abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71387370
Zoals de titel al zegt. Mogen ze de stroom afsluiten als je een baby hebt. Ik heb wel gelezen dat ze in de winter de stroom niet mogen afsluiten maar mag het wel als je een baby hebt. Wij hebben ontzettende last van de crisis en hebben daardoor de stroom een tijdje niet kunnen betalen. Nu willen we een betalingsregeling treffen maar dat willen ze niet!
Ik heb ze meerdere malen gebelt ( nuon zelf, incasseerder, nuon weer zelf) en nu wacht ik op een brief van intrum justitia. Daar hebben ze het afgelopen week naar doorgestuurd. Ik weet niet of ik daar een betalingsregeling mee kan treffen. Maar nu ben ik dus bang dat als ze niks met me willen regelen dat ze me gaan afsluiten maar ik heb dus een baby en zij kan niet zonder stroom.( flesje, badje)
Wat is nu het beste wat ik kan doen. En mogen ze me afsluiten?
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

PS ik hoef geen reacties over hoe slecht ik ben dat ik mijn rekening niet betaal terwijl ik een baby heb. Ik had op dat moment het geld niet en nu wil ik het betalen d.m.v. een betalingsregeling en nu willen hun niet.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
pi_71387387
Als je niet zonder stroom kan moet je de rekeningen betalen.
pi_71387407
imho gewoon afsluiten.

Had je maar na moeten denken over of je de lasten kon dragen vóór je een baby op de wereld schopte.

Of uiteraard actie ondernomen toen je begon te merken dat je het niet meer kon volhouden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:13:17 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387429
Je kan je energierekening niet betalen maar wel je internet?

Trouwens, voordat er stroom was bestonden er ook al baby's hoor.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juli 2009 @ 10:13:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71387438
Geen geld wel baby.
Kon het niet laten, sue me.

Hoeveel loop je achter dan dat ze je willen gaan afsluiten?
Normaal doen ze dat wanneer je min een half jaar ofzo achter loopt en ze meerdere keren op een regeling hebben gewezen.
Dus iets klopt er niet aan je verhaal of hou je achter.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71387443
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
dat dus, het is zo dat als je niet in de schuldsanering oid wilt en weigert ze de stroom en gas mogen afsluiten (water niet).

volgens mij is dat bij jou niet echt van toepassing, mischien handig om even lang juridisch loket te gaan en even hulp vragen bij het bemiddelen.

Sterkte
No Guts, No Glory
pi_71387450
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef alicia1308 het volgende:
maar ik heb dus een baby en zij kan niet zonder stroom.( flesje, badje)
Je water wordt toch niet afgesloten?

Maar goed, een baby is een non-argument natuurlijk.
Waarom willen geen betalingsregeling treffen? Hoeveel loop je achter?
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:14:35 #8
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71387455
Tuurlijk mogen ze je afsluiten , zou wat moois worden als ze voor iedere baby uitzonderingen gaan maken
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:14:57 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71387463
Het is niet hun probleem dat jij een baby hebt. Het is hun (en nu jouw) probleem dat jij de rekening niet betaald. Maar als jij een incassobureau op je dak krijgt dan heb je al meerdere herinneringen ontvangen, en w.s. ook een brief dat een incassobureau wordt ingeschakeld, en daar gaat wel een periode overheen.

Ik weet niet hoe hoog de rekening is, maar als we praten over een bedrag van 100 euro is dat van 1 maand, en die aanmaningen, daar gaat meer tijd overheen dan 1 maand, dus als je 't de maand daarna ook niet hebt betaald blijf je dit probleem houden.

Als het hoger is heb je al meerdere malen niet betaald en dan vraag ik me af waarom je nu dan ineens een betalingsregeling wil treffen als je het geld toch hebt. Betaal het dan in 1x, want dan ben je er ook vanaf, niks betalingsregeling.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71387468
Als je gas hebt kun je water koken. Plus, had je niet gewoon iets anders niet kunnen betalen/verkopen om je stroomrekening te betalen? Je moet het wel ERG bont maken willen ze je stroom afsluiten, dat doen ze niet na één of twee maandjes. En dat ze geen regeling met je willen zegt ook al een hoop over je.

Eigen schuld, en ik heb medelijden met je kind.
pi_71387471
Rook je?
Drink je?
Heb je huisdieren?

Games?
LCD TV?

Lening bij vriendje Scheringa?

Zoals hierboven al gezegd, raar verhaal, wél internet, maar geen geld voor stroom. En ik werk zelf bij een Energiemaatschappij, en je word echt niet na 1 of 2 maandjes te laat betalen afgesloten... Gaat een flink traject aan vooraf
pi_71387478
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef MarkyB het volgende:
Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:16:02 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71387490
Ik gok dat het incasso bureau gewoon een betalingsregeling met je wil treffen. Je zou hen alvast kunnen bellen, kijken of je zaak al bekend is en wat de mogelijkheden zijn.

En heb je geen gasfornuis? (of heb je je gas ook niet betaald?) Mochten ze je in het ergste geval afsluiten dan kun je daar toch water mee verwarmen?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_71387501
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Je water wordt toch niet afgesloten?

Maar goed, een baby is een non-argument natuurlijk.
Waarom willen geen betalingsregeling treffen? Hoeveel loop je achter?
nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)

Gas en elektra wel... maar dan moet je het wel heel ver schoppen
No Guts, No Glory
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:16:37 #15
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71387505
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:15 schreef alicia1308 het volgende:

[..]

Dat wil ik ook maar ik kan het niet in een keer. Met een betalingsregeling wil ik het binnen 6 maanden aflossen maar daar gaat nuon niet mee akkoord. En nu dan???
Dan sluiten ze je af
pi_71387520
Strikt genomen ben je nu afhankelijk van de goedwillendheid van de NUON. Situatie uitleggen, betalingsregeling treffen en alvast een pakje geld op tafel leggen.

Dus nu alvast een 25% van je schuld betalen en voor het overige een regeling treffen. Toon je ook een bereidwilligheid van jouw kant.

Dat gezegd hebbende, geeft een en ander geen garantie. NUON staat in haar recht de levering van stroom stop te zetten tot jij je achterstand hebt goedgemaakt, dus ben je afhankeljk van hun bereidwilligheid, maar toon dan ook je eigen goede wil door in ieder geval iets te betalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:22 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71387526
Wel internet betalen maar geen stroom ?

Sowieso raar dat je het zo ver hebt laten komen.
Willen/kunnen je ouders niet even wat geld voorschieten ?
zzz
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:33 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71387530
quote:

[..]

Nu heb je een probleem waar je niet zomaar 123 vanaf bent. Je geeft ook geen antwoord op de terechte vragen. Overigens, als je wel gas hebt kun je water koken voor flesje en badje, dus die baby is wat dat betreft een non-argument.

Het is hoe dan ook een non-argument.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71387534
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef nuget het volgende:

[..]

nee, je water mogen ze niet afsluiten (nou kost water ook geen flikker)

Gas en elektra wel... maar dan moet je het wel heel ver schoppen
Water kan ook afgesloten worden....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71387555
quote:

[..]

Beantwoord eerst de vragen die in dit topic zijn gesteld. Dan weten we wat meer over de gehele situatie.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 10:18:58 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71387572
quote:

[..]

Als zij niet akkoord gaan met een betalingsregeling dan heb jij bewezen je niet aan de afspraken te kunnen houden. Zij laten dit nu door een incassobureau oplossen, en als die achter het net vist komt er een gerechtsdeurwaarde die spullen van je in beslag kan komen nemen die niets met je eerste levensbehoefte temaken hebben zoals tv, computer, laptop, noem maar op.

Wij kunnen dit niet oplossen voor je, de enige dat ben jij. Heeft je baby nog een vader?

Verder zou ik NU actie ondernemen in plaats van te googlen hoe je er onderuit kan komen, ik zal je helpen, je komt er niet onderuit. Bel nu de Nuon of incassobureau en spreek af hoe je het gaat doen.
pi_71387574
Nee, natuurlijk mag dat niet! Daarom zijn bay's ook zo populair.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:19:33 #24
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387576
quote:

[..]

Wollen truien dragen en proberen statische elektriciteit op te wekken.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:19:37 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71387578
een 6-maanden afbetalingsregeling ???

Dan is het dus geen kwestie van "even de stroom niet kunnen betalen" maar een veel langer lopend probleem.
Hebje dit niet eerder aan zien komen ?

En op zich is het niet gek dat Nuon denkt dat als je eerst je stroom al niet kon betalen je het straks ook niet kunt als je EN je huidige stroom moet betalen EN die van 6 maanden geleden moet aflossen..
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')