Ik zit zeker weten in shock te staren naar mijn beeldscherm. Dat mensen zo stom zijn kan ik niet bevatten. Het is niet in woorden uit te drukken waar dit persoon mee bezig is. Het is idioterie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:35 schreef Exoteria het volgende:
[..]
zeg dame, heb je het advies dat ik een stukje terug gaf (2 opties) nu al bekeken en uitgevoerd? (of zit je in shock naar de idioterie op je beeldscherm te staren in de hoop dat het zichzelf oplost?)
Je kan niet voorspellen wat er gebeurd.
en de bureaucratie lijkt vaak ontworpen te zijn om mensen tussen wal en schip te laten vallen en of te laten verzuipen. Dat het even minder gaat en dat er even iets is dat opgelost moet worden is helemaal geen schande! (je moest eens weten wat er achter al die voordeuren afspeelt...júist bij de grootste blaaskaken)
Maar je moet er wel iets aan doen voordat het niet meer hanteerbaar is.
(en ja.. ik heb er ervaring in... zowel eigen ervaring als talloze gezinnen die ik inmiddels geholpen heb te voorkómen dat ze in de schuldhulpsanering kwamen)
Beter is maar om jouw gewoon gelijk te castreren. Alls je geen verantwoordelijkheid wil nemen moet je ook niet neuken, ongelukken kunnen altijd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik ben ook niet vrouwelijk dus dat zal ook nooit gebeuren. Maar een vader zal ik ook nooit worden, als ik iemand zwanger zou maken en ze wil geen abortus dan ben ik sowieso weg.
Als de vrouw perse het kind geboren wil laten worden zonder naar de mening van de man erin te betrekken is er ook geen gelegenheid voor hem om voor de beslissing verantwoordelijk te zijn. Dan is het een kwestie van haar keuze die hij maar heeft te slikken. Als hij vervolgens het kind toch niet wil en bijvoorbeeld ook voor de abortus wil betalen, dan heeft hij zich zo verantwoordelijk opgesteld als mogelijk is. Als de vrouw dan vervolgens alsnog het kind neemt, dan is het HAAR verantwoordelijkheid, niet de zijne.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:32 schreef alicia1308 het volgende:
Ook jij bent daarbij hoor. De vrouw heeft niet alleen onveilige sex. Jij hebt dat ook. De verantwoording ligt in beide handen. Als de man vervolgens besluit om weg te lopen omdat het te heet onder zijn voeten word en zijn verantwoording niet wilt nemen is het de probleem van de man.
Lijkt mij omdat de energieleverancier de achterstand al uit handen heeft gegeven, de energieleverancier gaat dan niet meer over een eventuele betalingsregeling maar het incassobureau regelt dat dan. Ik denk dat TS nog geen contact heeft gehad met incassobureau, want over het algemeen wordt zo'n regeling wel geaccepteerd. Voor het incassobureau is namelijk maar 1 ding belangrijk: dat geld moet binnen komen, je moet alleen wel een reëel bedrag geven wat je per maand wilt afbetalen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom wordt een betalingsregeling niet geaccepteerd?
De keuze wel/niet geboren laten worden ligt niet bij de man. Daarom zou hij er ook geen verantwoordelijkheid voor moeten hebben als zij hem overruled.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Beter is maar om jouw gewoon gelijk te castreren. Alls je geen verantwoordelijkheid wil nemen moet je ook niet neuken, ongelukken kunnen altijd.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:44 schreef 700MB het volgende:
[..]
Verder zijn er ook andere manieren om zwanger te raken dan alleen onveilige seks. Er zijn ook vrouwen die het een en ander stiekum doen om de man aan zich te binden met een kind, bijvoorbeeld.
Ah, dan maar even wachten op I-J.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:44 schreef beelz het volgende:
[..]
Lijkt mij omdat de energieleverancier de achterstand al uit handen heeft gegeven, de energieleverancier gaat dan niet meer over een eventuele betalingsregeling maar het incassobureau regelt dat dan. Ik denk dat TS nog geen contact heeft gehad met incassobureau, want over het algemeen wordt zo'n regeling wel geaccepteerd. Voor het incassobureau is namelijk maar 1 ding belangrijk: dat geld moet binnen komen, je moet alleen wel een reëel bedrag geven wat je per maand wilt afbetalen.
Nou, al een paar jaar bewust bezig, helaas nog geen "ongelukje".quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Beter is maar om jouw gewoon gelijk te castreren. Alls je geen verantwoordelijkheid wil nemen moet je ook niet neuken, ongelukken kunnen altijd.
Als het goed is heb je ergens een afschrift van de eindmeterstand van vorig jaar (of tussentijds voor mijn part). In ieder geval 1 keer per jaar wordt het genoteerd en krijg je een zogenaamde eindafrekening.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Mijn man en ik hadden ook al bedacht dat we de meterstanden moeten gaan opschrijven. Maar moet je dat niet eerst een maand of twee doen alvorens er iemand langskomt omdat te gaan bekijken en eventueel de meterstanden omlaag te zien krijgen?
Correct ik vind dat als de man een abortus aanbied zij er maar op in moet gaan of 100% v/d lasten moet dragen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef 700MB het volgende:
[..]
De keuze wel/niet geboren laten worden ligt niet bij de man. Daarom zou hij er ook geen verantwoordelijkheid voor moeten hebben als zij hem overruled.
Ja dat is inderdaad een idee. Dank je wel ervoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:53 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Als het goed is heb je ergens een afschrift van de eindmeterstand van vorig jaar (of tussentijds voor mijn part). In ieder geval 1 keer per jaar wordt het genoteerd en krijg je een zogenaamde eindafrekening.
Vanaf die datum kan je het verbruik doorrekenen door het verschil tussen de toenmalige meterstand en de huidige door het aantal maanden dat ertussen zit te delen.
Vaak kan je telefonisch je meterstanden al verlagen.
Dus ik zou zowieso los van de schuld die nu bij de energieleverancier weg is, de níeuwe maandlasten alvast verlagen naar een reëler bedrag. (het verschil kan je dan in ieder geval inzetten tzt als schuldafbetaling voor de I.J.)
(mijn maandbedrag voor gas en elektra is 180 euro per maand. Het gezin bestaat uit één ouder, ik, en vier kinderen. Wij hebben een woning met vier slaapkamers. En aan het eind van het jaar krijg ik altijd wat terug)
Kijk dat is een stuk erger, en dan heb je van die lamlullen hier die alleen willen wegrennen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, al een paar jaar bewust bezig, helaas nog geen "ongelukje".²
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook zelf voorzorgsmaatregelen nemen, slappe zakquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het bestaan daarvan is inderdaad een kwalijke zaak, met name omdat de vrouw in een dergelijke situatie een veto kan uitspreken over de keuze van het wel of niet geboren laten worden van het kind.
Zeker, maar hoeveel maatregelen je zelf ook treft, geen enkel middel is 100%. Zelfs vasectomie niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan natuurlijk ook zelf voorzorgsmaatregelen nemen
Ik heb nog geen antwoord gehad op de vraag of jullie geen spaargeld hadden om dit op te vangen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Ik zit zeker weten in shock te staren naar mijn beeldscherm. Dat mensen zo stom zijn kan ik niet bevatten. Het is niet in woorden uit te drukken waar dit persoon mee bezig is. Het is idioterie.
Ik heb zeker gelezen naar je idee en je opties! En ik weet dat ik er iets aan moet doen daar ben ik ook mee bezig. Maar nuon kan mij op dit moment niet helpen omdat ze het uit handen hebben gegeven afgelopen week en intrum justitia heeft het nog niet verwerkt. Ik moet dus nu wachten op de eerste brief van intrum justitia alvorens ik kan reageren. Ik verwacht deze brief eind deze week en zal dan ook meteen reageren aangezien ik hier weer heel snel uit moet komen.
Mijn man en ik hadden ook al bedacht dat we de meterstanden moeten gaan opschrijven. Maar moet je dat niet eerst een maand of twee doen alvorens er iemand langskomt omdat te gaan bekijken en eventueel de meterstanden omlaag te zien krijgen?
ga even ergens ander ontopic zitten ja...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom wordt een betalingsregeling niet geaccepteerd?
Wel gestopt met de pil?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kennelijk niet he... Anders had ze dat zelf ook wel bedacht neem ik aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen antwoord gehad op de vraag of jullie geen spaargeld hadden om dit op te vangen?
Wij hadden een kleine buffer en die is opgegaan. dus als antwoord op je vraag; nee wij hebben geen spaargeld meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen antwoord gehad op de vraag of jullie geen spaargeld hadden om dit op te vangen?
Nou weet je wat... doe ze gewoon allemaal... dus een condoom om je gevasectomeerde snikkel die je vervolgens NIET in de bepilde doosch propt.... OF accepteer je verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef 700MB het volgende:
[..]
Zeker, maar hoeveel maatregelen je zelf ook treft, geen enkel middel is 100%. Zelfs vasectomie niet.
Verantwoordelijkheid die je niet hebt kun je ook niet nemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
OF accepteer je verantwoordelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |