abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71388700
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef alicia1308 het volgende:
De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
Schuldhulp is wat anders dan schuldsanering.
Ook al is naderend onheil nu beperkt tot NUON, de kans is aanwezig dat nieuwe opdrachten uitblijven en jullie weer achterstanden opbouwen.

Aangezien jullie een eigen bedrijf hebben kun je volgens mij niet bij de gemeente terecht, maar je kunt wel hulpverlening vragen bij een boekhouder- of adminstratiekantoor, advocaat of bank, Instituut Midden en Kleinbedrijf of een beroep doen op het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen.
Althans, dat vertelde Google me.
Misschien kun je daar zelf wat verder op zoeken voor het geval je er straks met Interum Justitia niet uitkomt.
pi_71388706
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
De schuldsanering zal me uitlachen met mijn schuld van 1500 euro
Uitlachen zou je niet veel moeten boeien, prioriteit 1 is dat je niet zonder stroom komt te zitten met drie kinderen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71388734
quote:

[..]

Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
Het hoeft ook geen schuldsanering te zijn. Echter, terugkomend op je vraag waarmee het allemaal begon....de NUON kan je afsluiten tenzij daar een stokje voor wordt gestoken door schuldhulpverlening van de gemeente.

Dus ze zullen je niet uitlachen maar zoeken naar een oplossing voor dit probleem.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:06:19 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71388742
quote:

[..]

Deze situatie is als ik jou zo hoor geen eenmalig iets. Je hebt 6 maanden lang 250 euro te kort gehad, en voor de rest heb je 'regelingen' getroffen. Dat is prima, maar je hebt een probleem, dat niet ophoudt met deze keer alles 'geregeld' te hebben.

Dan moet je, zoals mensen hier zeggen, of een bijbaantje nemen of wat dan ook, maar ook gewoon kijken naar wat er in het uitgavenpatroon kan veranderen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:06:24 #105
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71388746
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Uitlachen zou je niet veel moeten boeien, prioriteit 1 is dat je niet zonder stroom komt te zitten met drie kinderen.
Nee want dan moeten ze Spongebob missen en kunnen ze hun PSP niet opladen. The horror!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_71388757
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:04 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Misschien kun je daar zelf wat verder op zoeken voor het geval je er straks met Interum Justitia niet uitkomt.
En die kans is zeer reeel Intrim Justitiae kennende
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:07:04 #107
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388759
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:56 schreef nuget het volgende:

[..]

Ik denk dat je erg weinig keuze hebt
Daar zou ik eerlijk gezegd niet zoveel over kunnen zeggen maar als ik haar was zou ik zulke dingen ook proberen te voorkomen. (eerlijk gezegd had ik dit hele verhaal voorkomen, maar daar is het nu te laat voor ) ik zou als een gek gaan bijbeunen en bijvoorbeeld tegen NUON zeggen: op datum x betaal ik alvast 500 euro. Ik kan wel van NUON begrijpen dat ze je over 1500 euro geen 6 maanden laten doen, ze hebben je immers al eerder de kans gegeven die 1500 euro in 6 maanden te betalen namelijk gewoon door de gewone rekeningen te betalen.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71388767
quote:

[..]

Ik zal in ieder geval een moderator mailen om te vragen of een aantal beledigende reacties verwijderd kunnen worden.
pi_71388783
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:06 schreef Marble het volgende:

[..]

Nee want dan moeten ze Spongebob missen en kunnen ze hun PSP niet opladen. The horror!
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:09:05 #110
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388803
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk ze is natuurlijk.
Ik wist dat een of andere rotuser hier een opmerking over zou maken, maar jij
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:09:15 #111
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71388809
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Deze situatie is als ik jou zo hoor geen eenmalig iets. Je hebt 6 maanden lang 250 euro te kort gehad, en voor de rest heb je 'regelingen' getroffen. Dat is prima, maar je hebt een probleem, dat niet ophoudt met deze keer alles 'geregeld' te hebben.

Dan moet je, zoals mensen hier zeggen, of een bijbaantje nemen of wat dan ook, maar ook gewoon kijken naar wat er in het uitgavenpatroon kan veranderen.
Als je schuldsanering wilt dan moet je aan flink wat voorwaarden voldoen. 1 van de belangrijkste voorwaarden is dat je schuld zo hoog moet zijn dat je hem zelf niet in 3 jaar kunt afbetalen. Met 1500 euro schuld zeggen ze gewoon dat je het zelf mag oplossen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:12:41 #112
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71388892
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef beelz het volgende:

[..]

Als je schuldsanering wilt dan moet je aan flink wat voorwaarden voldoen. 1 van de belangrijkste voorwaarden is dat je schuld zo hoog moet zijn dat je hem zelf niet in 3 jaar kunt afbetalen. Met 1500 euro schuld zeggen ze gewoon dat je het zelf mag oplossen.
En terecht, ik snap ook echt niet dat mensen meteen beginnen te roepen over schuldsanering..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:42 #113
90400 longinus
Hollander
pi_71388928
Ze magen gewoon alles afsluiten hoor, en vergeet niet, bij interim oplichters betaal je eerst hun voor je aan de werkelijke schuld betaald, aangezien jij hun al verteld hebt dat je een regeling wil zullen ze vast nog proberen extra kosten die totaal onnodig zijn erbij te zetten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:14:28 #114
44649 beelz
pi_71388959
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:12 schreef Nijns het volgende:

[..]

En terecht, ik snap ook echt niet dat mensen meteen beginnen te roepen over schuldsanering..
Waarschijnlijk omdat ze er ooit eens van gehoord hebben en meteen denken dat het de oplossing is.
Er zijn nog wel meer voorwaarden maar de meeste zijn hier waarschijnlijk niet eens van toepassing (ik ga er vanuit dat TS ouder is dan 18 en de Nederlandse nationaliteit heeft bijvoorbeeld). Maar als je dus alleen maar kijkt naar de hoogte van de schuld, dan is al meteen vrij duidelijk dat schuldsanering echt geen optie is.
Besef Regulier!
pi_71388982
quote:
Schuld- en budgethulp is wat anders dan sanering.
Bij mij in de straat komen ze vanuit de gemeente huis-aan-huis om te helpen met je budget (ik woon inderdaad niet in een beste wijk), het kostte me de grootste moeite om ze ervan te overtuigen dat ik geen hulp nodig had.
Maar goed, gemeentes willen graag meer hulp bieden nu meer mensen het zwaar hebben / krijgen.
En eerder, zodat er minder mensen de sanering inhoeven.
pi_71389027
quote:

[..]

Nu heeft de Gemeente nog wel wat andere middelen om je te helpen (via de kredietbank).
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:16:48 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_71389041
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ik wist dat een of andere rotuser hier een opmerking over zou maken, maar jij
Tja, ik had al eerder serieus gereageerd, alleen niet op de manier waarop TS wilde. Dit probleem is -zoals je zelf terecht opmerkte- niet gisteren begonnen, en houdt ook niet morgen op. Als je dan 3 kinderen hebt en een eigen zaak die op sterven na dood is, dan moeten er gewoon drastische maatregelen genomen worden. Niet omdat dat leuk is of wat dan ook, maar gewoon omdat je zsm wil (neem ik aan) dat men grip op de situatie krijgt, en uit de posts die ik lees van TS blijkt dat die er niet is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:17:32 #118
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71389067
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:15 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Bij mij in de straat komen ze vanuit de gemeente huis-aan-huis om te helpen met je budget (ik woon inderdaad niet in een beste wijk), het kostte me de grootste moeite om ze ervan te overtuigen dat ik geen hulp nodig had.
Moet je ze binnen laten of kun je gewoon de deur in hun gezicht smijten à la Jehova's getuigen en collectanten voor goede doelen? (Serieuze vraag.)
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_71389103
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Marble het volgende:

[..]

Moet je ze binnen laten of kun je gewoon de deur in hun gezicht smijten à la Jehova's getuigen en collectanten voor goede doelen? (Serieuze vraag.)
Nee, je hoeft ze niet binnen te laten. Je hoeft geen hulp te accepteren. Alleen weten niet veel mensen dat de gemeente hulp kan bieden. En dan meer dan slechts de schuldsanering. Dus komen ze graag bij de mensen langs. Best netjes.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:19:53 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_71389146
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef beelz het volgende:

[..]

Daar heb jij een punt, nou ja, dan schuldhulp of hoe je het noemen wil. Hoe dan ook, als je wel internet betaald maar je elektra niet, dan heb je je prioriteiten niet goed liggen. Leuk dat je internet hebt, maar je modem en je pc doen niets zonder stroom.

Dan zeg ik, het lijkt er, van hoe ik het lees, op, dat ze hier niet zelf gaan uitkomen. Dus moet er hulp van buitenaf ingeroepen worden, en of dat nou schuldsanering (niet de goede instantie in dit geval dus) schuldhulp, of Spongebob heet maakt niet uit, het belangrijkste is dat er stappen genomen worden, toch?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:20:04 #121
44649 beelz
pi_71389151
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nu heeft de Gemeente nog wel wat andere middelen om je te helpen (via de kredietbank).
Kredietbank = Schuldhulpverlening = Schuldsanering
Besef Regulier!
pi_71389183
Nee wij hadden het niet zien aankomen. Mijn man deed opdrachten voor een bedrijf waar het ( bleek later ) niet goed mee ging. Wij kregen gewoon betaald ( soms wel te laat ) maar niks om je zorgen over te maken.
Uiteindelijk ging dat bedrijf failliet en hadden wij geen werk meer. we hebben daarna wel wat kleine klusjes gehad maar dat dekte de huur en het levensonderhoud.

als ik alles bij elkaar op tel dan hebben we in totaal een schuld van ¤ 2300,= Kan ik daarmee naar de gemeente? Zullen ze me helpen? Ik denk dat ze de mensen met ¤ 10000 of meer eerder helpen dan mij. Ook gezien het inkomen dat we nu hebben. We hebben een project binnen gehaald wat een jaar duurt.
Dus we hebben zoiezo een jaar lang een vast inkomen elke maand.
Die overige 800 los ik in twee maanden af.
en die 1500 euro los ik in 6 maanden af. Ik betaal dan per maand 500 euro aan de nuon ( de gewone maandtermijn loopt ook gewoon door)
Dat lijkt mij een hele reële regeling.

Verder zal ik vragen of dit hele topic verwijdert kan worden. Dit omdat ik vind dat de negatieve reacties te schandalig zijn om op het internet te laten staan.

Ik dank iedereen die serieus met mij heeft mee willen denken en antwoord te hebben gegeven op de vragen die ik heb gesteld.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:20:50 #123
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71389193
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee, je hoeft ze niet binnen te laten. Je hoeft geen hulp te accepteren. Alleen weten niet veel mensen dat de gemeente hulp kan bieden. En dan meer dan slechts de schuldsanering. Dus komen ze graag bij de mensen langs. Best netjes.
Tja de een noemt het netjes, de ander marxistisch. Potayto potahto.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:22:30 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71389247
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef alicia1308 het volgende:
en die 1500 euro los ik in 6 maanden af. Ik betaal dan per maand 500 euro aan de nuon ( de gewone maandtermijn loopt ook gewoon door)
Is je gewone maandtermijn 250 euro? Ik zou zeggen, vraag je eens af waarom je zo enorm veel energie verbruikt, en ga daar dan iets aan doen.
censuur :O
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 11:23:43 #125
16180 crew  CoolGuy
pi_71389293
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef alicia1308 het volgende:
Nee wij hadden het niet zien aankomen. Mijn man deed opdrachten voor een bedrijf waar het ( bleek later ) niet goed mee ging. Wij kregen gewoon betaald ( soms wel te laat ) maar niks om je zorgen over te maken.
Uiteindelijk ging dat bedrijf failliet en hadden wij geen werk meer. we hebben daarna wel wat kleine klusjes gehad maar dat dekte de huur en het levensonderhoud.

als ik alles bij elkaar op tel dan hebben we in totaal een schuld van ¤ 2300,= Kan ik daarmee naar de gemeente? Zullen ze me helpen? Ik denk dat ze de mensen met ¤ 10000 of meer eerder helpen dan mij. Ook gezien het inkomen dat we nu hebben. We hebben een project binnen gehaald wat een jaar duurt.
Dus we hebben zoiezo een jaar lang een vast inkomen elke maand.
Die overige 800 los ik in twee maanden af.
Dat lijkt mij een hele reële regeling.

Verder zal ik vragen of dit hele topic verwijdert kan worden. Dit omdat ik vind dat de negatieve reacties te schandalig zijn om op het internet te laten staan.

Ik dank iedereen die serieus met mij heeft mee willen denken en antwoord te hebben gegeven op de vragen die ik heb gesteld.
Maar nu stel je wel een heel ander verhaal op dan wat in je openingspost stond. Nou, je kunt het altijd proberen toch? Als je dit verhaal zo bij hun neerlegt, eventueel wat gedetailleerder, dan kunnen zij altijd kijken wat ze kunnen doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Het topic kan niet verwijderd worden Het kan wel gesloten worden, dan kan er niemand meer reageren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')