, India en Indonesie dit staatsgereguleerd is danwel gaat worden. Dit is nou typisch iets waar geen vrije markt zal bestaan bij krapte.
Waar precies op de site? En is dat ook realtime?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef M.Melandri het volgende:
marketwatch
bovenin bij latest newsquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waar precies op de site? En is dat ook realtime?
Noem het het DSB-effect... Er is niets mis, tot iemand op tv zegt dat je alle aandelen moet verkopenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Alles redelijk in het rood maar de AEX staat al weer bijna in de plus!
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De mensen die een dikke daling wensen, moeten Lakeman eens vragen wat hij van de AEX vindt..
Het ligt er maar net aan op welk tijdsframe je kijkt. Jij als langere termijn shorter komt wel aan zijn trekken in 2010 zoals het er nu voorstaatquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:50 schreef Lemans24 het volgende:
314 is nauwelijks een correctie te noemen. Er komt dit jaar nog wel 298 op de borden (en hopelijk lager).
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De mensen die een dikke daling wensen, moeten Lakeman eens vragen wat hij van de AEX vindt..
insinueer je nou "inside knowledge"?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens is de sector die op dit moment het roodst uitslaat in W-Europa, de financials! Alle grote financials in W-Europa staan allemaal op een verlies op een enkeling na..
..is dit een teken voor wat komen gaat met de q3 results van de 4 grote banken uit amerika komende dagen?
long!? De grote afstort zou toch beginnen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:35 schreef Vandergeld het volgende:
Mooie 5 wave omhoog op de Dow Jones, hierbij is golf 3 ook mooi onder te verdelen in 5 golven. Ik verwacht dat we teruggaan tot 9700-9750 waar ik een kleine longpositie ga innemen.
[ afbeelding ]
Als de cijfers morgen goed zijn dan verwacht ik nog wel een verdere stijging.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:35 schreef Vandergeld het volgende:
Mooie 5 wave omhoog op de Dow Jones, hierbij is golf 3 ook mooi onder te verdelen in 5 golven. Ik verwacht dat we teruggaan tot 9700-9750 waar ik een kleine longpositie ga innemen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |