Schuldhulp is wat anders dan schuldsanering.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:55 schreef alicia1308 het volgende:
De keuze van schuldsanering is niet aan de orde dit omdat ik alles heb geregeld met iedereen behalve met de nuon. De huur is gewoon altijd op tijd betaald net zoals het water. Internet is al afgelost en tv betaalde ik van KB verder hebben wij geen auto op lening maar een mazda 323 uit 94 en leven wij geen luxe die we niet kunnen betalen. Ik vind het fijn dat mensen zo mee denken maar schuldsanering is dus geen optie voor ons.
Uitlachen zou je niet veel moeten boeien, prioriteit 1 is dat je niet zonder stroom komt te zitten met drie kinderen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
De schuldsanering zal me uitlachen met mijn schuld van 1500 euro
Het hoeft ook geen schuldsanering te zijn. Echter, terugkomend op je vraag waarmee het allemaal begon....de NUON kan je afsluiten tenzij daar een stokje voor wordt gestoken door schuldhulpverlening van de gemeente.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dank je wel ik zal zeker bij de instanties aankloppen. Het juridisch loket is zeker de eerste die ik opzoek.
Deze situatie is als ik jou zo hoor geen eenmalig iets. Je hebt 6 maanden lang 250 euro te kort gehad, en voor de rest heb je 'regelingen' getroffen. Dat is prima, maar je hebt een probleem, dat niet ophoudt met deze keer alles 'geregeld' te hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Nee want dan moeten ze Spongebob missen en kunnen ze hun PSP niet opladen. The horror!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Uitlachen zou je niet veel moeten boeien, prioriteit 1 is dat je niet zonder stroom komt te zitten met drie kinderen.
En die kans is zeer reeelquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:04 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Misschien kun je daar zelf wat verder op zoeken voor het geval je er straks met Interum Justitia niet uitkomt.
Daar zou ik eerlijk gezegd niet zoveel over kunnen zeggen maar als ik haar was zou ik zulke dingen ook proberen te voorkomen. (eerlijk gezegd had ik dit hele verhaal voorkomen, maar daar is het nu te laat voorquote:
Ik zal in ieder geval een moderator mailen om te vragen of een aantal beledigende reacties verwijderd kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:06 schreef Marble het volgende:
[..]
Nee want dan moeten ze Spongebob missen en kunnen ze hun PSP niet opladen. The horror!
Ik wist dat een of andere rotuser hier een opmerking over zou maken, maar jijquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk ze is natuurlijk.
Als je schuldsanering wilt dan moet je aan flink wat voorwaarden voldoen. 1 van de belangrijkste voorwaarden is dat je schuld zo hoog moet zijn dat je hem zelf niet in 3 jaar kunt afbetalen. Met 1500 euro schuld zeggen ze gewoon dat je het zelf mag oplossen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Deze situatie is als ik jou zo hoor geen eenmalig iets. Je hebt 6 maanden lang 250 euro te kort gehad, en voor de rest heb je 'regelingen' getroffen. Dat is prima, maar je hebt een probleem, dat niet ophoudt met deze keer alles 'geregeld' te hebben.
Dan moet je, zoals mensen hier zeggen, of een bijbaantje nemen of wat dan ook, maar ook gewoon kijken naar wat er in het uitgavenpatroon kan veranderen.
En terecht, ik snap ook echt niet dat mensen meteen beginnen te roepen over schuldsanering..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef beelz het volgende:
[..]
Als je schuldsanering wilt dan moet je aan flink wat voorwaarden voldoen. 1 van de belangrijkste voorwaarden is dat je schuld zo hoog moet zijn dat je hem zelf niet in 3 jaar kunt afbetalen. Met 1500 euro schuld zeggen ze gewoon dat je het zelf mag oplossen.
Waarschijnlijk omdat ze er ooit eens van gehoord hebben en meteen denken dat het de oplossing is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:12 schreef Nijns het volgende:
[..]
En terecht, ik snap ook echt niet dat mensen meteen beginnen te roepen over schuldsanering..
Schuld- en budgethulp is wat anders dan sanering.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:12 schreef Nijns het volgende:
En terecht, ik snap ook echt niet dat mensen meteen beginnen te roepen over schuldsanering..
Nu heeft de Gemeente nog wel wat andere middelen om je te helpen (via de kredietbank).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:12 schreef Nijns het volgende:
[..]
Tja, ik had al eerder serieus gereageerd, alleen niet op de manier waarop TS wilde. Dit probleem is -zoals je zelf terecht opmerkte- niet gisteren begonnen, en houdt ook niet morgen op. Als je dan 3 kinderen hebt en een eigen zaak die op sterven na dood is, dan moeten er gewoon drastische maatregelen genomen worden. Niet omdat dat leuk is of wat dan ook, maar gewoon omdat je zsm wil (neem ik aan) dat men grip op de situatie krijgt, en uit de posts die ik lees van TS blijkt dat die er niet is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik wist dat een of andere rotuser hier een opmerking over zou maken, maar jij
Moet je ze binnen laten of kun je gewoon de deur in hun gezicht smijten ā la Jehova's getuigen en collectanten voor goede doelen? (Serieuze vraag.)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:15 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Bij mij in de straat komen ze vanuit de gemeente huis-aan-huis om te helpen met je budget (ik woon inderdaad niet in een beste wijk), het kostte me de grootste moeite om ze ervan te overtuigen dat ik geen hulp nodig had.
Nee, je hoeft ze niet binnen te laten. Je hoeft geen hulp te accepteren. Alleen weten niet veel mensen dat de gemeente hulp kan bieden. En dan meer dan slechts de schuldsanering. Dus komen ze graag bij de mensen langs. Best netjes.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Marble het volgende:
[..]
Moet je ze binnen laten of kun je gewoon de deur in hun gezicht smijten ā la Jehova's getuigen en collectanten voor goede doelen? (Serieuze vraag.)
Daar heb jij een punt, nou ja, dan schuldhulp of hoe je het noemen wil. Hoe dan ook, als je wel internet betaald maar je elektra niet, dan heb je je prioriteiten niet goed liggen. Leuk dat je internet hebt, maar je modem en je pc doen niets zonder stroom.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef beelz het volgende:
[..]
Als je schuldsanering wilt dan moet je aan flink wat voorwaarden voldoen. 1 van de belangrijkste voorwaarden is dat je schuld zo hoog moet zijn dat je hem zelf niet in 3 jaar kunt afbetalen. Met 1500 euro schuld zeggen ze gewoon dat je het zelf mag oplossen.
Kredietbank = Schuldhulpverlening = Schuldsaneringquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nu heeft de Gemeente nog wel wat andere middelen om je te helpen (via de kredietbank).
Tja de een noemt het netjes, de ander marxistisch. Potayto potahto.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, je hoeft ze niet binnen te laten. Je hoeft geen hulp te accepteren. Alleen weten niet veel mensen dat de gemeente hulp kan bieden. En dan meer dan slechts de schuldsanering. Dus komen ze graag bij de mensen langs. Best netjes.
Is je gewone maandtermijn 250 euro? Ik zou zeggen, vraag je eens af waarom je zo enorm veel energie verbruikt, en ga daar dan iets aan doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef alicia1308 het volgende:
en die 1500 euro los ik in 6 maanden af. Ik betaal dan per maand 500 euro aan de nuon ( de gewone maandtermijn loopt ook gewoon door)
Maar nu stel je wel een heel ander verhaal op dan wat in je openingspost stond. Nou, je kunt het altijd proberen toch? Als je dit verhaal zo bij hun neerlegt, eventueel wat gedetailleerder, dan kunnen zij altijd kijken wat ze kunnen doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef alicia1308 het volgende:
Nee wij hadden het niet zien aankomen. Mijn man deed opdrachten voor een bedrijf waar het ( bleek later ) niet goed mee ging. Wij kregen gewoon betaald ( soms wel te laat ) maar niks om je zorgen over te maken.
Uiteindelijk ging dat bedrijf failliet en hadden wij geen werk meer. we hebben daarna wel wat kleine klusjes gehad maar dat dekte de huur en het levensonderhoud.
als ik alles bij elkaar op tel dan hebben we in totaal een schuld van ¤ 2300,= Kan ik daarmee naar de gemeente? Zullen ze me helpen? Ik denk dat ze de mensen met ¤ 10000 of meer eerder helpen dan mij. Ook gezien het inkomen dat we nu hebben. We hebben een project binnen gehaald wat een jaar duurt.
Dus we hebben zoiezo een jaar lang een vast inkomen elke maand.
Die overige 800 los ik in twee maanden af.
en die 1500 euro los ik in 6 maanden af. Ik betaal dan per maand 500 euro aan de nuon ( de gewone maandtermijn loopt ook gewoon door)
Dat lijkt mij een hele reële regeling.
Verder zal ik vragen of dit hele topic verwijdert kan worden. Dit omdat ik vind dat de negatieve reacties te schandalig zijn om op het internet te laten staan.
Ik dank iedereen die serieus met mij heeft mee willen denken en antwoord te hebben gegeven op de vragen die ik heb gesteld.
Weinig kans dat je met zo'n lage schuld in aanmerking komt voor schuldhulp. Het bedrag is zo laag dat je het binnen 3 jaar kunt afbetalen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef alicia1308 het volgende:
als ik alles bij elkaar op tel dan hebben we in totaal een schuld van ¤ 2300,= Kan ik daarmee naar de gemeente? Zullen ze me helpen? Ik denk dat ze de mensen met ¤ 10000 of meer eerder helpen dan mij. Ook gezien het inkomen dat we nu hebben. We hebben een project binnen gehaald wat een jaar duurt.
Dus we hebben zoiezo een jaar lang een vast inkomen elke maand.
Die overige 800 los ik in twee maanden af.
Dat lijkt mij een hele reële regeling.
Pfff stel je niet aan zeg. Als ze alle topics weg zouden gooien omdat TS zich beledigd voelt dan hou je ongeveer 12 topics over.quote:Verder zal ik vragen of dit hele topic verwijdert kan worden. Dit omdat ik vind dat de negatieve reacties te schandalig zijn om op het internet te laten staan.
Sorry, maar ik denk niet dat het aan jou/jullie is om te bepalen wat redelijk is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef alicia1308 het volgende:
Dat is dus 250 x 6 ( juli is wel weer betaald ) en dat is dus ¤ 1500,= exclusief de bijgekomen kosten. ik denk dat een betalingsregeling van een half jaar daarop wel redelijk is.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:51 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Het is het bedrijf van ons samen. We hebben een bedrijf in de bouw waarbij hij daadwerkelijk op de opdracht aanwezig is en ik de administratie en de pr doe. Ik doe dat zo een 20 tot 30 uur in de week.
Vind je? Ik vind reacties waarin het 1 en ander wordt geinsinueerd niet kunnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:39 schreef beelz het volgende:
Hey, ik heb verder serieus gereageerd. TS is zo stom geweest om te zeuren dat het topic maar weggegooid moet worden omdat er mensen zijn die een antwoord hebben gegeven wat TS niet aanstaat. Dat is gewoon zielig.
Ik zou gewoon doorleveren en vertrouwen op de goedheid van de mensen dat ze, later toch wel ooit eens, eventueel de mogelijkheid hebben om te overwegen de rekening te betalen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gewetensvraag voor TS (met een eigen bedrijf toch ?), hoe zou je het zelf vinden als ik je rekening een half jaar zou laten liggen ? En vervolgens toch van jullie verwachten te blijven leveren ?
Ja, dat vind ik. Ik vind het lullig voor TS dat ze een betalingsachterstand heeft en dat de energieleverancier niet mee wil werken aan een betalingsregeling. Maar dat ze niet meewerken aan de betalingsregeling komt door het simpele feit dat ze het al uit handen hebben gegeven aan een incassobureau. TS is nu niet meer afhankelijk van de energieleverancier, maar van het incassobureau.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef vanhal het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind reacties waarin het 1 en ander wordt geinsinueerd niet kunnen.
Maar wie ben jij om je zo uit te laten over de topicstarter? Omdat ze een topic met haar probleem opent? Of omdat ze dom is geweest en daarom nu een probleem heeft? Verdient ze het daarom om geschoffeerd te worden?
Ja, inderdaad, want wie weet: misschien hebben ze wel een baby thuis zitten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik zou gewoon doorleveren en vertrouwen op de goedheid van de mensen dat ze, later toch wel ooit eens, eventueel de mogelijkheid hebben om te overwegen de rekening te betalen.
Nou.. als je een beetje hoog inkomen hebt, daalt het nog wel een stuk verder. (hier: -50%)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:39 schreef Swetsenegger het volgende: maar tegen een werkloosheidje aan te lopen en je inkomen daalt subiet met 30%.
Ik heb een goed hart.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:43 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, want wie weet: misschien hebben ze wel een baby thuis zitten.
Maar vind je het ongegrond dan dat ze zich druk maakt over de minder positieve reacties? Want die reacties liegen er niet om.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:42 schreef beelz het volgende:
Wat ik echter nog lulliger vind, is dat TS het niet kan hebben dat er mensen zijn die minder positieve reacties geven en dat daarom het topic maar weggegooid moet worden.
Op het schoolplein werden er ook wel eens dingen naar me geroepen waarover mijn moeder dan zei, niet op reageren jongen !quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar vind je het ongegrond dan dat ze zich druk maakt over de minder positieve reacties? Want die reacties liegen er niet om.
70% van je laatst verdiende loon?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou.. als je een beetje hoog inkomen hebt, daalt het nog wel een stuk verder. (hier: -50%)
Maar dat laatstverdiende loon is wel gemaximeerdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
70% van je laatst verdiende loon?
Naast wat extra's die er vanaf gaan
Ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:21 schreef Bastian het volgende:
Dus, als ze van te voren bedacht had, dat ze het niet kon betalen had ze het maar moeten aborteren?![]()
![]()
Niet ongegrond, wel onnodig. Als een reactie je niet aanstaat, dan reageer je er niet op en negeer je het gewoon. Dit is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven. Als ik een topic zou openen over Pol Pot en daarin zeg dat hij een kickass dude is die geen vlieg kwaad heeft gedaan, dan weet iedereen dat ik lulkoek praat. Het is dan logisch dat daar reacties op komen die zeggen dat ik lulkoek verkondig, als ik nog steeds vind dat Pol pot een awesome rolmodel is, dan is dat mijn mening... er is dan echt geen reden om te roepen dat het topic maar weggegooid moet worden omdat mensen het niet met me eens zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar vind je het ongegrond dan dat ze zich druk maakt over de minder positieve reacties? Want die reacties liegen er niet om.
Wat LangeTabbetje zegt. Maximale WW-uitkering is zo'n 1650 euro per vier weken. (70% van je laatstverdiende inkomen, met een maximum dagloon als absoluut maximum (en daar 70% van)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
70% van je laatst verdiende loon?
Naast wat extra's die er vanaf gaan
Mijn hart is ook het enige onderdeel wat ik afsta na mijn dood, er kunnen zeker 4 gezinnen van gevoed worden, zo groot is mijn hart.quote:
Slechte vergelijking zeg. Nogmaals, topicstarter heeft een serieus probleem, opent een serieus topic met een serieuze vraag in een serieus subforum.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:50 schreef beelz het volgende:
[..]
Niet ongegrond, wel onnodig. Als een reactie je niet aanstaat, dan reageer je er niet op en negeer je het gewoon. Dit is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven. Als ik een topic zou openen over Pol Pot en daarin zeg dat hij een kickass dude is die geen vlieg kwaad heeft gedaan, dan weet iedereen dat ik lulkoek praat. Het is dan logisch dat daar reacties op komen die zeggen dat ik lulkoek verkondig, als ik nog steeds vind dat Pol pot een awesome rolmodel is, dan is dat mijn mening... er is dan echt geen reden om te roepen dat het topic maar weggegooid moet worden omdat mensen het niet met me eens zijn.
Ja, sommige reacties hier zijn niet echt lief. Deal with it, it's the internet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |