Jij werd zeker op school enorm gepest en hebt nu het idee dat je voor iedereen die wat tegengas krijgt moet opkomen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:08 schreef vanhal het volgende:
[..]
Alsof jij 100% inzicht in haar leven hebt. Dergelijke reacties zijn kwetsend, realiseer je je dat wel?
Jij bent de spreekwoordelijke "waard".quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef beelz het volgende:
[..]
Jij werd zeker op school enorm gepest en hebt nu het idee dat je voor iedereen die wat tegengas krijgt moet opkomen?
Ik dacht juist gelezen te hebben dat hun financiële situatie goed was toen zij ervoor kozen. Dat stond volgens mij in die posting die compleet vetgedrukt en onderstreept wasquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:11 schreef 700MB het volgende:
[..]
Feit is echter wel dat als zij besluit om het kind te nemen terwijl ze weet dat ze er niet goed genoeg voor kan zorgen, dat dat enkel egoisme is en ze daarmee dat kind dupeert.
Lees je verder wel goed? Ze zegt op pagina 2 namelijk dit:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:11 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als zij zich daar gekwetst door voelt moet zij dat zelf weten. De stelling waar in eerste instantie op gereageerd werd (door mij althans) was: 'als ze kon inschatten dat ze het geld er niet voor had had ze het kind niet moeten nemen'. Dit geeft namelijk aan dat ze vantevoren al wist dat ze niet naar behoren voor het kind kon zorgen en dus moet ze er ook niet aan beginnen. Als je er liever laten adopteren in plaats van laten aborteren wilt lezen vind ik dat ook prima. Feit is echter wel dat als zij besluit om het kind te nemen terwijl ze weet dat ze er niet goed genoeg voor kan zorgen, dat dat enkel egoisme is en ze daarmee dat kind dupeert.
Een uitleg van die quote lijkt mij verder niet nodig, maar aangezien je zo stellig bent: ik lees daar dat de keuze voor een baby VOOR haar problematiek lag. NA de keuze kwamen onvoorziene problemen.quote:Wij kozen voor een baby toen het financieel nog goed ging. Wij hadden dit niet verwacht.
Ja, dat heeft iedereen kunnen lezen. Maar hij wil graag bij zijn eigen verhaaltje blijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik dacht juist gelezen te hebben dat hun financiële situatie goed was toen zij ervoor kozen. Dat stond volgens mij in die posting die compleet vetgedrukt en onderstreept was
Het is inderdaad wel tekenend voor jouw reacties dat je overal iets achter moet zoeken. Niet alleen vul je onduidelijkheden bij het verhaal van topicstarter voor het gemak wat in, bij mij vind je het blijkbaar nodig zaken in te vullen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef beelz het volgende:
Jij werd zeker op school enorm gepest en hebt nu het idee dat je voor iedereen die wat tegengas krijgt moet opkomen?
Het feitelijke probleem hier is dat, en dat begint in de TT al, TS haar baby als een soort schild voor zich houdt met de instelling dat anderen er steeds maar rekening mee moeten houden. Zij wilde perse dat kind, laat het haar zelf oplossen en val anderen (zoals in dit gevwal Nuon) er niet mee lastig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:
700MB, wat is je probleem nou eigenlijk? Zij wil geholpen worden, jij wilt haar alleen maar verwijten maken en oneerbare voorstellen doen. Zoek een ander topic.
Er is helemaal NIETS mis met een abortus. Het is een gewone medische handeling. Er is echter wel een heleboel mis met het zomaar ondoordacht nemen van een kind.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat durft met droge ogen over abortus te beginnen. Ernstig.
Nee, er is iets mis met JOUW opmerking over het abortus in dit topic. Snap je? JOUW opmerking is niet ok.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef 700MB het volgende:
Er is helemaal NIETS mis met een abortus. Het is een gewone medische handeling. Er is echter wel een heleboel mis met het zomaar ondoordacht nemen van een kind.
Gekwetst worden is een keuze. Iemand anders kwetsen is niet mogelijk, er zelf voor kiezen om ergens door gekwetst te zijn wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef vanhal het volgende:
daarnaast kan zo'n opmerking kwetsend overkomen. Snap je dat?
Tegen een moeder van een baby die in een problematische situatie zit zeggen dat ze ook abortus had kunnen nemen is kwetsend. Onnodig kwetsend, want -nogmaals- als je goed had gelezen, dan was die opmerking niet eens nodig geweest.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:19 schreef 700MB het volgende:
Gekwetst worden is een keuze. Iemand anders kwetsen is niet mogelijk, er zelf voor kiezen om ergens door gekwetst te zijn wel.
Dit moet je niet zeggen, vooral omdat het niet de discussie is waar het om gaat. Als het kind 7 maanden is, was het er al/bijna toen de problemen begonnen. De discussie moet gaan over hoe TS dit kan oplossen en daarbij wordt ook gekeken naar de oorzaak van het probleem (ook om herhaling te voorkomen). Gaan gooien met abortus is nogal onsmakelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef 700MB het volgende:
Er is helemaal NIETS mis met een abortus. Het is een gewone medische handeling. Er is echter wel een heleboel mis met het zomaar ondoordacht nemen van een kind.
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:20 schreef vanhal het volgende:
Tegen een moeder van een baby die in een problematische situatie zit zeggen dat ze ook abortus had kunnen nemen is kwetsend.
Is er geen spaargeld aanwezig om dit soort situaties op te vangen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:47 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Dus ik moet het maar accepteren dat er nu word gezegd dat ik me maar niet moet laten nemen op mijn zeventiende door een aap en dat ze medelijden hebben voor mijn baby en dat soort dergelijke reacties.
Ik verwachte heus wel dat ik minder positieve reacties kon krijgen dan dat ik had gehoopt maar dit gaat mijn pet te boven hoor!
Of moet ik dat allemaal maar accepteren.
Ik stel een vraag, waarom kan hier niet gewoon antwoord op gegeven worden.
En verder je mening prima!!
Maar ik hou er niet van als mensen mij veroordelen terwijl ze me niet eens kennen en sorry maar dat accepteer ik niet.
Ben jij een eigenaar van een Alfa Romeo?quote:
Jij geloof dit echt?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:19 schreef 700MB het volgende:
[..]
Gekwetst worden is een keuze. Iemand anders kwetsen is niet mogelijk, er zelf voor kiezen om ergens door gekwetst te zijn wel.
iedereen verschilt van mening over abortus, dit lijkt me niet de plek voor deze discussie aangezien een abortus het probleem van TS niet zou kunnen oplossen nu het kind er al is. Ik denk ook niet dat een abortus vooraf de situatie van TS had kunnen voorkomen aangezien er al andere kinderen zijn.quote:
Ja sorry, dat moet ik ook doen. Ik stoor me gewoon enorm aan dergelijke kwetsende reacties die niet op z'n plaats zijn. Alsof iemand waar je niks van weet op basis van een aantal regels in een openingspost een bepaalde situatie verdient.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:22 schreef Nijns het volgende:
vanhal, als je zo verstandig wil zijn/doen/overkomen, kap dan zelf met deze discussie.
Ik ben ook niet vrouwelijk dus dat zal ook nooit gebeuren. Maar een vader zal ik ook nooit worden, als ik iemand zwanger zou maken en ze wil geen abortus dan ben ik sowieso weg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:21 schreef vanhal het volgende:
Nee? Ben jij moeder van een kind?
toch ff nog 1 opmerking en dan stop ik ermee,,,,quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het nemen van een kind is het meest egoistische wat een mens in zijn leven kan doen. Als je vantevoren al weet dat je niet goed genoeg voor dat kind kunt zorgen moet je dat kind gewoon niet nemen. Er is helemaal niets mis met een abortus. Het besluit kunnen nemen dat een abortus op het betreffende moment beter is, geeft aan dat je in ieder geval wilt proberen om goed voor het kind te zorgen en niet alleen maar een speelgoedje wilt hebben omdat het zo schattig is.
Voor mensen zoals jij is de alimentatieplicht er ook voor vaders die het kind NIET erkennen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik ben ook niet vrouwelijk dus dat zal ook nooit gebeuren. Maar een vader zal ik ook nooit worden, als ik iemand zwanger zou maken en ze wil geen abortus dan ben ik sowieso weg.
Ok, met deze post zet je ons een goede spiegel voor: we verdoen onze tijd met je.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik ben ook niet vrouwelijk dus dat zal ook nooit gebeuren. Maar een vader zal ik ook nooit worden, als ik iemand zwanger zou maken en ze wil geen abortus dan ben ik sowieso weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |