Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Klinkt heel vet![]()
Heb er nog wel eens aan gedacht zo'n Bloomberg terminal te nemen, maar dat is niet lucratief als (kleine) particuliere belegger.
Ik bezitte calls aex 320 okt, die zijn er uitgegaan op donderdag omdat het een veel te zwakke vertoning van de beurs was terwijl het volgens mijn patroon juist had moeten stijgen. Op dit moment puts 300 okt in bezit, komende 24 maanden gaan we dalen, met af en toe een flinke stijging(grootste stijgingen vinden plaats tijdens de grootste dalingen).quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar net wat je onder LT verstaat. 10 of 15 jaar? Kun je gerust kopen, al zou ik dan liever net een paar weken wachten. Op 15% lager instappen scheelt ook op de LT heel lang.
Maar als ik zou geloven dat op de LT de beurs helemaal naar beneden zou gaan (onder de honderd), dan zou ik überhaubt niet kopen. Dat is dan pure speculatie.
Jij had toch een redelijke positie in calls AEX OKT 315? Heb je die er al uitgegooid of verwacht je daar nog winst op te maken? Ik denk dat we volgende week verder zullen zakken.
Ook een boek wat ik op mijn lijstje heb staan voor de komende weken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!
Hoofdstuk 1: "Vision and Boundless Hope and Optimism"
Hoofdstuk 3: In Goldman, Sachs We TrustOMG!
Heb het nog niet binnen, maar ben wel heel nieuwsgierig!
Van die putjes kun je nog veel plezier hebben! Maar dan moet het wel snel gaan, over welgeteld 15 beursdagen expireren ze al! Waarom koop je ze niet wat verder weg? Kost wat meer, maar ook wat minder spannend!quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik bezitte calls aex 320 okt, die zijn er uitgegaan op donderdag omdat het een veel te zwakke vertoning van de beurs was terwijl het volgens mijn patroon juist had moeten stijgen. Op dit moment puts 300 okt in bezit, komende 24 maanden gaan we dalen, met af en toe een flinke stijging(grootste stijgingen vinden plaats tijdens de grootste dalingen).
omdat dat wellicht minder relevant is voor de wereldeconomie dan jij denkt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef Vandergeld het volgende:
Het begrip " beursanalisten" is trouwens zwaar overgewaardeerd, ongelofelijk dat sommige denken dat deze crisis alweer over is. Kijken ze dan helemaal niet naar de oorzaken van de kredietcrisis? De problemen op de huizenmarkt zijn nog lang niet voorbij doordat de resets van leningen gewoon doorgaat in 2010-2011 met vooral de option arm leningen. In januari stond 73% van die huizen onder water, dus waarbij de hypo hoger is dan de waarde van het huis. Waarom willen ze dit niet zien?
Ik wil ze deze week verkopen, om later vrij fors in de puts nov 270-260 te gaan. Dat korte spel zal wel liggen aan de karaktertrek van een jonge hond die denkt dat hij weet wat de beurs gaat doen. En trouwens nog 10 dagen totdat ze expirerenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van die putjes kun je nog veel plezier hebben! Maar dan moet het wel snel gaan, over welgeteld 15 beursdagen expireren ze al! Waarom koop je ze niet wat verder weg? Kost wat meer, maar ook wat minder spannend!
(Ach, wtf, de beurs is toch efficient, zeggen ze)
Als ik Canadezen spreek zeggen ze ook welke crisis? Maar als je mensen uit de VS gaat sprekenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
omdat dat wellicht minder relevant is voor de wereldeconomie dan jij denkt?
Van de week een aardig gesprek gehad met een paar jonge Indiers. Welke crisis?
Owja tuurlijk en daarom hadden alle banken een enorme injectiespuit in hun reet nodig. Subprime was het begin, word alleen maar erger de komende jarenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vraag het dan nietquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:49 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Owja tuurlijk en daarom hadden alle banken een enorme injectiespuit in hun reet nodig. Subprime was het begin, word alleen maar erger de komende jaren
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik kan het niet laten: waarom exact 26 oktober?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:06 schreef Vandergeld het volgende:
Let overigens op 26 oktober, crashdag?
Volledig mee eens! Onderschat de hypotheekschuld in NL overigens niet!quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.
Ook in Europa is de crisis niet overal even sterk gebleken. bijvoorbeeld Duitsland, hebben beduidend minder last van de crisis dan Angelsaksisch georienteerde landen. Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben. Die hebben ook de afgelopen jaren hun schulden het hardste laten oplopen.
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will seequote:Op zondag 4 oktober 2009 22:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik kan het niet laten: waarom exact 26 oktober?
Ja! Nederland hoort daar zeker ook bij. Gelukkig hebben we de Duitsers als Oosterburen. Free rider.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Onderschat de hypotheekschuld in NL overigens niet!
Geen dank, veel plezier met lezen als ie binnen is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!
Hoofdstuk 1: "Vision and Boundless Hope and Optimism"
Hoofdstuk 3: In Goldman, Sachs We TrustOMG!
Heb het nog niet binnen, maar ben wel heel nieuwsgierig!
quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.
Ook in Europa is de crisis niet overal even sterk gebleken. bijvoorbeeld Duitsland, hebben beduidend minder last van de crisis dan Angelsaksisch georienteerde landen. Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben. Die hebben ook de afgelopen jaren hun schulden het hardste laten oplopen.
Alhoewel Nederland, in tegenstelling tot de andere landen, een groot handelsoverschot heeft. Don't be Dutch economic girlie men!quote:Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben.
Niet. Ik denk dat een deel massaal over gaat tot criminaliteit. En valt genoeg te halen in sommige steden (Lees: Wassenaar, etc).quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:13 schreef Vandergeld het volgende:
Wie helpt de komende jaren de mensen aan het werk?
[ afbeelding ]
anders is er altijd nog de maandag ernaquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will see
Welk nieuws?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will see
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |