Handel in Philips begon ook later, dus het is logisch dat je order om 09:02 is uitgevoerd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:06 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb net gekocht, verwachtte dat het omhoog ging schieten. Nadeel is echter dat de order pas om 9:02 verwerkt werd, waardoor ik niet maximaal kon profiterendat had een mooi begin van de dag kunnen zijn, helaas.
Dat is natuurlijk de key eh, ik heb een lijstje(zie vorige topic) voor mezelf gemaakt bij welke aandelen ik de dag ervoor er moet inspringen, om de ochtend of middag (afhankelijk van usa/europa) daarna weer uit te springen. Zo kun je maximaal profiteren van de cijfers. En dat zijn er een boel deze week, ik wacht vooral met smaad op de grote banken uit de statesquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:06 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb net gekocht, verwachtte dat het omhoog ging schieten. Nadeel is echter dat de order pas om 9:02 verwerkt werd, waardoor ik niet maximaal kon profiterendat had een mooi begin van de dag kunnen zijn, helaas.
Bloomberg heeft vooral veel informatie waar je als particulier voor moet betalen. En die je ook op geen mogelijkheid gratis kunt krijgen! Een goed voorbeeld zou zijn hoe de MSCI indices er bijv. uitzien, welke aandelen er in bepaalde fondsen zitten of de historische data van welk aandeel/commodity dan ook. Allemaal kleine dingetjes waar je als particulier afzonderlijk voor moet betalen, nu heb je alles in 1 pakket, en ik denk dat dat zelfs goedkoper is, dan alles los te doen. Maar exclusief als zijnde insider informatie, nee. Een goed voordeel wat betreft de 'insiders' van bloomberg, is dat ze voor veel economische micro/macro/kwartaal cijfers forecasts hebben door hun eigen mensen. En die zitten er vaak niet ver naast wat er voor mij zorgt dat ik mooi kan instappen voor er cijfers komenquote:Op maandag 12 oktober 2009 03:44 schreef dvr het volgende:
Van wat Sitting_Elfling over Bloomberg zei, heb ik niet de indruk dat ze erg exclusieve informatie hebben. Het zou me niets verbazen als je zelf een selectie van websites en feeds kunt maken waarmee je dezelfde informatie tot je beschikking krijgt.
Lang leve digi-camsquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh, en er zijn ook pagina's die bijv. niet te kopieren zijn, waar je geen print screen van kunt maken, niet kunt exporteren naar excel etc. En dan bel je ze op, en dan krijg je te horen dat het bedrijfstechnisch gevoelige informatie en dat ze daarmo alle kopieer mogelijkheden hebben verboden.
Mja of telefoons etc. Feit is, als bloomberg zoveel moeite doet om iets tegen te gaan qua distributie van dat materiaal ga ik niet alle toeren uit halen om dat hier op te zettenquote:
Netjes gedaan hoor!quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En eruit gestapt. Even snel een dikke 10% gepakt
Nu wachten tot het weer wat lager staat vandaag. Dat zou weer een mooi moment zijn om er in te stappen.quote:
Misschien morgen??quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nu wachten tot het weer wat lager staat vandaag. Dat zou weer een mooi moment zijn om er in te stappen.
Bron: Binck.nlquote:MARKET COMMENT: AEX profiteert weer van goede bedrijfscijfers
12-10-2009 10:31:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX zet maandag de opwaartse trend van vorige week onverminderd sterk voort, vooral op basis van de aanhoudend beter dan verwachte kwartaalcijfers van, in het geval van maandag, Philips. "Veel kwaliteit hebben de cijfers nog niet, maar analisten zaten weer te laag met hun ramingen en dat zorgt voor een positieve verrassing", zegt handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. De AEX is technisch uitgebroken boven zijn vorige intraday high van 2009, "maar ik sluit voor dinsdag een correctie niet. In dat geval zou de oude beurswijsheid ineens weer actueel kunnen worden 'flauwe dinsdag, vaste week', hetgeen in feite impliceert, dat er dinsdag wat punten verloren kunnen gaan, waarna in de rest van de week de index zijn opwaartse trend weer zal voortzetten", aldus Jurgens. In de Verenigde Staten zijn de obligatiemarkten dicht in verband met Columbus Day. De omzetten zijn maandag vooralsnog laag. De AEX noteert maandag rond 10.25 uur 1,6% hoger op 320,70 punten. (ANS)
Welke cijfers komen er morgen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:39 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Misschien morgen??
[..]
Bron: Binck.nl
Wat dacht je van heel veel cijfers. Heeeeel veel cijfers, maar de enige waar ik naar kijk zijn de retail sales in de states en de cijfers van JP Morganquote:
Volgens BNR is deze regeling gelijk aan surseance van betalingquote:De Rechtbank heeft de noodregeling van toepassing verklaard op DSB Bank N.V. te Wognum. Daarbij zijn door de rechtbank 2 bewindvoerders benoemd. Klanten kunnen hun geld niet meer opnemen. De activering van het Depositogarantiestelsel zal op korte termijn van start gaan.
Ontwikkelingen bij DSB in de afgelopen uren op een rijtje
Bewindvoerder
De rechtbank heeft mr R. Schimmelpenninck en de heer J. Kuiper benoemd tot bewindvoerders.
Belangen
De noodregeling maakt een evenwichtige behartiging van de belangen van alle rekeninghouders en andere schuldeisers mogelijk. Voorts is een procedure tot aanstelling van curatoren bij de verzekeringsonderdelen van DSB in gang gezet.
De Nederlandsche Bank N.V. (DNB) heeft de noodregeling aangevraagd vanwege een grote uitstroom van liquiditeiten die het voortbestaan van DSB op korte termijn in gevaar bracht. Daarnaast staat ook de solvabiliteit bij DSB onder grote druk.
Geen doorstart
DNB en het Ministerie van Financiën hebben in nauwe samenwerking getracht DSB een doorstart te laten maken onder de hoede van een consortium van vijf banken: Rabo, ABN Amro, ING, Fortis en SNS. Dit is niet gelukt, ondanks het constructieve overleg dat door de partijen is gevoerd. Oorzaken hiervan zijn grote onzekerheid rond mogelijke claims op DSB vanwege overkreditering en gebrekkige zorgplicht, alsmede mogelijke verliezen op verstrekte kredieten. Daardoor waren de risico’s te groot en bleek het aanvragen van de noodregeling onvermijdelijk.
Noodregeling
De noodregeling brengt mee dat rekeninghouders bij DSB voorlopig niet bij hun geld kunnen komen. In samenspraak met de banken zullen DSB-klanten die geen betaalrekening bij een andere bank hebben in versneld tempo een rekening bij een andere bank kunnen openen. Tot woensdag a.s. 24:00 uur blijft het mogelijk om met een DSB-betaalpas geld op te nemen bij geldautomaten van andere banken, volgens het normale gastgebruik van banken.
Depositogarantiestelsel
De activering van het Depositogarantiestelsel zal naar verwachting van DNB op korte termijn kunnen plaatsvinden. Onder dit stelsel, dat zal worden uitgevoerd door DNB, zijn tegoeden tot EUR 100.000 (niet zijnde achtergestelde deposito’s) per rekeninghouder bij DSB gegarandeerd. DNB zal zo snel mogelijk aangeven op welke manier rekeninghouders een aanvraag voor uitkering kunnen doen. DNB zal hierover berichten via haar website en via advertenties in de landelijke dagbladen. Rekeninghouders hoeven nu dus nog niets te doen. Voor eventuele vragen over het Depositogarantiestelsel kan men terecht bij de website van DNB of bij haar Informatiedesk, via gratis telefoonnummer 0800-020 1068 (vandaag van 09.00 – 19.00 uur, later deze week in ieder geval tijdens kantooruren).
Ik zie bij binck dat de verwachting voor citi al -0,21EPS is. Verwacht je niet dat dit mee gaat vallen dan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht dat JP en GS relatief goed presteren tegenover BoA en Citi. Ik kan hier natuurlijk mis zitten. Al komen er natuurlijk ook nog andere interessante cijfers uit zoals die van Google bijv. De forecasts estimates zijn voor GS toch wel boven verwachting en over citi group zijn ze bijv. niet zo positief. Ik verwacht sowieso een negatief eps bij Citi, en bij GS zo rond de 4 - 6
Belangrijkste info voor de banken zijn de fixed income trading revenue, M&A en de net credit losses, vooral omdat die laatste continu groeit per kwartaal.
Ik gooi iig. goud er uit tegen 28% winst. Haal een kleine portie GS/JP morgan binnen. Jammer dat er geen speeders/turbo's/sprinters zijn van JP Morgan : -(
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |