abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73294074

Hier alweer deel 185 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag, tijdens de introductieperiode bedraagt deze ¤ 2,- per rit (¤ 64 voor een maandkaart), per 7 oktober zal dit omhooggaan naar maarliefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost dan maarliefst ¤ 224,-, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:26:52 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73294114
Ik maak mijn treinkilometers ook wel deze week. Aan het eind van de week staat de teller op 336 kilometer en dat terwijl ik normaal niet verder dan 112 per week kom
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73294132
NL zou toch ook ooit eens een vertrouwd bewezen systeem invoeren...
(OV-chipkaart, Fyra... )
dag
pi_73294167
nice TT
............................
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:47:31 #5
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_73294466
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:27 schreef Peter het volgende:
NL zou toch ook ooit eens een vertrouwd bewezen systeem invoeren...
(OV-chipkaart, Fyra... )
OV- Chipkaart werkt toch.....
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_73294536
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik maak mijn treinkilometers ook wel deze week. Aan het eind van de week staat de teller op 336 kilometer en dat terwijl ik normaal niet verder dan 112 per week kom
Kom op Peterselieman! Wat meer dan één retourtje Leeuwarden - Groningen? moet wel te doen zijn per week toch?
pi_73294602
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:47 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

OV- Chipkaart werkt toch.....
Hij is volgens plan in 2007 landelijk ingevoerd? het wordt makkelijker voor de reiziger? goedkoper? minder fraude-gevoelig?

dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:05:07 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73294726
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Kom op Peterselieman! Wat meer dan één retourtje Leeuwarden - Groningen? moet wel te doen zijn per week toch?
Ik doe het alleen als ik een reden heb
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73294889
Ze hebben nu ook van die lelijke roze cirkels op het perron geplakt waar die automaten staan
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 06:50:38 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73295941
In Breda staan die cirkels nu ook overal. De ironie? De meeste cico's (check-in, check-outs ) hebben een rood lampje en zijn buiten bedrijf.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nou geniet er nog maar van, over 2 maanden is die hele treinserie opgetieft, zodat je als Hagenees, Dordtenaar of Roosendaler aanzienlijk meer tijd, geld en moeite kwijt bent om in Antwerpen te komen. Met dank aan de ontzettende achterlijke kansloze kutpaupers van NSHispeed
Dat lijkt me niet, er is tenslotte nog niks wat de Benelux kan vervangen. De V250's zijn er tenslotte nog niet, de de Traxx + Prio's is slechts een tijdelijke oplossing tussen Amsterdam en Rotterdam. Voor zover mij bekend is het enige dat naar de HSL wordt verplaatst de Thalys.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:34:37 #11
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73296117
quote:
Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding.
Er rijden stopbussen.
quote:
Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Waarom kan je van Rotterdam niet naar Tilburg zonder om te rijden? Of is dat enkel vanuit Eindhoven?

Toch even de NS bellen voor de zekerheid.

[ Bericht 7% gewijzigd door TommyGun op 02-10-2009 07:44:32 ]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:48:58 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73296176
Je kunt wel gewoon vanuit Rotterdam in Tilburg komen... alleen verder door naar Eindhoven lukt dus niet door die aanrijding.
pi_73296345
Vandaag mag ik weer met de trein Hopen dat ik verder dan Meppel kom
hula
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:20:40 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73296431


Dresden, stadspark 2009
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:24:06 #15
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73296463
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 07:48 schreef James1988 het volgende:
Je kunt wel gewoon vanuit Rotterdam in Tilburg komen... alleen verder door naar Eindhoven lukt dus niet door die aanrijding.
Inderdaad, inmiddels bevestigd. Bedankt!
pi_73296509
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:20 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

Dresden, stadspark 2009
Is dat niet overkill voor een rondrittreintje of is dat zo'n livesteam schaal spoorbaan voor allerhande hobbyisten
hula
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:33:31 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73296555
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:29 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Is dat niet overkill voor een rondrittreintje of is dat zo'n livesteam schaal spoorbaan voor allerhande hobbyisten
Het is huge, giga-park met diverse locs, mede gerund door kinderen.

http://www.parkeisenbahn-dresden.de/index.php

http://www.waymarking.com/waymarks/WM6BYN_Dresdner_Parkeisenbahn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_73296591
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:36 schreef RubenK het volgende:
lekker is dit moet morgen met mijn vriendin van tilburg naar eindhoven voor een of andere studie beurs...
Nounou, dat gaat maar liefst een heel kwartier langer duren..
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 06:50 schreef James1988 het volgende:

Dat lijkt me niet, er is tenslotte nog niks wat de Benelux kan vervangen. De V250's zijn er tenslotte nog niet, de de Traxx + Prio's is slechts een tijdelijke oplossing tussen Amsterdam en Rotterdam. Voor zover mij bekend is het enige dat naar de HSL wordt verplaatst de Thalys.
Daar had ik nog niet bij stilgestaan.. 'k Raak ook helemaal in de war door de Dienstregeling 2010 die al volledig uitgaat van het rijden over de HSL..

Ook leuk trouwens, dat de Intercity Amsterdam - Vlissingen niet meer via Schiphol rijdt en tussen Vlissingen en Roosendaal langs elke plank hout stopt.. Ach, het is maar een minuut of 10 langer dus waarom zouden ze het niet doen hč Directe verbinding schiphol weg? Ach, 't zijn maar Zeeuwen en Brabo's.. Alsof je de IC Asd - Mt gaat vervangen door een stoptrein via Leiden en Den Haag HS.. ongelofelijk wat een achterlijke klapjosti's daar zitten..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:37:35 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73296595
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:33 schreef bork het volgende:

[..]

Het is huge, giga-park met diverse locs, mede gerund door kinderen.

http://www.parkeisenbahn-dresden.de/index.php

http://www.waymarking.com/waymarks/WM6BYN_Dresdner_Parkeisenbahn


Grappig treintje
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73296632
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:37 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Grappig treintje
Grappiger dan zijn equivalent in Wenen
hula
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:47:07 #21
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73296708
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nounou, dat gaat maar liefst een heel kwartier langer duren..
[..]
Die stopbussen, rijden die vanaf Tilburg (en wat is de eindbestemming) of moet je eerst nog met een stoptrein naar Oisterwijk waarna de stopbus je naar Boxtel brengt om vanaf daar met de trein verder naar Eindhoven te gaan?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:49:25 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73296743
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:47 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Die stopbussen, rijden die vanaf Tilburg (en wat is de eindbestemming) of moet je eerst nog met een stoptrein naar Oisterwijk waarna de stopbus je naar Boxtel brengt om vanaf daar met de trein verder naar Eindhoven te gaan?
quote:
tussen boxtel en oisterwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten. door herstelwerkzaamheden rijden er tussen boxtel en oisterwijk geen treinen maar bussen. *doorgaande reizigers tussen eindhoven en den haag centraal en tussen eindhoven en rotterdam centraal kunnen omreizen via utrecht centraal. *reizigers tussen eindhoven en tilburg kunnen omreizen via den bosch.
9292ov.nl

Het lijkt erop dat de bussen alleen rijden tussen Boxtel en Oisterwijk dus, waarschijnlijk is via Den Bosch inderdaad sneller.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:52:29 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_73296792
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73296823
Wat een draak van een TT zeg

Dan keutel ik er maar ff een TVP in, bekijk het maar. En nu teruglezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73297205
Ellew. ^^/
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:23:22 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73297269
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:19 schreef Crientj het volgende:
Ellew. ^^/
Wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73297284
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat?
Eigenlijk gewoon dit.

/ ^^/
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:25:55 #28
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73297313
Er was geen aanrijding, maar een ontsporing, daarom duurt het zo lang. Wellicht oorzaak-gevolg.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:27:26 #29
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73297339
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:25 schreef Christiaan het volgende:
Er was geen aanrijding, maar een ontsporing, daarom duurt het zo lang. Wellicht oorzaak-gevolg.
http://www.omroepbrabant.(...)jk+door+ongeluk.aspx
pi_73297522
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat?
"Goedemorgen treinenvriendjes". Taal-evolutie gaat hard tegenwoordig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:43:45 #31
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73297668
Ik begin te vermoeden dat er wel eens 'Hallo' zou kunnen staan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73297745
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:43 schreef De_Hertog het volgende:
Ik begin te vermoeden dat er wel eens 'Hallo' zou kunnen staan.
Nee jouw ondertitel is lekker leesbaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:55:34 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73297903
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Goedemorgen treinenvriendjes". Taal-evolutie gaat hard tegenwoordig
Devolutie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:09:29 #34
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73298233
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee jouw ondertitel is lekker leesbaar
Goed punt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:11:29 #35
271589 fristl
onder de elf bepaalt zelf
pi_73298286
Heee, ik was van plan om met de TGV naar Parijs te gaan.
Nu zie ik dat uit verschillende voorkeusplaatsen kan kiezen, Carré, Kiosk en Familie.

Iemand enig idee wat de verschillen zijn?
pi_73298617
Kiosk is met een bar
Familie is met een ballenbak of iets dergelijks. Met schreeuwend-kroost-garantie.
Carré zal wel gewoon een vis-a-vis opstelling zijn neem ik aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:24:50 #37
271589 fristl
onder de elf bepaalt zelf
pi_73298679
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Kiosk is met een bar
Familie is met een ballenbak of iets dergelijks. Met schreeuwend-kroost-garantie.
Carré zal wel gewoon een vis-a-vis opstelling zijn neem ik aan
Kiosk is dus de place to be
pi_73298719
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:24 schreef fristl het volgende:

[..]

Kiosk is dus de place to be
Zou mijn eerste keus wel zijn ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:37:03 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73298993
Vingerverflogica:
quote:
Seinstoring Amersfoort - Barneveld
Tussen Amersfoort en Deventer en tussen Amersfoort en Barneveld Noord moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Amersfoort en Barneveld Noord en tussen Amersfoort en Deventer minder treinen.
* Reizigers tussen Amersfoort en Ede-Wageningen kunnen omreizen via Barneveld Noord.
Prognose:
* einde tussen 11.00 en 12.00 uur.
Hoe reist men normaal van Amersfoort naar Ede-Wageningen dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:39:45 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73299055
Speculatie: de treinen van beide richtingen rijden maar tot Barneveld-Noord, men moet daar overstappen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:41:21 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73299091
Volgens de actuele vertrektijden rijden de doorgaande treinen Amersfoort-Ede niet tussen Barneveld en Amersfoort, dus overstappen op Barneveld Centrum zou handiger zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73299268
bericht is al veranderd
pi_73299774
Wat is die Fyra trouwens een afschuwelijk lelijk ding geworden....


Alleen maar omdat ze zo graag de mogelijkheid willen hebben om 2 Fyra's snel aan elkaar te koppelen tijdens de spits ofzo? Nu hebben ze dus blijkbaar in de toekomst extra Fyra locs voorhanden als het druk is, maar ze konden net zo goed voor het zelfde budget elke Fyra uitrusten met 3 a 4 extra wagons....
*Of zijn die dingen ook nog eens te sloom om 4 extra wagons voor te trekken?*

De ICE daarintegen
pi_73299854
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:37 schreef dennistd het volgende:
Vingerverflogica:
[..]

Hoe reist men normaal van Amersfoort naar Ede-Wageningen dan?
VIA BARNEVELD-NOORD STAAT ER TOCH

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:18:00 #45
136283 knars
Teethgrinder
pi_73303372
om op de vorige topiuc terug te komen: geen idee welke ritten door de SLT worden gereden. Iemand anders had het over doordeweeks, 's ochtends na de ochtendspits, Den Haag - Goverwelle. Let op, er zit ook nog SGMm en mat64 op dat traject.

Of check somda
pi_73303715
TerugVindPlaatje:

De stuurpost van een bolle neus.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:21:28 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73305352
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:18 schreef knars het volgende:
om op de vorige topiuc terug te komen: geen idee welke ritten door de SLT worden gereden. Iemand anders had het over doordeweeks, 's ochtends na de ochtendspits, Den Haag - Goverwelle. Let op, er zit ook nog SGMm en mat64 op dat traject.

Of check somda
Hé Knars! Bedankt voor de letter!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73305977
Ik zat ook alvast in de 2010 dienstregeling te kijken, maar is het nu al zo dat de IC Berlijn - Schiphol wordt doorgetrokken naar Den Haag ? Ik kon me herinneren dat er op Den Haag CS nog geen plek voor was omdat de Erasmuslijn nog steeds op spoor 11/12 stopt. Die krijgt pas over 2/3 jaar een andere halte op het dak geloof ik :-)
pi_73306373
apart, aangezien er nu afgewisseld word met groningen/enschede(hengelo voor de ic berlijn), naar schiphol/denhaag. En overstappen is nu heel simpel op amersfoort .

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2009 14:56:27 ]
pi_73308331
waarom snap ik syntus niet? vanaf zutphen gaan er 3 lints 41 naar hengelo, en er staan nog 2 lege op het emplacement. En slechts 1 lint 41 naar winterswijk, bomvol. Ongeloflijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2009 15:52:08 ]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:53:45 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73308433


Vét, die 2 dubbele goederen!
Zijn zeker wel sterke locs daarzo..
  Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:41:06 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73310149
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:41 schreef rsmits het volgende:
Ik zat ook alvast in de 2010 dienstregeling te kijken, maar is het nu al zo dat de IC Berlijn - Schiphol wordt doorgetrokken naar Den Haag ? Ik kon me herinneren dat er op Den Haag CS nog geen plek voor was omdat de Erasmuslijn nog steeds op spoor 11/12 stopt. Die krijgt pas over 2/3 jaar een andere halte op het dak geloof ik :-)
De Berlijn-trein wordt doorgetrokken omdat ze op Hoofddorp Opstel capaciteitsproblemen hebben. En aangezien het spul daar zo'n anderhalf uur staat, is er genoeg tijd om naar Den Haag te rijden en zo Hoofddorp Opstel te ontlasten. In Den Haag staat het spul minder dan een half uur dan denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:45:09 #53
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_73310256
Na het zien van het filmpje van de Amerikaanse goederentrein is het nu tijd voor echt mooie diesels
pi_73310354
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:41 schreef dennistd het volgende:
De Berlijn-trein wordt doorgetrokken omdat ze op Hoofddorp Opstel capaciteitsproblemen hebben. En aangezien het spul daar zo'n anderhalf uur staat, is er genoeg tijd om naar Den Haag te rijden en zo Hoofddorp Opstel te ontlasten. In Den Haag staat het spul minder dan een half uur dan denk ik.
Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den Haag Zo'n situatie komt niet veel voor in NL. Kan zo gauw alleen even Leiden - Amsterdam bedenken: Via Schiphol en via Haarlem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:53:23 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73310503
Den Haag krijgt er ook meteen een internationale trein bij, kunnen ze ook niet gaan klagen als de Benelux en Thalys wegvallen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:54:52 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73310549
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den Haag Zo'n situatie komt niet veel voor in NL. Kan zo gauw alleen even Leiden - Amsterdam bedenken: Via Schiphol en via Haarlem.
Het is zelfs de bedoeling dat zodra de HSL volledig in dienst is (oooooit komt dat moment vast ) alle treinen uit de Noord-Oost van Schiphol door gaan rijden naar Den Haag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73310882
en Fyra kunnen we dus voor maandag ook nog wel vergeten.. en tegen zondagavond staat er natuurlijk dat hij tot 7 oktober niet rijdt ofzo

Net als die zooi tussen Tilburg - Eindhoven;
- Eerste berichtgeving -> opgelost om 04:30 uur
- Gisterenavond -> 15:30
- Vanochtend -> 18:30
- Nu -> 22:00
Zeg dan gewoon eerlijk "Aangezien wij ontzettende falers zijn, zou dit nog wel eens een weekje kunnen duren"..
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:29:36 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_73311546
quote:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 2 Oktober 17:18
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
Reisadvies
Issie weer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:31:35 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73311613
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den Haag Zo'n situatie komt niet veel voor in NL. Kan zo gauw alleen even Leiden - Amsterdam bedenken: Via Schiphol en via Haarlem.
Leiden - Utrecht

Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:42:09 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73311953
Bij NS Hispeed doen ze trouwens niet echt moeilijk... ik krijg m'n geld voor de hele maandtoeslagkaart terug. 1x +35, 3x uitval, en nu al 2x uitval vanwege ProRail... en terecht dat ik geld terug ga krijgen.
pi_73312749
Afgelopen weekend was het bijna herfst in Leeuwarden


Ten behoeve van werkzaamheden aan het spoor tussen Zuidhorn en Vierverlaten, gelegen aan het dieselbaanvak Leeuwarden-Groningen, is op zondag 27 september Spitzke's V100-SP-004 met 34 beladen Fccpps'n op weg van Zwolle Rangeer via Leeuwarden naar Buitenpost. De trein heeft het centraal station van Ljouwert zojuist achter zich gelaten en rijdt hier langs "Achter de Hoven" in een al fraaie herfstachtige omgeving. Overigens is deze foto met zon niet mogelijk geweest!

En ook werden afgelopen weekend ICE's omgeleid via Eindhoven-Venlo.


Door werkzaamheden tussen Arnhem Velperpoort aansluiting en Zevenaar worden de ICE's omgeleid via grensovergang Venlo. Het vrij nieuwe station van Helmond Brandevoort kenmerkt zich door twee torentjes aan weerszijde van het spoor. De omgeleide ICE 4685 "Schwäbisch Hall" maakt ondanks de vier stations in de gemeente Helmond, geen stop en rijdt non-stop van Mönchengladbach naar Eindhoven. 's Hertogenbosch is het eindpunt.
pi_73312919
tvp
pi_73314355
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Issie weer
Ik moest nog aan je denken toen ik het in Ede op het bord zag staan En een beetje glimlachen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73318450
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leiden - Utrecht

Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden
Arnhem - Amersfoort mag zowel via Deventer, Utrecht of Lunteren .
pi_73319011
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leiden - Utrecht

Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden
ja maar dat zijn verschillende treinsoorten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73319023
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:10 schreef Brembo het volgende:

[..]

Arnhem - Amersfoort mag zowel via Deventer, Utrecht of Lunteren .
Daar gaat het hier niet om
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:35:54 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73319306
Ik zit wat te bladeren op spoorforum.eu, in het topic over de HSL-Zuid staat een shitload aan foto's van wat er zoal al op de HSL heeft gereden... zelfs FLIRTs uit Zwitserland hebben er al ritjes gemaakt, en Taurussen uit Oostenrijk... en wij hebben moeite met wat ICRm en stofzuigers

Best mooie pics: http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=303
pi_73319467
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:35 schreef James1988 het volgende:
Ik zit wat te bladeren op spoorforum.eu, in het topic over de HSL-Zuid staat een shitload aan foto's van wat er zoal al op de HSL heeft gereden... zelfs FLIRTs uit Zwitserland hebben er al ritjes gemaakt, en Taurussen uit Oostenrijk... en wij hebben moeite met wat ICRm en stofzuigers

Best mooie pics: http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=303
Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;



Van die Taurussen staan trouwens nog wat mooie 200+ km/h cabview filmpjes op Youtube..
pi_73319715
Dat is de nieuwe AGV van de stokbroodbrigade. Dat ding is ook te lelijk voor woorden. In ieder geval op deze foto
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:58:45 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73319996
Op YouTube zijn er ook hele discussies onder filmpjes die over AGV's, TGV's en Velaro's gaan... een beetje als Windows vs. Mac, Intel vs. AMD, en Ferrari vs. Maserati... maar dan op YouTube-niveau, dus kansloos.

Wat quotes:
Filmpje:
quote:
You idiot stop telling bullshit!!

AGV's don't have problems at all, they haven't been delivered to NTV yet so stop lying please
quote:
The German version of TGV the ICE have kill a lot of people in a terrible accident.
The TGV is mutch more sure by the design of boggies betwin the wagon.
Spanish are in love with German "technology" like other people in
the world and love is blind as you know.
quote:
Ahaha YOU are shit!!!

Alstom is the world N°1 for high speed rail, like it or not but don't tell shit.
YouTube

AGV is wel een mooie trein, vind ik... al is het zwart/zilvergrijs niet de mooiste combinatie die ik me op een trein kan voorstellen. Gelukkig kunnen klanten zelf de livrei kiezen
pi_73320246
dat commentaar op Youtube moet je niet op letten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:10:53 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73320388
Neuh, weet ik... volgens mij is YouTube ook de enige site waarvoor er een plugin voor Firefox bestaat om de comments te filteren
pi_73321630
Het schrappen van het traject Haarlem - Den Haag CS op de sneltrein Hoorn - Den Haag CS is een behoorlijke aderlating. Ik, en vele anderen, reizen dagelijks van Noord-Holland richting Heemstede-Aerdenhout, Leiden, Den Haag en v.v.

Amsterdam Centraal - Breda is 's ochtends ook vrijwel altijd +10 . Hopelijk gaan ze dat goed oplossen. Iemand die hier al meer over weet?
pi_73322670
Ik word langzaamaan wel een beetje nieuwsgierig naar wat er allemaal precies gaat veranderen in december
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73323052
Ik ga een modelspoorbaan in het HSL thema maken. Simpel en goedkoop, gereden wordt er namelijk toch niet
hula
pi_73323115
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik ga een modelspoorbaan in het HSL thema maken. Simpel en goedkoop, gereden wordt er namelijk toch niet
Ik heb op een roestig bochtje een goederenbakje staan waarin ik alle overschietende 1 en 2 eurocent muntjes opspaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73327520
Zag gisteren de Benelux op station Dordrecht met van die grijze Belgische rijtuigen (en zo'n gele/rode loc ervoor)....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73327722
Nou, vergeleken met de Fyra is die AGV een schoonheid. Tenminste een trein die indrukwekkend is. Bij de Fyra heb ik toch een associatie met Peugeot, voornamelijk met die grote mondgrill:

  Redactie Sport zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:53:08 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73327962
Ik heb er altijd meer zo'n idee van:

Met dan de hele voorbumper open voor een sleepoog natuurlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73327988
Inderdaad
pi_73328603
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:53 schreef dennistd het volgende:
Ik heb er altijd meer zo'n idee van:
[ afbeelding ]
Met dan de hele voorbumper open voor een sleepoog natuurlijk
Het ontwerp is vvan Pininfarina, maar zoals altijd willen we graag een nederlandse smaakje er aan. Persoonlijk ga ik er van uit dat iemand van NS-Hispeed graag wat betrokken was bij het ontwerp.

Vraag 2, gaat het ooit nog rijden?

[ Bericht 4% gewijzigd door Brembo op 03-10-2009 11:07:00 ]
pi_73328823
quote:
Treinreizigers tussen Amsterdam en Rotterdam kunnen ook maandag geen gebruik maken van de hogesnelheidslijn.

Het treinverkeer op deze lijn ligt sinds woensdagavond stil, nadat ProRail had ontdekt dat het gebruik van het hsl-spoor de wissels en seinen op het daarnaast gelegen gewone spoor elektromagnetisch kan beīnvloeden.

ProRail heeft inmiddels na twee dagen onderzoek een oplossing gevonden en dat wordt de komende dagen aangelegd en getest. Als dat allemaal goed verloopt, besluiten ProRail en NS Hispeed wanneer de hogesnelheidstrein Fyra weer gaat rijden. Dat zal maandag nog niet mogelijk zijn.
Komen ze ook lekker op tijd achter.. Ach ze hebben tenslotte maar 2 jaar kunnen testen.. en wat had er ook kunnen gebeuren, hoogstens een wisseltje verkeerd gezet en een rood sein dat even op groen staat..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:31:37 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73334580
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:56 schreef Brembo het volgende:
Vraag 2, gaat het ooit nog rijden?
Ik vermoed van niet
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:44:30 #84
136283 knars
Teethgrinder
pi_73334907
Best wel slecht. Wie shopt er even van het Fyra logo een mooie FAIL ?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:09:36 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73335578
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef knars het volgende:
Best wel slecht. Wie shopt er even van het Fyra logo een mooie FAIL ?
Zoiets:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:15:11 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_73335686
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zoiets:
[ afbeelding ]
Nee, zo

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:18:53 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73335782
Ja maar da's niet met de oorspronkelijke letters.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:23:30 #88
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73335900
Ze moeten de storingen niet te vaak laten plaats vinden: ik wil zaterdag 20 december naar Antwerpen via de HSL.

Anders kan ik mijn programma voor de daaropvolgende dagen omgooien.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:25:20 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_73335933
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:18 schreef Duvel het volgende:
Ja maar da's niet met de oorspronkelijke letters.
jawel hoor alleen is er een pootje van de y af en is de r een horizontal flip. maar daar is photoshop dan ook voor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:20:18 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73337426
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja maar dat zijn verschillende treinsoorten
Alleen op papier
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:28:14 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73337668
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;
[ afbeelding ]
Dan vind ik de TGV mooier.
pi_73338106
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan vind ik de TGV mooier.
Mwah, de TGV is meer een 1000-in-een-dozijn treintje geworden, de AGV straalt echt (terecht) brute kracht uit
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:54:56 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73338490
De NMBS wil de SNCF nadoen met hun nieuwe logo, geloof ik:



[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 03-10-2009 18:10:10 ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:55:50 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73338517
Weinig origineel idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:28:41 #95
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73344357
tvp!
  Redactie Sport zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:32:51 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73344457
Het gaat weer lekker vandaag... dit is nummer drie al
quote:
Aanrijding-met persoon Rijssen - Deventer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:37:02 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73347780
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten.

Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als Franįois de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site.

Lekker voor je imago
pi_73349165
quote:
Spoorlijn Breda - Utrecht pas na 2020

BREDA - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) ziet niets in de gelijktijdige aanleg van een spoorlijn Breda-Utrecht en de verbreding van de A27.

Volgens hem leidt de aanleg van een nieuw spoor tot minimaal één jaar vertraging van de aanpak van de A27, die in 2013 moet beginnen. En daar voelt Eurlings niets voor. Dat antwoordt hij op vragen van de Kamerleden Cramer (Christen- Unie) en Samson (PvdA).

Volgens verschillende vervoerspartijen kunnen de kosten voor de aanleg van een spoor tussen beide steden flink omlaag als dat in combinatie gebeurt met het werk aan de A27. Op die manier zou de lijn ruim 700 miljoen euro minder gaan kosten.

Toch wil Eurlings er niet aan. Als er al een spoorlijn komt, dan zal die niet voor 2020 worden aangemeld, stelt de minister. Temeer omdat het nu al beginnen met de voorbereidingen voor het spoor diens ministerie ten minste één miljard euro extra kost en dat geld zegt hij de eerstkomende jaren niet te hebben.

Desondanks zegt de Bredase wethouder Wilbert Willems, die zich al geruime tijd beijvert voor de spooraanleg, niet ontevreden te zijn. „Natuurlijk zien we het liefst dat die spoorlijn er zo snel mogelijk komt. Maar aanleg na 2020 zie ik ook als een belangrijke stap voorwaarts, want lang zag het er helemaal niet naar uit dat die spoorlijn er zou komen.”

Eurlings zegt de Tweede Kamer overigens wel toe dat de verbreding van de A27 op een zodanige manier wordt aangepakt dat die de eventuele aanleg van de spoorlijn niet in de weg staat.

Bron
Jammer, maar er is gelukkig nog wel een licht puntje al kan dat licht puntje natuurlijk zo uitgedoofd zijn..
............................
  zondag 4 oktober 2009 @ 01:17:04 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73349596
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer.
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:19:50 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73350188
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten.

Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als Franįois de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site.

Lekker voor je imago
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.

En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten.
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:21:14 #101
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73350202
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 01:17 schreef James1988 het volgende:
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer.
Hopen dat Camiel zichzelf tegenkomt. Dit is niets meer dan spierballentaal en holle frases.

Gelukkig dat staatssecretaris Tineke Huizinga niet begaan is met het spoor, anders waren de gevolgen niet te overzien geweest...
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:32:23 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73350271
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.

En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten.
De NMBS moet gewoon professionals inhuren, niet zelf wat gaan aanbeunen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:41:39 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73355989
Hee mannen (en vrouwen )

Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje? Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:45:52 #104
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73356082
Misschien 20 december, maar dan wel richting Antwerpen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:47:35 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73356127
Er zal TZT wel een poll komen waar iedereen heen wil en welke treinen/materieel er genomen moet worden. De een zit NOOIT in dm90 dus wil dat graag, de ander komen die dingen de neus uit etc Dus we peilen gewoon ff de idee"en
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 13:49:18 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73356170
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien 20 december, maar dan wel richting Antwerpen.
Wel met de Thalys

Was namelijk voor precies dat weekend al zoiets van plan
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:50:12 #107
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73356191
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wel met de Thalys

Was namelijk voor precies dat weekend al zoiets van plan
Heb je al geboekt?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 13:52:57 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73356256
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Heb je al geboekt?
nope
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:59:44 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73356459
Leuk idee!
Zoiets zou leuk zijn, om te gaan doen
als je dan nog eens met een mooi, groot/gezellig groepje bent
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:09:30 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73356714
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Laat maar horen
Leuk idee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 4 oktober 2009 @ 14:13:50 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73356840
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen )

Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje? Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
leuk idee

* dennistd kruidvatkaartje apart legt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:15:36 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73356892
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:59 schreef greavy het volgende:
Leuk idee!
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:09 schreef Duvel het volgende:
Leuk idee!
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:13 schreef dennistd het volgende:
leuk idee
Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 14:31:19 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73357362
We kunnen er voor kiezen om op Schiphol te beginnen en dan de Thalys naar Antwerpen te nemen. Van daar uit terugreizen met de Benelux en de ICE pakken richting Arnhem. Daarna doorsteken richting Hengelo om de Pimpel op te pikken.

Maar er zullen vast wel leukere ritjes te bedenken zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:41:15 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73357702
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
We kunnen er voor kiezen om op Schiphol te beginnen en dan de Thalys naar Antwerpen te nemen. Van daar uit terugreizen met de Benelux en de ICE pakken richting Arnhem. Daarna doorsteken richting Hengelo om de Pimpel op te pikken.

Maar er zullen vast wel leukere ritjes te bedenken zijn
Lijkt me te duur en te lang, mensen moeten ook nog van en naar huis kunnen komen. En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisteren )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73357861
Wel het tijdsschema geheim houden hoor! Straks staan er andere treinfappers ONZE treinen te fotograferen, dan hebben we alles!!! voor niets gedaan!

dag
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:47:50 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73357912
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:50:42 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73358008
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]


[..]

Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoord
Ik ben aan het werk, ander keertje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73359302
Jajajaja, laten we dit, na jaren balletjes opgooien, op korte termijn concretiseren!

Amsterdam Centraal - Arnhem (evt. v.v.) met de ICE o.i.d.

Thalysritjes ook zeker optie. Vanaf 15 oktober kan er voor reizen na 12 december geboekt worden. Indien voor een buitenlands reisje gekozen wordt.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:41:45 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73359411
Ik ben op zich nog nooit met de Thalys geweest dus dat wil ik eigenlijk weleens meemaken. Maar met die reserveringsplicht heb ik er een hard hoofd in. Als je zulk soort meets organiseert heb je altijd een hoop gedonderjaag met mensen die toch weer niet kunnen, of die alsnog wel mee willen etc. Dus dat zie ik een beetje somber in voor wat betreft de Thalys.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:42:50 #120
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73359441
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisteren )
Nog je bus kunnen halen?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:44:51 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73359502
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:37 schreef Socios het volgende:
Jajajaja, laten we dit, na jaren balletjes opgooien, op korte termijn concretiseren!

Amsterdam Centraal - Arnhem (evt. v.v.) met de ICE o.i.d.

Thalysritjes ook zeker optie. Vanaf 15 oktober kan er voor reizen na 12 december geboekt worden. Indien voor een buitenlands reisje gekozen wordt.
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:45:46 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73359529
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:42 schreef Eix het volgende:

[..]

Nog je bus kunnen halen?
Ja, ik moest rennen en hij reed meteen weg toen ik ingestapt was En het goot pijpestelen hier Lag om 0:26 in m'n bed (na een wekker die om 5:41 ging) Vandaag ff uitgeslapen, zo maar ff een verhaaltje niederplempfen hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73360374
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?
Mjah, verschilt nogal. Nu nog niet echt te zeggen. Maar als je bijvoorbeeld vandaag besluit om morgen met Thalys van Schiphol naar Antwerpen Centraal te gaan, kost je dat 45 euro. Terwijl als je nu boekt voor begin december je al voor 19 euro met Thalys er naartoe reist.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar met die reserveringsplicht heb ik er een hard hoofd in. Als je zulk soort meets organiseert heb je altijd een hoop gedonderjaag met mensen die toch weer niet kunnen, of die alsnog wel mee willen etc. Dus dat zie ik een beetje somber in voor wat betreft de Thalys.
Wehehe, jah, is ook zo. Dan beter ICE en/ of Pimpel.
pi_73360376
Een treinrondje van max 10 uur met zoveel mogelijk verschillende soorten matrieel en zo laag mogelijk aantal kilometers?
Lijkt me wel een uitdaging
dag
pi_73360440
Ja, of een zolang mogelijk treinreisje in 24 uur zonder daarbij stations/ trajecten meer dan één maal te passeren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 16:24:11 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73360571
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Peter het volgende:
Een treinrondje van max 10 uur met zoveel mogelijk verschillende soorten matrieel en zo laag mogelijk aantal kilometers?
Lijkt me wel een uitdaging
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)

Vertrok geloof ik om 7:34 uit Leeuwarden en was ergens rond 19.15 of 19.54 weer terug

Het lastigst was toen om Arriva in te passen in het schema, hoe gek het ook klinkt als je vanuit Leeuwarden vertrekt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:24:30 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73360583
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Peter het volgende:
zo laag mogelijk aantal kilometers?
VETO!!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73360699
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

VETO!!!
Tis wel een uitdaging en iets wat hier nog niet gedaan is he?
dag
pi_73360722
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen )

Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje? Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.
pi_73360736
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)
Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM?, ZLSM?
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:30:11 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73360765
Na een rustige septembermaand gisteren maar weer eens een leuk rondje gedaan, samen met Eix. Het was niet alleen de Dag der Duitse Eenheid (Feestdagendienstregeling dus), maar in een klein plaatsje ten zuiden van Aachen vindt dit weekend ook het jaarlijkse Oogstdankfeest plaats. Als onderdeel daarvan was een Großes Bahnhofsfest aangekondigd, en dat was meteen het hoofddoel van de dag. Daarna stond er nog wat bordjeswerk op het programma.

Onder het motto "Doet-ie anders nooit " had ik de volgende trein naar Nijmegen. Doordeweeks naar Ede-Wageningen ben ik meestal een half uur later



Aangekomen in Nijmegen ging ik met mijn vrienden van Veolia Transport naar het zuiden. Trein in en verder slapen maar.



Enfin, na wat omzwervingen met o.a. een buschauffeuse die dacht dat er een omleiding was, maar dat was toch weer niet zo, al had ze ook geen idee waar wij eruit moesten bereikten we tegen het middaguur het pittoreske Walheim aan de Vennbahn. Het Bahnhofsfest was dermate groots opgezet dat het over twee locaties verdeeld moest worden.

Bij het stationsgebouw zelf stond een informatiepaneel en een tafel met wat foto's van vroegah.





Ook was er een restauratietent ingericht, en een springkussen voor de kinders.



Het transport tussen beide locaties (300 meter uit elkaar) werd verzorgd door deze heren van de pendeldienst



Bij de tweede locatie, het seinhuis, zouden spoorbouw-demonstraties gegeven worden. Maar nu even niet.



Gelukkig was er nog wel een aardig seinhuis waar we in konden. Overigens was er niet echt moeite gedaan om enigszins toonbaar over te komen.



Binnen in het seinhuis:





Nog een blik op de Unimog.



Anyway, we hadden het daar met een half uurtje wel gezien De volgende 3 kwartier hebben we ons in een bistrootje verschanst om weer wat op te warmen. Uiteindelijk zijn we met de bus teruggegaan naar Aachen, waar we vanaf station Aachen Rothe Erde een RegionalExpress naar Köln namen. Deze gaat overigens de andere kant op.



In Köln mocht ik nog een heus materieeldebuut vieren (hoe lang was dat eigenlijk geleden? ). De Regionalbahn naar Bonn werd gereden met een Desiro MainLine. Super-relaxte treinen zijn dat



Later op de dag kon er in Euskirchen nog een mooie BR218 gefotografeerd worden.



En uiteraard ontbrak de Bratwurst niet Hier in combinatie met gebakken aardappeltjes Genieten maar!



Het was een geslaagde dag in ieder geval Tot slot nog de oogst:



Enjoy!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:30:42 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73360792
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM?, ZLSM?
DB regio, Prignitzer, NMBS, HiSpeed, we komen er wel hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 16:37:28 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73360988
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM , ZLSM?
NS Internationaal, DB regio en Prignitzer Eisenbahn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73361089
Heimwee-expres, STAR, MBS
dag
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:41:53 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73361117
Herstel: het is zaterdag 19 december dat ik misschien naar Antwerpen reis, niet zondag de 20e.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.
Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden?
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:42:36 #136
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73361138
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen )

Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje? Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
Briljante Timing Fles
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:45:58 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73361225
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Briljante Timing Fles
Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:54:29 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73361423
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Tis wel een uitdaging en iets wat hier nog niet gedaan is he?
Da's waar ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:17:39 #139
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73361878
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijk
Zijn er gegadigden voor een rondje RER Paris? Da moet in 2 dagen wel lukken
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:21:59 #140
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_73365292
Op de site van Bombardier (URL) zag ik dit kunstwerk, dan valt de Fyra nog mee..



Het is de AVE 102 van de Spaanse Renfe.
pi_73368749
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:56:21 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73369591
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:00:54 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73369925
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Aangezien ze er overal mee aan het adverteren zijn zal het wel definitief zijn ja. Tenzij ProRail de HSL tegen 13/12 nog niet heeft vrijgegeven ivm de problemen die er nu kennelijk mee zijn.

  zondag 4 oktober 2009 @ 21:05:44 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73370245
Als

Op 13 december 2009

Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt

Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73370753
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als

Op 13 december 2009

Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt

Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:13:39 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73370817
Wie pakt er een GPS mee om tijdens de rit over de HSL de Thalys-snelheid te meten?
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:13:55 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73370829
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?
Laat maar zien dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:39:19 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73372727
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Wie pakt er een GPS mee om tijdens de rit over de HSL de Thalys-snelheid te meten?
Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:43:20 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73373117
Ik wil best mee hoor, 13 december. En een displaytje filmen van iemand met een GPS unit Maar mijn bod staat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:11:49 #150
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73374998
Leuk verslagje Fles.

Het was ook een leuk rondje. Dingen die mij opvielen (als niet bordjesfapper ) :
- Overweg @ Walheim. Dat ding doet werkelijk eer aan het begrip slagboom. De overwegbomen waren van het formaat autosnelweg lantaarnpaal.
- Düren - Köln met ik vermoed tempo 160 in een reguliere RE (ICE/Thalys mag daar 250 km/u). En dan komen wij in NL aan met de Fyra...
- De schraalheid van Aachen Rothe Erde. Half gerenoveerd, half vervallen.
- Euskirchen - Köln met Br 218+n-wagens! Verder ook bijzonder volk in deze RE 12 'tokkie-express'. Anno 2009 waagden mensen het nog om ondanks het rookverbod gewoon eentje op te steken. En geen conducteur gezien natuurlijk. De combinatie van deze schraalheid bracht bij mij wel een soort jaren '80/'90 gevoel teweeg.
- In Köln zijn we wat gaan eten op het station. Hier kwam op een gegeven moment een kerel die de etensresten op de tafels in bakjes begon te doen. Ik was blij dat ik mijn Bratwurst al op had toen hij aan een half afgeknabbelde kippenpoot begon te knagen.
- Door 5 minuten vertraging aansluiting in Mönchengladbach gemist naar Venlo. Ik vreesde voor een lang uur, maar aangezien er net een voetbalwedstrijd was afgelopen toch veel te zien -> Duitse ME, bier verkopers op straat (0,5L blik gekoeld pils voor ¤1,50 (incl statiegeld), feestende supporters. Vervolgens in een half uur vijf mensen gezien die in de prullenbak begonnen te graaien in de hoop blikken te vinden waar statiegeld op zit.

En verder leuke treintjes. Dat Desiro geval was een leuke niet geplande verrassing.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:31:12 #151
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73376258
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als

Op 13 december 2009

Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt

Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Deal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')