abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73430538
opbokken met de fyra, okeee...

Maar Virm? _ !!!



Dat is een trein
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:48:19 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73430615
Velaro

Net nog eentje aan horen komen te Amsterdam...
quote:
Enveloppen voor de Fyra-klant van morgen worden gevuld. http://twitpic.com/khb6a
(NS Hispeed op Twitter)
pi_73430694
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Opbokken met die Fyra. Gewoon VIRM ombouwen tot 200km/hVmax, ATB niet toestaan door te rijden onder de 40 km/h bij rood en blokken van 3 kilometer invoeren.
Opbokken met Fyra en het traject opnemen in de gewone dienstregeling bedoel je?

Ohja en VIRM is max 160, maar jij ziet ze liever met gepantserde ramen rondrijden?
hula
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:59:57 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73430909
VIRM is toegelaten voor 160, maar kan wel harder... heb ik ooit van een insider mogen vernemen.

Maar men moet inderdaad normaal doen met die HSL, dat hele concessiegedoe slaat nergens op. Dat de overheid een deel van de investering wil zien snap ik, maar er zijn betere manieren te bedenken dan dit.
pi_73431011
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM is toegelaten voor 160, maar kan wel harder... heb ik ooit van een insider mogen vernemen.

Maar men moet inderdaad normaal doen met die HSL, dat hele concessiegedoe slaat nergens op. Dat de overheid een deel van de investering wil zien snap ik, maar er zijn betere manieren te bedenken dan dit.
Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.

Weet ff niet meer hoeveel die voorruit kon hebben alleen
hula
pi_73431648
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:03 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.

Weet ff niet meer hoeveel die voorruit kon hebben alleen
Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsen .
pi_73432163
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef Brembo het volgende:

[..]

Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsen .
Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen
pi_73432367
Elk stuk spoorweg in NL moet minstens 4x gestopt worden voordat het helemaal recht ligt, de klei moet altijd even inzakken. Tenzij je op beton rails neer gaat leggen, echter veroorzaakt dat wel een hels kabaal. Kunnen ze er geen rubberen matten op neerleggen?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:00:30 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73432571
Vandaag beroerd treinverkeer tussen Dordrecht en Rotterdam gehad
Kwam door een in de fik staande transformator hierzo in Zwijndrecht..
Ik dacht toch echt dat de NS een eigen elektriciteitsnet had?

Goedereverkeer was vanmiddag nog ontregeld rond Zwijndrecht
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:28:07 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73433412
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Elk stuk spoorweg in NL moet minstens 4x gestopt worden voordat het helemaal recht ligt, de klei moet altijd even inzakken. Tenzij je op beton rails neer gaat leggen, echter veroorzaakt dat wel een hels kabaal. Kunnen ze er geen rubberen matten op neerleggen?
Niet overal in Nederland ligt klei.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_73436551
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
Hooray for beer.
pi_73436758
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
De kans om zoveel mogelijk mat. in zo min mogelijk kilometers te doen!
dag
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:51:28 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73436780
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
de klei moet altijd even inzakken.
Veen, da's pas een drama...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:51:47 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73436793
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:22 schreef TeringHenkie het volgende:
blokken van 3 kilometer invoeren.
Waarom?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73437814
Morgen dat nieuwe stationnetje in Luik maar eens bekijken
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:23:07 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73437958
Vandaag zag ik zelfs een ICM-koppelstel de IC Amsterdam-Dordrecht verzorgen.
pi_73438470
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:49:57 #243
136283 knars
Teethgrinder
pi_73438994
zo, weer even bijgelezen. Mooi FAIL logo, goed plan voor een rondje met z'n allen en laten we hopen dat de 300 idd gehaald wordt. Kan nog een drukke pimpel worden dan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:01:47 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73439430
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Foto ervan? Wat ze hier moeten... geen idee. En ik kan 't nu even niet op Somda checken, helaas.

Meteen even een vraag gesteld bij de Belgen (volledige post hier) met de vraag waarom ze zeggen dat het door de Nederlandse machinisten komt dat die 11.8'jes zo zijn versleten. Ik heb een tweetal treinen erbijgepakt (ICRm Zl - Rsd en Vl - Gvc) en wat rijtijden enzo erbijgezet... en gevraagd waarom 11.8 dan al versleten is terwijl de 1700's en 1800's vrolijk door blijven werken.
pi_73439648
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Waar staan ze ergens? Wellicht dat ik ze morgenochtend op de foto kan zetten
pi_73439774
Even de nederlander uithangen: mijn netkaart is te klein! Veel te bang dat ik dat ding verlies in mijn portemonnee. Heb maar een plastic hoesje gehaald ter grootte van een OV studentenkaart om 'm in te stoppen. Beetje sentiment ook.
pi_73439779
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom?
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:03:06 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73441979
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73442436
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Ik had het over 200km/hVmax over een ATB-baanvak
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:42:43 #250
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73443530
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.

Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')