OV- Chipkaart werkt toch.....quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:27 schreef Peter het volgende:
NL zou toch ook ooit eens een vertrouwd bewezen systeem invoeren...
(OV-chipkaart, Fyra... )
Kom op Peterselieman! Wat meer dan één retourtje Leeuwarden - Groningen? moet wel te doen zijn per week toch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik maak mijn treinkilometers ook wel deze week. Aan het eind van de week staat de teller op 336 kilometer en dat terwijl ik normaal niet verder dan 112 per week kom
Hij is volgens plan in 2007 landelijk ingevoerd? het wordt makkelijker voor de reiziger? goedkoper? minder fraude-gevoelig?quote:
Ik doe het alleen als ik een reden hebquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Kom op Peterselieman! Wat meer dan één retourtje Leeuwarden - Groningen? moet wel te doen zijn per week toch?
Dat lijkt me niet, er is tenslotte nog niks wat de Benelux kan vervangen. De V250's zijn er tenslotte nog niet, de de Traxx + Prio's is slechts een tijdelijke oplossing tussen Amsterdam en Rotterdam. Voor zover mij bekend is het enige dat naar de HSL wordt verplaatst de Thalys.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou geniet er nog maar van, over 2 maanden is die hele treinserie opgetieft, zodat je als Hagenees, Dordtenaar of Roosendaler aanzienlijk meer tijd, geld en moeite kwijt bent om in Antwerpen te komen. Met dank aan de ontzettende achterlijke kansloze kutpaupers van NSHispeed
quote:Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding.
Er rijden stopbussen.
Waarom kan je van Rotterdam niet naar Tilburg zonder om te rijden? Of is dat enkel vanuit Eindhoven?quote:Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Inderdaad, inmiddels bevestigd. Bedankt!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:48 schreef James1988 het volgende:
Je kunt wel gewoon vanuit Rotterdam in Tilburg komen... alleen verder door naar Eindhoven lukt dus niet door die aanrijding.
Is dat niet overkill voor een rondrittreintje of is dat zo'n livesteam schaal spoorbaan voor allerhande hobbyistenquote:
Het is huge, giga-park met diverse locs, mede gerund door kinderen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:29 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Is dat niet overkill voor een rondrittreintje of is dat zo'n livesteam schaal spoorbaan voor allerhande hobbyisten
Nounou, dat gaat maar liefst een heel kwartier langer duren..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:36 schreef RubenK het volgende:
lekker is ditmoet morgen met mijn vriendin van tilburg naar eindhoven voor een of andere studie beurs...
Daar had ik nog niet bij stilgestaan.. 'k Raak ook helemaal in de war door de Dienstregeling 2010 die al volledig uitgaat van het rijden over de HSL..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 06:50 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me niet, er is tenslotte nog niks wat de Benelux kan vervangen. De V250's zijn er tenslotte nog niet, de de Traxx + Prio's is slechts een tijdelijke oplossing tussen Amsterdam en Rotterdam. Voor zover mij bekend is het enige dat naar de HSL wordt verplaatst de Thalys.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:33 schreef bork het volgende:
[..]
Het is huge, giga-park met diverse locs, mede gerund door kinderen.
http://www.parkeisenbahn-dresden.de/index.php
http://www.waymarking.com/waymarks/WM6BYN_Dresdner_Parkeisenbahn
Die stopbussen, rijden die vanaf Tilburg (en wat is de eindbestemming) of moet je eerst nog met een stoptrein naar Oisterwijk waarna de stopbus je naar Boxtel brengt om vanaf daar met de trein verder naar Eindhoven te gaan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nounou, dat gaat maar liefst een heel kwartier langer duren..![]()
[..]
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:47 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Die stopbussen, rijden die vanaf Tilburg (en wat is de eindbestemming) of moet je eerst nog met een stoptrein naar Oisterwijk waarna de stopbus je naar Boxtel brengt om vanaf daar met de trein verder naar Eindhoven te gaan?
9292ov.nlquote:tussen boxtel en oisterwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten. door herstelwerkzaamheden rijden er tussen boxtel en oisterwijk geen treinen maar bussen. *doorgaande reizigers tussen eindhoven en den haag centraal en tussen eindhoven en rotterdam centraal kunnen omreizen via utrecht centraal. *reizigers tussen eindhoven en tilburg kunnen omreizen via den bosch.
http://www.omroepbrabant.(...)jk+door+ongeluk.aspxquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:25 schreef Christiaan het volgende:
Er was geen aanrijding, maar een ontsporing, daarom duurt het zo lang. Wellicht oorzaak-gevolg.
"Goedemorgen treinenvriendjes". Taal-evolutie gaat hard tegenwoordigquote:
Nee jouw ondertitel is lekker leesbaarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:43 schreef De_Hertog het volgende:
Ik begin te vermoeden dat er wel eens 'Hallo' zou kunnen staan.
Devolutie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Goedemorgen treinenvriendjes". Taal-evolutie gaat hard tegenwoordig
Goed punt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee jouw ondertitel is lekker leesbaar
Kiosk is dus de place to bequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Kiosk is met een bar
Familie is met een ballenbak of iets dergelijks. Met schreeuwend-kroost-garantie.
Carré zal wel gewoon een vis-a-vis opstelling zijn neem ik aan
Hoe reist men normaal van Amersfoort naar Ede-Wageningen dan?quote:Seinstoring Amersfoort - Barneveld
Tussen Amersfoort en Deventer en tussen Amersfoort en Barneveld Noord moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Amersfoort en Barneveld Noord en tussen Amersfoort en Deventer minder treinen.
* Reizigers tussen Amersfoort en Ede-Wageningen kunnen omreizen via Barneveld Noord.
Prognose:
* einde tussen 11.00 en 12.00 uur.
VIA BARNEVELD-NOORD STAAT ER TOCHquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:37 schreef dennistd het volgende:
Vingerverflogica:
[..]
Hoe reist men normaal van Amersfoort naar Ede-Wageningen dan?
Hé Knars! Bedankt voor de letter!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:18 schreef knars het volgende:
om op de vorige topiuc terug te komen: geen idee welke ritten door de SLT worden gereden. Iemand anders had het over doordeweeks, 's ochtends na de ochtendspits, Den Haag - Goverwelle. Let op, er zit ook nog SGMm en mat64 op dat traject.
Of check somda
De Berlijn-trein wordt doorgetrokken omdat ze op Hoofddorp Opstel capaciteitsproblemen hebben. En aangezien het spul daar zo'n anderhalf uur staat, is er genoeg tijd om naar Den Haag te rijden en zo Hoofddorp Opstel te ontlasten. In Den Haag staat het spul minder dan een half uur dan denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:41 schreef rsmits het volgende:
Ik zat ook alvast in de 2010 dienstregeling te kijken, maar is het nu al zo dat de IC Berlijn - Schiphol wordt doorgetrokken naar Den Haag ? Ik kon me herinneren dat er op Den Haag CS nog geen plek voor was omdat de Erasmuslijn nog steeds op spoor 11/12 stopt. Die krijgt pas over 2/3 jaar een andere halte op het dak geloof ik :-)
Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den Haagquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:41 schreef dennistd het volgende:
De Berlijn-trein wordt doorgetrokken omdat ze op Hoofddorp Opstel capaciteitsproblemen hebben. En aangezien het spul daar zo'n anderhalf uur staat, is er genoeg tijd om naar Den Haag te rijden en zo Hoofddorp Opstel te ontlasten. In Den Haag staat het spul minder dan een half uur dan denk ik.
Het is zelfs de bedoeling dat zodra de HSL volledig in dienst is (oooooit komt dat moment vastquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den HaagZo'n situatie komt niet veel voor in NL. Kan zo gauw alleen even Leiden - Amsterdam bedenken: Via Schiphol en via Haarlem.
Issie weerquote:Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 2 Oktober 17:18
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
Reisadvies
Leiden - Utrechtquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den HaagZo'n situatie komt niet veel voor in NL. Kan zo gauw alleen even Leiden - Amsterdam bedenken: Via Schiphol en via Haarlem.
Ik moest nog aan je denken toen ik het in Ede op het bord zag staanquote:
Arnhem - Amersfoort mag zowel via Deventer, Utrecht of Lunterenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leiden - Utrecht
Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden
ja maar dat zijn verschillende treinsoortenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leiden - Utrecht
Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden
Daar gaat het hier niet omquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Arnhem - Amersfoort mag zowel via Deventer, Utrecht of Lunteren.
Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:35 schreef James1988 het volgende:
Ik zit wat te bladeren op spoorforum.eu, in het topic over de HSL-Zuid staat een shitload aan foto's van wat er zoal al op de HSL heeft gereden... zelfs FLIRTs uit Zwitserland hebben er al ritjes gemaakt, en Taurussen uit Oostenrijk... en wij hebben moeite met wat ICRm en stofzuigers
Best mooie pics: http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=303
quote:You idiot stop telling bullshit!!
AGV's don't have problems at all, they haven't been delivered to NTV yet so stop lying please
quote:The German version of TGV the ICE have kill a lot of people in a terrible accident.
The TGV is mutch more sure by the design of boggies betwin the wagon.
Spanish are in love with German "technology" like other people in
the world and love is blind as you know.
YouTubequote:Ahaha YOU are shit!!!
Alstom is the world N°1 for high speed rail, like it or not but don't tell shit.
Ik heb op een roestig bochtje een goederenbakje staan waarin ik alle overschietende 1 en 2 eurocent muntjes opspaarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik ga een modelspoorbaan in het HSL thema maken. Simpel en goedkoop, gereden wordt er namelijk toch niet
Het ontwerp is vvan Pininfarina, maar zoals altijd willen we graag een nederlandse smaakje er aan. Persoonlijk ga ik er van uit dat iemand van NS-Hispeed graag wat betrokken was bij het ontwerp.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:53 schreef dennistd het volgende:
Ik heb er altijd meer zo'n idee van:
[ afbeelding ]
Met dan de hele voorbumper open voor een sleepoog natuurlijk
Komen ze ook lekker op tijd achter.. Ach ze hebben tenslotte maar 2 jaar kunnen testen.. en wat had er ook kunnen gebeuren, hoogstens een wisseltje verkeerd gezet en een rood sein dat even op groen staat..quote:Treinreizigers tussen Amsterdam en Rotterdam kunnen ook maandag geen gebruik maken van de hogesnelheidslijn.
Het treinverkeer op deze lijn ligt sinds woensdagavond stil, nadat ProRail had ontdekt dat het gebruik van het hsl-spoor de wissels en seinen op het daarnaast gelegen gewone spoor elektromagnetisch kan beïnvloeden.
ProRail heeft inmiddels na twee dagen onderzoek een oplossing gevonden en dat wordt de komende dagen aangelegd en getest. Als dat allemaal goed verloopt, besluiten ProRail en NS Hispeed wanneer de hogesnelheidstrein Fyra weer gaat rijden. Dat zal maandag nog niet mogelijk zijn.
Ik vermoed van nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:56 schreef Brembo het volgende:
Vraag 2, gaat het ooit nog rijden?
Zoiets:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef knars het volgende:
Best wel slecht. Wie shopt er even van het Fyra logo een mooie FAIL ?
jawel hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:18 schreef Duvel het volgende:
Ja maar da's niet met de oorspronkelijke letters.
Alleen op papierquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar dat zijn verschillende treinsoorten
Dan vind ik de TGV mooier.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;
[ afbeelding ]
![]()
Mwah, de TGV is meer een 1000-in-een-dozijn treintje geworden, de AGV straalt echt (terecht) brute kracht uitquote:
quote:Aanrijding-met persoon Rijssen - Deventer
Jammer, maar er is gelukkig nog wel een licht puntje al kan dat licht puntje natuurlijk zo uitgedoofd zijn..quote:Spoorlijn Breda - Utrecht pas na 2020
BREDA - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) ziet niets in de gelijktijdige aanleg van een spoorlijn Breda-Utrecht en de verbreding van de A27.
Volgens hem leidt de aanleg van een nieuw spoor tot minimaal één jaar vertraging van de aanpak van de A27, die in 2013 moet beginnen. En daar voelt Eurlings niets voor. Dat antwoordt hij op vragen van de Kamerleden Cramer (Christen- Unie) en Samson (PvdA).
Volgens verschillende vervoerspartijen kunnen de kosten voor de aanleg van een spoor tussen beide steden flink omlaag als dat in combinatie gebeurt met het werk aan de A27. Op die manier zou de lijn ruim 700 miljoen euro minder gaan kosten.
Toch wil Eurlings er niet aan. Als er al een spoorlijn komt, dan zal die niet voor 2020 worden aangemeld, stelt de minister. Temeer omdat het nu al beginnen met de voorbereidingen voor het spoor diens ministerie ten minste één miljard euro extra kost en dat geld zegt hij de eerstkomende jaren niet te hebben.
Desondanks zegt de Bredase wethouder Wilbert Willems, die zich al geruime tijd beijvert voor de spooraanleg, niet ontevreden te zijn. „Natuurlijk zien we het liefst dat die spoorlijn er zo snel mogelijk komt. Maar aanleg na 2020 zie ik ook als een belangrijke stap voorwaarts, want lang zag het er helemaal niet naar uit dat die spoorlijn er zou komen.”
Eurlings zegt de Tweede Kamer overigens wel toe dat de verbreding van de A27 op een zodanige manier wordt aangepakt dat die de eventuele aanleg van de spoorlijn niet in de weg staat.
Bron
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten.
Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als François de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site.
Lekker voor je imago
Hopen dat Camiel zichzelf tegenkomt. Dit is niets meer dan spierballentaal en holle frases.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:17 schreef James1988 het volgende:
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer.
De NMBS moet gewoon professionals inhuren, niet zelf wat gaan aanbeunen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.
En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten.
Wel met de Thalysquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien 20 december, maar dan wel richting Antwerpen.
Heb je al geboekt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel met de Thalys![]()
Was namelijk voor precies dat weekend al zoiets van plan
leuk ideequote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
quote:
quote:
Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoordquote:
Lijkt me te duur en te lang, mensen moeten ook nog van en naar huis kunnen komen. En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisterenquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
We kunnen er voor kiezen om op Schiphol te beginnen en dan de Thalys naar Antwerpen te nemen. Van daar uit terugreizen met de Benelux en de ICE pakken richting Arnhem. Daarna doorsteken richting Hengelo om de Pimpel op te pikken.
Maar er zullen vast wel leukere ritjes te bedenken zijn
Ik ben aan het werk, ander keertje.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoord
Nog je bus kunnen halen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisteren)
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:37 schreef Socios het volgende:
Jajajaja, laten we dit, na jaren balletjes opgooien, op korte termijn concretiseren!
Amsterdam Centraal - Arnhem (evt. v.v.) met de ICE o.i.d.
Thalysritjes ook zeker optie. Vanaf 15 oktober kan er voor reizen na 12 december geboekt worden. Indien voor een buitenlands reisje gekozen wordt.
Ja, ik moest rennen en hij reed meteen weg toen ik ingestapt wasquote:
Mjah, verschilt nogal. Nu nog niet echt te zeggen. Maar als je bijvoorbeeld vandaag besluit om morgen met Thalys van Schiphol naar Antwerpen Centraal te gaan, kost je dat 45 euro. Terwijl als je nu boekt voor begin december je al voor 19 euro met Thalys er naartoe reist.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?
Wehehe, jah, is ook zo. Dan beter ICE en/ of Pimpel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar met die reserveringsplicht heb ik er een hard hoofd in. Als je zulk soort meets organiseert heb je altijd een hoop gedonderjaag met mensen die toch weer niet kunnen, of die alsnog wel mee willen etc. Dus dat zie ik een beetje somber in voor wat betreft de Thalys.
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Peter het volgende:
Een treinrondje van max 10 uur met zoveel mogelijk verschillende soorten matrieel en zo laag mogelijk aantal kilometers?
Lijkt me wel een uitdaging
Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)
DB regio, Prignitzer, NMBS, HiSpeed, we komen er wel hoorquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM?, ZLSM?
NS Internationaal, DB regio en Prignitzer Eisenbahnquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM
, ZLSM?
Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.
Briljante Timing Flesquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijkquote:
Da's waar jaquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Tis wel een uitdaging en iets wat hier nog niet gedaan is he?![]()
Zijn er gegadigden voor een rondje RER Paris? Da moet in 2 dagen wel lukkenquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijk![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Aangezien ze er overal mee aan het adverteren zijn zal het wel definitief zijn ja. Tenzij ProRail de HSL tegen 13/12 nog niet heeft vrijgegeven ivm de problemen die er nu kennelijk mee zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als
Op 13 december 2009
Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt
Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Laat maar zien danquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?
Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Wie pakt er een GPS mee om tijdens de rit over de HSL de Thalys-snelheid te meten?
Dealquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als
Op 13 december 2009
Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt
Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Ja, DenS en ik gaan naar het glazen huis, maar we weten nog niets over de dagen enzo. =]quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Herstel: het is zaterdag 19 december dat ik misschien naar Antwerpen reis, niet zondag de 20e.
[..]
Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden?
Bronquote:Ligt het aan de vakbond AbvaKabo FNV, dan rijdt er woensdagochtend in de spits geen openbaar vervoer in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Dat heeft een woordvoerder van de bond maandagmorgen vroeg gezegd.
Gaan de treinen er nou ook uit? dat snap ik er nou niet uit...quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bron
Hoppa, en wie is er weer de klos? De reiziger natuurlijk.
Ik begrijp van niet, volgens mij zijn het alleen de 3 stadsvervoerders. Gelukkig maar, woensdag is mijn eerste werkdag. Staat zo lullig als je dan te laat bent. Morgen even een netkaart scoren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan de treinen er nou ook uit? dat snap ik er nou niet uit...
anders moet ik op de brommert naar Amsterdam
Geen flauw idee, zit wel te zoeken maar kan eigenlijk niet veel vinden.. ;oquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee boysboys&girls, welke goederentrein rijdt er normaliter om 16:50 door Zwijndrecht in noordelijke richting? Is een vraag over in GC
Er zitten hier wel wat cargofappers die dat zo op kunnen zoekenquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:53 schreef Crientj het volgende:
[..]
Geen flauw idee, zit wel te zoeken maar kan eigenlijk niet veel vinden.. ;o
Als je ff niks te doen heb, graagquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Crientj het volgende:
Oh! Heb jij die vertrekstaat/CTA ding ontwerp frutselding nog nodig?
Ik heb nu pauze ja, maar ik zal wel even wat schetsen.quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:17 schreef Novus het volgende:
Heeeu en weer een Emmer-V naar de kloten.
Hoi trouwens. -komt ook weer even langswaaien-
Jullie zijn dezelfde?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:25 schreef Zyron het volgende:
Zo, gezien ik bovenstaande username kut vind en m'n 'normale' username al bezet is heb ik maar een nieuw account gemaakt, waarop ik hopelijk dan ook nog eens actief zal blijven.
waarom niet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:45 schreef Yreal het volgende:
Tussen Schiphol en Amsterdam Lelylaan/Amsterdam Zuid rijden minder treinen door een wisselstoring.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Utrecht Centraal.
Dat kan heul niet
Utrecht -> schiphol gaat over amsterdam zuidquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
waarom niet?
als de treinen naar hilversum eruit gegooid zijn om de treinen naar utrecht wel te laten rijden.
ja, maar er staat minder treinen, en niet geen treinenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Utrecht -> schiphol gaat over amsterdam zuid
Ik verwacht dat de Benelux nog wel een tijdje blijft rijden, i.i.g. tot dienstregeling 2011.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef JDude het volgende:
Of is de Benelux dan al definitief ten einde? Ik lees zoveel tegenstrijdigheden...
We zullen zienquote:Geachte klant,
Komende woensdag kunt u weer gebruik maken van FYRA, de snelste verbinding tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam.
Op last van ProRail werd de HSL afgelopen woensdag gesloten, waardoor NS Hispeed niet met FYRA kon rijden over de hogesnelheidslijn.
Wij begrijpen dat u daar als klant hinder van heeft ondervonden en betreuren de overlast die dat mogelijk heeft veroorzaakt. Inmiddels heeft ProRail technische aanpassingen doorgevoerd en is de lijn vrijgegeven voor praktijktesten. Die voeren we uit om zeker te stellen dat we u weer een betrouwbaar produkt kunnen aanbieden. Woensdag kunt u dan weer met FYRA reizen.
Indien u reeds in het bezit was van een toeslag voor de afgelopen dagen, kunt de ongebruikte toeslag omwisselen voor een waardebon bij de balie in de Tickets & Service winkels op Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal. Iedereen u een maandabonnement heeft, gekocht vóór 1 oktober, kunt u een week langer reizen op het abonnement . NS Hispeed heet u graag komende woensdag weer van harte welkom aan boord van onze FYRA treinen.
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.quote:
Dus 20% van de introductieperiode is gewoon even simpel weggeveegd? Nou, 'k ben benieuwd hoeveel mensen er de komende weken gebruik van zullen maken.. Ik gok op gemiddeld 10 man per treinquote:
Ziet er idd naar uit dat de enkeltje-toeslagreizigers een waardebon krijgen voor die 1 of 2 euro, wat was het. Want als ze dat konden omwisselen tegen een toeslag vol tarief had het er wel duidelijker bij gestaan. Oftewel: Verrek maarquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus 20% van de introductieperiode is gewoon even simpel weggeveegd? Nou, 'k ben benieuwd hoeveel mensen er de komende weken gebruik van zullen maken.. Ik gok op gemiddeld 10 man per trein
Je zet het in de verkeerde volgorde:quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.
"Reist u met FYRA? dan bla bla"
Ik reis met DE fyra. Een treinsoort. Een stoptrein, een sprinter, een InterCity, een Fyra.
Hetzelfde jeukgevoel als wanneer schepen met "she" en "her" aangesproken worden
quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:55 schreef NikkelCobalt het volgende:
Overigens ben ik tot inkeer gekomen en vind ik de V250 wel mooi. De AGV mag wat mij betreft de VIRM vergezellen op een enkeltje hoogovens.
Watquote:
Absoluut. Niet dat het iemand wat kan rotten verder, maar okeequote:Op maandag 5 oktober 2009 21:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Niet zo'n 13 in een dozijn ding die je overal ziet rondrijden. Dat is ook wel de kracht achter het Nederlandse materieel m.i.
Toeslag vragen voor 160quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Waarom kan er niet normaal worden gedaan? Het is een trein die 160 rijdt... dat is geen toeslag waard. In België rijdt men 200 over hogesnelheidslijnen zonder toeslag te durven vragen!
crosspost van mijn websitequote:Nou, wees er maar trots op. Nederland heeft ook een 'hogesnelheidslijn'... men rijdt 160 met standaardrijtuigen, getrokken door een rode loc i.p.v. een gele. Vanaf woensdag geldt het introductietarief niet meer en mag iedereen dus de volle mep gaan betalen (toeval?).
Iets van ¤ 7,- per enkele rit bovenop de prijs voor een normaal kaartje Amsterdam - Rotterdam. Mensen die een maandkaart hadden gekocht (zoals ik) mogen 'm dan nog een weekje langer gebruiken (bron), een schrale troost.
De dagjesmens mag doodleuk een godsvermogen uitgeven om met een stammetje ICRm mee te mogen, wat met een ongelofelijke rotherrie door een stel tunnels en verdiepte bakken heentrekt à 160 km/h. In België rijdt men 200 km/h over hogesnelheidslijnen, en daar doet men tenminste gewoon normaal.
Ik heb ¤ 64,50 betaald voor een maandkaart, (¤ 64,- + ¤ 0,50 lokettoeslag voor iets wat nog niet eens in de automaat verkrijgbaar was!) wat neerkomt op de prijs van 32 toeslagen voor een enkele rit, ofwel 16 dagretourtjes.
Fyra heeft donderdag, vrijdag, maandag en dinsdag niet gereden, wat al 8 ritten minder zijn. Daarnaast viel de trein nog eens 3x uit in een week tijd, en heb ik al op de eerste dag (!) een vertraging gehad van 35 minuten, wat een hoop tijdverspilling is dus dat beschouw ik ook als verloren.
Mijn baas verwacht dat ik 8 uur per dag werk, als ik behoorlijk te laat kom op mijn werk omdat Fyra niet of heel erg vertraagd reed (+5 vertrekken in Rotterdam, +14 in Amsterdam), moet ik die tijd (natuurlijk) ook inhalen. Daardoor heb ik ook al een keer of 4 de trein terug gemist, waardoor er van de 32 toeslagen die ik betaald heb er uiteindelijk 16 overbleven.
Dit is dus uiteindelijk duurder dan het kopen van 16 losse toeslagen, wat me ¤ 32,- gekost zou hebben. Ik heb dus ¤ 32,50 weggegooid aan een trein die hartstikke onbetrouwbaar blijkt te zijn.
Hoewel ik an sich niet zo'n last heb van geluid (ik kan tenslotte ook uitstekend tegen doedelzakspelende VIRMs) is het voortdurende monotone gebrom in die ICRm-rijtuigen behoorlijk storend. Het gebrek aan GSM- en 3G-ontvangst in de tunnels is storend, evenals de tunnels zelf.
In de tunnels zie je absoluut niks, de rest van de tijd zit je de helft van de tijd tegen geluidsschermen aan te kijken. De railcatering die langskomt is veel te duur (meer dan ¤ 2,- betalen voor een bak koffie? Afzetters.) en de aansluitingen op verschillende andere treinen zijn slecht te noemen. Het personeel is dan weer wel erg vriendelijk, maar dat mag wel ook... voor die centen.
Ik ga niet meer met Fyra reizen: het is zijn geld absoluut niet waard.
Wacht maar op een bedreigende PM van jablanquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:42 schreef James1988 het volgende:
Zojuist deze rant op OpeensHadIkHet gepost:
[..]
inderdaad:quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben er al heel lang weg. En als ik me niet vergis, nog altijd topposter
Nou, in Hongarije vragen ze zelfs toeslag voor een veredelde wadloper die ze InterPietsie noemen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toeslag vragen voor 160![]()
IEDEREEN lacht je gewoon keihard uit. Tot en met de Hongaren aan toe.
En dan hebben we het over? dubbeltjes, bovenop een ook al bespottelijk goedkoop tarief. Dan hebben we het niet over het verdubbelen van op zich al een godsvermogen. Voor 160quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, in Hongarije vragen ze zelfs toeslag voor een veredelde wadloper die ze InterPietsie noemen.
Wie? Wat?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht maar op een bedreigende PM van jablan
quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:22 schreef Duvel het volgende:
En ik denk wel dat ie woensdag weer rijdt. Ze zouden wel gek zijn om nu te verklaren dat ie woensdag weer rijdt, om dat morgen te herroepen. Of woensdagochtend.
Dat is althans mijn verwachting.
Wat luister je nu? #1879quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:48 schreef James1988 het volgende:
Prutser... waar dacht je dan dat ik zat?
Een wisselstoring.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat was er aan de hand rond schiphol dan??
Hoe lang nog?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:
Eerst zeiden ze dat hij maandag waarschijnlijk weer zou rijden, toen werd 't dinsdag, nu dus woensdag...
Is dat zo...?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.
"Reist u met FYRA? dan bla bla"
Ik reis met DE fyra. Een treinsoort. Een stoptrein, een sprinter, een InterCity, een Fyra.
Hetzelfde jeukgevoel als wanneer schepen met "she" en "her" aangesproken worden
Bron: omroepbrabantquote:BANGKOK (ANP) - In Thailand zijn zondagavond (plaatselijke tijd) zeker zeven mensen omgekomen, toen in hevige regen een trein ontspoorde. Het ongeval vond plaats op ongeveer 13 kilometer ten zuiden van het toeristenoord Hua Hin. Alle slachtoffers zijn Thai. Dat hebben regeringsfunctionarissen maandag laten weten.
De trein was onderweg van de provincie Trang in het zuiden van Thailand naar de hoofdstad Bangkok. Onder de doden is een meisje van 2 jaar. 45 mensen, onder wie zes buitenlanders, zijn voor behandeling van hun verwondingen naar een nabijgelegen ziekenhuis gebracht. Een van de buitenlanders is een Brit. De nationaliteit van de anderen is nog onbekend.
De autoriteiten onderzoeken de oorzaak van het ongeluk. Mogelijk was sprake van een menselijke fout of een verkeerd sein.
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)+benen+over+werkplekquote:Machinisten Arriva op achterste benen over werkplek
De machinisten van Arriva staan op hun achterste benen. Ze klagen al lange tijd over hun werkplek in de nieuwe treinen, maar vinden bij het management naar eigen zeggen geen gehoor. De zitpositie en de airco in de cabines zorgt voor lichamelijke klachten.
De leiding van het bedrijf doet daar in de ogen van het personeel niets aan en wordt arrogantie verweten. "We worden als vuil behandeld", hebben de machinisten vakbond VVMC laten weten.
Ook zouden er een aantal onveilige situaties zijn op het noordelijk spoor, waar de Arriva-directie de ogen voor zou sluiten. VVMC-bestuurder Wim Eilert denkt dat er acties in de lucht hangen. Arriva zegt nog in gesprek te zijn met de VVMC en verwonderd zich over het feit dat de discussie nu via de media wordt gevoerd.
Inmiddels op teletekst dat de problemen opgelost zouden zijn.quote:
(NS Hispeed op Twitter)quote:Enveloppen voor de Fyra-klant van morgen worden gevuld. http://twitpic.com/khb6a
Opbokken met Fyra en het traject opnemen in de gewone dienstregeling bedoel je?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Opbokken met die Fyra. Gewoon VIRM ombouwen tot 200km/hVmax, ATB niet toestaan door te rijden onder de 40 km/h bij rood en blokken van 3 kilometer invoeren.
Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM is toegelaten voor 160, maar kan wel harder... heb ik ooit van een insider mogen vernemen.
Maar men moet inderdaad normaal doen met die HSL, dat hele concessiegedoe slaat nergens op. Dat de overheid een deel van de investering wil zien snap ik, maar er zijn betere manieren te bedenken dan dit.
Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:03 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.
Weet ff niet meer hoeveel die voorruit kon hebben alleen
Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsen.
Niet overal in Nederland ligt klei.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Elk stuk spoorweg in NL moet minstens 4x gestopt worden voordat het helemaal recht ligt, de klei moet altijd even inzakken. Tenzij je op beton rails neer gaat leggen, echter veroorzaakt dat wel een hels kabaal. Kunnen ze er geen rubberen matten op neerleggen?
De kans om zoveel mogelijk mat. in zo min mogelijk kilometers te doen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
Veen, da's pas een drama...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
de klei moet altijd even inzakken.
Foto ervan? Wat ze hier moeten... geen idee. En ik kan 't nu even niet op Somda checken, helaas.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Waar staan ze ergens? Wellicht dat ik ze morgenochtend op de foto kan zettenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.quote:
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
Ik had het over 200km/hVmax over een ATB-baanvakquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Dan noem ik het LollerATBquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
Ik denk persoonlijk dat de stukken met beton geen probleem zijn voor de wegligging. Maar de stukken zonder beton, geef het een paar jaar voor het goed ligt. Zie Bijlmer - Utrecht Centraal, pas na een paar jaar ligt het redelijk, persoonlijk vind ik het nog niet eens perfect liggen. Een goed stuk spoor kost jaren en vele treinen om in te klinken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen
Eind tijden van de lijn, de NS weet toch niet wat ze er mee aan moeten. Het wordt aanbesteed (als laatste lijn). Ik hoop voor de reizigers een vier kuur per frequentie met twee sneltreinen en twee stoptreinen. Anders verbeterde aansluiting op Marienberg....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
quote:Tussen Zutphen en Winterswijk langere reistijd door een sein- en overwegstoring.
(nu.nl)quote:'Metro vijandig tegenover ov-jaarkaart'
DEN HAAG - Mensen met een ov-jaarkaart lopen de kans in de Amsterdamse metro voor een gesloten poortje te komen staan, aldus reizigersorganisatie Rover en de Consumentenbond dinsdag.
Dat gebeurt wanneer zij eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart.
De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten.
Klachten
Rover en de Consumentenbond zeggen over dit fenomeen veel klachten te hebben binnengekregen.
Ze noemen het onacceptabel dat mensen die meer dan 3800 euro neerleggen voor een ov-jaarkaart niet probleemloos kunnen reizen.
Gebrekkige samenwerking
De organisaties wijten de problemen aan ''gebrekkige samenwerking tussen de vervoersbedrijven''.
In een brandbrief vragen zij de vervoersbedrijven er zo snel mogelijk voor te zorgen dat hun chipkaartsystemen houders van een ov-jaarkaart geen strobreed meer in de weg leggen.
Dat kunnen we hier ook doen, geel-12 of zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:02 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik danquote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:02 schreef Igen het volgende:
dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
Zit wat in!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan
O ja, natuurlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan
Geef eens snel terugquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Zyron het volgende:
Weer 2 V-IRMS op Zl - Emn vandaag. Baaah.
Met alle plezier zal ik ze een schopje de IJssellijn opgeven, zodat ze iig weer richting Ah gaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geef eens snel terugIk had weer de Haringen-in-een-Tonnetje-Expres richting Ede vanochtend.
Niet als het met V-IRM roestrijden bij Mrb en Gbg is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Socios het volgende:
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn!
Reed die trein zonder te stoppen door Schiphol heen? 's Ochtends als ik op m'n trein sta te wachten op Schiphol komt er namelijk vaak een Pimpeltrein voorbij zonder te stoppen. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan komt?quote:
mwah dat overleef ik wel hoor, die 22 minuten. Ik neem gewoon de snelste routequote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:18 schreef knars het volgende:want dat is een oncomfortabele DD-AR
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ie van de watergraafsmeer afkomt waar ie dan overnacht. En dan omlopen op Hoofddorp Opstel, en daarvoor moet ie eerst door Schiphol heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:09 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Reed die trein zonder te stoppen door Schiphol heen? 's Ochtends als ik op m'n trein sta te wachten op Schiphol komt er namelijk vaak een Pimpeltrein voorbij zonder te stoppen. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan komt?
Pics?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:36 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag legertrein gezien in ArnhemEcht tof om te zien.
Zou kunnen inderdaad, het is meestal rond 8 uur en om 8.49 vertrekt de tweede trein van de dag naar Berlijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ie van de watergraafsmeer afkomt waar ie dan overnacht. En dan omlopen op Hoofddorp Opstel, en daarvoor moet ie eerst door Schiphol heen.
Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Socios het volgende:
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn!
Aldus ns.nlquote:Extra werkzaamheden Schiphol-Utrecht
Opties
Printen
Lees voor
Uitgebreide informatie
Toon extra tekst
Samenvatting
Door spoedwerkzaamheden aan de Hogesnelheidslijn is op zaterdag 10 en zondag
11 oktober de dienstregeling aangepast tussen Schiphol en Utrecht.
Reisadvies:
de Intercity Nijmegen–Schiphol rijdt niet tussen Utrecht Centraal en Schiphol. Reis tussen Utrecht Centraal en Schiphol met de Intercity Eindhoven-Schiphol en reis tussen
Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
de Intercity Eindhoven–Schiphol rijdt niet tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Reis tussen
Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
de Intercity Groningen/Leeuwarden/Enschede–Schiphol rijdt niet tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Reis tussen Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
InterCity Berlijn begint en eindigt in Hilversum. Reizigers van/naar Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht die met InterCity Berlijn willen reizen, reizen naar/van Hilversum met binnenlandse treinen en stappen in Hilversum over
Extra reistijd 15 tot 25 minuten
Moet je wel de tijd krijgen om het te doen hè, of had je liever gehad dat ze de boel doordeweeks plat hadden gegooid?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus ns.nl
Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus ns.nl
Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Technische storing of menselijk handelen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:26 schreef lezut het volgende:
[..]
Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.
Kleurwijzigingen voorbehouden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.lmgtfy.com/?q=Thalys
[ afbeelding ]
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Technische storing of menselijk handelen?
Zou kunnen dat het nog reparabel is, bijvoorbeeld door een schakelblok te vervangen door eentje uit een buiten dienst gestelde V.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:37 schreef lezut het volgende:
[..]
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.
Foto's staan hier
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooitquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.
http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85542quote:Arriva dient schadeclaim in bij provincie
GRONINGEN - Arriva gaat een schadeclaim indienen bij de provincie Groningen.
Arriva had met de provincie afgesproken dat vanaf begin 2010 passagierstreinen zouden rijden tussen Groningen en Veendam. Spoorbeheerder ProRail heeft echter anderhalf jaar lang onderhandeld met de goederenvervoerders, die ook gebruik maken van het spoor. Nu blijkt dat er een nieuw spoor moet worden aangelegd voor de passagierstreinen en dat moet nog een jaar inklinken.
Arriva zegt ruim tien miljoen te hebben geïnvesteerd in het project en nu gebeurt er een jaar niks. Het bedrijf wil de kosten verhalen op de provincie.
De treinen Dordrecht - Leiden en Leiden - Utrecht sluiten wel eens waar op elkaar aan, maar het zijn verschillende series. De trein Dordrecht - Leiden rijdt inderdaad niet in het weekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit
Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken
Is dat niet eerder geluk dan wijsheid? De snelheid van treinen wordt gemeten door middel van een tachogenerator, die meting is dus erg afhankelijk van de omtrek van het wiel. Geen idee hoe vaak die geijkt wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:28 schreef davidov2009 het volgende:
[..]wat een pech, daar betaal je je dan blauw voor. In de binnenlandse treinen meet ik met m'n GPS de verschillen in ATB afstelling van de treinstellen: sommige rijden namelijk wel 146, anderen 135 (in 140 baanvak uiteraard). Meestal rijden ze echter précies 140. Zo goed afgesteld zie ik een auto-snelheidsmeter nog niet worden.
Hm, ik had volgens mij volle ontvangst het grootste deel van de tijd. Ik had ook niet het idee dat de prio's erg veel herrie maakten, wat anderen hier wel meldden. Nou ja, gewoon pech gehad.quote:Het zou kunnen dat je GPS te weinig satellietonvangst heeft (die priostammen zijn behoorlijk afgesloten), dan krijg je ook altijd een lagere snelheid.
Ik betwijfel toch of dit echt heel betrouwbaar is. De afstand zou normaal wel constant zijn (volgens mij maximaal 60 meter op moderne trajecten), maar kan bijvoorbeeld bij spaninrichtingen, wisseloverlopen en bogen anders zijn. Nu zitten er niet zo veel wisseloverlopen op de HSL geloof ik, maar spaninrichtingen zeker wel. Geen idee of de paalafstand (=veldlengte) overal gelijk is. Het is wel een aardige inschatting, maar je zou eens kunnen uitrekenen wat de betrouwbaarheid van je meting is als je palen op 60m +/- 1m uit elkaar staan. v=s/t (toch?) waarbij je s dan vaststelt aan de hand van het aantal getelde palen en je t met de hand meet.quote:Een andere, zeer betrouwbare manier om te meten is te kijken hoelang het duurt voordat er 10 portaalbogen (=610m) voorbij schieten. Normaal zou dat 16 sec duren, met 160km/h duurt het 13,5 á 14 sec. Dat is dus een érg duidelijk waarneembaar verschil. Let op: op sommige NL-trajecten staan de bogen ruim 70m van elkaar; op de HSL is het ca. 61m (ook te checken met Google Earth overigens). Op iedere mobiel zit immers wel een stopwatch.
Ik ben best een nerd, maar zo erg nou ook weer niet.quote:Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs
+1quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:17 schreef Ireyon het volgende:
Zo, weer terug uit Luik
Station Liège-Guillemins![]()
Overige Belgische stations![]()
Belgische Intercity tussen Luik en BrusselBelgische stoptrein tussen Luik en Maastricht
Pics komen morgen
Ach, praat me er niet van. Wat een avontuur gisterenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |