Dealquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als
Op 13 december 2009
Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt
Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Ja, DenS en ik gaan naar het glazen huis, maar we weten nog niets over de dagen enzo. =]quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Herstel: het is zaterdag 19 december dat ik misschien naar Antwerpen reis, niet zondag de 20e.
[..]
Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden?
Bronquote:Ligt het aan de vakbond AbvaKabo FNV, dan rijdt er woensdagochtend in de spits geen openbaar vervoer in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Dat heeft een woordvoerder van de bond maandagmorgen vroeg gezegd.
Gaan de treinen er nou ook uit? dat snap ik er nou niet uit...quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bron
Hoppa, en wie is er weer de klos? De reiziger natuurlijk.
Ik begrijp van niet, volgens mij zijn het alleen de 3 stadsvervoerders. Gelukkig maar, woensdag is mijn eerste werkdag. Staat zo lullig als je dan te laat bent. Morgen even een netkaart scoren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan de treinen er nou ook uit? dat snap ik er nou niet uit...
anders moet ik op de brommert naar Amsterdam
Geen flauw idee, zit wel te zoeken maar kan eigenlijk niet veel vinden.. ;oquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee boysboys&girls, welke goederentrein rijdt er normaliter om 16:50 door Zwijndrecht in noordelijke richting? Is een vraag over in GC
Er zitten hier wel wat cargofappers die dat zo op kunnen zoekenquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:53 schreef Crientj het volgende:
[..]
Geen flauw idee, zit wel te zoeken maar kan eigenlijk niet veel vinden.. ;o
Als je ff niks te doen heb, graagquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Crientj het volgende:
Oh! Heb jij die vertrekstaat/CTA ding ontwerp frutselding nog nodig?
Ik heb nu pauze ja, maar ik zal wel even wat schetsen.quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:17 schreef Novus het volgende:
Heeeu en weer een Emmer-V naar de kloten.
Hoi trouwens. -komt ook weer even langswaaien-
Jullie zijn dezelfde?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:25 schreef Zyron het volgende:
Zo, gezien ik bovenstaande username kut vind en m'n 'normale' username al bezet is heb ik maar een nieuw account gemaakt, waarop ik hopelijk dan ook nog eens actief zal blijven.
waarom niet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:45 schreef Yreal het volgende:
Tussen Schiphol en Amsterdam Lelylaan/Amsterdam Zuid rijden minder treinen door een wisselstoring.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Utrecht Centraal.
Dat kan heul niet
Utrecht -> schiphol gaat over amsterdam zuidquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
waarom niet?
als de treinen naar hilversum eruit gegooid zijn om de treinen naar utrecht wel te laten rijden.
ja, maar er staat minder treinen, en niet geen treinenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Utrecht -> schiphol gaat over amsterdam zuid
Ik verwacht dat de Benelux nog wel een tijdje blijft rijden, i.i.g. tot dienstregeling 2011.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef JDude het volgende:
Of is de Benelux dan al definitief ten einde? Ik lees zoveel tegenstrijdigheden...
We zullen zienquote:Geachte klant,
Komende woensdag kunt u weer gebruik maken van FYRA, de snelste verbinding tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam.
Op last van ProRail werd de HSL afgelopen woensdag gesloten, waardoor NS Hispeed niet met FYRA kon rijden over de hogesnelheidslijn.
Wij begrijpen dat u daar als klant hinder van heeft ondervonden en betreuren de overlast die dat mogelijk heeft veroorzaakt. Inmiddels heeft ProRail technische aanpassingen doorgevoerd en is de lijn vrijgegeven voor praktijktesten. Die voeren we uit om zeker te stellen dat we u weer een betrouwbaar produkt kunnen aanbieden. Woensdag kunt u dan weer met FYRA reizen.
Indien u reeds in het bezit was van een toeslag voor de afgelopen dagen, kunt de ongebruikte toeslag omwisselen voor een waardebon bij de balie in de Tickets & Service winkels op Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal. Iedereen u een maandabonnement heeft, gekocht vķķr 1 oktober, kunt u een week langer reizen op het abonnement . NS Hispeed heet u graag komende woensdag weer van harte welkom aan boord van onze FYRA treinen.
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.quote:
Dus 20% van de introductieperiode is gewoon even simpel weggeveegd? Nou, 'k ben benieuwd hoeveel mensen er de komende weken gebruik van zullen maken.. Ik gok op gemiddeld 10 man per treinquote:
Ziet er idd naar uit dat de enkeltje-toeslagreizigers een waardebon krijgen voor die 1 of 2 euro, wat was het. Want als ze dat konden omwisselen tegen een toeslag vol tarief had het er wel duidelijker bij gestaan. Oftewel: Verrek maarquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus 20% van de introductieperiode is gewoon even simpel weggeveegd? Nou, 'k ben benieuwd hoeveel mensen er de komende weken gebruik van zullen maken.. Ik gok op gemiddeld 10 man per trein
Je zet het in de verkeerde volgorde:quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.
"Reist u met FYRA? dan bla bla"
Ik reis met DE fyra. Een treinsoort. Een stoptrein, een sprinter, een InterCity, een Fyra.
Hetzelfde jeukgevoel als wanneer schepen met "she" en "her" aangesproken worden
quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:55 schreef NikkelCobalt het volgende:
Overigens ben ik tot inkeer gekomen en vind ik de V250 wel mooi. De AGV mag wat mij betreft de VIRM vergezellen op een enkeltje hoogovens.
Watquote:
Absoluut. Niet dat het iemand wat kan rotten verder, maar okeequote:Op maandag 5 oktober 2009 21:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Niet zo'n 13 in een dozijn ding die je overal ziet rondrijden. Dat is ook wel de kracht achter het Nederlandse materieel m.i.
Toeslag vragen voor 160quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Waarom kan er niet normaal worden gedaan? Het is een trein die 160 rijdt... dat is geen toeslag waard. In België rijdt men 200 over hogesnelheidslijnen zonder toeslag te durven vragen!
crosspost van mijn websitequote:Nou, wees er maar trots op. Nederland heeft ook een 'hogesnelheidslijn'... men rijdt 160 met standaardrijtuigen, getrokken door een rode loc i.p.v. een gele. Vanaf woensdag geldt het introductietarief niet meer en mag iedereen dus de volle mep gaan betalen (toeval?).
Iets van ¤ 7,- per enkele rit bovenop de prijs voor een normaal kaartje Amsterdam - Rotterdam. Mensen die een maandkaart hadden gekocht (zoals ik) mogen 'm dan nog een weekje langer gebruiken (bron), een schrale troost.
De dagjesmens mag doodleuk een godsvermogen uitgeven om met een stammetje ICRm mee te mogen, wat met een ongelofelijke rotherrie door een stel tunnels en verdiepte bakken heentrekt ā 160 km/h. In België rijdt men 200 km/h over hogesnelheidslijnen, en daar doet men tenminste gewoon normaal.
Ik heb ¤ 64,50 betaald voor een maandkaart, (¤ 64,- + ¤ 0,50 lokettoeslag voor iets wat nog niet eens in de automaat verkrijgbaar was!) wat neerkomt op de prijs van 32 toeslagen voor een enkele rit, ofwel 16 dagretourtjes.
Fyra heeft donderdag, vrijdag, maandag en dinsdag niet gereden, wat al 8 ritten minder zijn. Daarnaast viel de trein nog eens 3x uit in een week tijd, en heb ik al op de eerste dag (!) een vertraging gehad van 35 minuten, wat een hoop tijdverspilling is dus dat beschouw ik ook als verloren.
Mijn baas verwacht dat ik 8 uur per dag werk, als ik behoorlijk te laat kom op mijn werk omdat Fyra niet of heel erg vertraagd reed (+5 vertrekken in Rotterdam, +14 in Amsterdam), moet ik die tijd (natuurlijk) ook inhalen. Daardoor heb ik ook al een keer of 4 de trein terug gemist, waardoor er van de 32 toeslagen die ik betaald heb er uiteindelijk 16 overbleven.
Dit is dus uiteindelijk duurder dan het kopen van 16 losse toeslagen, wat me ¤ 32,- gekost zou hebben. Ik heb dus ¤ 32,50 weggegooid aan een trein die hartstikke onbetrouwbaar blijkt te zijn.
Hoewel ik an sich niet zo'n last heb van geluid (ik kan tenslotte ook uitstekend tegen doedelzakspelende VIRMs) is het voortdurende monotone gebrom in die ICRm-rijtuigen behoorlijk storend. Het gebrek aan GSM- en 3G-ontvangst in de tunnels is storend, evenals de tunnels zelf.
In de tunnels zie je absoluut niks, de rest van de tijd zit je de helft van de tijd tegen geluidsschermen aan te kijken. De railcatering die langskomt is veel te duur (meer dan ¤ 2,- betalen voor een bak koffie? Afzetters.) en de aansluitingen op verschillende andere treinen zijn slecht te noemen. Het personeel is dan weer wel erg vriendelijk, maar dat mag wel ook... voor die centen.
Ik ga niet meer met Fyra reizen: het is zijn geld absoluut niet waard.
Wacht maar op een bedreigende PM van jablanquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:42 schreef James1988 het volgende:
Zojuist deze rant op OpeensHadIkHet gepost:
[..]
inderdaad:quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben er al heel lang weg. En als ik me niet vergis, nog altijd topposter
Nou, in Hongarije vragen ze zelfs toeslag voor een veredelde wadloper die ze InterPietsie noemen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toeslag vragen voor 160![]()
IEDEREEN lacht je gewoon keihard uit. Tot en met de Hongaren aan toe.
En dan hebben we het over? dubbeltjes, bovenop een ook al bespottelijk goedkoop tarief. Dan hebben we het niet over het verdubbelen van op zich al een godsvermogen. Voor 160quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, in Hongarije vragen ze zelfs toeslag voor een veredelde wadloper die ze InterPietsie noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |