Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 18:30 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
dennistd | vrijdag 4 september 2009 @ 18:35 |
Bijna treinbotsing HSL Wazig verhaal... | |
Zug-Chef | vrijdag 4 september 2009 @ 18:43 |
Nou ik ga het maar weer eens proberen hier. ![]() quote: ![]() Naast het S+U Bahnhof Warschauer Strasse bevindt zich de Talgo onderhoudswerkplaats. Hier worden de nachttreinen uit München (Talgo) en Parijs (CitynightLine) overdag schoongemaakt en gereed gemaakt voor de terugreis. De rangeerlok 346 995 is eigendom van DB Autozug en rangeert al naar gelang dit nodig is op het terrein. Dinsdag 11 augustus 2009 en ![]() Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december zal het Talgo-materieel verdwijnen uit de reizigersdienst tussen München en Berlijn v.v. Donderdag 13 augustus 2009 | |
TommyGun | vrijdag 4 september 2009 @ 18:46 |
quote:Nogal ja. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 18:51 |
Zug ![]() Leuke plaatjes ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 september 2009 @ 18:54 |
Volgens mij is dat net zo'n hoax als dat verhaal over de mensen die zouden zijn meegereden met een proefrit over de HSL waar de machinist enzo verder niets vanaf wist. | |
dennistd | vrijdag 4 september 2009 @ 18:56 |
quote:nouja, de machinist van de dinsdagmiddagrit wist vooraf niet dat ie met passagiers zou gaan rijden, hij dacht gewoon de lege trein te gaan rijden. | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2009 @ 19:01 |
quote:Goeie binnenkomer ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:02 |
quote:De Telegraaf berichtte erover, er zal achteraf toch niet zo heel veel aan de hand zijn... | |
TommyGun | vrijdag 4 september 2009 @ 19:02 |
http://www.ivw.nl/actueel(...)enaanrijdgevaar.aspx | |
belangenberenkuil | vrijdag 4 september 2009 @ 19:06 |
Dokter flash dit had ik toch niet verwacht.quote:Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:06 |
We hebben in ieder geval wel een nieuwe in het midden... ![]() | |
bork | vrijdag 4 september 2009 @ 19:08 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:08 |
quote:Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:09 |
quote:Utrecht Biltstraat ![]() ![]() | |
belangenberenkuil | vrijdag 4 september 2009 @ 19:10 |
quote:Omdat ik hier moest zijn. vaste lezer van dit topic. | |
Peter | vrijdag 4 september 2009 @ 19:12 |
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:13 |
quote:Oh, dat is de koffiemaffia uit Seattle. ![]() | |
18konijn | vrijdag 4 september 2009 @ 19:14 |
Ik heb een voordeelurenabonnement afgesloten en daarbij twee dagkaarten gekregen, die t/m 30 september "alleen in de voordeeluren" te gebruiken zijn. In de begeleidende brief staat dat het om twee gratis reisdagen gaat en dat ik de dagkaarten mag gebruiken in combinatie met mijn voordeelurenabonnement. Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord? | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:16 |
quote:Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier. Straks pakt hij de auto en kun je hem nooit weer terugwinnen. Voorzichtig daarmee... | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:17 |
quote:Evangelist ![]() | |
sander89 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:17 |
quote:Ik hou ook niet van koffie maar die geur vind altijd wel even lekker bij de DE fabriek. Zug leuk dat je weer terug bent, al heb ik niks gemist van de platen ieder geval want ik keek gewoon af en toe op je website. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:18 |
quote:Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meer ![]() ![]() Waar ga je heen? | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:19 |
quote:Misschien de site www.ns.nl? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:20 |
quote:Kee ![]() Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:24 |
quote:Ik ben benieuwd of het net zo geruisloos gaat als bij de zuiderburen. We hebben niets van ze gehoord, het HSL-traject daar is dus betrouwbaar vermoed ik. Camping ging financieel stuk. | |
James1988 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:26 |
Zug met je mooie platen ![]() ![]() Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger. | |
belangenberenkuil | vrijdag 4 september 2009 @ 19:27 |
quote:Mooi dan zijn we eruit. Naar utrecht komen vanuit bingelrade? via de rondweg van eindhoven? Dat is net zo iets als op zwarte zaterdag door parijs willen. Mij veel te ver, en me nicht heeft een house warming party(van de vrouw ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:27 |
quote:Je meent het ![]() Maar goed, wanneer gaat die stinkfyra in het weekend rijden? Eerder begin ik er niet aan. | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:28 |
quote:De redactieleden van De Telegraaf vielen massaal in slaap bij de natuurkundelessen. Of hun natuurkundedocenten waren onbevoegd. Het duurt enkele kilometers voordat een trein op kruissnelheid komt of afremt. | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:29 |
quote:Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december? Meneertje ongeduld. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:30 |
quote:Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:35 |
quote:Ik probeer nog een gaatje in mijn agenda te vinden, het gaat nogal moeilijk. | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2009 @ 19:38 |
quote:Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele traject | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 19:42 |
quote:Nou, dan wil ik wel een zaterdagje Amsterdam-Antwerpen doen. Ik kan alleen op zaterdag 19 december en zondag 20 december, 21 t/m 24 december reis ik van/naar het hoge Noorden. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 19:46 |
Waar hebben we die hele KUTfyra eigenlijk ooit bij nodig?? Veel duurder dan de BNL, veel trager dan de Thalys. Wie zit er op dat ding te wachten? ![]() | |
trainfreak | vrijdag 4 september 2009 @ 19:59 |
Doe mij maar een TVP. | |
18konijn | vrijdag 4 september 2009 @ 19:59 |
quote:Richting Maastricht... Maar als ik je goed begrijp is het dus niet van belang dat mijn vrouw zelf geen voordeelurenabonnement heeft en kan zij die dagkaart ook gebruiken als ze samen met mij reist? | |
RubenK | vrijdag 4 september 2009 @ 20:02 |
quote:Je kunt tot 3 mensen met korting meenemen met je voordeelurenabo ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 20:05 |
google "Samenreiskorting" | |
18konijn | vrijdag 4 september 2009 @ 20:10 |
Ja, dan vind ik dus: "Samenreiskorting wordt gegeven op de volgende kaartsoorten: Enkele reis, Dagretour en Weekendretour" Daar staat "dagkaart" niet bij. De vraag is dus eigenlijk: mag mijn vrouw zo'n voordeelurendagkaart gebruiken zonder zelf een voordeelurenabonnement te hebben? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 20:13 |
Wat een honden ![]() Vlgs mij mag dat gewoon hoor ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 20:17 |
quote:Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 20:25 |
quote:Nou, misschien wel ja. Ik bedoel, de Benelux is nu al kut met peren, de vervoersvraag zal er niet minder op worden, het aanbod alleen wel, voor een prijs die niemand meer kan of wil opbrengen. Vergeet niet dat de Benelux gaat verdwijnen zodra de Fyra volledig in de vaart ligt. Ik denk dat veel mensen dan liever met de auto gaan ja. | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 20:27 |
Als de NS geen lessen trekt uit de Eurostar, die met de jaren goedkoper wordt, dan zit er inderdaad geen kat meer in de Fyra. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 september 2009 @ 20:38 |
quote:Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel. | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 20:38 |
quote:Wie heeft er nu gelijk dan? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 21:06 |
quote:Ik ga toch voor het IVW verhaal ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 21:20 |
quote:Daar kun je nog lang op wachten... | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 21:23 |
quote:vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa... | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2009 @ 21:27 |
quote:Lijkt me lastig, want het is beide kut met peren | |
James1988 | vrijdag 4 september 2009 @ 21:37 |
Het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat er een STS-passage is geweest die niet is gemeld. De consequenties van een STS-passage mogen dan heftig zijn (van de trein gehaald worden, onderzoeken, enz), de consequenties van zoiets proberen te verbergen lijken me al helemaal een ramp. Aan de andere kant, evenzogoed is het allemaal wel waar, en reed de machinist van die intercity misschien met een verwachtingspatroon. Zo laat op de avond zal het treinverkeer rustiger zijn en verwacht je op die plek altijd groen. Nu was het eens rood i.v.m. een testrit van die stofzuiger. En dan gebeurt er zoiets... Wat de daadwerkelijke meerwaarde van Fyra gaat worden, zal de tijd uitwijzen. Ik denk inderdaad dat de meeste mensen die nu iedere dag de trein pakken (bijvoorbeeld mensen die wonen in Antwerpen, werken in Rotterdam), dat die voortaan weer iedere dag in de files rondom Antwerpen en Rotterdam gaan staan. Juist vanwege de absurd hoge prijzen. NS Hispeed gokt erop dat mensen het de moeite waard vinden, maar voor 20 minuten reistijdwinst ga ik geen 60% meer betalen. Wanneer de echte V250's straks rondrijden, en dan op het hele HSL-traject, dan wordt het interessant om tussen Brussel en Amsterdam te rijden. Maar dan nóg niet voor zulke prijzen. Een toeslag kan ik me voorstellen. Je reist sneller, daar kan best een iets hoger prijskaartje aan hangen. Een toeslagdagkaart van ¤ 5, een -weekkaart van ¤20, een -maandkaart van ¤50, en natuurlijk de tariefeenheden erbij. Dat zijn redelijke tarieven om iemand de trein in te lokken. De Fyra-tarieven zijn dat allesbehalve, en NS (drgl 2011) en NS Hispeed zijn m.i. goed op weg om veel treinreizigers terug de auto in te pesten. | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 21:39 |
quote:Dat is net hetzelfde als tussen Saddam en Mugabe kiezen. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 21:42 |
quote: quote:Leggen jullie ook even uit waar dat wantrouwen jegens IVW op gestoeld is? | |
patatmetfriet | vrijdag 4 september 2009 @ 21:44 |
Om mezelf maar even te quoten: "Voeten op de bank is ook mét krantje niet toegestaan mevrouw!" Sinds wanneer dát?! @ NS to the B en Luister nooit naar ns-personeel. Gelukkig weet patatmetfriet het beter. Iemand met de sneltrein van 40 naar den haag hs willen sturen terwijl er om 29 een intercity gaat, falers! @ Ams Ergernissen alom de laatste dagen, ik weet niet waar de die conducteurs vandaan trekken heden ten dage, maar het is kwalitatief nul. Laatst stond ik op Almere Buiten, moest ik naar Bilthoven en werd ik door zo'n pipo ook gewoon de trein richting Weesp in gebonjourd, terwijl er vijf minuten later een stopper kwam die me naar Overvecht zou kunnen brengen. Gelukkig was ik eigenwijs, checkte ik het nog even en kon ik op Almere Centrum de goede trein nog pakken. Maar toch. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 21:46 |
![]() Wat staat er op die CTA, behalve Eindhoven? Ik meen ook Heemstede-Aerdenhout te zien staan op de bovenste regel... Dit lijkt toch meer dan sterk op station Haarlem? Of weet iemand beter? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2009 @ 21:47 |
quote:ze zijn beiden niet objectief | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 21:48 |
quote:Die pipo helemaal flippen natuurlijk. "VRAAG HET MIJ DAN NIET ![]() ![]() Jij zo whehehe ik heb hem toch gekocht whehe | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 21:49 |
quote:En dat ik dat op jouw blauwe ogen aanneem ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2009 @ 21:50 |
quote:Ik heb mijn kleur in ieder geval mee ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 september 2009 @ 21:53 |
quote:En zonder krantje had die conducteur die passagiere gespaard zeker? ![]() quote:Dikke FAIL! ![]() ![]() quote:Krijgen de conducteurs wel een jaarlijkse APK? | |
KapiteinT | vrijdag 4 september 2009 @ 22:39 |
Tijd voor een raadsel als TVP...![]() Op welk station ben ik beland tijdens de beruchte Koninginnedag? | |
Christiaan | vrijdag 4 september 2009 @ 22:41 |
Sinds wanneer is in Tilburg alles zo omgegooid qua treinen? Andere routes en zo | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 22:43 |
quote:Barneveld Noord. Verkeerde topic trouwens ![]() | |
dennistd | vrijdag 4 september 2009 @ 22:47 |
quote:Je bedoelt de stoptreinen? Sinds 14 juni dacht ik | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 22:49 |
quote:En op welk station bevond ik me op EXACT hetzelfde moment? ![]() ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 4 september 2009 @ 22:49 |
Oja, daar is tegenwoordig een speciale topic voor. Dacht ik eens wat leuks te doen als TVP. ![]() Naja laat ik er dan nog maar een verhaal van maken dat wel in dit topic hoort. Ik moest die (Koninginne)dag naar huis vanaf Twello. Maar helaas reed mijn trein naar Apeldoorn niet. Even later hoorde ik van het geen dat gebeurd was in Apeldoorn, dus ben ik daarna maar naar Barneveld Noord gebracht om Apeldoorn te ontlopen. Was wel bijzonder om te | |
Christiaan | vrijdag 4 september 2009 @ 22:51 |
quote:En de IC die niet meer naar Zwolle maar Arnhem gaat, en de een IC naar Venlo. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 22:52 |
quote:Hint: Ook iedereen in mijn trein had het over de aanslag ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 4 september 2009 @ 22:53 |
quote:Haha, inderdaad precies op dezelfde minuut genomen. Helaas ben ik niet goed in buitenlandse stations, dus ik heb geen flauw idee. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2009 @ 22:54 |
quote:Ik was onderweg met de NVBS-Koninginnedagrit door Wallonië. Hier staat de trein stil in Spontin aan de Chemin de fer du Bocq ![]() | |
dennistd | vrijdag 4 september 2009 @ 22:59 |
quote:IC Zwolle-Roosendaal via Arnhem-Den Bosch-Tilburg rijdt nog gewoon, hoewel er in de vakantie drie weken lang werkzaamheden zijn geweest waardoor ie tot Oss of Nijmegen reed. De IC Venlo-Den Haag is ook niks anders aan voor zover ik weet. | |
ReisT | vrijdag 4 september 2009 @ 23:18 |
quote:Den Haag HS (ook station waar de sneltrein via H-A stopt). Waarom die site te lui is om de juiste, actuele, foto erbij te regelen? Geen idee. Verder heb ik weinig last gehad van dat spoorboekjesloze gedoe. Nu had ik meestal toch een trein die op dezelfde tijd als anders rijdt dus tja. Vanmiddag op Amstel was de IC naar Heerlen/Maastricht afgeschaft. Volgende werd er dus een naar Eindhoven van 10 min. later met aanvankelijk +5 (werd toch maar +0 toen dat ding toch netjes vlak voor vertrektijd binnen kwam. Gebeurt wel vaker daar, vaag). Maar goed kwam dus precies net zo laat in Houten aan als wanneer er geen 'hoogfrequente' treindienst was geweest. Dus laat maar zitten, liever gewoon een betrouwbare kwartiersdienst dan. | |
knars | vrijdag 4 september 2009 @ 23:45 |
Die geschrapte IC, was dat die van 17:00? Want dat had te maken met VIRM knuffelaar bij Amsterdam Centraal. Naar mijn beleveing zijn er net zo veel treinen uitgevallen of vertraagd geweest in deze week op Amstel als in een gewone week. Ik vind het wel best, die 2 IC's extra. | |
SpeedyRich | zaterdag 5 september 2009 @ 00:44 |
quote:klopt niet want als die IC door een rood sein gereden zou zijn zou automatisch heb blok bezet gemeld worden en het sein voor de HST wegvallen aangezien op ATB-EG zitten ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2009 @ 00:49 |
quote:Nee hoor, want de IC zat op een parallelspoor, is door de flankbeveiliging helemaal niet in de rijweg van de HST gekomen, en dus is het sein voor de HST ook niet afgevallen. Sim-pel. ![]() | |
SpeedyRich | zaterdag 5 september 2009 @ 00:53 |
quote:Dan kan er nooit een HST voor de ic hebben gezeten | |
TeringHenkie | zaterdag 5 september 2009 @ 01:28 |
quote:OMG Nederlanders die in het Engels gaan bloggen..het moet geen rage gaan worden, op Twitter zie ik het ook al. Tenenkrommend slecht ![]() | |
Socios | zaterdag 5 september 2009 @ 04:25 |
quote:WB! ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 5 september 2009 @ 04:29 |
quote:Loopt dat andere topic nog na deel 4? Kon/ kan het nergens vinden. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 5 september 2009 @ 04:39 |
quote:Die zelfmoordenaars beginnen met de dag egoďstischer en idioter te worden. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 5 september 2009 @ 04:44 |
quote:Dan houd ik dit verhaal maar aan, heel simpel. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 september 2009 @ 09:34 |
quote: ![]() ![]() Welk station is dit? Deeltje V | |
Zug-Chef | zaterdag 5 september 2009 @ 09:40 |
quote: quote: quote: quote: quote:Dank allen. Ja ik heb meer :-) Iets van na de vakantie. ![]() Doordat er bij NS Hispeed / Deutsche Bahn problemen heersen met de ICE stellen, moet DB Schenker hulp bieden met vervangend materieel. Met 8 IC-rijtuigen en voorop de nieuwe DBS 189 027 heeft deze ICE 124-Ersatzzug als IC 28xx (treinnummer anyone?) zojuist Utrecht Centraal verlaten en is hier via de Viersporigheid nabij Utrecht Zuilen op weg naar Amsterdam Centraal. Links in beeld is de Domtoren van Utrecht te zien. Maandag 31 augustus 2009 | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 september 2009 @ 11:47 |
tvp | |
Dr_Flash | zaterdag 5 september 2009 @ 11:55 |
Ah, het is de Dag van het Verloren Schaap zie ik ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 september 2009 @ 12:22 |
quote:Puur tijdgebrek. Om bij het onderwerp te blijven: Ik koop tegenwoordig mijn kaartjes op voorhand, een voorraadje van 5 of meer in mijn portemonnee is heel normaal (Ticket T) | |
Zug-Chef | zaterdag 5 september 2009 @ 12:30 |
NS Jaarkaart ftw ![]() | |
greavy | zaterdag 5 september 2009 @ 13:10 |
Vandaag een oude stoomtrein gespot in Rotterdam. Alleen geen camera bij de hand gehad ![]() Volgens de website van de WHD(WereldHavenDagen) te Rotterdam was het de ' Trans Harbour Express Arrangement '. Waarmee je met de stoomtrein over het goederenspoor naar Pernis gaat. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 september 2009 @ 13:12 |
quote:Kom je niet ver mee in Parijs en omgeving.. SPOILER | |
greavy | zaterdag 5 september 2009 @ 13:29 |
Koperdieven leggen treinen weer stilquote:Bron: BNDeStem Gaat lekker zeg.. Blijf eens met je klauwen van andermans spullen af.. Ze zouden gelijk de vingers af moeten hakken bij deze mensen ![]() | |
Ireyon | zaterdag 5 september 2009 @ 13:42 |
quote:De NS kan ook de tyfus krijgen voor de manier waarop ze hiermee omgingen. De IC Vlissingen-Amsterdam reed gewoon helemaal niet meer, evenals de Beneluxtrein, terwijl je die toch makkelijk van en naar Roosendaal kan laten rijden.. Reizigers werden geadviseerd om via Breda te reizen, maar een extra trein die kant op laten gaan was wederom teveel moeite zodat men weer lekker mocht staan in die altijd te korte ICRm stam ![]() | |
greavy | zaterdag 5 september 2009 @ 14:12 |
quote:Jah, dat is ook zo.. Had de NS beter moeten regelen ![]() Maar alsnog, het begon bij die koperdieven die met hun klauwen aan andermans spullen zitten.. NS 'denkt' het goed op te lossen, tijdelijk, wat ze gewoon niet kunnen ![]() | |
James1988 | zondag 6 september 2009 @ 01:03 |
Wat vertrekt er om 1.22 vanaf spoor 5 te Breda, waar je volgens de CTA niet mag instappen? Kom daar net aan maar heb geen zin om te wachten om te kijken :p ![]() | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 01:08 |
quote:Dat wordt voor mij ook gissen. Wel vertrekt om 1:40 de laatste Intercity naar Eindhoven. | |
dennistd | zondag 6 september 2009 @ 08:28 |
In Enschede staan de CTA's standaard op 'Deze trein wordt gereinigd - Niet instappen', ipv blanco. | |
De_Hertog | zondag 6 september 2009 @ 10:37 |
Hogesnelheidstrein officieel van startquote:Meer op http://www.nu.nl/algemeen(...)cieel-van-start.html | |
Palmboom313 | zondag 6 september 2009 @ 10:49 |
quote:Nu is het wachten wanneer de lijn weer sluit omdat niemand zoveel geld wil betalen voor een paar minuten tijdwinst. | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 12:19 |
quote:NS Hispeed kan beter de tarieven (iets) verlagen. | |
Fixers | zondag 6 september 2009 @ 13:32 |
Koperdieven mogen van mij allemaal een in gebruik zijnde hoogspanningsleiding doorknippen. ![]() BTW, zijn de conducteurs aan het wennen aan controle van ov-chips? Afgelopen twee dagen twee keer gecontroleerd, waar beide keren mijn voordeelurenkaart-chip werd gescanned. Voorheen keken ze nauwelijks naar die kaart, of was het al goed als ze slechts een randje ervan zagen zitten in mijn portemonnee. OMG inbreuk op mijn privacy, de ns houdt bij waarheen ik reis met de trein. Waar is mijn alu-hoedje? | |
RubenK | zondag 6 september 2009 @ 14:18 |
quote:Naar mijn weten doen ze dit nu al een paar maanden ![]() En vooral omdat de datum op de voordeelurenkaart niet meer de einddatum van het abonnement is, maar de vervaldatum van de ov-chipkaart | |
Eix | zondag 6 september 2009 @ 14:21 |
quote:De tarieven vallen de eerste vier weken nog best mee: http://www.nshispeed.nl/nl/fyra/tarieven-op-fyra Twee euro toeslag heb ik nog wel voor een HSL ritje over. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 september 2009 @ 14:25 |
De eerste 4 weken ja. | |
Eix | zondag 6 september 2009 @ 14:41 |
quote:Ach, tijd genoeg voor mij om eens een test ritje te maken. ![]() | |
Wadloper | zondag 6 september 2009 @ 15:37 |
![]() Omdat er spoorvernieuwing is geweest tussen Wha en Kw, is Spitzke in het Noorden van het land. Hier zie je de V100-SP-006 die aan het rangeren is, de werktrein kwam aan via spoor 2, en ging via de wissel net na het bruggetje naar spoor 1 toe. EDIT: De trein werd tussen Zb en Spm neergezet, waarna de V100 er een stuk vanaf werd gezet. Waarom hij op dit spoor werd gezet, weet ik niet. Want dat spoor is twee jaar geleden namelijk al eens vervangen... | |
Jeroen_L | zondag 6 september 2009 @ 16:03 |
Zojuist stond er een gele Plan-U half in de loods van Voith Blerick. Weet iemand waarom? | |
greavy | zondag 6 september 2009 @ 16:04 |
Wat was er vanmiddag op Rotterdam Centraal te doen? Spoor 3/4 waren afgesloten, 1 trap open, waar er NS Service & Veiligheid personeel in een deftig pakje stond.. Toen ik op perron 6 stond, stond er een Fyra trein, met allemaal mensen op het perron, en er was catering, en muziek.. Iemand van de catering liet btw wel 5x achterelkaar een glas met champagne ofzo pleuren ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 september 2009 @ 16:14 |
quote:Opening van de HSL met minister Eurlings Eurlings ![]() | |
greavy | zondag 6 september 2009 @ 16:19 |
quote:Zo'n donker vermoeden had ik al.. En waren daarom ook al die agenten op de loopbrug en op het perron.. Was vandaag namelijk met de trein naar de WereldHavenDagen gegaan. | |
IntercityAPT | zondag 6 september 2009 @ 16:24 |
Als die Eurlings vanavond hiermee klaar is, dan laat hij zich meteen weer rondrijden, dromend van een filevrij Nederland ![]() | |
RubenK | zondag 6 september 2009 @ 16:39 |
lekker ![]() is die klote telesales DICHT ![]() kan ik fluiten naar mijn restitutie. dit hadden ze wel in die mail kunnen zetten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 september 2009 @ 16:45 |
quote:Whut? Gewoon aanvragen joh, boeiend ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 september 2009 @ 16:56 |
Overigens vind ik het aantal foto's van de Fyra nog enorm tegenvallen ![]() | |
Wadloper | zondag 6 september 2009 @ 17:03 |
quote:Heb nog wel een op mijn pc staan, zal hem straks wel ff uploaden ![]() Eerst de beloofde Zwolle Rangeerterrein foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 september 2009 @ 17:05 |
De verfbranche kent weer hoogtijdagen zo te zien ![]() | |
Wadloper | zondag 6 september 2009 @ 17:10 |
quote:Vandalisten ook, niet normaal hoeveel er al gesloopt is bij die stellen (wat je vanaf het pad kon zien, want je kan er niet meer komen, tenzij je echt wilt (zoals die vandalisten ![]() Fyrafoto's: ![]() ![]() | |
IntercityAPT | zondag 6 september 2009 @ 17:11 |
De V'tjes en T'tjes doen het nog prima; persoonlijk heb ik veel liever een degelijke mat'64 dan een lighttrain met voornaamlijk staanplaatsen ![]() | |
Noud_ | zondag 6 september 2009 @ 17:15 |
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken? | |
Dr_Flash | zondag 6 september 2009 @ 17:17 |
quote:Ja, kan ![]() Je krijgt wel een boete natuurlijk, maar het kan ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 september 2009 @ 17:19 |
quote:Het staat niet in de tarieven, dus ik denk het niet, of het moet alleen met toeslag zijn. | |
Palmboom313 | zondag 6 september 2009 @ 18:05 |
quote:En als je nou zo'n kaartje koop net als voor de ICE dat kan toch wel gewoon. | |
Eix | zondag 6 september 2009 @ 18:16 |
quote:Als het goed is komt die Fyra toeslag vanaf maandag ook gewoon in de kaartautomaat. Zal vanavond nog even kijken of het al kan. Via internet kon je de toeslag ook als een e-ticket kopen. | |
Ireyon | zondag 6 september 2009 @ 18:16 |
quote:Met een toeslagkaartje wel ja.. en ik maar denken dat het nu eindelijk eens duidelijk in de OP stond ![]() | |
James1988 | zondag 6 september 2009 @ 18:31 |
Wat een zonde van die Mat '64-stellen. Doet gewoon pijn om te zien hoe ermee om wordt gegaan... ![]() | |
Socios | zondag 6 september 2009 @ 18:42 |
quote:En zo is het! ![]() | |
Crientj | zondag 6 september 2009 @ 20:36 |
![]() Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg. ![]() Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn ![]() Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit. ![]() Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD | |
ghizzer | zondag 6 september 2009 @ 21:00 |
tvp | |
knars | zondag 6 september 2009 @ 21:27 |
knars junior vanavond laten bepalen waar het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan over moest gaan. Het werd Kapitein Haak die met de trein naar Brussel ging, en onderweg voor de spoorwegpolitie op de vlucht sloeg in Antwerpen. Uiteindelijk kwam hij toch goed in Brussel aan, kreeg patat van de politie en kocht een grote beker lekkere limonade. Nu wil junior dus met mij met de trein naar Brussel. Hij kent de Benelux ( = kijk pappa, daar rijdt de Brussel!), de Thalys en de ICE. Maar hoe ga ik hem de Fyra leren kennen? Ik heb dat onding tot nog toe voor hem kunnen verzwijgen. | |
Peterselieman | zondag 6 september 2009 @ 21:29 |
Gewoon zeggen dat je in stofzuigers niet kunt zitten ![]() | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 21:33 |
quote:* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft. | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 21:34 |
quote:Maak een tekeningetje, heel simpel. | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 21:35 |
quote:Laat me raden, het was weer een HLE 11.8? Met die locs is het ook altijd de vraag of je Antwerpen-Centraal fatsoenlijk kunt verlaten, die locs schijnen een te laag koppelmoment te hebben om een Prio-stam de tunnel in- en uit te duwen/trekken. | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 21:37 |
quote:Daar gaan we straks ook achter aan... | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 21:37 |
quote:Bij Leiden Centraal zie ik vaak ook meerdere Mat '64-stellen die voorzien zijn van 'alternatieve reclame'. | |
James1988 | zondag 6 september 2009 @ 21:41 |
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal. Als de 11.8 op half vermogen rijdt, kan die het ook niet aan. Dan rijdt men of door naar Antwerpen-Berchem om daar te stoppen, of wordt er kopgemaakt ergens op de sporen 1 tot 6. Hoe dan ook, tijd om die dingen met pensioen te sturen. | |
IntercityAPT | zondag 6 september 2009 @ 21:51 |
quote:Oh, als er dan al spuug naar boven komt! ![]() ![]() De Kameel. ![]() | |
Crientj | zondag 6 september 2009 @ 21:53 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | zondag 6 september 2009 @ 21:55 |
quote:Oe, gaaf!!! | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 22:00 |
quote:Dat is morgen al. De NMBS kennende zal die locs wel weer gebruiken voor cargo's en P-treinen, ze hebben nooit van loslaten gehoord. | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 22:02 |
quote:Hopelijk is het december allemaal anders. Ik ben van plan op de 19e of de 20e december Antwerpen te bezoeken. | |
Ireyon | zondag 6 september 2009 @ 22:06 |
quote:Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toe ![]() @Ofyles2, je weet dat er meerdere quotes in 1 post kunnen ![]() | |
James1988 | zondag 6 september 2009 @ 22:17 |
quote:Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik? Wel weet ik dat er een 12e Prio-stam is, en omdat dat nog niet genoeg is is er nu ook een stam met Belgische I10-rijtuigen. quote:De Benelux is al jarenlang een ondergeschoven kindje. Het is dat ze hem moeten blijven rijden, anders zou hij nu al zijn ingekort tot Rotterdam omdat vanaf morgen Fyra het stuk Amsterdam - Rotterdam rijdt. NS Hispeed en NMBS Internationaal kunnen waarschijnlijk ook niet wachten tot er voldoende Albatrosjes zijn opgeleverd zodat ze de IC-B+ / Benelux / 9200 definitief kunnen opdoeken... | |
kurk_droog | zondag 6 september 2009 @ 22:36 |
Wat ziet die Fyra er lelijk uit zeg. Hadden ze niet wat mooiers kunnen ontwerpen? | |
Ofyles2 | zondag 6 september 2009 @ 23:05 |
quote:Morgen is inderdaad optimistisch ingeschat, maar je kunt beter die Hispeed-machinist geloven. Ik reis niet zo vaak met de Beneluxtrein. quote:De NMBS moet wel een grote reserve hebben. Zelf vind ik de inzet van M6-rijtuigen op de IR Antwerpen-Noorderkempen een (te) groot bedrijfsrisico. | |
Koen66 | zondag 6 september 2009 @ 23:07 |
Ben echt ontzettend benieuwd hoeveel mensen er in de "HSL" gaan zitten. Zal de eerste tijd tijdens de "goedkope" periode nog wel meevallen, maar daarna...... Is er uberhaupt al een onderzoekje naar gedaan? Worden immers naar de meest zinnige en vooral onzinnige zaken onderzoeken gedaan..... | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 07:13 |
![]() Ik dacht dat die CTA-boekjes niet meer gemaakt worden? ![]() Wat staat daar nou? Vura, toch? ![]() Bron: twitpic van NS Hispeed Overigens: het is inderdaad de bedoeling dat de 11.8'jes naar B-Cargo gaan. Dit natuurlijk vanwege hun toelating in zowel België als Nederland. Eerst krijgen ze wel een grondige revisie - wat broodnodig is. Maar gezien de staat van B-Cargo in de laatste maanden staat dat ook op losse schroeven... Ze hebben 900 man personeel teveel, en worden langs alle kanten ingehaald door private operatoren waaronder de SNCF. Een vakbondsman heeft zelfs al toegezegd dat wanneer er geen goed plan komt, men de boeken tegen 2012 wel kan sluiten. [ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 07-09-2009 07:21:32 ] | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 08:02 |
Ik zit in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. In het rijtuig waar ik in zit, zitten nu 22 mensen, mezelf meegerekend. Dit rijtuig stond pal naast de overstaptrap te Rotterdam, dus goed in het zicht voor reizigers en instappers. Ik vraag me af hoe druk het in andere rijtuigen is... | |
Wadloper | maandag 7 september 2009 @ 08:03 |
quote:Thanks! ![]() | |
greavy | maandag 7 september 2009 @ 08:19 |
quote:De brug bedoel je met overstaptrap? Die kant is altijd rustig Die word niet vaak gebruikt ![]() Mensen nemen liever de tunnel, ik ook ![]() | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 08:33 |
Schiphol - Amsterdam... nog 7 man over in dit rijtuig. Niet echt de moeite ![]() | |
Fixers | maandag 7 september 2009 @ 08:48 |
quote: ![]() | |
Wadloper | maandag 7 september 2009 @ 08:57 |
Als ik personeelslid was bij B-Cargo, en ik had werkgarantie gekregen bij de NMBS, dan wist ik het wel ![]() | |
kikoooooo | maandag 7 september 2009 @ 09:29 |
quote:Prachtig. Hoe meer van die rommel kapot, hoe beter. | |
Christiaan | maandag 7 september 2009 @ 09:32 |
Sinds wanneer staat de sprinter Bunnik - Breukelen (Beginstation zal wel anders zijn ja...) een kwartier stil in Utrecht Centraal? Staat doodleuk op de CTA's dat hij ook pas om 09.32 vertrekt, terwijl hij volgens de site om 17 al weg zou zijn, waar ik ook vanuit ging, daar ik zo college heb in Holendrecht.. | |
Darkwing_Duck | maandag 7 september 2009 @ 10:56 |
Blijven we wakker dames?quote: | |
Dr_Flash | maandag 7 september 2009 @ 11:07 |
quote:Neuh, hebben we jou voor ![]() | |
ReisT | maandag 7 september 2009 @ 12:03 |
ḱ Heb net m'n SOV ingeleverd (uiterste datum was vandaag, daar heb ik uiteraard op gewacht). Ik kan nu dus een gratis VDU + twee dagkaarten krijgen. Heb die kruidvataktie dus niet zo heel erg nodig nu eigenlijk. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 september 2009 @ 12:06 |
quote:zinloos, verkoop start morgen pas ![]() | |
Duvel | maandag 7 september 2009 @ 12:46 |
quote:Ik neem eigenlijk altijd die brug... | |
IntercityAPT | maandag 7 september 2009 @ 14:40 |
quote:Zeg wanneer donder jij nou eens op? Jouw gebagger is duidelijk nergens op Fok! gewenst, met uitzondering op de autotopics. ![]() | |
kikoooooo | maandag 7 september 2009 @ 15:17 |
quote:Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt. Dat jij als trein-autist niet tegen die mening kan, maakt het niet per definitie gebagger. Je kent duidelijk mijn posthistory niet, want ik post nooit in auto-topics. | |
kurk_droog | maandag 7 september 2009 @ 15:18 |
quote:In KLB hebben we meer bagger nodig ![]() | |
hermanf | maandag 7 september 2009 @ 15:50 |
Ik vraag me af wat het nut van nieuwe stations als Utrecht Zuilen is. De meeste mensen willen toch van hun wijk naar de stad lijkt me. Op Utrecht Zuilen stopt alleen een sprinter. Dat duurt minimaal 37 minuten naar Adam CS (eens in het half uur) of je moet overstappen in Breukelen waardoor het 46 min duurt. Utrecht CS - Adam CS is 30 min met de IC. Ze hebben sowieso wilde plannen met dit soort stations want aan de andere kant van Utrecht CS is er ook één gepland (ongeveer ter hoogte van Ledig Erf) en het idee is dan dat mensen daar al overstappen op de nieuw aan te leggen/geplande Tram naar de Uithof. (Ze willen op die manier CS ontlasten) Als dat echter net zo gaat als bij Zuilen dan stoppen er alleen sprinters. Ik snap het nut niet helemaal. Of zouden ze van dit laatste station een soort Amstel willen maken en er ook IC's willen laten stoppen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Utrecht_Vaartsche_Rijn | |
knars | maandag 7 september 2009 @ 16:18 |
Wat Zuilen betreft, dat is vanwege dat hele Randstadspoor gebeuren. Er moeten veel sprinters in en om Utrecht gaan rijden op metro-achtige frequenties. Dan heb je er meer aan dan 1x per half uur. Voorlopig is het nog niks (en ook na de invoering van Randstadspoor zal het niet veel zijn, denk ik). Vaartsche Rijn is van alle geplande stations eentje die hoog op mijn "minst waarschijnlijk om ooit gebouwd te worden" lijstje zou staan. Het ligt zo godsgruwelijk dicht tegen Utrecht Centraal aan. Helaas besluiten de beleidsbepalers anders. Geloof niet dat hier op FOK! voorstanders van Vaartsche Rijn te vinden zijn, of vergis ik me nu heel erg? | |
KapiteinT | maandag 7 september 2009 @ 16:28 |
Als station Vaartsche Rijn zorgt voor een snellere verbinding met De Uithof ben ik voor. Maarja, dat is puur eigen belang. ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 september 2009 @ 16:30 |
mja, als je perron 18/19b van Utrecht Centraal afloopt, dan ben je al bijna in Lunetten. Om daar nog een station tussen te proppen ... | |
dennistd | maandag 7 september 2009 @ 16:42 |
De ZLSM vandaag in Apeldoorn: ![]() | |
IntercityAPT | maandag 7 september 2009 @ 16:56 |
quote: Oh ja, die auto-fundamentalist was kolonel-knalpiemel. Ik haalde jullie even door de war. Enne, onder autisme verstaan we mensen die o.a ruzies opzoeken, en daar kennelijk plezier aan beleven. Vooral als het om een specifiek onderwerp gaat. Iets wat jij nu doet ![]() | |
Mkr | maandag 7 september 2009 @ 17:02 |
Ik zag vandaag 2 stellen SGMm als stopper Zwolle - Utrecht, nog nooit eerder gezien ![]() | |
Palmboom313 | maandag 7 september 2009 @ 17:03 |
Zag vandaag wel iets heel bijzonders op station Nijmegen. 2 X ICM als interstoptrein naar Zwolle. | |
Fixers | maandag 7 september 2009 @ 17:20 |
quote:Kunnen ze beter Lunetten beter gaan benutten als overstap richting uithof. Als ze daarvandaan nu een busbaan direct naar de uithof leggen en er met die dubbelgelede bussen gaan rijden. Stationnetje Lunetten-Oost erbij voor overstappers vanuit de richting Arhnem en klaar. | |
kikoooooo | maandag 7 september 2009 @ 17:25 |
quote:Jonge sodemieter op. Dit is een discussieforum. Er worden hier wel meer treinen afgezeken volgens mij. Onder andere die nieuwe NS dienst. Ik heb een mening over die oude rotzooi, een mening die ik heb opgebouwd door 3 jaar lang dagelijks te reizen in die troep. En die mening uit ik op het forum. Ik zie die treinen liever vandaag dan morgen verdwijnen. Dat jou die mening niet aanstaat en dat ik je in je ovfetish hart raakt, zal mij aan mijn reet roesten. | |
IntercityAPT | maandag 7 september 2009 @ 17:31 |
quote:Jouw mening kan me geen donder schelen. Waar ik mij aan erger is dat jij die mening op de totaal verkeerde plaats wil uiten. Fok! is opgedeeld in secties; en als jij een klacht over NS hebt, dan kan je dat beter in KLB laten horen dan hier, in het treinentopic, vol met treinliefhebbers. | |
kikoooooo | maandag 7 september 2009 @ 17:42 |
quote:Er wordt hier louter positief gepraat over elk type trein dat er is? Haal die stront eens uit je ogen joh. | |
IntercityAPT | maandag 7 september 2009 @ 17:44 |
quote:Variaties. Ik heb ook mijn voorkeuren, echter jij hebt het over treinen in het algemeen, en ik denk niet dat de gemiddelde user hier blij mee zal zijn. | |
Peterselieman | maandag 7 september 2009 @ 17:47 |
Gelieve deze bitchfight elders plaats te laten vinden Ik ben dan wel geen mod, maar een beetje minder kan wel namelijk | |
kikoooooo | maandag 7 september 2009 @ 17:47 |
quote:Ik heb het niet over treinen in het algemeen, domme debiel. Ik reageer op de treinen die op de foto staan. Als je niet kunt lezen, moet je ook niet willen discussiëren. Lees nog eens terug zou ik zeggen. Edit: laatste post die ik er aan vuil maak. | |
Ireyon | maandag 7 september 2009 @ 17:50 |
quote:Ik haalde er anders uit dat-ie blij is dat Mat '64 eruit gaat en daar kan ik het alleen maar eens mee zijn.. Hoe dan ook, de gemiddelde user hier is ook niet blij met dat kinderachtig heen-en-weer geneuzel ![]() Verder; hoe zit het met het kopen van toeslagkaartjes voor Fyra? Zijn die ondertussen al uit de automaat te halen of kan het voorlopig alleen door te boeken? | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 18:05 |
Lekker begin voor Fyra... +15 bij vertrek uit Amsterdam zojuist. Was 17.45, werd 18.00. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 18:09 |
quote:Het eerste wat ik op Amsterdam Sloterdijk op de mededelingenbord zag was dat er door logistieke problemen minder treinen reden tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel. ![]() | |
Palmboom313 | maandag 7 september 2009 @ 18:17 |
quote: ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 18:18 |
Inmiddels staat we al 10 minuten stil bij Amsterdam Lelylaan met een defecte loc. Gaat lekker, die Fyra ![]() | |
Palmboom313 | maandag 7 september 2009 @ 18:20 |
En in de Metro stond nog wel dat volgens Eurlings de HSL de auto ging verslaan ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 september 2009 @ 18:20 |
Ik denk dat de stoptrein naar Rotterdam sneller is ![]() | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 18:20 |
quote:Dat verklaart waarom ik onderweg een omgeleide IC zag. Op de Oude Lijn verdacht veel doorkomsten door een IRM, eentje als Sneltrein Hoorn-Den Haag, eentje als IC Amsterdam-Zandvoort. | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 18:21 |
quote:Volgens mij heeft Camiel dezelfde aantrekkingskracht als een zwarte kat op vrijdag de 13e. ![]() | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 18:36 |
Inmiddels rijdt de trein... met 32 minuten vertraging. Vanaf 30 minuten vertraging krijg je bij Fyra 100% van je geld terug... ik moet echt eens een paar GtbV-formulieren halen. | |
Duvel | maandag 7 september 2009 @ 18:45 |
Faal-ra dus... | |
Ireyon | maandag 7 september 2009 @ 18:46 |
Volgens de NSHispeed website kan ik met m'n Studenten OV voor ¤3,00 van Rotterdam naar Schiphol, kan dit serieus kloppen of mankeert die website iets (dat is eerder regel dan uitzondering nl. ) ? ![]() | |
zwahiel | maandag 7 september 2009 @ 18:46 |
Het is nog gewoon de benelux hoor, met een nieuwe naam, die regeling gaat pas in met de komst van de nieuwe rijtuigen ![]() En dat er weinig mensen in zitten is op zich wel opmerkelijk omdat de Benelux een van hoogste reizigerspercentages heeft van het gehele Nederlandse net... | |
Ireyon | maandag 7 september 2009 @ 18:48 |
quote:Er zit dan ook een verschil tussen de broodnodige Beneluxtrein met z'n stops op Den Haag HS, Dordrecht en Roosendaal of het totaal overbodige, achterlijke, kansloze Frya. | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 18:59 |
quote:De Beneluxtrein rijdt nog zijn oude vertrouwde route. Met een studenten-OV mag je gewoon met de Benelux meereizen als je dat wilt: die telt als een gewone intercity. Voor de Fyra (herkenbaar aan de grote Fyra-letters overal, en een hoop kaartjes in de trein over "Safety on board") moet je een toeslag betalen. Dat men de Benelux wil opheffen is gewoon een volslagen achterlijk besluit. Het is één van de oudste verbindingen die NS heeft, en die gewoon altijd bomvol zit. Het is puur goud wat ze daar hebben maar ze schieten 'm af voor een sprankelende maar volstrekt kansloze hogesnelheidstrein. Als je op de introductiedag tijdens de spits niet eens een kwart bezetting krijgt, doe je in mijn ogen iets fout. Nederlanders blijven Nederlanders en hebben helemaal geen zin om een toeslag te betalen. We stappen liever in de klassieke IC of in de auto. Daar verander je weinig aan, zelfs niet met 30 minuten tijdwinst ![]() Eurlings met z'n "de HSL gaat de auto verslaan" ![]() Overigens: in Fyra gaat het licht steeds aan en uit. Dat is heel erg irritant. | |
Wadloper | maandag 7 september 2009 @ 19:06 |
quote:Dat zou ik ook niet betalen, als ik al genoeg heb betaald aan die zinloze spoorlijn en hogesnelheidstrein via de belasting... Snap niet dat ze die toeslag ook nog durven te vragen ook ![]() ![]() | |
kikoooooo | maandag 7 september 2009 @ 19:07 |
quote:Anders open je even een topic in Klaagbaak. Louter positief praten hier, heb ik zojuist geleerd. | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 19:10 |
quote:Daar heb je wel een punt. | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 19:11 |
quote:De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten. | |
Peterselieman | maandag 7 september 2009 @ 19:13 |
quote:Louter positief praten ![]() Dat valt genoeg mee hier. Je mag best iets een rammelbak vinden, maar elkaar uitschelden om je mening te verkondigen is gewoon niet nodig | |
Peter | maandag 7 september 2009 @ 19:14 |
Wanneer stopt de benelux? is dat definitief en zo ja, wat moet een andere vervoerder doen om die verbinding te mogen rijden? ![]() | |
IntercityAPT | maandag 7 september 2009 @ 19:14 |
quote:Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos? | |
Peterselieman | maandag 7 september 2009 @ 19:14 |
quote:Ik zie m op het binnenhof al op een krukje staan achter een tafel en met zo'n hamer in de hand. "Stofzuiger te koop. Nauwelijks gebruikt. Reinigt met extreem hoge snelheid." | |
James1988 | maandag 7 september 2009 @ 19:16 |
quote:Als alles goed gaat, per dienstregeling 2011. Dat betekent dus effectief rond 13 december 2010. Een andere vervoerder kan er dan op inspringen, omdat Europa de markt opengooit per 1/1/2010. Een private operator mag dan internationale passagierstreinen laten rijden, en mag ook binnenlandse reizigers meenemen (cabotagerecht). Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen. Gisteren was Eurlings bij de officiële opening van de HSL, vandaag was hij bij de A10 rondom Amsterdam om daar een schop in de grond te steken. Hoezo heb je het dan druk? o.O Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 07-09-2009 19:23:11 ] | |
Socios | maandag 7 september 2009 @ 19:23 |
quote:Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS. | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 19:26 |
quote:Die moet ook op het eerste het beste vliegtuig naar Siberië gezet worden. | |
IntercityAPT | maandag 7 september 2009 @ 19:26 |
quote:Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld ![]() | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 19:31 |
quote:En elke maand mogen we naar de stembussen. | |
Ireyon | maandag 7 september 2009 @ 19:37 |
quote:Dat heb ik er dan nog wel voor over, woensdag maar even een ritje maken dan ![]() quote:'k Weet niet hoe serieus jouw plannen hiervoor zijn, maar wat het laten rijden van die Railjet betreft krijg je 100% steun van mijn kant uit ![]() | |
SpeedyRich | maandag 7 september 2009 @ 19:42 |
ik wil ook wel meewerken | |
Duvel | maandag 7 september 2009 @ 20:07 |
Ah, de zoete dromen... | |
Palmboom313 | maandag 7 september 2009 @ 20:28 |
Als ik Minister was had ik die hele HSL nooit gebouwd en eerst gezorgd dat overal minimaal dubbel spoor met waslijn lag. En het overgebleven geld had ik in projecten gestoken die echt nodig zijn. Naja dromen mag ![]() | |
Duvel | maandag 7 september 2009 @ 20:31 |
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen. ![]() | |
Palmboom313 | maandag 7 september 2009 @ 20:33 |
quote:Kabinet dan ![]() | |
Duvel | maandag 7 september 2009 @ 20:34 |
Ook niet. | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 20:38 |
Ambtenaren wel denk ik. | |
Palmboom313 | maandag 7 september 2009 @ 20:40 |
quote:Staten-Generaal ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 7 september 2009 @ 20:42 |
quote:Pleeg gewoon een telefooncoup... | |
IntercityAPT | maandag 7 september 2009 @ 20:50 |
Het 2-ministers concept kan ook voor Defensie natuurlijk. Één voor de hoofdzaken en één speciaal voor de JSF ![]() | |
Zug-Chef | maandag 7 september 2009 @ 21:50 |
Polen![]() Een van de hoofddoelen van de vakantie was de grensovergang bij Forst(Lausitz), ten oosten van Cottbus. Hier is elke werkdag vlak achter elkaar zowel de Eurocity naar Krakow als de goederentrein naar Polen te fotograferen. In een piep klein zongaatje is PKP SU46-037 zojuist uit Forst(Lausitz) vertrokken richting Poolse grens. Dit traject wordt nog handmatig met armseinen bediend, wat het totaalplaatje extra waarde geeft. Dinsdag 18 augustus 2009 ![]() De wind komt uit het westen waardoor de wolken met de zon meelopen. Zo is er met heel veel billenknijpwerk nog een zonplaatje uit te persen van de Eurocity 341 van Hamburg naar Krakow Glowny. Aan de haak twee Poolse en twee Duitse Intercity rijtuigen. Dinsdag 18 augustus 2009 ![]() De nachttrein uit Berlijn naar Rusland, welke al om 15:00 uit Berlijn vertrekt, heeft een lokwissel van DB 145 naar PKP SU45 in het grensstation van Frankfurt/Oder. De PKP SU45-164 voert het rangeersein als de kop van de trein genaderd wordt. Rechts daarvan het Stellwerk van Frankfurt. Dinsdag 18 augustus 2009 ![]() Geen illegale plek, maar gefotografeerd door de achterruit van de stoptrein tussen Angermünde en Szczecin. De Poolse goederenvervoer Lotus heeft met de 181 077 een keteltrein uit Duitsland zojuist overgenomen van DB/Railion en staat op het emplacement van Szczecin Gumience te wachten tot er verder Polen in gereden mag worden. Donderdag 20 augustus 2009 ![]() Op het station van Szczecin Glowny is overdag niet bijster veel leuks te zien. Op de vertrekstaat stond nog 1 leuke trein op het programma, een InterRegio naar Wroclaw Glowny. Helaas werd deze trein vandaag gereden door aftands oud stoptreinmaterieel, in de vorm van de EN57-928. Donderdag 20 augustus 2009 ![]() Drie maal per dag komt de PKP met een stoptrein uit Polen aan in Frankfurt/Oder. Tot Rzepin wordt de trein, bestaande uit 3 2e klas rijtuigen, gereden door een elektrische lok. Tussen Rzepin en Frankfurt/Oder komt de dienstdoende dieselloc van de PKP eraan te pas. PKP SU45-064 komt met RB5884 uit Zbaszynek aan op het station van Frankfurt/Oder en zal ruim een half uur later weer naar Polen vertrekken. Donderdag 20 augustus 2009 | |
Duvel | maandag 7 september 2009 @ 22:14 |
Ik vind het toffe foto's, maar wat een lelijke treinen! | |
Dr_Flash | maandag 7 september 2009 @ 22:15 |
Ah ja, Zbaszynek ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Palmboom313 | maandag 7 september 2009 @ 22:24 |
![]() Zit die gast nou in zijn nakie ![]() | |
Peter | maandag 7 september 2009 @ 22:27 |
Echte treinfapper ![]() | |
De_Hertog | maandag 7 september 2009 @ 22:38 |
Die Poolse loks zien er altijd zo 'kinderachtig' uit vind ik, met die enorme lampen.. | |
Peterselieman | maandag 7 september 2009 @ 22:43 |
De PKP SU45 lijkt wel een ontwerp van Ben Pon. Vind m wel van de Volkswagen Transporter Type 1 hebben http://upload.wikimedia.o(...)/Vw_bus_t1_v_sst.jpg | |
greavy | maandag 7 september 2009 @ 23:07 |
quote:Klopt.. In de gratis testrit ook al een keer ![]() Net voor de tunnel.. Einde van de tunnel waren lichten nog uit.. Je zag geen steek ![]() Ik ga btw niet een godsvermogen extra betalen om in die trein te mogen nemen.. Reis ik liever 15 minuten langer, ben ik goedkoper uit. En al helemaal niet voor de DoDo / Albatros / Stofzuiger of ik moet de kaartjes goedkoop kunnen krijgen ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 september 2009 @ 23:43 |
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:quote:Bron: http://www.gelderlander.n(...)euwe-stationshal.ece | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 september 2009 @ 00:29 |
quote:Weet je wel waarin je heb gereden? ![]() Ik zou er een moord voor doen ![]() | |
Socios | dinsdag 8 september 2009 @ 04:41 |
Hebben ook tijdje regelmatig Koplopers op dat traject gereden. Als ik dan langs Zwolle kwam met de Intercity en ik zag een ICM gereed staan naar Emmen stapte uit daarvoor, hehe. ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 06:54 |
quote:Ja heerlijk man. Dagelijks die tering herrie, kut banken en bloedheet in de zomer. En gewoon het volle pond betalen om als vee vervoerd te worden. | |
Palmboom313 | dinsdag 8 september 2009 @ 07:27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wel hopen dat het in de tussentijd niet weer duurder is geworden ![]() | |
James1988 | dinsdag 8 september 2009 @ 07:54 |
Zojuist gespot: Benelux, getrokken door B-Cargo's 2803. | |
Peterselieman | dinsdag 8 september 2009 @ 09:21 |
quote:Kijk eens een paar berichten boven je ![]() | |
RubenK | dinsdag 8 september 2009 @ 09:57 |
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen om geen bestemmingsaanwijzing in VIRM4 te doen? | |
Duvel | dinsdag 8 september 2009 @ 10:47 |
Omdat er een trein-info systeem in zou komen met TFT-schermen (zie ook de gaten in de wanden in de verbouwde koplopers). Dit systeem zou parallel lopen met het gestopte internet-in-de-trein project. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2009 @ 11:37 |
TVP (beter laat dan nooit ![]() | |
RubenK | dinsdag 8 september 2009 @ 11:41 |
quote:Zal daar ooit nog wat van komen? ![]() | |
bork | dinsdag 8 september 2009 @ 13:58 |
lekker is dat, hoor ik gisterenavond om 23.30 een stoomfluit (van een stoomtrein) zegt mijn vriendin doodleuk, nee dat is op tv. Breng ik bork-jr naar school, doe wat boodschappen hoor ik weer dat ding. Affijn om 12.45 bovenin de Dom weer een fluit! Kom ik eindelijk thuis om Somda te checken, hoor ik hem weer! alleen nu is ie vertrokken ![]() | |
greavy | dinsdag 8 september 2009 @ 16:49 |
quote:En wat moeten de blinde mensen dan? Of de slecht ziende mensen? Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen.. En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen! [ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 08-09-2009 18:52:24 ] | |
knars | dinsdag 8 september 2009 @ 17:02 |
quote:Hoorde hem gisteravond ook thv Gouda. vrouwlief zag hem wel, ik was te laat. Vanochtend voicemail afgeluisterd, junior stuiterde enthousiast door de telefoon dat hij een stoomtrein had gezien. Wederom bij Gouda. Schenen nog aardig wat passagiers in te zitten. Welke stoomtrein is dat geweest, wat voor rit? | |
Duvel | dinsdag 8 september 2009 @ 17:08 |
Geen idee, maar heb 'm nog wel door Utrecht zien komen. Achterop een bruine 2200. | |
dennistd | dinsdag 8 september 2009 @ 17:22 |
quote:Over welk station gaat dit? | |
bork | dinsdag 8 september 2009 @ 17:49 |
quote:Duits uitje: stomende Duitsers | |
greavy | dinsdag 8 september 2009 @ 18:53 |
quote:Boxtel. Heb me post eventjes aangepast, met de titel erbij. Meer informatie kon je in de krant zelf vinden ![]() Staat tevens ook op Somda bij het Nieuws. | |
Zug-Chef | dinsdag 8 september 2009 @ 19:23 |
quote: ![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 september 2009 @ 19:48 |
Daar kan het ook gewoon nog, mentaliteit is daar echt compleet anders dan hier | |
Lemjur | dinsdag 8 september 2009 @ 19:52 |
quote:Had ze ook al in Hoorn zien staan. Ging waarschijnlijk niet helemaal goed, want hij stond bijna op de overweg, Zag er wel tof uit, tussen de oude treinstellen van SHM ![]() (en overal platende Duitsers ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 september 2009 @ 20:10 |
quote:België is dan geen echt westers land natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 september 2009 @ 20:11 |
Tevens harvest time ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 september 2009 @ 20:32 |
Gruwelijk weer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 september 2009 @ 20:44 |
There's two ![]() ![]() | |
knars | dinsdag 8 september 2009 @ 22:23 |
Mooi dat dat duitse feestje spreekt over de Zuid-Limburgse Stommtrein Maatschappij :-) De Fyra reed stilletjes ons huisje voorbij (met nog geen 50 km/u). Wat deed dat onding in Gouda? Volgens Junior is het de "nieuwe Thalys", volgens vrouwlief "een lelijke trein met een lelijke neus". Soms krijg ik het idee dat ik ze best goed heb opgevoed. | |
bork | dinsdag 8 september 2009 @ 22:58 |
quote: ![]() btw dit is de nieuwste hitserie van Bram (bork-jr), ontdekt op vakantie in Duitsland, is een BBC-serie die nu wordt herhaald op bbc2 doordeweeks 10.10-10.25 is Chuggington. http://www.bbc.co.uk/cbeebies/chuggington/ De tijden kloppen dus niet. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door bork op 08-09-2009 23:07:33 ] | |
James1988 | dinsdag 8 september 2009 @ 23:28 |
Het is mij opgevallen dat als Fyra-personeel voorbijloopt, dat het dan naar een tapijtzaak ruikt. En als de trein een tijdje 160 heeft gereden, begint het binnen toch wel enigszins te stinken naar brandend rubber of heet staal ofzo, ik kan de geur niet goed thuisbrengen. Hoe dan ook, lijkt me niet de bedoeling. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 september 2009 @ 23:49 |
Ohja, station Ekeren heeft nog een oud bordje op het pand En Sint-Mariaburg heeft ook nog een bordje zonder Sint staan, 2 verschillende dus | |
Socios | woensdag 9 september 2009 @ 03:43 |
Gisteren nog wel, maar geen idee of dat vroeger zo was. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 september 2009 @ 07:49 |
quote:Deze? ![]() quote:3 zelfs ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 9 september 2009 @ 08:10 |
![]() Ja jongens, daar doen we het nou voor... een mueslireep ![]() | |
Ireyon | woensdag 9 september 2009 @ 08:21 |
quote:Is dat niet de geur van de remmen? Die brandende geur die jij beschrijft heb ik ook tijdens het testen geroken, maar pas nadat we al flink afgeremd waren ![]() | |
thatsme | woensdag 9 september 2009 @ 09:18 |
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker | |
Keiichi | woensdag 9 september 2009 @ 09:28 |
Ik kijk net uit het raam en zie vanaf het spoor een hele sliert met rook stijgen ![]() Dacht heel even dat er een trein in de fik stond, maar scheen de bedoeling te zijn van een stoomtrein oid ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 september 2009 @ 10:02 |
quote:Klinkt wel alsof er Carbon onderdelen op zitten. | |
Duvel | woensdag 9 september 2009 @ 10:40 |
Remblokken zijn van een of ander sintermateriaal gemaakt. Die kunnen goed stinken. Ik heb die stoomtrein gefotografeerd op Rtd, beeld komt later. | |
bork | woensdag 9 september 2009 @ 10:48 |
quote: ![]() twee locs? | |
Duvel | woensdag 9 september 2009 @ 11:56 |
Ja, de 01 1075 en de 01 1066 geloof ik. | |
Duvel | woensdag 9 september 2009 @ 13:37 |
![]() en [ Bericht 63% gewijzigd door Duvel op 09-09-2009 13:52:26 ] | |
Duvel | woensdag 9 september 2009 @ 13:40 |
BTW, van gisteren:![]() | |
bork | woensdag 9 september 2009 @ 15:54 |
Toch wel indrukwekkend allemaal, las wel dat er eentje is stuk gegaan vandaag. thx Duvel! | |
Crientj | woensdag 9 september 2009 @ 16:28 |
Die smiley dr ook bij xD. | |
#ANONIEM | woensdag 9 september 2009 @ 16:34 |
haha, hij is wel geniaal ![]() | |
RubenK | woensdag 9 september 2009 @ 17:31 |
quote:Wanneer was jij op alkmaar noord ![]() | |
Crientj | woensdag 9 september 2009 @ 17:32 |
quote:Uh, nog nooit geweest ![]() Ik zag hem toevallig via een andere site ![]() | |
James1988 | woensdag 9 september 2009 @ 18:25 |
Ik zit weer in de Fyra, richting Rotterdam. Zojuist kaartcontrole gehad, dus ik laat braaf mijn maandnet + toeslagmaandkaart zien, kijkt die conducteur eerst een beetje verbaasd, en vraagt vervolgens aan mij of volgende maand de prijzen van die maandkaart ook zo absurd omhooggaan ![]() Hij zei ook dat het rijdend personeel van NS Hispeed er met die tarieven een hard hoofd in heeft dat het ooit wat gaat worden... | |
Dr_Flash | woensdag 9 september 2009 @ 18:32 |
maar vooralsnog rijdt er toch gewoon traxx met prio @160? | |
James1988 | woensdag 9 september 2009 @ 19:06 |
Ja, klopt. Maar ook in die Traxx + Prio die 160 km/h doet gaan ze vanaf volgende maand de volle mep vragen. Waardoor een last-minute enkeltje Amsterdam - Rotterdam maarliefst ¤20 gaat kosten ![]() Het zou wel ironisch zijn als Fyra zo slecht presteert dat NS Hispeed omvalt nog voor ze met een V250 hebben gereden... evenzogoed zou het me totaal niet verbazen eigenlijk. Als zelfs het rijdend personeel geen vertrouwen in hun eigen strategie heeft? ![]() | |
Ireyon | woensdag 9 september 2009 @ 19:10 |
'k Heb vanmiddag met Fyra een retourtje R'dam - Schiphol gedaan (resp. 12:00 en 14:02 uur vertrek). 'k Had eigenlijk in Rotterdam al een foto moeten maken van Spoor 11 en Spoor 9, want dat contrast was echt prachtig. Beide een intercity naar Amsterdam, Fyra op het lege spoor 11 terwijl spoor 9 echt stampvol stond. Beide ritten in de middelste bak gezeten en ik hoef geen statistiekwonder te zijn om te durven zeggen dat de trein amper 10% gevuld was. Epic Fail ![]() Al was onze vrouwelijke trainmanager wel een schatje. Ohja, ook leuk aan de NS Infobalie in Eindhoven. o "Kan ik ook bij u terecht met een vraag over Fyra?" - "Over watte?" o "Fyra.. de hogesnelheidslijn, jeweetz?" - "Oh dat.. Neuh, daar weet niemand hier iets vanaf." o " ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 9 september 2009 @ 19:11 |
Ik rij langs de HSL/A16, en zag net een V250 staan. Wel achter een geluidswal, dus kon 'm niet goed zien... maar mooi is anders. Maar dat wisten we al geloof ik ![]() | |
Duvel | woensdag 9 september 2009 @ 19:13 |
Dus alleen september nog betaalbaar? Ff overleg in Asd en Rtd plannen dan! | |
James1988 | woensdag 9 september 2009 @ 19:14 |
Alleen de eerste maand is het betaalbaar ja, daarna mag je doodleuk de volle mep gaan betalen. En dan pak ik 'm ook niet meer ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 9 september 2009 @ 19:15 |
quote:Vertraging in het weekeinde. ![]() Overigens heb ik een vreemde ontdekking gedaan: doordeweeks duurt Sloterdijk-Delft korter met twee keer overstappen. | |
Ofyles2 | woensdag 9 september 2009 @ 19:16 |
quote:Incompetente pipo's ook alweer. ![]() | |
Wadloper | woensdag 9 september 2009 @ 19:45 |
quote:ICM heeft naar mijn weten schijfremmen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 september 2009 @ 19:51 |
Edit Never mind ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-09-2009 19:58:30 ] | |
Gutz | woensdag 9 september 2009 @ 20:15 |
Vanmiddag vertrok er een extra intercity naar Roosendaal vanuit Rotterdam 4 minuten later dan de Internationale... Dus Internationale om 13:55 en Intercity om 13:59 vanaf spoor 7, Iemand een idee waarom? Willen ze kijken of deze de internationale kan vervangen en dan zeggen dat er niet genoeg mensen inzitten om een trein minder te laten rijden. Terwijl er een trein 4 minuten eerder voor kwam rijden... | |
Ireyon | woensdag 9 september 2009 @ 20:49 |
quote:De NS heeft eindelijk begrepen dat mensen niet graag als vee tegen elkaar aan gedrukt in de Beneluxtrein vervoerd willen worden? ![]() | |
James1988 | woensdag 9 september 2009 @ 21:29 |
Dat NS van de Benelux af wil is allang bekend, daarom krijg je nu ook dit soort geintjes zoals een extra stam die uit wat overtollige bakken ICRm is samengesteld, en dat er nu zelfs een stam met I10-rijtuigen van de NMBS rijdt. Dat de 11.8'jes er zo goed als allemaal uit zijn is wel mooi natuurlijk... herriemakende onbetrouwbare meuk. Dat er vervolgens nog flink wat stellen ICL staan bij Amsterdam, waarmee je volgens mij in principe ook de HSL mee op zou kunnen, daar hoor je dan weer niks over. Het nut van een extra IC naar Roosendaal 4 minuten na de Benelux ontgaat mij dan weer wel... | |
Duvel | woensdag 9 september 2009 @ 21:34 |
quote:Ik vandaag ook zo'n brak filmpje gemaakt van een vertrekkende 11.8 met I10. ![]() quote:Hebben die ICL's bioreactoren of zo? | |
ReisT | woensdag 9 september 2009 @ 22:20 |
Alsof dat er toe doet. De HSL loopt toch niet door Duitsland? Anders is er nog een oplossing in NS-stijl: gewoon alle toiletten afsluiten. Je bent immers zo snel van Schiphol in Rotterdam dat je ook wel even zonder kan. ICL in de Benelux zou ook nog kunnen. Dat ICL een stukkie minder gestroomlijnd is dan ICR lijkt me een groter probleem. ICR op de HSL schijnt al buitensporig veel herrie te maken, kan je nagaan als het ICL zou zijn. | |
dennistd | woensdag 9 september 2009 @ 22:24 |
Die herrie komt meer van de draaistellen heb ik het idee. En stront op beton is niet zo snel weg als op ballast, dat zakt nog wel een keer weg met wat regen. | |
ReisT | woensdag 9 september 2009 @ 22:24 |
Ook zoiets: welke idioot heeft bedacht om uitgerekend in het tweede weekend van september tussen Utrecht en Geldermalsen aan het spoor te gaan werken? Normaal gesproken zou er zaterdag met 8 bakken DDAR gependeld worden tussen Utrecht en Tiel, voor de massa bezoekers van het fruitcorso en Appelpop, maar nu moeten we dus met ze allen met de bus... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 september 2009 @ 22:25 |
![]() | |
KapiteinT | woensdag 9 september 2009 @ 22:31 |
quote:Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden... Het valt me trouwens wel op dat ze heel erg ver gaan in het comfortabel maken van het reizen met de Fyra. Op Rotterdam hebben ze speciaal een roltrap aangelegd op de loopbrug bij het perron van de Fyra, en op Schiphol zijn de bankjes op het Fyraperron bekleed met een rood plastic... ding... ![]() | |
Crientj | woensdag 9 september 2009 @ 22:34 |
quote:Whahahaha xD | |
Duvel | woensdag 9 september 2009 @ 22:50 |
quote:Die roltrappen zitten inderdaad precies op de perrons waar in de toekomst de hogesnelheidstreinen komen. Goed hč, integraal ontwerpen. ![]() | |
MetalMike | woensdag 9 september 2009 @ 22:55 |
quote:In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet. Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant. | |
Dr_Flash | woensdag 9 september 2009 @ 23:05 |
quote:Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaart ![]() | |
bork | woensdag 9 september 2009 @ 23:11 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 september 2009 @ 23:16 |
quote:En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig.... ![]() | |
sander89 | donderdag 10 september 2009 @ 00:06 |
Trein+Ferrari's ![]() Bron: www.nicospilt.com | |
Socios | donderdag 10 september 2009 @ 02:35 |
Zat vandaag in de 30177 (Leeuwarden - Harlingen, vertrek 23.23u). Bij het wegrijden vanaf Leeuwarden werd aan alle passagiers gevraagd waar men naartoe wilde. Als gevolg daarvan Deinum en Dronrijp (wel wat vaart geminderd voor overweg) lekker voorbij gereden. ![]() Dat was even ouderwets Deinum skippen, hoor. ![]() | |
Wadloper | donderdag 10 september 2009 @ 06:34 |
Haha, tof ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 10 september 2009 @ 06:35 |
En vol ![]() | |
Wadloper | donderdag 10 september 2009 @ 06:35 |
Nu dan? ![]() EDIT: JA! ![]() ![]() |