ik heb mijn opties van vorige week donderdag gewoon aangehouden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er nog mensen met posities voor 'over the weekend' ?
Voor de rest zal ik iig. weer hetzelfde doen als de initial jobless claims uitkomen op komende donderdag, zelfde tijd weer als vandaag. Voor de rest zie ik niet zo een,2,drie interessante macro cijfers voor volgende week of ik moet er 1 gemist hebben.
gewaardeerd omdat:quote:
Vandaag komt er dus bij:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:41 schreef Arcee het volgende:
17 augustus voor het laatst (-2.09%) en het laatste half jaar 8 keer:
20090420 243.81 233.77 -4.12 %
20090622 257.16 249.09 -3.14 %
20090702 260.29 252.69 -2.92 %
20090521 266.30 259.02 -2.73 %
20090615 265.48 258.26 -2.72 %
20090617 257.01 251.23 -2.25 %
20090817 288.02 282.01 -2.09 %
20090513 255.33 250.19 -2.01 %
Doe je goed!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag komt er dus bij:
20090420 243.81 233.77 -4.12 %
20090622 257.16 249.09 -3.14 %
20090702 260.29 252.69 -2.92 %
20090521 266.30 259.02 -2.73 %
20090615 265.48 258.26 -2.72 %
20090617 257.01 251.23 -2.25 %
20091002 305.74 299.30 -2.11 %
20090817 288.02 282.01 -2.09 %
20090513 255.33 250.19 -2.01 %
Verlangen naar deze bearmarket wil je niet hebben geloof mequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:45 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Doe je goed!Als je hierboven zo bekijkt.... dus nog geen reden om overenthousiast te denken dat we nu weer in een bearmarket terechtkomen. Al heb ik ergens wel dat gevoel, dan wel verlangen!
Echt wel!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Verlangen naar deze bearmarket wil je niet hebben geloof me
Plaatje van s&p 500 met mijn verwachting:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:16 schreef dramatiek het volgende:
Hop dow im het groen. Vooralsnog een kabbeltje en geen golf crash of omslag.
Als je deze woorden over enkele jaren terugleest, denk je "jezus dat ik toen deze crisis wilde hebben"quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Echt wel!![]()
Ik ga bier drinken en laat jullie achter met deze rustgevende beelden voor het weekend! Enjoy!![]()
Hangt er vanaf, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten wel. Vraag is of het systeem dat overleeft. Ik denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen, bovendien zou 200-250 punten voor de AEX helemaal geen onrealitische afspiegeling zijn. Wat is er concreet verbeterd sinds het dieptepunt van 200? Imo vrij weinig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:37 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als je deze woorden over enkele jaren terugleest, denk je "jezus dat ik toen deze crisis wilde hebben"
Komt omdat ze inzage hebben in jouw betalingsgedrag, en ze mogelijk ook stiekem de BKR codering van je al wetenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Mortaxx het volgende:
Kreeg vanmiddag een mailtje van de rabobank of ik een doorlopend krediet wilde
Banken lenen weer geld uit dus de crisis is voorbij!!
Contra-indicator: Als online-beleggers verwachten dat het goed gaat zijn ze dus al ingestapt!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:32 schreef edwinh het volgende:
Onlinebelegger heeft vertrouwen Van een onzer redacteuren
AMSTERDAM - Het sentiment onder Nederlandse onlinebeleggers voor het net begonnen kwartaal is zeer positief. Iets meer dan 70% heeft vertrouwen in de markt, terwijl dat vorig kwartaal nog maar net iets meer dan 57% was, zo blijkt uit onderzoek van Binck Bank onder bijna 1400 particuliere onlinebeleggers.
http://www.telegraaf.nl/d(...)trouwen__.html?p=8,1
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Contra-indicator: Als online-beleggers verwachten dat het goed gaat zijn ze dus al ingestapt!
als ik vergelijk met 1928/29 en nu..... dan zag je daar niet zo'n langdurige rally?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:22 schreef edwinh het volgende:
Grand super cycle Dow naar 2k? :S
[ afbeelding ]
das ook logisch de dow kan niet in de min(onder nul) komenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
als ik vergelijk met 1928/29 en nu..... dan zag je daar niet zo'n langdurige rally?
Ehmm nu snap ik je ff niet.......quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:30 schreef edwinh het volgende:
[..]
das ook logisch de dow kan niet in de min(onder nul) komen
History repeats itself, maar niet 100 %quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ehmm nu snap ik je ff niet.......Jij mij ook niet volgens mij
![]()
Ik bedoel, in 1928/29 was er ook een correctierally van 50%. Alleen gebeurde dat in een veel kortere tijdspanne zoals je ook in het plaatje kan zien... Duurde geen 7 maanden zo te zien........
als ie wel naar P4 gaat, en je gaat dan full de markt in en hij gaat naar P5 dan kan je pas bizarre rendementen halen :S helaas duurt het echter wel enkele deceniumsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:23 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
History repeats itself, maar niet 100 %
dat heet een verslaving geloof ikquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Bummer dat ik gewoon de hele maandag qua beursdag moet missen omdat ik tussen 9 - 17.00 in de trein zit
Jij komt nog wel van je woorden terugquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
het schiet ook niet op met die nieuwe crash
Wat het missen van een beursdag of lang in de trein zittenquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat heet een verslaving geloof ik
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderdquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat het missen van een beursdag of lang in de trein zitten? Want beide doe ik teveel
zo zat ik namelijk zaterdag van 9 tot 17 ook in de trein. Maar wel in afwachting tot Aer Lingus ook Londen gaat aanpakken zodat ik dat via de trein-vliegtuig-trein kan doen.
ik hoop hetquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jij komt nog wel van je woorden terug
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingenquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderd), maar beursdagen mag je gerust missen hoor.
Maar hoe doe je dat dan? Je zit toch nog op school? Of loop je ondertussen stage?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingen
Wat te denken van het geilen van een paar op een aantal BB chicks op tv. Gigi Stone is echt onwijs lekkerSommige die grappen uithalen als ze de administratie bellen omdat ze problemen hebben met hun terminal. De beste vond ik nog steeds een fransman bij ons, die problemen had, de administratie van BB opbelde, en toen bleek dat een 'zwoele amerikaanse' stem te zijn die hem hielp en dat vond hij helemaal geweldig. Echt zo van, "you got such a nice accent ... and did you know I really like american women? ... your voice, .. its so beautifull ... if i was in NY right now, maybe we could go out?" en wij kijken hem dan zo aan
![]()
![]()
Maandag tot en met vrijdag is dan ookZaterdag en Zondag zijn de dagen die het moeilijkste zijn om door te komen
Onze universiteit heeft een soort van gedeelde Bloomberg hal/ruimte. De 1e intentie voor die zaal was alleen voor master studenten van onze uni. Maar omdat zo'n Bloomberg hal toch wel erg leerzaam is, werden er al naar verloop van tijd conferenties / seminars etc. door anderen gehouden. Zo komt er ook bijv. ook een investeringsclub langs om hun trades te discussiëren, komt er soms een groep professors langs die even 'flink bezig gaan' of nemen vrienden/kennissen van de zakenwereld mee om hetgeen wat ze doen uit te leggen, en die blijven ook wel eens hangen. Soms komen er ook totaal onbekenden binnen, maar we hebben allemaal dezelfde instelling, we vinden traden en beleggen leuk! En het is op die manier een verschrikkelijke handige manier om connecties te krijgen (en zelfs een baan, genoeg verhalen van, hey wij hebben nog wel een aantal plekken over, kan een goed woordje voor je doen .. etc.), want je hebt er mensen zitten die bij verschillende banken al gewerkt hebben, of werken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan? Je zit toch nog op school? Of loop je ondertussen stage?
Dat houd ik me ook altijd voor als ik op een spannende dag niet de beurs kan volgen: "De markt is toch efficient, dus in wezen maakt het niet uit om er een dagje tussenuit te zijn"quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderd), maar beursdagen mag je gerust missen hoor.
Niks mobiels bij je waar je op kan internetten?quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Bummer dat ik gewoon de hele maandag qua beursdag moet missen omdat ik tussen 9 - 17.00 in de trein zit
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niks mobiels bij je waar je op kan internetten?
ik heb de Sony ericsson X1 die werkt perfect met mobiel Chartnet / todaysquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?
De beurs is een mooie bezigheid, maar zie het niet als onmisbaar en maak zaterdag en zondag juist je leukste dagenquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingen
Wat te denken van het geilen van een paar op een aantal BB chicks op tv. Gigi Stone is echt onwijs lekkerSommige die grappen uithalen als ze de administratie bellen omdat ze problemen hebben met hun terminal. De beste vond ik nog steeds een fransman bij ons, die problemen had, de administratie van BB opbelde, en toen bleek dat een 'zwoele amerikaanse' stem te zijn die hem hielp en dat vond hij helemaal geweldig. Echt zo van, "you got such a nice accent ... and did you know I really like american women? ... your voice, .. its so beautifull ... if i was in NY right now, maybe we could go out?" en wij kijken hem dan zo aan
![]()
![]()
Maandag tot en met vrijdag is dan ookZaterdag en Zondag zijn de dagen die het moeilijkste zijn om door te komen
iPhones zijn wel oké denk ik? Heb er laatst een Touch in't echt gezien op een wifi en was best impressed...quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Gisteren trouwens naar de Dag van de Tip geweest (grote beleggersbeurs in België).
Daar een presentatie gezien van de 3 hoogsten in rang (CEO, CFO, en nog eentje) van Thrombogenics (biotech), mijn zwaarste portefeuillewaarde. Alledrie heel competente mensen (of zo kwamen ze toch over). Wat mij vooral blijven hangen is was het antwoord op de vraag wat er zou gebeuren indien er nu al een overnamepoging op het bedrijf overnomen werd. Volgens hun zou dit aan minstens 100% premie gebeuren, waarna het minstens met nog eens 100% verhoogd wordt voor alleer men er nog maar over zal nadenken.
Het blijft natuurlijk wel nog een jaar wachten voor er iets op de markt gebracht kan worden (microplasmine, waar iedereen op focust), maar het potentieel van nummer 2 in de pijplijn (3 jaar) is nu al veel groter blijkbaar.
In ieder geval, die aandelen gaan zoals het er nu naar uit ziet niet buiten, crash of niet. Denk dat ik er nog wat van bijkoop morgen. Morgen na beurs hebben ze een persconferentie in NY, en denk niet dat ze speciaal naar daar gaan voor slecht nieuws te brengen.
Ik zou geen vertrouwen hebben in zoiets, ik denk dan doe maar normaal, koop maar DSMquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenKlinkt een beetje als Harry Mens potentieel
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenKlinkt een beetje als Harry Mens potentieel
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik zou geen vertrouwen hebben in zoiets, ik denk dan doe maar normaal, koop maar DSM
Dat is maar net wat je onder LT verstaat. 10 of 15 jaar? Kun je gerust kopen, al zou ik dan liever net een paar weken wachten. Op 15% lager instappen scheelt ook op de LT heel lang.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.
Je bedrijf of je aandelen moeten eigenlijk zichzelf verkopen, op basis van cijfers. Zo'n roadshow geeft mij ook geen onvoorwaardelijk positief gevoel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.
Want het is tenslotte nog altijd riskant (alhoewel dat van de 5 geneesmiddelen in de pijplijn 99% zeker wel eentje de selectie overleeft).
En dit was ook bij de groten zo trouwens, dat de hoge pieten aanwezig zijn.
nou ja, laat ik het zo zeggen: als het helemaal fantastisch is zijn er geen drie leden van het bestuur om beleggers lekker te maken. Elke cent die er extern in gestopt wordt, is er een die ze zelf (of het venture fund dat betrokken is) niet verdienen als het een hit wordt. You do the math.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.
Want het is tenslotte nog altijd riskant (alhoewel dat van de 5 geneesmiddelen in de pijplijn 99% zeker wel eentje de selectie overleeft).
En dit was ook bij de groten zo trouwens, dat de hoge pieten aanwezig zijn.
Om over calls op korte termijn maar te zwijgen....quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onze universiteit heeft een soort van gedeelde Bloomberg hal/ruimte. De 1e intentie voor die zaal was alleen voor master studenten van onze uni. Maar omdat zo'n Bloomberg hal toch wel erg leerzaam is, werden er al naar verloop van tijd conferenties / seminars etc. door anderen gehouden. Zo komt er ook bijv. ook een investeringsclub langs om hun trades te discussiëren, komt er soms een groep professors langs die even 'flink bezig gaan' of nemen vrienden/kennissen van de zakenwereld mee om hetgeen wat ze doen uit te leggen, en die blijven ook wel eens hangen. Soms komen er ook totaal onbekenden binnen, maar we hebben allemaal dezelfde instelling, we vinden traden en beleggen leuk! En het is op die manier een verschrikkelijke handige manier om connecties te krijgen (en zelfs een baan, genoeg verhalen van, hey wij hebben nog wel een aantal plekken over, kan een goed woordje voor je doen .. etc.), want je hebt er mensen zitten die bij verschillende banken al gewerkt hebben, of werken.
Je hebt er natuurlijk ook zelf nog de master studenten die het voor hun studie gebruiken, maar een aantal daarvan werkt ook gewoon al bij een bank, financiële instelling of hebben een eigen financieel bedrijfje. Voordeel is dan ook dat de Bloomberg zaal, midden in het financiële centrum zit van Londen. Je hebt dus mensen die hoppen s'ochtens even binnen voor een praatje, gaan daarna even naar de starbucks voor een bakkie leut, naar het werk, dan weer naar uni voor een college volgen dan weer even de BB zaal in. En ik heb de privilege al sinds vorig jaar toen ik 1e jaars student was, dat ik daar mag zijn, na een gesprek te hebben gehad met mijn (undergraduate)professor en de (graduate)professor. Ik ben dan ook erg dankbaar daar voor(mede dat ik dat ook gewoon het leukste vind wat er is, en tussentijds hop ik er soms even uit om een college te volgen)
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Klinkt heel vet![]()
Heb er nog wel eens aan gedacht zo'n Bloomberg terminal te nemen, maar dat is niet lucratief als (kleine) particuliere belegger.
Ik bezitte calls aex 320 okt, die zijn er uitgegaan op donderdag omdat het een veel te zwakke vertoning van de beurs was terwijl het volgens mijn patroon juist had moeten stijgen. Op dit moment puts 300 okt in bezit, komende 24 maanden gaan we dalen, met af en toe een flinke stijging(grootste stijgingen vinden plaats tijdens de grootste dalingen).quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar net wat je onder LT verstaat. 10 of 15 jaar? Kun je gerust kopen, al zou ik dan liever net een paar weken wachten. Op 15% lager instappen scheelt ook op de LT heel lang.
Maar als ik zou geloven dat op de LT de beurs helemaal naar beneden zou gaan (onder de honderd), dan zou ik überhaubt niet kopen. Dat is dan pure speculatie.
Jij had toch een redelijke positie in calls AEX OKT 315? Heb je die er al uitgegooid of verwacht je daar nog winst op te maken? Ik denk dat we volgende week verder zullen zakken.
Ook een boek wat ik op mijn lijstje heb staan voor de komende weken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!
Hoofdstuk 1: "Vision and Boundless Hope and Optimism"
Hoofdstuk 3: In Goldman, Sachs We TrustOMG!
Heb het nog niet binnen, maar ben wel heel nieuwsgierig!
Van die putjes kun je nog veel plezier hebben! Maar dan moet het wel snel gaan, over welgeteld 15 beursdagen expireren ze al! Waarom koop je ze niet wat verder weg? Kost wat meer, maar ook wat minder spannend!quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik bezitte calls aex 320 okt, die zijn er uitgegaan op donderdag omdat het een veel te zwakke vertoning van de beurs was terwijl het volgens mijn patroon juist had moeten stijgen. Op dit moment puts 300 okt in bezit, komende 24 maanden gaan we dalen, met af en toe een flinke stijging(grootste stijgingen vinden plaats tijdens de grootste dalingen).
omdat dat wellicht minder relevant is voor de wereldeconomie dan jij denkt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef Vandergeld het volgende:
Het begrip " beursanalisten" is trouwens zwaar overgewaardeerd, ongelofelijk dat sommige denken dat deze crisis alweer over is. Kijken ze dan helemaal niet naar de oorzaken van de kredietcrisis? De problemen op de huizenmarkt zijn nog lang niet voorbij doordat de resets van leningen gewoon doorgaat in 2010-2011 met vooral de option arm leningen. In januari stond 73% van die huizen onder water, dus waarbij de hypo hoger is dan de waarde van het huis. Waarom willen ze dit niet zien?
Ik wil ze deze week verkopen, om later vrij fors in de puts nov 270-260 te gaan. Dat korte spel zal wel liggen aan de karaktertrek van een jonge hond die denkt dat hij weet wat de beurs gaat doen. En trouwens nog 10 dagen totdat ze expirerenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van die putjes kun je nog veel plezier hebben! Maar dan moet het wel snel gaan, over welgeteld 15 beursdagen expireren ze al! Waarom koop je ze niet wat verder weg? Kost wat meer, maar ook wat minder spannend!
(Ach, wtf, de beurs is toch efficient, zeggen ze)
Als ik Canadezen spreek zeggen ze ook welke crisis? Maar als je mensen uit de VS gaat sprekenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
omdat dat wellicht minder relevant is voor de wereldeconomie dan jij denkt?
Van de week een aardig gesprek gehad met een paar jonge Indiers. Welke crisis?
Owja tuurlijk en daarom hadden alle banken een enorme injectiespuit in hun reet nodig. Subprime was het begin, word alleen maar erger de komende jarenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vraag het dan nietquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:49 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Owja tuurlijk en daarom hadden alle banken een enorme injectiespuit in hun reet nodig. Subprime was het begin, word alleen maar erger de komende jaren
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik kan het niet laten: waarom exact 26 oktober?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:06 schreef Vandergeld het volgende:
Let overigens op 26 oktober, crashdag?
Volledig mee eens! Onderschat de hypotheekschuld in NL overigens niet!quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.
Ook in Europa is de crisis niet overal even sterk gebleken. bijvoorbeeld Duitsland, hebben beduidend minder last van de crisis dan Angelsaksisch georienteerde landen. Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben. Die hebben ook de afgelopen jaren hun schulden het hardste laten oplopen.
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will seequote:Op zondag 4 oktober 2009 22:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik kan het niet laten: waarom exact 26 oktober?
Ja! Nederland hoort daar zeker ook bij. Gelukkig hebben we de Duitsers als Oosterburen. Free rider.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Onderschat de hypotheekschuld in NL overigens niet!
Geen dank, veel plezier met lezen als ie binnen is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!
Hoofdstuk 1: "Vision and Boundless Hope and Optimism"
Hoofdstuk 3: In Goldman, Sachs We TrustOMG!
Heb het nog niet binnen, maar ben wel heel nieuwsgierig!
quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.
Ook in Europa is de crisis niet overal even sterk gebleken. bijvoorbeeld Duitsland, hebben beduidend minder last van de crisis dan Angelsaksisch georienteerde landen. Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben. Die hebben ook de afgelopen jaren hun schulden het hardste laten oplopen.
Alhoewel Nederland, in tegenstelling tot de andere landen, een groot handelsoverschot heeft. Don't be Dutch economic girlie men!quote:Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben.
Niet. Ik denk dat een deel massaal over gaat tot criminaliteit. En valt genoeg te halen in sommige steden (Lees: Wassenaar, etc).quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:13 schreef Vandergeld het volgende:
Wie helpt de komende jaren de mensen aan het werk?
[ afbeelding ]
anders is er altijd nog de maandag ernaquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will see
Welk nieuws?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will see
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |