abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71387370
Zoals de titel al zegt. Mogen ze de stroom afsluiten als je een baby hebt. Ik heb wel gelezen dat ze in de winter de stroom niet mogen afsluiten maar mag het wel als je een baby hebt. Wij hebben ontzettende last van de crisis en hebben daardoor de stroom een tijdje niet kunnen betalen. Nu willen we een betalingsregeling treffen maar dat willen ze niet!
Ik heb ze meerdere malen gebelt ( nuon zelf, incasseerder, nuon weer zelf) en nu wacht ik op een brief van intrum justitia. Daar hebben ze het afgelopen week naar doorgestuurd. Ik weet niet of ik daar een betalingsregeling mee kan treffen. Maar nu ben ik dus bang dat als ze niks met me willen regelen dat ze me gaan afsluiten maar ik heb dus een baby en zij kan niet zonder stroom.( flesje, badje)
Wat is nu het beste wat ik kan doen. En mogen ze me afsluiten?
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

PS ik hoef geen reacties over hoe slecht ik ben dat ik mijn rekening niet betaal terwijl ik een baby heb. Ik had op dat moment het geld niet en nu wil ik het betalen d.m.v. een betalingsregeling en nu willen hun niet.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
pi_71387387
Als je niet zonder stroom kan moet je de rekeningen betalen.
pi_71387407
imho gewoon afsluiten.

Had je maar na moeten denken over of je de lasten kon dragen vóór je een baby op de wereld schopte.

Of uiteraard actie ondernomen toen je begon te merken dat je het niet meer kon volhouden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:13:17 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387429
Je kan je energierekening niet betalen maar wel je internet?

Trouwens, voordat er stroom was bestonden er ook al baby's hoor.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juli 2009 @ 10:13:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71387438
Geen geld wel baby.
Kon het niet laten, sue me.

Hoeveel loop je achter dan dat ze je willen gaan afsluiten?
Normaal doen ze dat wanneer je min een half jaar ofzo achter loopt en ze meerdere keren op een regeling hebben gewezen.
Dus iets klopt er niet aan je verhaal of hou je achter.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71387443
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
dat dus, het is zo dat als je niet in de schuldsanering oid wilt en weigert ze de stroom en gas mogen afsluiten (water niet).

volgens mij is dat bij jou niet echt van toepassing, mischien handig om even lang juridisch loket te gaan en even hulp vragen bij het bemiddelen.

Sterkte
No Guts, No Glory
pi_71387450
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef alicia1308 het volgende:
maar ik heb dus een baby en zij kan niet zonder stroom.( flesje, badje)
Je water wordt toch niet afgesloten?

Maar goed, een baby is een non-argument natuurlijk.
Waarom willen geen betalingsregeling treffen? Hoeveel loop je achter?
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:14:35 #8
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71387455
Tuurlijk mogen ze je afsluiten , zou wat moois worden als ze voor iedere baby uitzonderingen gaan maken
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:14:57 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71387463
Het is niet hun probleem dat jij een baby hebt. Het is hun (en nu jouw) probleem dat jij de rekening niet betaald. Maar als jij een incassobureau op je dak krijgt dan heb je al meerdere herinneringen ontvangen, en w.s. ook een brief dat een incassobureau wordt ingeschakeld, en daar gaat wel een periode overheen.

Ik weet niet hoe hoog de rekening is, maar als we praten over een bedrag van 100 euro is dat van 1 maand, en die aanmaningen, daar gaat meer tijd overheen dan 1 maand, dus als je 't de maand daarna ook niet hebt betaald blijf je dit probleem houden.

Als het hoger is heb je al meerdere malen niet betaald en dan vraag ik me af waarom je nu dan ineens een betalingsregeling wil treffen als je het geld toch hebt. Betaal het dan in 1x, want dan ben je er ook vanaf, niks betalingsregeling.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71387468
Als je gas hebt kun je water koken. Plus, had je niet gewoon iets anders niet kunnen betalen/verkopen om je stroomrekening te betalen? Je moet het wel ERG bont maken willen ze je stroom afsluiten, dat doen ze niet na één of twee maandjes. En dat ze geen regeling met je willen zegt ook al een hoop over je.

Eigen schuld, en ik heb medelijden met je kind.
pi_71387471
Rook je?
Drink je?
Heb je huisdieren?

Games?
LCD TV?

Lening bij vriendje Scheringa?

Zoals hierboven al gezegd, raar verhaal, wél internet, maar geen geld voor stroom. En ik werk zelf bij een Energiemaatschappij, en je word echt niet na 1 of 2 maandjes te laat betalen afgesloten... Gaat een flink traject aan vooraf
pi_71387478
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:16:02 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71387490
Ik gok dat het incasso bureau gewoon een betalingsregeling met je wil treffen. Je zou hen alvast kunnen bellen, kijken of je zaak al bekend is en wat de mogelijkheden zijn.

En heb je geen gasfornuis? (of heb je je gas ook niet betaald?) Mochten ze je in het ergste geval afsluiten dan kun je daar toch water mee verwarmen?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_71387501
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Je water wordt toch niet afgesloten?

Maar goed, een baby is een non-argument natuurlijk.
Waarom willen geen betalingsregeling treffen? Hoeveel loop je achter?
nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)

Gas en elektra wel... maar dan moet je het wel heel ver schoppen
No Guts, No Glory
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:16:37 #15
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71387505
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
Dan sluiten ze je af
pi_71387520
Strikt genomen ben je nu afhankelijk van de goedwillendheid van de NUON. Situatie uitleggen, betalingsregeling treffen en alvast een pakje geld op tafel leggen.

Dus nu alvast een 25% van je schuld betalen en voor het overige een regeling treffen. Toon je ook een bereidwilligheid van jouw kant.

Dat gezegd hebbende, geeft een en ander geen garantie. NUON staat in haar recht de levering van stroom stop te zetten tot jij je achterstand hebt goedgemaakt, dus ben je afhankeljk van hun bereidwilligheid, maar toon dan ook je eigen goede wil door in ieder geval iets te betalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:22 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71387526
Wel internet betalen maar geen stroom ?

Sowieso raar dat je het zo ver hebt laten komen.
Willen/kunnen je ouders niet even wat geld voorschieten ?
zzz
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:33 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_71387530
quote:

[..]

Nu heb je een probleem waar je niet zomaar 123 vanaf bent. Je geeft ook geen antwoord op de terechte vragen. Overigens, als je wel gas hebt kun je water koken voor flesje en badje, dus die baby is wat dat betreft een non-argument.

Het is hoe dan ook een non-argument.
pi_71387534
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef nuget het volgende:

[..]

nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)

Gas en elektra wel... maar dan moet je het wel heel ver schoppen
Water kan ook afgesloten worden....
pi_71387555
quote:

[..]

Beantwoord eerst de vragen die in dit topic zijn gesteld. Dan weten we wat meer over de gehele situatie.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 10:18:58 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71387572
quote:

[..]

Als zij niet akkoord gaan met een betalingsregeling dan heb jij bewezen je niet aan de afspraken te kunnen houden. Zij laten dit nu door een incassobureau oplossen, en als die achter het net vist komt er een gerechtsdeurwaarde die spullen van je in beslag kan komen nemen die niets met je eerste levensbehoefte temaken hebben zoals tv, computer, laptop, noem maar op.

Wij kunnen dit niet oplossen voor je, de enige dat ben jij. Heeft je baby nog een vader?

Verder zou ik NU actie ondernemen in plaats van te googlen hoe je er onderuit kan komen, ik zal je helpen, je komt er niet onderuit. Bel nu de Nuon of incassobureau en spreek af hoe je het gaat doen.
pi_71387574
Nee, natuurlijk mag dat niet! Daarom zijn bay's ook zo populair.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:19:33 #24
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387576
quote:

[..]

Wollen truien dragen en proberen statische elektriciteit op te wekken.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:19:37 #25
31101 _Led_
pi_71387578
een 6-maanden afbetalingsregeling ???

Dan is het dus geen kwestie van "even de stroom niet kunnen betalen" maar een veel langer lopend probleem.
Hebje dit niet eerder aan zien komen ?

En op zich is het niet gek dat Nuon denkt dat als je eerst je stroom al niet kon betalen je het straks ook niet kunt als je EN je huidige stroom moet betalen EN die van 6 maanden geleden moet aflossen..
zzz
pi_71387580
quote:

[..]

ergens tijdelijk kosteloos gaan wonen en sparen (ouders?)
spullen op marktplaats
even stoppen met alle luxe en alleen nog maar macaroni met uien en rode saus eten
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_71387608
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nu heb je een probleem waar je niet zomaar 123 vanaf bent. Je geeft ook geen antwoord op de terechte vragen. Overigens, als je wel gas hebt kun je water koken voor flesje en badje, dus die baby is wat dat betreft een non-argument.

Het is hoe dan ook een non-argument.
Hoe kun je op een electrisch fornuis koken met gas? Niet iedereen heeft een gasfornuis hoor...
(Tevens TVP)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:21:58 #28
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_71387634
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
imho gewoon afsluiten.

Had je maar na moeten denken over of je de lasten kon dragen vóór je een baby op de wereld schopte.

Of uiteraard actie ondernomen toen je begon te merken dat je het niet meer kon volhouden.
Dus, als ze van te voren bedacht had, dat ze het niet kon betalen had ze het maar moeten aborteren?

Maar, om in te gaan op de OP, waar duidelijk in staat dat ze geen reacties wil dat ze dom is omdat ze de rekening niet kan betalen én een baby heeft...

Ik vrees dat als jouw energie maatschappij geen betalingsregeling heeft, er niet veel aan te doen is.
Heb je geen familie waarbij je "onder het mom van gezelligheid" kan blijven hangen?
Je kan altijd hulpverlening aanvragen.
Let op. Een lening nemen maakt het allemaal nog erger!

- google
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_71387644
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou "ken" ik toevallig mensen waarvan het water is afgesloten...

Maar dat is ook echt zo'n gelogen huilverhaal. Die lui zuipen zich wekelijks de pleuris, kinderen vreten alleen maar chips, ze werken zwart overal en nergens bij, zaten in de schuldsanering omdat ze overal en nergens domme schulden hadden gemaakt (die dude was verhuizer zonder rijbewijs, echt geniaal ), en toen ze eenmaal in de schuldsanering zaten, deden ze vanalles buitenom, onderhands geld lenen, baten erbuiten houden...

Maar nee, lekker gaan janken in de krant.

Ze sluiten niet voor niks mensen af, en die mensen zijn dan ook altjid keigoed in zielige verhalen ophangen.
pi_71387654
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef Marijkezwolle het volgende:

En heb je geen gasfornuis? (of heb je je gas ook niet betaald?) Mochten ze je in het ergste geval afsluiten dan kun je daar toch water mee verwarmen?
Als je zowel gas als licht bij de NUON hebt lopen, gaat dat toch via 1 rekening. Dus is zowel het gas als het licht niet betaald, en worden dus beiden afgesloten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:23:16 #31
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71387665
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Max 24 uur toch ofzo?
pi_71387669
Ga naar de gemeentelijke kredietbank of schakel de schuldsanering in. Nu is het nog te overzien, als je lang wacht wordt het alleen maar erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 28-07-2009 10:29:34 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_71387688
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:23 schreef ursel het volgende:

[..]

Max 24 uur toch ofzo?
Nou, volgens mij als je geen rekening betaalt, wordt gewoon de meter weggehaald. En is je toevoer afgesloten.
pi_71387702
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:23 schreef Adfundum het volgende:
Ga naar de gemeentelijke kredietbank of schakel de schuldsanering in. Nu iis het nog te overzien, als je lang wacht wordt het alleen maar erger.
Amen to that. Dat zijn namelijk de enigen die afsluiting kunnen tegenhouden. Voor het overige ben je afhankelijk van de goede wil van de NUON:
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:25:05 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71387703
Jahoor, ze kunnen je gewoon afsluiten. En terecht wat mij betreft!

Wellicht kan je snel overstappen naar een andere leverancier, dan kan je oude leverancier je in ieder geval niet meer afsluiten, terwijl jij kan bedenken hoe je je verder in de schulden steekt...
censuur :O
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:25:06 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_71387704
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:20 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Hoe kun je op een electrisch fornuis koken met gas? Niet iedereen heeft een gasfornuis hoor...
(Tevens TVP)
... je snapt toch wel dat ik bedoel dat als ze een GASfornuis heeft en nog steeds GAS geleverd krijgt, ze is in staat is om die argumenten voor d'r baby zelf op te lossen?

Anders reageer je even op het eigenlijke probleem ipv te gaan muggenziften over zoiets als dit.
pi_71387755
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef patatmetfriet het volgende:
Als je gas hebt kun je water koken. Plus, had je niet gewoon iets anders niet kunnen betalen/verkopen om je stroomrekening te betalen? Je moet het wel ERG bont maken willen ze je stroom afsluiten, dat doen ze niet na één of twee maandjes. En dat ze geen regeling met je willen zegt ook al een hoop over je.

Eigen schuld, en ik heb medelijden met je kind.
Dit doen ze dus rustig wel al na 2 maanden
heb hetzelfde ongeveer gehad met eneco (aleen was het toen door een fout van hun) en kon ook geen betalings regeling krijgen
was gewoon toen even 1500 gulden ophoesten of afgesloten worden
en dat terwijl ze zelf al jaren de eindafrekening fout hadden gedaan. (vandaar dat hoge bedrag even over 5 jaar tijd de afrekening fout doen ondanks het netjes opsturen van de meterstanden)
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:38 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_71387771
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als je zowel gas als licht bij de NUON hebt lopen, gaat dat toch via 1 rekening. Dus is zowel het gas als het licht niet betaald, en worden dus beiden afgesloten.
dan wel, maar dat hoeft niet. heel veel mensen hebben dat via verschillende aanbieders.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:38 #39
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_71387772
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef alicia1308 het volgende:
Wij hebben ontzettende last van de crisis en hebben daardoor de stroom een tijdje niet kunnen betalen.
Jullie hebben zoveel last van de crisis? Hoe kan het dan zo ver komen? Normaal gesproken, voordat je aan kinderen wilt beginnen, kijk je of je het financieel wel kan trekken. Je moet dan ook rekening houden met onverwachte situaties. Natuurlijk valt niet alles af te dekken, maar je kan de schade dan wel zoveel mogelijk beperken. Als je dan eens een keer een paar tientjes tekort komt, is dan niet zo heel vreemd.

Wat jij alleen nu zo even beschrijft, is niet dat je last hebt van de crisis, maar je erachter verschuilen. Dat is makkelijk, daar kiezen meer mensen voor die de verantwoordelijkheid niet aankunnen. Die hebben bijvoorbeeld een huis gekocht die ze maar net kunnen betalen van twee inkomens (nadat de HRA er al af is gegaan), hebben leningen afgesloten om een extra grote televisie aan te schaffen, zijn gaan beleggen zonder enige kennis, dat soort dingen.

Dus beschrijf eens precies waarom de crisis de schuld heeft aan jullie problemen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:28:38 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71387795
waar is de vader van de baby eigenlijk in dit verhaal?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:29:07 #41
63192 ursel
pi_71387804
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, volgens mij als je geen rekening betaalt, wordt gewoon de meter weggehaald. En is je toevoer afgesloten.
Water is een eerste levens behoefte en mogen ze volgens mij niet langer afsluiten.
Dat was het verhaal in ieder geval bij ons bovenbuuffie..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:30:06 #42
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71387826
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Het is niet hun probleem dat jij een baby hebt. Het is hun (en nu jouw) probleem dat jij de rekening niet betaald. Maar als jij een incassobureau op je dak krijgt dan heb je al meerdere herinneringen ontvangen, en w.s. ook een brief dat een incassobureau wordt ingeschakeld, en daar gaat wel een periode overheen.

Mwah, daar zou ik niet te zeker van zijn.

Mn vader had afgelopen week een incassobureau op de stoep 2 weken nadat ie de eerste en enige factuur binnengekregen (oxxio).

Maar ontopic:

ik denk dat als jij nu gedeeltelijk kunt betalen, dit periodiek wilt doen en jij dit duidelijk en schriftelijk aangeeft ze het wel moet accepteren. Liever geld in periodes dan geen geld, lijkt mij.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:30:33 #43
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387841
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:27 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Jullie hebben zoveel last van de crisis? Hoe kan het dan zo ver komen? Normaal gesproken, voordat je aan kinderen wilt beginnen, kijk je of je het financieel wel kan trekken.
Nou nou, als iedereen dat zomaar zou doen hebben we straks nog veel meer te lijden van de vergrijzing. TS verricht in feite een maatschappelijke heldendaad door compleet onbezonnen nieuwe aanwas uit te pompen.
pi_71387850
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
waar is de vader van de baby eigenlijk in dit verhaal?
goede vraag!
pi_71387860
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef Marble het volgende:

[..]

Nou nou, als iedereen dat zomaar zou doen hebben we straks nog veel meer te lijden van de vergrijzing. TS verricht in feite een maatschappelijke heldendaad door compleet onbezonnen nieuwe aanwas uit te pompen.
Ergens vermoed ik echter dat háár kinderen dan weer niet zo veel zullen bijdragen aan de toekomstige maatschappij, mochten ze dit patroon voortzetten.
pi_71387864
quote:
Ik neem aan dat de achterstanden bij NUON niet je enige achterstanden zijn?
In dat geval zou een betalingsregeling met NUON betekenen dat je weer grotere achterstanden bij de woningcorporatie of hyptheekverstrekker ofzo krijgt.
Je verschuift alleen het probleem dat op die manier wellicht zelfs groter zal worden.

Het lijkt me een goed idee als je z.s.m. contact opneemt met de afdeling Schuldhulp van je gemeente.
Zij kunnen je helpen met het opstellen van een plan en met het benaderen van schuldeisers.
Sowieso zul je je waarschijnlijk een stuk rustiger voelen als je begeleiding krijgt.
pi_71387879
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:29 schreef ursel het volgende:

[..]

Water is een eerste levens behoefte en mogen ze volgens mij niet langer afsluiten.
Dat was het verhaal in ieder geval bij ons bovenbuuffie..
Klopt, even zitten googlen, en er is een uitspraak geweest van de Kantonrechter hierover ergens in 2008. Men is daartegen wel in beroep gegaan maar daar heb ik zo snel de uitslag niet over kunnen vinden.

Had te maken met het verdrag van de rechten van de mens, omtrent het recht op schoon drinkwater.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:33:14 #48
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71387900
Laat me raden: TS komt niet meer terug in dit topic en zal nooit antwoord geven op terechte vragen.. Beetje jammer dit iedere keer. Al die TS'en die huilend weglopen als ze niet het antwoord krijgen wat ze willen horen.

@TS, hoe zit het me je water? (dat kan inderdaad ook afgesloten worden) En gas?
er moet gewoon een test komen of mensen wel geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:33:24 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_71387907
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Mwah, daar zou ik niet te zeker van zijn.

Mn vader had afgelopen week een incassobureau op de stoep 2 weken nadat ie de eerste en enige factuur binnengekregen (oxxio).

Maar ontopic:

ik denk dat als jij nu gedeeltelijk kunt betalen, dit periodiek wilt doen en jij dit duidelijk en schriftelijk aangeeft ze het wel moet accepteren. Liever geld in periodes dan geen geld, lijkt mij.
Laat ik het dan anders zeggen. Bij de energieleverancier waar ik de processen van ken (gezien mijn werk) werkt het wel zo, dus daar ben ik heel zeker van
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:33:45 #50
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71387916
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:31 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ergens vermoed ik echter dat háár kinderen dan weer niet zo veel zullen bijdragen aan de toekomstige maatschappij, mochten ze dit patroon voortzetten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:35:10 #51
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387951
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:31 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Je weet maar nooit, haar spruit zou zo maar de nieuwe Marie Curie, Connie Palmen of Linda de Mol kunnen zijn.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:35:39 #52
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71387962
TS heeft geen stroom meer intussen???

Je zou natuurlijk een tussenmeter en haspeltje van de buren kunnen pakken?
pi_71387968
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Sorry als ik niet iedereen zijn vragen meteen beantwoord want het gaat als een razende.

Even voor alle duidelijkheid. Ik word nog niet afgesloten!!! Ik heb met nuon en hun incasseerder gesproken en omdat het sinds vrijdag uit handen is gegeven willen ze geen betalingsregeling met me treffen! Ik heb intrum justitia gesproken ( nuon vertelde mij dat ze het daar vrijdag naar toe gestuurd hadden) en hun hebben nog niks verwerkt. Ik moet dus nog wachten op hun eerste brief alvorens ik kan reageren naar hun toe.
Ons maandbedrag bij de nuon is ¤ 250,=. Ik weet niet waarom dat zo hoog is. Ik heb niet het idee dat wij meer verbruiken dan een ander gezin maar goed dat is nu niet ter sprake.
Ik heb helaas sinds januari niet meer kunnen betalen. Dat is dus 250 x 6 ( juli is wel weer betaald ) en dat is dus ¤ 1500,= exclusief de bijgekomen kosten. ik denk dat een betalingsregeling van een half jaar daarop wel redelijk is. Wij hebben een eigen bedrijf en een periode last gehad van de crisis. Het is niet dat ik extra dingen heb gekocht en gewoon weg de nuon niet heb betaald. Wij hadden een kleine buffer en dat was helaas op De inkomsten daarna waren net voldoende om de huur te betalen en daarnaast ons eigen levens onderhoud. Wij eten heus geen elke avond biefstuk we hebben niet eens elke dag vlees gegeten.
Nu gaat het dus niet om het afsluiten zelf! Want dat is dus niet ter sprake.
Het gaat mij hierom.
Ik heb gehoord dat ze niet mogen afsluiten als er een baby is en mijn vraag is dus gewoon of dat dat nou mag ja of de nee.

Om de negatieve reacties te beantwoorden.

Mijn internet bedrag per maand is 15 euro. Dat kon ik dus in een keer inlopen aangezien we nu weer een opdracht binnen hebben voor de komende tijd! Vandaar wel internet! Ook dat sluiten ze niet zomaar af!

Ik rook niet!
Ik heb geen huisdieren!
Ja ik heb een lcd tv, 2 jaar geleden gekocht toen wij het financieel goed hadden!

Je hoeft geen medelijden te hebben met mijn baby! Het gaat goed met haar en ze heeft alles wat haar hartje haar begeert. Ze heeft haar eten op tijd, onvoorwaardelijke liefde en een eigen bed. Wat wilt een baby van 7 maanden nog meer!

Wij kozen voor een baby toen het financieel nog goed ging. Wij hadden dit niet verwacht.

NOGMAALS DE STROOM WORD NOG NIET AFGESLOTEN. WE MOETEN WACHTEN OP DE EERSTE BRIEF VAN INTRUM JUSTITIA ZODAT WE DAAR METEEN OP KUNNEN REAGEREN EN HOPELIJK EEN BETALINGSREGELING KUNNEN TREFFEN!!!!
pi_71387996
Hoe heb je dit dan gepost?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:36:56 #55
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387999
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Klopt, even zitten googlen, en er is een uitspraak geweest van de Kantonrechter hierover ergens in 2008. Men is daartegen wel in beroep gegaan maar daar heb ik zo snel de uitslag niet over kunnen vinden.

Had te maken met het verdrag van de rechten van de mens, omtrent het recht op schoon drinkwater.
Bij de AH hebben ze nog stapels flesjes met Spa Blauw en Evian staan hoor.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:37:41 #56
31101 _Led_
pi_71388016
Maar de stroom wordt dus afgesloten ?
zzz
pi_71388020
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef alicia1308 het volgende:

Mijn internet bedrag per maand is 15 euro. Dat kon ik dus in een keer inlopen aangezien we nu weer een opdracht binnen hebben voor de komende tijd! Vandaar wel internet! Ook dat sluiten ze niet zomaar af!

Als jij niet betaalt moet je kijken hoe snel ze je internet afsluiten. Internet is geen eerste levensbehoefte al denken veel mensen van wel
pi_71388031
250 euro energie? Dat is dus wel ter sprake. Verlagen dat bedrag. En koop spaarlampen!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:39:03 #59
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71388059
Ik denk, dat er met die gasten best wel wat te regelen is. Desnoods verkoop je waardevolle dingen.

Mar zoals gezegd, wacht nou maar af, die deurwaarders en incassoburo's zijn er echt niet op gehaaid om mensen het leven zuur te maken.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:39:18 #60
16180 crew  CoolGuy
pi_71388062
jullie maandbedrag is 250 euro. Volgens mij is dat niet heel erg vreemd als er een baby bij komt kijken. Maar oke, je reageert nog, dat is prima. Nou, ze mogen je dus WEL afsluiten als je een baby hebt. Daar ging je vraag over, en dat mogen ze dus wel.
pi_71388074
Ik vind het schandalig hoe mensen hier reageren! Ik heb me niet laten nemen door een aap op mijn zeventiende! Ik heb bewust gekozen voor kinderen.
Ik wil wel reageren maar ik kan niet in een oogwenk reageren zoals jullie doen.
Oordeel maar een eind weg Ik weet hoe de vork in de steel zit en kijk eens in de spiegel naar jullie eigen reacties.

Als je niks nuttigs te melden hebt dan doe het helemaal niet.
Ik vraag hier niet om veroordeeld te worden, ik stel gewoon een vraag in de hoop daar een serieus antwoord op te krijgen maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier op het forum!
pi_71388102
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef CoolGuy het volgende:
jullie maandbedrag is 250 euro. Volgens mij is dat niet heel erg vreemd als er een baby bij komt kijken. Maar oke, je reageert nog, dat is prima. Nou, ze mogen je dus WEL afsluiten als je een baby hebt. Daar ging je vraag over, en dat mogen ze dus wel.
Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag.
Dat was het enige wat ik wilde weten!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:41:08 #63
63192 ursel
pi_71388104
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Als jij niet betaalt moet je kijken hoe snel ze je internet afsluiten. Internet is geen eerste levensbehoefte al denken veel mensen van wel
Ook dat schijnt een levens behoefte te zijn..
Stond enkele maanden geleden ofzo in de krant..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:41:32 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71388117
Het is allemaal al gezegd:
Ga naar de gemeentelijkekredietbank/schuldhulpverlening.
NUON mag je afsluiten, met en zonder baby.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:00 #65
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388129
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Als jij een eigen bedrijf hebt waar je erg afhankelijk internet bent en dat is de goedkoopste manier (werken in de bibliotheek mag officieel niet) lijkt het me dat je dat er doorheen kunt drukken. Het leven is niet zo zwart/wit, al denken veel mensen van wel
pi_71388146
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef alicia1308 het volgende:
Ik vind het schandalig hoe mensen hier reageren! Ik heb me niet laten nemen door een aap op mijn zeventiende! Ik heb bewust gekozen voor kinderen.
Oordeel maar een eind weg Ik weet hoe de vork in de steel zit en kijk eens in de spiegel naar jullie eigen reacties.

Ik vraag hier niet om veroordeeld te worden, ik stel gewoon een vraag in de hoop daar een serieus antwoord op te krijgen maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier op het forum!
Tering, doe eens normaal. Jij stelt een vraag aan een ieder die maar bereid is te beantwoorden. Vervolgens komen er serieuze reacties en wat minder serieuze reacties. Dat is het gevolg van een openbaar forum.

Als je alleen een serieus antwoord wilt waar je echt mee geholpen bent, ga je (zoals eerder gezegd) naar de Gemeente afdeling sociale zaken, afdeling schuldhulpverlening. Dat zijn de enigen die tegen de NUON kunnen zeggen dat je niet kan worden afgesloten.

Als je dat om wat voor reden niet wilt en je plempt je vraag hier neer, weet je dat je ook wat minder nuttige antwoorden kunt krijgen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:43 #67
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71388148
quote:

als je met een gewoon lettertype reageerd, en iets normaler reageerd, krijg je ook al een hoop normale antwoorden meer.......
pi_71388153
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:22 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Nou "ken" ik toevallig mensen waarvan het water is afgesloten...
Hoe kom je in vredesnaam aan een achterstand van 850 bij je waterbedrijf? Ik betaal 10 euro per maand, en krijg wss nog geld terug ook. 85 maanden zou ik dat tientje dan niet betaald hebben. Dat is gewoon 7 jaar
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:58 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71388158
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Als jij een eigen bedrijf hebt waar je erg afhankelijk internet bent en dat is de goedkoopste manier (werken in de bibliotheek mag officieel niet) lijkt het me dat je dat er doorheen kunt drukken. Het leven is niet zo zwart/wit, al denken veel mensen van wel
Als je een eigen bedrijf hebt en je je rekeningen niet kunt betalen ga je gewoon failliet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:43:42 #70
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71388175
quote:

\

Baby is 7 maanden, en in Januari kon je de rekening al niet meer betalen.... je had natuurlijk een abortus kunnen nemen. Of het kind weggeven aan reizende zigeuners, dan leert het tenminste nog het aloude vak van scharenslijpen en mensen irriteren voor de supermarkt met de trekzak.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:43:47 #71
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71388178
quote:

Welkom op Fok!. Het forum waar puisterige studentjes jou wel even gaan vertellen wat je fout doet en wat voor loser je bent.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:43:50 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_71388180
quote:

hoe de vork in de steel zit is dat jij veel te laat aan de bel hebt getrokken toen het slecht ging. Dat had je al minstens een half jaar geleden moeten doen. Dat mensen je hier wijzen op waar het mis is gegaan en dat jou dat niet zint is niet het probleem van de mensen hier.

Leuk voor je dat je weet hoe de vork in de steel zit, maar toch niet helemaal anders was je niet met deze vraag hier gekomen. Die vraag is erop gericht om ergens onderuit te komen, niet om het probleem bij de wortel aan te pakken. Mensen hier die aandragen om in de schuldsanering te gaan (wat niet leuk is maar volgens mij wel heel belangrijk in jouw geval), daar ga je niet op in.

Je wil alleen maar antwoord op jouw vraag. Dat heb ik je gegeven. Nu ben je er achter gekomen dat die uitvlucht niet gaat werken, dus succes met het zoeken naar de volgende.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:45:10 #73
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71388211
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef gateway het volgende:

[..]

als je met een gewoon lettertype reageerd, en iets normaler reageerd, krijg je ook al een hoop normale antwoorden meer.......
Ze begon normaal. Heb je gezien wat voor stompzinnige reacties ze kreeg?
pi_71388228
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

BS hoe bestonden bedrijven dan toen er nog geen internet was?
pi_71388232
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ze begon normaal. Heb je gezien wat voor stompzinnige reacties ze kreeg?
Gevolg van het feit dat ze de vraag stelt op een openbaar forum. Overigens zaten er nog nuttige reacties tussen ook !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:46:17 #76
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71388237
van de site van de nuon:
quote:
Wat moet ik doen als ik een brief heb gekregen van GGN?

U heeft deze brief ontvangen omdat wij onze vordering op u hebben overgedragen aan het incassobureau GGN. Voor al uw vragen hierover kunt u contact opnemen met:

GGN Incasso BV
Postadres
Postbus 1600
5200 BR 's-Hertogenbosch

Bezoekadres
Stationsplein 50
5211 AP 's-Hertogenbosch
Telefoon: 073 5181240
Leesvoer: http://www.nuon.nl/Images/Betalen%20aan%20Nuon_tcm123-73774.pdf

Quoteje daaruit:
quote:
2. Schuldhulp
Indien u niet zelf in staat bent uw financiële problemen
met Nuon op te lossen, kan schuldhulp in uw persoonlijke
situatie een oplossing bieden. Instanties voor
schuldhulp maken afspraken met u en uw schuldeisers
om tot een oplossing van de schulden te komen.
Wij zullen u niet afsluiten van energie wanneer u
kunt aantonen dat u een aanvraag tot schuldhulp
heeft gedaan, of dat u gebruik maakt van een
lopende schuldhulpverlening voor uw schulden
bij Nuon en/of Continuon. Dit schriftelijk bewijs
van aanvraag moeten wij vóór het einde van de
betalingstermijn van uw factuur van u hebben
ontvangen. U kunt dit schriftelijk bewijs faxen naar
onze klantenservice, afdeling Financial Services,
faxnummer 072 - 514 52 82. U dient dan de nieuwe
termijnbedragen natuurlijk wel tijdig en volledig te
betalen. Doet u dit niet, dan wordt u alsnog afgesloten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:46:30 #77
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388244
Het is jammer dat mensen door het laten liggen van deze rekeningen soms niet in de gaten hebben dat de bijkomende kosten (zoals incassokosten) aan het einde van het proces vaak hoger zijn opgelopen dan de oorspronkelijk rekening.

Ik geloof best dat er bewust voor een kind is gekozen in betere tijden. Een kind wat nu 7 maanden is, is 1,5 jaar geleden verwekt en toen zag de wereld er wel anders uit. Ik zou alleen niet 'niet iedere dag vlees eten' ik zou mijn kind goed verzorgen en voor de rest als het moet alleen maar boterhammen met pindakaas eten. Die incassokosten, dàt is pas weggegooid geld.

TS: wat voor bedrijf is dat? Is het van je partner of van jouzelf? Kan iemand onder werktijd een kind verzorgen? Wat ik bedoel te zeggen: als jouw partner gewoon vanuit huis kan werken en dan eventueel op het kind kon letten, heb je bijvoorbeeld gekeken naar tijdelijk een baan zoeken als het zo slecht gaat?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:46:56 #78
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388255
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als je een eigen bedrijf hebt en je je rekeningen niet kunt betalen ga je gewoon failliet.
Nee, zo werkt dat dus niet. Als jij in de schuldsanering komt krijg jij uitzonderingen m.b.t. je inkomstenbronnen
pi_71388267
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tering, doe eens normaal. Jij stelt een vraag aan een ieder die maar bereid is te beantwoorden. Vervolgens komen er serieuze reacties en wat minder serieuze reacties. Dat is het gevolg van een openbaar forum.

Als je alleen een serieus antwoord wilt waar je echt mee geholpen bent, ga je (zoals eerder gezegd) naar de Gemeente afdeling sociale zaken, afdeling schuldhulpverlening. Dat zijn de enigen die tegen de NUON kunnen zeggen dat je niet kan worden afgesloten.

Als je dat om wat voor reden niet wilt en je plempt je vraag hier neer, weet je dat je ook wat minder nuttige antwoorden kunt krijgen.
Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.
Ik verwachte heus wel dat ik minder positieve reacties kon krijgen dan dat ik had gehoopt maar dit gaat mijn pet te boven hoor!
Of moet ik dat allemaal maar accepteren.

Ik stel een vraag, waarom kan hier niet gewoon antwoord op gegeven worden.
En verder je mening prima!!
Maar ik hou er niet van als mensen mij veroordelen terwijl ze me niet eens kennen en sorry maar dat accepteer ik niet.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:47:43 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_71388272
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gevolg van het feit dat ze de vraag stelt op een openbaar forum. Overigens zaten er nog nuttige reacties tussen ook !
Juist. En op die nuttige reacties reageert ze dan niet. Ze KIEST ervoor om te reageren op de onzin reacties en daar kwaad om te worden. Soort van rookgordijn opwerpen, want wat ze moet doen doet ze niet. Probleem niet onder ogen willen zien is tot daaraan toe, maar ga dat dan het probleem van andere mensen maken.
pi_71388274
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef alicia1308 het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Sorry als ik niet iedereen zijn vragen meteen beantwoord want het gaat als een razende.

Even voor alle duidelijkheid. Ik word nog niet afgesloten!!! Ik heb met nuon en hun incasseerder gesproken en omdat het sinds vrijdag uit handen is gegeven willen ze geen betalingsregeling met me treffen! Ik heb intrum justitia gesproken ( nuon vertelde mij dat ze het daar vrijdag naar toe gestuurd hadden) en hun hebben nog niks verwerkt. Ik moet dus nog wachten op hun eerste brief alvorens ik kan reageren naar hun toe.
Ons maandbedrag bij de nuon is ¤ 250,=. Ik weet niet waarom dat zo hoog is. Ik heb niet het idee dat wij meer verbruiken dan een ander gezin maar goed dat is nu niet ter sprake.
Ik heb helaas sinds januari niet meer kunnen betalen. Dat is dus 250 x 6 ( juli is wel weer betaald ) en dat is dus ¤ 1500,= exclusief de bijgekomen kosten. ik denk dat een betalingsregeling van een half jaar daarop wel redelijk is. Wij hebben een eigen bedrijf en een periode last gehad van de crisis. Het is niet dat ik extra dingen heb gekocht en gewoon weg de nuon niet heb betaald. Wij hadden een kleine buffer en dat was helaas op De inkomsten daarna waren net voldoende om de huur te betalen en daarnaast ons eigen levens onderhoud. Wij eten heus geen elke avond biefstuk we hebben niet eens elke dag vlees gegeten.
Nu gaat het dus niet om het afsluiten zelf! Want dat is dus niet ter sprake.
Het gaat mij hierom.
Ik heb gehoord dat ze niet mogen afsluiten als er een baby is en mijn vraag is dus gewoon of dat dat nou mag ja of de nee.

Om de negatieve reacties te beantwoorden.

Ik rook niet!
Ik heb geen huisdieren!
Ja ik heb een lcd tv, 2 jaar geleden gekocht toen wij het financieel goed hadden!

Je hoeft geen medelijden te hebben met mijn baby! Het gaat goed met haar en ze heeft alles wat haar hartje haar begeert. Ze heeft haar eten op tijd, onvoorwaardelijke liefde en een eigen bed. Wat wilt een baby van 7 maanden nog meer!

Wij kozen voor een baby toen het financieel nog goed ging. Wij hadden dit niet verwacht.

NOGMAALS DE STROOM WORD NOG NIET AFGESLOTEN. WE MOETEN WACHTEN OP DE EERSTE BRIEF VAN INTRUM JUSTITIA ZODAT WE DAAR METEEN OP KUNNEN REAGEREN EN HOPELIJK EEN BETALINGSREGELING KUNNEN TREFFEN!!!!

Korte klap ja dat mogen ze. Er is een regeling (let op link is PDF) welke het afsluiten van gas en stroom in de winter verbied. Dus tussen 1 oktober en 1 april, dit om doodvriezen te voorkomen.

In die regeling wordt het ook de rest van het jaar verboden als je een bewijs van een schuldsanering of schuldbemiddeling kan overleggen, en ze moeten dus eerst een aantal aanmaningen etc sturen, maar er wordt niet gerept over de gezinssamenstelling. Dus ja uiteindelijk mag het, maar dit gaat alleen op voor consumenten aansluitingen, als jullie een zakelijke aansluiting voor de eigen zaak hebben is het een heel ander verhaal.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:50:17 #82
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388325
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

BS hoe bestonden bedrijven dan toen er nog geen internet was?
Toen waren er waarschijnlijk nog geen bedrijven die een ICT-strategie hadden inderdaad . Doe alsjeblieft niet zo dom. Veranderende tijden, veranderende markten. Als ik een webontwikkelbedrijf heb kan ik niet zonder internet.

Mijn vader heeft een hotel. Doet zijn boekingen via internet, gezien zijn klandizie internationaal is. Zonder internet zou ie dat in zn eentje niet eens redden.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:50:37 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_71388335
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:47 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.
Ik verwachte heus wel dat ik minder positieve reacties kon krijgen dan dat ik had gehoopt maar dit gaat mijn pet te boven hoor!

Maar ik hou er niet van als mensen mij veroordelen terwijl ze me niet eens kennen en sorry maar dat accepteer ik niet.
Klets. Jij wil informatie. Die krijg je. Je krijgt ook klotereacties. Je kunt ervoor kiezen om de nuttige reacties te lezen, en daar iets mee te doen, of je kunt ervoor kiezen om in de aanval te gaan. Jij doet dat laatste, maar daar ben je uiteindelijk niet mee geholpen. Je hebt meerdere keren antwoord gekregen, zelfs van mensen die verder dachten dan jouw vraag.

Jouw vraag is een uitvlucht. Of ze dat kunnen. Indien het antwoord nee was had je je kind als wapen gebruikt. Belachelijk. Dat je niet wil inzien dat je de schuldsanering moet waarschuwen kan ik nog wel snappen, maar er zijn hier mensen die dat wél zien. Reageer daar dan NORMAAL op ipv energie te steken in dingen die er helemaal niet toe doen.
pi_71388353
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef Nijns het volgende:
Het is jammer dat mensen door het laten liggen van deze rekeningen soms niet in de gaten hebben dat de bijkomende kosten (zoals incassokosten) aan het einde van het proces vaak hoger zijn opgelopen dan de oorspronkelijk rekening.

Ik geloof best dat er bewust voor een kind is gekozen in betere tijden. Een kind wat nu 7 maanden is, is 1,5 jaar geleden verwekt en toen zag de wereld er wel anders uit. Ik zou alleen niet 'niet iedere dag vlees eten' ik zou mijn kind goed verzorgen en voor de rest als het moet alleen maar boterhammen met pindakaas eten. Die incassokosten, dàt is pas weggegooid geld.

TS: wat voor bedrijf is dat? Is het van je partner of van jouzelf? Kan iemand onder werktijd een kind verzorgen? Wat ik bedoel te zeggen: als jouw partner gewoon vanuit huis kan werken en dan eventueel op het kind kon letten, heb je bijvoorbeeld gekeken naar tijdelijk een baan zoeken als het zo slecht gaat?
Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week. En daarnaast verzorg ik mijn baby, peuter en stiefdochter.

Mijn kinderen krijgen het eten wat ze nodig hebben. Maar macaroni met ui en rode saus is zeker ook voorgekomen op de recepten lijst van de afgelopen maanden. Ik vind het ook niet erg als de kinderen een avond geen vlees krijgen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:52:10 #85
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71388374
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Er zaten idd een paar nuttige reacties tussen. Maar over het algemeen vond ik dat sommigen erg schofterig reageerden.
Er zijn hier users die eens moeten leren om niet zo snel met een oordeel klaar te staan.
Overigens vroeg ze alleen of de NUON mag afsluiten, meer niet.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 28 juli 2009 @ 10:53:24 #86
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_71388414
Wat is je man eigenlijk aan het doen? Werken jullie allebei?

-edit- oh wacht er is al reactie.
pi_71388420
verkoop de tv, daar heb je toch weinig aan zonder stroom
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:53:51 #88
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71388423
quote:

[..]

Ik zou de situatie uitleggen. Desnoods met een goede advocaat.

Mijn vader heeft ook erg veel problemen met de crisis. Is al veelvuldig gedaagd, maar is dankzij goede afspraken net langs de rand van de afgrond gegaan. Je moet in ieder geval aannemelijk maken dat dit een uitzondering was en dat je de komende tijd weer acceptabel inkomen geniet. Dan zou je bij grote bedrijven wel iets kunnen regelen
pi_71388473
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Klets. Jij wil informatie. Die krijg je. Je krijgt ook klotereacties. Je kunt ervoor kiezen om de nuttige reacties te lezen, en daar iets mee te doen, of je kunt ervoor kiezen om in de aanval te gaan. Jij doet dat laatste, maar daar ben je uiteindelijk niet mee geholpen. Je hebt meerdere keren antwoord gekregen, zelfs van mensen die verder dachten dan jouw vraag.

Jouw vraag is een uitvlucht. Of ze dat kunnen. Indien het antwoord nee was had je je kind als wapen gebruikt. Belachelijk. Dat je niet wil inzien dat je de schuldsanering moet waarschuwen kan ik nog wel snappen, maar er zijn hier mensen die dat wél zien. Reageer daar dan NORMAAL op ipv energie te steken in dingen die er helemaal niet toe doen.
Ik reageer ook op goede dingen en reacties alleen ik kan niet zo snel reageren op jullie aangezien ik alleen ben en jullie met heel veel reageren. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren maar ik ben helaas niet zo snel als het licht

De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:55:59 #90
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388481
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:51 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week. En daarnaast verzorg ik mijn baby, peuter en stiefdochter.

Mijn kinderen krijgen het eten wat ze nodig hebben. Maar macaroni met ui en rode saus is zeker ook voorgekomen op de recepten lijst van de afgelopen maanden. Ik vind het ook niet erg als de kinderen een avond geen vlees krijgen.
Maar heb je echt geen mogelijkheid gehad om even tijdelijk wat bij te verdienen? Desnoods in de avonduren als je partner op de kinderen past die op bed liggen? Ik snap dat het niet ideaal is maar het lijkt me dat de opdrachten niet van vandaag op morgen zijn gestopt: zoiets zie je aankomen. Ik had dan eerder gezocht naar andere oplossingen ipv het op dit moment te laten aankomen, zeker als je kinderen hebt.
pi_71388498
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Ik reageer ook op goede dingen en reacties alleen ik kan niet zo snel reageren op jullie aangezien ik alleen ben en jullie met heel veel reageren. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren maar ik ben helaas niet zo snel als het licht

De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
Ik denk dat je erg weinig keuze hebt
No Guts, No Glory
pi_71388534
quote:

Ik vind sommige reacties hier ook te ver gaan. Empathie is een schaars begrip op internet. Over het algemeen denkt men het altijd beter te weten. Zonder dat ze de precieze details weten is men geneigd die ontbrekende details zelf in te vullen.
Ik zou zeggen, trek je er weinig van aan. Mensen kennen je niet, ze weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Maar eigenlijk zou ik je adviseren je probleem niet hier te posten. Negatieve betweters heb je hier plenty rondlopen, dat zie je wel. Laat dit topic gewoon voor wat het is en probeer advies in te winnen bij diverse instanties. Zoek uit waar je je advies het beste binnen kunt halen. Maar doe dat niet op zo'n forum als dit.
Wel veel succes in deze moeilijke situatie.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:59:26 #93
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71388566
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef Ps2K het volgende:

[..]

\

Baby is 7 maanden, en in Januari kon je de rekening al niet meer betalen.... je had natuurlijk een abortus kunnen nemen. Of het kind weggeven aan reizende zigeuners, dan leert het tenminste nog het aloude vak van scharenslijpen en mensen irriteren voor de supermarkt met de trekzak.
Zit daar nou nog een beetje groei in in deze tijden, die scharensliepbusiness?
pi_71388590
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

Er zaten idd een paar nuttige reacties tussen. Maar over het algemeen vond ik dat sommigen erg schofterig reageerden.
Er zijn hier users die eens moeten leren om niet zo snel met een oordeel klaar te staan.
Overigens vroeg ze alleen of de NUON mag afsluiten, meer niet.
Vind je die kort door de bocht reacties vreemd als je bedenkt dat een groot deel van de users hier nog bij pappie en mammie thuis woont en helemaal 0,0 verstand heeft van eigen boontjes doppen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71388625
quote:

[..]

Mogelijk kan een moeder/familielid op de kleintjes passen terwijl jij er tijdelijk bij gaat werken? En je kan proberen om met een stofkam door jullie huis te gaan, en alle stroomslurpers uit te schakelen, maar dat is niet echt een korte termijn oplossing. Kan je niet hier en daar een abonnement afzeggen, de digitale hdtv de deur uit doen, mogelijk wat dubbele verzekeringen de deur uit doen, etc etc. (ik bedenk zo maar wat, veel hangt af van omstandigheden die ik niet ken)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:02:16 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_71388634
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef Nijns het volgende:

[..]

Maar heb je echt geen mogelijkheid gehad om even tijdelijk wat bij te verdienen? Desnoods in de avonduren als je partner op de kinderen past die op bed liggen? Ik snap dat het niet ideaal is maar het lijkt me dat de opdrachten niet van vandaag op morgen zijn gestopt: zoiets zie je aankomen. Ik had dan eerder gezocht naar andere oplossingen ipv het op dit moment te laten aankomen, zeker als je kinderen hebt.
Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk ze is natuurlijk.
pi_71388642
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:58 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik vind sommige reacties hier ook te ver gaan. Empathie is een schaars begrip op internet. Over het algemeen denkt men het altijd beter te weten. Zonder dat ze de precieze details weten is men geneigd die ontbrekende details zelf in te vullen.
Ik zou zeggen, trek je er weinig van aan. Mensen kennen je niet, ze weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Maar eigenlijk zou ik je adviseren je probleem niet hier te posten. Negatieve betweters heb je hier plenty rondlopen, dat zie je wel. Laat dit topic gewoon voor wat het is en probeer advies in te winnen bij diverse instanties. Zoek uit waar je je advies het beste binnen kunt halen. Maar doe dat niet op zo'n forum als dit.
Wel veel succes in deze moeilijke situatie.

Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
De schuldsanering zal me uitlachen met mijn schuld van 1500 euro
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:04:18 #98
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71388687
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk ze is natuurlijk.
Of hoe pixelig haar webcam is, want dat verdoezelt ook een hoop.
pi_71388689
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
De schuldsanering zal me uitlachen met mijn schuld van 1500 euro
Nou, 1 belletje van hun kan soms wonderen doen bij een Nuon etc, maar die hebben het natuurlijk ook druk in deze tijd, en ik denk dat er nog wel meer schrijnende gevallen op de wachtlijst staan..
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:04:20 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_71388690
quote:

[..]

KB is kinderbijslag neem ik maar even aan? Ok, maar, mensen zeggen natuurlijk heel vaak dat ze niet in de schuldsanering hoeven. Want laten we even reeel zijn, dat je 'alles al met iedereen geregeld' hebt is leuk. Maar deze situatie houdt niet van vandaag op morgen op. Net zoals dat ie niet begonnen is.

Als ik dan lees dat je 3 kinderen hebt dan denk ik dat er drastische maatregelen nodig zijn, en ook daarmee kan de schuldsanering helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')