Wie? Wat?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht maar op een bedreigende PM van jablan
quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:22 schreef Duvel het volgende:
En ik denk wel dat ie woensdag weer rijdt. Ze zouden wel gek zijn om nu te verklaren dat ie woensdag weer rijdt, om dat morgen te herroepen. Of woensdagochtend.
Dat is althans mijn verwachting.
Wat luister je nu? #1879quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:48 schreef James1988 het volgende:
Prutser... waar dacht je dan dat ik zat?
Een wisselstoring.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat was er aan de hand rond schiphol dan??
Hoe lang nog?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:
Eerst zeiden ze dat hij maandag waarschijnlijk weer zou rijden, toen werd 't dinsdag, nu dus woensdag...
Is dat zo...?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.
"Reist u met FYRA? dan bla bla"
Ik reis met DE fyra. Een treinsoort. Een stoptrein, een sprinter, een InterCity, een Fyra.
Hetzelfde jeukgevoel als wanneer schepen met "she" en "her" aangesproken worden
Bron: omroepbrabantquote:BANGKOK (ANP) - In Thailand zijn zondagavond (plaatselijke tijd) zeker zeven mensen omgekomen, toen in hevige regen een trein ontspoorde. Het ongeval vond plaats op ongeveer 13 kilometer ten zuiden van het toeristenoord Hua Hin. Alle slachtoffers zijn Thai. Dat hebben regeringsfunctionarissen maandag laten weten.
De trein was onderweg van de provincie Trang in het zuiden van Thailand naar de hoofdstad Bangkok. Onder de doden is een meisje van 2 jaar. 45 mensen, onder wie zes buitenlanders, zijn voor behandeling van hun verwondingen naar een nabijgelegen ziekenhuis gebracht. Een van de buitenlanders is een Brit. De nationaliteit van de anderen is nog onbekend.
De autoriteiten onderzoeken de oorzaak van het ongeluk. Mogelijk was sprake van een menselijke fout of een verkeerd sein.
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)+benen+over+werkplekquote:Machinisten Arriva op achterste benen over werkplek
De machinisten van Arriva staan op hun achterste benen. Ze klagen al lange tijd over hun werkplek in de nieuwe treinen, maar vinden bij het management naar eigen zeggen geen gehoor. De zitpositie en de airco in de cabines zorgt voor lichamelijke klachten.
De leiding van het bedrijf doet daar in de ogen van het personeel niets aan en wordt arrogantie verweten. "We worden als vuil behandeld", hebben de machinisten vakbond VVMC laten weten.
Ook zouden er een aantal onveilige situaties zijn op het noordelijk spoor, waar de Arriva-directie de ogen voor zou sluiten. VVMC-bestuurder Wim Eilert denkt dat er acties in de lucht hangen. Arriva zegt nog in gesprek te zijn met de VVMC en verwonderd zich over het feit dat de discussie nu via de media wordt gevoerd.
Inmiddels op teletekst dat de problemen opgelost zouden zijn.quote:
(NS Hispeed op Twitter)quote:Enveloppen voor de Fyra-klant van morgen worden gevuld. http://twitpic.com/khb6a
Opbokken met Fyra en het traject opnemen in de gewone dienstregeling bedoel je?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Opbokken met die Fyra. Gewoon VIRM ombouwen tot 200km/hVmax, ATB niet toestaan door te rijden onder de 40 km/h bij rood en blokken van 3 kilometer invoeren.
Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM is toegelaten voor 160, maar kan wel harder... heb ik ooit van een insider mogen vernemen.
Maar men moet inderdaad normaal doen met die HSL, dat hele concessiegedoe slaat nergens op. Dat de overheid een deel van de investering wil zien snap ik, maar er zijn betere manieren te bedenken dan dit.
Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:03 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.
Weet ff niet meer hoeveel die voorruit kon hebben alleen
Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsen.
Niet overal in Nederland ligt klei.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Elk stuk spoorweg in NL moet minstens 4x gestopt worden voordat het helemaal recht ligt, de klei moet altijd even inzakken. Tenzij je op beton rails neer gaat leggen, echter veroorzaakt dat wel een hels kabaal. Kunnen ze er geen rubberen matten op neerleggen?
De kans om zoveel mogelijk mat. in zo min mogelijk kilometers te doen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
Veen, da's pas een drama...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
de klei moet altijd even inzakken.
Foto ervan? Wat ze hier moeten... geen idee. En ik kan 't nu even niet op Somda checken, helaas.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Waar staan ze ergens? Wellicht dat ik ze morgenochtend op de foto kan zettenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.quote:
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
Ik had het over 200km/hVmax over een ATB-baanvakquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |