Dan noem ik het LollerATBquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
Ik denk persoonlijk dat de stukken met beton geen probleem zijn voor de wegligging. Maar de stukken zonder beton, geef het een paar jaar voor het goed ligt. Zie Bijlmer - Utrecht Centraal, pas na een paar jaar ligt het redelijk, persoonlijk vind ik het nog niet eens perfect liggen. Een goed stuk spoor kost jaren en vele treinen om in te klinken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen
Eind tijden van de lijn, de NS weet toch niet wat ze er mee aan moeten. Het wordt aanbesteed (als laatste lijn). Ik hoop voor de reizigers een vier kuur per frequentie met twee sneltreinen en twee stoptreinen. Anders verbeterde aansluiting op Marienberg....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
quote:Tussen Zutphen en Winterswijk langere reistijd door een sein- en overwegstoring.
(nu.nl)quote:'Metro vijandig tegenover ov-jaarkaart'
DEN HAAG - Mensen met een ov-jaarkaart lopen de kans in de Amsterdamse metro voor een gesloten poortje te komen staan, aldus reizigersorganisatie Rover en de Consumentenbond dinsdag.
Dat gebeurt wanneer zij eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart.
De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten.
Klachten
Rover en de Consumentenbond zeggen over dit fenomeen veel klachten te hebben binnengekregen.
Ze noemen het onacceptabel dat mensen die meer dan 3800 euro neerleggen voor een ov-jaarkaart niet probleemloos kunnen reizen.
Gebrekkige samenwerking
De organisaties wijten de problemen aan ''gebrekkige samenwerking tussen de vervoersbedrijven''.
In een brandbrief vragen zij de vervoersbedrijven er zo snel mogelijk voor te zorgen dat hun chipkaartsystemen houders van een ov-jaarkaart geen strobreed meer in de weg leggen.
Dat kunnen we hier ook doen, geel-12 of zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:02 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik danquote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:02 schreef Igen het volgende:
dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
Zit wat in!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan
O ja, natuurlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan
Geef eens snel terugquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Zyron het volgende:
Weer 2 V-IRMS op Zl - Emn vandaag. Baaah.
Met alle plezier zal ik ze een schopje de IJssellijn opgeven, zodat ze iig weer richting Ah gaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geef eens snel terugIk had weer de Haringen-in-een-Tonnetje-Expres richting Ede vanochtend.
Niet als het met V-IRM roestrijden bij Mrb en Gbg is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Socios het volgende:
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn!
Reed die trein zonder te stoppen door Schiphol heen? 's Ochtends als ik op m'n trein sta te wachten op Schiphol komt er namelijk vaak een Pimpeltrein voorbij zonder te stoppen. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan komt?quote:
mwah dat overleef ik wel hoor, die 22 minuten. Ik neem gewoon de snelste routequote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:18 schreef knars het volgende:want dat is een oncomfortabele DD-AR
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ie van de watergraafsmeer afkomt waar ie dan overnacht. En dan omlopen op Hoofddorp Opstel, en daarvoor moet ie eerst door Schiphol heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:09 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Reed die trein zonder te stoppen door Schiphol heen? 's Ochtends als ik op m'n trein sta te wachten op Schiphol komt er namelijk vaak een Pimpeltrein voorbij zonder te stoppen. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan komt?
Pics?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:36 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag legertrein gezien in ArnhemEcht tof om te zien.
Zou kunnen inderdaad, het is meestal rond 8 uur en om 8.49 vertrekt de tweede trein van de dag naar Berlijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ie van de watergraafsmeer afkomt waar ie dan overnacht. En dan omlopen op Hoofddorp Opstel, en daarvoor moet ie eerst door Schiphol heen.
Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Socios het volgende:
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn!
Aldus ns.nlquote:Extra werkzaamheden Schiphol-Utrecht
Opties
Printen
Lees voor
Uitgebreide informatie
Toon extra tekst
Samenvatting
Door spoedwerkzaamheden aan de Hogesnelheidslijn is op zaterdag 10 en zondag
11 oktober de dienstregeling aangepast tussen Schiphol en Utrecht.
Reisadvies:
de Intercity Nijmegen–Schiphol rijdt niet tussen Utrecht Centraal en Schiphol. Reis tussen Utrecht Centraal en Schiphol met de Intercity Eindhoven-Schiphol en reis tussen
Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
de Intercity Eindhoven–Schiphol rijdt niet tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Reis tussen
Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
de Intercity Groningen/Leeuwarden/Enschede–Schiphol rijdt niet tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Reis tussen Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
InterCity Berlijn begint en eindigt in Hilversum. Reizigers van/naar Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht die met InterCity Berlijn willen reizen, reizen naar/van Hilversum met binnenlandse treinen en stappen in Hilversum over
Extra reistijd 15 tot 25 minuten
Moet je wel de tijd krijgen om het te doen hè, of had je liever gehad dat ze de boel doordeweeks plat hadden gegooid?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus ns.nl
Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus ns.nl
Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Technische storing of menselijk handelen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:26 schreef lezut het volgende:
[..]
Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.
Kleurwijzigingen voorbehouden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.lmgtfy.com/?q=Thalys
[ afbeelding ]
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Technische storing of menselijk handelen?
Zou kunnen dat het nog reparabel is, bijvoorbeeld door een schakelblok te vervangen door eentje uit een buiten dienst gestelde V.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:37 schreef lezut het volgende:
[..]
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.
Foto's staan hier
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooitquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.
http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85542quote:Arriva dient schadeclaim in bij provincie
GRONINGEN - Arriva gaat een schadeclaim indienen bij de provincie Groningen.
Arriva had met de provincie afgesproken dat vanaf begin 2010 passagierstreinen zouden rijden tussen Groningen en Veendam. Spoorbeheerder ProRail heeft echter anderhalf jaar lang onderhandeld met de goederenvervoerders, die ook gebruik maken van het spoor. Nu blijkt dat er een nieuw spoor moet worden aangelegd voor de passagierstreinen en dat moet nog een jaar inklinken.
Arriva zegt ruim tien miljoen te hebben geïnvesteerd in het project en nu gebeurt er een jaar niks. Het bedrijf wil de kosten verhalen op de provincie.
De treinen Dordrecht - Leiden en Leiden - Utrecht sluiten wel eens waar op elkaar aan, maar het zijn verschillende series. De trein Dordrecht - Leiden rijdt inderdaad niet in het weekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit
Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken
Is dat niet eerder geluk dan wijsheid? De snelheid van treinen wordt gemeten door middel van een tachogenerator, die meting is dus erg afhankelijk van de omtrek van het wiel. Geen idee hoe vaak die geijkt wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:28 schreef davidov2009 het volgende:
[..]wat een pech, daar betaal je je dan blauw voor. In de binnenlandse treinen meet ik met m'n GPS de verschillen in ATB afstelling van de treinstellen: sommige rijden namelijk wel 146, anderen 135 (in 140 baanvak uiteraard). Meestal rijden ze echter précies 140. Zo goed afgesteld zie ik een auto-snelheidsmeter nog niet worden.
Hm, ik had volgens mij volle ontvangst het grootste deel van de tijd. Ik had ook niet het idee dat de prio's erg veel herrie maakten, wat anderen hier wel meldden. Nou ja, gewoon pech gehad.quote:Het zou kunnen dat je GPS te weinig satellietonvangst heeft (die priostammen zijn behoorlijk afgesloten), dan krijg je ook altijd een lagere snelheid.
Ik betwijfel toch of dit echt heel betrouwbaar is. De afstand zou normaal wel constant zijn (volgens mij maximaal 60 meter op moderne trajecten), maar kan bijvoorbeeld bij spaninrichtingen, wisseloverlopen en bogen anders zijn. Nu zitten er niet zo veel wisseloverlopen op de HSL geloof ik, maar spaninrichtingen zeker wel. Geen idee of de paalafstand (=veldlengte) overal gelijk is. Het is wel een aardige inschatting, maar je zou eens kunnen uitrekenen wat de betrouwbaarheid van je meting is als je palen op 60m +/- 1m uit elkaar staan. v=s/t (toch?) waarbij je s dan vaststelt aan de hand van het aantal getelde palen en je t met de hand meet.quote:Een andere, zeer betrouwbare manier om te meten is te kijken hoelang het duurt voordat er 10 portaalbogen (=610m) voorbij schieten. Normaal zou dat 16 sec duren, met 160km/h duurt het 13,5 á 14 sec. Dat is dus een érg duidelijk waarneembaar verschil. Let op: op sommige NL-trajecten staan de bogen ruim 70m van elkaar; op de HSL is het ca. 61m (ook te checken met Google Earth overigens). Op iedere mobiel zit immers wel een stopwatch.
Ik ben best een nerd, maar zo erg nou ook weer niet.quote:Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs
+1quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:17 schreef Ireyon het volgende:
Zo, weer terug uit Luik
Station Liège-Guillemins![]()
Overige Belgische stations![]()
Belgische Intercity tussen Luik en BrusselBelgische stoptrein tussen Luik en Maastricht
Pics komen morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |