quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je kijkt geen RTLZ en luistert niet naar BNR? De "analisten", het IMF, de regeringen en verslaggevers roepen allemaal zo hard mogelijk dat de problemen voorbij zijn. Ook in mijn directe omgeving zijn de positivio's zwaar in de meerderheid, tot ik ze wijs op het feit dat er aan de fundamenten niets is verander
Bij deze.. Beursvloer #105 STAMPEDE op het Damrak. Stieren op hol.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:00 schreef RvLaak het volgende:
BTW; wellicht handig als iemand #105 terug kan vinden....
daar zat ik ook al naar te kijkenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:00 schreef RvLaak het volgende:
BTW; wellicht handig als iemand #105 terug kan vinden....
Ik zie op dit moment nog teveel handelaren die geloven dat we nu al een downturn krijgen, en RTL Z kijk ik inderdaad vrij weinig, die hebben weinig zinnings over de beurs uit te kramen 9/10 keer.quote:
Dankquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij deze.. Beursvloer #105 STAMPEDE op het Damrak. Stieren op hol..
Ik heb de eerdere pagina's tevens op de Wiki even gefixt.
Tevens tvp...
Persoonlijk vind ik de analyses van RTLZ één van de meest realistische. Als ze daar niet weten waarom de beurs een bepaalde richting op gaat, zeggen ze dat ook gewoon.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment nog teveel handelaren die geloven dat we nu al een downturn krijgen, en RTL Z kijk ik inderdaad vrij weinig, die hebben weinig zinnings over de beurs uit te kramen 9/10 keer.
Dus als ze zeggen dat er geruchten zijn dat 3e kwartaalcijfers mee gaan vallen en daarom de beurs stijgt moeten we dat maar voor waar aannemen.. Overigens kijk/lees ik zo weinig mogelijk opinies van anderen omdat ik mijn eigen beeld zo weinig mogelijk wil laten vertroebelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de analyses van RTLZ één van de meest realistische. Als ze daar niet weten waarom de beurs een bepaalde richting op gaat, zeggen ze dat ook gewoon.
BTW: OP gefixed
quote:De huizenprijzen in Nederland hebben ondanks de daling van de afgelopen maanden de bodem waarschijnlijk nog niet bereikt. Dat blijkt uit nieuwe schattingen die het Internationaal Monetair Fonds (IMF) donderdag in Istanbul presenteerde.
De prijzen van woningen daalden in Nederland in vorige periodes van achteruitgang gemiddeld ruim 20 procent sterker dan tot nu toe het geval is, stelt het IMF. Daarmee is het verschil met het verleden in Nederland groter dan in de andere westerse landen die werden onderzocht.
,,Als het verleden als maatstaf mag gelden, dan wijzen deze schattingen erop dat de huizenprijzen in Nederland verder zullen dalen'', aldus het IMF in de nieuwe editie van de World Economic Outlook.
Ook als rekening wordt gehouden met specifieke Nederlandse omstandigheden zoals de toename van het aantal eenpersoonshuishoudens, de hypotheekrenteaftrek en de strikte bepalingen voor de woningbouw, wijzen de berekeningen van het fonds op een verdere prijsdaling. Die ligt dan wel meer in lijn met de andere onderzochte landen.
In combinatie met de cijfers van (oa) forexfactory, geloof ik hen idd als ze dat zeggen. Meestal worden ze namelijk ook ondersteund door de beurs-analisten van BNR.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dus als ze zeggen dat er geruchten zijn dat 3e kwartaalcijfers mee gaan vallen en daarom de beurs stijgt moeten we dat maar voor waar aannemen.. Overigens kijk/lees ik zo weinig mogelijk opinies van anderen omdat ik mijn eigen beeld zo weinig mogelijk wil laten vertroebelen.
Van dezelfde organisatie die zei dat een wereldwijde recessie niet zou gebeurenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:51 schreef EchnaDarr het volgende:
Global Recovery Under Way but Likely to Be Slow, Says IMF
Op de goede weg naar herstel, maar het is nog pril en overheden moeten niet overmoedig worden en stimuleringspakketten gaan afbouwen.
Ach, we maken allemaal fouten en leren daarvanquote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Van dezelfde organisatie die zei dat een wereldwijde recessie niet zou gebeuren
Zou wel eens willen zien hoe vaak het IMF het wel goed had...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:16 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ach, we maken allemaal fouten en leren daarvan
Ik heb niet heel veel vertrouwen om olie gerelateerde fondsen te kopen op dit moment, omdat de dollar vrij slap staat en misschien nog wel een stuk slapper wordquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:57 schreef Vandergeld het volgende:
Long olie nu een goede optie
[ afbeelding ]
quote:De werkloosheid in de eurozone is in augustus opnieuw opgelopen. In de zestien landen die de euro hebben ingevoerd, zat in augustus 9,6 procent van de beroepsbevolking zonder baan. In juli was dat nog 9,5 procent.
Hoogste niveau
Dat blijkt uit cijfers van het Europese statistische bureau Eurostat. Het huidige percentage is het hoogste niveau sinds mei 1999. De stijging was voorzien door analisten, die eveneens op een percentage van 9,6 hadden gerekend. In augustus vorig jaar was het aantal werklozen in de eurozone nog 7,6 procent.
5 miljoen meer
In totaal waren er in augustus ruim 21,8 miljoen mensen werkloos, 236.000 meer dan in juli en 5 miljoen meer dan vorig jaar augustus.
Nederland
Nederland en Oostenrijk kenden met percentages van respectievelijk 3,5 en 4,7 de laagste werkloosheid binnen de Europese Unie. Spanje en Letland hebben met 18,9 en 18,3 procent van de beroepsbevolking het hoogste werkloosheidscijfer.
Olie is laatste maanden hand in hand gegaan met de stijgende euro.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:29 schreef hrrick het volgende:
[..]
Ik heb niet heel veel vertrouwen om olie gerelateerde fondsen te kopen op dit moment, omdat de dollar vrij slap staat en misschien nog wel een stuk slapper word
Welke olie? Brent? WTI?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:43 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Olie is laatste maanden hand in hand gegaan met de stijgende euro.
Dat is idd de grote vraag ja! Als we lang horizontaal gaan bewegen, neemt de kans op een correctie naar mijn gevoel af. En ik hoop dus echt niet dat dat gaat gebeuren!!!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:40 schreef LXIV het volgende:
De vaart is nu wel een beetje uit de ralley. Vraag is nu of we een paar maanden horizontaal gaan bewegen, of dat er een correctie komt op de enorme stjgingen.
ok dank!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:40 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Change in the number of job cuts announced by employers. y/y.
www.forexfactory.com
Hoezo niet? Men probeert op dit moment eerder de werkenden te helpen beter centen te verdienen, dan mensen uberhaupt aan een baan te krijgen. Al klinkt dat wel wat krom.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Unemployment Claims 551K 532K 534K
Core PCE Price Index m/m 0.1% 0.1% 0.1%
Personal Spending m/m 1.3% 1.2% 0.3%
Personal Income m/m 0.2% 0.1% 0.2%
OK, meer werklozen en meer inkomen per persoonHier klopt iets niet...
[edit]
Ook ff de herzieningen toegevoegd.
Duitsland heeft hier een ontzettend probleem mee. De werkenden verdienen meer en meer. De kosten worden dus hoger. De productiviteit is echter gedaald daar. Gevolg -> massa-ontslagen om de kosten te drukken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo niet? Men probeert op dit moment eerder de werkenden te helpen beter centen te verdienen, dan mensen uberhaupt aan een baan te krijgen. Al klinkt dat wel wat krom.
Wat nog interessanter is, zijn de forecasts voor unemployment en GDP groei. Zie hieronder het plaatje wat de forecast schetst van een aantal economen verspreidt over verscheidene instellingen en dan wordt daar een gemiddelde over genomen.
[ afbeelding ]
Met een vrij hoge GDP groei en een vrij lage CPI die je hoger zou verwachten met al dat geprint.
En als je dan kijkt naar de FED forecast
[ afbeelding ]
Uiteraard zijn dit soort forecasts meer dan natte vingerwerk, maar dat daar een real gdp van 4.20 staat voor 2011 vind ik toch echt wel Einz!!![]()
En hier krijgen we natuurlijk loonmatiging. Zie het nog wel gebeuren dat er straks een loonsverhoging van 0,0 of 0,5% aankomt in januari...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Duitsland heeft hier een ontzettend probleem mee. De werkenden verdienen meer en meer. De kosten worden dus hoger. De productiviteit is echter gedaald daar. Gevolg -> massa-ontslagen om de kosten te drukken.
Nee, onmogelijk. Het IMF zegt immers dat we de recessie voorbij zijn... Of zoiets.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:11 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Gaan we nog onder de 300 deze week?
Ik net Sprinters Short 319 gekocht... grote hefboom, veel risico...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:16 schreef Dave7 het volgende:
Ik zit met sprinters short 348 ehmm vrij veel.......klein plusje, houden?
MARKET COMMENT: AEX zakt weg na macrocijfers VSquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:18 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik net Sprinters Short 319 gekocht... grote hefboom, veel risico...
Ja had ik die ook maar gekocht, want er gebeurt geen ene fuck hier.....quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:18 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik net Sprinters Short 319 gekocht... grote hefboom, veel risico...
Huh, ik snap het plaatje niet echt. wat heb je met de oliekoersen gedaan om op die waardes uit te komen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke olie? Brent? WTI?
De euro heeft het de afgelopen maanden erg goed gedaan terwijl de olie prijs erg ging schommelen.
[ afbeelding ]
ook een beetje lastig te vergelijken die EUR.USD futures met olie omdat die oliefutures in USD worden verhandeldquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Huh, ik snap het plaatje niet echt. wat heb je met de oliekoersen gedaan om op die waardes uit te komen?
ja, dat snap ik, maar die *1,3 kan ik niet plaatsen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:50 schreef edikt het volgende:
[..]
ook een beetje lastig te vergelijken die eurokoers met olie omdat die oliefutures in USD worden verhandeld
Ja, ik ben zeker geinteresseerd!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die interesse heeft in een [url= [url=HTTP://UPLOADING.COM/FILES/7B27ABEE/BB.RAR/]research]HTTP://UPLOADING.COM/FILES/7B27ABEE/BB.RAR/]research[/url] artikel van Bloomberg[/url], over het hoe en wat van de crisis.
Waar we nu staan, de vergelijkingen met de jaren 30. Hoe de verschillende economien er over de wereld nu voor staan etc.
fixedquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:58 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja, ik ben zeker geinteresseerd!Alleen link werkt niet.....
oohhh ik dacht dat je niet snapte dat euro meer waard werd terwijl olie minder maar laat maarquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
ja, dat snap ik, maar die *1,3 kan ik niet plaatsen.
edit: laat maar, snap het al. Ik dacht in eerste instantie dat het een omrekening was, maar dat is het niet.
Ik blijf op dit moment nog even uit de short/long posities voor vandaag. Eventueel morgen een aantal posities. Moet wel zeggen dat de beurzen op dit moment erg bloedrood zijn.quote:
Ja, 16 september kwam de AEX boven de 310 met een high van 313.30. Vervolgens een dag later een high van 315.26 en de dag daarop 315.48. Dat is morgen twee weken geleden en de AEX is daar wel diverse malen weer in de buurt geweest, maar nog niet weer er boven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo sta je redelijk in de plus en zo sta je weer redelijk in de min. We zijn aan het uittoppen. Aankomende tijd een correctie.
mieters pdfje met die tijdlijn en allesquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die interesse heeft in een bloomberg research over het hoe en wat van de crisis.
Waar we nu staan, de vergelijkingen met de jaren 30. Hoe de verschillende economien er over de wereld nu voor staan etc.
http://uploading.com/files/7B27ABEE/BB.rar
Om de zoveel tijd worden er artikels gepost betreffende bepaalde zaken op de financiele markt. Dit was gewoon 1 van de vele opties, en die heb ik inderdaad uit de bloomberg terminal gedownload. Niet echt een website, maar meer een computer programma met een speciaal toetsenbord. Het zou ook best kunnen dat hij ergens anders vandaan te halen valt, maar dat weet ik zo verder niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:49 schreef edikt het volgende:
[..]
mieters pdfje met die tijdlijn en alleskomt dit nou van die bb website of ergens anders vandaan?
Ja ik ken dat bloomberg gebeuren, ik vroeg me dus af of dit speciaal voor bb members is met zo'n terminal of dat je het gewoon van bloomberg.com hebt geript.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om de zoveel tijd worden er artikels gepost betreffende bepaalde zaken op de financiele markt. Dit was gewoon 1 van de vele opties, en die heb ik inderdaad uit de bloomberg terminal gedownload. Niet echt een website, maar meer een computer programma met een speciaal toetsenbord. Het zou ook best kunnen dat hij ergens anders vandaan te halen valt, maar dat weet ik zo verder niet.
Dit is het patroon. Hoewel ik niet geloof in TA zie ik toch een hele duidelijke weerstand hier!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, 16 september kwam de AEX boven de 310 met een high van 313.30. Vervolgens een dag later een high van 315.26 en de dag daarop 315.48. Dat is morgen twee weken geleden en de AEX is daar wel diverse malen weer in de buurt geweest, maar nog niet weer er boven.
Ik weet dat je geen voorstander van TA bent, maar is het niet zo dat de kans op succes bij een weerstand of steun tussen de 45 - 65% ligt? Dus de kans dat het ook daadwerkelijk die weerstand blijkt te zijn is iets hoger dan een dobbelsteen gooien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is het patroon. Hoewel ik niet geloof in TA zie ik toch een hele duidelijke weerstand hier!
[ afbeelding ]
Onder de 302 ligt de weg naar beneden in principe open. Eerste stop bij de 286
Tja. Dat is de vraag. Er spelen natuurlijk veel meer factoren een rol. Dat het voorafgegaan is aan een ongekende ralley bijvoorbeeld. En dat veel mensen hierom een correctie verwachten. Dat mensen ingestapt zijn, maar wel een stoploss ingesteld hebben. Dat veel mensen toch de trend volgen. Dat zijn allemaal sentimentsfactoren die wanneer de AEX onder de 300 duikt (samen met een soortgelijke val op WS) meespelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet dat je geen voorstander van TA bent, maar is het niet zo dat de kans op succes bij een weerstand of steun tussen de 45 - 65% ligt? Dus de kans dat het ook daadwerkelijk die weerstand blijkt te zijn is iets hoger dan een dobbelsteen gooien.
Je moet niet op de procent willen timen, dat is niet te doen. Bij in- uitstappen mis je bijna altijd procenten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:05 schreef LXIV het volgende:
Al brandt het geld wel in mijn zakken, en heb ik zeker spijt gehad niet nét nog wat langer te blijven zitten. Heeft me zeker 50K extra winst gekost.
Ja snap dat ook niet, voorspel je dat de aex naar 50 gaat, en ga je long zitten na een 50% stijging. Beter even afwachten lijkt me dan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:04 schreef LXIV het volgende:
Wie zat er nu erg long in calls OKT 315? Vandergeld? Spannende tijden voor hem!
Die calls waren trouwens al erg goedkoop. Dat vind ik altijd verdacht.
Kijk, nu aandelen kopen vind ik ook niet geweldig getimed, maar goed. Zakt het de komende drie maanden weer, dan is het uiteindelijk een kwestie van een tijdje wachten. In 2012 komt het allemaal wel weer goed dan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:07 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja snap dat ook niet, voorspel je dat de aex naar 50 gaat, en ga je long zitten na een 50% stijging. Beter even afwachten lijkt me dan.
Ja, het is allemaal nog onzeker voorlopig. Ik zou er ook niet op durven wedden, anders deed ik dat wel (door short of long te gaan)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen. Voorlopig blijf ik even aan de kant.
? Waarom? Omdat ze te deep zijn? Lekker vasthouden toch!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:55 schreef Dave7 het volgende:
Wat doe ik met die sprinters short 348? Meteen morgenochtend eruit flikkeren? Als we echt gedraaid zijn, zou dat zonde zijn namelijk.
De ADX indicator krult namelijk ook weer naar beneden. Wat aangeeft dat de markt zich niet in een trend bevindt. Maar ik wacht het gewoon even af, morgen zal wel het 1 en ander duidelijk worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal nog onzeker voorlopig. Ik zou er ook niet op durven wedden, anders deed ik dat wel (door short of long te gaan)
Onder de 302 ZEKER houden zou ik zeggen. Anders gewoon stop instellen om winst veilig te stellen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:55 schreef Dave7 het volgende:
Wat doe ik met die sprinters short 348? Meteen morgenochtend eruit flikkeren? Als we echt gedraaid zijn, zou dat zonde zijn namelijk.
Ik zou ze óf verkopen (LT verlies je altijd met dit soort producten, zeker short), óf ik zou ze vasthouden totdat ik er een vette winst op had (AEX 270 of lager). Maar met een paar dubbeltjes winst of verlies verkopen heeft toch geen zin.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
De ADX indicator krult namelijk ook weer naar beneden. Wat aangeeft dat de markt zich niet in een trend bevindt. Maar ik wacht het gewoon even af, morgen zal wel het 1 en ander duidelijk worden.
Te diep zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
? Waarom? Omdat ze te deep zijn? Lekker vasthouden toch!
Ze stijgen relatief weinig bij een daling (in vergelijking met sprinters @ 310 ofzo)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Te diep zijn?
Ik heb ze gekocht op 5,00 en stonden bij sluit op 5,40. Maar als we morgen weer omhoog gaan, ben ik bang dat ze onder die 5,00 zakken, en ze dan vast te blijven houden, dat durf ik niet aan.
Maar het zijn er wel aardig wat, het liefst houdt ik ze tot 10,00 natuurlijk.
Heb je 4punten marge tot b/e. Dat is nog wel wat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Te diep zijn?
Ik heb ze gekocht op 5,00 en stonden bij sluit op 5,40. Maar als we morgen weer omhoog gaan, ben ik bang dat ze onder die 5,00 zakken, en ze dan vast te blijven houden, dat durf ik niet aan.
Maar het zijn er wel aardig wat, het liefst houdt ik ze tot 10,00 natuurlijk.
Die snap ik niet........quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heb je 4punten marge tot b/e. Dat is nog wel wat.
Dan heb ik een grote glimlach!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Het is maar 2% naar onder de 300! Vergeet dat niet. Overnight staat de AEX al op 303. Dan is het nog maar één procent.
Dat betekent dat we bij één slecht berichtje of macrocijfer er al onder kunnen duiken. En dan gaan de TA'ers draaien, komen er stoplosses aktief, gaan banken zich indekken door puts te kopen.
The trend is your friend enzo. Je moet de neiging onderdrukken om kleine winstjes te pakken en grote verliezen door te laten lopen omdat je geen verlies wil nemen. Zelf heb ik de hele ralley van 200 tot 300 meegemaakt voordat het me te heet onder de voeten werd. Op 240 zelfs superlong gegaan (>100%). Als ik toen bij 220 verkocht had dan had het me allemaal niks opgeleverd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:14 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dan heb ik een grote glimlach!Maar ben bang dat het nog wel even zweten wordt!
Ik twijfel ook of de trend tot nu toe is gedaald. De TA indicatoren wijzen daar nog niet echt heel evident op. Veel fundamentele plaatjes, zoals ik ook eerder in dat onderzoek plaatste wijzen (gezien de vergelijkingen met de vorige crisisen) er toch wel wat dingen naar een mogelijk eerder herstel. Puur fundamenteel gezien, en tegelijkertijd zijn er een aantal zaken die nog nooit eerder zijn gebeurt, zoals die monetary base growth van de States, dat is nog nooit eerder vertoond. Er zijn nu gewoon een aantal problemen waar een economie nog nooit eerder mee te maken heeft gehad.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen. Voorlopig blijf ik even aan de kant.
FTI op 304,5. Ik verwacht een opening rond 304hoog om daarna toch wat te herstellen, maar we zullen het wel zien!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Het is maar 2% naar onder de 300! Vergeet dat niet. Overnight staat de AEX al op 303. Dan is het nog maar één procent.
Dat betekent dat we bij één slecht berichtje of macrocijfer er al onder kunnen duiken. En dan gaan de TA'ers draaien, komen er stoplosses aktief, gaan banken zich indekken door puts te kopen.
Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Onder de 302 ZEKER houden zou ik zeggen. Anders gewoon stop instellen om winst veilig te stellen.
Kan bij Alex ook niet volgens mij.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:22 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?
Gewoon goed in de gaten houden en handmatig een verkoop ingeven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:22 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?
Dat is opzich wel een interessant gegeven. Ik zie vrienden om me heen, die hun verliezen te lang hebben laten oplopen, met de hoop dat het dus inderdaad weer omhoog zou gaan. Ik ben daar zelf gewoon erg op tegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
The trend is your friend enzo. Je moet de neiging onderdrukken om kleine winstjes te pakken en grote verliezen door te laten lopen omdat je geen verlies wil nemen. Zelf heb ik de hele ralley van 200 tot 300 meegemaakt voordat het me te heet onder de voeten werd.
Het is nog geen trendbreuk idd. Een paar dagen terug gingen we ook zo naar beneden (iets minder heftig) en toen herstelde de boel vrij rap weer (op dezelfde dag nog wel!) Zelfs onder de 302 of 300 is er nog geen echte trendbreuk. Toch zitten veel handelaren wel een beetje op hete kolen natuurlijk, na de enorme stijging van afgelopen half jaar. Die zijn nu best scherp om op tijd winst te nemen. En dan kan het snel gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik twijfel ook of de trend tot nu toe is gedaald. De TA indicatoren wijzen daar nog niet echt heel evident op. Veel fundamentele plaatjes, zoals ik ook eerder in dat onderzoek plaatste wijzen (gezien de vergelijkingen met de vorige crisisen) er toch wel wat dingen naar een mogelijk eerder herstel. Puur fundamenteel gezien, en tegelijkertijd zijn er een aantal zaken die nog nooit eerder zijn gebeurt, zoals die monetary base growth van de States, dat is nog nooit eerder vertoond. Er zijn nu gewoon een aantal problemen waar een economie nog nooit eerder mee te maken heeft gehad.
Maarja, er komen nu wel steeds meer berichten over dat de stijging op de beurzen te snel is gegaan ... ik ga me maar weer eens in de handelsregisters en orderboeken duiken morgen om te kijken wie er vooral kopen en verkopen.
Gebruik je geen trailing / bracket orders bij binck? Handmatig doen, het bestens verkopen bij sprinters loop ik vaak een paar tientjes misquote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:22 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Het kan wel hoor met geavanceerde orders. Moet je anders even naar helpscherm gaan om te kijken hoe het werktquote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:22 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja ik heb het in het verleden ook laten doorlopen, dat doe ik alleen nog als het een klein bedrag is waarvan ik vrijwel zeker weet dat het uiteindelijk wel goed komt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is opzich wel een interessant gegeven. Ik zie vrienden om me heen, die hun verliezen te lang hebben laten oplopen, met de hoop dat het dus inderdaad weer omhoog zou gaan. Ik ben daar zelf gewoon erg op tegen.
1. Je zit te slapen op dood kapitaal. Je kunt niks met het geld, en je ziet het continu negatief sluimeren..
2. Mentaal is het ook altijd niet even leuk.
Ik zorg er zelf voor dat afhankelijk van in wat voor soort beleggingsproduct ik heb geinvesteerd/het hoeveelheid geld daar in zit, wat het maximale verlies mag zijn. Ik heb namelijk een hekel aan verliezen, en transactie kosten zijn voor mij geen probleem, mits je dus al veel trades doet.
Ik doe een limietorder, geen bestens. Maar ik begrijp hieruit dat ik wel een stoploss kan instellen, alleen dan via geavanceerde orders.......... dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar waarom kan je bij "normale" aandelen dan wel een stoploss instellen op de "gewone" manier??? En bij sprinters niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gebruik je geen trailing / bracket orders bij binck? Handmatig doen, het bestens verkopen bij sprinters loop ik vaak een paar tientjes mis
Ik denk het ook. Maar ik durf nog niet short te gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:52 schreef henkway het volgende:
De ommekeer komt eraan
nee maar cash gaan welquote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Maar ik durf nog niet short te gaan.
Ik heb de mensen met schuldpapieren ook nog niet horen klagenquote:
Wel frappant dat de bonds de laatste tijd ook mee omhoog gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 01:03 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik heb de mensen met schuldpapieren ook nog niet horen klagen
Ik kan hem niet vinden bij Alex. Ze hebben hem volgens mij erg goed verstopt. Iemand een idee waar hij staat?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:35 schreef Dave7 het volgende:
pfffff heb die bracket-limiet nog nooit gebruikt..........![]()
Goed gedaan!! Veel winst nu?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:25 schreef Dave7 het volgende:
Ik blijf zitten, als het mis gaat kom ik er morgen iig zonder kleerscheuren uit.... ja ben er zeker van!![]()
dank je!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:45 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Goed gedaan!! Veel winst nu?
Jammer dat ik ze weggedaan heb gister...
Netjes!!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:52 schreef Dave7 het volgende:
dank je!15% en op die SS RAND bijna 30% maar ja wie weet verdampt het zo weer allemaal terwijl ik wacht op meer..........
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Na een half jaar ongelijk gun ik je 't wel eens hoor
Dat is het probleem van een smiley, je weet niet wat degeen er achter er nou eigenlijk mee bedoeldequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Is toch? Vind 't niet grappig eigenlijk, al die kutreacties op wat een ander denkt...
Wat SE zegt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Is toch? Vind 't niet grappig eigenlijk, al die kutreacties op wat een ander denkt...
mwah, over het algemeen doet niemand hier lullig tegen elkaar!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ook daar heb ik wel eens last van. Dan mis je van die nieuws berichten domweg omdat ik de nederlandse tijd voor ogen heb, terwijl het hier toch echt 1 uur eerder isquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:39 schreef Dave7 het volgende:
8.30 dat is 14.30 uur dus... ben altijd in de war met die tijden!![]()
Nouja, je reageert zelf ook best heftig als ik uit dat ik EW in de tarotkaartenhoek schaar. even allemaal de zakdoek erbij pakkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Maar ik denk toch echt dat de kans op succes van slagen bij EW dusdanig hoger licht dan bij tarotkaartenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:45 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Nouja, je reageert zelf ook best heftig als ik uit dat ik EW in de tarotkaartenhoek schaar. even allemaal de zakdoek erbij pakken
Waarom is die sector eigenlijk groen? De verkopen vielen gisteren (weer) tegen in de VS. Verder heb ik nog nergens positieve berichten gehoord, na het beëindigen van de cash for clunkers.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is overigens weer bloedje rood vandaag in West Europa
Even een sector overzicht van alle beurzen in Europa. Men ziet 1 klein groen vlakje, welke branche dat is?
De auto sector!
[ afbeelding ]
Ze gaan er overigens al van uit dat de cijfers erg gaan tegenvallen en men zal daarop (denk ik) anticiperen. Dat is ten minste wat ik lees in de nieuws berichten atm.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:30 schreef Dave7 het volgende:
[..]
mwah, over het algemeen doet niemand hier lullig tegen elkaar!
Hoe laat zijn die werkloosheidscijfers vanmiddag?
Dat vast, maar ik denk dat dat eerder te maken heeft dat beurskoersen alleen naar boven of naar beneden kunnen gaan en dat de toekomst, als het om het voorspellen van die toekomst met tarotkaarten gaat, meerdere dimensies heeft dan omlaag en omhoog waardoor de kans op succes wel heel erg klein wordt. Als de succeskans groot was zouden we allemaal de zakjes kunnen vullen natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar ik denk toch echt dat de kans op succes van slagen bij EW dusdanig hoger licht dan bij tarotkaarten
Het betreft de beursgenoteerde auto bedrijven in Europa. Ik denk dat die van Amerika een stuk slechter uit had gezien. Daarbij komt nog een keer dat de grootste zwaargewichten in de auto sector in W-Europa, Volkswagen, Daimler en BMW zijn. En volkswagen staat er stipt op 1, en heeft ook een nette plus van 1.25%. Dan gaat hij al snel in het groen. Het is alleen kut dat ik op dit moment in geen enkel orderboek kan kijken, zodat ik evt. kon vertellen waarom het omhoog of beneden gingquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom is die sector eigenlijk groen? De verkopen vielen gisteren (weer) tegen in de VS. Verder heb ik nog nergens positieve berichten gehoord, na het beëindigen van de cash for clunkers.
Heb je posities, of wacht je af?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze gaan er overigens al van uit dat de cijfers erg gaan tegenvallen en men zal daarop (denk ik) anticiperen. Dat is ten minste wat ik lees in de nieuws berichten atm.
Ik heb nog geen posities op dit moment. Nog niet ..quote:
Ja maar die zit in HK, dat soort aandelen ga ik niet vinden in Binck....quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die eerste is opzich niet interessant, gezien het lage volume van 1k. Maar die 2e, RBI HLDGS, met een volume van 62.64 miljoen. Stijging van 237%
Misschien een overstap erbij doen naar een andere broker? Bijv. Lynx er bij nemen? Het kan echt geen kwaad om bij verschillende brokers te zitten en van elke broker hun voordeel uit te buiten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:15 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja maar die zit in HK, dat soort aandelen ga ik niet vinden in Binck....wel cool dat je dat kan zien! In IB heb je ook zo'n lijstje met biggest price gainers, helaas niet met decliners...... Kan je ook biggest decliners zien?
quote:By Sarah Jones
Oct. 2 (Bloomberg) -- European and Asian stocks fell and
U.S. index futures retreated before a report that may show the
jobless rate in America climbed to a 26-year high as employers
kept cutting staff.
Ik heb Lynx er al bij, maar naar mijn weten kan je daar geen chinese zooi kopen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien een overstap erbij doen naar een andere broker? Bijv. Lynx er bij nemen? Het kan echt geen kwaad om bij verschillende brokers te zitten en van elke broker hun voordeel uit te buiten.
Ik kan overigens ook de biggest decliners zien.
[ afbeelding ]
En het wachten is geslagen op de unemployment data..
[..]
Klopt, china is inderdaad geen optie via Lynx zie ik net. Hong Kong / Japan wel. Ik ga nu iig even pauze nemen, om de glazenwasser te bekijken, die in 1 of andere vage auto achtig mobiel aan een kraan boven op het kantoor hangt. Ziet er vrij grappig uitquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:29 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik heb Lynx er al bij, maar naar mijn weten kan je daar geen chinese zooi kopen.Oeh ben wel jaloers.... ik wil ook top % decliners!
Op basis waarvan doe je dat eigenlijk? Gevoel, houding/gedrag van je collega's? Of heb je nog iets anders?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal iig. voor de unemployment rates terug zijn, en denk ook dat ik posities in neem een aantal minuten voordat het uit komt.
Net een low van 300.84, kan zo onder de 300 gaan dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Op basis van gevoel, houding/gedrag van anderen, de talloze nieuws berichten waar al op gespeculeerd wordt dat er een 'grotere' daling is dan verwacht (wat overigens niet wil zeggen dat het dus ook direct zo is, vaak genoeg dat de nieuws berichten slecht waren, het resultaat van het macro cijfer wat uitkwam anders was, en de minuten daarna men nog al boos wasquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Op basis waarvan doe je dat eigenlijk? Gevoel, houding/gedrag van je collega's? Of heb je nog iets anders?
Je bent wel erg geinteresseerd in de toppen en bodems van onze neerlandse index niet waar ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Net een low van 300.84, kan zo onder de 300 gaan dus.
Wat ben je van plan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Gigi Stone op BB TV, een typisch *drewl* momentje whehe
Voor de rest heb ik mn orders klaar staan.
Ja.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Je bent wel erg geinteresseerd in de toppen en bodems van onze neerlandse index niet waar ?
orders -> conditionele ordersquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik kan hem niet vinden bij Alex. Ze hebben hem volgens mij erg goed verstopt. Iemand een idee waar hij staat?
Ik kijk op dit moment een tv programma, waar men er van uit gaat dat het 9.8% zal zijn, wat dus uitgaat van het hoogste sinds een vrij lange periode. Het enige probleem is dat ze nu praten met iemand die er van overtuigd is dat de cijfers mee zullen vallen, en gezien de amerikaanse futures nu zo rond de 0 - 0.5% staan, het door de joblosses omhoog zal gaan!quote:
En?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kijk op dit moment een tv programma, waar men er van uit gaat dat het 9.8% zal zijn, wat dus uitgaat van het hoogste sinds een vrij lange periode. Het enige probleem is dat ze nu praten met iemand die er van overtuigd is dat de cijfers mee zullen vallen, en gezien de amerikaanse futures nu zo rond de 0 - 0.5% staan, het door de joblosses omhoog zal gaan!Voor de rest hebbenze het vooral over nervous traders .. en dat iedereen maar nervous is
![]()
Voor de rest heb ik een aantal orders klaar staan voor short op indices en commodities.
En het nieuws / tv in de gaten blijven houden komende 25 minuten of ik mijn beslissing nog moet veranderen.
Het is ook meer een test, ik doe het normaliter ook niet op deze manier. Maar leuk is het welquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:26 schreef Dave7 het volgende:
Succes, ik heb m'n sprinters er net uitgegooid. Weet niet wat ik moet doen nu.
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, zijn jouw bedragen groot genoeg om menig persoon hier kippenvel te geven... Spannend dusquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is ook meer een test, ik doe het normaliter ook niet op deze manier. Maar leuk is het welBesides, als het niks is, knal ik ze zo weer de deur uit.
Zal zometeen een heeeeeeeeel leuk plaatje posten van de futsquote:
De unemployment rate van de states, die kwam uit op 9.8% wat erger was verwacht. Daarna gingen de futures dik onderuit en de beurs zelf ook. Al dat geschreeuw, geweldigquote:
En daarna meteen paniek, rumoer! Goed gedaan!!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
JaaaaaaaaaaaaaaaaaaaGeweldig dit. Ook dat aftellen bij 13.29:57 ... je hoorde zo .. 3 ... 2 ... 1 en dan zag je die mensen zo op de markt.
Nice.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De unemployment rate van de states, die kwam uit op 9.8% wat erger was verwacht. Daarna gingen de futures dik onderuit en de beurs zelf ook. Al dat geschreeuw, geweldig
Ze zijn zelfs nog wat hoger op dit momentquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Short op de olie, leverde direct 10% op, short op de index leverde ook direct 10% op. En dat in slechts paar minuten.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:38 schreef Vandergeld het volgende:
Dit bevestigd dat golf 3 is begonnen, al 16 punten naar beneden in 2 dagen op de aex, geeft de kracht wel aan van deze golf.
Tja, lijkt me sterk dat we nu nog vrolijk eerst naar de 1100 gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:38 schreef Vandergeld het volgende:
Dit bevestigd dat golf 3 is begonnen, al 16 punten naar beneden in 2 dagen op de aex, geeft de kracht wel aan van deze golf.
Hoe lang gaat die golf duren volgens jou?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:38 schreef Vandergeld het volgende:
Ik kan geen telling vinden waarbij we nog verder gaan stijgen, aex correctie sinds maart perfect tussen 2 trendlijnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]jij mag niets meer posten voor dat je je plaatjes heb gepost
![]()
![]()
Ik bedoelde er inderdaad helemaal niks mee. Behalve dat de boel dus keldert vandaag: dag dag AEX.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is het probleem van een smiley, je weet niet wat degeen er achter er nou eigenlijk mee bedoelde
Voor de rest is er niks mis mee om anderen er op te wijzen dat je denkt dat hun denkpatroon verkeerd is, maar enige argumentatie helpt dan vaak wel
Wat zei ik nou... Eerst een plaatje, dan pas tekst...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik kan geen telling vinden waarbij we nog verder gaan stijgen, aex correctie sinds maart perfect tussen 2 trendlijnen.
[ afbeelding ]
Waarover en wat is je bron?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:57 schreef Sloggi het volgende:
Bos komt binnenkort met een persconferentie. Iets met Aegon.
296,65quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:12 schreef Arcee het volgende:
Net een low van 300.84, kan zo onder de 300 gaan dus.
Golf 1 was 2007-maart 2009, golf 3 kan ook een jaar of 2 duren en ons richting de 60-80 brengen voor de aex.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe lang gaat die golf duren volgens jou?
Niet dramatiseren, dit gaan we nog keer of 50 komende jaren;) dag met -20 tot -25% ook niet uitgesloten komend jaar.quote:
Optimist.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Golf 1 was 2007-maart 2009, golf 3 kan ook een jaar of 2 duren en ons richting de 60-80 brengen voor de aex.
Het krabbelt nu wel wat op. Mogelijk omdat men verwacht dat de opening van Wall Street meevalt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:07 schreef Gremen het volgende:
Er komt ook geen enkel ritje terug omhoog (wat je vaak ziet na een harde en snelle daling). Dat zegt toch wel wat!
Bij -10% gaat de AEX toch op slot?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Niet dramatiseren, dit gaan we nog keer of 50 komende jaren;) dag met -20 tot -25% ook niet uitgesloten komend jaar.
Mag jij mij vertellen wanneer we, sinds maart, voor het laatst boven de -2% zijn geëindigd...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:29 schreef Soldier2000 het volgende:
Net of dat dit de crash is waar iedereen over spreekt, het is niet de eerste keer dat de koersen zo hard daalde na een piek moment.
Voor hetzelfde geld stijgt het volgende week weer....
quote:In de maand september zijn in Nederland 34.030 nieuwe auto's verkocht. Dat is 17,5% minder dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Persbericht van de Rai en de Bovag (PDF)
Lager
In augustus was de daling met een min van ruim 29% nog een stuk groter. In juli, daarentegen, was de daling met 15,9% minder groot dan in september.
In de eerste negen maanden van dit jaar werden 316.612 auto's op naam gezet, tegen 421.063 in de eerste drie kwartalen van 2008. De verkopen liggen daarmee op jaarbasis 24,8% lager. Dat was vorige maand nog 25,5%.
Sloopregeling
Er zijn inmiddels bijna 38.000 auto's ingeleverd in het kader van de Nationale Sloopregeling. Iets meer dan een kwart van de mensen die een auto inleverden, kocht daar een nieuw exemplaar voor terug. Van de 80 miljoen euro die beschikbaar was voor de regeling is nu 37,3 miljoen euro gebruikt.
De 5 meest verkochte merken in september
1
2
3
4
5
6Plek Merk Verkopen Marktaandeel
1 Toyota 3090 9,1%
2 Volkswagen 2976 8,7%
3 Peugeot 2858 8,4%
2 Ford 2766 8,1%
2 Opel 2415 7,1%
Amsterdam
Sinds donderdag kent de stad Amsterdam zijn eigen sloopregeling. De gemeente geeft inwoners die hun oude auto laten slopen 250 tot 1000 euro bovenop de nationale regeling. ,,Voor consumenten loopt het voordeel dan al snel op", zegt een woordvoerder van Bovag. Volgens de landelijke regeling krijgen mensen tot maximaal 1000 euro terug voor een personenauto
Voorbeeld volgen
Bovag hoopt dat andere gemeenten en provincies het voorbeeld van Amsterdam, en Den Haag die al een regeling had, snel volgen.
Ja maar daarvoor zit er structureel veel te veel fout in de wereldquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:29 schreef Soldier2000 het volgende:
Net of dat dit de crash is waar iedereen over spreekt, het is niet de eerste keer dat de koersen zo hard daalde na een piek moment.
Voor hetzelfde geld stijgt het volgende week weer....
Dat weet ik niet, maar dit wil niet zeggen dat dit de crash is, iedereen reageert weer ontzettend dramatisch...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mag jij mij vertellen wanneer we, sinds maart, voor het laatst boven de -2% zijn geëindigd...
Tekenend is dat op de CAC en Midkap 1 fonds groen is. Alle andere fondsen van de CAC, Midkap & AEX zijn rood... Geeft wat aan, denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar dit wil niet zeggen dat dit de crash is, iedereen reageert weer ontzettend dramatisch...
6 maanden geleden zag ik hier al reacties verschijnen met: 'ja en daar is de crash' en voordat je het wist stegen de koersen weer.
17 augustus voor het laatst (-2.09%) en het laatste half jaar 8 keer:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:31 schreef RvLaak het volgende:
Mag jij mij vertellen wanneer we, sinds maart, voor het laatst boven de -2% zijn geëindigd...
Geeft ook aan dat de meeste beleggers weer ontzettend emotioneel aan het beleggen zijn, slecht nieuws oww snel verkopen want dadelijk zakt het weer helemaal in elkaarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tekenend is dat op de CAC en Midkap 1 fonds groen is. Alle andere fondsen van de CAC, Midkap & AEX zijn rood... Geeft wat aan, denk ik.
Dank, stuk recenter dan ik dacht...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
17 augustus voor het laatst (-2.09%) en het laatste half jaar 8 keer:
20090420 243.81 233.77 -4.12 %
20090622 257.16 249.09 -3.14 %
20090702 260.29 252.69 -2.92 %
20090521 266.30 259.02 -2.73 %
20090615 265.48 258.26 -2.72 %
20090617 257.01 251.23 -2.25 %
20090817 288.02 282.01 -2.09 %
20090513 255.33 250.19 -2.01 %
Spuit 11quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:05 schreef pberends het volgende:
Factory Orders m/m
[Open Detail]
-0.8%
Dubbel dip for president!
Sterker nog, was sprake van een V-reactie...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:05 schreef Gremen het volgende:
maar nu wordt er niet zo panish gereageerd!
Nu:quote:
Ach ja, WS dicteert en Damrak volgt alleen maar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:40 schreef Lemans24 het volgende:
Aegon is weer ouderwets aan het jojo-en. Dat lijkt me juist een slecht teken.
Die unemployment cijfers waren ook al een aantal dagen ter discussie .. en op die manier wordt er vanzelf een soort van sfeer om heen gebouwd, waardoor de tijd voordat het uitkwam, ik continu berichten op de tv en nieuws zag zoals, traders are worrying about the unemployment rates ... nervous .. blablabla etc. Dan weetje dat het een spike in de volume zal geven, en ben zelf gewoon uitgegaan van de verwachtte resultaten, die waren vrij negatief, wat dus een daling veroorzaakte. En dat levert weer een groene portefeuille op! En ja, op die manier handelen is best leuk, je leeft toe naar zo'n moment en je hebt ze helemaal niet lang in bezit, het maakt namelijk verder niet veel uit wat de markt er na doet, het is de spike naar beneden of boven waar je gebruik van maakt door middel van de leveraged products die je koopt, dus bijv. turbo's en dergelijke.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:05 schreef Gremen het volgende:
maar nu wordt er niet zo panish gereageerd!
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef Lemans24 het volgende:Aegon
Oh, Melandri: ik vind je een zeer waardevol onderdeel van dit subforum hoor.
Is het niet wat om gelijk na een spike contrair te gaan? Met die unemployment cijfers is het niet de eerste keer dat men gaat overdrijvem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die unemployment cijfers waren ook al een aantal dagen ter discussie .. en op die manier wordt er vanzelf een soort van sfeer om heen gebouwd, waardoor de tijd voordat het uitkwam, ik continu berichten op de tv en nieuws zag zoals, traders are worrying about the unemployment rates ... nervous .. blablabla etc. Dan weetje dat het een spike in de volume zal geven, en ben zelf gewoon uitgegaan van de verwachtte resultaten, die waren vrij negatief, wat dus een daling veroorzaakte. En dat levert weer een groene portefeuille op! En ja, op die manier handelen is best leuk, je leeft toe naar zo'n moment en je hebt ze helemaal niet lang in bezit, het maakt namelijk verder niet veel uit wat de markt er na doet, het is de spike naar beneden of boven waar je gebruik van maakt door middel van de leveraged products die je koopt, dus bijv. turbo's en dergelijke.
En goede zaak dat het topic weer sneller looptOp naar groene portefeuilles voor iedereen! Ik zal iig. weer vanaf dinsdag weer van de partij zijn en elke dag wel een aantal trades doen. Nu eerst weer richting Nederland voor het weekend.
Dat is best een idee, en er zijn vast mensen die dat doen. Maar afgaan op een macro economisch cijfer, of afgaan op hoe men daarop reageert en daarop contrair te investeren is ietwat lastiger. Ik wil op dit moment wat meer zekerheid in mijn manier van handelen bouwen maar staquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is het niet wat om gelijk na een spike contrair te gaan? Met die unemployment cijfers is het niet de eerste keer dat men gaat overdrijvem.
De TA handelaren gaan iig draaien bij een slot onder 302 naar short. Maar ik wacht liever even een klein herstel af en daarna ga ik short. 280 binnen 2week haalbaarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:13 schreef Gremen het volgende:
Weer eens een aparte dag zo
Toch denk ik dat het maandag gewoon weer naar boven gaat (tenzij er nog iets echt! bijzonders gebeurt in de usa vanavond)
ik heb mijn opties van vorige week donderdag gewoon aangehouden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er nog mensen met posities voor 'over the weekend' ?
Voor de rest zal ik iig. weer hetzelfde doen als de initial jobless claims uitkomen op komende donderdag, zelfde tijd weer als vandaag. Voor de rest zie ik niet zo een,2,drie interessante macro cijfers voor volgende week of ik moet er 1 gemist hebben.
gewaardeerd omdat:quote:
Vandaag komt er dus bij:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:41 schreef Arcee het volgende:
17 augustus voor het laatst (-2.09%) en het laatste half jaar 8 keer:
Doe je goed!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag komt er dus bij:
20091002 305.74 299.30 -2.11 %
Verlangen naar deze bearmarket wil je niet hebben geloof mequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:45 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Doe je goed!Als je hierboven zo bekijkt.... dus nog geen reden om overenthousiast te denken dat we nu weer in een bearmarket terechtkomen. Al heb ik ergens wel dat gevoel, dan wel verlangen!
Echt wel!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Verlangen naar deze bearmarket wil je niet hebben geloof me
Plaatje van s&p 500 met mijn verwachting:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:16 schreef dramatiek het volgende:
Hop dow im het groen. Vooralsnog een kabbeltje en geen golf crash of omslag.
Als je deze woorden over enkele jaren terugleest, denk je "jezus dat ik toen deze crisis wilde hebben"quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Echt wel!![]()
Ik ga bier drinken en laat jullie achter met deze rustgevende beelden voor het weekend! Enjoy!![]()
Hangt er vanaf, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten wel. Vraag is of het systeem dat overleeft. Ik denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen, bovendien zou 200-250 punten voor de AEX helemaal geen onrealitische afspiegeling zijn. Wat is er concreet verbeterd sinds het dieptepunt van 200? Imo vrij weinig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:37 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als je deze woorden over enkele jaren terugleest, denk je "jezus dat ik toen deze crisis wilde hebben"
Komt omdat ze inzage hebben in jouw betalingsgedrag, en ze mogelijk ook stiekem de BKR codering van je al wetenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Mortaxx het volgende:
Kreeg vanmiddag een mailtje van de rabobank of ik een doorlopend krediet wilde
Banken lenen weer geld uit dus de crisis is voorbij!!
Contra-indicator: Als online-beleggers verwachten dat het goed gaat zijn ze dus al ingestapt!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:32 schreef edwinh het volgende:
Onlinebelegger heeft vertrouwen Van een onzer redacteuren
AMSTERDAM - Het sentiment onder Nederlandse onlinebeleggers voor het net begonnen kwartaal is zeer positief. Iets meer dan 70% heeft vertrouwen in de markt, terwijl dat vorig kwartaal nog maar net iets meer dan 57% was, zo blijkt uit onderzoek van Binck Bank onder bijna 1400 particuliere onlinebeleggers.
http://www.telegraaf.nl/d(...)trouwen__.html?p=8,1
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Contra-indicator: Als online-beleggers verwachten dat het goed gaat zijn ze dus al ingestapt!
als ik vergelijk met 1928/29 en nu..... dan zag je daar niet zo'n langdurige rally?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:22 schreef edwinh het volgende:
Grand super cycle Dow naar 2k? :S
[ afbeelding ]
das ook logisch de dow kan niet in de min(onder nul) komenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
als ik vergelijk met 1928/29 en nu..... dan zag je daar niet zo'n langdurige rally?
Ehmm nu snap ik je ff niet.......quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:30 schreef edwinh het volgende:
[..]
das ook logisch de dow kan niet in de min(onder nul) komen
History repeats itself, maar niet 100 %quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ehmm nu snap ik je ff niet.......Jij mij ook niet volgens mij
![]()
Ik bedoel, in 1928/29 was er ook een correctierally van 50%. Alleen gebeurde dat in een veel kortere tijdspanne zoals je ook in het plaatje kan zien... Duurde geen 7 maanden zo te zien........
als ie wel naar P4 gaat, en je gaat dan full de markt in en hij gaat naar P5 dan kan je pas bizarre rendementen halen :S helaas duurt het echter wel enkele deceniumsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:23 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
History repeats itself, maar niet 100 %
dat heet een verslaving geloof ikquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Bummer dat ik gewoon de hele maandag qua beursdag moet missen omdat ik tussen 9 - 17.00 in de trein zit
Jij komt nog wel van je woorden terugquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
het schiet ook niet op met die nieuwe crash
Wat het missen van een beursdag of lang in de trein zittenquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat heet een verslaving geloof ik
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderdquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat het missen van een beursdag of lang in de trein zitten? Want beide doe ik teveel
zo zat ik namelijk zaterdag van 9 tot 17 ook in de trein. Maar wel in afwachting tot Aer Lingus ook Londen gaat aanpakken zodat ik dat via de trein-vliegtuig-trein kan doen.
ik hoop hetquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jij komt nog wel van je woorden terug
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingenquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderd), maar beursdagen mag je gerust missen hoor.
Maar hoe doe je dat dan? Je zit toch nog op school? Of loop je ondertussen stage?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingen
Wat te denken van het geilen van een paar op een aantal BB chicks op tv. Gigi Stone is echt onwijs lekkerSommige die grappen uithalen als ze de administratie bellen omdat ze problemen hebben met hun terminal. De beste vond ik nog steeds een fransman bij ons, die problemen had, de administratie van BB opbelde, en toen bleek dat een 'zwoele amerikaanse' stem te zijn die hem hielp en dat vond hij helemaal geweldig. Echt zo van, "you got such a nice accent ... and did you know I really like american women? ... your voice, .. its so beautifull ... if i was in NY right now, maybe we could go out?" en wij kijken hem dan zo aan
![]()
![]()
Maandag tot en met vrijdag is dan ookZaterdag en Zondag zijn de dagen die het moeilijkste zijn om door te komen
Onze universiteit heeft een soort van gedeelde Bloomberg hal/ruimte. De 1e intentie voor die zaal was alleen voor master studenten van onze uni. Maar omdat zo'n Bloomberg hal toch wel erg leerzaam is, werden er al naar verloop van tijd conferenties / seminars etc. door anderen gehouden. Zo komt er ook bijv. ook een investeringsclub langs om hun trades te discussiëren, komt er soms een groep professors langs die even 'flink bezig gaan' of nemen vrienden/kennissen van de zakenwereld mee om hetgeen wat ze doen uit te leggen, en die blijven ook wel eens hangen. Soms komen er ook totaal onbekenden binnen, maar we hebben allemaal dezelfde instelling, we vinden traden en beleggen leuk! En het is op die manier een verschrikkelijke handige manier om connecties te krijgen (en zelfs een baan, genoeg verhalen van, hey wij hebben nog wel een aantal plekken over, kan een goed woordje voor je doen .. etc.), want je hebt er mensen zitten die bij verschillende banken al gewerkt hebben, of werken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan? Je zit toch nog op school? Of loop je ondertussen stage?
Dat houd ik me ook altijd voor als ik op een spannende dag niet de beurs kan volgen: "De markt is toch efficient, dus in wezen maakt het niet uit om er een dagje tussenuit te zijn"quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, een trein is meestal noodzaak (Lhasa - Xining uitgezonderd), maar beursdagen mag je gerust missen hoor.
Niks mobiels bij je waar je op kan internetten?quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Bummer dat ik gewoon de hele maandag qua beursdag moet missen omdat ik tussen 9 - 17.00 in de trein zit
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niks mobiels bij je waar je op kan internetten?
ik heb de Sony ericsson X1 die werkt perfect met mobiel Chartnet / todaysquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?
De beurs is een mooie bezigheid, maar zie het niet als onmisbaar en maak zaterdag en zondag juist je leukste dagenquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik vind zo'n beursweek, van maandag tot en met vrijdag, zo rond 9 - 8 altijd wel erg gezellig. Het is niet alleen het traden opzich. Het 'traden' is echt veel meer dan alleen aandelen kopen en verkopen. Het kletsen en ouwehoeren met elkaar met allerlei verschillende soorten mensen. Zo had je vorig jaar een Indiër, die continu cricket aan het kijken was naast zijn beleggingen
Wat te denken van het geilen van een paar op een aantal BB chicks op tv. Gigi Stone is echt onwijs lekkerSommige die grappen uithalen als ze de administratie bellen omdat ze problemen hebben met hun terminal. De beste vond ik nog steeds een fransman bij ons, die problemen had, de administratie van BB opbelde, en toen bleek dat een 'zwoele amerikaanse' stem te zijn die hem hielp en dat vond hij helemaal geweldig. Echt zo van, "you got such a nice accent ... and did you know I really like american women? ... your voice, .. its so beautifull ... if i was in NY right now, maybe we could go out?" en wij kijken hem dan zo aan
![]()
![]()
Maandag tot en met vrijdag is dan ookZaterdag en Zondag zijn de dagen die het moeilijkste zijn om door te komen
iPhones zijn wel oké denk ik? Heb er laatst een Touch in't echt gezien op een wifi en was best impressed...quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb daar nog niet de juiste geschikte mobiel voor gevonden.. heb je een idee? Welke mobiel / pda kan dat relatief goed?
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Gisteren trouwens naar de Dag van de Tip geweest (grote beleggersbeurs in België).
Daar een presentatie gezien van de 3 hoogsten in rang (CEO, CFO, en nog eentje) van Thrombogenics (biotech), mijn zwaarste portefeuillewaarde. Alledrie heel competente mensen (of zo kwamen ze toch over). Wat mij vooral blijven hangen is was het antwoord op de vraag wat er zou gebeuren indien er nu al een overnamepoging op het bedrijf overnomen werd. Volgens hun zou dit aan minstens 100% premie gebeuren, waarna het minstens met nog eens 100% verhoogd wordt voor alleer men er nog maar over zal nadenken.
Het blijft natuurlijk wel nog een jaar wachten voor er iets op de markt gebracht kan worden (microplasmine, waar iedereen op focust), maar het potentieel van nummer 2 in de pijplijn (3 jaar) is nu al veel groter blijkbaar.
In ieder geval, die aandelen gaan zoals het er nu naar uit ziet niet buiten, crash of niet. Denk dat ik er nog wat van bijkoop morgen. Morgen na beurs hebben ze een persconferentie in NY, en denk niet dat ze speciaal naar daar gaan voor slecht nieuws te brengen.
Ik zou geen vertrouwen hebben in zoiets, ik denk dan doe maar normaal, koop maar DSMquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenKlinkt een beetje als Harry Mens potentieel
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dan direct: hoe competent ben je als je met z'n drieen moet komen om de boodschap te verkondigenKlinkt een beetje als Harry Mens potentieel
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik zou geen vertrouwen hebben in zoiets, ik denk dan doe maar normaal, koop maar DSM
Dat is maar net wat je onder LT verstaat. 10 of 15 jaar? Kun je gerust kopen, al zou ik dan liever net een paar weken wachten. Op 15% lager instappen scheelt ook op de LT heel lang.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.
Je bedrijf of je aandelen moeten eigenlijk zichzelf verkopen, op basis van cijfers. Zo'n roadshow geeft mij ook geen onvoorwaardelijk positief gevoel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.
Want het is tenslotte nog altijd riskant (alhoewel dat van de 5 geneesmiddelen in de pijplijn 99% zeker wel eentje de selectie overleeft).
En dit was ook bij de groten zo trouwens, dat de hoge pieten aanwezig zijn.
nou ja, laat ik het zo zeggen: als het helemaal fantastisch is zijn er geen drie leden van het bestuur om beleggers lekker te maken. Elke cent die er extern in gestopt wordt, is er een die ze zelf (of het venture fund dat betrokken is) niet verdienen als het een hit wordt. You do the math.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat er leden van 't bestuur aanwezig zijn. Zeker dat ze met de voorzitter, de ceo en de cfo komen schept toch vertrouwen als je kunt merken dat het bedrijf competent geleid wordt.
Want het is tenslotte nog altijd riskant (alhoewel dat van de 5 geneesmiddelen in de pijplijn 99% zeker wel eentje de selectie overleeft).
En dit was ook bij de groten zo trouwens, dat de hoge pieten aanwezig zijn.
Om over calls op korte termijn maar te zwijgen....quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog aandelen koopt voor LT inplaats van verkoopt is zo gek als een deur.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onze universiteit heeft een soort van gedeelde Bloomberg hal/ruimte. De 1e intentie voor die zaal was alleen voor master studenten van onze uni. Maar omdat zo'n Bloomberg hal toch wel erg leerzaam is, werden er al naar verloop van tijd conferenties / seminars etc. door anderen gehouden. Zo komt er ook bijv. ook een investeringsclub langs om hun trades te discussiëren, komt er soms een groep professors langs die even 'flink bezig gaan' of nemen vrienden/kennissen van de zakenwereld mee om hetgeen wat ze doen uit te leggen, en die blijven ook wel eens hangen. Soms komen er ook totaal onbekenden binnen, maar we hebben allemaal dezelfde instelling, we vinden traden en beleggen leuk! En het is op die manier een verschrikkelijke handige manier om connecties te krijgen (en zelfs een baan, genoeg verhalen van, hey wij hebben nog wel een aantal plekken over, kan een goed woordje voor je doen .. etc.), want je hebt er mensen zitten die bij verschillende banken al gewerkt hebben, of werken.
Je hebt er natuurlijk ook zelf nog de master studenten die het voor hun studie gebruiken, maar een aantal daarvan werkt ook gewoon al bij een bank, financiële instelling of hebben een eigen financieel bedrijfje. Voordeel is dan ook dat de Bloomberg zaal, midden in het financiële centrum zit van Londen. Je hebt dus mensen die hoppen s'ochtens even binnen voor een praatje, gaan daarna even naar de starbucks voor een bakkie leut, naar het werk, dan weer naar uni voor een college volgen dan weer even de BB zaal in. En ik heb de privilege al sinds vorig jaar toen ik 1e jaars student was, dat ik daar mag zijn, na een gesprek te hebben gehad met mijn (undergraduate)professor en de (graduate)professor. Ik ben dan ook erg dankbaar daar voor(mede dat ik dat ook gewoon het leukste vind wat er is, en tussentijds hop ik er soms even uit om een college te volgen)
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Klinkt heel vet![]()
Heb er nog wel eens aan gedacht zo'n Bloomberg terminal te nemen, maar dat is niet lucratief als (kleine) particuliere belegger.
Ik bezitte calls aex 320 okt, die zijn er uitgegaan op donderdag omdat het een veel te zwakke vertoning van de beurs was terwijl het volgens mijn patroon juist had moeten stijgen. Op dit moment puts 300 okt in bezit, komende 24 maanden gaan we dalen, met af en toe een flinke stijging(grootste stijgingen vinden plaats tijdens de grootste dalingen).quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar net wat je onder LT verstaat. 10 of 15 jaar? Kun je gerust kopen, al zou ik dan liever net een paar weken wachten. Op 15% lager instappen scheelt ook op de LT heel lang.
Maar als ik zou geloven dat op de LT de beurs helemaal naar beneden zou gaan (onder de honderd), dan zou ik überhaubt niet kopen. Dat is dan pure speculatie.
Jij had toch een redelijke positie in calls AEX OKT 315? Heb je die er al uitgegooid of verwacht je daar nog winst op te maken? Ik denk dat we volgende week verder zullen zakken.
Ook een boek wat ik op mijn lijstje heb staan voor de komende weken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!
Hoofdstuk 1: "Vision and Boundless Hope and Optimism"
Hoofdstuk 3: In Goldman, Sachs We TrustOMG!
Heb het nog niet binnen, maar ben wel heel nieuwsgierig!
Van die putjes kun je nog veel plezier hebben! Maar dan moet het wel snel gaan, over welgeteld 15 beursdagen expireren ze al! Waarom koop je ze niet wat verder weg? Kost wat meer, maar ook wat minder spannend!quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik bezitte calls aex 320 okt, die zijn er uitgegaan op donderdag omdat het een veel te zwakke vertoning van de beurs was terwijl het volgens mijn patroon juist had moeten stijgen. Op dit moment puts 300 okt in bezit, komende 24 maanden gaan we dalen, met af en toe een flinke stijging(grootste stijgingen vinden plaats tijdens de grootste dalingen).
omdat dat wellicht minder relevant is voor de wereldeconomie dan jij denkt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef Vandergeld het volgende:
Het begrip " beursanalisten" is trouwens zwaar overgewaardeerd, ongelofelijk dat sommige denken dat deze crisis alweer over is. Kijken ze dan helemaal niet naar de oorzaken van de kredietcrisis? De problemen op de huizenmarkt zijn nog lang niet voorbij doordat de resets van leningen gewoon doorgaat in 2010-2011 met vooral de option arm leningen. In januari stond 73% van die huizen onder water, dus waarbij de hypo hoger is dan de waarde van het huis. Waarom willen ze dit niet zien?
Ik wil ze deze week verkopen, om later vrij fors in de puts nov 270-260 te gaan. Dat korte spel zal wel liggen aan de karaktertrek van een jonge hond die denkt dat hij weet wat de beurs gaat doen. En trouwens nog 10 dagen totdat ze expirerenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van die putjes kun je nog veel plezier hebben! Maar dan moet het wel snel gaan, over welgeteld 15 beursdagen expireren ze al! Waarom koop je ze niet wat verder weg? Kost wat meer, maar ook wat minder spannend!
(Ach, wtf, de beurs is toch efficient, zeggen ze)
Als ik Canadezen spreek zeggen ze ook welke crisis? Maar als je mensen uit de VS gaat sprekenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
omdat dat wellicht minder relevant is voor de wereldeconomie dan jij denkt?
Van de week een aardig gesprek gehad met een paar jonge Indiers. Welke crisis?
Owja tuurlijk en daarom hadden alle banken een enorme injectiespuit in hun reet nodig. Subprime was het begin, word alleen maar erger de komende jarenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vraag het dan nietquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:49 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Owja tuurlijk en daarom hadden alle banken een enorme injectiespuit in hun reet nodig. Subprime was het begin, word alleen maar erger de komende jaren
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik kan het niet laten: waarom exact 26 oktober?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:06 schreef Vandergeld het volgende:
Let overigens op 26 oktober, crashdag?
Volledig mee eens! Onderschat de hypotheekschuld in NL overigens niet!quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.
Ook in Europa is de crisis niet overal even sterk gebleken. bijvoorbeeld Duitsland, hebben beduidend minder last van de crisis dan Angelsaksisch georienteerde landen. Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben. Die hebben ook de afgelopen jaren hun schulden het hardste laten oplopen.
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will seequote:Op zondag 4 oktober 2009 22:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik kan het niet laten: waarom exact 26 oktober?
Ja! Nederland hoort daar zeker ook bij. Gelukkig hebben we de Duitsers als Oosterburen. Free rider.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Onderschat de hypotheekschuld in NL overigens niet!
Geen dank, veel plezier met lezen als ie binnen is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Thanks nog voor de aanbeveling van dat boek!
Hoofdstuk 1: "Vision and Boundless Hope and Optimism"
Hoofdstuk 3: In Goldman, Sachs We TrustOMG!
Heb het nog niet binnen, maar ben wel heel nieuwsgierig!
quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is wat wij als crisis waarnemen in werkelijkheid wel het begin van een meer gelijkmatige verdeling van de welvaart en de grondstoffen over de wereld. Dat vooral het Westen, met zijn exorbitant consumptie- en leengedrag waar niet al te hard werken tegenover staat, eens gaat inleveren ten gunste van BRIC c.s.
Ook in Europa is de crisis niet overal even sterk gebleken. bijvoorbeeld Duitsland, hebben beduidend minder last van de crisis dan Angelsaksisch georienteerde landen. Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben. Die hebben ook de afgelopen jaren hun schulden het hardste laten oplopen.
Alhoewel Nederland, in tegenstelling tot de andere landen, een groot handelsoverschot heeft. Don't be Dutch economic girlie men!quote:Het zijn vooral VS, GB, IJsland, NL, Belgie, Spanje die de problemen hebben.
Niet. Ik denk dat een deel massaal over gaat tot criminaliteit. En valt genoeg te halen in sommige steden (Lees: Wassenaar, etc).quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:13 schreef Vandergeld het volgende:
Wie helpt de komende jaren de mensen aan het werk?
[ afbeelding ]
anders is er altijd nog de maandag ernaquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will see
Welk nieuws?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat de 2 dagen ervoor de beurs niet open is, en er nieuws komt wat daarvoor gaat zorgen. But we will see
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |