Ja snap dat ook niet, voorspel je dat de aex naar 50 gaat, en ga je long zitten na een 50% stijging. Beter even afwachten lijkt me dan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:04 schreef LXIV het volgende:
Wie zat er nu erg long in calls OKT 315? Vandergeld? Spannende tijden voor hem!
Die calls waren trouwens al erg goedkoop. Dat vind ik altijd verdacht.
Kijk, nu aandelen kopen vind ik ook niet geweldig getimed, maar goed. Zakt het de komende drie maanden weer, dan is het uiteindelijk een kwestie van een tijdje wachten. In 2012 komt het allemaal wel weer goed dan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:07 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja snap dat ook niet, voorspel je dat de aex naar 50 gaat, en ga je long zitten na een 50% stijging. Beter even afwachten lijkt me dan.
Ja, het is allemaal nog onzeker voorlopig. Ik zou er ook niet op durven wedden, anders deed ik dat wel (door short of long te gaan)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen. Voorlopig blijf ik even aan de kant.
? Waarom? Omdat ze te deep zijn? Lekker vasthouden toch!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:55 schreef Dave7 het volgende:
Wat doe ik met die sprinters short 348? Meteen morgenochtend eruit flikkeren? Als we echt gedraaid zijn, zou dat zonde zijn namelijk.
De ADX indicator krult namelijk ook weer naar beneden. Wat aangeeft dat de markt zich niet in een trend bevindt. Maar ik wacht het gewoon even af, morgen zal wel het 1 en ander duidelijk worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal nog onzeker voorlopig. Ik zou er ook niet op durven wedden, anders deed ik dat wel (door short of long te gaan)
Onder de 302 ZEKER houden zou ik zeggen. Anders gewoon stop instellen om winst veilig te stellen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:55 schreef Dave7 het volgende:
Wat doe ik met die sprinters short 348? Meteen morgenochtend eruit flikkeren? Als we echt gedraaid zijn, zou dat zonde zijn namelijk.
Ik zou ze óf verkopen (LT verlies je altijd met dit soort producten, zeker short), óf ik zou ze vasthouden totdat ik er een vette winst op had (AEX 270 of lager). Maar met een paar dubbeltjes winst of verlies verkopen heeft toch geen zin.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
De ADX indicator krult namelijk ook weer naar beneden. Wat aangeeft dat de markt zich niet in een trend bevindt. Maar ik wacht het gewoon even af, morgen zal wel het 1 en ander duidelijk worden.
Te diep zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
? Waarom? Omdat ze te deep zijn? Lekker vasthouden toch!
Ze stijgen relatief weinig bij een daling (in vergelijking met sprinters @ 310 ofzo)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Te diep zijn?
Ik heb ze gekocht op 5,00 en stonden bij sluit op 5,40. Maar als we morgen weer omhoog gaan, ben ik bang dat ze onder die 5,00 zakken, en ze dan vast te blijven houden, dat durf ik niet aan.
Maar het zijn er wel aardig wat, het liefst houdt ik ze tot 10,00 natuurlijk.
Heb je 4punten marge tot b/e. Dat is nog wel wat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Te diep zijn?
Ik heb ze gekocht op 5,00 en stonden bij sluit op 5,40. Maar als we morgen weer omhoog gaan, ben ik bang dat ze onder die 5,00 zakken, en ze dan vast te blijven houden, dat durf ik niet aan.
Maar het zijn er wel aardig wat, het liefst houdt ik ze tot 10,00 natuurlijk.
Die snap ik niet........quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heb je 4punten marge tot b/e. Dat is nog wel wat.
Dan heb ik een grote glimlach!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Het is maar 2% naar onder de 300! Vergeet dat niet. Overnight staat de AEX al op 303. Dan is het nog maar één procent.
Dat betekent dat we bij één slecht berichtje of macrocijfer er al onder kunnen duiken. En dan gaan de TA'ers draaien, komen er stoplosses aktief, gaan banken zich indekken door puts te kopen.
The trend is your friend enzo. Je moet de neiging onderdrukken om kleine winstjes te pakken en grote verliezen door te laten lopen omdat je geen verlies wil nemen. Zelf heb ik de hele ralley van 200 tot 300 meegemaakt voordat het me te heet onder de voeten werd. Op 240 zelfs superlong gegaan (>100%). Als ik toen bij 220 verkocht had dan had het me allemaal niks opgeleverd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:14 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dan heb ik een grote glimlach!Maar ben bang dat het nog wel even zweten wordt!
Ik twijfel ook of de trend tot nu toe is gedaald. De TA indicatoren wijzen daar nog niet echt heel evident op. Veel fundamentele plaatjes, zoals ik ook eerder in dat onderzoek plaatste wijzen (gezien de vergelijkingen met de vorige crisisen) er toch wel wat dingen naar een mogelijk eerder herstel. Puur fundamenteel gezien, en tegelijkertijd zijn er een aantal zaken die nog nooit eerder zijn gebeurt, zoals die monetary base growth van de States, dat is nog nooit eerder vertoond. Er zijn nu gewoon een aantal problemen waar een economie nog nooit eerder mee te maken heeft gehad.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
Ik twijfel nog of de trend is gedraaid. Morgen zal wel meer duidelijk worden al zou het me niks verbazen als we morgen behoorlijk herstellen. Voorlopig blijf ik even aan de kant.
FTI op 304,5. Ik verwacht een opening rond 304hoog om daarna toch wat te herstellen, maar we zullen het wel zien!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Het is maar 2% naar onder de 300! Vergeet dat niet. Overnight staat de AEX al op 303. Dan is het nog maar één procent.
Dat betekent dat we bij één slecht berichtje of macrocijfer er al onder kunnen duiken. En dan gaan de TA'ers draaien, komen er stoplosses aktief, gaan banken zich indekken door puts te kopen.
Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Onder de 302 ZEKER houden zou ik zeggen. Anders gewoon stop instellen om winst veilig te stellen.
Kan bij Alex ook niet volgens mij.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:22 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?
Gewoon goed in de gaten houden en handmatig een verkoop ingeven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:22 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik kan geen stoploss instellen op die sprinters....... heb dat geprobeerd bij Binck. Klopt dat?
Dat is opzich wel een interessant gegeven. Ik zie vrienden om me heen, die hun verliezen te lang hebben laten oplopen, met de hoop dat het dus inderdaad weer omhoog zou gaan. Ik ben daar zelf gewoon erg op tegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
The trend is your friend enzo. Je moet de neiging onderdrukken om kleine winstjes te pakken en grote verliezen door te laten lopen omdat je geen verlies wil nemen. Zelf heb ik de hele ralley van 200 tot 300 meegemaakt voordat het me te heet onder de voeten werd.
Het is nog geen trendbreuk idd. Een paar dagen terug gingen we ook zo naar beneden (iets minder heftig) en toen herstelde de boel vrij rap weer (op dezelfde dag nog wel!) Zelfs onder de 302 of 300 is er nog geen echte trendbreuk. Toch zitten veel handelaren wel een beetje op hete kolen natuurlijk, na de enorme stijging van afgelopen half jaar. Die zijn nu best scherp om op tijd winst te nemen. En dan kan het snel gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik twijfel ook of de trend tot nu toe is gedaald. De TA indicatoren wijzen daar nog niet echt heel evident op. Veel fundamentele plaatjes, zoals ik ook eerder in dat onderzoek plaatste wijzen (gezien de vergelijkingen met de vorige crisisen) er toch wel wat dingen naar een mogelijk eerder herstel. Puur fundamenteel gezien, en tegelijkertijd zijn er een aantal zaken die nog nooit eerder zijn gebeurt, zoals die monetary base growth van de States, dat is nog nooit eerder vertoond. Er zijn nu gewoon een aantal problemen waar een economie nog nooit eerder mee te maken heeft gehad.
Maarja, er komen nu wel steeds meer berichten over dat de stijging op de beurzen te snel is gegaan ... ik ga me maar weer eens in de handelsregisters en orderboeken duiken morgen om te kijken wie er vooral kopen en verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |