dat heet een verslaving geloof ikquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Bummer dat ik gewoon de hele maandag qua beursdag moet missen omdat ik tussen 9 - 17.00 in de trein zit
Jij komt nog wel van je woorden terugquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
het schiet ook niet op met die nieuwe crash
Wat het missen van een beursdag of lang in de trein zittenquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat heet een verslaving geloof ik
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderdquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat het missen van een beursdag of lang in de trein zitten? Want beide doe ik teveel
zo zat ik namelijk zaterdag van 9 tot 17 ook in de trein. Maar wel in afwachting tot Aer Lingus ook Londen gaat aanpakken zodat ik dat via de trein-vliegtuig-trein kan doen.
ik hoop hetquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jij komt nog wel van je woorden terug
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingenquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderd), maar beursdagen mag je gerust missen hoor.
Maar hoe doe je dat dan? Je zit toch nog op school? Of loop je ondertussen stage?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingen
Wat te denken van het geilen van een paar op een aantal BB chicks op tv. Gigi Stone is echt onwijs lekkerSommige die grappen uithalen als ze de administratie bellen omdat ze problemen hebben met hun terminal. De beste vond ik nog steeds een fransman bij ons, die problemen had, de administratie van BB opbelde, en toen bleek dat een 'zwoele amerikaanse' stem te zijn die hem hielp en dat vond hij helemaal geweldig. Echt zo van, "you got such a nice accent ... and did you know I really like american women? ... your voice, .. its so beautifull ... if i was in NY right now, maybe we could go out?" en wij kijken hem dan zo aan
![]()
![]()
Maandag tot en met vrijdag is dan ookZaterdag en Zondag zijn de dagen die het moeilijkste zijn om door te komen
Onze universiteit heeft een soort van gedeelde Bloomberg hal/ruimte. De 1e intentie voor die zaal was alleen voor master studenten van onze uni. Maar omdat zo'n Bloomberg hal toch wel erg leerzaam is, werden er al naar verloop van tijd conferenties / seminars etc. door anderen gehouden. Zo komt er ook bijv. ook een investeringsclub langs om hun trades te discussiëren, komt er soms een groep professors langs die even 'flink bezig gaan' of nemen vrienden/kennissen van de zakenwereld mee om hetgeen wat ze doen uit te leggen, en die blijven ook wel eens hangen. Soms komen er ook totaal onbekenden binnen, maar we hebben allemaal dezelfde instelling, we vinden traden en beleggen leuk! En het is op die manier een verschrikkelijke handige manier om connecties te krijgen (en zelfs een baan, genoeg verhalen van, hey wij hebben nog wel een aantal plekken over, kan een goed woordje voor je doen .. etc.), want je hebt er mensen zitten die bij verschillende banken al gewerkt hebben, of werken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan? Je zit toch nog op school? Of loop je ondertussen stage?
Dat houd ik me ook altijd voor als ik op een spannende dag niet de beurs kan volgen: "De markt is toch efficient, dus in wezen maakt het niet uit om er een dagje tussenuit te zijn"quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderd), maar beursdagen mag je gerust missen hoor.
Niks mobiels bij je waar je op kan internetten?quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Bummer dat ik gewoon de hele maandag qua beursdag moet missen omdat ik tussen 9 - 17.00 in de trein zit
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niks mobiels bij je waar je op kan internetten?
ik heb de Sony ericsson X1 die werkt perfect met mobiel Chartnet / todaysquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?
De beurs is een mooie bezigheid, maar zie het niet als onmisbaar en maak zaterdag en zondag juist je leukste dagenquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingen
Wat te denken van het geilen van een paar op een aantal BB chicks op tv. Gigi Stone is echt onwijs lekkerSommige die grappen uithalen als ze de administratie bellen omdat ze problemen hebben met hun terminal. De beste vond ik nog steeds een fransman bij ons, die problemen had, de administratie van BB opbelde, en toen bleek dat een 'zwoele amerikaanse' stem te zijn die hem hielp en dat vond hij helemaal geweldig. Echt zo van, "you got such a nice accent ... and did you know I really like american women? ... your voice, .. its so beautifull ... if i was in NY right now, maybe we could go out?" en wij kijken hem dan zo aan
![]()
![]()
Maandag tot en met vrijdag is dan ookZaterdag en Zondag zijn de dagen die het moeilijkste zijn om door te komen
iPhones zijn wel oké denk ik? Heb er laatst een Touch in't echt gezien op een wifi en was best impressed...quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Gisteren trouwens naar de Dag van de Tip geweest (grote beleggersbeurs in België).
Daar een presentatie gezien van de 3 hoogsten in rang (CEO, CFO, en nog eentje) van Thrombogenics (biotech), mijn zwaarste portefeuillewaarde. Alledrie heel competente mensen (of zo kwamen ze toch over). Wat mij vooral blijven hangen is was het antwoord op de vraag wat er zou gebeuren indien er nu al een overnamepoging op het bedrijf overnomen werd. Volgens hun zou dit aan minstens 100% premie gebeuren, waarna het minstens met nog eens 100% verhoogd wordt voor alleer men er nog maar over zal nadenken.
Het blijft natuurlijk wel nog een jaar wachten voor er iets op de markt gebracht kan worden (microplasmine, waar iedereen op focust), maar het potentieel van nummer 2 in de pijplijn (3 jaar) is nu al veel groter blijkbaar.
In ieder geval, die aandelen gaan zoals het er nu naar uit ziet niet buiten, crash of niet. Denk dat ik er nog wat van bijkoop morgen. Morgen na beurs hebben ze een persconferentie in NY, en denk niet dat ze speciaal naar daar gaan voor slecht nieuws te brengen.
Ik zou geen vertrouwen hebben in zoiets, ik denk dan doe maar normaal, koop maar DSMquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenKlinkt een beetje als Harry Mens potentieel
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenKlinkt een beetje als Harry Mens potentieel
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik zou geen vertrouwen hebben in zoiets, ik denk dan doe maar normaal, koop maar DSM
Dat is maar net wat je onder LT verstaat. 10 of 15 jaar? Kun je gerust kopen, al zou ik dan liever net een paar weken wachten. Op 15% lager instappen scheelt ook op de LT heel lang.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.
Je bedrijf of je aandelen moeten eigenlijk zichzelf verkopen, op basis van cijfers. Zo'n roadshow geeft mij ook geen onvoorwaardelijk positief gevoel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.
Want het is tenslotte nog altijd riskant (alhoewel dat van de 5 geneesmiddelen in de pijplijn 99% zeker wel eentje de selectie overleeft).
En dit was ook bij de groten zo trouwens, dat de hoge pieten aanwezig zijn.
nou ja, laat ik het zo zeggen: als het helemaal fantastisch is zijn er geen drie leden van het bestuur om beleggers lekker te maken. Elke cent die er extern in gestopt wordt, is er een die ze zelf (of het venture fund dat betrokken is) niet verdienen als het een hit wordt. You do the math.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.
Want het is tenslotte nog altijd riskant (alhoewel dat van de 5 geneesmiddelen in de pijplijn 99% zeker wel eentje de selectie overleeft).
En dit was ook bij de groten zo trouwens, dat de hoge pieten aanwezig zijn.
Om over calls op korte termijn maar te zwijgen....quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onze universiteit heeft een soort van gedeelde Bloomberg hal/ruimte. De 1e intentie voor die zaal was alleen voor master studenten van onze uni. Maar omdat zo'n Bloomberg hal toch wel erg leerzaam is, werden er al naar verloop van tijd conferenties / seminars etc. door anderen gehouden. Zo komt er ook bijv. ook een investeringsclub langs om hun trades te discussiëren, komt er soms een groep professors langs die even 'flink bezig gaan' of nemen vrienden/kennissen van de zakenwereld mee om hetgeen wat ze doen uit te leggen, en die blijven ook wel eens hangen. Soms komen er ook totaal onbekenden binnen, maar we hebben allemaal dezelfde instelling, we vinden traden en beleggen leuk! En het is op die manier een verschrikkelijke handige manier om connecties te krijgen (en zelfs een baan, genoeg verhalen van, hey wij hebben nog wel een aantal plekken over, kan een goed woordje voor je doen .. etc.), want je hebt er mensen zitten die bij verschillende banken al gewerkt hebben, of werken.
Je hebt er natuurlijk ook zelf nog de master studenten die het voor hun studie gebruiken, maar een aantal daarvan werkt ook gewoon al bij een bank, financiële instelling of hebben een eigen financieel bedrijfje. Voordeel is dan ook dat de Bloomberg zaal, midden in het financiële centrum zit van Londen. Je hebt dus mensen die hoppen s'ochtens even binnen voor een praatje, gaan daarna even naar de starbucks voor een bakkie leut, naar het werk, dan weer naar uni voor een college volgen dan weer even de BB zaal in. En ik heb de privilege al sinds vorig jaar toen ik 1e jaars student was, dat ik daar mag zijn, na een gesprek te hebben gehad met mijn (undergraduate)professor en de (graduate)professor. Ik ben dan ook erg dankbaar daar voor(mede dat ik dat ook gewoon het leukste vind wat er is, en tussentijds hop ik er soms even uit om een college te volgen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |