abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71387370
Zoals de titel al zegt. Mogen ze de stroom afsluiten als je een baby hebt. Ik heb wel gelezen dat ze in de winter de stroom niet mogen afsluiten maar mag het wel als je een baby hebt. Wij hebben ontzettende last van de crisis en hebben daardoor de stroom een tijdje niet kunnen betalen. Nu willen we een betalingsregeling treffen maar dat willen ze niet!
Ik heb ze meerdere malen gebelt ( nuon zelf, incasseerder, nuon weer zelf) en nu wacht ik op een brief van intrum justitia. Daar hebben ze het afgelopen week naar doorgestuurd. Ik weet niet of ik daar een betalingsregeling mee kan treffen. Maar nu ben ik dus bang dat als ze niks met me willen regelen dat ze me gaan afsluiten maar ik heb dus een baby en zij kan niet zonder stroom.( flesje, badje)
Wat is nu het beste wat ik kan doen. En mogen ze me afsluiten?
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

PS ik hoef geen reacties over hoe slecht ik ben dat ik mijn rekening niet betaal terwijl ik een baby heb. Ik had op dat moment het geld niet en nu wil ik het betalen d.m.v. een betalingsregeling en nu willen hun niet.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
pi_71387387
Als je niet zonder stroom kan moet je de rekeningen betalen.
pi_71387407
imho gewoon afsluiten.

Had je maar na moeten denken over of je de lasten kon dragen vóór je een baby op de wereld schopte.

Of uiteraard actie ondernomen toen je begon te merken dat je het niet meer kon volhouden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:13:17 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387429
Je kan je energierekening niet betalen maar wel je internet?

Trouwens, voordat er stroom was bestonden er ook al baby's hoor.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juli 2009 @ 10:13:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71387438
Geen geld wel baby.
Kon het niet laten, sue me.

Hoeveel loop je achter dan dat ze je willen gaan afsluiten?
Normaal doen ze dat wanneer je min een half jaar ofzo achter loopt en ze meerdere keren op een regeling hebben gewezen.
Dus iets klopt er niet aan je verhaal of hou je achter.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71387443
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
dat dus, het is zo dat als je niet in de schuldsanering oid wilt en weigert ze de stroom en gas mogen afsluiten (water niet).

volgens mij is dat bij jou niet echt van toepassing, mischien handig om even lang juridisch loket te gaan en even hulp vragen bij het bemiddelen.

Sterkte
No Guts, No Glory
pi_71387450
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef alicia1308 het volgende:
maar ik heb dus een baby en zij kan niet zonder stroom.( flesje, badje)
Je water wordt toch niet afgesloten?

Maar goed, een baby is een non-argument natuurlijk.
Waarom willen geen betalingsregeling treffen? Hoeveel loop je achter?
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:14:35 #8
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71387455
Tuurlijk mogen ze je afsluiten , zou wat moois worden als ze voor iedere baby uitzonderingen gaan maken
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:14:57 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71387463
Het is niet hun probleem dat jij een baby hebt. Het is hun (en nu jouw) probleem dat jij de rekening niet betaald. Maar als jij een incassobureau op je dak krijgt dan heb je al meerdere herinneringen ontvangen, en w.s. ook een brief dat een incassobureau wordt ingeschakeld, en daar gaat wel een periode overheen.

Ik weet niet hoe hoog de rekening is, maar als we praten over een bedrag van 100 euro is dat van 1 maand, en die aanmaningen, daar gaat meer tijd overheen dan 1 maand, dus als je 't de maand daarna ook niet hebt betaald blijf je dit probleem houden.

Als het hoger is heb je al meerdere malen niet betaald en dan vraag ik me af waarom je nu dan ineens een betalingsregeling wil treffen als je het geld toch hebt. Betaal het dan in 1x, want dan ben je er ook vanaf, niks betalingsregeling.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71387468
Als je gas hebt kun je water koken. Plus, had je niet gewoon iets anders niet kunnen betalen/verkopen om je stroomrekening te betalen? Je moet het wel ERG bont maken willen ze je stroom afsluiten, dat doen ze niet na één of twee maandjes. En dat ze geen regeling met je willen zegt ook al een hoop over je.

Eigen schuld, en ik heb medelijden met je kind.
pi_71387471
Rook je?
Drink je?
Heb je huisdieren?

Games?
LCD TV?

Lening bij vriendje Scheringa?

Zoals hierboven al gezegd, raar verhaal, wél internet, maar geen geld voor stroom. En ik werk zelf bij een Energiemaatschappij, en je word echt niet na 1 of 2 maandjes te laat betalen afgesloten... Gaat een flink traject aan vooraf
pi_71387478
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:16:02 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71387490
Ik gok dat het incasso bureau gewoon een betalingsregeling met je wil treffen. Je zou hen alvast kunnen bellen, kijken of je zaak al bekend is en wat de mogelijkheden zijn.

En heb je geen gasfornuis? (of heb je je gas ook niet betaald?) Mochten ze je in het ergste geval afsluiten dan kun je daar toch water mee verwarmen?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_71387501
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Je water wordt toch niet afgesloten?

Maar goed, een baby is een non-argument natuurlijk.
Waarom willen geen betalingsregeling treffen? Hoeveel loop je achter?
nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)

Gas en elektra wel... maar dan moet je het wel heel ver schoppen
No Guts, No Glory
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:16:37 #15
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71387505
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
Dan sluiten ze je af
pi_71387520
Strikt genomen ben je nu afhankelijk van de goedwillendheid van de NUON. Situatie uitleggen, betalingsregeling treffen en alvast een pakje geld op tafel leggen.

Dus nu alvast een 25% van je schuld betalen en voor het overige een regeling treffen. Toon je ook een bereidwilligheid van jouw kant.

Dat gezegd hebbende, geeft een en ander geen garantie. NUON staat in haar recht de levering van stroom stop te zetten tot jij je achterstand hebt goedgemaakt, dus ben je afhankeljk van hun bereidwilligheid, maar toon dan ook je eigen goede wil door in ieder geval iets te betalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:22 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71387526
Wel internet betalen maar geen stroom ?

Sowieso raar dat je het zo ver hebt laten komen.
Willen/kunnen je ouders niet even wat geld voorschieten ?
zzz
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:33 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_71387530
quote:

[..]

Nu heb je een probleem waar je niet zomaar 123 vanaf bent. Je geeft ook geen antwoord op de terechte vragen. Overigens, als je wel gas hebt kun je water koken voor flesje en badje, dus die baby is wat dat betreft een non-argument.

Het is hoe dan ook een non-argument.
pi_71387534
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef nuget het volgende:

[..]

nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)

Gas en elektra wel... maar dan moet je het wel heel ver schoppen
Water kan ook afgesloten worden....
pi_71387555
quote:

[..]

Beantwoord eerst de vragen die in dit topic zijn gesteld. Dan weten we wat meer over de gehele situatie.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 10:18:58 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71387572
quote:

[..]

Als zij niet akkoord gaan met een betalingsregeling dan heb jij bewezen je niet aan de afspraken te kunnen houden. Zij laten dit nu door een incassobureau oplossen, en als die achter het net vist komt er een gerechtsdeurwaarde die spullen van je in beslag kan komen nemen die niets met je eerste levensbehoefte temaken hebben zoals tv, computer, laptop, noem maar op.

Wij kunnen dit niet oplossen voor je, de enige dat ben jij. Heeft je baby nog een vader?

Verder zou ik NU actie ondernemen in plaats van te googlen hoe je er onderuit kan komen, ik zal je helpen, je komt er niet onderuit. Bel nu de Nuon of incassobureau en spreek af hoe je het gaat doen.
pi_71387574
Nee, natuurlijk mag dat niet! Daarom zijn bay's ook zo populair.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:19:33 #24
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387576
quote:

[..]

Wollen truien dragen en proberen statische elektriciteit op te wekken.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:19:37 #25
31101 _Led_
pi_71387578
een 6-maanden afbetalingsregeling ???

Dan is het dus geen kwestie van "even de stroom niet kunnen betalen" maar een veel langer lopend probleem.
Hebje dit niet eerder aan zien komen ?

En op zich is het niet gek dat Nuon denkt dat als je eerst je stroom al niet kon betalen je het straks ook niet kunt als je EN je huidige stroom moet betalen EN die van 6 maanden geleden moet aflossen..
zzz
pi_71387580
quote:

[..]

ergens tijdelijk kosteloos gaan wonen en sparen (ouders?)
spullen op marktplaats
even stoppen met alle luxe en alleen nog maar macaroni met uien en rode saus eten
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_71387608
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nu heb je een probleem waar je niet zomaar 123 vanaf bent. Je geeft ook geen antwoord op de terechte vragen. Overigens, als je wel gas hebt kun je water koken voor flesje en badje, dus die baby is wat dat betreft een non-argument.

Het is hoe dan ook een non-argument.
Hoe kun je op een electrisch fornuis koken met gas? Niet iedereen heeft een gasfornuis hoor...
(Tevens TVP)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:21:58 #28
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_71387634
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
imho gewoon afsluiten.

Had je maar na moeten denken over of je de lasten kon dragen vóór je een baby op de wereld schopte.

Of uiteraard actie ondernomen toen je begon te merken dat je het niet meer kon volhouden.
Dus, als ze van te voren bedacht had, dat ze het niet kon betalen had ze het maar moeten aborteren?

Maar, om in te gaan op de OP, waar duidelijk in staat dat ze geen reacties wil dat ze dom is omdat ze de rekening niet kan betalen én een baby heeft...

Ik vrees dat als jouw energie maatschappij geen betalingsregeling heeft, er niet veel aan te doen is.
Heb je geen familie waarbij je "onder het mom van gezelligheid" kan blijven hangen?
Je kan altijd hulpverlening aanvragen.
Let op. Een lening nemen maakt het allemaal nog erger!

- google
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_71387644
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou "ken" ik toevallig mensen waarvan het water is afgesloten...

Maar dat is ook echt zo'n gelogen huilverhaal. Die lui zuipen zich wekelijks de pleuris, kinderen vreten alleen maar chips, ze werken zwart overal en nergens bij, zaten in de schuldsanering omdat ze overal en nergens domme schulden hadden gemaakt (die dude was verhuizer zonder rijbewijs, echt geniaal ), en toen ze eenmaal in de schuldsanering zaten, deden ze vanalles buitenom, onderhands geld lenen, baten erbuiten houden...

Maar nee, lekker gaan janken in de krant.

Ze sluiten niet voor niks mensen af, en die mensen zijn dan ook altjid keigoed in zielige verhalen ophangen.
pi_71387654
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef Marijkezwolle het volgende:

En heb je geen gasfornuis? (of heb je je gas ook niet betaald?) Mochten ze je in het ergste geval afsluiten dan kun je daar toch water mee verwarmen?
Als je zowel gas als licht bij de NUON hebt lopen, gaat dat toch via 1 rekening. Dus is zowel het gas als het licht niet betaald, en worden dus beiden afgesloten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:23:16 #31
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71387665
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Max 24 uur toch ofzo?
pi_71387669
Ga naar de gemeentelijke kredietbank of schakel de schuldsanering in. Nu is het nog te overzien, als je lang wacht wordt het alleen maar erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 28-07-2009 10:29:34 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_71387688
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:23 schreef ursel het volgende:

[..]

Max 24 uur toch ofzo?
Nou, volgens mij als je geen rekening betaalt, wordt gewoon de meter weggehaald. En is je toevoer afgesloten.
pi_71387702
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:23 schreef Adfundum het volgende:
Ga naar de gemeentelijke kredietbank of schakel de schuldsanering in. Nu iis het nog te overzien, als je lang wacht wordt het alleen maar erger.
Amen to that. Dat zijn namelijk de enigen die afsluiting kunnen tegenhouden. Voor het overige ben je afhankelijk van de goede wil van de NUON:
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:25:05 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71387703
Jahoor, ze kunnen je gewoon afsluiten. En terecht wat mij betreft!

Wellicht kan je snel overstappen naar een andere leverancier, dan kan je oude leverancier je in ieder geval niet meer afsluiten, terwijl jij kan bedenken hoe je je verder in de schulden steekt...
censuur :O
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:25:06 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_71387704
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:20 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Hoe kun je op een electrisch fornuis koken met gas? Niet iedereen heeft een gasfornuis hoor...
(Tevens TVP)
... je snapt toch wel dat ik bedoel dat als ze een GASfornuis heeft en nog steeds GAS geleverd krijgt, ze is in staat is om die argumenten voor d'r baby zelf op te lossen?

Anders reageer je even op het eigenlijke probleem ipv te gaan muggenziften over zoiets als dit.
pi_71387755
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef patatmetfriet het volgende:
Als je gas hebt kun je water koken. Plus, had je niet gewoon iets anders niet kunnen betalen/verkopen om je stroomrekening te betalen? Je moet het wel ERG bont maken willen ze je stroom afsluiten, dat doen ze niet na één of twee maandjes. En dat ze geen regeling met je willen zegt ook al een hoop over je.

Eigen schuld, en ik heb medelijden met je kind.
Dit doen ze dus rustig wel al na 2 maanden
heb hetzelfde ongeveer gehad met eneco (aleen was het toen door een fout van hun) en kon ook geen betalings regeling krijgen
was gewoon toen even 1500 gulden ophoesten of afgesloten worden
en dat terwijl ze zelf al jaren de eindafrekening fout hadden gedaan. (vandaar dat hoge bedrag even over 5 jaar tijd de afrekening fout doen ondanks het netjes opsturen van de meterstanden)
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:38 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_71387771
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als je zowel gas als licht bij de NUON hebt lopen, gaat dat toch via 1 rekening. Dus is zowel het gas als het licht niet betaald, en worden dus beiden afgesloten.
dan wel, maar dat hoeft niet. heel veel mensen hebben dat via verschillende aanbieders.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:38 #39
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_71387772
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef alicia1308 het volgende:
Wij hebben ontzettende last van de crisis en hebben daardoor de stroom een tijdje niet kunnen betalen.
Jullie hebben zoveel last van de crisis? Hoe kan het dan zo ver komen? Normaal gesproken, voordat je aan kinderen wilt beginnen, kijk je of je het financieel wel kan trekken. Je moet dan ook rekening houden met onverwachte situaties. Natuurlijk valt niet alles af te dekken, maar je kan de schade dan wel zoveel mogelijk beperken. Als je dan eens een keer een paar tientjes tekort komt, is dan niet zo heel vreemd.

Wat jij alleen nu zo even beschrijft, is niet dat je last hebt van de crisis, maar je erachter verschuilen. Dat is makkelijk, daar kiezen meer mensen voor die de verantwoordelijkheid niet aankunnen. Die hebben bijvoorbeeld een huis gekocht die ze maar net kunnen betalen van twee inkomens (nadat de HRA er al af is gegaan), hebben leningen afgesloten om een extra grote televisie aan te schaffen, zijn gaan beleggen zonder enige kennis, dat soort dingen.

Dus beschrijf eens precies waarom de crisis de schuld heeft aan jullie problemen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:28:38 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71387795
waar is de vader van de baby eigenlijk in dit verhaal?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:29:07 #41
63192 ursel
pi_71387804
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, volgens mij als je geen rekening betaalt, wordt gewoon de meter weggehaald. En is je toevoer afgesloten.
Water is een eerste levens behoefte en mogen ze volgens mij niet langer afsluiten.
Dat was het verhaal in ieder geval bij ons bovenbuuffie..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:30:06 #42
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71387826
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Het is niet hun probleem dat jij een baby hebt. Het is hun (en nu jouw) probleem dat jij de rekening niet betaald. Maar als jij een incassobureau op je dak krijgt dan heb je al meerdere herinneringen ontvangen, en w.s. ook een brief dat een incassobureau wordt ingeschakeld, en daar gaat wel een periode overheen.

Mwah, daar zou ik niet te zeker van zijn.

Mn vader had afgelopen week een incassobureau op de stoep 2 weken nadat ie de eerste en enige factuur binnengekregen (oxxio).

Maar ontopic:

ik denk dat als jij nu gedeeltelijk kunt betalen, dit periodiek wilt doen en jij dit duidelijk en schriftelijk aangeeft ze het wel moet accepteren. Liever geld in periodes dan geen geld, lijkt mij.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:30:33 #43
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387841
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:27 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Jullie hebben zoveel last van de crisis? Hoe kan het dan zo ver komen? Normaal gesproken, voordat je aan kinderen wilt beginnen, kijk je of je het financieel wel kan trekken.
Nou nou, als iedereen dat zomaar zou doen hebben we straks nog veel meer te lijden van de vergrijzing. TS verricht in feite een maatschappelijke heldendaad door compleet onbezonnen nieuwe aanwas uit te pompen.
pi_71387850
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
waar is de vader van de baby eigenlijk in dit verhaal?
goede vraag!
pi_71387860
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef Marble het volgende:

[..]

Nou nou, als iedereen dat zomaar zou doen hebben we straks nog veel meer te lijden van de vergrijzing. TS verricht in feite een maatschappelijke heldendaad door compleet onbezonnen nieuwe aanwas uit te pompen.
Ergens vermoed ik echter dat háár kinderen dan weer niet zo veel zullen bijdragen aan de toekomstige maatschappij, mochten ze dit patroon voortzetten.
pi_71387864
quote:
Ik neem aan dat de achterstanden bij NUON niet je enige achterstanden zijn?
In dat geval zou een betalingsregeling met NUON betekenen dat je weer grotere achterstanden bij de woningcorporatie of hyptheekverstrekker ofzo krijgt.
Je verschuift alleen het probleem dat op die manier wellicht zelfs groter zal worden.

Het lijkt me een goed idee als je z.s.m. contact opneemt met de afdeling Schuldhulp van je gemeente.
Zij kunnen je helpen met het opstellen van een plan en met het benaderen van schuldeisers.
Sowieso zul je je waarschijnlijk een stuk rustiger voelen als je begeleiding krijgt.
pi_71387879
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:29 schreef ursel het volgende:

[..]

Water is een eerste levens behoefte en mogen ze volgens mij niet langer afsluiten.
Dat was het verhaal in ieder geval bij ons bovenbuuffie..
Klopt, even zitten googlen, en er is een uitspraak geweest van de Kantonrechter hierover ergens in 2008. Men is daartegen wel in beroep gegaan maar daar heb ik zo snel de uitslag niet over kunnen vinden.

Had te maken met het verdrag van de rechten van de mens, omtrent het recht op schoon drinkwater.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:33:14 #48
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71387900
Laat me raden: TS komt niet meer terug in dit topic en zal nooit antwoord geven op terechte vragen.. Beetje jammer dit iedere keer. Al die TS'en die huilend weglopen als ze niet het antwoord krijgen wat ze willen horen.

@TS, hoe zit het me je water? (dat kan inderdaad ook afgesloten worden) En gas?
er moet gewoon een test komen of mensen wel geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:33:24 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_71387907
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Mwah, daar zou ik niet te zeker van zijn.

Mn vader had afgelopen week een incassobureau op de stoep 2 weken nadat ie de eerste en enige factuur binnengekregen (oxxio).

Maar ontopic:

ik denk dat als jij nu gedeeltelijk kunt betalen, dit periodiek wilt doen en jij dit duidelijk en schriftelijk aangeeft ze het wel moet accepteren. Liever geld in periodes dan geen geld, lijkt mij.
Laat ik het dan anders zeggen. Bij de energieleverancier waar ik de processen van ken (gezien mijn werk) werkt het wel zo, dus daar ben ik heel zeker van
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:33:45 #50
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71387916
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:31 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ergens vermoed ik echter dat háár kinderen dan weer niet zo veel zullen bijdragen aan de toekomstige maatschappij, mochten ze dit patroon voortzetten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:35:10 #51
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387951
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:31 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Je weet maar nooit, haar spruit zou zo maar de nieuwe Marie Curie, Connie Palmen of Linda de Mol kunnen zijn.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:35:39 #52
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71387962
TS heeft geen stroom meer intussen???

Je zou natuurlijk een tussenmeter en haspeltje van de buren kunnen pakken?
pi_71387968
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Sorry als ik niet iedereen zijn vragen meteen beantwoord want het gaat als een razende.

Even voor alle duidelijkheid. Ik word nog niet afgesloten!!! Ik heb met nuon en hun incasseerder gesproken en omdat het sinds vrijdag uit handen is gegeven willen ze geen betalingsregeling met me treffen! Ik heb intrum justitia gesproken ( nuon vertelde mij dat ze het daar vrijdag naar toe gestuurd hadden) en hun hebben nog niks verwerkt. Ik moet dus nog wachten op hun eerste brief alvorens ik kan reageren naar hun toe.
Ons maandbedrag bij de nuon is ¤ 250,=. Ik weet niet waarom dat zo hoog is. Ik heb niet het idee dat wij meer verbruiken dan een ander gezin maar goed dat is nu niet ter sprake.
Ik heb helaas sinds januari niet meer kunnen betalen. Dat is dus 250 x 6 ( juli is wel weer betaald ) en dat is dus ¤ 1500,= exclusief de bijgekomen kosten. ik denk dat een betalingsregeling van een half jaar daarop wel redelijk is. Wij hebben een eigen bedrijf en een periode last gehad van de crisis. Het is niet dat ik extra dingen heb gekocht en gewoon weg de nuon niet heb betaald. Wij hadden een kleine buffer en dat was helaas op De inkomsten daarna waren net voldoende om de huur te betalen en daarnaast ons eigen levens onderhoud. Wij eten heus geen elke avond biefstuk we hebben niet eens elke dag vlees gegeten.
Nu gaat het dus niet om het afsluiten zelf! Want dat is dus niet ter sprake.
Het gaat mij hierom.
Ik heb gehoord dat ze niet mogen afsluiten als er een baby is en mijn vraag is dus gewoon of dat dat nou mag ja of de nee.

Om de negatieve reacties te beantwoorden.

Mijn internet bedrag per maand is 15 euro. Dat kon ik dus in een keer inlopen aangezien we nu weer een opdracht binnen hebben voor de komende tijd! Vandaar wel internet! Ook dat sluiten ze niet zomaar af!

Ik rook niet!
Ik heb geen huisdieren!
Ja ik heb een lcd tv, 2 jaar geleden gekocht toen wij het financieel goed hadden!

Je hoeft geen medelijden te hebben met mijn baby! Het gaat goed met haar en ze heeft alles wat haar hartje haar begeert. Ze heeft haar eten op tijd, onvoorwaardelijke liefde en een eigen bed. Wat wilt een baby van 7 maanden nog meer!

Wij kozen voor een baby toen het financieel nog goed ging. Wij hadden dit niet verwacht.

NOGMAALS DE STROOM WORD NOG NIET AFGESLOTEN. WE MOETEN WACHTEN OP DE EERSTE BRIEF VAN INTRUM JUSTITIA ZODAT WE DAAR METEEN OP KUNNEN REAGEREN EN HOPELIJK EEN BETALINGSREGELING KUNNEN TREFFEN!!!!
pi_71387996
Hoe heb je dit dan gepost?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:36:56 #55
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387999
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Klopt, even zitten googlen, en er is een uitspraak geweest van de Kantonrechter hierover ergens in 2008. Men is daartegen wel in beroep gegaan maar daar heb ik zo snel de uitslag niet over kunnen vinden.

Had te maken met het verdrag van de rechten van de mens, omtrent het recht op schoon drinkwater.
Bij de AH hebben ze nog stapels flesjes met Spa Blauw en Evian staan hoor.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:37:41 #56
31101 _Led_
pi_71388016
Maar de stroom wordt dus afgesloten ?
zzz
pi_71388020
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef alicia1308 het volgende:

Mijn internet bedrag per maand is 15 euro. Dat kon ik dus in een keer inlopen aangezien we nu weer een opdracht binnen hebben voor de komende tijd! Vandaar wel internet! Ook dat sluiten ze niet zomaar af!

Als jij niet betaalt moet je kijken hoe snel ze je internet afsluiten. Internet is geen eerste levensbehoefte al denken veel mensen van wel
pi_71388031
250 euro energie? Dat is dus wel ter sprake. Verlagen dat bedrag. En koop spaarlampen!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:39:03 #59
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71388059
Ik denk, dat er met die gasten best wel wat te regelen is. Desnoods verkoop je waardevolle dingen.

Mar zoals gezegd, wacht nou maar af, die deurwaarders en incassoburo's zijn er echt niet op gehaaid om mensen het leven zuur te maken.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:39:18 #60
16180 crew  CoolGuy
pi_71388062
jullie maandbedrag is 250 euro. Volgens mij is dat niet heel erg vreemd als er een baby bij komt kijken. Maar oke, je reageert nog, dat is prima. Nou, ze mogen je dus WEL afsluiten als je een baby hebt. Daar ging je vraag over, en dat mogen ze dus wel.
pi_71388074
Ik vind het schandalig hoe mensen hier reageren! Ik heb me niet laten nemen door een aap op mijn zeventiende! Ik heb bewust gekozen voor kinderen.
Ik wil wel reageren maar ik kan niet in een oogwenk reageren zoals jullie doen.
Oordeel maar een eind weg Ik weet hoe de vork in de steel zit en kijk eens in de spiegel naar jullie eigen reacties.

Als je niks nuttigs te melden hebt dan doe het helemaal niet.
Ik vraag hier niet om veroordeeld te worden, ik stel gewoon een vraag in de hoop daar een serieus antwoord op te krijgen maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier op het forum!
pi_71388102
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef CoolGuy het volgende:
jullie maandbedrag is 250 euro. Volgens mij is dat niet heel erg vreemd als er een baby bij komt kijken. Maar oke, je reageert nog, dat is prima. Nou, ze mogen je dus WEL afsluiten als je een baby hebt. Daar ging je vraag over, en dat mogen ze dus wel.
Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag.
Dat was het enige wat ik wilde weten!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:41:08 #63
63192 ursel
pi_71388104
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Als jij niet betaalt moet je kijken hoe snel ze je internet afsluiten. Internet is geen eerste levensbehoefte al denken veel mensen van wel
Ook dat schijnt een levens behoefte te zijn..
Stond enkele maanden geleden ofzo in de krant..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:41:32 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71388117
Het is allemaal al gezegd:
Ga naar de gemeentelijkekredietbank/schuldhulpverlening.
NUON mag je afsluiten, met en zonder baby.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:00 #65
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388129
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Als jij een eigen bedrijf hebt waar je erg afhankelijk internet bent en dat is de goedkoopste manier (werken in de bibliotheek mag officieel niet) lijkt het me dat je dat er doorheen kunt drukken. Het leven is niet zo zwart/wit, al denken veel mensen van wel
pi_71388146
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef alicia1308 het volgende:
Ik vind het schandalig hoe mensen hier reageren! Ik heb me niet laten nemen door een aap op mijn zeventiende! Ik heb bewust gekozen voor kinderen.
Oordeel maar een eind weg Ik weet hoe de vork in de steel zit en kijk eens in de spiegel naar jullie eigen reacties.

Ik vraag hier niet om veroordeeld te worden, ik stel gewoon een vraag in de hoop daar een serieus antwoord op te krijgen maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier op het forum!
Tering, doe eens normaal. Jij stelt een vraag aan een ieder die maar bereid is te beantwoorden. Vervolgens komen er serieuze reacties en wat minder serieuze reacties. Dat is het gevolg van een openbaar forum.

Als je alleen een serieus antwoord wilt waar je echt mee geholpen bent, ga je (zoals eerder gezegd) naar de Gemeente afdeling sociale zaken, afdeling schuldhulpverlening. Dat zijn de enigen die tegen de NUON kunnen zeggen dat je niet kan worden afgesloten.

Als je dat om wat voor reden niet wilt en je plempt je vraag hier neer, weet je dat je ook wat minder nuttige antwoorden kunt krijgen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:43 #67
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71388148
quote:

als je met een gewoon lettertype reageerd, en iets normaler reageerd, krijg je ook al een hoop normale antwoorden meer.......
pi_71388153
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:22 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Nou "ken" ik toevallig mensen waarvan het water is afgesloten...
Hoe kom je in vredesnaam aan een achterstand van 850 bij je waterbedrijf? Ik betaal 10 euro per maand, en krijg wss nog geld terug ook. 85 maanden zou ik dat tientje dan niet betaald hebben. Dat is gewoon 7 jaar
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:58 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71388158
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Als jij een eigen bedrijf hebt waar je erg afhankelijk internet bent en dat is de goedkoopste manier (werken in de bibliotheek mag officieel niet) lijkt het me dat je dat er doorheen kunt drukken. Het leven is niet zo zwart/wit, al denken veel mensen van wel
Als je een eigen bedrijf hebt en je je rekeningen niet kunt betalen ga je gewoon failliet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:43:42 #70
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71388175
quote:

\

Baby is 7 maanden, en in Januari kon je de rekening al niet meer betalen.... je had natuurlijk een abortus kunnen nemen. Of het kind weggeven aan reizende zigeuners, dan leert het tenminste nog het aloude vak van scharenslijpen en mensen irriteren voor de supermarkt met de trekzak.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:43:47 #71
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71388178
quote:

Welkom op Fok!. Het forum waar puisterige studentjes jou wel even gaan vertellen wat je fout doet en wat voor loser je bent.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:43:50 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_71388180
quote:

hoe de vork in de steel zit is dat jij veel te laat aan de bel hebt getrokken toen het slecht ging. Dat had je al minstens een half jaar geleden moeten doen. Dat mensen je hier wijzen op waar het mis is gegaan en dat jou dat niet zint is niet het probleem van de mensen hier.

Leuk voor je dat je weet hoe de vork in de steel zit, maar toch niet helemaal anders was je niet met deze vraag hier gekomen. Die vraag is erop gericht om ergens onderuit te komen, niet om het probleem bij de wortel aan te pakken. Mensen hier die aandragen om in de schuldsanering te gaan (wat niet leuk is maar volgens mij wel heel belangrijk in jouw geval), daar ga je niet op in.

Je wil alleen maar antwoord op jouw vraag. Dat heb ik je gegeven. Nu ben je er achter gekomen dat die uitvlucht niet gaat werken, dus succes met het zoeken naar de volgende.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:45:10 #73
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71388211
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef gateway het volgende:

[..]

als je met een gewoon lettertype reageerd, en iets normaler reageerd, krijg je ook al een hoop normale antwoorden meer.......
Ze begon normaal. Heb je gezien wat voor stompzinnige reacties ze kreeg?
pi_71388228
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

BS hoe bestonden bedrijven dan toen er nog geen internet was?
pi_71388232
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ze begon normaal. Heb je gezien wat voor stompzinnige reacties ze kreeg?
Gevolg van het feit dat ze de vraag stelt op een openbaar forum. Overigens zaten er nog nuttige reacties tussen ook !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:46:17 #76
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71388237
van de site van de nuon:
quote:
Wat moet ik doen als ik een brief heb gekregen van GGN?

U heeft deze brief ontvangen omdat wij onze vordering op u hebben overgedragen aan het incassobureau GGN. Voor al uw vragen hierover kunt u contact opnemen met:

GGN Incasso BV
Postadres
Postbus 1600
5200 BR 's-Hertogenbosch

Bezoekadres
Stationsplein 50
5211 AP 's-Hertogenbosch
Telefoon: 073 5181240
Leesvoer: http://www.nuon.nl/Images/Betalen%20aan%20Nuon_tcm123-73774.pdf

Quoteje daaruit:
quote:
2. Schuldhulp
Indien u niet zelf in staat bent uw financiële problemen
met Nuon op te lossen, kan schuldhulp in uw persoonlijke
situatie een oplossing bieden. Instanties voor
schuldhulp maken afspraken met u en uw schuldeisers
om tot een oplossing van de schulden te komen.
Wij zullen u niet afsluiten van energie wanneer u
kunt aantonen dat u een aanvraag tot schuldhulp
heeft gedaan, of dat u gebruik maakt van een
lopende schuldhulpverlening voor uw schulden
bij Nuon en/of Continuon. Dit schriftelijk bewijs
van aanvraag moeten wij vóór het einde van de
betalingstermijn van uw factuur van u hebben
ontvangen. U kunt dit schriftelijk bewijs faxen naar
onze klantenservice, afdeling Financial Services,
faxnummer 072 - 514 52 82. U dient dan de nieuwe
termijnbedragen natuurlijk wel tijdig en volledig te
betalen. Doet u dit niet, dan wordt u alsnog afgesloten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:46:30 #77
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388244
Het is jammer dat mensen door het laten liggen van deze rekeningen soms niet in de gaten hebben dat de bijkomende kosten (zoals incassokosten) aan het einde van het proces vaak hoger zijn opgelopen dan de oorspronkelijk rekening.

Ik geloof best dat er bewust voor een kind is gekozen in betere tijden. Een kind wat nu 7 maanden is, is 1,5 jaar geleden verwekt en toen zag de wereld er wel anders uit. Ik zou alleen niet 'niet iedere dag vlees eten' ik zou mijn kind goed verzorgen en voor de rest als het moet alleen maar boterhammen met pindakaas eten. Die incassokosten, dàt is pas weggegooid geld.

TS: wat voor bedrijf is dat? Is het van je partner of van jouzelf? Kan iemand onder werktijd een kind verzorgen? Wat ik bedoel te zeggen: als jouw partner gewoon vanuit huis kan werken en dan eventueel op het kind kon letten, heb je bijvoorbeeld gekeken naar tijdelijk een baan zoeken als het zo slecht gaat?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:46:56 #78
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388255
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als je een eigen bedrijf hebt en je je rekeningen niet kunt betalen ga je gewoon failliet.
Nee, zo werkt dat dus niet. Als jij in de schuldsanering komt krijg jij uitzonderingen m.b.t. je inkomstenbronnen
pi_71388267
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tering, doe eens normaal. Jij stelt een vraag aan een ieder die maar bereid is te beantwoorden. Vervolgens komen er serieuze reacties en wat minder serieuze reacties. Dat is het gevolg van een openbaar forum.

Als je alleen een serieus antwoord wilt waar je echt mee geholpen bent, ga je (zoals eerder gezegd) naar de Gemeente afdeling sociale zaken, afdeling schuldhulpverlening. Dat zijn de enigen die tegen de NUON kunnen zeggen dat je niet kan worden afgesloten.

Als je dat om wat voor reden niet wilt en je plempt je vraag hier neer, weet je dat je ook wat minder nuttige antwoorden kunt krijgen.
Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.
Ik verwachte heus wel dat ik minder positieve reacties kon krijgen dan dat ik had gehoopt maar dit gaat mijn pet te boven hoor!
Of moet ik dat allemaal maar accepteren.

Ik stel een vraag, waarom kan hier niet gewoon antwoord op gegeven worden.
En verder je mening prima!!
Maar ik hou er niet van als mensen mij veroordelen terwijl ze me niet eens kennen en sorry maar dat accepteer ik niet.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:47:43 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_71388272
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gevolg van het feit dat ze de vraag stelt op een openbaar forum. Overigens zaten er nog nuttige reacties tussen ook !
Juist. En op die nuttige reacties reageert ze dan niet. Ze KIEST ervoor om te reageren op de onzin reacties en daar kwaad om te worden. Soort van rookgordijn opwerpen, want wat ze moet doen doet ze niet. Probleem niet onder ogen willen zien is tot daaraan toe, maar ga dat dan het probleem van andere mensen maken.
pi_71388274
quote:
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Sorry als ik niet iedereen zijn vragen meteen beantwoord want het gaat als een razende.

Even voor alle duidelijkheid. Ik word nog niet afgesloten!!! Ik heb met nuon en hun incasseerder gesproken en omdat het sinds vrijdag uit handen is gegeven willen ze geen betalingsregeling met me treffen! Ik heb intrum justitia gesproken ( nuon vertelde mij dat ze het daar vrijdag naar toe gestuurd hadden) en hun hebben nog niks verwerkt. Ik moet dus nog wachten op hun eerste brief alvorens ik kan reageren naar hun toe.
Ons maandbedrag bij de nuon is ¤ 250,=. Ik weet niet waarom dat zo hoog is. Ik heb niet het idee dat wij meer verbruiken dan een ander gezin maar goed dat is nu niet ter sprake.
Ik heb helaas sinds januari niet meer kunnen betalen. Dat is dus 250 x 6 ( juli is wel weer betaald ) en dat is dus ¤ 1500,= exclusief de bijgekomen kosten. ik denk dat een betalingsregeling van een half jaar daarop wel redelijk is. Wij hebben een eigen bedrijf en een periode last gehad van de crisis. Het is niet dat ik extra dingen heb gekocht en gewoon weg de nuon niet heb betaald. Wij hadden een kleine buffer en dat was helaas op De inkomsten daarna waren net voldoende om de huur te betalen en daarnaast ons eigen levens onderhoud. Wij eten heus geen elke avond biefstuk we hebben niet eens elke dag vlees gegeten.
Nu gaat het dus niet om het afsluiten zelf! Want dat is dus niet ter sprake.
Het gaat mij hierom.
Ik heb gehoord dat ze niet mogen afsluiten als er een baby is en mijn vraag is dus gewoon of dat dat nou mag ja of de nee.

Om de negatieve reacties te beantwoorden.

Ik rook niet!
Ik heb geen huisdieren!
Ja ik heb een lcd tv, 2 jaar geleden gekocht toen wij het financieel goed hadden!

Je hoeft geen medelijden te hebben met mijn baby! Het gaat goed met haar en ze heeft alles wat haar hartje haar begeert. Ze heeft haar eten op tijd, onvoorwaardelijke liefde en een eigen bed. Wat wilt een baby van 7 maanden nog meer!

Wij kozen voor een baby toen het financieel nog goed ging. Wij hadden dit niet verwacht.

NOGMAALS DE STROOM WORD NOG NIET AFGESLOTEN. WE MOETEN WACHTEN OP DE EERSTE BRIEF VAN INTRUM JUSTITIA ZODAT WE DAAR METEEN OP KUNNEN REAGEREN EN HOPELIJK EEN BETALINGSREGELING KUNNEN TREFFEN!!!!

Korte klap ja dat mogen ze. Er is een regeling (let op link is PDF) welke het afsluiten van gas en stroom in de winter verbied. Dus tussen 1 oktober en 1 april, dit om doodvriezen te voorkomen.

In die regeling wordt het ook de rest van het jaar verboden als je een bewijs van een schuldsanering of schuldbemiddeling kan overleggen, en ze moeten dus eerst een aantal aanmaningen etc sturen, maar er wordt niet gerept over de gezinssamenstelling. Dus ja uiteindelijk mag het, maar dit gaat alleen op voor consumenten aansluitingen, als jullie een zakelijke aansluiting voor de eigen zaak hebben is het een heel ander verhaal.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:50:17 #82
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388325
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

BS hoe bestonden bedrijven dan toen er nog geen internet was?
Toen waren er waarschijnlijk nog geen bedrijven die een ICT-strategie hadden inderdaad . Doe alsjeblieft niet zo dom. Veranderende tijden, veranderende markten. Als ik een webontwikkelbedrijf heb kan ik niet zonder internet.

Mijn vader heeft een hotel. Doet zijn boekingen via internet, gezien zijn klandizie internationaal is. Zonder internet zou ie dat in zn eentje niet eens redden.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:50:37 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_71388335
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:47 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.
Ik verwachte heus wel dat ik minder positieve reacties kon krijgen dan dat ik had gehoopt maar dit gaat mijn pet te boven hoor!

Maar ik hou er niet van als mensen mij veroordelen terwijl ze me niet eens kennen en sorry maar dat accepteer ik niet.
Klets. Jij wil informatie. Die krijg je. Je krijgt ook klotereacties. Je kunt ervoor kiezen om de nuttige reacties te lezen, en daar iets mee te doen, of je kunt ervoor kiezen om in de aanval te gaan. Jij doet dat laatste, maar daar ben je uiteindelijk niet mee geholpen. Je hebt meerdere keren antwoord gekregen, zelfs van mensen die verder dachten dan jouw vraag.

Jouw vraag is een uitvlucht. Of ze dat kunnen. Indien het antwoord nee was had je je kind als wapen gebruikt. Belachelijk. Dat je niet wil inzien dat je de schuldsanering moet waarschuwen kan ik nog wel snappen, maar er zijn hier mensen die dat wél zien. Reageer daar dan NORMAAL op ipv energie te steken in dingen die er helemaal niet toe doen.
pi_71388353
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef Nijns het volgende:
Het is jammer dat mensen door het laten liggen van deze rekeningen soms niet in de gaten hebben dat de bijkomende kosten (zoals incassokosten) aan het einde van het proces vaak hoger zijn opgelopen dan de oorspronkelijk rekening.

Ik geloof best dat er bewust voor een kind is gekozen in betere tijden. Een kind wat nu 7 maanden is, is 1,5 jaar geleden verwekt en toen zag de wereld er wel anders uit. Ik zou alleen niet 'niet iedere dag vlees eten' ik zou mijn kind goed verzorgen en voor de rest als het moet alleen maar boterhammen met pindakaas eten. Die incassokosten, dàt is pas weggegooid geld.

TS: wat voor bedrijf is dat? Is het van je partner of van jouzelf? Kan iemand onder werktijd een kind verzorgen? Wat ik bedoel te zeggen: als jouw partner gewoon vanuit huis kan werken en dan eventueel op het kind kon letten, heb je bijvoorbeeld gekeken naar tijdelijk een baan zoeken als het zo slecht gaat?
Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week. En daarnaast verzorg ik mijn baby, peuter en stiefdochter.

Mijn kinderen krijgen het eten wat ze nodig hebben. Maar macaroni met ui en rode saus is zeker ook voorgekomen op de recepten lijst van de afgelopen maanden. Ik vind het ook niet erg als de kinderen een avond geen vlees krijgen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:52:10 #85
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71388374
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Er zaten idd een paar nuttige reacties tussen. Maar over het algemeen vond ik dat sommigen erg schofterig reageerden.
Er zijn hier users die eens moeten leren om niet zo snel met een oordeel klaar te staan.
Overigens vroeg ze alleen of de NUON mag afsluiten, meer niet.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 28 juli 2009 @ 10:53:24 #86
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_71388414
Wat is je man eigenlijk aan het doen? Werken jullie allebei?

-edit- oh wacht er is al reactie.
pi_71388420
verkoop de tv, daar heb je toch weinig aan zonder stroom
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:53:51 #88
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388423
quote:

[..]

Ik zou de situatie uitleggen. Desnoods met een goede advocaat.

Mijn vader heeft ook erg veel problemen met de crisis. Is al veelvuldig gedaagd, maar is dankzij goede afspraken net langs de rand van de afgrond gegaan. Je moet in ieder geval aannemelijk maken dat dit een uitzondering was en dat je de komende tijd weer acceptabel inkomen geniet. Dan zou je bij grote bedrijven wel iets kunnen regelen
pi_71388473
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Klets. Jij wil informatie. Die krijg je. Je krijgt ook klotereacties. Je kunt ervoor kiezen om de nuttige reacties te lezen, en daar iets mee te doen, of je kunt ervoor kiezen om in de aanval te gaan. Jij doet dat laatste, maar daar ben je uiteindelijk niet mee geholpen. Je hebt meerdere keren antwoord gekregen, zelfs van mensen die verder dachten dan jouw vraag.

Jouw vraag is een uitvlucht. Of ze dat kunnen. Indien het antwoord nee was had je je kind als wapen gebruikt. Belachelijk. Dat je niet wil inzien dat je de schuldsanering moet waarschuwen kan ik nog wel snappen, maar er zijn hier mensen die dat wél zien. Reageer daar dan NORMAAL op ipv energie te steken in dingen die er helemaal niet toe doen.
Ik reageer ook op goede dingen en reacties alleen ik kan niet zo snel reageren op jullie aangezien ik alleen ben en jullie met heel veel reageren. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren maar ik ben helaas niet zo snel als het licht

De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:55:59 #90
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388481
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:51 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week. En daarnaast verzorg ik mijn baby, peuter en stiefdochter.

Mijn kinderen krijgen het eten wat ze nodig hebben. Maar macaroni met ui en rode saus is zeker ook voorgekomen op de recepten lijst van de afgelopen maanden. Ik vind het ook niet erg als de kinderen een avond geen vlees krijgen.
Maar heb je echt geen mogelijkheid gehad om even tijdelijk wat bij te verdienen? Desnoods in de avonduren als je partner op de kinderen past die op bed liggen? Ik snap dat het niet ideaal is maar het lijkt me dat de opdrachten niet van vandaag op morgen zijn gestopt: zoiets zie je aankomen. Ik had dan eerder gezocht naar andere oplossingen ipv het op dit moment te laten aankomen, zeker als je kinderen hebt.
pi_71388498
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Ik reageer ook op goede dingen en reacties alleen ik kan niet zo snel reageren op jullie aangezien ik alleen ben en jullie met heel veel reageren. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren maar ik ben helaas niet zo snel als het licht

De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
Ik denk dat je erg weinig keuze hebt
No Guts, No Glory
pi_71388534
quote:

Ik vind sommige reacties hier ook te ver gaan. Empathie is een schaars begrip op internet. Over het algemeen denkt men het altijd beter te weten. Zonder dat ze de precieze details weten is men geneigd die ontbrekende details zelf in te vullen.
Ik zou zeggen, trek je er weinig van aan. Mensen kennen je niet, ze weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Maar eigenlijk zou ik je adviseren je probleem niet hier te posten. Negatieve betweters heb je hier plenty rondlopen, dat zie je wel. Laat dit topic gewoon voor wat het is en probeer advies in te winnen bij diverse instanties. Zoek uit waar je je advies het beste binnen kunt halen. Maar doe dat niet op zo'n forum als dit.
Wel veel succes in deze moeilijke situatie.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:59:26 #93
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71388566
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef Ps2K het volgende:

[..]

\

Baby is 7 maanden, en in Januari kon je de rekening al niet meer betalen.... je had natuurlijk een abortus kunnen nemen. Of het kind weggeven aan reizende zigeuners, dan leert het tenminste nog het aloude vak van scharenslijpen en mensen irriteren voor de supermarkt met de trekzak.
Zit daar nou nog een beetje groei in in deze tijden, die scharensliepbusiness?
pi_71388590
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

Er zaten idd een paar nuttige reacties tussen. Maar over het algemeen vond ik dat sommigen erg schofterig reageerden.
Er zijn hier users die eens moeten leren om niet zo snel met een oordeel klaar te staan.
Overigens vroeg ze alleen of de NUON mag afsluiten, meer niet.
Vind je die kort door de bocht reacties vreemd als je bedenkt dat een groot deel van de users hier nog bij pappie en mammie thuis woont en helemaal 0,0 verstand heeft van eigen boontjes doppen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71388625
quote:

[..]

Mogelijk kan een moeder/familielid op de kleintjes passen terwijl jij er tijdelijk bij gaat werken? En je kan proberen om met een stofkam door jullie huis te gaan, en alle stroomslurpers uit te schakelen, maar dat is niet echt een korte termijn oplossing. Kan je niet hier en daar een abonnement afzeggen, de digitale hdtv de deur uit doen, mogelijk wat dubbele verzekeringen de deur uit doen, etc etc. (ik bedenk zo maar wat, veel hangt af van omstandigheden die ik niet ken)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:02:16 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_71388634
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef Nijns het volgende:

[..]

Maar heb je echt geen mogelijkheid gehad om even tijdelijk wat bij te verdienen? Desnoods in de avonduren als je partner op de kinderen past die op bed liggen? Ik snap dat het niet ideaal is maar het lijkt me dat de opdrachten niet van vandaag op morgen zijn gestopt: zoiets zie je aankomen. Ik had dan eerder gezocht naar andere oplossingen ipv het op dit moment te laten aankomen, zeker als je kinderen hebt.
Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk ze is natuurlijk.
pi_71388642
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:58 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik vind sommige reacties hier ook te ver gaan. Empathie is een schaars begrip op internet. Over het algemeen denkt men het altijd beter te weten. Zonder dat ze de precieze details weten is men geneigd die ontbrekende details zelf in te vullen.
Ik zou zeggen, trek je er weinig van aan. Mensen kennen je niet, ze weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Maar eigenlijk zou ik je adviseren je probleem niet hier te posten. Negatieve betweters heb je hier plenty rondlopen, dat zie je wel. Laat dit topic gewoon voor wat het is en probeer advies in te winnen bij diverse instanties. Zoek uit waar je je advies het beste binnen kunt halen. Maar doe dat niet op zo'n forum als dit.
Wel veel succes in deze moeilijke situatie.

Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
De schuldsanering zal me uitlachen met mijn schuld van 1500 euro
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:04:18 #98
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71388687
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of hoe pixelig haar webcam is, want dat verdoezelt ook een hoop.
pi_71388689
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
Nou, 1 belletje van hun kan soms wonderen doen bij een Nuon etc, maar die hebben het natuurlijk ook druk in deze tijd, en ik denk dat er nog wel meer schrijnende gevallen op de wachtlijst staan..
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:04:20 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_71388690
quote:

[..]

KB is kinderbijslag neem ik maar even aan? Ok, maar, mensen zeggen natuurlijk heel vaak dat ze niet in de schuldsanering hoeven. Want laten we even reeel zijn, dat je 'alles al met iedereen geregeld' hebt is leuk. Maar deze situatie houdt niet van vandaag op morgen op. Net zoals dat ie niet begonnen is.

Als ik dan lees dat je 3 kinderen hebt dan denk ik dat er drastische maatregelen nodig zijn, en ook daarmee kan de schuldsanering helpen.
pi_71388700
quote:
Schuldhulp is wat anders dan schuldsanering.
Ook al is naderend onheil nu beperkt tot NUON, de kans is aanwezig dat nieuwe opdrachten uitblijven en jullie weer achterstanden opbouwen.

Aangezien jullie een eigen bedrijf hebben kun je volgens mij niet bij de gemeente terecht, maar je kunt wel hulpverlening vragen bij een boekhouder- of adminstratiekantoor, advocaat of bank, Instituut Midden en Kleinbedrijf of een beroep doen op het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen.
Althans, dat vertelde Google me.
Misschien kun je daar zelf wat verder op zoeken voor het geval je er straks met Interum Justitia niet uitkomt.
pi_71388706
quote:

[..]

Uitlachen zou je niet veel moeten boeien, prioriteit 1 is dat je niet zonder stroom komt te zitten met drie kinderen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71388734
quote:

[..]

Het hoeft ook geen schuldsanering te zijn. Echter, terugkomend op je vraag waarmee het allemaal begon....de NUON kan je afsluiten tenzij daar een stokje voor wordt gestoken door schuldhulpverlening van de gemeente.

Dus ze zullen je niet uitlachen maar zoeken naar een oplossing voor dit probleem.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:06:19 #104
16180 crew  CoolGuy
pi_71388742
quote:

[..]

Deze situatie is als ik jou zo hoor geen eenmalig iets. Je hebt 6 maanden lang 250 euro te kort gehad, en voor de rest heb je 'regelingen' getroffen. Dat is prima, maar je hebt een probleem, dat niet ophoudt met deze keer alles 'geregeld' te hebben.

Dan moet je, zoals mensen hier zeggen, of een bijbaantje nemen of wat dan ook, maar ook gewoon kijken naar wat er in het uitgavenpatroon kan veranderen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:06:24 #105
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71388746
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Uitlachen zou je niet veel moeten boeien, prioriteit 1 is dat je niet zonder stroom komt te zitten met drie kinderen.
Nee want dan moeten ze Spongebob missen en kunnen ze hun PSP niet opladen. The horror!
pi_71388757
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:04 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Misschien kun je daar zelf wat verder op zoeken voor het geval je er straks met Interum Justitia niet uitkomt.
En die kans is zeer reeel Intrim Justitiae kennende
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:07:04 #107
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388759
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:56 schreef nuget het volgende:

[..]

Ik denk dat je erg weinig keuze hebt
Daar zou ik eerlijk gezegd niet zoveel over kunnen zeggen maar als ik haar was zou ik zulke dingen ook proberen te voorkomen. (eerlijk gezegd had ik dit hele verhaal voorkomen, maar daar is het nu te laat voor ) ik zou als een gek gaan bijbeunen en bijvoorbeeld tegen NUON zeggen: op datum x betaal ik alvast 500 euro. Ik kan wel van NUON begrijpen dat ze je over 1500 euro geen 6 maanden laten doen, ze hebben je immers al eerder de kans gegeven die 1500 euro in 6 maanden te betalen namelijk gewoon door de gewone rekeningen te betalen.
pi_71388767
quote:

[..]

Ik zal in ieder geval een moderator mailen om te vragen of een aantal beledigende reacties verwijderd kunnen worden.
pi_71388783
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:06 schreef Marble het volgende:

[..]

Nee want dan moeten ze Spongebob missen en kunnen ze hun PSP niet opladen. The horror!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:09:05 #110
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388803
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wist dat een of andere rotuser hier een opmerking over zou maken, maar jij
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:09:15 #111
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71388809
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Deze situatie is als ik jou zo hoor geen eenmalig iets. Je hebt 6 maanden lang 250 euro te kort gehad, en voor de rest heb je 'regelingen' getroffen. Dat is prima, maar je hebt een probleem, dat niet ophoudt met deze keer alles 'geregeld' te hebben.

Dan moet je, zoals mensen hier zeggen, of een bijbaantje nemen of wat dan ook, maar ook gewoon kijken naar wat er in het uitgavenpatroon kan veranderen.
Als je schuldsanering wilt dan moet je aan flink wat voorwaarden voldoen. 1 van de belangrijkste voorwaarden is dat je schuld zo hoog moet zijn dat je hem zelf niet in 3 jaar kunt afbetalen. Met 1500 euro schuld zeggen ze gewoon dat je het zelf mag oplossen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:12:41 #112
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388892
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef beelz het volgende:

[..]

Als je schuldsanering wilt dan moet je aan flink wat voorwaarden voldoen. 1 van de belangrijkste voorwaarden is dat je schuld zo hoog moet zijn dat je hem zelf niet in 3 jaar kunt afbetalen. Met 1500 euro schuld zeggen ze gewoon dat je het zelf mag oplossen.
En terecht, ik snap ook echt niet dat mensen meteen beginnen te roepen over schuldsanering..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:42 #113
90400 longinus
Hollander
pi_71388928
Ze magen gewoon alles afsluiten hoor, en vergeet niet, bij interim oplichters betaal je eerst hun voor je aan de werkelijke schuld betaald, aangezien jij hun al verteld hebt dat je een regeling wil zullen ze vast nog proberen extra kosten die totaal onnodig zijn erbij te zetten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:14:28 #114
44649 beelz
pi_71388959
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:12 schreef Nijns het volgende:

[..]

En terecht, ik snap ook echt niet dat mensen meteen beginnen te roepen over schuldsanering..
Waarschijnlijk omdat ze er ooit eens van gehoord hebben en meteen denken dat het de oplossing is.
Er zijn nog wel meer voorwaarden maar de meeste zijn hier waarschijnlijk niet eens van toepassing (ik ga er vanuit dat TS ouder is dan 18 en de Nederlandse nationaliteit heeft bijvoorbeeld). Maar als je dus alleen maar kijkt naar de hoogte van de schuld, dan is al meteen vrij duidelijk dat schuldsanering echt geen optie is.
Besef Regulier!
pi_71388982
quote:
Schuld- en budgethulp is wat anders dan sanering.
Bij mij in de straat komen ze vanuit de gemeente huis-aan-huis om te helpen met je budget (ik woon inderdaad niet in een beste wijk), het kostte me de grootste moeite om ze ervan te overtuigen dat ik geen hulp nodig had.
Maar goed, gemeentes willen graag meer hulp bieden nu meer mensen het zwaar hebben / krijgen.
En eerder, zodat er minder mensen de sanering inhoeven.
pi_71389027
quote:

[..]

Nu heeft de Gemeente nog wel wat andere middelen om je te helpen (via de kredietbank).
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:16:48 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_71389041
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ik wist dat een of andere rotuser hier een opmerking over zou maken, maar jij
Tja, ik had al eerder serieus gereageerd, alleen niet op de manier waarop TS wilde. Dit probleem is -zoals je zelf terecht opmerkte- niet gisteren begonnen, en houdt ook niet morgen op. Als je dan 3 kinderen hebt en een eigen zaak die op sterven na dood is, dan moeten er gewoon drastische maatregelen genomen worden. Niet omdat dat leuk is of wat dan ook, maar gewoon omdat je zsm wil (neem ik aan) dat men grip op de situatie krijgt, en uit de posts die ik lees van TS blijkt dat die er niet is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:17:32 #118
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71389067
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:15 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Bij mij in de straat komen ze vanuit de gemeente huis-aan-huis om te helpen met je budget (ik woon inderdaad niet in een beste wijk), het kostte me de grootste moeite om ze ervan te overtuigen dat ik geen hulp nodig had.
Moet je ze binnen laten of kun je gewoon de deur in hun gezicht smijten à la Jehova's getuigen en collectanten voor goede doelen? (Serieuze vraag.)
pi_71389103
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Marble het volgende:

[..]

Moet je ze binnen laten of kun je gewoon de deur in hun gezicht smijten à la Jehova's getuigen en collectanten voor goede doelen? (Serieuze vraag.)
Nee, je hoeft ze niet binnen te laten. Je hoeft geen hulp te accepteren. Alleen weten niet veel mensen dat de gemeente hulp kan bieden. En dan meer dan slechts de schuldsanering. Dus komen ze graag bij de mensen langs. Best netjes.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:19:53 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_71389146
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef beelz het volgende:

[..]

Daar heb jij een punt, nou ja, dan schuldhulp of hoe je het noemen wil. Hoe dan ook, als je wel internet betaald maar je elektra niet, dan heb je je prioriteiten niet goed liggen. Leuk dat je internet hebt, maar je modem en je pc doen niets zonder stroom.

Dan zeg ik, het lijkt er, van hoe ik het lees, op, dat ze hier niet zelf gaan uitkomen. Dus moet er hulp van buitenaf ingeroepen worden, en of dat nou schuldsanering (niet de goede instantie in dit geval dus) schuldhulp, of Spongebob heet maakt niet uit, het belangrijkste is dat er stappen genomen worden, toch?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:20:04 #121
44649 beelz
pi_71389151
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nu heeft de Gemeente nog wel wat andere middelen om je te helpen (via de kredietbank).
Kredietbank = Schuldhulpverlening = Schuldsanering
Besef Regulier!
pi_71389183
Nee wij hadden het niet zien aankomen. Mijn man deed opdrachten voor een bedrijf waar het ( bleek later ) niet goed mee ging. Wij kregen gewoon betaald ( soms wel te laat ) maar niks om je zorgen over te maken.
Uiteindelijk ging dat bedrijf failliet en hadden wij geen werk meer. we hebben daarna wel wat kleine klusjes gehad maar dat dekte de huur en het levensonderhoud.

als ik alles bij elkaar op tel dan hebben we in totaal een schuld van ¤ 2300,= Kan ik daarmee naar de gemeente? Zullen ze me helpen? Ik denk dat ze de mensen met ¤ 10000 of meer eerder helpen dan mij. Ook gezien het inkomen dat we nu hebben. We hebben een project binnen gehaald wat een jaar duurt.
Dus we hebben zoiezo een jaar lang een vast inkomen elke maand.
Die overige 800 los ik in twee maanden af.
en die 1500 euro los ik in 6 maanden af. Ik betaal dan per maand 500 euro aan de nuon ( de gewone maandtermijn loopt ook gewoon door)
Dat lijkt mij een hele reële regeling.

Verder zal ik vragen of dit hele topic verwijdert kan worden. Dit omdat ik vind dat de negatieve reacties te schandalig zijn om op het internet te laten staan.

Ik dank iedereen die serieus met mij heeft mee willen denken en antwoord te hebben gegeven op de vragen die ik heb gesteld.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:20:50 #123
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71389193
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee, je hoeft ze niet binnen te laten. Je hoeft geen hulp te accepteren. Alleen weten niet veel mensen dat de gemeente hulp kan bieden. En dan meer dan slechts de schuldsanering. Dus komen ze graag bij de mensen langs. Best netjes.
Tja de een noemt het netjes, de ander marxistisch. Potayto potahto.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:22:30 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71389247
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef alicia1308 het volgende:
en die 1500 euro los ik in 6 maanden af. Ik betaal dan per maand 500 euro aan de nuon ( de gewone maandtermijn loopt ook gewoon door)
Is je gewone maandtermijn 250 euro? Ik zou zeggen, vraag je eens af waarom je zo enorm veel energie verbruikt, en ga daar dan iets aan doen.
censuur :O
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:23:43 #125
16180 crew  CoolGuy
pi_71389293
quote:
Nee wij hadden het niet zien aankomen. Mijn man deed opdrachten voor een bedrijf waar het ( bleek later ) niet goed mee ging. Wij kregen gewoon betaald ( soms wel te laat ) maar niks om je zorgen over te maken.
Uiteindelijk ging dat bedrijf failliet en hadden wij geen werk meer. we hebben daarna wel wat kleine klusjes gehad maar dat dekte de huur en het levensonderhoud.

als ik alles bij elkaar op tel dan hebben we in totaal een schuld van ¤ 2300,= Kan ik daarmee naar de gemeente? Zullen ze me helpen? Ik denk dat ze de mensen met ¤ 10000 of meer eerder helpen dan mij. Ook gezien het inkomen dat we nu hebben. We hebben een project binnen gehaald wat een jaar duurt.

Verder zal ik vragen of dit hele topic verwijdert kan worden. Dit omdat ik vind dat de negatieve reacties te schandalig zijn om op het internet te laten staan.

Ik dank iedereen die serieus met mij heeft mee willen denken en antwoord te hebben gegeven op de vragen die ik heb gesteld.
Maar nu stel je wel een heel ander verhaal op dan wat in je openingspost stond. Nou, je kunt het altijd proberen toch? Als je dit verhaal zo bij hun neerlegt, eventueel wat gedetailleerder, dan kunnen zij altijd kijken wat ze kunnen doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Het topic kan niet verwijderd worden Het kan wel gesloten worden, dan kan er niemand meer reageren
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:24:08 #126
44649 beelz
pi_71389305
quote:

Weinig kans dat je met zo'n lage schuld in aanmerking komt voor schuldhulp. Het bedrag is zo laag dat je het binnen 3 jaar kunt afbetalen.
quote:
Pfff stel je niet aan zeg. Als ze alle topics weg zouden gooien omdat TS zich beledigd voelt dan hou je ongeveer 12 topics over.
Besef Regulier!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:27:11 #127
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71389402
quote:
Dat is dus 250 x 6 ( juli is wel weer betaald ) en dat is dus ¤ 1500,= exclusief de bijgekomen kosten. ik denk dat een betalingsregeling van een half jaar daarop wel redelijk is.
Sorry, maar ik denk niet dat het aan jou/jullie is om te bepalen wat redelijk is. Redelijk zou zijn dat jij gewoon aan jouw verplichtingen voldoet, namelijk de rekeningen betalen en de energieleverancier ook, namelijk stroom/elektra leveren.
Je bent nu gewoon afhankelijk van de goodwill van de energiemaatschappij ben ik bang.

Daarnaast zou het mij ten hoogste verbazen als je niet afgesloten kunt worden wanneer je een baby hebt.
Smell the flowers while you can....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 11:27:59 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71389434
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:51 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week.
pi_71389726
Gewetensvraag voor TS (met een eigen bedrijf toch ?), hoe zou je het zelf vinden als ik je rekening een half jaar zou laten liggen ? En vervolgens toch van jullie verwachten te blijven leveren ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 11:39:45 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71389859
Nou ja, even een hart onder de riem voor TS, ik denk dat veel mensen veel dichter bij een dergelijk scenario zitten dan dat ze wellicht denken.

Een gezin met meerdere kinderen en 1 inkomen hoeft door de crisis maar tegen een werkloosheidje aan te lopen en je inkomen daalt subiet met 30%. Nu gok ik dat de meeste van dat soort gezinnen niet eenvoudig 30% minder inkomen kan opvangen, inclusief mijzelf.

Je zorgt in de eerste plaats dat je kinderen behoorlijk gevoed en gekleed zijn, en daarnaast de overige 1e levensbehoeften zoals wonen. Maar ja, 1 of 2 maandjes je tophypotheek missen en je hebt al een achterstand van zo maar 1500,-. En als je eenmaal die spiraal ingaat....
pi_71389891
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:39 schreef beelz het volgende:

Hey, ik heb verder serieus gereageerd. TS is zo stom geweest om te zeuren dat het topic maar weggegooid moet worden omdat er mensen zijn die een antwoord hebben gegeven wat TS niet aanstaat. Dat is gewoon zielig.
Vind je? Ik vind reacties waarin het 1 en ander wordt geinsinueerd niet kunnen.

Maar wie ben jij om je zo uit te laten over de topicstarter? Omdat ze een topic met haar probleem opent? Of omdat ze dom is geweest en daarom nu een probleem heeft? Verdient ze het daarom om geschoffeerd te worden?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:40:35 #132
44649 beelz
pi_71389897
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gewetensvraag voor TS (met een eigen bedrijf toch ?), hoe zou je het zelf vinden als ik je rekening een half jaar zou laten liggen ? En vervolgens toch van jullie verwachten te blijven leveren ?
Ik zou gewoon doorleveren en vertrouwen op de goedheid van de mensen dat ze, later toch wel ooit eens, eventueel de mogelijkheid hebben om te overwegen de rekening te betalen.
Besef Regulier!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:42:36 #133
44649 beelz
pi_71389968
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef vanhal het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind reacties waarin het 1 en ander wordt geinsinueerd niet kunnen.

Maar wie ben jij om je zo uit te laten over de topicstarter? Omdat ze een topic met haar probleem opent? Of omdat ze dom is geweest en daarom nu een probleem heeft? Verdient ze het daarom om geschoffeerd te worden?
Ja, dat vind ik. Ik vind het lullig voor TS dat ze een betalingsachterstand heeft en dat de energieleverancier niet mee wil werken aan een betalingsregeling. Maar dat ze niet meewerken aan de betalingsregeling komt door het simpele feit dat ze het al uit handen hebben gegeven aan een incassobureau. TS is nu niet meer afhankelijk van de energieleverancier, maar van het incassobureau.
Wat ik echter nog lulliger vind, is dat TS het niet kan hebben dat er mensen zijn die minder positieve reacties geven en dat daarom het topic maar weggegooid moet worden.
Besef Regulier!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:43:13 #134
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71389986
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef beelz het volgende:

[..]

Ik zou gewoon doorleveren en vertrouwen op de goedheid van de mensen dat ze, later toch wel ooit eens, eventueel de mogelijkheid hebben om te overwegen de rekening te betalen.
Ja, inderdaad, want wie weet: misschien hebben ze wel een baby thuis zitten.
pi_71390000
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:39 schreef Swetsenegger het volgende: maar tegen een werkloosheidje aan te lopen en je inkomen daalt subiet met 30%.
Nou.. als je een beetje hoog inkomen hebt, daalt het nog wel een stuk verder. (hier: -50%)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:43:47 #136
44649 beelz
pi_71390004
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:43 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, want wie weet: misschien hebben ze wel een baby thuis zitten.
Ik heb een goed hart.
Besef Regulier!
pi_71390054
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:42 schreef beelz het volgende:

Wat ik echter nog lulliger vind, is dat TS het niet kan hebben dat er mensen zijn die minder positieve reacties geven en dat daarom het topic maar weggegooid moet worden.
Maar vind je het ongegrond dan dat ze zich druk maakt over de minder positieve reacties? Want die reacties liegen er niet om.
pi_71390171
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef vanhal het volgende:

[..]

Maar vind je het ongegrond dan dat ze zich druk maakt over de minder positieve reacties? Want die reacties liegen er niet om.
Op het schoolplein werden er ook wel eens dingen naar me geroepen waarover mijn moeder dan zei, niet op reageren jongen !

TS gaat daarop in, en niet op de serieuze reacties, waaruit ze gewoon haar antwoord uit had kunnen halen. Maar het is niet het antwoord waarop ze gehoopt had, waarschijnljik een antwoord als "Nee, dat is o.g.v. artikel bla bla bla verboden !".
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 11:48:08 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71390172
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou.. als je een beetje hoog inkomen hebt, daalt het nog wel een stuk verder. (hier: -50%)
70% van je laatst verdiende loon?

Naast wat extra's die er vanaf gaan
pi_71390199
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar dat laatstverdiende loon is wel gemaximeerd
pi_71390220
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:21 schreef Bastian het volgende:
Dus, als ze van te voren bedacht had, dat ze het niet kon betalen had ze het maar moeten aborteren?
Ja.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_71390226
Vroeger konden mensen toch ook een baby opvoeden zonder de beschikking te hebben over electriciteit? De vraag uit de TT kan even goed zijn: moet je nog voor je electriciteit betalen als je een baby hebt? Het antwoord lijkt me duidelijk.

Maar als je dan toch geld wilt besparen om je rekeningen te kunnen betalen, dan zal je toch in je uitgaven moeten snijden; je internet- en tv-abonnement (plus eventueel tv-gids) is denk ik een goede keus om tijdelijk te annuleren, hier heb je toch niks aan zonder electriciteit. Heb je verder nog abonnementen op bladen, kranten, etc? Loop al je rekeningen en bankafschriften na en je zult vast wel wat vinden waarop je kan besparen. Je zult toch enkele offers moeten doen in het belang van je kind, van te voren kon je weten dat een kind behoorlijk wat geld ging kosten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:49:56 #143
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71390241
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:43 schreef beelz het volgende:

[..]

Ik heb een goed hart.
Te goed voor deze wereld.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:50:58 #144
44649 beelz
pi_71390277
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef vanhal het volgende:

[..]

Niet ongegrond, wel onnodig. Als een reactie je niet aanstaat, dan reageer je er niet op en negeer je het gewoon. Dit is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven. Als ik een topic zou openen over Pol Pot en daarin zeg dat hij een kickass dude is die geen vlieg kwaad heeft gedaan, dan weet iedereen dat ik lulkoek praat. Het is dan logisch dat daar reacties op komen die zeggen dat ik lulkoek verkondig, als ik nog steeds vind dat Pol pot een awesome rolmodel is, dan is dat mijn mening... er is dan echt geen reden om te roepen dat het topic maar weggegooid moet worden omdat mensen het niet met me eens zijn.
Ja, sommige reacties hier zijn niet echt lief. Deal with it, it's the internet!
Besef Regulier!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:51:08 #145
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71390288
Wat een onmenselijke reacties in dit topic. Aanbod/idee: zet je rekeningnummer hier in het topic en we zullen allemaal een klein bedrag storten, om en nabij de 10 euro. Als 50 man dat doen, dus iedereen die hier gepost heeft heb je al gauw 500 euro. Moet genoeg zijn toch?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:52:27 #146
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71390331
Maar vaag herinner ik me ook iets van een huisgenote met een baby die andere rechten had, zij had de huur maandenlang niet betaald maar mocht er niet uitgezet worden oid?
pi_71390335
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat LangeTabbetje zegt. Maximale WW-uitkering is zo'n 1650 euro per vier weken. (70% van je laatstverdiende inkomen, met een maximum dagloon als absoluut maximum (en daar 70% van)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:53:34 #148
44649 beelz
pi_71390372
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:49 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Te goed voor deze wereld.
Mijn hart is ook het enige onderdeel wat ik afsta na mijn dood, er kunnen zeker 4 gezinnen van gevoed worden, zo groot is mijn hart.
Besef Regulier!
pi_71390395
Anyway: zeikreacties op TS worden gewoon weggehaald. TS: het zou je sieren wat minder gebruik te maken van CAPS/bold/onderstreept. Normaal disucssiëren kunnen jullie best.....denk ik....
pi_71390396
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:50 schreef beelz het volgende:

[..]

Niet ongegrond, wel onnodig. Als een reactie je niet aanstaat, dan reageer je er niet op en negeer je het gewoon. Dit is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven. Als ik een topic zou openen over Pol Pot en daarin zeg dat hij een kickass dude is die geen vlieg kwaad heeft gedaan, dan weet iedereen dat ik lulkoek praat. Het is dan logisch dat daar reacties op komen die zeggen dat ik lulkoek verkondig, als ik nog steeds vind dat Pol pot een awesome rolmodel is, dan is dat mijn mening... er is dan echt geen reden om te roepen dat het topic maar weggegooid moet worden omdat mensen het niet met me eens zijn.
Ja, sommige reacties hier zijn niet echt lief. Deal with it, it's the internet!
Slechte vergelijking zeg. Nogmaals, topicstarter heeft een serieus probleem, opent een serieus topic met een serieuze vraag in een serieus subforum.
pi_71390400
Zijn er reacties verwijderd !
pi_71390404
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Anyway: zeikreacties op TS worden gewoon weggehaald. TS: het zou je sieren wat minder gebruik te maken van CAPS/bold/onderstreept. Normaal disucssiëren kunnen jullie best.....denk ik....
Thx!
pi_71390410
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een onmenselijke reacties in dit topic.
Zij moest perse die baby nemen dus is ze ook verantwoordelijk voor de keuzes die daarmee te maken hebben. Er is op geen enkel punt echte onredelijkheid van het energiebedrijf langsgekomen.
quote:
Aanbod/idee: zet je rekeningnummer hier in het topic en we zullen allemaal een klein bedrag storten, om en nabij de 10 euro. Als 50 man dat doen, dus iedereen die hier gepost heeft heb je al gauw 500 euro. Moet genoeg zijn toch?
Grapjas. Als je zo graag van je geld af wilt kun je het ook gewoon in brand steken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 11:56:13 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71390441
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat LangeTabbetje zegt. Maximale WW-uitkering is zo'n 1650 euro per vier weken. (70% van je laatstverdiende inkomen, met een maximum dagloon als absoluut maximum (en daar 70% van)
Rly???

Ja, dan zou ik ook ruim meer dan 30% achteruit gaan
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:56:20 #155
44649 beelz
pi_71390445
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef vanhal het volgende:

[..]

Slechte vergelijking zeg. Nogmaals, topicstarter heeft een serieus probleem, opent een serieus topic met een serieuze vraag in een serieus subforum.
Hele slechte vergelijking zelfs, maar mijn punt is gewoon dat je reacties kunt verwachten die je niet tof vindt, jammer dan, maar zo werkt het nou eenmaal.
Besef Regulier!
pi_71390495
quote:
We hebben een project binnen gehaald wat een jaar duurt.
Het lijkt me dat als je dit bij Interim Justitia voorlegt ze accoord zullen gaan.
Je achterstand is te verklaren en de toekomst ziet er zonniger uit.
Laat je nog weten of het gelukt is?
Succes.
pi_71390500
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:56 schreef beelz het volgende:

Hele slechte vergelijking zelfs, maar mijn punt is gewoon dat je reacties kunt verwachten die je niet tof vindt, jammer dan, maar zo werkt het nou eenmaal.
Dat is hoe jij erover denkt. Ik denk daar niet zo over. Ik vind niet dat die reacties moet kunnen verwachten en dat het nou eenmaal zo werkt. Daarnaast, dat jij er zo over denkt betekent nog niet dat ik of topicstarter daar ook zo over moeten denken.

Maar goed, schofferende reacties worden al verwijderd, gelukkig.
pi_71390507
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rly???

Ja, dan zou ik ook ruim meer dan 30% achteruit gaan
Heel veel mensen weten het niet (al geldt die 70% voor de meeste mensen wel, omdat ze onder het maximum dagloon van 183,15 zitten (2009).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 11:59:08 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71390547
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Heel veel mensen weten het niet (al geldt die 70% voor de meeste mensen wel, omdat ze onder het maximum dagloon van 183,15 zitten (2009).
183,15 is bruto?
pi_71390563
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

183,15 is bruto?
(bedrag geldt ook voor WIA, Ziektewet en WAZ)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:59:48 #161
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71390570
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:52 schreef vanhal het volgende:

[..]

Even wat schofferende reacties op een rij. Bij die reacties zitten een aantal reacties waarbij men al uitgaat van een aantal zaken uit terwijl die zaken nog onbekend zijn. Topicstarter geeft die zaken in ieder geval nog niet aan.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik vind dergelijke reacties gewoon niet kunnen. Topicstarter heeft een serieus probleem en een serieuze vraag, en post haar topic in een serieus subforum.

Verder gaat ze wel degelijk in op een serieus antwoord waarin wordt aangegeven dat ze dus wel afgesloten kan worden. Het is dus niet het antwoord waar ze op hoopt, maar ze reageert er wel op:
[..]
Jij bent haar moeder/zus? kom op zeg: ze moet die antwoorden gewoon negeren dit soort dingen gebeuren op een openbaar forum. Als jij nu even een spandoekje gaat maken over hoe oneerlijk het is kunnen wij gewoon verder ingaan op het eigenlijke onderwerp.

De reactie van Marbie vind ik trouwens volkomen terecht, het is een terechte kritische vraag/opmerking over waarom ze niet bezuinigd op (in deze situatie) onzin-zaken als internet.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:01:14 #162
44649 beelz
pi_71390630
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat is hoe jij erover denkt. Ik denk daar niet zo over. Ik vind niet dat die reacties moet kunnen verwachten en dat het nou eenmaal zo werkt. Daarnaast, dat jij er zo over denkt betekent nog niet dat ik of topicstarter daar ook zo over moeten denken.

Oh kom nou zeg, dus volgens jou zou je helemaal geen dingen mogen zeggen die TS niet wil horen? Wat een onzin. Ik ben het op zich met je eens dat het niet de bedoeling is om iemand tot de grond af te branden, maar een beetje tegengas moet je kunnen hebben.
Besef Regulier!
pi_71390672
Ik heb niet je hele topic gelezen, dus misschien is het inmiddels al wel opgelost.

Wat ik je adviseer te doen is het volgende:
Noteer je meterstanden of vraag iemand te komen van het bedrijf deze te controleren.
Als je normaal gebruiker bent zal je met een maandlast van 250 euro veel te veel betalen.

Laat het dan nú omrekenen naar een realistischer maandbedrag.

Betaal vanaf nu niet het nieuwe termijn bedrag, maar spreek af dat je het termijn bedrag voorlopig op bv 280 zet.
Geef ze een automatische incasso.

tweede optie:

Noteer je meterstanden of vraag iemand te komen van het bedrijf deze te controleren.
Als je normaal gebruiker bent zal je met een maandlast van 250 euro veel te veel betalen.

Laat het dan nú omrekenen naar een realistischer maandbedrag.
betaal het drastisch verlaagde maandbedrag aan je energieleverancier,
en het verschil tussen het oude maandbedrag en het nieuwe (zal ongeveer 70 euro zijn) plus wat je nog kan missen als betalingsregeling voorstellen bij interum J.

Persoonlijk zou ik dit voorstel inclusief gegevens van je in en uitgaven alvast naar ze toe sturen via fax/post. Initiatief wordt vaak gewaardeert.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71390674
Ja hoi....

Kunnen de off topic reacties achterwege blijven?(die discussie over hoe er gereageerd werd/moet worden/whatever) Bedankt
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 12:02:44 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71390696
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

(bedrag geldt ook voor WIA, Ziektewet en WAZ)
Hmz, scheelt 4%... per uur.

Wist ik dus echt niet. Nu maar hopen dat ik niet werkloos word
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:02:48 #166
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71390701
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zit er boven maar wist het ook niet... Hoop het niet nodig te hebben maar moest wel ff slikken.. Dat betekent dus eigelijk dat degenen die het meeste betalen de hardste klappen maken als het verkeerd gaat...

Overigens, wat ik ff kwijt wilde. Naar mijn mening mogen er hier wat mensen zich de ogen uit het hoofd schamen voor de opmerkingen die geplaatst zijn door hen.
Het doet er niet toe wat de TS in haar topic plaatst en hoe je daar over denkt.

Een opmerking dat ze dan maar een abortus had moeten laten uitvoeren gaat echt, ECHT alle perken te buiten!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71390734
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:02 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Ik zit er boven maar wist het ook niet... Hoop het niet nodig te hebben maar moest wel ff slikken.. Dat betekent dus eigelijk dat degenen die het meeste betalen de hardste klappen maken als het verkeerd gaat...
Mwa, niet helemaal. De premie die je betaalt is ook gemaximeerd.
pi_71390761
quote:
Wat een onmenselijke reacties in dit topic. Aanbod/idee: zet je rekeningnummer hier in het topic en we zullen allemaal een klein bedrag storten, om en nabij de 10 euro. Als 50 man dat doen, dus iedereen die hier gepost heeft heb je al gauw 500 euro. Moet genoeg zijn toch?

²
Mag ik mijn rekeningnummer ook posten, ik wil ook wel een klein bedrag
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:05:32 #169
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71390780
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:01 schreef beelz het volgende:

[..]

Oh kom nou zeg, dus volgens jou zou je helemaal geen dingen mogen zeggen die TS niet wil horen? Wat een onzin. Ik ben het op zich met je eens dat het niet de bedoeling is om iemand tot de grond af te branden, maar een beetje tegengas moet je kunnen hebben.
Ik vind het ook maar een rare insteek dat je omwille van je kind in een uitzonderingspositie zou zitten als je schulden maakt. Aan de andere kant, een opmerking als 'wel een baby maar geen geld', tja, zo kan het verkeren in het leven Je kunt best vanuit een positieve financiële situatie voor kinderen gaan en dan zo opeens na een jaar of 2 financieel aan de grond zitten. Moet je dan wel wat aan doen natuurlijk ipv piepen over een uitzonderingssituatie 'omdat' je een baby hebt.
pi_71390786
quote:

[..]

Overigens, wat ik ff kwijt wilde. Naar mijn mening mogen er hier wat mensen zich de ogen uit het hoofd schamen voor de opmerkingen die geplaatst zijn door hen.

Een opmerking dat ze dan maar een abortus had moeten laten uitvoeren gaat echt, ECHT alle perken te buiten!
Het zijn vaak de mensen die nog geen tegenslagen hebben gekend en nog nooit aan het dwalen geweest zijn in bureaucratisch Nederland.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:06:09 #171
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71390806
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja hoi....

Kunnen de off topic reacties achterwege blijven?(die discussie over hoe er gereageerd werd/moet worden/whatever) Bedankt
oh sorry dan voor mijn laatste reactie, lees dit net pas
pi_71390825
quote:
Het nemen van een kind is het meest egoistische wat een mens in zijn leven kan doen. Als je vantevoren al weet dat je niet goed genoeg voor dat kind kunt zorgen moet je dat kind gewoon niet nemen. Er is helemaal niets mis met een abortus. Het besluit kunnen nemen dat een abortus op het betreffende moment beter is, geeft aan dat je in ieder geval wilt proberen om goed voor het kind te zorgen en niet alleen maar een speelgoedje wilt hebben omdat het zo schattig is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:06:43 #173
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71390827
quote:

[..]

Die arbortus gaat ook te ver maar iedereen mag hier (tot redelijke hoogte) gewoon zeggen wat hij/zij wil. Hoe men erover denkt doet er ALLES toe aangezien het doel van het forum is meningen/advies te vragen.

en dit
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja hoi....

pi_71390879
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef 700MB het volgende:

Het nemen van een kind is het meest egoistische wat een mens in zijn leven kan doen. Als je vantevoren al weet dat je niet goed genoeg voor dat kind kunt zorgen moet je dat kind gewoon niet nemen.
Alsof jij 100% inzicht in haar leven hebt. Dergelijke reacties zijn kwetsend, realiseer je je dat wel?
pi_71390989
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:08 schreef vanhal het volgende:
Alsof jij 100% inzicht in haar leven hebt. Dergelijke reacties zijn kwetsend, realiseer je je dat wel?
Als zij zich daar gekwetst door voelt moet zij dat zelf weten. De stelling waar in eerste instantie op gereageerd werd (door mij althans) was: 'als ze kon inschatten dat ze het geld er niet voor had had ze het kind niet moeten nemen'. Dit geeft namelijk aan dat ze vantevoren al wist dat ze niet naar behoren voor het kind kon zorgen en dus moet ze er ook niet aan beginnen. Als je er liever laten adopteren in plaats van laten aborteren wilt lezen vind ik dat ook prima. Feit is echter wel dat als zij besluit om het kind te nemen terwijl ze weet dat ze er niet goed genoeg voor kan zorgen, dat dat enkel egoisme is en ze daarmee dat kind dupeert.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:12:56 #176
13462 BansheeBoy
pi_71391037
700MB, wat is je probleem nou eigenlijk? Zij wil geholpen worden, jij wilt haar alleen maar verwijten maken en oneerbare voorstellen doen. Zoek een ander topic.

Dat durft met droge ogen over abortus te beginnen. Ernstig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:13:04 #177
44649 beelz
pi_71391043
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:08 schreef vanhal het volgende:

[..]

Jij werd zeker op school enorm gepest en hebt nu het idee dat je voor iedereen die wat tegengas krijgt moet opkomen?
Besef Regulier!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:13:53 #178
13462 BansheeBoy
pi_71391073
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef beelz het volgende:

[..]

Jij werd zeker op school enorm gepest en hebt nu het idee dat je voor iedereen die wat tegengas krijgt moet opkomen?
Jij bent de spreekwoordelijke "waard".

²
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:14:07 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71391076
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:11 schreef 700MB het volgende:

[..]
Feit is echter wel dat als zij besluit om het kind te nemen terwijl ze weet dat ze er niet goed genoeg voor kan zorgen, dat dat enkel egoisme is en ze daarmee dat kind dupeert.
Ik dacht juist gelezen te hebben dat hun financiële situatie goed was toen zij ervoor kozen. Dat stond volgens mij in die posting die compleet vetgedrukt en onderstreept was
pi_71391105
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:11 schreef 700MB het volgende:

[..]

Als zij zich daar gekwetst door voelt moet zij dat zelf weten. De stelling waar in eerste instantie op gereageerd werd (door mij althans) was: 'als ze kon inschatten dat ze het geld er niet voor had had ze het kind niet moeten nemen'. Dit geeft namelijk aan dat ze vantevoren al wist dat ze niet naar behoren voor het kind kon zorgen en dus moet ze er ook niet aan beginnen. Als je er liever laten adopteren in plaats van laten aborteren wilt lezen vind ik dat ook prima. Feit is echter wel dat als zij besluit om het kind te nemen terwijl ze weet dat ze er niet goed genoeg voor kan zorgen, dat dat enkel egoisme is en ze daarmee dat kind dupeert.
Lees je verder wel goed? Ze zegt op pagina 2 namelijk dit:
quote:
Een uitleg van die quote lijkt mij verder niet nodig, maar aangezien je zo stellig bent: ik lees daar dat de keuze voor een baby VOOR haar problematiek lag. NA de keuze kwamen onvoorziene problemen.

Dus jouw abortus reactie is totaal niet aan de kwestie, daarnaast kan zo'n opmerking kwetsend overkomen. Snap je dat?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:15:41 #181
13462 BansheeBoy
pi_71391121
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik dacht juist gelezen te hebben dat hun financiële situatie goed was toen zij ervoor kozen. Dat stond volgens mij in die posting die compleet vetgedrukt en onderstreept was
Ja, dat heeft iedereen kunnen lezen. Maar hij wil graag bij zijn eigen verhaaltje blijven.

²
pi_71391153
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef beelz het volgende:
Het is inderdaad wel tekenend voor jouw reacties dat je overal iets achter moet zoeken. Niet alleen vul je onduidelijkheden bij het verhaal van topicstarter voor het gemak wat in, bij mij vind je het blijkbaar nodig zaken in te vullen.
Ook zo'n opmerking die je nu maakt kan best kwetsend overkomen. Waarom doe je dat? Waar heb ik dat aan verdient?
pi_71391161
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:
700MB, wat is je probleem nou eigenlijk? Zij wil geholpen worden, jij wilt haar alleen maar verwijten maken en oneerbare voorstellen doen. Zoek een ander topic.
Het feitelijke probleem hier is dat, en dat begint in de TT al, TS haar baby als een soort schild voor zich houdt met de instelling dat anderen er steeds maar rekening mee moeten houden. Zij wilde perse dat kind, laat het haar zelf oplossen en val anderen (zoals in dit gevwal Nuon) er niet mee lastig.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat durft met droge ogen over abortus te beginnen. Ernstig.
Er is helemaal NIETS mis met een abortus. Het is een gewone medische handeling. Er is echter wel een heleboel mis met het zomaar ondoordacht nemen van een kind.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:17:27 #184
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71391173
Kap nou met die discussie. En vanhal: als je haar zo wil verdedigen, bel dan voor haar met NUON ofzo.
pi_71391199
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef 700MB het volgende:

Er is helemaal NIETS mis met een abortus. Het is een gewone medische handeling. Er is echter wel een heleboel mis met het zomaar ondoordacht nemen van een kind.
Nee, er is iets mis met JOUW opmerking over het abortus in dit topic. Snap je? JOUW opmerking is niet ok.

Lees gewoon eens goed voor je dergelijke kwetsende reacties post.
pi_71391222
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef vanhal het volgende:
daarnaast kan zo'n opmerking kwetsend overkomen. Snap je dat?
Gekwetst worden is een keuze. Iemand anders kwetsen is niet mogelijk, er zelf voor kiezen om ergens door gekwetst te zijn wel.
pi_71391258
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:19 schreef 700MB het volgende:

Gekwetst worden is een keuze. Iemand anders kwetsen is niet mogelijk, er zelf voor kiezen om ergens door gekwetst te zijn wel.
Tegen een moeder van een baby die in een problematische situatie zit zeggen dat ze ook abortus had kunnen nemen is kwetsend. Onnodig kwetsend, want -nogmaals- als je goed had gelezen, dan was die opmerking niet eens nodig geweest.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:20:43 #188
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71391266
quote:
Dit moet je niet zeggen, vooral omdat het niet de discussie is waar het om gaat. Als het kind 7 maanden is, was het er al/bijna toen de problemen begonnen. De discussie moet gaan over hoe TS dit kan oplossen en daarbij wordt ook gekeken naar de oorzaak van het probleem (ook om herhaling te voorkomen). Gaan gooien met abortus is nogal onsmakelijk.
pi_71391278
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:20 schreef vanhal het volgende:
Tegen een moeder van een baby die in een problematische situatie zit zeggen dat ze ook abortus had kunnen nemen is kwetsend.
Nee, dat is het niet.
pi_71391287
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:21 schreef 700MB het volgende:

Nee, dat is het niet.
Nee? Ben jij moeder van een kind?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:22:01 #191
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71391302
vanhal, als je zo verstandig wil zijn/doen/overkomen, kap dan zelf met deze discussie.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:23:01 #192
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71391332
quote:

[..]

Is er geen spaargeld aanwezig om dit soort situaties op te vangen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:23:29 #193
44649 beelz
pi_71391351
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:21 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ben jij een eigenaar van een Alfa Romeo?
Besef Regulier!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:23:51 #194
13462 BansheeBoy
pi_71391368
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:19 schreef 700MB het volgende:

[..]

Jij geloof dit echt? Over een abortus beginnen bij iemand die zwaar in de problemen zit is gewoon een zeer kwalijke zaak, en dan interesseert je geaardheid me helemaal niks. Je weet dat je met een vrouw te maken hebt, zou me niets verbazen als ze gaat huilen bij het zien van deze reacties. Heb je daar wat aan? Spreekwoordelijke waard, ben je hier dan blij mee?

²
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:23:54 #195
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71391370
quote:

[..]

iedereen verschilt van mening over abortus, dit lijkt me niet de plek voor deze discussie aangezien een abortus het probleem van TS niet zou kunnen oplossen nu het kind er al is. Ik denk ook niet dat een abortus vooraf de situatie van TS had kunnen voorkomen aangezien er al andere kinderen zijn.
pi_71391403
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:22 schreef Nijns het volgende:
vanhal, als je zo verstandig wil zijn/doen/overkomen, kap dan zelf met deze discussie.
Ja sorry, dat moet ik ook doen. Ik stoor me gewoon enorm aan dergelijke kwetsende reacties die niet op z'n plaats zijn. Alsof iemand waar je niks van weet op basis van een aantal regels in een openingspost een bepaalde situatie verdient.
pi_71391404
quote:
Ik ben ook niet vrouwelijk dus dat zal ook nooit gebeuren. Maar een vader zal ik ook nooit worden, als ik iemand zwanger zou maken en ze wil geen abortus dan ben ik sowieso weg.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:25:56 #198
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71391447
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het nemen van een kind is het meest egoistische wat een mens in zijn leven kan doen. Als je vantevoren al weet dat je niet goed genoeg voor dat kind kunt zorgen moet je dat kind gewoon niet nemen. Er is helemaal niets mis met een abortus. Het besluit kunnen nemen dat een abortus op het betreffende moment beter is, geeft aan dat je in ieder geval wilt proberen om goed voor het kind te zorgen en niet alleen maar een speelgoedje wilt hebben omdat het zo schattig is.
toch ff nog 1 opmerking en dan stop ik ermee,,,,

zonder dalen geen pieken.....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 12:26:05 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71391452
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:24 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ik ben ook niet vrouwelijk dus dat zal ook nooit gebeuren. Maar een vader zal ik ook nooit worden, als ik iemand zwanger zou maken en ze wil geen abortus dan ben ik sowieso weg.
Voor mensen zoals jij is de alimentatieplicht er ook voor vaders die het kind NIET erkennen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:26:53 #200
13462 BansheeBoy
pi_71391485
quote:

[..]

Ok, met deze post zet je ons een goede spiegel voor: we verdoen onze tijd met je.

²
pi_71391493
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor mensen zoals jij is de alimentatieplicht er ook voor vaders die het kind NIET erkennen.
pi_71391512
quote:

Dat is prima, jouw mening. Jammer dat je verder empathie mist om die inschatting te maken dat bepaalde opmerkingen anderen kunnen kwetsen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:27:50 #203
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71391524
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:

[..]

Krijg jij in je dagelijks leven dan alleen maar prettige, vriendelijk geformuleerde reacties?
En wellicht heeft ze juist wel wat aan de botte/minder aardig geformuleerde reacties, sommige mensen moeten eerst wakker geschud en/of met hun neus op de feiten gedrukt worden voor ze actie gaan ondernemen.
pi_71391526
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.
Je moeder had jou moeten laten aborteren.

Als ik in de toekomst had kunnen kijken dan had ik niet voor kinderen gekozen, maar dan was ik nu ook heel rijk geweest, de koningin van de wereld geweest en jou niet geboren laten worden.

Als je zulke onzin schrijft kan je zulke onzin terug verwachten. Jij hebt het je hele leven zo perfect gedaan, als je niet pas net uit de luiers bent en nog lekker kan genieten van het dak van papa en mama.

Jij hebt 1000 vrienden die het allemaal accepteren dat je zulke dingen zegt, je bent nog nooit de verkeerde tegen gekomen? Of durf je alleen op een forum zulke rare kwetsende en achterlijke opmerkingen te maken!
pi_71391543
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Jij geloof dit echt?
Ja.
quote:
Over een abortus beginnen bij iemand die zwaar in de problemen zit is gewoon een zeer kwalijke zaak, en dan interesseert je geaardheid me helemaal niks.
Ik begon er niet over, ik reageerde enkel op iemand die er wel over begon.
quote:
Je weet dat je met een vrouw te maken hebt, zou me niets verbazen als ze gaat huilen bij het zien van deze reacties. Heb je daar wat aan?
Als het haar (of anderen) doet heroverwegen (lijkt me onwaarschijnlijk) om (nog) een kind te nemen, dan is het een zinvolle discussie geweest. Maar tranen hebben geen plaats in een discussie. Als mensen niet tegen duidelijke (toegegeven controversiele) meningen kunnen moeten ze er niet aan deelnemen.
pi_71391573
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:27 schreef vanhal het volgende:
Jammer dat je verder empathie mist om die inschatting te maken dat bepaalde opmerkingen anderen kunnen kwetsen.
Het is niet mijn schuld dat sommige mensen zo onstabiel zijn dat ze niet tegen andere meningen kunnen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:30:04 #207
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71391580
quote:

Lul toch niet zo stom joh.
Ik kan nu samen met mijn vrouw beslissen om voor een tweede kind te gaan omdat wij in een financieel gezonde situatie zitten. Maar dat we nu financieel gezond zijn is geen garantie dat we dat over twee jaar ook zijn. Er zijn zoveel factoren die je leven plots overhoop kunnen gooien.
Op een paar uitzonderingen na heeft niemand die garantie dus als we jouw logica moeten volgen zou er tegen de 22e eeuw nog maar een handje vol mensen op Aarde rond lopen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:30:31 #208
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71391588
*leesvoertvp*

| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_71391595
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Het bestaan daarvan is inderdaad een kwalijke zaak, met name omdat de vrouw in een dergelijke situatie een veto kan uitspreken over de keuze van het wel of niet geboren laten worden van het kind.
pi_71391613
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:29 schreef 700MB het volgende:

Het is niet mijn schuld dat sommige mensen zo onstabiel zijn dat ze niet tegen andere meningen kunnen.
Ben blij dat je dit zegt, je laat je namelijk enorm kennen door zo'n reactie.
pi_71391642
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het bestaan daarvan is inderdaad een kwalijke zaak, met name omdat de vrouw in een dergelijke situatie een veto kan uitspreken over de keuze van het wel of niet geboren laten worden van het kind.
Ook jij bent daarbij hoor. De vrouw heeft niet alleen onveilige sex. Jij hebt dat ook. De verantwoording ligt in beide handen. Als de man vervolgens besluit om weg te lopen omdat het te heet onder zijn voeten word en zijn verantwoording niet wilt nemen is het de probleem van de man.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:33:26 #212
13462 BansheeBoy
pi_71391668
Sowieso vind ik inkomen niet zo relevant bij het verwekken van kinderijen. Wij geloven erin dat elk kind komt met zijn eigen levensonderhoud.

²
pi_71391698
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef cheqy het volgende:
Op een paar uitzonderingen na heeft niemand die garantie dus als we jouw logica moeten volgen zou er tegen de 22e eeuw nog maar een handje vol mensen op Aarde rond lopen.
Het gaat ook niet om garantie, het gaat erom dat als je een kind neemt dat egoisme is, en je, als je dat dan doet jezelf volledig opzij moet zetten.

Behalve dat is er sprake van een andere situatie als de mens als soort enorm is uitgedund, en is het op dit moment beter om een kind te adopteren, in Afrika hebben ze er toch te veel. (En ja, regels voor adoptie zijn veel te zwaar en ingewikkeld, ben er zeker voor dat dat eenvoudiger gaat worden).
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:34:32 #214
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71391703
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Sowieso vind ik inkomen niet zo relevant bij het verwekken van kinderijen. Wij geloven erin dat elk kind komt met zijn eigen levensonderhoud.

²
!
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_71391727
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:27 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Je moeder had jou moeten laten aborteren.

Als ik in de toekomst had kunnen kijken dan had ik niet voor kinderen gekozen, maar dan was ik nu ook heel rijk geweest, de koningin van de wereld geweest en jou niet geboren laten worden.

Als je zulke onzin schrijft kan je zulke onzin terug verwachten. Jij hebt het je hele leven zo perfect gedaan, als je niet pas net uit de luiers bent en nog lekker kan genieten van het dak van papa en mama.

Jij hebt 1000 vrienden die het allemaal accepteren dat je zulke dingen zegt, je bent nog nooit de verkeerde tegen gekomen? Of durf je alleen op een forum zulke rare kwetsende en achterlijke opmerkingen te maken!

zeg dame, heb je het advies dat ik een stukje terug gaf (2 opties) nu al bekeken en uitgevoerd? (of zit je in shock naar de idioterie op je beeldscherm te staren in de hoop dat het zichzelf oplost?)

Je kan niet voorspellen wat er gebeurd.
en de bureaucratie lijkt vaak ontworpen te zijn om mensen tussen wal en schip te laten vallen en of te laten verzuipen. Dat het even minder gaat en dat er even iets is dat opgelost moet worden is helemaal geen schande! (je moest eens weten wat er achter al die voordeuren afspeelt...júist bij de grootste blaaskaken)

Maar je moet er wel iets aan doen voordat het niet meer hanteerbaar is.
(en ja.. ik heb er ervaring in... zowel eigen ervaring als talloze gezinnen die ik inmiddels geholpen heb te voorkómen dat ze in de schuldhulpsanering kwamen)
pi_71391751
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:29 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het is wel jouw schuld dat je onbekwaam bent om een discussie te voeren.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:36:57 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71391789
quote:

[..]

Sterker nog, als de man geen kinderen wil dan moet ie heel goed opletten want een vrouw kan een gaatje prikken in het condoom, een pil 'vergeten' etc etc je zou ze de kost maar moeten geven die zwanger worden terwijl die vent het niet wil.
pi_71391808
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef BansheeBoy het volgende:

²

dat is wel heel optimistisch.

Ik heb vier kinderen en het is toch echt ik die zich uit de naad werkt om die spekbeentjes spekkig te houden en ze hun mammoet skeltertje te kunnen laten rijden
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:38:18 #219
44649 beelz
pi_71391837
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Sterker nog, als de man geen kinderen wil dan moet ie heel goed opletten want een vrouw kan een gaatje prikken in het condoom, een pil 'vergeten' etc etc je zou ze de kost maar moeten geven die zwanger worden terwijl die vent het niet wil.
Voor mannen die echt geen kinderen willen hebben ze vasectomie uitgevonden
Maar dit is wel heel erg offtopic.
Besef Regulier!
pi_71391838
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:27 schreef alicia1308 het volgende:
Vrienden accepteren die meningen zeker hoor, al zijn ze het er heus niet altijd mee eens. Maar ik ben het ook niet altijd met hun meningen eens, en dat hoeft ook niet. De intentie van de opmerkingen is ook niet om te kwetsen, dus alleen al daarom is het flauwekul om je er door gekwetst te voelen. Als iemand (jij of iemand anders) dat vervolgens wel zo ervaart is dat dan je eigen schuld.
pi_71391874
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:32 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Ook jij bent daarbij hoor. De vrouw heeft niet alleen onveilige sex. Jij hebt dat ook. De verantwoording ligt in beide handen. Als de man vervolgens besluit om weg te lopen omdat het te heet onder zijn voeten word en zijn verantwoording niet wilt nemen is het de probleem van de man.

dat maakt betreffende man een karakterloze hufter en de vrouw in kwestie een geluksvogel!

Niets is zo storend als een vent die zich overal in probeert te mengen.
pi_71391895
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:38 schreef beelz het volgende:

[..]

Voor mannen die echt geen kinderen willen hebben ze vasectomie uitgevonden
Maar dit is wel heel erg offtopic.
dat kost ook geld (en wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering)

250 eurootjes.. dan maar onthouding
pi_71391924
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:38 schreef 700MB het volgende:

Vrienden accepteren die meningen zeker hoor, al zijn ze het er heus niet altijd mee eens. Maar ik ben het ook niet altijd met hun meningen eens, en dat hoeft ook niet. De intentie van de opmerkingen is ook niet om te kwetsen, dus alleen al daarom is het flauwekul om je er door gekwetst te voelen. Als iemand (jij of iemand anders) dat vervolgens wel zo ervaart is dat dan je eigen schuld.
Je haalt het punt arbortus aan omdat je in de veronderstelling was dat de problemen van de vrouw al speelden op het moment ze voor het kind kozen. Op pagina 2 blijkt dit al niet zo te zijn. Dat betekent dus dat jouw abortus opmerking er geheel niet toe doet.
DAARNAAST is opmerking dat arbortus in de context van dit onderwerp kwetsend. Als geheel dus onnodig kwetsend aangezien het er helemaal niet toe doet.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 12:41:47 #224
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:41:49 #225
44649 beelz
pi_71391939
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:40 schreef Exoteria het volgende:

[..]

dat kost ook geld (en wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering)

250 eurootjes.. dan maar onthouding
Onthouding?
Dat is vrijwel onmogelijk

Maar goed, om even duidelijk te zijn: ik vind zeggen dat iemand dan maar abortus had moeten plegen ook een beetje ver gaan. Ik blijf er alleen bij dat een beetje tegengas gewoon moet kunnen.
Besef Regulier!
pi_71391989
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:35 schreef Exoteria het volgende:

[..]

zeg dame, heb je het advies dat ik een stukje terug gaf (2 opties) nu al bekeken en uitgevoerd? (of zit je in shock naar de idioterie op je beeldscherm te staren in de hoop dat het zichzelf oplost?)

Je kan niet voorspellen wat er gebeurd.
en de bureaucratie lijkt vaak ontworpen te zijn om mensen tussen wal en schip te laten vallen en of te laten verzuipen. Dat het even minder gaat en dat er even iets is dat opgelost moet worden is helemaal geen schande! (je moest eens weten wat er achter al die voordeuren afspeelt...júist bij de grootste blaaskaken)

Maar je moet er wel iets aan doen voordat het niet meer hanteerbaar is.
(en ja.. ik heb er ervaring in... zowel eigen ervaring als talloze gezinnen die ik inmiddels geholpen heb te voorkómen dat ze in de schuldhulpsanering kwamen)
Ik zit zeker weten in shock te staren naar mijn beeldscherm. Dat mensen zo stom zijn kan ik niet bevatten. Het is niet in woorden uit te drukken waar dit persoon mee bezig is. Het is idioterie.

Ik heb zeker gelezen naar je idee en je opties! En ik weet dat ik er iets aan moet doen daar ben ik ook mee bezig. Maar nuon kan mij op dit moment niet helpen omdat ze het uit handen hebben gegeven afgelopen week en intrum justitia heeft het nog niet verwerkt. Ik moet dus nu wachten op de eerste brief van intrum justitia alvorens ik kan reageren. Ik verwacht deze brief eind deze week en zal dan ook meteen reageren aangezien ik hier weer heel snel uit moet komen.

Mijn man en ik hadden ook al bedacht dat we de meterstanden moeten gaan opschrijven. Maar moet je dat niet eerst een maand of twee doen alvorens er iemand langskomt omdat te gaan bekijken en eventueel de meterstanden omlaag te zien krijgen?
pi_71391992
quote:

[..]

Beter is maar om jouw gewoon gelijk te castreren. Alls je geen verantwoordelijkheid wil nemen moet je ook niet neuken, ongelukken kunnen altijd.
pi_71391999
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:32 schreef alicia1308 het volgende:
Als de vrouw perse het kind geboren wil laten worden zonder naar de mening van de man erin te betrekken is er ook geen gelegenheid voor hem om voor de beslissing verantwoordelijk te zijn. Dan is het een kwestie van haar keuze die hij maar heeft te slikken. Als hij vervolgens het kind toch niet wil en bijvoorbeeld ook voor de abortus wil betalen, dan heeft hij zich zo verantwoordelijk opgesteld als mogelijk is. Als de vrouw dan vervolgens alsnog het kind neemt, dan is het HAAR verantwoordelijkheid, niet de zijne.

Verder zijn er ook andere manieren om zwanger te raken dan alleen onveilige seks. Er zijn ook vrouwen die het een en ander stiekum doen om de man aan zich te binden met een kind, bijvoorbeeld.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:44:14 #229
44649 beelz
pi_71392005
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom wordt een betalingsregeling niet geaccepteerd?
Lijkt mij omdat de energieleverancier de achterstand al uit handen heeft gegeven, de energieleverancier gaat dan niet meer over een eventuele betalingsregeling maar het incassobureau regelt dat dan. Ik denk dat TS nog geen contact heeft gehad met incassobureau, want over het algemeen wordt zo'n regeling wel geaccepteerd. Voor het incassobureau is namelijk maar 1 ding belangrijk: dat geld moet binnen komen, je moet alleen wel een reëel bedrag geven wat je per maand wilt afbetalen.
Besef Regulier!
pi_71392075
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Beter is maar om jouw gewoon gelijk te castreren. Alls je geen verantwoordelijkheid wil nemen moet je ook niet neuken, ongelukken kunnen altijd.
De keuze wel/niet geboren laten worden ligt niet bij de man. Daarom zou hij er ook geen verantwoordelijkheid voor moeten hebben als zij hem overruled.
pi_71392081
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

Verder zijn er ook andere manieren om zwanger te raken dan alleen onveilige seks. Er zijn ook vrouwen die het een en ander stiekum doen om de man aan zich te binden met een kind, bijvoorbeeld.

Nou ja... daar hoef jij je in ieder geval geen zorgen over te maken.
Ik geloof niet dat er een vrouw rondloopt dat jouw aan zich wil binden
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 12:47:35 #232
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71392110
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:44 schreef beelz het volgende:

[..]

Lijkt mij omdat de energieleverancier de achterstand al uit handen heeft gegeven, de energieleverancier gaat dan niet meer over een eventuele betalingsregeling maar het incassobureau regelt dat dan. Ik denk dat TS nog geen contact heeft gehad met incassobureau, want over het algemeen wordt zo'n regeling wel geaccepteerd. Voor het incassobureau is namelijk maar 1 ding belangrijk: dat geld moet binnen komen, je moet alleen wel een reëel bedrag geven wat je per maand wilt afbetalen.
Ah, dan maar even wachten op I-J.
Als je zelf een reëel voorstel doet tot afbetaling en ondertussen ook het normale bedrag blijft betalen is er niets aan de hand. En je aan het voorstel houden natuurlijk.
Van afsluiting ben je nog een heel eind verwijderd als de vordering pas vorige week uit handen is gegeven.
En om antwoord te geven op je vraag in de TT; ja dat mag.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:52:14 #233
13462 BansheeBoy
pi_71392241
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nou, al een paar jaar bewust bezig, helaas nog geen "ongelukje".

²
pi_71392276
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Mijn man en ik hadden ook al bedacht dat we de meterstanden moeten gaan opschrijven. Maar moet je dat niet eerst een maand of twee doen alvorens er iemand langskomt omdat te gaan bekijken en eventueel de meterstanden omlaag te zien krijgen?
Als het goed is heb je ergens een afschrift van de eindmeterstand van vorig jaar (of tussentijds voor mijn part). In ieder geval 1 keer per jaar wordt het genoteerd en krijg je een zogenaamde eindafrekening.

Vanaf die datum kan je het verbruik doorrekenen door het verschil tussen de toenmalige meterstand en de huidige door het aantal maanden dat ertussen zit te delen.
Vaak kan je telefonisch je meterstanden al verlagen.
Dus ik zou zowieso los van de schuld die nu bij de energieleverancier weg is, de níeuwe maandlasten alvast verlagen naar een reëler bedrag. (het verschil kan je dan in ieder geval inzetten tzt als schuldafbetaling voor de I.J.)
(mijn maandbedrag voor gas en elektra is 180 euro per maand. Het gezin bestaat uit één ouder, ik, en vier kinderen. Wij hebben een woning met vier slaapkamers. En aan het eind van het jaar krijg ik altijd wat terug)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:55:25 #235
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71392323
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef 700MB het volgende:

[..]

De keuze wel/niet geboren laten worden ligt niet bij de man. Daarom zou hij er ook geen verantwoordelijkheid voor moeten hebben als zij hem overruled.
Correct ik vind dat als de man een abortus aanbied zij er maar op in moet gaan of 100% v/d lasten moet dragen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71392377
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:53 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Als het goed is heb je ergens een afschrift van de eindmeterstand van vorig jaar (of tussentijds voor mijn part). In ieder geval 1 keer per jaar wordt het genoteerd en krijg je een zogenaamde eindafrekening.

Vanaf die datum kan je het verbruik doorrekenen door het verschil tussen de toenmalige meterstand en de huidige door het aantal maanden dat ertussen zit te delen.
Vaak kan je telefonisch je meterstanden al verlagen.
Dus ik zou zowieso los van de schuld die nu bij de energieleverancier weg is, de níeuwe maandlasten alvast verlagen naar een reëler bedrag. (het verschil kan je dan in ieder geval inzetten tzt als schuldafbetaling voor de I.J.)
(mijn maandbedrag voor gas en elektra is 180 euro per maand. Het gezin bestaat uit één ouder, ik, en vier kinderen. Wij hebben een woning met vier slaapkamers. En aan het eind van het jaar krijg ik altijd wat terug)
Ja dat is inderdaad een idee. Dank je wel ervoor.

Woow wij bestaan uit een gezin van twee ouders en drie kinderen in een drie kamer flat. Dus dat zal dan zeker flink omlaag moeten ik ga er meteen mee aan de slag.
Bedankt voor je reactie
pi_71392393
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Kijk dat is een stuk erger, en dan heb je van die lamlullen hier die alleen willen wegrennen.
pi_71392508
quote:

[..]

²

...en je legt voldoende kikkertjes en insecten op je vensterbank?

Nee, hoor.. ik hoop voor je dat die ooievaar snel bij je langskomt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 13:01:39 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71392513
quote:

[..]

Je kan natuurlijk ook zelf voorzorgsmaatregelen nemen, slappe zak
pi_71392614
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan natuurlijk ook zelf voorzorgsmaatregelen nemen
Zeker, maar hoeveel maatregelen je zelf ook treft, geen enkel middel is 100%. Zelfs vasectomie niet.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:05:14 #241
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71392616
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Ik zit zeker weten in shock te staren naar mijn beeldscherm. Dat mensen zo stom zijn kan ik niet bevatten. Het is niet in woorden uit te drukken waar dit persoon mee bezig is. Het is idioterie.

Ik heb zeker gelezen naar je idee en je opties! En ik weet dat ik er iets aan moet doen daar ben ik ook mee bezig. Maar nuon kan mij op dit moment niet helpen omdat ze het uit handen hebben gegeven afgelopen week en intrum justitia heeft het nog niet verwerkt. Ik moet dus nu wachten op de eerste brief van intrum justitia alvorens ik kan reageren. Ik verwacht deze brief eind deze week en zal dan ook meteen reageren aangezien ik hier weer heel snel uit moet komen.

Ik heb nog geen antwoord gehad op de vraag of jullie geen spaargeld hadden om dit op te vangen?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:08:20 #242
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71392706
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom wordt een betalingsregeling niet geaccepteerd?
ga even ergens ander ontopic zitten ja...

dinsdag 28 juli 2009 @ 13:08:41 #243
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71392717
quote:

[..]

²
Wel gestopt met de pil?
pi_71392778
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen antwoord gehad op de vraag of jullie geen spaargeld hadden om dit op te vangen?
Kennelijk niet he... Anders had ze dat zelf ook wel bedacht neem ik aan.
En ik kan me voorstellen dat als je een eigen zaak hebt in deze tijd het spaargeld sowieso wel snel inteert. Volgens mij stond er trouwens ook ergens in een van de reacties van TS dat het spaargeld in het bedrijf zit. Maar ik kan me vergissen en heb geen zin om 8 pagina's terug te gaan lezen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71392781
tvp
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_71392784
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wij hadden een kleine buffer en die is opgegaan. dus als antwoord op je vraag; nee wij hebben geen spaargeld meer.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 13:23:29 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71393242
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef 700MB het volgende:

[..]

Zeker, maar hoeveel maatregelen je zelf ook treft, geen enkel middel is 100%. Zelfs vasectomie niet.
Nou weet je wat... doe ze gewoon allemaal... dus een condoom om je gevasectomeerde snikkel die je vervolgens NIET in de bepilde doosch propt.... OF accepteer je verantwoordelijkheid.
pi_71393289
pi_71393376
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
OF accepteer je verantwoordelijkheid.
Verantwoordelijkheid die je niet hebt kun je ook niet nemen.
pi_71393402
heb je vorig jaar geld terug gehad van de energie lverancier? dat zegt namelijk ook iets over je daadwerkelijke gebruik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 13:29:34 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71393451
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:27 schreef 700MB het volgende:

[..]

Vrouwen worden niet zwanger als je niet neukt. Als jij neukt en je WEET dat anti-conceptie niet 100% is ben je DUS verantwoordelijk voor eventuele gevolgen.

Dem, met elke post maak je duidelijker dat je niet het helderste sterretje aan het firmament ben.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:32:08 #252
13462 BansheeBoy
pi_71393517
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:27 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wanneer wordt je 15?

²
pi_71393535
ik lees hier de raecties die worden gegeven op een serieuze vraag van iemand...
vind het echt abnormaal wat voor antwoorden hierop worden gegeven...
ik hoop echt dat er ooit een dag komt dat deze gevoelloze gevallen nog slechter erbij komen te zitten dan dit, en wat zullen ze zich dan zielig voelen terwijl ze een GROTE SMOEL hebben over een ander...

Dat is mijn grootste wens op dit moment
pi_71393566
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Vrouwen worden niet zwanger als je niet neukt. Als jij neukt en je WEET dat anti-conceptie niet 100% is ben je DUS verantwoordelijk voor eventuele gevolgen.
Man zegt: doe abortus, ik betaal (mee). Vrouw zegt: nee, wil ik niet. Man probeert verantwoordelijkheid te nemen, maar dat lukt niet. Vrouw drukt haar zin door en neemt dus zelf de verantwoordelijkheid over. Daarmee is de verantwoordelijkheid van de man vervallen aangezien hij hem niet eens meer kan nemen.
pi_71393588
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wanneer wordt je 15?

²
Ongeveer 20 jaar geleden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:35:40 #256
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71393633
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef hellen31 het volgende:
ik hoop echt dat er ooit een dag komt dat deze gevoelloze gevallen nog slechter erbij komen te zitten dan dit, en wat zullen ze zich dan zielig voelen terwijl ze een GROTE SMOEL hebben over een ander...

Owja, want dit is inderdaad echt een hele normale reactie.
pi_71393641
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:33 schreef 700MB het volgende:

[..]

Man zegt: doe abortus, ik betaal (mee). Vrouw zegt: nee, wil ik niet. Man probeert verantwoordelijkheid te nemen, maar dat lukt niet. Vrouw drukt haar zin door en neemt dus zelf de verantwoordelijkheid over. Daarmee is de verantwoordelijkheid van de man vervallen aangezien hij hem niet eens meer kan nemen.
Dat die kans erin zit moet je je bedenken voordat je van bil gaat.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:36:23 #258
13462 BansheeBoy
pi_71393657
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:34 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ongeveer 20 jaar geleden.
Ah, de he-man generatie.

²
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:36:32 #259
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71393663
@TS: ik heb nog geen antwoord op hoe het zit over of je niet een baan erbij zou kunnen nemen tijdelijk? Dat lijkt mij al een groot deel van de oplossing
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 13:36:54 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71393669
quote:

[..]

Wederom, nee.

Je WEET dat er vrouwen zijn die geen abortus willen als ze zwanger worden. Alvorens te neuken. Je WEET dat je ze wegens wetgeving niet kan dwingen. Wil je die gevolgen niet..., moet je niet neuken. Neuk je wel weet je dat dit de consequenties kunnen zijn en zal je daar je verantwoordelijkheid moeten dragen.

Nu is duidelijk dat je een slappe jankzak ben en dat niet wil, en daarom is dat bij wetgeving geregeld.
pi_71393735
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Wederom, nee.
Wederom, ja.
pi_71393748
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Ah, de he-man generatie.
Dat was toen op tv inderdaad.
pi_71393768
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:

slappe jankzak
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 13:40:10 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71393788
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:38 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wederom, ja.
Ah, inhoudelijk laat je het nu maar afweten. Typerend.
pi_71393821
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, inhoudelijk laat je het nu maar afweten. Typerend.
Nee hoor, maar jij viel in herhaling. Ik heb verder geen zin om dat ook te doen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:41:07 #266
13462 BansheeBoy
pi_71393828
Wel de lusten niet de lasten. Wel lekker je hitsigheid botvieren op een hulpeloos (blond) vrouwtje, maar als de rekening wordt gepresenteerd niet thuis geven.

²
pi_71393847
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:36 schreef Nijns het volgende:
@TS: ik heb nog geen antwoord op hoe het zit over of je niet een baan erbij zou kunnen nemen tijdelijk? Dat lijkt mij al een groot deel van de oplossing
heb je zelf wel kinderen joh vast niet???
pi_71393855
Als je niet beter zou weten, zou je bijna denken dat dit topic een beetje aan het ontsporen is
pi_71393880
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Wel de lusten niet de lasten. Wel lekker je hitsigheid botvieren op een hulpeloos (blond) vrouwtje, maar als de rekening wordt gepresenteerd niet thuis geven.
Zo goedkoop is een abortus niet. Dus als een man aanbiedt voor die kosten op te draaien geeft hij zeker aan voor lasten op te willen draaien.
pi_71393886
Dat is voor mij geen oplossing. Ik werk al in het bedrijf 20 tot 30 uur. En toen we alleen onze eerste hadden deden we dat wel. Ik werkte in de avond en mijn man overdag. Ik werkte omdat ik het leuk vond maar het was niet haalbaar. Het was te zwaar voor mij omdat ik dan om 7 uur op moet staan maar vervolgens pas om laat in bed lig omdat mijn huishouden ook gedaan moest worden.
Dan werk ik gewoonweg bijna 18 uur op een dag.
Kinderopvang is ook geen oplossing want dan werk ik omdat ik de kinderopvang moet betalen. En dan moet mijn man daarbij ook nog neerleggen.
pi_71393905
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:41 schreef BansheeBoy het volgende:

²

hahaha gelukkig voor je dat je niet weet hoe alles werkt...........dus doe niet zo intressant
pi_71393984
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:42 schreef 700MB het volgende:

[..]

Zo goedkoop is een abortus niet. Dus als een man aanbiedt voor die kosten op te draaien geeft hij zeker aan voor lasten op te willen draaien.
Abortus is gratis idioot, je kan gewoon naar een kliniek gaan waar ze het anoniem doen. Welke verantwoordelijkheid draag jij dan nog?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:45:38 #273
13462 BansheeBoy
pi_71394007
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:43 schreef hellen31 het volgende:

[..]

hahaha gelukkig voor je dat je niet weet hoe alles werkt...........dus doe niet zo intressant
Je hebt gelijk, tegen domheid valt niet te discussiëren. Mijn pogingen om hem wat bij te brengen waren nobel, maar nutteloos.

²
pi_71394011
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:44 schreef alicia1308 het volgende:

Abortus is gratis idioot, je kan gewoon naar een kliniek gaan waar ze het anoniem doen. Welke verantwoordelijkheid draag jij dan nog?
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 13:45:57 #275
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71394066
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:45 schreef jitzzzze het volgende:
Wat leuk, van stroom naar abortussen
jaja hoe ver gaat het wel niet stelletje achterlijke gevallen precies wat een ander hier al zegt wel de lusten niet de lasten wat ben je dan voor iets
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:49:38 #277
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71394156
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:41 schreef hellen31 het volgende:

[..]

heb je zelf wel kinderen joh vast niet???
Nee, dat heb ik niet. Maar niet alle mensen met kinderen pakken het hetzelfde aan (dat blijkt). Feit dat ik geen kinderen heb zegt niets over dat ik geen goede inbreng zou kunnen hebben. Jouw verwijtende vraag doet me vermoeden dat jij ze wel hebt maar dat maakt jou niets beter, er is immers geen test om ouder te mogen worden.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:42 schreef alicia1308 het volgende:
Dat is voor mij geen oplossing. Ik werk al in het bedrijf 20 tot 30 uur. En toen we alleen onze eerste hadden deden we dat wel. Ik werkte in de avond en mijn man overdag. Ik werkte omdat ik het leuk vond maar het was niet haalbaar. Het was te zwaar voor mij omdat ik dan om 7 uur op moet staan maar vervolgens pas om laat in bed lig omdat mijn huishouden ook gedaan moest worden.
Dan werk ik gewoonweg bijna 18 uur op een dag.
Kinderopvang is ook geen oplossing want dan werk ik omdat ik de kinderopvang moet betalen. En dan moet mijn man daarbij ook nog neerleggen.
Nee, ik snap dat kinderopvang geen oplossing is maar ik bedacht me, als jij en je man het minder druk hebben wegens teruglopende zaken dan zou het een idee kunnen zijn om die uren te werken. Dat jouw man in de tijd die hij nu over heeft bijklust of in die tijd jouw gedeelte erbij doet (als hij dat kan) en jij voor die 20-30 uur wat anders zoekt. Dat is toch niet zo raar gedacht?
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 13:50:41 #278
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71394207
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:47 schreef hellen31 het volgende:

[..]

jaja hoe ver gaat het wel niet stelletje achterlijke gevallen precies wat een ander hier al zegt wel de lusten niet de lasten wat ben je dan voor iets
zijnjeleestekensopofzo
pi_71394285
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:49 schreef Nijns het volgende:
Nee, ik snap dat kinderopvang geen oplossing is maar ik bedacht me, als jij en je man het minder druk hebben wegens teruglopende zaken dan zou het een idee kunnen zijn om die uren te werken. Dat jouw man in de tijd die hij nu over heeft bijklust of in die tijd jouw gedeelte erbij doet (als hij dat kan) en jij voor die 20-30 uur wat anders zoekt. Dat is toch niet zo raar gedacht?
Een van de weinig constructieve reacties hier...
Maar punt is denk ik dat er nu een schuld bij IntJust ligt van 1500 euro, en baantjes is ook niet zomaar even aan te komen momenteel, dus zelfs als ze dit zouden kunnen bolwerken, gaat dat niet het gewenste resultaat opleveren om snel van die schuld af te kunnen komen. En dat is denk ik het acute probleem, die 1500 euro.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71394307
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

zijnjeleestekensopofzo
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 13:54:18 #281
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71394335
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:53 schreef hellen31 het volgende:

[..]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gebruikzedanookluizebol
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 13:54:32 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_71394345
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:53 schreef hellen31 het volgende:

[..]

Lekker nuttige bijdrage.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 13:55:17 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71394371
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee hoor, maar jij viel in herhaling. Ik heb verder geen zin om dat ook te doen.
Een herhaling is als je hetzelfde argument geef. Aangezien ik reageer op argumenten van jou zou dat dus betekenen dat JIJ in herhaling viel. Dus ik begrijp je weerstand niet aangezien je die weg blijkbaar al bewandeld heb.
pi_71394372
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

gebruikzedanookluizebol
en jou spatie doet het zeker niet hahaha???????????????????????????????
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:55:42 #285
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71394386
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef hellen31 het volgende:

quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:43 schreef hellen31 het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:47 schreef hellen31 het volgende:

[..]

Iemand die zulke antwoorden geeft (om nog maar te zwijgen over de formuleringen en 'zins'-opbouwen) gaat mijn advies (en dat van anderen in twijfel trekken en bekritiseren
Zeg, wat heb jij nou al bijgedragen aan oplossingen?
pi_71394400
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:44 schreef alicia1308 het volgende:
Het is een medische handeling. Dat de vrouw die hem ondergaat er niets voor hoeft te betalen wil niet zeggen dat het niets kost. Het is dus zeker niet gratis.

Maar het gaat er meer om dat er nu een constructie bestaat waarbij de man niet mee kan beslissen maar toch verantwoordelijk wordt gehouden voor de keuzes die een ander maakt. Als het aanstaande kind alleen op verzoek van de man wordt weggehaald (ik heb het niet over dwang) en niet op verzoek van de vrouw, is het niet onredelijk dat daar een financiele bijdrage tegenoverstaat. Dan heb je ook niet het 'ik loop alleen maar weg omdat een kind geld kost' argument, want dat gaat ook nergens over. Als je wegloopt, is alleen 'ik wil geen kinderen' een goede reden.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 13:57:24 #287
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71394449
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:55 schreef hellen31 het volgende:

[..]

en jou spatie doet het zeker niet hahaha???????????????????????????????
hihihihi, natuurlijk wel. Ik heb mijn rekening tenminste wel betaald
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 13:57:32 #288
16180 crew  CoolGuy
pi_71394459
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Maar punt is denk ik dat er nu een schuld bij IntJust ligt van 1500 euro, en baantjes is ook niet zomaar even aan te komen momenteel, dus zelfs als ze dit zouden kunnen bolwerken, gaat dat niet het gewenste resultaat opleveren om snel van die schuld af te kunnen komen. En dat is denk ik het acute probleem, die 1500 euro.
Ja, dat is het acute probleem. Maar er is nog een acuut probleem, n.l. de hele situatie. Wat ik al eerder schreef, deze situatie is niet gisteren begonnen en zal niet morgen ophouden. Dus, naast het feit dat er 1500 euro opgehoest moet gaan worden, linksom of rechtsom, zal er ook nog een plan moeten worden gemaakt waarin deze situatie zoveel mogelijk voorkomen moet worden.

Als uitgaven > inkomsten, dan kom je met dit probleem te zitten. Dan kun je wel elke maand de touwtjes aan elkaar proberen te knopen (en momenteel is dat die 1500 euro) maar je kunt ook wel daarnaast actie ondernemen om het eigenlijke probleem op te lossen.

Die 1500 euro lijken het probleem, maar zijn dat in het grote plaatje naar mijn mening niet. Dan zijn die 1500 euro niet meer dan een symptoom van het eigenlijke probleem waar TS en haar familie mee te maken heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 13:57:47 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71394466
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:55 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het is een medische handeling. Dat de vrouw die hem ondergaat er niets voor hoeft te betalen wil niet zeggen dat het niets kost. Het is dus zeker niet gratis.

Maar het gaat er meer om dat er nu een constructie bestaat waarbij de man niet mee kan beslissen maar toch verantwoordelijk wordt gehouden voor de keuzes die een ander maakt. Als het aanstaande kind alleen op verzoek van de man wordt weggehaald (ik heb het niet over dwang) en niet op verzoek van de vrouw, is het niet onredelijk dat daar een financiele bijdrage tegenoverstaat. Dan heb je ook niet het 'ik loop alleen maar weg omdat een kind geld kost' argument, want dat gaat ook nergens over. Als je wegloopt, is alleen 'ik wil geen kinderen' een goede reden.
Wederom nee, die mogelijkheid hebt je aanvaard toen je je snikkel erin hing.
pi_71394470
quote:

[..]

quote:

[..]

Man zegt: doe abortus, ik betaal (mee). Vrouw zegt: nee, wil ik niet. Man probeert verantwoordelijkheid te nemen, maar dat lukt niet.

*PROEST* Je baseerde eerder je verantwoordelijkheid op het feit dat jij de abortus geheel of gedeeltelijke wilde vergoeden.
Je weet niet eens waar je het over hebt man
pi_71394473
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:42 schreef 700MB het volgende:

[..]

abortus wordt gewoon vergoed hoor
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:58:40 #292
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71394512
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Dankje
Dat is ook wel zo, maar ik zou in de overige uren toch echt iets zoeken. Je bent die tijden toch al gewend als 'werktijd' te hebben en dan kan je beter 10 uur in de week 7 euro verdienen (is toch weer 280 euro) dan niets te doen (tenminste, dat zou mijn gedachte zijn)
pi_71394522
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:55 schreef Nijns het volgende:

[..]

[..]

[..]

Iemand die zulke antwoorden geeft (om nog maar te zwijgen over de formuleringen en 'zins'-opbouwen) gaat mijn advies (en dat van anderen in twijfel trekken en bekritiseren
Zeg, wat heb jij nou al bijgedragen aan oplossingen?
oplossen zal niet gaan ik bedoel als dat zo makkelijk zou zijn had ik ook al lang uit de problemen geweest dankzij een forum kom op dat bestaat niet.....
pi_71394546
quote:

[..]

Het kost inderdaad iets maar geen geld. Het kost emotioneel heel veel voor de vrouw.
ALs je geen kinderen wilt neem je alvorens je de vrouw zwanger maakt je maatregelen. Laat je castreren. Dan is dit hele onderwerp niet meer aan de orde
pi_71394603
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:58 schreef Nijns het volgende:

[..]

Dankje
Dat is ook wel zo, maar ik zou in de overige uren toch echt iets zoeken. Je bent die tijden toch al gewend als 'werktijd' te hebben en dan kan je beter 10 uur in de week 7 euro verdienen (is toch weer 280 euro) dan niets te doen (tenminste, dat zou mijn gedachte zijn)
en het werken ja dat zal zeker wel meewerken al zijn het halve dagen en ja zwartwerken met schoonmaken desnoods en dat geld gebruiken om sowieso te gaan aflossen, alleen zwart werk vinden tegenwoordig is ook niet makkelijk....
pi_71394608
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Wederom nee, die mogelijkheid hebt je aanvaard toen je je snikkel erin hing.
Jij tekent misschien iedere keer vantevoren een contract, maar ik niet. Verder is je eerdere 'zo is de wet nu eenmaal' een raar argument. Dat een wet of regel bestaat wil niet zeggen dat dat goed of terecht is. Dat de jurische mogelijkheid bestaat om je er verantwoordelijk voor te stellen wil niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk bent.
pi_71394616
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:59 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Het kost inderdaad iets maar geen geld. Het kost emotioneel heel veel voor de vrouw.
ALs je geen kinderen wilt neem je alvorens je de vrouw zwanger maakt je maatregelen. Laat je castreren. Dan is dit hele onderwerp niet meer aan de orde
In een poging weer on topic te gaan.....

Ook als je gecastreerd bent kan de NUON je afsluiten. Ik zou dus als ik jou was, de paar goede tips in dit topic nagaan, en er achterheen gaan.

Het feit dat ze de vordering uit handen hebben gegeven aan Intrum Jusitiae wil alleen wat zeggen over de voorgaande maanden. De levering kan dan wel stopgezet worden, daar gaat IJ niet over.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 14:02:27 #298
16180 crew  CoolGuy
pi_71394651
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:58 schreef hellen31 het volgende:

[..]

oplossen zal niet gaan ik bedoel als dat zo makkelijk zou zijn had ik ook al lang uit de problemen geweest dankzij een forum kom op dat bestaat niet.....
Nee, uit de financiele problemen komen doe je door alle overbodige dingen te laten, en alleen in de primaire levensbehoeften te voorzien. De extra's moet je dus laten. Zoals internet. Als je dat nou eens deed, dan hoef je niet op een forum te zitten, hebben wij hier geen last van je en bespaar jij geld.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:02:35 #299
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71394659
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:58 schreef hellen31 het volgende:

[..]

Blijf dan uit het topic, het gaat over mogelijkheden/oplossingen niet over je beter voordoen dan de rest of anderen afkraken. En ik weet dat er andere zijn die dat wel oen, maar als er niet van houdt: stop er dan zelf ook mee.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:59 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dat was het mijn inziens sowieso al niet in dit topic laat je niet gek maken joh
pi_71394684
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:49 schreef Nijns het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik niet. Maar niet alle mensen met kinderen pakken het hetzelfde aan (dat blijkt). Feit dat ik geen kinderen heb zegt niets over dat ik geen goede inbreng zou kunnen hebben. Jouw verwijtende vraag doet me vermoeden dat jij ze wel hebt maar dat maakt jou niets beter, er is immers geen test om ouder te mogen worden.
[..]

Mijn man is een botte boer; Ik kan hem niet laten bellen naar bedrijven met de vraag of ze werk hebben. Of met particulieren laten praten. Daarnaast weet hij niet hoe hij offertes moet maken. Ik doe al het ''voorwerk'' zeg maar en mijn man voert het uit. Als ik dat niet doe en kies voor ander werk ( als ik dat al vind ) dan heeft het bedrijf geen leven meer en dat willen we niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 14:03:44 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71394700
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef 700MB het volgende:

[..]

Jij tekent misschien iedere keer vantevoren een contract, maar ik niet.
Ja, je moet ook echt een contract hebben om verantwoordelijk te zijn.
quote:
Verder is je eerdere 'zo is de wet nu eenmaal' een raar argument. Dat een wet of regel bestaat wil niet zeggen dat dat goed of terecht is. Dat de jurische mogelijkheid bestaat om je er verantwoordelijk voor te stellen wil niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk bent.
Huh, net zeg je dat je pas verantwoordelijk ben als er een contract is. Nu is het zelfs zonder contract bij wet geregeld en dan ben je opeens NIET verantwoordelijk.

Ik weet niet wie van ons 2 nu rare argumenten heeft hoor.... Nou ja, ik weet het natuurlijk wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')