abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73289484
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:04 schreef LXIV het volgende:
Wie zat er nu erg long in calls OKT 315? Vandergeld? Spannende tijden voor hem!

Die calls waren trouwens al erg goedkoop. Dat vind ik altijd verdacht.
Ja snap dat ook niet, voorspel je dat de aex naar 50 gaat, en ga je long zitten na een 50% stijging. Beter even afwachten lijkt me dan.

edit: hij had weekcalls
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:10:43 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73289599
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:07 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja snap dat ook niet, voorspel je dat de aex naar 50 gaat, en ga je long zitten na een 50% stijging. Beter even afwachten lijkt me dan.
Kijk, nu aandelen kopen vind ik ook niet geweldig getimed, maar goed. Zakt het de komende drie maanden weer, dan is het uiteindelijk een kwestie van een tijdje wachten. In 2012 komt het allemaal wel weer goed dan.

Maar calls! Met zo'n korte looptijd! Op dit moment! Dat vind ik wel zeer riskant.
The End Times are wild
pi_73291392
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen. Voorlopig blijf ik even aan de kant.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:53:05 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73291448
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen. Voorlopig blijf ik even aan de kant.
Ja, het is allemaal nog onzeker voorlopig. Ik zou er ook niet op durven wedden, anders deed ik dat wel (door short of long te gaan)
The End Times are wild
pi_73291540
Wat doe ik met die sprinters short 348? Meteen morgenochtend eruit flikkeren? Als we echt gedraaid zijn, zou dat zonde zijn namelijk.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:56:22 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73291581
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:55 schreef Dave7 het volgende:
Wat doe ik met die sprinters short 348? Meteen morgenochtend eruit flikkeren? Als we echt gedraaid zijn, zou dat zonde zijn namelijk.
? Waarom? Omdat ze te deep zijn? Lekker vasthouden toch!
The End Times are wild
pi_73291672
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, het is allemaal nog onzeker voorlopig. Ik zou er ook niet op durven wedden, anders deed ik dat wel (door short of long te gaan)
De ADX indicator krult namelijk ook weer naar beneden. Wat aangeeft dat de markt zich niet in een trend bevindt. Maar ik wacht het gewoon even af, morgen zal wel het 1 en ander duidelijk worden.
pi_73291718
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:55 schreef Dave7 het volgende:
Onder de 302 ZEKER houden zou ik zeggen. Anders gewoon stop instellen om winst veilig te stellen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:01:28 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73291808
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:58 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

De ADX indicator krult namelijk ook weer naar beneden. Wat aangeeft dat de markt zich niet in een trend bevindt. Maar ik wacht het gewoon even af, morgen zal wel het 1 en ander duidelijk worden.
Ik zou ze óf verkopen (LT verlies je altijd met dit soort producten, zeker short), óf ik zou ze vasthouden totdat ik er een vette winst op had (AEX 270 of lager). Maar met een paar dubbeltjes winst of verlies verkopen heeft toch geen zin.
Ikzelf denk dat je shortkansen nu groter zijn dan je winstkansen. Dat zie je ook terug in de verwachtingswaarde van de echte puts en calls. (Dat de prof-handelaren dit verwachten). Puts zijn relatief te duur, calls te goedkoop. Pak Scholtes-Schwarz er maar bij. Bij sprinters maakt dat natuurlijk verder niet uit, dus dat is gunstig voor je!
The End Times are wild
pi_73291870
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
? Waarom? Omdat ze te deep zijn? Lekker vasthouden toch!
Te diep zijn?

Ik heb ze gekocht op 5,00 en stonden bij sluit op 5,40. Maar als we morgen weer omhoog gaan, ben ik bang dat ze onder die 5,00 zakken, en ze dan vast te blijven houden, dat durf ik niet aan.

Maar het zijn er wel aardig wat, het liefst houdt ik ze tot 10,00 natuurlijk.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:05:23 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73291959
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:03 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Te diep zijn?

Ik heb ze gekocht op 5,00 en stonden bij sluit op 5,40. Maar als we morgen weer omhoog gaan, ben ik bang dat ze onder die 5,00 zakken, en ze dan vast te blijven houden, dat durf ik niet aan.

Ze stijgen relatief weinig bij een daling (in vergelijking met sprinters @ 310 ofzo)

Maar zoals ik al zei: ik zie meer neerwaarts potentieel dan opwaarts. Dus zou ik ze houden. Maar bij voorkeur handel ik helemaal niet in dit soort producten, want de markt is zoals gezegd onvoorstelbaar. Zeker op korte termijn.
The End Times are wild
pi_73291965
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:03 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Te diep zijn?

Heb je 4punten marge tot b/e. Dat is nog wel wat.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:07:32 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73292041
Als je ze kwijt wil zul je ze morgenvroeg nog wel voor meer kunnen verkopen. Maar ik zou het niet doen. De pro's gaan nu ook weer draaien. Kijk het aan of we onder de 302 komen. En dan vasthouden en binnenlopen!
The End Times are wild
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:10:19 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73292144
Het is maar 2% naar onder de 300! Vergeet dat niet. Overnight staat de AEX al op 303. Dan is het nog maar één procent.
Dat betekent dat we bij één slecht berichtje of macrocijfer er al onder kunnen duiken. En dan gaan de TA'ers draaien, komen er stoplosses aktief, gaan banken zich indekken door puts te kopen.
The End Times are wild
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:11:35 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73292180
DJ en Nasdaq op daylow gesloten. Misschien zien we die 299 al zonder dat er slecht nieuws komt.
The End Times are wild
pi_73292185
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heb je 4punten marge tot b/e. Dat is nog wel wat.
Die snap ik niet........

edit: oh, tot break even
pi_73292256
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Het is maar 2% naar onder de 300! Vergeet dat niet. Overnight staat de AEX al op 303. Dan is het nog maar één procent.
Dat betekent dat we bij één slecht berichtje of macrocijfer er al onder kunnen duiken. En dan gaan de TA'ers draaien, komen er stoplosses aktief, gaan banken zich indekken door puts te kopen.
Dan heb ik een grote glimlach! Maar ben bang dat het nog wel even zweten wordt!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:17:22 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73292384
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:14 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Dan heb ik een grote glimlach! Maar ben bang dat het nog wel even zweten wordt!
The trend is your friend enzo. Je moet de neiging onderdrukken om kleine winstjes te pakken en grote verliezen door te laten lopen omdat je geen verlies wil nemen. Zelf heb ik de hele ralley van 200 tot 300 meegemaakt voordat het me te heet onder de voeten werd. Op 240 zelfs superlong gegaan (>100%). Als ik toen bij 220 verkocht had dan had het me allemaal niks opgeleverd.
Wel maakte ik de fout om op 320 destijds in de downtrend in te stappen. Toen was er al genoeg af, mi. Helaas, never catch a falling knife zeggen ze wel.

Ik zou vasthouden. Maar als je dan toch percentages wil horen 55% kans op winst (dus daling AEX) en 45% kans op verlies. En ik zou ze er na drie maanden sowieso uitgooien.
The End Times are wild
pi_73292406
quote:
Ik twijfel ook of de trend tot nu toe is gedaald. De TA indicatoren wijzen daar nog niet echt heel evident op. Veel fundamentele plaatjes, zoals ik ook eerder in dat onderzoek plaatste wijzen (gezien de vergelijkingen met de vorige crisisen) er toch wel wat dingen naar een mogelijk eerder herstel. Puur fundamenteel gezien, en tegelijkertijd zijn er een aantal zaken die nog nooit eerder zijn gebeurt, zoals die monetary base growth van de States, dat is nog nooit eerder vertoond. Er zijn nu gewoon een aantal problemen waar een economie nog nooit eerder mee te maken heeft gehad.

Maarja, er komen nu wel steeds meer berichten over dat de stijging op de beurzen te snel is gegaan ... ik ga me maar weer eens in de handelsregisters en orderboeken duiken morgen om te kijken wie er vooral kopen en verkopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73292408
quote:
FTI op 304,5. Ik verwacht een opening rond 304hoog om daarna toch wat te herstellen, maar we zullen het wel zien!
pi_73292577
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Onder de 302 ZEKER houden zou ik zeggen. Anders gewoon stop instellen om winst veilig te stellen.
Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?
pi_73292601
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:22 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?
Kan bij Alex ook niet volgens mij.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:24:30 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73292632
quote:

[..]

Gewoon goed in de gaten houden en handmatig een verkoop ingeven.
The End Times are wild
pi_73292665
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

The trend is your friend enzo. Je moet de neiging onderdrukken om kleine winstjes te pakken en grote verliezen door te laten lopen omdat je geen verlies wil nemen. Zelf heb ik de hele ralley van 200 tot 300 meegemaakt voordat het me te heet onder de voeten werd.
Dat is opzich wel een interessant gegeven. Ik zie vrienden om me heen, die hun verliezen te lang hebben laten oplopen, met de hoop dat het dus inderdaad weer omhoog zou gaan. Ik ben daar zelf gewoon erg op tegen.

1. Je zit te slapen op dood kapitaal. Je kunt niks met het geld, en je ziet het continu negatief sluimeren..
2. Mentaal is het ook altijd niet even leuk.

Ik zorg er zelf voor dat afhankelijk van in wat voor soort beleggingsproduct ik heb geinvesteerd/het hoeveelheid geld daar in zit, wat het maximale verlies mag zijn. Ik heb namelijk een hekel aan verliezen, en transactie kosten zijn voor mij geen probleem, mits je dus al veel trades doet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:26:23 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73292687
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik twijfel ook of de trend tot nu toe is gedaald. De TA indicatoren wijzen daar nog niet echt heel evident op. Veel fundamentele plaatjes, zoals ik ook eerder in dat onderzoek plaatste wijzen (gezien de vergelijkingen met de vorige crisisen) er toch wel wat dingen naar een mogelijk eerder herstel. Puur fundamenteel gezien, en tegelijkertijd zijn er een aantal zaken die nog nooit eerder zijn gebeurt, zoals die monetary base growth van de States, dat is nog nooit eerder vertoond. Er zijn nu gewoon een aantal problemen waar een economie nog nooit eerder mee te maken heeft gehad.

Maarja, er komen nu wel steeds meer berichten over dat de stijging op de beurzen te snel is gegaan ... ik ga me maar weer eens in de handelsregisters en orderboeken duiken morgen om te kijken wie er vooral kopen en verkopen.
Het is nog geen trendbreuk idd. Een paar dagen terug gingen we ook zo naar beneden (iets minder heftig) en toen herstelde de boel vrij rap weer (op dezelfde dag nog wel!) Zelfs onder de 302 of 300 is er nog geen echte trendbreuk. Toch zitten veel handelaren wel een beetje op hete kolen natuurlijk, na de enorme stijging van afgelopen half jaar. Die zijn nu best scherp om op tijd winst te nemen. En dan kan het snel gaan.
The End Times are wild
pi_73292735
quote:

[..]

Gebruik je geen trailing / bracket orders bij binck? Handmatig doen, het bestens verkopen bij sprinters loop ik vaak een paar tientjes mis
pi_73292751
quote:

[..]

Het kan wel hoor met geavanceerde orders. Moet je anders even naar helpscherm gaan om te kijken hoe het werkt
pi_73292769
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is opzich wel een interessant gegeven. Ik zie vrienden om me heen, die hun verliezen te lang hebben laten oplopen, met de hoop dat het dus inderdaad weer omhoog zou gaan. Ik ben daar zelf gewoon erg op tegen.

1. Je zit te slapen op dood kapitaal. Je kunt niks met het geld, en je ziet het continu negatief sluimeren..
2. Mentaal is het ook altijd niet even leuk.

Ik zorg er zelf voor dat afhankelijk van in wat voor soort beleggingsproduct ik heb geinvesteerd/het hoeveelheid geld daar in zit, wat het maximale verlies mag zijn. Ik heb namelijk een hekel aan verliezen, en transactie kosten zijn voor mij geen probleem, mits je dus al veel trades doet.
Ja ik heb het in het verleden ook laten doorlopen, dat doe ik alleen nog als het een klein bedrag is waarvan ik vrijwel zeker weet dat het uiteindelijk wel goed komt.
pi_73292886
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gebruik je geen trailing / bracket orders bij binck? Handmatig doen, het bestens verkopen bij sprinters loop ik vaak een paar tientjes mis
Ik doe een limietorder, geen bestens. Maar ik begrijp hieruit dat ik wel een stoploss kan instellen, alleen dan via geavanceerde orders.......... dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar waarom kan je bij "normale" aandelen dan wel een stoploss instellen op de "gewone" manier??? En bij sprinters niet?
pi_73292953
pfffff heb die bracket-limiet nog nooit gebruikt..........
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:54:48 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73293470
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:52 schreef henkway het volgende:
De ommekeer komt eraan
Ik denk het ook. Maar ik durf nog niet short te gaan.
The End Times are wild
pi_73294480
Er spelen weer interessante ontwikkelingen dezer dagen. Tijd om weer eens uit de sluimerstand te komen
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_73294637
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Maar ik durf nog niet short te gaan.
nee maar cash gaan wel
pi_73294708
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:59 schreef henkway het volgende:

[..]

nee maar cash gaan wel
Ik heb de mensen met schuldpapieren ook nog niet horen klagen
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_73294807
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 01:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik heb de mensen met schuldpapieren ook nog niet horen klagen
Wel frappant dat de bonds de laatste tijd ook mee omhoog gaan.
pi_73296268
tegenstrijdige beweging gister... WS omlaag & de dollar omhoog...
pi_73297058
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:35 schreef Dave7 het volgende:
pfffff heb die bracket-limiet nog nooit gebruikt..........
Ik kan hem niet vinden bij Alex. Ze hebben hem volgens mij erg goed verstopt. Iemand een idee waar hij staat?
pi_73297704
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:25 schreef Dave7 het volgende:
Ik blijf zitten, als het mis gaat kom ik er morgen iig zonder kleerscheuren uit.... ja ben er zeker van!
Goed gedaan!! Veel winst nu?
Jammer dat ik ze weggedaan heb gister...
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_73297834
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:45 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:

[..]

Goed gedaan!! Veel winst nu?
Jammer dat ik ze weggedaan heb gister...
dank je! 15% en op die SS RAND bijna 30% maar ja wie weet verdampt het zo weer allemaal terwijl ik wacht op meer..........
pi_73297877
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:52 schreef Dave7 het volgende:
dank je! 15% en op die SS RAND bijna 30% maar ja wie weet verdampt het zo weer allemaal terwijl ik wacht op meer..........
Netjes!!
Tsja... "Met winst nemen heeft nog nooit iemand verlies gemaakt"

Maar ik zou ze nu ook niet wegdoen
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_73298287
Er komen weer mooie kansen mensen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:30:04 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73298819
quote:
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen.
pi_73299845
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Na een half jaar ongelijk gun ik je 't wel eens hoor
pi_73300095
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:08 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Na een half jaar ongelijk gun ik je 't wel eens hoor
pi_73300111
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is toch? Vind 't niet grappig eigenlijk, al die kutreacties op wat een ander denkt...
pi_73300192
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Is toch? Vind 't niet grappig eigenlijk, al die kutreacties op wat een ander denkt...
Dat is het probleem van een smiley, je weet niet wat degeen er achter er nou eigenlijk mee bedoelde
Voor de rest is er niks mis mee om anderen er op te wijzen dat je denkt dat hun denkpatroon verkeerd is, maar enige argumentatie helpt dan vaak wel
pi_73300213
quote:

[..]

Wat SE zegt.
pi_73300324
Het is overigens weer bloedje rood vandaag in West Europa
Even een sector overzicht van alle beurzen in Europa. Men ziet 1 klein groen vlakje, welke branche dat is?
De auto sector!

pi_73300463
quote:
[..]
mwah, over het algemeen doet niemand hier lullig tegen elkaar!

Hoe laat zijn die werkloosheidscijfers vanmiddag?
pi_73300725
8.30 dat is 14.30 uur dus... ben altijd in de war met die tijden!
pi_73300768
Tis hier op dit moment een gevloek van jewelste, de market depth monitor werkt op dit moment niet hier .. en op die manier kun je het orderboek niet in zien .. en dat tovert nog al een ' niet zo leuke blik ' op het gezicht.

Pff ..
pi_73300826
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:39 schreef Dave7 het volgende:
8.30 dat is 14.30 uur dus... ben altijd in de war met die tijden!
Ook daar heb ik wel eens last van. Dan mis je van die nieuws berichten domweg omdat ik de nederlandse tijd voor ogen heb, terwijl het hier toch echt 1 uur eerder is
pi_73300906
quote:

[..]

Nouja, je reageert zelf ook best heftig als ik uit dat ik EW in de tarotkaartenhoek schaar. even allemaal de zakdoek erbij pakken
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73300961
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:45 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Nouja, je reageert zelf ook best heftig als ik uit dat ik EW in de tarotkaartenhoek schaar. even allemaal de zakdoek erbij pakken
Maar ik denk toch echt dat de kans op succes van slagen bij EW dusdanig hoger licht dan bij tarotkaarten
pi_73300983
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is overigens weer bloedje rood vandaag in West Europa
Even een sector overzicht van alle beurzen in Europa. Men ziet 1 klein groen vlakje, welke branche dat is?
De auto sector!

[ afbeelding ]
Waarom is die sector eigenlijk groen? De verkopen vielen gisteren (weer) tegen in de VS. Verder heb ik nog nergens positieve berichten gehoord, na het beëindigen van de cash for clunkers.
pi_73301073
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:30 schreef Dave7 het volgende:

[..]

mwah, over het algemeen doet niemand hier lullig tegen elkaar!

Hoe laat zijn die werkloosheidscijfers vanmiddag?
Ze gaan er overigens al van uit dat de cijfers erg gaan tegenvallen en men zal daarop (denk ik) anticiperen. Dat is ten minste wat ik lees in de nieuws berichten atm.
pi_73301077
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar ik denk toch echt dat de kans op succes van slagen bij EW dusdanig hoger licht dan bij tarotkaarten
Dat vast, maar ik denk dat dat eerder te maken heeft dat beurskoersen alleen naar boven of naar beneden kunnen gaan en dat de toekomst, als het om het voorspellen van die toekomst met tarotkaarten gaat, meerdere dimensies heeft dan omlaag en omhoog waardoor de kans op succes wel heel erg klein wordt. Als de succeskans groot was zouden we allemaal de zakjes kunnen vullen natuurlijk.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73301196
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom is die sector eigenlijk groen? De verkopen vielen gisteren (weer) tegen in de VS. Verder heb ik nog nergens positieve berichten gehoord, na het beëindigen van de cash for clunkers.
Het betreft de beursgenoteerde auto bedrijven in Europa. Ik denk dat die van Amerika een stuk slechter uit had gezien. Daarbij komt nog een keer dat de grootste zwaargewichten in de auto sector in W-Europa, Volkswagen, Daimler en BMW zijn. En volkswagen staat er stipt op 1, en heeft ook een nette plus van 1.25%. Dan gaat hij al snel in het groen. Het is alleen kut dat ik op dit moment in geen enkel orderboek kan kijken, zodat ik evt. kon vertellen waarom het omhoog of beneden ging
pi_73301236
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze gaan er overigens al van uit dat de cijfers erg gaan tegenvallen en men zal daarop (denk ik) anticiperen. Dat is ten minste wat ik lees in de nieuws berichten atm.
Heb je posities, of wacht je af?
pi_73301365
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:59 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Heb je posities, of wacht je af?
Ik heb nog geen posities op dit moment. Nog niet ..

Hier even een overzichtje van alle aandelen op de aandelen markten, over de prestaties van de afgelopen 24 uur.

Die eerste is opzich niet interessant, gezien het lage volume van 1k. Maar die 2e, RBI HLDGS, met een volume van 62.64 miljoen. Stijging van 237%
pi_73301653
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die eerste is opzich niet interessant, gezien het lage volume van 1k. Maar die 2e, RBI HLDGS, met een volume van 62.64 miljoen. Stijging van 237%
Ja maar die zit in HK, dat soort aandelen ga ik niet vinden in Binck.... wel cool dat je dat kan zien! In IB heb je ook zo'n lijstje met biggest price gainers, helaas niet met decliners...... Kan je ook biggest decliners zien?
pi_73301735
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:15 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja maar die zit in HK, dat soort aandelen ga ik niet vinden in Binck.... wel cool dat je dat kan zien! In IB heb je ook zo'n lijstje met biggest price gainers, helaas niet met decliners...... Kan je ook biggest decliners zien?
Misschien een overstap erbij doen naar een andere broker? Bijv. Lynx er bij nemen? Het kan echt geen kwaad om bij verschillende brokers te zitten en van elke broker hun voordeel uit te buiten.

Ik kan overigens ook de biggest decliners zien.

En het wachten is geslagen op de unemployment data..
quote:
By Sarah Jones
Oct. 2 (Bloomberg) -- European and Asian stocks fell and
U.S. index futures retreated before a report that may show the
jobless rate in America climbed to a 26-year high as employers
kept cutting staff.
pi_73301991
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien een overstap erbij doen naar een andere broker? Bijv. Lynx er bij nemen? Het kan echt geen kwaad om bij verschillende brokers te zitten en van elke broker hun voordeel uit te buiten.
Ik kan overigens ook de biggest decliners zien.
[ afbeelding ]
En het wachten is geslagen op de unemployment data..
[..]
Ik heb Lynx er al bij, maar naar mijn weten kan je daar geen chinese zooi kopen. Oeh ben wel jaloers.... ik wil ook top % decliners!
pi_73302293
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:29 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ik heb Lynx er al bij, maar naar mijn weten kan je daar geen chinese zooi kopen. Oeh ben wel jaloers.... ik wil ook top % decliners!
Klopt, china is inderdaad geen optie via Lynx zie ik net. Hong Kong / Japan wel. Ik ga nu iig even pauze nemen, om de glazenwasser te bekijken, die in 1 of andere vage auto achtig mobiel aan een kraan boven op het kantoor hangt. Ziet er vrij grappig uit

Ik zal iig. voor de unemployment rates terug zijn, en denk ook dat ik posities in neem een aantal minuten voordat het uit komt.
pi_73302670
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zal iig. voor de unemployment rates terug zijn, en denk ook dat ik posities in neem een aantal minuten voordat het uit komt.
Op basis waarvan doe je dat eigenlijk? Gevoel, houding/gedrag van je collega's? Of heb je nog iets anders?
pi_73303139
Jammer maar helaas, het ziet ernaar uit dat de crashachtige golf 3 al is begonnen, ik zal zo wat plaatjes posten die daarop wijzen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:12:11 #143
862 Arcee
Look closer
pi_73303235
quote:
Net een low van 300.84, kan zo onder de 300 gaan dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73303265
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Op basis waarvan doe je dat eigenlijk? Gevoel, houding/gedrag van je collega's? Of heb je nog iets anders?
Op basis van gevoel, houding/gedrag van anderen, de talloze nieuws berichten waar al op gespeculeerd wordt dat er een 'grotere' daling is dan verwacht (wat overigens niet wil zeggen dat het dus ook direct zo is, vaak genoeg dat de nieuws berichten slecht waren, het resultaat van het macro cijfer wat uitkwam anders was, en de minuten daarna men nog al boos was )

In de nieuws berichten die er tot nu toe voorbij vliegen lees ik met name een 'vrij zware' unemployment cijfer wat de markt direct wat lager zal zetten. En nu hoor ik wel eens van vrienden, dat ze domweg een kleine tijdsframe gebruiken voor! dat de cijfers bekend worden gemaakt, dan direct een groot bedrag er in pompen, en dan binnen een kort tijdsbestek er weer uit springen. Dat ga ik nu ook eens 'proberen'.
pi_73303294
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Net een low van 300.84, kan zo onder de 300 gaan dus.
Je bent wel erg geinteresseerd in de toppen en bodems van onze neerlandse index niet waar ?
pi_73304414
Gigi Stone op BB TV, een typisch *drewl* momentje whehe
Voor de rest heb ik mn orders klaar staan.
pi_73304631
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Gigi Stone op BB TV, een typisch *drewl* momentje whehe
Voor de rest heb ik mn orders klaar staan.
Wat ben je van plan?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:04:51 #148
862 Arcee
Look closer
pi_73304858
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Je bent wel erg geinteresseerd in de toppen en bodems van onze neerlandse index niet waar ?
Ja. Cijfers.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73304927
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik kan hem niet vinden bij Alex. Ze hebben hem volgens mij erg goed verstopt. Iemand een idee waar hij staat?
orders -> conditionele orders
dan die dropdownlist bracket

Bij ib kan je trouwens ook gewoon op HK stock exchange handelen hoor, ik iig.
pi_73304944
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:57 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Wat ben je van plan?
Ik kijk op dit moment een tv programma, waar men er van uit gaat dat het 9.8% zal zijn, wat dus uitgaat van het hoogste sinds een vrij lange periode. Het enige probleem is dat ze nu praten met iemand die er van overtuigd is dat de cijfers mee zullen vallen, en gezien de amerikaanse futures nu zo rond de 0 - 0.5% staan, het door de joblosses omhoog zal gaan! Voor de rest hebbenze het vooral over nervous traders .. en dat iedereen maar nervous is
Voor de rest heb ik een aantal orders klaar staan voor short op indices en commodities.

En het nieuws / tv in de gaten blijven houden komende 25 minuten of ik mijn beslissing nog moet veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')