tenzij ze de MBS verzekerd hebben bij DSBquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:19 schreef Soldier2000 het volgende:
940 Aegon aandelen gekocht, ik kon het niet laten, misschien gaan ze eindelijk een keer doorstijgen
Hm, is dat verstandig terwijl net de hoogste stand in de afgelopen 12 maanden is bereikt? Ik verwacht wel een correctie nu (voor Aegon).quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:19 schreef Soldier2000 het volgende:
940 Aegon aandelen gekocht, ik kon het niet laten, misschien gaan ze eindelijk een keer doorstijgen
Tsja het blijft een risico, ik verwacht geen harde correctie voor Aegon puur omdat de koers omlaag is gedrukt door de emissie, en aangezien die bijna afbetaald kan gaan worden is het tijd voor Aegon om te gaan stijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hm, is dat verstandig terwijl net de hoogste stand in de afgelopen 12 maanden is bereikt? Ik verwacht wel een correctie nu (voor Aegon).
Nou, de cijfers van DSB komen voorlopig iig niet...quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:52 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben benieuwd naar de cijfers van de banken morgen. Zullen er nog wat lijken uit de kast komen, of blijven die nog even zitten?
vooral dat is lekkerquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Bloomberg heeft vooral veel informatie waar je als particulier voor moet betalen. En die je ook op geen mogelijkheid gratis kunt krijgen! Een goed voorbeeld zou zijn hoe de MSCI indices er bijv. uitzien, welke aandelen er in bepaalde fondsen zitten of de historische data van welk aandeel/commodity dan ook. Allemaal kleine dingetjes waar je als particulier afzonderlijk voor moet betalen, nu heb je alles in 1 pakket, en ik denk dat dat zelfs goedkoper is, dan alles los te doen. Maar exclusief als zijnde insider informatie, nee. Een goed voordeel wat betreft de 'insiders' van bloomberg, is dat ze voor veel economische micro/macro/kwartaal cijfers forecasts hebben door hun eigen mensen. En die zitten er vaak niet ver naast wat er voor mij zorgt dat ik mooi kan instappen voor er cijfers komen
Oh, en er zijn ook pagina's die bijv. niet te kopieren zijn, waar je geen print screen van kunt maken, niet kunt exporteren naar excel etc. En dan bel je ze op, en dan krijg je te horen dat het bedrijfstechnisch gevoelige informatie en dat ze daarmee alle kopieer mogelijkheden hebben verboden.
Ik denk dat ik wel overnight long ga zitten ja. Maar dat beslis ik pas iets voor half 6.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:23 schreef m0m0 het volgende:
Iemand overnight long?
Ik hou gewoon alles aan.quote:
Het is of hoor ik S_E sprekenquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Maar dat beslis ik pas iets voor half 6.
Heareh heareh! Net mn besluit gemaakt, lichtjes long voor overnight.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:19 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Het is of hoor ik S_E spreken
Waarschijnlijk lees ik het verkeerd maarrrr 1.604,55%? Dat is een foutje hoop ik.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb nog niemand gehoord over de spuit 11 stijging van Tiscali ? Damn, met dat rendement op 1 dag heb je direct een aantal jaar rendementen te pakken.
En aangezien het koekiemonster tegenwoordig (voor mij) een belangrijk referentiekader vormtquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:32 schreef Manono het volgende:
je moet nooit al je bananeschillen in 1 mand proppen zegt het kookiemonster
Is binck weer bezig? Zo'n storing hadden ze laatst ook al.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:37 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lees ik het verkeerd maarrrr 1.604,55%? Dat is een foutje hoop ik.
Mwa, ik vind mijn portefeuillewaarde toch best entertaining. Iedere dag weer meer entertaining dan de dag ervoor.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:37 schreef Lemans24 het volgende:
Er is eigenlijk geen reet aan, die beurs van tegenwoordig. Blijft maar stijgen, heeft geen enkele entertainmentwaarde. Waar is die goede oude tijd van oktober 2008?
ingestapt zijn of niet, dat bepaalt de entertainmentwaarde idd...quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:56 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Mwa, ik vind mijn portefeuillewaarde toch best entertaining. Iedere dag weer meer entertaining dan de dag ervoor.
Volgens mij is het lucratiever om sprinters langer aan te houden. Ik heb regelmatig 50% en soms zelfs 100% winst in een paar weken met sprinters. Zeker op een positieve beurs die we nu hebben kan je sprinter long best wat langer aanhouden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En eruit gestapt. Even snel een dikke 10% gepakt
Je hebt het over langer aanhouden en je hebt het over koersverlies omdat je nooit superscherp inkoopt en verkoopt. Als je sprinters lang aanhoudt heb je juist(!) meer koersverlies in je sprinters verwerkt. De index gaat immers nooit 2 week achter elkaar omhoog. Je gaat juist geld inleveren. Je zult immers altijd een aantal positieve en negatieve dagen hebben in een beursweek. En ik verdien liever elke dag geld, dan dat ik een dag op zure bonen zit. Niet dat ik elke dag geld verdien thoughquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:00 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Volgens mij is het lucratiever om sprinters langer aan te houden. Ik heb regelmatig 50% en soms zelfs 100% winst in een paar weken met sprinters. Zeker op een positieve beurs die we nu hebben kan je sprinter long best wat langer aanhouden.
Met veel aan- en verkopen lever je geld in, omdat je transactiekosten hebt en bovendien heb je koersverlies omdat je nooit superscherp inkoopt en verkoopt.
Had je dat gister niet alvast even kunnen melden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, en ja .. tiscali ... hehe gekkenhuis daar.
Het sloot rond 21 centen gisteren, het opende rond 69 cent, had een high van 1.137 vandaag en eindigt 'slechts' op 0.599. Een stijging van 40 cent op 1 dag. Damn..
[ afbeelding ]
in de huidige markt die trekjes van de jaren 1999/2000 manie begint vertonen zegt een grafiek en een aandeel natuurlijk niks over jouw gekte.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Voor diegene die mij blijven gek verklaren: DEVGEN![]()
[ afbeelding ]
de huidige markt acteert en voelt exact zoals in de jaren 1999 / 2000 . Een combinatie van gefixeerde eenrichtingsverkeer / angst om dief van je eigen (ahum) portemonnaie te zijn / overloze liquidititeit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:00 schreef tony_clifton- het volgende:
Achja, ik weet 't niet... mijn stoploss kan alweer 15 % naar boven na vandaag dus ik maak mij geen zorgen... Ik denk dat ik automatisch wel dicht in de buurt van de top ga verkopen als 't keldert.
(welke manie bedoel je eigenlijk? - het ziet er exponentieel uit, maar biotech geeft vaak een knik naar boven om vervolgens weer horizontaal te gaan)
Nou toppie toch? Er is niks mis met het investeren in een bubble. Op het moment dat we de rode borden weer gaan opzoeken ga ik wel weer short zitten. Mijn meest profitable periode is nog steeds de periode waarin de beurs met +6 en -6% de dag uitging en waar je bijna 150 - 250% kon maken elke dag met de turbootjes.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de huidige markt acteert en voelt exact zoals in de jaren 1999 / 2000 . Een combinatie van gefixeerde eenrichtingsverkeer / angst om dief van je eigen (ahum) portemonnaie te zijn / overloze liquidititeit.
Ik weet het, markets can stay irrational longer than you can stay liquid, maar het voelt eerlijk gezegd wel zo. In deze markt is iedereen die long zit een winnaar. Als iemand drie knaken meer winst maakt schiet een aandeel direct 8 % omhoog. Gerucht? 10% erbij. Dat herken ik. Da's een markt die bang is minder winst te maken.
ik ben niet zo'n speculant, dus niet zo gecharmeerd van een alles rood of alles zwart markt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou toppie toch? Er is niks mis met het investeren in een bubble. Op het moment dat we de rode borden weer gaan opzoeken ga ik wel weer short zitten. Mijn meest profitable periode is nog steeds de periode waarin de beurs met +6 en -6% de dag uitging en waar je bijna 150 - 250% kon maken elke dag met de turbootjes.
Kunnen we mooi GAP gaan sluiten morgenquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:18 schreef sitting_elfling het volgende:
We gaan de rode borden opzoeken in Amerika, ai ai ai
dat bedoel ik dus. Je hebt een bedrijf. Dat maakt winst, of niet. Dat keert dividend uit. Who cares about the GAP? Tenzij het een Amerikaans modeconcern is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kunnen we mooi GAP gaan sluiten morgenoverigens vrij saaie handelsdag. Morgen belooft meer vuurwerk met Intel.
lol selloff?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:28 schreef edwinh het volgende:
dikke selloff in VS
Dj heeft het hoofd gestoten![]()
Crap, ik dacht dat morgen al woensdag zou zijn, en we dus JPM zouden krijgen als nieuws, maar daar moeten we nog een hele dag voor wachten. Nu krijgen we morgen alleen Johnson Johnson, KMG, Altera en Intel (21.30)quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kunnen we mooi GAP gaan sluiten morgenoverigens vrij saaie handelsdag. Morgen belooft meer vuurwerk met Intel.
Jup, dat wordt voor mij ook weer aan de knoppen zitten morgen ochtend om er uit te springen. En dan te bedenken dat het echt lang geleden is dat ik op de aex index long overnight ben gegaanquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Niet zo mooi dat rode in Amerika. Dat overnight long zal nu wel niet zo mooi uitpakken denk ik.
waarom werk je savonds niet met cfd's? Dan heb je nog enig controle over de zaak. Overnight met turbo's is puur gokken en kun je savonds niks meer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jup, dat wordt voor mij ook weer aan de knoppen zitten morgen ochtend om er uit te springen. En dan te bedenken dat het echt lang geleden is dat ik op de aex index long overnight ben gegaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |