ok dank!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:40 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Change in the number of job cuts announced by employers. y/y.
www.forexfactory.com
Hoezo niet? Men probeert op dit moment eerder de werkenden te helpen beter centen te verdienen, dan mensen uberhaupt aan een baan te krijgen. Al klinkt dat wel wat krom.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Unemployment Claims 551K 532K 534K
Core PCE Price Index m/m 0.1% 0.1% 0.1%
Personal Spending m/m 1.3% 1.2% 0.3%
Personal Income m/m 0.2% 0.1% 0.2%
OK, meer werklozen en meer inkomen per persoonHier klopt iets niet...
[edit]
Ook ff de herzieningen toegevoegd.
Duitsland heeft hier een ontzettend probleem mee. De werkenden verdienen meer en meer. De kosten worden dus hoger. De productiviteit is echter gedaald daar. Gevolg -> massa-ontslagen om de kosten te drukken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo niet? Men probeert op dit moment eerder de werkenden te helpen beter centen te verdienen, dan mensen uberhaupt aan een baan te krijgen. Al klinkt dat wel wat krom.
Wat nog interessanter is, zijn de forecasts voor unemployment en GDP groei. Zie hieronder het plaatje wat de forecast schetst van een aantal economen verspreidt over verscheidene instellingen en dan wordt daar een gemiddelde over genomen.
[ afbeelding ]
Met een vrij hoge GDP groei en een vrij lage CPI die je hoger zou verwachten met al dat geprint.
En als je dan kijkt naar de FED forecast
[ afbeelding ]
Uiteraard zijn dit soort forecasts meer dan natte vingerwerk, maar dat daar een real gdp van 4.20 staat voor 2011 vind ik toch echt wel Einz!!![]()
En hier krijgen we natuurlijk loonmatiging. Zie het nog wel gebeuren dat er straks een loonsverhoging van 0,0 of 0,5% aankomt in januari...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Duitsland heeft hier een ontzettend probleem mee. De werkenden verdienen meer en meer. De kosten worden dus hoger. De productiviteit is echter gedaald daar. Gevolg -> massa-ontslagen om de kosten te drukken.
Nee, onmogelijk. Het IMF zegt immers dat we de recessie voorbij zijn... Of zoiets.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:11 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Gaan we nog onder de 300 deze week?
Ik net Sprinters Short 319 gekocht... grote hefboom, veel risico...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:16 schreef Dave7 het volgende:
Ik zit met sprinters short 348 ehmm vrij veel.......klein plusje, houden?
MARKET COMMENT: AEX zakt weg na macrocijfers VSquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:18 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik net Sprinters Short 319 gekocht... grote hefboom, veel risico...
Ja had ik die ook maar gekocht, want er gebeurt geen ene fuck hier.....quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:18 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik net Sprinters Short 319 gekocht... grote hefboom, veel risico...
Huh, ik snap het plaatje niet echt. wat heb je met de oliekoersen gedaan om op die waardes uit te komen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke olie? Brent? WTI?
De euro heeft het de afgelopen maanden erg goed gedaan terwijl de olie prijs erg ging schommelen.
[ afbeelding ]
ook een beetje lastig te vergelijken die EUR.USD futures met olie omdat die oliefutures in USD worden verhandeldquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Huh, ik snap het plaatje niet echt. wat heb je met de oliekoersen gedaan om op die waardes uit te komen?
ja, dat snap ik, maar die *1,3 kan ik niet plaatsen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:50 schreef edikt het volgende:
[..]
ook een beetje lastig te vergelijken die eurokoers met olie omdat die oliefutures in USD worden verhandeld
Ja, ik ben zeker geinteresseerd!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die interesse heeft in een [url= [url=HTTP://UPLOADING.COM/FILES/7B27ABEE/BB.RAR/]research]HTTP://UPLOADING.COM/FILES/7B27ABEE/BB.RAR/]research[/url] artikel van Bloomberg[/url], over het hoe en wat van de crisis.
Waar we nu staan, de vergelijkingen met de jaren 30. Hoe de verschillende economien er over de wereld nu voor staan etc.
fixedquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:58 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja, ik ben zeker geinteresseerd!Alleen link werkt niet.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |