dat dus, het is zo dat als je niet in de schuldsanering oid wilt en weigert ze de stroom en gas mogen afsluiten (water niet).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
Als je niet zonder stroom kan moet je de rekeningen betalen.
Je water wordt toch niet afgesloten?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef alicia1308 het volgende:
maar ik heb dus een baby en zij kan niet zonder stroom.( flesje, badje)
Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
Als je niet zonder stroom kan moet je de rekeningen betalen.
nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je water wordt toch niet afgesloten?
Maar goed, een baby is een non-argument natuurlijk.
Waarom willen geen betalingsregeling treffen? Hoeveel loop je achter?
Dan sluiten ze je afquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
Nu heb je een probleem waar je niet zomaar 123 vanaf bent. Je geeft ook geen antwoord op de terechte vragen. Overigens, als je wel gas hebt kun je water koken voor flesje en badje, dus die baby is wat dat betreft een non-argument.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
Water kan ook afgesloten worden....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef nuget het volgende:
[..]
nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)
Gas en elektra wel... maar dan moet je het wel heel ver schoppen
Beantwoord eerst de vragen die in dit topic zijn gesteld. Dan weten we wat meer over de gehele situatie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Als zij niet akkoord gaan met een betalingsregeling dan heb jij bewezen je niet aan de afspraken te kunnen houden. Zij laten dit nu door een incassobureau oplossen, en als die achter het net vist komt er een gerechtsdeurwaarde die spullen van je in beslag kan komen nemen die niets met je eerste levensbehoefte temaken hebben zoals tv, computer, laptop, noem maar op.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Wollen truien dragen en proberen statische elektriciteit op te wekken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
ergens tijdelijk kosteloos gaan wonen en sparen (ouders?)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Hoe kun je op een electrisch fornuis koken met gas? Niet iedereen heeft een gasfornuis hoor...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nu heb je een probleem waar je niet zomaar 123 vanaf bent. Je geeft ook geen antwoord op de terechte vragen. Overigens, als je wel gas hebt kun je water koken voor flesje en badje, dus die baby is wat dat betreft een non-argument.
Het is hoe dan ook een non-argument.
Dus, als ze van te voren bedacht had, dat ze het niet kon betalen had ze het maar moeten aborteren?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
imho gewoon afsluiten.
Had je maar na moeten denken over of je de lasten kon dragen vóór je een baby op de wereld schopte.
Of uiteraard actie ondernomen toen je begon te merken dat je het niet meer kon volhouden.
Nou "ken" ik toevallig mensen waarvan het water is afgesloten...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Water kan ook afgesloten worden....
Als je zowel gas als licht bij de NUON hebt lopen, gaat dat toch via 1 rekening. Dus is zowel het gas als het licht niet betaald, en worden dus beiden afgesloten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
En heb je geen gasfornuis? (of heb je je gas ook niet betaald?) Mochten ze je in het ergste geval afsluiten dan kun je daar toch water mee verwarmen?
Max 24 uur toch ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Water kan ook afgesloten worden....
Nou, volgens mij als je geen rekening betaalt, wordt gewoon de meter weggehaald. En is je toevoer afgesloten.quote:
Amen to that. Dat zijn namelijk de enigen die afsluiting kunnen tegenhouden. Voor het overige ben je afhankelijk van de goede wil van de NUON:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:23 schreef Adfundum het volgende:
Ga naar de gemeentelijke kredietbank of schakel de schuldsanering in. Nu iis het nog te overzien, als je lang wacht wordt het alleen maar erger.
...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:20 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hoe kun je op een electrisch fornuis koken met gas? Niet iedereen heeft een gasfornuis hoor...
(Tevens TVP)
Dit doen ze dus rustig wel al na 2 maandenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef patatmetfriet het volgende:
Als je gas hebt kun je water koken. Plus, had je niet gewoon iets anders niet kunnen betalen/verkopen om je stroomrekening te betalen? Je moet het wel ERG bont maken willen ze je stroom afsluiten, dat doen ze niet na één of twee maandjes. En dat ze geen regeling met je willen zegt ook al een hoop over je.
Eigen schuld, en ik heb medelijden met je kind.
dan wel, maar dat hoeft niet. heel veel mensen hebben dat via verschillende aanbieders.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je zowel gas als licht bij de NUON hebt lopen, gaat dat toch via 1 rekening. Dus is zowel het gas als het licht niet betaald, en worden dus beiden afgesloten.
Jullie hebben zoveel last van de crisis? Hoe kan het dan zo ver komen? Normaal gesproken, voordat je aan kinderen wilt beginnen, kijk je of je het financieel wel kan trekken. Je moet dan ook rekening houden met onverwachte situaties. Natuurlijk valt niet alles af te dekken, maar je kan de schade dan wel zoveel mogelijk beperken. Als je dan eens een keer een paar tientjes tekort komt, is dan niet zo heel vreemd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef alicia1308 het volgende:
Wij hebben ontzettende last van de crisis en hebben daardoor de stroom een tijdje niet kunnen betalen.
Water is een eerste levens behoefte en mogen ze volgens mij niet langer afsluiten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij als je geen rekening betaalt, wordt gewoon de meter weggehaald. En is je toevoer afgesloten.
Mwah, daar zou ik niet te zeker van zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Het is niet hun probleem dat jij een baby hebt. Het is hun (en nu jouw) probleem dat jij de rekening niet betaald. Maar als jij een incassobureau op je dak krijgt dan heb je al meerdere herinneringen ontvangen, en w.s. ook een brief dat een incassobureau wordt ingeschakeld, en daar gaat wel een periode overheen.
Nou nou, als iedereen dat zomaar zou doen hebben we straks nog veel meer te lijden van de vergrijzing. TS verricht in feite een maatschappelijke heldendaad door compleet onbezonnen nieuwe aanwas uit te pompen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:27 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Jullie hebben zoveel last van de crisis? Hoe kan het dan zo ver komen? Normaal gesproken, voordat je aan kinderen wilt beginnen, kijk je of je het financieel wel kan trekken.
goede vraag!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
waar is de vader van de baby eigenlijk in dit verhaal?
Ergens vermoed ik echter dat háár kinderen dan weer niet zo veel zullen bijdragen aan de toekomstige maatschappij, mochten ze dit patroon voortzetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef Marble het volgende:
[..]
Nou nou, als iedereen dat zomaar zou doen hebben we straks nog veel meer te lijden van de vergrijzing. TS verricht in feite een maatschappelijke heldendaad door compleet onbezonnen nieuwe aanwas uit te pompen.
Ik neem aan dat de achterstanden bij NUON niet je enige achterstanden zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:
Klopt, even zitten googlen, en er is een uitspraak geweest van de Kantonrechter hierover ergens in 2008. Men is daartegen wel in beroep gegaan maar daar heb ik zo snel de uitslag niet over kunnen vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:29 schreef ursel het volgende:
[..]
Water is een eerste levens behoefte en mogen ze volgens mij niet langer afsluiten.
Dat was het verhaal in ieder geval bij ons bovenbuuffie..
Laat ik het dan anders zeggen. Bij de energieleverancier waar ik de processen van ken (gezien mijn werk) werkt het wel zo, dus daar ben ik heel zeker vanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Mwah, daar zou ik niet te zeker van zijn.
Mn vader had afgelopen week een incassobureau op de stoep 2 weken nadat ie de eerste en enige factuur binnengekregen (oxxio).
Maar ontopic:
ik denk dat als jij nu gedeeltelijk kunt betalen, dit periodiek wilt doen en jij dit duidelijk en schriftelijk aangeeft ze het wel moet accepteren. Liever geld in periodes dan geen geld, lijkt mij.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:31 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ergens vermoed ik echter dat háár kinderen dan weer niet zo veel zullen bijdragen aan de toekomstige maatschappij, mochten ze dit patroon voortzetten.
Je weet maar nooit, haar spruit zou zo maar de nieuwe Marie Curie, Connie Palmen of Linda de Mol kunnen zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:31 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ergens vermoed ik echter dat háár kinderen dan weer niet zo veel zullen bijdragen aan de toekomstige maatschappij, mochten ze dit patroon voortzetten.
Bij de AH hebben ze nog stapels flesjes met Spa Blauw en Evian staan hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Klopt, even zitten googlen, en er is een uitspraak geweest van de Kantonrechter hierover ergens in 2008. Men is daartegen wel in beroep gegaan maar daar heb ik zo snel de uitslag niet over kunnen vinden.
Had te maken met het verdrag van de rechten van de mens, omtrent het recht op schoon drinkwater.
Als jij niet betaalt moet je kijken hoe snel ze je internet afsluiten. Internet is geen eerste levensbehoefte al denken veel mensen van welquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef alicia1308 het volgende:
Mijn internet bedrag per maand is 15 euro. Dat kon ik dus in een keer inlopen aangezien we nu weer een opdracht binnen hebben voor de komende tijd! Vandaar wel internet! Ook dat sluiten ze niet zomaar af!
Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef CoolGuy het volgende:
jullie maandbedrag is 250 euro. Volgens mij is dat niet heel erg vreemd als er een baby bij komt kijken. Maar oke, je reageert nog, dat is prima. Nou, ze mogen je dus WEL afsluiten als je een baby hebt. Daar ging je vraag over, en dat mogen ze dus wel.
Ook dat schijnt een levens behoefte te zijn..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Als jij niet betaalt moet je kijken hoe snel ze je internet afsluiten. Internet is geen eerste levensbehoefte al denken veel mensen van wel
Als jij een eigen bedrijf hebt waar je erg afhankelijk internet bent en dat is de goedkoopste manier (werken in de bibliotheek mag officieel niet) lijkt het me dat je dat er doorheen kunt drukken. Het leven is niet zo zwart/wit, al denken veel mensen van welquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Als jij niet betaalt moet je kijken hoe snel ze je internet afsluiten. Internet is geen eerste levensbehoefte al denken veel mensen van wel
Tering, doe eens normaal. Jij stelt een vraag aan een ieder die maar bereid is te beantwoorden. Vervolgens komen er serieuze reacties en wat minder serieuze reacties. Dat is het gevolg van een openbaar forum.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef alicia1308 het volgende:
Ik vind het schandalig hoe mensen hier reageren! Ik heb me niet laten nemen door een aap op mijn zeventiende! Ik heb bewust gekozen voor kinderen.
Ik wil wel reageren maar ik kan niet in een oogwenk reageren zoals jullie doen.
Oordeel maar een eind weg Ik weet hoe de vork in de steel zit en kijk eens in de spiegel naar jullie eigen reacties.
Als je niks nuttigs te melden hebt dan doe het helemaal niet.
Ik vraag hier niet om veroordeeld te worden, ik stel gewoon een vraag in de hoop daar een serieus antwoord op te krijgen maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier op het forum!
als je met een gewoon lettertype reageerd, en iets normaler reageerd, krijg je ook al een hoop normale antwoorden meer.......quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef alicia1308 het volgende:
Ik vind het schandalig hoe mensen hier reageren! Ik heb me niet laten nemen door een aap op mijn zeventiende! Ik heb bewust gekozen voor kinderen.
Oordeel maar een eind weg Ik weet hoe de vork in de steel zit en kijk eens in de spiegel naar jullie eigen reacties.
Ik vraag hier niet om veroordeeld te worden, ik stel gewoon een vraag in de hoop daar een serieus antwoord op te krijgen maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier op het forum!
Hoe kom je in vredesnaam aan een achterstand van 850 bij je waterbedrijf? Ik betaal 10 euro per maand, en krijg wss nog geld terug ook. 85 maanden zou ik dat tientje dan niet betaald hebben. Dat is gewoon 7 jaarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:22 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nou "ken" ik toevallig mensen waarvan het water is afgesloten...
Als je een eigen bedrijf hebt en je je rekeningen niet kunt betalen ga je gewoon failliet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Als jij een eigen bedrijf hebt waar je erg afhankelijk internet bent en dat is de goedkoopste manier (werken in de bibliotheek mag officieel niet) lijkt het me dat je dat er doorheen kunt drukken. Het leven is niet zo zwart/wit, al denken veel mensen van wel
\quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef alicia1308 het volgende:
Welkom op Fok!. Het forum waar puisterige studentjes jou wel even gaan vertellen wat je fout doet en wat voor loser je bent.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef alicia1308 het volgende:
hoe de vork in de steel zit is dat jij veel te laat aan de bel hebt getrokken toen het slecht ging. Dat had je al minstens een half jaar geleden moeten doen. Dat mensen je hier wijzen op waar het mis is gegaan en dat jou dat niet zint is niet het probleem van de mensen hier.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef alicia1308 het volgende:
Ze begon normaal. Heb je gezien wat voor stompzinnige reacties ze kreeg?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef gateway het volgende:
[..]
als je met een gewoon lettertype reageerd, en iets normaler reageerd, krijg je ook al een hoop normale antwoorden meer.......
BS hoe bestonden bedrijven dan toen er nog geen internet was?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Als jij een eigen bedrijf hebt waar je erg afhankelijk internet bent en dat is de goedkoopste manier (werken in de bibliotheek mag officieel niet) lijkt het me dat je dat er doorheen kunt drukken. Het leven is niet zo zwart/wit, al denken veel mensen van wel
Gevolg van het feit dat ze de vraag stelt op een openbaar forum. Overigens zaten er nog nuttige reacties tussen ook !quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ze begon normaal. Heb je gezien wat voor stompzinnige reacties ze kreeg?
Leesvoer: http://www.nuon.nl/Images/Betalen%20aan%20Nuon_tcm123-73774.pdfquote:Wat moet ik doen als ik een brief heb gekregen van GGN?
U heeft deze brief ontvangen omdat wij onze vordering op u hebben overgedragen aan het incassobureau GGN. Voor al uw vragen hierover kunt u contact opnemen met:
GGN Incasso BV
Postadres
Postbus 1600
5200 BR 's-Hertogenbosch
Bezoekadres
Stationsplein 50
5211 AP 's-Hertogenbosch
Telefoon: 073 5181240
quote:2. Schuldhulp
Indien u niet zelf in staat bent uw financiële problemen
met Nuon op te lossen, kan schuldhulp in uw persoonlijke
situatie een oplossing bieden. Instanties voor
schuldhulp maken afspraken met u en uw schuldeisers
om tot een oplossing van de schulden te komen.
Wij zullen u niet afsluiten van energie wanneer u
kunt aantonen dat u een aanvraag tot schuldhulp
heeft gedaan, of dat u gebruik maakt van een
lopende schuldhulpverlening voor uw schulden
bij Nuon en/of Continuon. Dit schriftelijk bewijs
van aanvraag moeten wij vóór het einde van de
betalingstermijn van uw factuur van u hebben
ontvangen. U kunt dit schriftelijk bewijs faxen naar
onze klantenservice, afdeling Financial Services,
faxnummer 072 - 514 52 82. U dient dan de nieuwe
termijnbedragen natuurlijk wel tijdig en volledig te
betalen. Doet u dit niet, dan wordt u alsnog afgesloten.
Nee, zo werkt dat dus niet. Als jij in de schuldsanering komt krijg jij uitzonderingen m.b.t. je inkomstenbronnenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je een eigen bedrijf hebt en je je rekeningen niet kunt betalen ga je gewoon failliet.
Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Tering, doe eens normaal. Jij stelt een vraag aan een ieder die maar bereid is te beantwoorden. Vervolgens komen er serieuze reacties en wat minder serieuze reacties. Dat is het gevolg van een openbaar forum.
Als je alleen een serieus antwoord wilt waar je echt mee geholpen bent, ga je (zoals eerder gezegd) naar de Gemeente afdeling sociale zaken, afdeling schuldhulpverlening. Dat zijn de enigen die tegen de NUON kunnen zeggen dat je niet kan worden afgesloten.
Als je dat om wat voor reden niet wilt en je plempt je vraag hier neer, weet je dat je ook wat minder nuttige antwoorden kunt krijgen.
Juist. En op die nuttige reacties reageert ze dan niet. Ze KIEST ervoor om te reageren op de onzin reacties en daar kwaad om te worden. Soort van rookgordijn opwerpen, want wat ze moet doen doet ze niet. Probleem niet onder ogen willen zien is tot daaraan toe, maar ga dat dan het probleem van andere mensen maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gevolg van het feit dat ze de vraag stelt op een openbaar forum. Overigens zaten er nog nuttige reacties tussen ook !
Korte klap ja dat mogen ze. Er is een regeling (let op link is PDF) welke het afsluiten van gas en stroom in de winter verbied. Dus tussen 1 oktober en 1 april, dit om doodvriezen te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef alicia1308 het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Sorry als ik niet iedereen zijn vragen meteen beantwoord want het gaat als een razende.
Even voor alle duidelijkheid. Ik word nog niet afgesloten!!! Ik heb met nuon en hun incasseerder gesproken en omdat het sinds vrijdag uit handen is gegeven willen ze geen betalingsregeling met me treffen! Ik heb intrum justitia gesproken ( nuon vertelde mij dat ze het daar vrijdag naar toe gestuurd hadden) en hun hebben nog niks verwerkt. Ik moet dus nog wachten op hun eerste brief alvorens ik kan reageren naar hun toe.
Ons maandbedrag bij de nuon is ¤ 250,=. Ik weet niet waarom dat zo hoog is. Ik heb niet het idee dat wij meer verbruiken dan een ander gezin maar goed dat is nu niet ter sprake.
Ik heb helaas sinds januari niet meer kunnen betalen. Dat is dus 250 x 6 ( juli is wel weer betaald ) en dat is dus ¤ 1500,= exclusief de bijgekomen kosten. ik denk dat een betalingsregeling van een half jaar daarop wel redelijk is. Wij hebben een eigen bedrijf en een periode last gehad van de crisis. Het is niet dat ik extra dingen heb gekocht en gewoon weg de nuon niet heb betaald. Wij hadden een kleine buffer en dat was helaas op De inkomsten daarna waren net voldoende om de huur te betalen en daarnaast ons eigen levens onderhoud. Wij eten heus geen elke avond biefstuk we hebben niet eens elke dag vlees gegeten.
Nu gaat het dus niet om het afsluiten zelf! Want dat is dus niet ter sprake.
Het gaat mij hierom.
Ik heb gehoord dat ze niet mogen afsluiten als er een baby is en mijn vraag is dus gewoon of dat dat nou mag ja of de nee.
Om de negatieve reacties te beantwoorden.
Mijn internet bedrag per maand is 15 euro. Dat kon ik dus in een keer inlopen aangezien we nu weer een opdracht binnen hebben voor de komende tijd! Vandaar wel internet! Ook dat sluiten ze niet zomaar af!
Ik rook niet!
Ik heb geen huisdieren!
Ja ik heb een lcd tv, 2 jaar geleden gekocht toen wij het financieel goed hadden!
Je hoeft geen medelijden te hebben met mijn baby! Het gaat goed met haar en ze heeft alles wat haar hartje haar begeert. Ze heeft haar eten op tijd, onvoorwaardelijke liefde en een eigen bed. Wat wilt een baby van 7 maanden nog meer!
Wij kozen voor een baby toen het financieel nog goed ging. Wij hadden dit niet verwacht.
NOGMAALS DE STROOM WORD NOG NIET AFGESLOTEN. WE MOETEN WACHTEN OP DE EERSTE BRIEF VAN INTRUM JUSTITIA ZODAT WE DAAR METEEN OP KUNNEN REAGEREN EN HOPELIJK EEN BETALINGSREGELING KUNNEN TREFFEN!!!!
Toen waren er waarschijnlijk nog geen bedrijven die een ICT-strategie hadden inderdaadquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
BS hoe bestonden bedrijven dan toen er nog geen internet was?
Klets. Jij wil informatie. Die krijg je. Je krijgt ook klotereacties. Je kunt ervoor kiezen om de nuttige reacties te lezen, en daar iets mee te doen, of je kunt ervoor kiezen om in de aanval te gaan. Jij doet dat laatste, maar daar ben je uiteindelijk niet mee geholpen. Je hebt meerdere keren antwoord gekregen, zelfs van mensen die verder dachten dan jouw vraag.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:47 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.
Ik verwachte heus wel dat ik minder positieve reacties kon krijgen dan dat ik had gehoopt maar dit gaat mijn pet te boven hoor!
Of moet ik dat allemaal maar accepteren.
Ik stel een vraag, waarom kan hier niet gewoon antwoord op gegeven worden.
En verder je mening prima!!
Maar ik hou er niet van als mensen mij veroordelen terwijl ze me niet eens kennen en sorry maar dat accepteer ik niet.
Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week. En daarnaast verzorg ik mijn baby, peuter en stiefdochter.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef Nijns het volgende:
Het is jammer dat mensen door het laten liggen van deze rekeningen soms niet in de gaten hebben dat de bijkomende kosten (zoals incassokosten) aan het einde van het proces vaak hoger zijn opgelopen dan de oorspronkelijk rekening.
Ik geloof best dat er bewust voor een kind is gekozen in betere tijden. Een kind wat nu 7 maanden is, is 1,5 jaar geleden verwekt en toen zag de wereld er wel anders uit. Ik zou alleen niet 'niet iedere dag vlees eten' ik zou mijn kind goed verzorgen en voor de rest als het moet alleen maar boterhammen met pindakaas eten. Die incassokosten, dàt is pas weggegooid geld.
TS: wat voor bedrijf is dat? Is het van je partner of van jouzelf? Kan iemand onder werktijd een kind verzorgen? Wat ik bedoel te zeggen: als jouw partner gewoon vanuit huis kan werken en dan eventueel op het kind kon letten, heb je bijvoorbeeld gekeken naar tijdelijk een baan zoeken als het zo slecht gaat?
Er zaten idd een paar nuttige reacties tussen. Maar over het algemeen vond ik dat sommigen erg schofterig reageerden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gevolg van het feit dat ze de vraag stelt op een openbaar forum. Overigens zaten er nog nuttige reacties tussen ook !
Ik zou de situatie uitleggen. Desnoods met een goede advocaat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:47 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.
Ik verwachte heus wel dat ik minder positieve reacties kon krijgen dan dat ik had gehoopt maar dit gaat mijn pet te boven hoor!
Maar ik hou er niet van als mensen mij veroordelen terwijl ze me niet eens kennen en sorry maar dat accepteer ik niet.
Ik reageer ook op goede dingen en reacties alleen ik kan niet zo snel reageren op jullie aangezien ik alleen ben en jullie met heel veel reageren. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren maar ik ben helaas niet zo snel als het lichtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Klets. Jij wil informatie. Die krijg je. Je krijgt ook klotereacties. Je kunt ervoor kiezen om de nuttige reacties te lezen, en daar iets mee te doen, of je kunt ervoor kiezen om in de aanval te gaan. Jij doet dat laatste, maar daar ben je uiteindelijk niet mee geholpen. Je hebt meerdere keren antwoord gekregen, zelfs van mensen die verder dachten dan jouw vraag.
Jouw vraag is een uitvlucht. Of ze dat kunnen. Indien het antwoord nee was had je je kind als wapen gebruikt. Belachelijk. Dat je niet wil inzien dat je de schuldsanering moet waarschuwen kan ik nog wel snappen, maar er zijn hier mensen die dat wél zien. Reageer daar dan NORMAAL op ipv energie te steken in dingen die er helemaal niet toe doen.
Maar heb je echt geen mogelijkheid gehad om even tijdelijk wat bij te verdienen? Desnoods in de avonduren als je partner op de kinderen past die op bed liggen? Ik snap dat het niet ideaal is maar het lijkt me dat de opdrachten niet van vandaag op morgen zijn gestopt: zoiets zie je aankomen. Ik had dan eerder gezocht naar andere oplossingen ipv het op dit moment te laten aankomen, zeker als je kinderen hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:51 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week. En daarnaast verzorg ik mijn baby, peuter en stiefdochter.
Mijn kinderen krijgen het eten wat ze nodig hebben. Maar macaroni met ui en rode saus is zeker ook voorgekomen op de recepten lijst van de afgelopen maanden. Ik vind het ook niet erg als de kinderen een avond geen vlees krijgen.
Ik denk dat je erg weinig keuze hebtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Ik reageer ook op goede dingen en reacties alleen ik kan niet zo snel reageren op jullie aangezien ik alleen ben en jullie met heel veel reageren. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren maar ik ben helaas niet zo snel als het licht![]()
De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
Ik vind sommige reacties hier ook te ver gaan. Empathie is een schaars begrip op internet. Over het algemeen denkt men het altijd beter te weten. Zonder dat ze de precieze details weten is men geneigd die ontbrekende details zelf in te vullen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:47 schreef alicia1308 het volgende:
Zit daar nou nog een beetje groei in in deze tijden, die scharensliepbusiness?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef Ps2K het volgende:
[..]
\
Baby is 7 maanden, en in Januari kon je de rekening al niet meer betalen.... je had natuurlijk een abortus kunnen nemen. Of het kind weggeven aan reizende zigeuners, dan leert het tenminste nog het aloude vak van scharenslijpen en mensen irriteren voor de supermarkt met de trekzak.
Vind je die kort door de bocht reacties vreemd als je bedenkt dat een groot deel van de users hier nog bij pappie en mammie thuis woont en helemaal 0,0 verstand heeft van eigen boontjes doppen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:52 schreef cheqy het volgende:
[..]
Er zaten idd een paar nuttige reacties tussen. Maar over het algemeen vond ik dat sommigen erg schofterig reageerden.
Er zijn hier users die eens moeten leren om niet zo snel met een oordeel klaar te staan.
Overigens vroeg ze alleen of de NUON mag afsluiten, meer niet.
Mogelijk kan een moeder/familielid op de kleintjes passen terwijl jij er tijdelijk bij gaat werken? En je kan proberen om met een stofkam door jullie huis te gaan, en alle stroomslurpers uit te schakelen, maar dat is niet echt een korte termijn oplossing. Kan je niet hier en daar een abonnement afzeggen, de digitale hdtv de deur uit doen, mogelijk wat dubbele verzekeringen de deur uit doen, etc etc. (ik bedenk zo maar wat, veel hangt af van omstandigheden die ik niet ken)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Ik reageer ook op goede dingen en reacties alleen ik kan niet zo snel reageren op jullie aangezien ik alleen ben en jullie met heel veel reageren. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren maar ik ben helaas niet zo snel als het licht![]()
De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk ze is natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef Nijns het volgende:
[..]
Maar heb je echt geen mogelijkheid gehad om even tijdelijk wat bij te verdienen? Desnoods in de avonduren als je partner op de kinderen past die op bed liggen? Ik snap dat het niet ideaal is maar het lijkt me dat de opdrachten niet van vandaag op morgen zijn gestopt: zoiets zie je aankomen. Ik had dan eerder gezocht naar andere oplossingen ipv het op dit moment te laten aankomen, zeker als je kinderen hebt.
Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:58 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik vind sommige reacties hier ook te ver gaan. Empathie is een schaars begrip op internet. Over het algemeen denkt men het altijd beter te weten. Zonder dat ze de precieze details weten is men geneigd die ontbrekende details zelf in te vullen.
Ik zou zeggen, trek je er weinig van aan. Mensen kennen je niet, ze weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Maar eigenlijk zou ik je adviseren je probleem niet hier te posten. Negatieve betweters heb je hier plenty rondlopen, dat zie je wel. Laat dit topic gewoon voor wat het is en probeer advies in te winnen bij diverse instanties. Zoek uit waar je je advies het beste binnen kunt halen. Maar doe dat niet op zo'n forum als dit.
Wel veel succes in deze moeilijke situatie.
Of hoe pixelig haar webcam is, want dat verdoezelt ook een hoop.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk ze is natuurlijk.
Nou, 1 belletje van hun kan soms wonderen doen bij een Nuon etc, maar die hebben het natuurlijk ook druk in deze tijd, en ik denk dat er nog wel meer schrijnende gevallen op de wachtlijst staan..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
De schuldsanering zal me uitlachen met mijn schuld van 1500 euro
KB is kinderbijslag neem ik maar even aan? Ok, maar, mensen zeggen natuurlijk heel vaak dat ze niet in de schuldsanering hoeven. Want laten we even reeel zijn, dat je 'alles al met iedereen geregeld' hebt is leuk. Maar deze situatie houdt niet van vandaag op morgen op. Net zoals dat ie niet begonnen is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |